Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Paul Constantin Pohrib (31 de ani), inginer la ArcelorMittal Galaţi, a fost trimis în judecată săptămâna trecută pentru omor, după ce la începutul anului 2016 copilul lui de două luni a decedat în urma unor violenţe. Dacă va fi găsit vinovat de moartea fiului său, riscă să primească până la 20 de ani de închisoare.
Totul a început în ianuarie 2016, când reprezentanţii Spitalului Marie Curie din Bucureşti au sesizat Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti în legătură cu moartea unui bebeluş de două luni, Dimitrie Pohrib. Pentru că micuţul era din Galaţi, cercetările au fost preluate de Parchetul de pe lângă Tribunalul Galaţi. Procurorul criminalist Vlad Grigorescu a refăcut filmul evenimentelor, după ce i-a audiat pe părinţii copilului, dar şi pe toţi medicii care s-au ocupat de caz.
În noaptea de 24 spre 25 decembrie 2015, mama bebeluşului, Claudia Pohrib, a alăptat copilul, culcându-l apoi lângă tatăl său, Paul Constantin Pohrib (31 de ani), inginer la ArcelorMittal Galaţi, în sufrageria apartamentului unde locuiesc. După câteva ore, tatăl copilului l-ar fi lovit pe micuţ de mai multe ori în zona capului. Pentru că bebeluşul începuse să plângă, arată procurorii, bărbatul şi-a chemat apoi soţia, care a constatat îngrozită că starea copilului este foarte gravă. Părinţii au chemat ambulanţa, iar medicii de la Spitalul de Urgenţă din Galaţi au constatat încă de la prima examinare că ceea ce le spuneau părinţii în legătură cu cele întâmplate nu corespundea sub nicio formă cu multitudinea şi gravitatea leziunilor.

Micuţul a agonizat timp de două săptămâni

Micuţul avea hematom parietal drept, echimoză parietală stânga, fractură parietală dreapta şi hemoragie subrahidiană. Din cauza leziunilor grave, s-a decis transferarea copilulului pe 26 decembrie 2015 la Spitalul de Neurochirurgie Bagdasar Arseni din Bucureşti, iar medicii de acolo au constatat un alt lucru şocant: leziunile bebeluşului se întindeau pe două treimi din creier, zona fiind practic lipsită de sânge, astfel că şansele de supravieţuire ale copilulului erau nule. Pe 7 ianuarie 2016, copilul a murit. Autopsia a scos la iveală faptul că moartea copilului a fost extrem de violentă şi s-a datorat hemoragiei meningo-cerebrale, survenite în urma unui traumatism cranio-cerebral, leziunile fiind produse prin lovire cu un corp dur. Procurorul criminalist a cerut un supliment de expertiză medico-legală, în urma căreia s-a stabilit că bebeluşul a primit cel puţin două lovituri în cap. Medicii legişti au exclus o lovire accidentală, concluzia fiind că micuţul a fost omorât. Tatăl a dat vina pe aproape toată lumea în încercarea de a scăpa de închisoare.

A recunoscut şi nu prea

Paul Constantin Pohrib şi-a învinovăţit soţia, apoi personalul medical care s-a ocupat de tratarea micuţului şi a sfârşit prin a arăta cu degetul şi înspre fratele copilului decedat, în vârstă de doar un an şi şase luni, despre care a spus că l-ar fi lovit în cap pe fratele său cu o jucărie. Bărbatul le-a spus apoi anchetatorilor că e posibil să fi lovit bebeluşul în somn, dar tot el a precizat ulterior că este puţin probabil să se fi întâmplat asta. A recunoscut apoi că el i-a provocat leziunile, dar a declarat că a făcut-o inconştient, pe fondul unei tulburări psihice. Expertiza psihiatrică a dovedit însă că a avut discernământ în noaptea când şi-a lovit copilul. A acceptat să fie supus unui test cu detectorul de minciuni, care a demonstrat că a minţit în legătură cu ceea ce s-a întâmplat în noaptea de 24 spre 25 decembrie 2015.
„Pe fondul unei stări de nervozitate spontane, posibil provocate de plânsetele victimei, inculpatul Pohrib Paul Constantin i-a aplicat fiului său mai multe lovituri în zona capului, cu un corp dur, provocându-i în acest mod leziuni ce i-au cauzat decesul“, a explicat procurorul criminalist Vlad Grigorescu.

Din cele 97 de unităţi de învăţământ din municipiul Galaţi, lucrările de reparaţii şi igienizare abia urmează să înceapă pentru 73 de şcoli şi grădiniţe, deşi până la începerea şcolii mai sunt doar trei săptămâni. Lucrările vor fi făcute de către societăţi comerciale cărora li s-a atribuit contractul de prestări servicii prin procedura de achiziţie directă, însă nici această procedură nu a fost finalizată până în prezent pentru toate unităţile şcolare. De exemplu, pentru lucrările de reparaţii şi igienizări de la Grădiniţa cu program prelungit nr. 64, procedura de achiziţie directă a fost demarată pe data de 18 august, iar termenul de depunere a ofertei este 22 august.
Firmele care au fost selectate până joi, 18 august, şiurmează să efectueze lucrări de reaparaţii şi igienizări la şcoli sunt: SC WORD D’ALEXIA  (Grădiniţa nr. 1, 6, ”Tedi”, ”Ciprian Porumbescu”, Şcoala nr. 7, ”Mihai Viteazul”, Liceul Teoretic "Mircea Eliade"), SC CONPREST (Grădiniţa "Mugurel", "Tweety", Grădiniţa nr. 35, Şcoala nr.3, 28, Şcoala "Grigore Moisil" şi Liceul Tehnologic de Marină), STILOTERM (Grădiniţa nr. 27, 30, Grădiniţa "Croitoraşul cel viteaz"), SC DECORART (Grădiniţa nr. 36), SC DEEA TERM GR (Grădiniţa "Codruţa"), SC DANVIRLEN (Şcoala nr. 5, 9, Grădiniţa nr. 44, SC ROMSIT (Şcoala nr.10, Grădiniţa "Lizuca"), SC AGENTUM UNION (Şcoala "Mihail Sadoveanu"), SC RICHADY ECOLOGIC GRUP (Şcoala nr. 16), SC MOVILAND (Şcoala nr. 17 şi Colegiul Economic "Virgil Madgearu"), SC SILVIULOS (Şcoala "Ghe.Munteanu", Şcoala nr.18, 24 şi Grădiniţa nr. 12), SC CONTIEM (Grădiniţa nr. 10, 22, 34), SC DASCON (Şcoala nr.29), SC TORSEN (Şcoala "Iulia Haşdeu", Colegiul Naţional "Mihail Kogălniceanu", SC CLIMADOR CONSTRUCT (Liceul de Arte "Dimitrie Cuclin"), SC DIAMSES şi Bob Top Grup (Colegiul Tehnic "Aurel Vlaicu"), SC OZICON (Colegiul de industrie alimentară "Elena Doamna"), S.C.ICARUS METAL (Liceul Tehnologic "Anghel Saligny"), DANAMAR IMPEX (Liceul Teoretic "Sf.Maria"). Celelalte unităţi de învăţământ cuprinse în planul de reparaţii mai au de aşteptat până la atribuirea contractului şi, inerent, pănâ să intre în reparaţii.
Deşi lucrările abia încep la unele şcoli, iar la altele încă se aşteaptă selectarea firmei de construcţii, Primăria municipiului Galaţi, prin intermediul biroului de presă ne asigură că lucrările vor fi finalizate până pe data de 12 septembrie când copiii vor reveni la şcoală, cu pecizarea expresă că ”termenele contractuale vor fi respectate, iar în cazul lucrărilor mai mari, împreună cu conducerea şcolilor respective s-a convenit că întâi se vor termina lucrările la interior şi după începerea şcolii se va lucra la exterior, astfel încât să nu fie perturbată activitatea şcolară”. Pentru reparaţiile din această toamnă la unităţile de învăţământ din Galaţi, municipalitatea a alocat suma de 2.885.180 lei.

Situaţia în care se află agenţii de nave ca urmare a propunerii AFDJ de a încheia cu aceştia un nou contract cu anumite prevederi ce urmează să afecteze puternic agenţii mici ar putea să se schimbe. Memoriul acestora ajuns şi pe masa Guvernului României care, într-un timp foarte scurt a transmis Ministerului Transporturilor plîngerile agenţilor cu solicitarea expresă de a se lua măsurile legale ce se impun. Între timp, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi a reacţionat în cazul semnalat de cotidianul nostru prin articolul “AFDJ Galaţi loveşte mortal agenţii de nave” transmiţând redacţiei noastre o informare cu privire la motivele care au stat la baza deciziilor luate.
”AFDJ Galaţi îndeplineşte funcţia de autoritate de căi navigabile pe sectorul românesc al Dunării de la intrarea în ţară la km 1.075 până la ieşirea în Marea Neagră, pe braţul Sulina, în rada Sulina, pe braţele navigabile ale Dunării, Borcea, Bala, Măcin, Vâlciu, Caleia, pe braţul Chilia cu braţele secundare, pe braţul Sfântul Gheorghe cu canalele de rectificare şi pe braţele secundare ale Canalului Sulina, denumite Dunărea Veche. AFDJ Galaţi, în calitatea sa de autoritate de căi navigabile, îi revine sarcina de ducere la îndeplinire a «Convenţiei despre regimul navigaţiei pe Dunăre» semnată la Belgrad la 18 august 1948 şi ratificată prin Decret nr. 298/30.10.1948, precum şi a altor obligaţii ce îi revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte. Urmare a evenimentului de navigatie care s-a soldat cu eşuarea şi scufundarea pe digul de sud, în zona Bara Sulina, a navei Fortuna S în data de 8 octombrie 2014, Consiliul de Administraţie al A.F.D.J., în cadrul şedinţei din luna iulie 2015, a hotărât obligativitatea prezentării, prin agenţii de navă, a unor poliţe de asigurare P&I (Protection and Indemnity) care să cuprindă şi riscul de îndepartare a epavei, pentru toate navele care vor solicita tranzitarea Canalului Sulina, aceste obligaţii urmând a fi introduse in noile contracte încheiate cu societăţile de agenturare. Totodată, în cadrul aceleiaşi şedinţe, Consiliul de Administraţie al A.F.D.J. a considerat necesară introducerea ca obligaţie contractuală, constituirea de către societăţile de agenturare a unei garanţii de plată, ca o măsură de protecţie, pentru evitarea unor situaţii, pe care Administraţia le-a întâmpinat în sensul înregistrării unor creanţe care nu au mai fost recuperate. În vederea introducerii în noile contracte a acestor elemente de completare a clauzelor contractuale dispuse prin hotărîrea Consiliului de Administraţie, agenţii de navă au fost invitaţi la sediul Adminstraţiei, pentru discuţii şi clarificări pe marginea proiectului de contract, în cadrul mai multor întâlniri, prima având loc pe data de 22.10.2015, urmată de cele din data de 28.04.2016 si 25.07.2016. Până la finalizarea discuţiilor, contractul s-a prelungit prin acte adiţionale fără completări sau modificări, în prezent, valabilitatea acestuia fiind până pe data de 30.09.2016. Cu ocazia întâlnirii din 25.07.2016, părţile au agreat, cu mici excepţii, următoarele:
1. În urma ratificării de către România a Convenţiei de la Nairobi, prin Legea nr. 31 / 2016, s-a hotărât ca armatorul navei să prezinte, prin agent, cu cel mult 24 ore înaintea intrării navei prin Canalul Sulina, o copie lizibilă a  Certificatului de Asigurare sau altă garanţie financiară (Certificate of insurance or other financial security in respect of liability for the removal of wrecks) cu termen valabil, pentru riscul de îndepărtare a epavei (wrek liability), eliberat, emis sau vizat de către autoritatea competentă din statul de înmatriculare a navei.
2. Din punct de vedere al altor riscuri, să se prezinte, prin agentul navei, cu cel mult 24 ore înaintea intrării navei prin Canalul Sulina, o copie lizibilă a poliţei P&I, care să acopere eventualele pagube produse terţilor (avariere/distrugere semnalizare plutitoare, avariere/distrugere construcţii hidrotehnice, poluare).
3. Garanţia pentru plata prestaţiei se va prezenta prin opţiunea agentului de navă, astfel:
3.1. prin depunerea unei garanţii contractuale valabilă pe toată perioada derulării contractului, într-un cuantum ce va fi comunicat ulterior;
sau
3.2. prestaţiile de tranzitare şi pilotaj vor fi achitate şi confirmate prin transmiterea dovezii plăţii de către agentul de navă, în avans, pe baza facturilor estimate, transmise prin fax, email, curier sau poştă, anterior datei de plecare a navei din portul de operare.
Obligaţia privind punerea la dispoziţia Administraţiei a copiei lizibile a Certificatului de Asigurare şi a poliţei P&I revine armatorului/operatorului navei, agentul de navă fiind doar un intermediar”, se arată în documentul remis redacţiei noastre de către AFDJ Galaţi.

Grupul Transport Trade Services (TTS), casa de expediţii ce controlează CNFR Navrom S.A., a achiziţionat pachetul majoritar al participaţiilor în PLIMSOLL Kft., operator fluvial şi una dintre cele mai mari companii de logistică din Ungaria. TTS a dobândit astfel 51% din capitalul social al PLIMSOLL Kft., societate ce deţine subsidiara FLUVIUS KFT, armator fluvial de nave autopropulsate care şi-a construit în ultimii 15 ani o bună reputaţie pe piaţa locală şi internaţională. Investiţia are ca obiectiv întărirea şi dezvoltarea poziţiei TTS ca jucător regional în zona Dunării.
Cumpărătorii au fost asistaţi de o echipă de avocaţi de la Zamfirescu Racoţi & Partners (ZRP), sub coordonarea lui Cătălin Micu (Managing Associate) şi a Larisei Popoviciu (Senior Associate), care au asigurat negocierea şi finalizarea cu succes a acestui proiect transfrontalier.
Tranzacţia a presupus o etapă de due diligence, continuând cu structurarea tranzacţiei şi redactarea şi negocierea contractelor. În acest sens, ZRP a colaborat cu avocaţi din Ungaria, respectiv Kende, Molnár-Bíró, Katona Attorneys-at-Law (KMBK), responsabili cu îndeplinirea formalităţilor juridice pe teritoriul ungar. "A fost un proces complex având în vedere specificul activităţii clientului nostru, dar experienţa echipei de avocaţi şi colaborarea tradiţională cu TTS ne-a ajutat să acomodăm toate cerinţele tehnice şi strategice ale investitorului. Tranzacţia consolidează poziţia TTS pe cursul superior al Dunării şi deschide totodată noi oportunităţi în business", a declarat Cătălin Micu, Managing Associate ZRP.

Programul SRL-D acordă facilităţi pentru microîntreprinderile nou-înfiinţate, conduse de întreprinzătorii debutanţi în afaceri, care desfăşoară pentru prima dată activitate economică, prin intermediul unei societăţi cu răspundere limitată debutantă (SRL-D) şi au vârsta de maxim 35 de ani.
Întreprinzătorii care vor să înceapă o afacere pot aproximativ 45.000 lei (10.000 de euro) de la stat prin Programul SRL-D. Prin acest program se finanţează implementarea planurilor de afaceri. Beneficiarii acestei finanţări pot folosi banii primiţi în cadrul acestui program pentru cumpărarea unor construcţii pentru desfăsurarea activităţii pentru care s-a solicitat finanţarea, pot achiziţiona terenuri pentru realizarea de construcţii sau amenajări efectuate în cadrul proiectului, destinate activităţii pentru care s-a solicitat finanţarea. De asemena mai pot fi cumpărate spaţii destinate realizării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare, cu condiţia ca acestea să reprezinte spaţii de birouri, de productie, spaţiu de desfăşurare activităţi comerciale şi prestări servicii sau spaţiu de depozitare.
Banii pot fi folosiţi şi pentru mobilier pentru dotarea spaţiilor, echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, echipamente IT şi tehnică de calcul, autoutilitare, autoturisme. Autoturismele sunt eligibile în cadrul programului, numai pentru următoarele activităţi: cod CAEN 4932- Transporturi cu taxiuri, cod CAEN 7711- Activităţi de închiriere şi leasing cu autoturisme şi autovehicule rutiere uşoare şi pentru cod CAEN 8553 -Şcoli de conducere.
Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri în vederea obţinerii finanţării se fac online pe site-ul www.aippimm.ro.

Joi, 11 August 2016 00:00

POPAM a lansat 6 linii de finanţare

Direcţia Generală de Pescuit – Autoritatea de Management pentru POPAM (DGP-AMPOPAM) din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a anunţat lansarea sesiunii pentru depunerea cererilor de finanţare, în cadrul POPAM 2014-2020, pentru măsurile I.6, I.23, II.2, II.10 şi IV.4.
Măsurile de finanţare sunt active în perioada 08.08.2016 – 07.10.2016. În cadrul prezentelor apeluri de proiecte, cererile de finanţare şi documentele anexate vor fi introduse şi respectiv ataşate online cu semnătură electronică în aplicaţia electronică MySMIS2014.
Măsurile pentru care s-au lansat liniile de finanţare vizează diversificarea veniturilor şi noi forme de venituri (măsura I.6), orturile de pescuit, locurile de debarcare, halele de licitaţii şi adăposturile (măsura I.23), investiţii productive în acvacultură (măsura II.2), acvacultura care furnizează servicii de mediu (măsura II.10) şi prelucrarea produselor pescăreşti şi de acvacultură (măsura  IV.4)
De asemenea, AM POPAM a lansat depunerea cererilor de finanţare pentru măsura III.2 – Punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare locală plasate sub responsabilitatea comunităţii (inclusiv costuri de funcţionare şi animare) – Selectarea Grupurilor de acţiune locală pentru pescuit (FLAG-uri). În cadrul acestei submăsuri, solicitanţii de finanţare pot depune proiecte în perioada 05.08.2016 – 17.10.2016, în format hârtie, la sediul Compartimentelor Regionale POPAM.

Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri SRL-D a publicat procedura de depunere proiecte în data de 25 iulie 2016, iar secretarul de stat Claudiu Vrânceanu a declarat că acest program va începe după data de 15 august 2016. Programul finanţează acest tip de societate cu suma de 10.000 Euro, solicitanţii urmând să vină cu aportul propriu de încă 10.000 Euro.
Prin acest program se acordă facilităţi pentru microîntreprinderile nou-înfiinţate, conduse de întreprinzători tineri, care desfăşoară pentru prima dată activitate economică, prin intermediul unei societăţi cu răspundere limitată. Orice persoană fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii poate înfiinşa o SRL-D: are capacitate juridică deplină de exerciţiu; are vârsta de până la 35 de ani, împliniţi cel mai târziu în ziua înregistrării cererii de înmatriculare a societăţii cu răspundere limitată în registrul comerţului; anterior datei înmatriculării societăţii în registrul comerţului nu a mai fost acţionar, asociat sau membru al organelor de conducereale unei întreprinderi constituite în Spaţiul Economic European; înfiinţează pentru prima dată o societate cu răspundere limitată în condiţiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Societatea astfel înfiinţată este obligatoriu o microîntreprindere (plătitoare de impozit pe venit 3%) care funcţionează pe perioadă nedeterminată şi poate fi înfiinţată de cel puţin un întreprinzător asociat unic sau maxim 5 asociaţi care îndeplinesc condiţiile pentru a deveni întreprinzători debutanţi.
Societatea comercială debutantă trebuie să aibă în obiectul de activitate doar 5 domenii de activitate conform nomenclatorului CAEN, dar printre aceste domenii nu pot fi: intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope.
Rezervarea numelui societăţii cu extensia SRL-D este gratuită, însă taxele cu privire la lichidarea societăţii de tip SRL-D se plătesc. De asemenea, acest tip de microîntreprindere beneficiază de scutirea de la plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariaţi, angajaţi pe perioadă nedeterminată. Aceasta înseamnă că SRL-D nu datorează 2 contribuţii, şi anume CAS angajator şi fond de risc şi accident.
După înfiinţare, obligaţiile unei SRL-D sunt:
- să notifice în scris cu privire la înfiinţare oficiul teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie (O.T.I.M.M.C.) al A.I.P.P.I.M.M. în a cărui rază de competenţă îşi are sediul social, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la înregistrare, în vederea luării în evidenţă.
- să angajeze cu contract de muncă pe durată nedeterminată şi să menţină în activitate cel puţin un salariat chiar dacă începând cu 1 februarie calitatea de microîntreprindere pentru un SRL nu mai presupune angajarea a cel puţin un salariat. Pentru SRL-D această condiţie este încă necasară.
- dacă SRL-D intenţionează să obţină fonduri europene nerambursabile în limita a 10.000 euro, aceasta este obligată să angajeze cu contract de muncă cel puţin 2 salariaţi de la momentul obţinerii facilităţilor până la pierderea calităţii de microîntreprindere aparţinând întreprinzătorului debutant.
- să reinvestească anual cel puţin 50% din profitul realizat în anul fiscal precedent.
- să depună la A.I.P.P.I.M.M. situaţiile financiare semestriale şi anuale, cu dovada înregistrării acestora la autorităţile competente, precum şi un raport semestrial de progres.

CFR Călători Galaţi informează că pentru efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară între staţiile Iacobeni - Argestru (Regionala Iaşi) vor interveni modificări în circulaţia unor trenuri, astfel: la data de 18 august 2016 IR 1832/1832-1 Cluj Napoca (pl.09:20) – Iaşi (18:24/18:35) – Galaţi (sos.22:54) se anulează şi va circula trenul 12832/12832-1 (în locul trenului 1832/1832-1), în relaţia Cluj Napoca (plecare 10:35) - Iaşi (20:05/20:16) – Galaţi (sosire 00:35), cu plecare din staţia Cluj Napoca la ora 10.35 şi sosire în staţia Galaţi la ora 00.35.
Pe raza Regionalei CFR Călători Galaţi, trenul IR 12832/12832-1 va avea următoarele opriri: Tecuci 22:53/22:55, Lieşti 23:21/23:22, Barboşi 00:14/00:16, Galaţi 00:35.
Pentru informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor, călătorii sunt rugaţi să se adreseze personalului din staţii, să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro sau să sune la numerele de telefon 021/9521”, se arată în comunicatul CFR Călători Galaţi.

Ministerul Finanţelor Publice deschide o nouă schemă de ajutor de stat, începând din data de 08 august 2016, care are ca scop stimularea investiţiilor care vor genera noi locuri de muncă pentru ca dezvoltarea regională să fie astfel resuscitată. Cererile de acord pentru finanţare în baza schemei de ajutor de stat pentru stimularea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă se înregistrează din 8 până în 22 august 2016. Bugetul alocat sesiunii este de 113 milioane de lei.
Cererile, însoţite de documentele justificative, se transmit prin poştă sau prin servicii de curierat, cu confirmare de primire, sau se depun personal la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti. Pe plic se menţionează: “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 332/2014”. Înregistrarea cererilor la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice se realizează exclusiv în perioada 8-22 august 2016, în caz contrar sunt restituite şi nu sunt luate în considerare. Analiza cererilor de acord se face după încheierea sesiunii de înregistrare, fără a avea importanţă ordinea în care au fost înregistrate.
În prima etapă de evaluare, Ministerul Finanţelor Publice verifică îndeplinirea condiţiilor de conformitate, a criteriilor de eligibilitate şi calculează un punctaj în vederea încadrării în bugetul alocat schemei. Selectarea se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Etapa se încheie în maxim 30 de zile lucrătoare de la data închiderii sesiunii de înregistrare, iar rezultatele sunt publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Întreprinderile selectate în prima etapă transmit, în maxim 30 de zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor, planurile de afaceri, însoţite de restul documentelor justificative, în vederea analizării viabilităţii proiectelor şi a emiterii acordurilor pentru finanţare.
Obiectivul schemei de ajutor de stat îl reprezintă dezvoltarea regională prin sprijinirea investiţiilor şi crearea de noi locuri de muncă. Sumele se acordă sub formă de granturi de la bugetul de stat pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale. Până în prezent, în baza schemei, au fost aprobate 24 de proiecte de investiţii care vor genera 4.024 de noi locuri de muncă, pentru care a fost aprobat un ajutor de stat în valoare de 109,6 milioane de lei.

Luni, 08 August 2016 00:00

Incendiu în spatele Şcolii nr. 10

Un incediu a izbucnit luni, 08 august, în spatele Şcolii Gimnaziale nr. 10 din cartierul Siderurgiştilor Vest, care a pus în pericol terenurile de sport  amenajate ale şcolii, dar şi garajele din zonă. Flăcările au cuprins vegetaţia uscată, înaltă aproape cât un stat de om, pompierii abia reuşind să ajungă la focarul incediului printre boscheţii crescuţi generos. Spaţiul viran incendiat se află între terenurile de sport ale Şcolii de 10 şi bateriile de garaje ale blocurilor din vecinătate şi se presupune că a fost generat de o persoană care a aruncat o tigară aprinsă. Pompierii s-au chinuit cu greu să tragă furtunurile prin vegetaţia uscată, dar cu toate acestea au reuşit să stingă incendiul în timp util, astfel încât să nu se ajungă la o nenorocire. Potrivit reprezentantului ISU, mr. Eugen Chiriţă, a ars vegetaţia uscată de pe 300 mp de teren viran, 10 mp din plasa care înconjoară unul dintre terenurile de sport precum şi 4 mp de teren sintetic.

Pagina 29 din 36