Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Marți, 16 Ianuarie 2018 15:53

Protest spontan la ArcelorMittal Galaţi

Câteva sute de salariaţi ai ArcelorMittal Galaţi s-au adunat în faţa sediului administrativ al combinatului siderurgic gălăţean pentru a protesta, nemulţumiţi de cum decurg negocierile salariale pentru noul contract colectiv de muncă. Muncitorii agitaţi au încercat să intre în sediul administrativ şi se pare ca au fost sparte geamuri. Sutele de muncitori au venit cu vuvuzele, se fluieră, se huiduie şi se scandează „Hoţii! Hoţii!”.

UPDATE: http://www.monitoruldegalati.ro/stirea-zilei/update-peste-500-de-siderurgisti-au-protestat-la-arcelormittal-galati.html

Sursa foto: Facebook

”Având în vedere că apa din reţeaua publică de apă potabilă conţine sedimente, clor rezidual, eventuale pesticide, detergenţi şi microorganisme, Primăria municipiului Galaţi doreşte să achiziţioneze servicii de închiriere şi mentenanţă a aparatelor de purificare a apei de toate elementele improprii menţionate anterior, care păstrează sporurile minerale necesare organismului, asigurându-se astfel protecţia sănătăţii salariaţilor”. Aşa se arată într-un caiet de sarcini întocmit de Primăria municipiului Galaţi în vederea achiziţionării unor servicii de închiriere şi mentenanţă a 16 aparate de purificare a apei care vor fi instalate la sediile municipalităţii gălăţene. Caietul de sarcini a fost publicat pe site-ul primăriei pe data de 05 ianuarie 2018, are o valoare estimată de 26.666,75 lei (fără TVA), iar data limită de depunere a ofertelor a fost 10.01.2018.
Prestarea serviciului achiziţionat constă în închirierea şi montarea a 16 aparate de purificare a apei de la reţeaua potabilă, precum şi asigurarea serviciilor de mentenanţă necesare. ”Purificatoarele trebuie să purifice apa din reţeaua publică de apă potabilă, reţinând sedimentele, clorul residual, eventualele pesticide, detergenţi şi microorganisme, păstrând sărurile minerale necesare organismului, asigurând un consum de apă fără restricţii. Aparatele purificatoarele trebuie să aibă un sistem propriu de răcire a apei (4 – 12 grade), cât şi de încălzire a acesteia (70 – 90 grade), precum şi o capacitate a rezervorului de min. 3 l la apă rece şi de min. 2 l la apă caldă. Purificatoarele trebuie să fie dotate cu suport pentru pahare. Aparatele se vor conecta la reţeaua urbană de apă potabilă printr-un furtun de alimentare legat la sursa de apă. Acestea trebuie să conţină un sistem de 4 filtre succesive, care elimină toate elementele ce se pot adăuga apei, pe parcursul reţelei de distribuţie” se arată în caietul de sarcini în care se mai precizează că necesarul pentru Primăria municipiului Galaţi este de 16 aparate de purificare a apei, care vor fi instalate la următoarele locaţii: Str. Domnească nr. 54, 4 buc; Str. Traian nr. 93, bl. A4, 4 buc; Str. Fraternităţii nr. 1, bloc Şoim, 1 buc; Str. Basarabiei bl. A16, 1 buc; Micro 39, bloc J5, 1 buc; Micro 19 bloc E4, 1 buc; Str. Domnească nr. 13, bl. L parter, 1 buc; Str. Domnească nr. 102, 1 buc şi Str. Traian nr. 242, 2 buc.

Informaţie confidenţială sau doar un motiv pentru o achiziţie nu tocmai necesară

Având în vedere că sănătatea populaţiei este un subiect de maximă importanţă, iar factorii de decizie ţin să fie siguri de sănătatea propriilor angajaţi făcând această achiziţie, nu putem să concluzionăm decât că municipalitatea deţine informaţii certe că apa potabilă furnizată în reţeaua publică are reale probleme, mai ales că Primăria municipiului Galaţi este unul dintre acţionarii societatăţii Apă Canal SA Galaţi, singurul operator regional care asigură servicii publice de alimentare cu apă şi de canalizare, atât pentru municipiul Galaţi, cât şi pentru alte 19 localităţi din judeţ.
La solicitarea redacţiei noastre, societatea Apă Canal SA ne-a transmis că analizele pentru determinarea concentraţiilor indicatorilor fizico-chimici şi bacteriologici ai apei sunt efectuate de către Laboratorul de Apă Potabilă din cadrul Serviciului Laboratoare Calitate al societăţii, dar calitatea apei potabile furnizată de societate este monitorizată şi de Direcţia Judeţeană de Sănătate Publică Galaţi, cu competenţă în controlul respectării condiţiilor igienico-sanitare prevăzute de reglementările legale în domeniul sănătăţii publice. ”Din analizele efectuate pănă în prezent nu s-au identificat în reţeaua publică de distribuţie apă elementele menţionate în caietul de sarcini la care faceţi referire. Apa potabilă furnizată respectă parametrii fizico-chimici şi bacteriologici de calitate. Societatea Apă Canal SA Galaţi este absolut transparentă din acest punct de vedere. Din anul 2013, rezultatele zilnice ale analizelor de apă sunt publicate pe site-ul Apa Canal: http://www.apa-canal.ro/calitateapa/probelist.php. Prin urmare, avem convingerea că numai dintr-o eroare s-a putut face afirmaţia că «apa din reţeaua publică de apă potabilă conţine sedimente, clor rezidual, eventuale pesticide, detergenţi ţi microorganisme». Aducem asigurări că nu există buletine de analiză care să facă dovada acestor afirmaţii”, se arată în răspunsul reprezentanţilor companiei Apă Canal SA.
Având la bază aceste informaţii, confirmate de Direcţia Judeţeană de Sănatate Publică înseamnă că Primăria municipiului Galaţi nu vrea decât să mai facă nişte achiziţii bazate nu pe necesitatea reală, ci pe alte criterii decât cele arătate în caietul de sarcini.

Deşi au trecut câteva luni de când bateria de garaje din faţa clădirii unde în prezent îşi desfăşoară activitatea Colegiul Naţional Al. I. Cuza (fosta Şcoală nr. 8), a fost pusă la pământ, terenul a devenit un real pericol. Mai sunt doar câteva zile până începe şcoala, iar elevii vor fi din nou nevoiţi să se împiedice de resturile provenite din dărâmături, dar şi mai periculos este faptul că terenul prezintă multe gropi lăsate de beciurile de sub garaje. Posesorii de garaje aveau obligaţia de a curăţa tot după demolare, însă aceştia nu şi-au respectat obligaţia, iar cei care suportă consecinţele sunt elevii.
”Nu vreau să mă gândesc ce va fi în cazul în care unul dintre copiii din clasele mici iese în fugă - că ei sunt mai energici - se împiedică şi cade în gropile acelea adânci lăsate de beciuri. Ca să nu mai zic de mizerie, iar despre privelişte... deja sunt prea pretenţioasă, nu? Chiar nu se gândeşte nimeni ca măcar în imediata apropiere a şcolilor să se facă ceva? Siguranţa copiilor noştri ar trebui să fie printre priorităţile autorităţilor!”, ne-a declarat Maria Ichim, o locatară din zonă.
De la Biroul de Presă al Primăriei municipiului Galaţi am aflat că iniţial locul a fost semnalizat cu o bandă, însă reporterii noştri au fost asiguraţi că în scurt timp, municipalitatea va împrejmui locul cu un gard de protecţie. Rămâne de văzut dacă şi în cât timp promisiunile vor fi onorate.

Consiliul Judeţului Galaţi a aprobat, la sfârşitul anului trecut, indicatorii tehnico-economici şi declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes judeţean “Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi”. Prin hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi sunt stabilite şi sumele ce vor fi acordate cu titlu de despăgubiri, care urmează să fie alocate din bugetul judeţului Galaţi. Banii vor fi consemnaţi într-un cont bancar deschis pe numele Judeţului Galaţi, la dispoziţia proprietarilor de imobile. Termenul în care sumele vor fi consemnate în contul bancar deschis pe numele judeţului Galaţi se va stabili de către Consiliul Judeţean Galaţi, prin hotărâre, în termen de 90 de zile de la data semnării contractului de finanţare. Lista imobilelor afectate de coridoarele de expropriere, identificate şi vizate de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Galaţi cuprinde 55 de exproprieri, cu suprafeţele de teren şi sumele aferente.
Nici Primăria municipiului Galaţi nu stă degeaba şi a notificat 264 de persoane care dețin contracte de concesiune a terenurilor cu destinaţie de grădini şi garaje cu amplasamentul din zona Talcioc, până la Depozite. Primăria a trimis notificările la sfârşitul lunii decembrie, termenul de demolare fiind de 20 de zile de la primirea documentului.
Consiliul Judeţean Galaţi a depus pe data de 27 decembrie 2017 proiectul “Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi” cu speranţa ca va fi eligibil pentru finanţare europeană în cadrul programului Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD). In cazul în care proiectul va fi eligibil, banii alocaţi astfel se ridică la suma de 30 de milioane de euro , iar diferenţa va fi suportată de Consiliul Judeţean şi Consiliul Local, suma totală a investiţiei ridicându-se la 40 milioane de euro.
Modernizarea şi extinderea centurii va avea următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în b-dul Coşbuc, apoi va continua pe străzile Al. Măcelaru şi Traian, sensul giratoriu, continunând pe str. Macului, str. Tunelului cu ieşire în DN 2B spre Giurguleşti.

 

Gălăţenilor le-a ajuns cuţitul la os, în plină iarnă, sătui de stilul de lucru al societăţilor care ar trebui să asigure reparaţiile avariilor la instalaţia de gaz. Firmele nu lucrează în weekend-uri şi, de multe ori, după ce efectuează reparaţiile, uită să repornească instalaţia, astfel încât zeci de apartamente au de suferit. În această situaţie s-a afalat şi o cititoare a cotidianului nostru, Elena As, care, supărată pe bună dreptate după ce a stat weekendu-ul Bobotezei în frig, ne-a scris: "Trăim în România... Sărbătorile sunt prioritare la români... Ne plângem, facem grevă, protestăm că avem salariile mici. Nimeni nu mai lucrează de vineri de pe la prânz şi până luni, poate să crape pământul, să vină o cataclismă... nu contează... e sărbătoare, e weekend şi românul "se respectă"!!!
"Astăzi dimineaţă (n.r. - vineri, 05 ianuarie 2018), s-a fisurat o ţeavă de gaze la un apartament din blocul în care locuiesc. Logic şi normal, (eu mă consider un om normal şi cu simţ civic sau poate cu spirit de conservare...) am sunat la DISTRIGAZ INTERVENŢII, au venit "domnii" de la intervenţii, au constatat avaria la unul dintre apartamente şi...au sigilat contoarul principal, pe scurt, am rămas 20 de apartamente fără gaze!!! Nu avem căldură, nu avem apa caldă, nu avem gaze la aragaz!!! Problema este că...DISTRIGAZ nu are echipă de reparaţii, lucrează cu firme private acreditate de ANRE, iar aceste firme nu mai lucrează până luni... E iarnă, norocul nostru că temperaturile la Galaţi încă mai ţin cu noi... sau poate cineva acolo sus ne iubeşte!!! DISTRIGAZUL doar constată avaria, încasează facturile apoi pasează "pisica" în curtea vecinului, dacă are norocul ca vecinul să fie în zilele lui libere... "pisica" moare de frig".
Însă problema nu are rezolvare, căci firmele care asigură intervenţiile nu pot fi obligate să intervină în afara orelor de program, iar Distrigazul a scăpat de această îndatorire, căci reponsabilitatea companiei se întinde doar până la limita de proprietate.
La solicitarea cotidianului nostru, compania a făcut următoarele precizări: "Echipele Distrigaz Sud Retele intervin pentru remedierea eventualelor avarii apărute pe reţeaua de distribuţie (reţeaua de conducte de gaze până la limita de proprietate). Responsabilitatea întreţinerii şi remedierii eventualelor avarii apărute la instalaţia de utilizare (după limita de proprietate) îi revine exclusiv clientului care poate apela la operatori economici specializaţi în proiectarea, execuţia şi întreţinerea instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale şi a căror listă este publicată pe site-ul Autorităţii Naţionale de Reglementare. ENGIE, acţionarul majoritar al Distrigaz Sud Reţele, asigură servicii de întreţinere şi mentenanţă a instalaţiei interioare prin filiala de servicii ENGIE Servicii (https://www.engie.ro/caminul-tau/siguranta-instalatiilor-si-echipamentelor/accesorii-de-siguranta-si-servicii-de-mentenanta/)".
În aceste condiţii, gălăţenii care se află în situaţia cititoarei noastre, nu au de făcut decât să rabde sau să se asigure că firmele care fac intervenţiile au un program adecvat nevoilor clienţilor.

Frank de Lange, director regional de vânzări al Grupului Şantierul Naval Damen şi Laurence Dagley, directorul CEMEX UK Marine Limited, au semnat, la sfârşitul anului trecut, un contract pentru livrarea primului agregat de dragare Damen Marine Aggregate Dredger (MAD). Nava, care va fi construită la Şantierul Naval Damen Galati are rolul de a extrage nisip şi pietriş de pe fundul mării până la adâncimi de 55 de metri, inclusiv în condiţiile dificile din Marea Nordului.
MAD este rezultatul unei cercetări ample a pieţei şi consultării clienţilor. O navă nouă, orientată spre viitor, este aliniată cu o industrie agregată care se confruntă cu o flotă îmbătrânită de nave şi o concentrare sporită asupra activităţii marine.
Proiectul MAD 3500 prezintă un echilibru optim între sarcina utilă şi eficienţa în dimensiuni limitate. Lungimea totală a navei va fi de 103,5 metri, doar 7000 tdw şi o viteză de aproximativ 12 noduri. De asemenea, nava oferă un confort sporit echipajului, precum şi capacitatea de a lucra în condiţii meteorologice grele. În plus, construcţia modulară a sistemelor de dragare proiectate şi construite de Damen face ca piesele uzate să fie înlocuite cu uşurinţă pe instalaţia de tubulatură şi ecranare.
"Suntem onoraţi să colaborăm cu CEMEX pe acest proiect inovator. La Damen suntem întotdeauna fericiţi să îmbrăţişăm o provocare, iar acest vas, care include un număr de caracteristici care nu au fost văzute niciodată, este un bun exemplu. Aşteptăm cu nerăbdare să vedem prima MAD în acţiune la sfârşitul anului 2019", a decalarat directorul regional de vânzări Damen, Frank de Lange.

Asociaţia Frontiera Gălăţeană, în colaborare cu Arhiepiscopia Dunării de Jos, Primăria municipiului Galaţi şi Asociaţia Tradiţia Militară va desfăşura prima activitate din cadrul acţiunilor ”Anul Centenarului Marii Uniri de la 1918”, „Anul omagial al unităţii de credinţă şi de neam” şi „Anul comemorativ al făuritorilor Marii Uniri din 1918”.
Este vorba de participarea la slujba de Bobotează oficiată la Galaţi în data de 06.01.2018, ocazie cu care un număr de 7 membri ai Asociaţiei Frontiera Gălăţeană şi Asociaţiei Tradiţia Militară, în ţinută de epocă, vor prezenta publicului basoreliefuri cu chipurile unor importante personalităţi ale istoriei naţionale, sub formă de scuturi.
”Până în momentul de faţă, asociaţia noastră a turnat basoreliefuri în zeci de exemplare, pe care le-a donat unor instituţii şcolare, administrativ-culturale, unităţi militare şi de poliţie, a amplasat două ansambluri cuprinzând harta României cu doi stâlpi de frontieră la bază, având în centru basorelieful lui Ştefan cel Mare şi Sfânt, iar în partea superioară drapelele României şi UE, aceste ansambluri fiind ridicatele la km. 150 al Dunării, precum şi la confluenţa Prutului cu Dunărea, în vecinătatea cu teritoriul R. Moldova şi al Ucrainei. Avem realizate, cu efortul financiar al membrilor asociaţiei, matriţe pentru turnarea basoreliefurilor marilor domnitori care ne-au marcat istoria: Decebal, Traian, Mircea cel Bătrân, Vlad Ţepeş, Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul şi Alexandru Ioan Cuza, însă, în anul Centenar, dorim să realizăm matriţe si pentru basoreliefurile altor personalităţi: Burebista, Ioan Vodă cel Viteaz, Dimitrie Cantemir, Constantin Brâncoveanu, Tudor Vladimirescu, Avram Iancu şi Regele Ferdinand. Urmează ca aceste matriţe, construite de către artiştii plastici Mugur Vrânceanu de la Liceul de artă Dumitru Cuclin şi Gheorghe Nour, şef serviciu la Poliţia locală Galaţi, să folosească la realizarea de basoreliefuri care vor întregi o galerie unicat a celor mai importante personalităţi din istoria poporului român şi care vor fi amplasate în diverse instituţii şi locuri publice din judeţul Galaţi”, a declarat preşedintele Asociaţiei Frontiera Gălăţeană, colonel (r) Didel Bădărău.
Acesta a mai precizat că ”Asociaţia Frontiera Gălăţeană şi Asociaţia Tradiţia militară nu dispun de întregul echipament, de aceea am apelat la Asociaţia Culturală Tomis, filiala Galaţi şi la Asociaţia Compania Ursul Brun Bucureşti, în aşa fel încât să avem un dac care să poarte scutul-basorelief cu chipul lui Decebal, un roman care va purta scutul-basorelief cu chipul lui Traian, oameni în echipament medieval care vor purta scuturile-basorelief cu chipurile lui Vlad Ţepeş, Mircea cel Bătrân, Ştefan cel Mare şi Mihai Viteazul, precum şi un ofiţer grănicer cu ţinută de la 1864, care va purta scutul-basorelief cu chipul lui Alexandru Ioan Cuza”.

Târgul Auto al Galaţiului, relocat de municipalitate pe str. Macului, lângă parcarea de TIR-uri, ar trebui să fie gata până la sfârşitul lui 2018, dacă este să ne luăm după termenii contractuali. Potrivit unui comunicat al Primăriei municipiului Galaţi, ”Oferta câştigătoare în cazul proiectului de amenajarea a târgului auto pe strada Macului este cea a Asocierii S.C. Rovis Lider S.R.L şi Atu Consulting SRL Galaţi. Valoarea totală fără TVA (însemnând proiectare şi execuţie) este 3.394.307 lei. Termenul prevăzut pentru proiectare este de 90 de zile iar cel pentru execuţia lucrărilor este de 9 luni”.
Trebuie menţionat că cele două firme câştigă pe bandă rulantă contracte cu municipalitatea gălăţeană, cele două fiind parte şi din asocierea care s-a ocupat de taluzarea Falezei. Revenind la Târgul Auto, câştigătorii contractului de proiectare şi execuţie, trebuie să realizeze, conform indicatorilor tehnico-economici aprobaţi de Consiliul Local Galaţi încă din luna mai 2017, pe o suprafaţă de 22.279 mp, 46 de locuri de parcare şi 190 de spaţii pentru expunerea autovehiculelor la vânzare, împrejmuire cu panouri de plasă bordurată, dublată cu gard viu, iar poarta de acces va fi metalică culisantă, acţionată electric, amplasarea unor module pentru vânzarea de piese auto din panouri sandwich pe structură metalică montate pe platformă, birou administrativ cu regim de înălţime parter, alei de acces către parcările şi platformele din beton rutier, iluminatul incintei cu stâlpi pe care se vor monta camere de supraveghere video, instalaţii pentru protecţie împotriva şocurilor electrice şi trăsnetului, instalaţii electrice de prize şi forţă, reţea de canalizare pentru grupurile sanitare, iar alimentarea cu apă rece se va realiza din reţeaua existentă în Parcarea de TIR-uri.

Galaţiul a stat câteva luni bune fără ca vreo firmă să se ocupe de întreţinerea şi mentenanţa iluminatului public din municipiu din cauza faptului că licitaţiile organizate pentru găsirea unei firme care să presteze acest serviciu a tot fost contestată şi amânată. Redactorii noştri au aflat pe surse pe data de 12 decembrie că acest contract a fost atrbuit încă din data de 28 noiembrie 2017 firmei S.C. Suntech Service S.R.L Galaţi, aşa cum am scris aici: http://www.monitoruldegalati.ro/stirea-zilei/a-fost-incheiat-contractul-pentru-intretinerea-iluminatul-public-al-galatiului.html, căci oficialii Primăriei nu s-au sinchisit să informeze cetăţenii în niciun fel că de acum au cui se adresa în cazul în care străzile pe care locuiesc stau în întuneric.
Abia a doua zi după publicarea articolului nostru, Primăria Galaţi a dat publicităţii un comunicat de presă prin care informa că ”începând de joi,14 decembrie 2017, va funcţiona telefonul robot pentru preluarea sesizărilor în privinţa iluminatului public, pus la dispoziţie de operatorul care a câştigat licitaţia, respectiv Suntech Service, anunţă Biroul de Presă al Primăriei Galaţi. "Cetăţenii municipiului Galaţi vor putea apela numărul de telefon 0236/414074 pentru a sesiza eventualele probleme apărute în cazul iluminatului public stradal. De asemenea, vor putea fi trimise sesizările cetăţenilor şi pe adresa de mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.".
Că nici până astăzi majoritatea problemelor din cartiere, şi nu numai, nu au fost rezolvate este un aspect deloc de neglijat, dar mai mult de atât, numărul de telefon ba nu este funcţional, ba reclamatul are mai puţin de 10 secunde la dispoziţie să-şi spună numele, adresa (aşa cum i se indică) şi unde este problema ce trebuie remediată. De altfel, cetăţenii au apelat şi la platforma de sesizări www.domnuleprimar.ro pentru a sesiza problemele însă, de obicei, aici răspunsurile municipalităţii vin cam la 28-30 de zile de la înregistrarea sesizării. Fireşte, termenul legal de răspuns este 3de 0 de zile, deci gălăţenii trebuie să se obişnuiască cu întunericul din cartiere sau să vorbească într-un ritm de cel puţin 5 cuvinte pe secundă, în cazul în care nu vor să trimită un email la adresa de email pusă la dispoziţie care are o lungime de parcă e făcută special pentru a fi subiect de glume.

Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud - Est anunţă că alocarea financiară pentru Regiunea de Dezvoltare Sud – Est în perioada 2014 – 2020 este de 890 milioane euro, reprezentând 14,86% din totalul bugetului Programului Operaţional Regional (POR) 2014–2020.
Obiectivul general al Programului Operaţional Regional (POR) 2014–2020 îl constituie creşterea competitivităţii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţilor locale şi regionale prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, infrastructurii şi serviciilor, care să asigure o dezvoltare sustenabilă a regiunilor, capabile să gestioneze în mod eficient resursele, să valorifice potenţialul lor de inovare şi de asimilare a progresului tehnologic.
Axele prioritare finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 vizează: promovarea transferului tehnologic, îmbunătăţirea competitivităţii IMM-urilor, creşterea eficienţei energetice, sprijinirea dezvoltării urbane durabile, valorificarea patrimoniului cultural, îmbunătăţirea infrastructurii rutiere, dezvoltarea durabilă a turismului, dezvoltarea infrastructurii sanitare şi sociale, sprijinirea comunităţilor defavorizate şi îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale.
Beneficiarii eligibili pentru finanţare de proiecte în cele şase judeţe ale Regiunii de Dezvoltare Sud – Est (Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea) sunt: autorităţi publice centrale şi locale, entităţi care furnizează activităţi de transfer tehnologic, societăţi comerciale, asociaţii de proprietari, unităţi de cult, ONG – uri, grupuri de acţiune locală, instituţii de învăţământ.
În perioada de programare 2014-2020, Programului Operaţional Regional îi sunt alocate 6,7 miliarde euro din partea Uniunii Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi 1,5 miliarde euro contribuţia naţională (buget de stat, bugete locale).

Contractarea este prevăzută a se finaliza până la 31 martie 2018

În cadrul apelurilor derulate până în prezent, a fost depus un număr de 747 proiecte, valoarea solicitată totală a acestora depăşind valoarea alocată regiunii prin POR 2014-2020.
Priorităţile de investiţii foarte atractive pentru solicitanţii de finanţare au fost: sprijinirea IMM-urilor (inclusiv microîntreprinderile), eficienţa energetică clădiri publice, punerea în valoare a patrimoniului cultural, regenerare urbană (spaţii destinate utilizării publice ca zone de agrement şi promenadă), modernizarea drumurilor judeţene, investiţii în infrastructura din staţiunile turistice din regiune şi investiţii în infrastructura socială destinată persoanelor vârstnice.
Până în prezent, au fost semnate 60 contracte de finanţare, finanţarea nerambursabilă totală contractată fiind de peste 206 milioane euro, reprezentând 60% din valoarea apelurilor de proiecte al căror termen final de depunere a fost închis. Suma totală alocată apelurilor a fost de aproximativ 344 milioane euro, iar contractarea acestora este prevăzută a se finaliza până la 31 martie 2018.
Se mai află în derulare un număr de 12 apeluri de proiecte ale căror termene finale de depunere sunt programate în anul 2018.

Pagina 1 din 29