Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Ministrul apărării naţionale, Adrian Ţuţuianu, împreună cu generalul-maior Marius Harabagiu, şeful Statului Major al Forţelor Terestre, şi generalul de brigadă Dorin Blaiu, şeful Direcţiei instrucţie şi doctrină din Statul Major General, a vizitat marţi, 25 iulie, unităţi militare din Galaţi.  Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Apărării Naţionale, în cadrul vizitei de informare desfăşurate la sediul Batalionului 300 Infanterie Mecanizată „Sfântul Andrei”, ministrului apărării naţionale i s-a prezentat infrastructura unităţii, terenurile de instrucţie, echipamentele şi tehnica de luptă din dotarea unităţii. Adrian Ţuţuianu i-a felicitat pe infanteriştii gălăţeni pentru rezultatele foarte bune obţinute la exerciţiile desfăşurate anul acesta şi a apreciat contribuţia lor la consolidarea statutului României de furnizor de securitate, Batalionul 300 Infanterie Mecanizată având la activ numeroase misiuni peste hotare, în teatrul de operaţii din Afganistan. Oficialii M.Ap.N. s-au întâlnit şi cu personalul Batalionului 284 Tancuri „Cuza Vodă”, unde s-au informat cu privire la situaţia încadrării cu personal, starea tehnicii din dotare, concluziile reieşite în urma participării la exerciţiul multinaţional Saber Guardian 2017, provocările în îndeplinirea misiunilor, dar şi nevoile de sprijin din partea ministerului. Una dintre opririle delegaţiei a fost şi la Spitalul Militar de Urgenţă „dr.Aristide Serfioti”, unitatea spitalicească militară care asigură, în această zonă, asistenţa medicală specializată în timp de pace, situaţii de criză sau război. Ministrul Ţuţuianu a vizitat cabinetele şi sălile de diferite specialităţi şi s-a întâlnit cu personalul medical pentru a afla starea reală a unităţii şi proiectele de viitor.
Fermierii pot solicita deja finanţările necesare lucrărilor agricole pentru campania din 2017 în toate cele 514 agenţii BCR din întreaga ţară deoarece această bancă a semnat convenţiile de colaborare cu APIA şi Fondurile de Garantare pentru finanţarea activităţilor din agricultură, în campania 2017. Producătorii agricoli – persoane fizice autorizate sau firme de profil – pot obţine astfel finanţări de până la 80% din valoarea subvenţiilor pe care urmează să le încaseze de la APIA.  Banca Comercială Română (BCR) a încheiat noile convenţii tripartite cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) şi Fondurile de Garantare în scopul finanţării capitalului de lucru pentru desfăşurarea activităţilor curente de către beneficiarii schemelor de sprijin în sectorul agricol, în campania din acest an. În baza acestor convenţii, BCR poate acorda credite fermierilor prin toate cele 514 unităţi teritoriale, una dintre cele mai bine reprezentate reţele bancare din întreaga ţară, atât în mediul urban, cât mai ales în mediul rural. Anul acesta, BCR le propune micilor fermieri un proces simplificat, care permite, în condiţii normale, aprobarea creditului într-o singură zi, astlfel încât aceştia să poată beneficia cât mai repede de banii necesari lucrărilor agricole.  Se oferă capital de lucru de până la 80% din valoarea subvenţiilor pe care fermierii urmează să le încaseze de la APIA, în cadrul Schemei de plată unică pe suprafaţă (SAPS), Plăţilor Redistributive, Plăţilor pentru practicile agricole benefice pentru mediu şi climă, cât şi în cadrul Măsurilor compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole. Este important de precizat că, pentru acest credit, rambursarea şi plata dobânzii se fac într-o singură tranşă, ulterior încasării subvenţiei, astfel încât nu este necesară  existenţa altor surse proprii.  Fermierii eligibili pentru subvenţii APIA se pot adresa oricărei unităţi din reţeaua BCR pentru accesarea acestor tipuri de facilităţi de finanţare, în baza Adeverinţei de înregistrare fermier emisă de APIA. Prin acest document, se confirmă că s-au efectuat controalele administrative asupra cererii unice de plată depuse şi că beneficiarii îndeplinesc condiţiile generale de acordare a sumelor cuvenite.
  În data de 21 iulie 2017, inspectorii vamali din cadrul Biroului vamal de frontieră Giurgiuleşti au dejucat două tentative de introducere ilegală în ţară a ţigaretelor de contrabandă, cu ajutorul câinilor specializaţi în detecţia de tutun şi produse din tutun, reţinând  în vederea confiscării peste 4.000 de ţigarete de contrabandă. Autoritatea vamală a sancţionat persoanele implicate cu amenzi contravenţionale în valoare totală de 10.000 lei.  În fapt, urmare a controlului vamal de specialitate efectuat cu ajutorul câinilor antitabac din dotare, inspectorii vamali au descoperit 4260 bucăţi ţigarete, diverse mărci, fabricate şi timbrate în Ucraina, ascunse în vederea sustragerii de la controlul vamal în bagajele personale. Autoritatea vamală a procedat la reţinerea în vederea confiscării a ţigaretelor şi a sancţionat contravenţional persoanele implicate cu amenzi în valoare totală de 10.000 lei.
Numărul persoanelor rănite din cauza furtunii de ieri a crescut de la 10 la 22, conform informaţiilor furnizate de ISU Galaţi. Potrivit datelor furnizate de Spitalul de Urgenţă Galaţi, din cele 22 de persoane prezentate la spital cu leziuni din pricina furtunii doar cinci au fost internate. Dintre acestea, un bărbat de 57 de ani este internat în Reanimare. ISU a executat 45 de misiuni pentru a degaja de  copaci maşinile, străzile sau casele pe acoperişul cărora au căzut peste 150 de copaci.   Tot din cauza furtunii, au apărut probleme şi în furnizarea apei potabile în aria de operare a societăţii APA CANAL, generate de lipsa alimentării cu energie electrică, În această dimineaţă (marţi, 26 iulie 2017), la ora 08,00, lipsea alimentarea cu cu energie electrică la gospodăriile de apă din localităţile: Piscu, Braniştea, Independenţa, Gârboavele, Pechea, Slobozia Conachi, Cuza Vodă, Cavadineşti (Posada) şi Rădeşti. „În unele dintre aceste localităţi, acolo unde a fost tehnic posibil, s-a procedat la montarea de generatoare pentru suplinirea temporară a lipsei energiei electrice, pentru a putea asigura alimentarea cu apă potabilă a consumatorilor. Staţia de epurare Pechea şi staţiile de pompare a apelor uzate (16 SPAU-ri) din Pechea, Cuza Vodă şi Slobozia Conachi nu beneficiază în prezent de alimentare cu energie electrică. Se intervine local cu autoutilaje pentru deblocarea situaţiei”, a anunţat societatea APA CANAL S.A. Galaţi, care spune că, imediat ce echipele ELECTRICA vor reuşi realimentarea cu energie electrică în localităţile anterior menţionate, se va reintra cât mai operativ în regimul normal de furnizare al apei potabile.    SDEE Galaţi a anunţat în această dimineaţă (marţi, 26 iulie 2017), la ora 10.00 că mai erau afectate 13 Linii Electrice Aeriene de medie tensiune (5 total şi 8 parţial), 170 Posturi de Transformare din 31 localitaţi. Până la această oră au fost depistaţi 10 stâlpi de medie tensiune rupţi. Sucursala Galati a suplimentat specialiştii din teren. Sunt acum peste 60 de angajaţi ai Sucursalei de Distribuţie, ajutaţi de colegii lor din cadrul Agenţiei de Întreţinere Servicii Energetice, care acţionează, organizaţi în 22 de echipe, pentru remedierea defecţiunilor apărute. SDEE Brăila mai erau afectate 48 Linii Electrice Aeriene de medie tensiune (38 total şi 8 parţial), 250 Posturi de Transformare, care alimentează în total aproximativ 23.370 de consumatori. Sucursala Brăila acţionează pe teren cu 15 echipe formate din angajaţi ai Sucursalei de Distribuţie şi Agenţiei de Întreţinere Servicii Energetice, care acţionează pentru remedierea defecţiunilor apărute. SDEE Focşani mai erau afectate 1 Linie Electrică Aerienă de medie tensiune parţial. Mai sunt afectate 4 Posturi de Transformare, care alimentează parţial localitatea Nereju (50 de consumatori). Intervenţiile echipelor SDEE MUNTENIA NORD vor continua până la alimentarea  integrală a zonelor afectate.
În data de 31 iulie, începând cu ora 10:00, în sala de conferinţă din incinta Parcului pentru Tehnologia Informaţiei din Str. Portului nr. 23, Asociaţia Necuvinte, în colaborare cu Poliţia Română, organizează un eveniment de informare, conştientizare şi sensibilizare cu privire la fenomenul violenţei în familie. Evenimentul este realizat cu sprijinul Primăriei Galaţi şi al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi. Evenimentul face parte din cadrul Caravanei naţionale de promovare a campaniei ”Aripi Frânte”. În cadrul evenimentului, se va viziona documentarul “Aripi Frânte” care a dat şi numele campaniei, se vor distribui materiale şi se vor purta discuţii cu participanţii privind metodele de prevenire şi ieşire dintr-o relaţie de tip abuziv.  La eveniment vor participa reprezentanţi ai instituţiilor publice, membri ai organizaţiilor neguvernamentale şi alte persoane interesate. Asociaţia Necuvinte a lansat pe data de 1 iulie 2016 în colaborare cu Poliţia Română campania naţională de prevenire a violenţei intrafamiliale ”Aripi Frânte”. Punctul central al campaniei îl reprezintă filmul documentar “Aripi Frânte” care prezintă situaţia victimelor violenţei domestice din România care nu au cerut ajutorul nimănui, prin câteva cazuri ale unor deţinute aflate în Penitenciarul de Femei Târgşor.  Documentarul este construit în jurul poveştilor unor femei care au trăit o viaţă în abuzuri şi frică, ce le-a motivat pe acestea să reziste ani de zile unor suferinţe crunte, să nu ceară ajutorul nimănui ajungând la un moment dat să clacheze şi să devina din victimă agresor, făcându-şi singure dreptate. În cadrul acestei campanii a fost realizat şi Ghidul Siguranţei Victimelor Violenţei în Familie, care până la finalul anului va fi distribuit în toate secţiile de poliţie la nivel naţional. Acest Ghid se adresează persoanelor care înţeleg că se află într-o situaţie de tip abuziv şi fac primii paşi spre a ieşi din acel mediu. 
Primăria municipiului Galaţi supune dezbaterii publice Regulamentul privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea municipiului Galaţi, precum şi a faptelor ce constituie contravenţii, constatarea şi sancţionarea acestora. Prin acest regulament se stabilesc obligaţiile şi răspunderile care revin autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor publice, agenţilor economici, asociaţiilor de proprietari/locatari, celorlalte persoane juridice, precum şi cetăţenilor pentru buna gospodărire a municipiului Galaţi.  Documentul se întinde pe mai bine de 25 de pagini, însă cotidianul nostru vă prezintă doar o parte din cuprinsul acestuia. Întregul document poate fi consultat pe site-ul Primăriei municipiului Galaţi.  Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare a persoanelor interesate, pot fi depuse zilnic până la data de 31.07.2017 prin formularul online pus la dispoziţie pe pagina de internet a Primăriei, dar şi prin Poştă, pe adresa instituţiei din str. Domnească, nr. 38 sau la Registratura Generală din Galaţi, str. Fraternitatii nr. 1. Asigurarea şi păstrarea curăţeniei pe teritoriul municipiului, buna gospodărire a acestuia şi respectarea normelor în domeniul edilitar-gospodăresc, igienă şi sănătate publică, protecţia mediului, comerţ, circulaţie rutieră, constituie obligaţii fundamentale ce incumbă autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor publice, agenţilor economici şi altor persoane juridice, precum şi cetăţenilor. Iată, în cele ce urmează câteva din sancţiunile ce urmează a fi aplicate după aprobarea acestui regulament.   Amenzi de până la 2500 lei pentru neafişarea la loc vizibil a graficului cu orele de odihnă   Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 500 – 1500 lei pentru persoane fizice şi 1000 – 2500 lei pentru persoane juridice, neîntreţinerea faţadelor de la magazine, chioşcuri sau tonete, neîntreţinerea în bune condiţii a instalaţiilor comune proprii clădirii (ascensor, instalaţii de alimentare cu apă, de canalizare, instalaţii de încălzire centrală, etc). Aceleaşi amenzi vor primi şi cei care nu-şi repară şi vopsesc gardurile şi porţile sau cei care nu tâmplăria tâmplăria şi nu înlocuiesc geamurile sparte la faţadele orientate spre domeniul public. Consttituie contravenţie şi neîmprejmuirea şi nesalubrizarea terenurilor deţinute cu orice titlu.  Asociaţiile de locatari vor primi şi ele amenzi de până la 2500 de lei pentru neafişarea la loc vizibil, la parterul fiecărei scări de bloc a tabelului cu toţi proprietarii sau chiriaşii precum şi a numărului de persoane din fiecare apartament, dar şi pentru neafişarea la loc vizibil a graficului cu orele de odihnă, când sunt interzise activităţile care pot deranja liniştea şi ordinea locatarilor. Amenzi vor fi date şi pentru neîndepărtarea imediat după oprirea intemperiilor, a zăpezii şi gheţii de pe trotuare, de pe acoperiş, din faţa imobilelor în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea (zăpada sau gheaţa se depune pe carosabil lângă bordură, fără să împiedice circulaţia şi scurgerea apei în sistemul de canalizare), nepresărarea de nisip, rumeguş sau alte materiale antiderapante pe trotuare, în faţa imobilelor deţinute cu orice titlu, în caz de polei.  Nepăstrarea în bună stare de folosinţă a băncilor, coşurilor de gunoi, indicatoarelor, panourilor de afişaj, cabinelor telefonice, locurilor de joacă pentru copii, precum şi a altor dotări de mobilier urban va fi amendată corespunzător.   Aruncatul cojilor de seminţe pe jos sau uscatul rufele pe domeniul public constituie contravenţie   Neîmprejmuirea incintelor şantierelor de construcţii sau a punctelor de lucru şi neinstalarea panourilor de avertizare şi identificare, nemenţinerea ordinii şi curăţeniei pe căile publice de acces în şantiere precum şi în jurul acestora, executarea de lucrări sau săpături pe domeniul public fără aprobările legale, nerespectarea amplasamentelor aprobate pentru chioşcuri, rulote şi tonete, neîntreţinerea sau neluarea măsurilor de curăţenie în jurul acestora, utilizarea garajelor situate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al municipiului în alte scopuri şi pentru alte activităţi decât cea de garare a vehiculelor, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 500 – 1500 lei – pentru persoane fizice, 1000 – 2500 lei – pentru persoane juridice. Aceleaşi amenzi vor fi şi pentru cei care îşi spală autovehiculele pe domeniul public, sau abandonează pe domeniul public de aparate de orice fel, autoturisme, utilaje defecte, tonete, chioşcuri, construcţii metalice.  Nici cei care aruncă hârtii, bilete, resturi de ţigări, coji de seminţe, sticle sau alte ambalaje pe alei, peluze, în parcuri, zone verzi şi pe trotuare, mijloace de transport în comun sau în alte locuri publice nu vor scăpa de amendă.  Spălatul sau uscatul rufelor în public este şi el sancţionat. Pentru amplasarea bătătoarelor de covoare şi a pubelelor pentru colectarea deşeurilor menajere la mai puţin de 10 metri de ferestrele imobilelor şi fără a respecta normele igienico-sanitare în vigoare, dar şi pentru utilizarea domeniului public pentru diferite activităţi gospodăreşti (spălat rufe, covoare sau obiecte de uz casnic, uscat rufe, gătit etc.) vor date amenzile menţionate mai sus.   Plimbatul câinelui fără lesă sau necurăţirea excrementelor acestuia, amendă de până la 1000 de lei   Toate animalele de companie vor avea carnet de sănătate cu vaccinurile la zi, întreţinându-se igiena în apartamente şi pe părţile comune ale imobilului pentru a nu crea disconfort vecinilor. Persoanele care deţin câini şi/sau pisici vor avea în mod obligatoriu carnetul de sănătate al animalului care trebuie să cuprindă toate acţiunile sanitar - veterinare  (vaccinări, deparazitări) prevăzute de normele specifice în domeniu. Carnetul trebuie să fie eliberat de un cabinet veterinar autorizat. În timpul plimbării câinilor pe domeniul public, vor fi ţinuţi în lesă, iar, cei de talie mijlocie /mare vor avea în mod obligatoriu botniţă. Însoţitorii vor avea asupra lor carnetul de sănătate al animalului. Însoţitorii vor avea asupra lor, în timpul plimbării, echipamentul necesar în vederea colectării dejecţiilor produse de câini. După colectare, punga va fi închisă etanş şi depusă într-un punct de colectare a gunoiului. Persoanele care însoţesc animale de casă pe domeniul public au obligaţia să strângă dejecţiile rezultate. Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă întren 200 – 1000 lei – pentru persoane fizice şi 500 – 1500 lei – pentru persoane juridice, necurăţirea de către proprietarii câinilor a excrementelor lăsate în locurile unde circulaţia câinilor este permisă, deţinerea de către asociaţiile de locatari sau proprietari a câinilor pe spaţiile comune, în jurul imobilelor sau în adăposturi amplasate pe domeniul public, nedeţinerea în timpul plimbării câinilor a carnetului de sănătate şi a echipamentului necesar în vederea colectării dejecţiilor produse de animale; după colectare punga va fi închisă etanş şi depusă într-un punct de colectare a gunoiului, dar şi plimbarea câinilor pe domeniul public fără lesă, iar cei de talie mijlocie/mare şi cei periculoşi fără botniţă şi lesă.    Procedura de constatare şi sancţionare a contravenţiilor   Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către poliţiştii locali, de primar şi împuterniciţii acestuia, de ofiţerii şi agenţii de poliţie, de ofiţerii şi subofiţerii jandarmeriei. Agentul constatator stabileşte amenda în procesul-verbal de constatare a contravenţiei. În afara sancţiunilor, agentul constatator va putea stabili în cuprinsul aceluiaşi proces-verbal, când va fi cazul, atât valoarea pagubei produse prin contravenţie, cât şi confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenţii, cu precizarea valorilor.  Plângerea formulată împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se depune la Judecătoria Galaţi, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia.
Alba Iulia, Baia Mare, Galaţi, Iaşi, Ploieşti, Satu Mare şi Suceava sunt oraşele care s-au înscris anul acesta în competiţia pentru titlul Capitala Tineretului din România.  A doua competiţie organizată în cadrul acestui program naţional, care funcţionează pe principii similare cu Capitala Europeană a Tineretului, titlu deţinut de Cluj-Napoca în 2015, a atras un număr impresionant de candidaturi: Alba Iulia, Baia Mare, Galaţi, Iaşi, Ploieşti, Satu Mare şi Suceava. Programul este coordonat de Guvernanţa Capitalei Tineretului din România – Consiliul Tineretului din România (CTR), Federaţia Tinerilor din Cluj (FTC), Grupul PONT şi Banca Comercială Română (BCR) - şi îşi propune să dezvolte modul în care autorităţile locale colaborează cu organizaţiile neguvernamentale de tineret şi cu mediul privat pentru a pune tinerii din România în centrul procesului de dezvoltarea urbană.  Ediţia 2017 a programului se desfăşoară sub Înaltul Patronaj al Preşedintelui României, E.S. Klaus Werner Iohannis, recunoaştere acordată în 2016 şi care confirmă valoarea conceptului şi succesul fazei pilot. În prezent, titlul este deţinut de Bacău, oraş care va preda ştafeta pe 2 mai 2018, de Ziua Naţională a Tineretului. Oraşul care va câştiga acest titlu va primi din partea Băncii Comerciale Române (BCR), co-iniţiator al programului, un premiu în valoare de 50.000 de Euro. Acest premiu reprezintă atât un punct de pornire pentru finanţarea proiectelor propuse de oraşul câştigător al titlului, cât şi o resursă disponibilă pentru contribuţia proprie în atragerea de surse adiţionale de finanţare. Evaluarea proiectelor înscrise se va face în două etape, de către un juriu independent format din reprezentanţi ai sectorului neguvernamental de tineret, ai mediului privat, ai organizaţiilor de tineret ale partidelor politice parlamentare şi ai unor instituţii publice. Prima etapă constă în evaluarea formei simplificate a candidaturilor, în urma căreia vor fi desemnate, în luna august, oraşele finaliste. Ulterior, acestea vor depune candidaturile complete până în data de 15 octombrie, urmând ca oraşul câştigător să fie anunţat pe 12 noiembrie, în cadrul Summitului Tinerilor, care va avea loc în actuala Capitală a Tineretului din România, Bacău. Primul oraş din România care a purtat acest titlu şi şi-a asumat pionieratul acestui program a fost Timişoara, în perioada 2 mai 2016 – 1 mai 2017, urmat de către Bacău, oraş desemnat în urma organizării unei competiţii şi care va deţine titlul de Capitala Tineretului din România până pe 1 mai 2018. 
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi informează notarii publici că a fost aprobat un nou model al formularului 208 - “Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal” prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1886 / 2017. Acest nou model al formularului 208 “Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal” se utilizează pentru declararea informaţiilor privind tranzacţiile de proprietăţi imobiliare din patrimoniul personal prin procedură notarială, încheiate începând cu data de 1 februarie 2017.  Informaţiile privind tranzacţiile de proprietăţi imobiliare din patrimoniul personal prin procedură notarială, încheiate până la data de 1 februarie 2017, se declară utilizând formularul 208 "Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", în vigoare la data încheierii tranzacţiei. Actualizarea formularului 208 şi a modului de completare al acestuia, prin OPANAF nr. 1886/2017, a fost realizată urmare modificărilor aduse Codului fiscal prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Principalele modificări constau în: - eliminarea informaţiei referitoare la perioada de deţinere a proprietăţii imobiliare întrucât cota de impozitare aplicabilă nu mai este determinată de acest indicator; - introducerea informaţiei referitoare la venitul impozabil, la nivelul tranzacţiei şi pe beneficiari de venit; - completarea informaţiei privind actul notarial translativ al dreptului de proprietate, pentru toate tranzacţiile cuprinse în formular; - introducerea informaţiei privind cota deţinută de beneficiarii de venit, din proprietatea imobiliară transferată. Declaraţia 208 se completează şi se depune semestrial până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului în care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, la organul fiscal central în a cărui evidenţă fiscală biroul notarial este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.
Primăria municipiului Galaţi face un prim pas către construirea unui nou lot de locuinţe cu chirie, destinate tinerilor, de tip ANL. În acest sens, se doreşte introducerea pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Galaţi de la sfârşitul acestei luni a unui proiect de hotărâre privind preluarea de la Ministerul Apărării Naţionale a două terenuri, în suprafaţă totală de peste 30.000 mp. În raportul de specialitate inclus în documentaţia proiectului de hotărâre se arată că ”în urma corespondenţei purtate cu Ministerul Apărării Naţionale s-a ajuns la un acord privind iniţierea unui proiect de hotărâre a Guvernului privind transmiterea a două imobile, Cazarma 302 şi Cazarma 3006 din municipiul Galaţi, din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Galaţi, în vederea realizării de locuinţe în colaborare cu ANL”. Este vorba despre Unitatea Militară Cazarma 302, situată bdul George Coşbuc nr.249 , în suprafaţă de 10.817 mp, şi Unitatea Militară Cazarma 3006, situată pe strada Tecuci nr.165, în suprafaţă de 22.550 mp. Se doreşte preluarea celor două terenuri de la Ministerul Apărării Naţionale în vederea construirii de locuinţe, prin programele ANL, pentru tineri specialişti din domeniul sănătăţii şi învăţământului, pentru închirierea de către tineri până în 35 ani care îndeplinesc condiţiile legii, precum şi includerea în cadrul programului de construcţii de locuinţe de serviciu. La această dată, la nivelul municipiului Galaţi sunt necesare 85 de cadre medicale, fiind utilă asigurarea unor locuinţe pentru stabilizarea forţei de muncă în cadrul localităţii noastre. În ceea ce priveşte deficitul de cadre didactice, acesta este, conform datelor existente, de 493.  Propunerile privind construirea de locuinţe pe amplasamentele care vor face obiectul transmiterii din proprietatea publică a statului în proprietatea publică a municipiului sunt următoarele: pe terenul de pe bdul. George Coşbuc se doreşte construirea de locuinţe pentru specialişti din sănătate şi pentru cei din învăţământ - P+3E÷P+5E - total 6 tronsoane x 14/22 apartamente, iar pe str Tecuci se doreşte construirea de locuinţe destinate închirierii pentru tineri - P+5E (8 tronsoane x 22 apartamente), precum şi locuinţe de serviciu - P+5E (8 tronsoane x 22 apartamente). Pentru amplasamentele în cauză, reţelele de utilităţi (alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, energie electrică, telecomunicaţii) se regăsesc în vecinătate.

Asociaţia Semper Musica - Filiala Tecuci a realizat, în perioada iunie-iulie 2017,  o cercetare legată de disponibilitatea implicării în comunitate a liceenilor din judeţul Galaţi şi problemele acestora din liceele în care învaţă. Cercetarea a fost sprijinită de Consiliul Judeţean al Elevilor Galaţi. În urma centralizării datelor din cadrul chestionarelor online completate de 1.803 liceeni (15-19 ani) din judeţ au reieşit următoarele rezultate: 44,7% dintre elevii chestionaţi nu ştiu sau nu au citit noul statut al elevului, iar 34,4% dintre răspunsuri menţionează că elevii sunt în continuare sancţionaţi pentru nepurtarea uniformei deşi aceasta nu mai este obligatorie. La nivel de probleme ale comunităţilor lor: 47,6% au menţionat drumurile în stare proastă din localităţile în care trăiesc, 43% - deşeurile aruncate pe domeniul public de către cetăţeni, 41% - câinii comunitari, iar aproape 39% clădirile în paragină. Elevii şi-au direcţionat 53% dintre răspunsuri către disponibilitatea de a se implica în organizarea de colecte de jucării sau rechizite pentru copiii cu probleme economice, în timp ce 46,9% dintre răspunsuri au mers şi în direcţia implicării tinerilor în acţiuni de plantare.Asociaţia Semper Musica - Filiala Tecuci a realizat, în perioada iunie-iulie 2017,  o cercetare legată de disponibilitatea implicării în comunitate a liceenilor din judeţul Galaţi şi problemele acestora din liceele în care învaţă. Cercetarea a fost sprijinită de Consiliul Judeţean al Elevilor Galaţi. În urma centralizării datelor din cadrul chestionarelor online completate de 1.803 liceeni (15-19 ani) din judeţ au reieşit următoarele rezultate: 44,7% dintre elevii chestionaţi nu ştiu sau nu au citit noul statut al elevului, iar 34,4% dintre răspunsuri menţionează că elevii sunt în continuare sancţionaţi pentru nepurtarea uniformei deşi aceasta nu mai este obligatorie. La nivel de probleme ale comunităţilor lor: 47,6% au menţionat drumurile în stare proastă din localităţile în care trăiesc, 43% - deşeurile aruncate pe domeniul public de către cetăţeni, 41% - câinii comunitari, iar aproape 39% clădirile în paragină. Elevii şi-au direcţionat 53% dintre răspunsuri către disponibilitatea de a se implica în organizarea de colecte de jucării sau rechizite pentru copiii cu probleme economice, în timp ce 46,9% dintre răspunsuri au mers şi în direcţia implicării tinerilor în acţiuni de plantare.La nivel de educaţie, 40% s-au orientat către implicarea elevilor în organizarea de sesiuni de prevenire HIV/SIDA, dar şi ateliere/cursuri de engleză/informatică pentru copii (38% dintre răspunsuri). Cât despre implicarea tinerilor în viaţa publică, 42% dintre răspunsuri au menţionat faptul că tinerii s-ar implica în acţiuni de promovare a voluntariatului în comunitate şi a educaţiei civice nonformală în rândul tinerilor (39%). Elevii chestionaţi şi-au ales şi grupurile de persoane pe care ar dori să le ajute cu timpul, energia şi creativitatea lor, acestea fiind: copiii cu dizabilităţi (51%), copiii cu probleme economice (47,5%), copiii din centre de plasament (45,3%), vârstnicii (42,4%). 63% dintre respondenţi nu erau implicaţi la momentul cercetării în vreun stagiu de voluntariat. Eşantionul pe care s-a realizat studiul a cuprins 1.803 respondenţi din 30 de licee din judeţul Galaţi cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani.

Pagina 7 din 27