Monitorul de Galati

Monitorul de Galati

Transurb S.A. Galați aduce la cunoștința tuturor călătorilor săi că începând cu data de 9 mai 2016, transportul public de călători în municipiul Galați va fi efectuat pe 29 de trasee deservite de  autobuze/troleibuze, respectiv 10 trasee deservite de tramvaie, aprobate de către Consiliul Local Galați.

          Transurb SA va distribui în mod gratuit, atât la chioșcurile de bilete și abonamente, cât și prin intermediul personalului propriu, în stațiile de așteptare, pliante de informare cu itinerariile tuturor traseelor aprobate de Consiliul Local. Deasemenea, itinerariile vor fi publicate atât pe pagina oficială a site-ului Transurb SA dar și în presa locală.

          Menționăm că atât traseele cât și numărul de mijloace de transport aferent fiecărui traseu, este stabilit de către Compartimentul  Transporturi al Autorității Contractante, respectiv Primăria Municipiului Galați, de către Comisiile de Servicii publice și de către Consiliul Local Galați.

          Serviciul public de transport din Municipiul Galați a fost delegat în exclusivitate către SC Trasurb SA Galați, începând cu data de 9 mai 2016, motiv pentru care Transurb va respecta întrutotul Hotărârea de Consiliu Local cu privire la numărul de capacități de transport desemnat pe fiecare traseu, ceea ce va determina în mod direct frecvența de circulație a mijloacelor de transport.

          Eventualele nemulțumiri vă rugăm să le transmiteți către Autoritatea Contractantă, respectiv Primăria Municipiului Galați, și către Transurb SA Galați, pentru a se putea lua măsurile necesare în vederea asigurării unui serviciu de transport eficient și civilizat către orice destinație din oraș.

Doruleţ Resmeriţă a părăsit această lume, vineri dimineaţă, după o luptă cruntă cu o boală nemiloasă. Pentru noi, cei de la „Monitorul de Galaţi”, a fost un colaborator de nădejde, un om la care găseai mereu o idee, o soluţie, o vorbă de duh şi un sprijin la nevoie. A fost, pentru unii dintre noi, şi un bun prieten. I-am apreciat mereu verticalitatea, bunul simţ şi mai ales vivacitatea. Va rămâne mereu în amintirea noastră ca un om care a rămas OM oriunde l-au purtat paşii, indiferent că a fost în mediul economic, în învăţământ sau în politică.
Rămas bun, om bun!

SC Transurb SA anunţă publicul călător faptul că, începând cu data de 09.05.2016, transportul călătorilor este asigurat după următorul program:

Autobuze şi troleibuze:

În zilele de luni până vineri:

  • Traseul 9
    Cimitir Sf. Lazar – Gara CFR:in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 10
    Cartier D. Cantemir – INTFOR – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 4 autobuze din 23 in 23 min.
  • Traseul 11
    Micro 13 – P-ta Centrala: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 22.30 circula cate 6 autobuze din 13 in 13 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 8 autobuze din 9 in 9 min.
  • Traseul 12
    P-ta Centrala – Metro: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 35 in 35 min;
  • Traseul 13
    P-ta Centrala – IAS Badalan (fost traseu 8 barat): in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 14
    Micro 40 – Drum Centura – Micro 19: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 15
    P-ta Centrala – INTFOR: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 1 autobuz din 30 in 30 min;
  • Traseul 16
    P-ta Centrala – Reg. 11 Siret -Trecere Bac: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 17
    Cartier D. Cantemir – Metro: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 22.30 circula cate 2 autobuze din 50 in 50 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 4 autobuze din 25 in 25 min.
  • Traseul 18
    Micro 13 – Gradina Publica: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 22.30 circula cate 6 autobuze din 13 in 13 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 10 autobuze din 8 in 8 min.
  • Traseul 19
    Complex Siretul – Reg. 11 Siret -  Gradina Publica: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 22.30 circula cate 2 autobuze din 30 in 30 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 4 autobuze din 15 in 15 min.
  • Traseul 20
    Complex Siretul – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 22
    Micro 40 – Reg. 11 Siret – Gara CFR: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 23.00 circula cate 2 autobuze din 40 in 40 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 4 autobuze din 20 in 20 min.
  • Traseul 23
    Carrefour – Bd. G. Cosbuc – Auchan: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 40 in 40 min.
  • Traseul 24
     Carrefour – Micro 39 – str. N. Leonard – Damen (fost traseu 68):in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 4 autobuze din 23 in 23 min.
  • Traseul 25
    Micro 40 – Cartier Filesti: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 26
    Micro 13 – Gara CFR: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 23.00 circula cate 4 autobuze din 15 in 15 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 6 autobuze din 10 in 10 min.
  • Traseul 27
    Cartier D. Cantemir – Str. Stadionului – Parc CFR: : in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 4 autobuze din 23 in 23 min.
  • Traseul 28
    Micro 19 – str. Oltului – Bariera Traian (fost traseu 63): in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 6 autobuze din 13 in 13 min.
  • Traseul 29
    Micro 19 – Reg. 11 Siret – Gara CFR:  in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 23.00 circula cate 2 autobuze din 40 in 40 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 4 autobuze din 20 in 20 min.
  • Traseul 31
    Micro 19 – Gara Barbosi: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 1 autobuz din 30 in 30 min;
  • Traseul 34
    Micro 13 – INTFOR: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 35 in 35 min.
  • Traseul 35
    P-ta Centrala – Metro: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 36
    Comat – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 32 in 32 min.
  • Traseul 102
    Micro 19 – Parc CFR: :  in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 22.30 circula cate 8 autobuze si troleibuze din 9 in 9 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 12 autobuze si troleibuze din 6 in 6 min.
  • Traseul 104
    Tiglina III – Parc CFR: in intervalele orare 5.00 – 7.00; 9.00 – 13.00 si 18.00 – 22.30 circula cate 4 autobuze si troleibuze din 15 in 15 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 6 autobuze si troleibuze din 10 in 10 min.
  • Traseul 105
    Micro 19 – Gradina Publica: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 8 autobuze din 9 in 9 min.
  • Traseul 50
    Triton (str. Gh. Doja) – Liceul Al. Ioan Cuza: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 1 autobuz din 60 in 60 min;
  • Traseul 51
    Micro 13 – Liceul Al. Ioan Cuza: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 1 autobuz din 60 in 60 min;
    În zile de sambata – duminica si sarbatori legale:
  • Traseul 9
    Cimitir Sf. Lazar – Gara CFR:in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 10
    Cartier D. Cantemir – INTFOR – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 45 in 45 min.
  • Traseul 11
    Micro 13 – P-ta Centrala. : in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 6 autobuze din 13 in 13 min.
  • Traseul 12
    P-ta Centrala – Metro: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 35 in 35 min;
  • Traseul 13
    P-ta Centrala – IAS Badalan (fost traseu 8 barat): in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 14
    Micro 40 – Drum Centura – Micro 19: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 15
    P-ta Centrala – INTFOR: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 1 autobuz din 30 in 30 min;
  • Traseul 16
    P-ta Centrala – Reg. 11 Siret -Trecere Bac: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 17
    Cartier D. Cantemir – Metro: : in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 50 in 50 min;
  • Traseul 18
    Micro 13 – Gradina Publica: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 4 autobuze din 19 in 19 min;
  • Traseul 19
    Complex Siretul – Reg. 11 Siret -  Gradina Publica: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 20
    Complex Siretul – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 22
    Micro 40 – Reg. 11 Siret – Gara CFR: : in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 40 in 400 min.
  • Traseul 23
    Carrefour – Bd. G. Cosbuc – Auchan: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 40 in 40 min.
  • Traseul 24
    Carrefour – Micro 39 – str. N. Leonard – Damen (fost traseu 68):in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 45 in 45 min.
  • Traseul 25
    Micro 40 – Cartier Filesti: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula un singur autobuz din 60 in 60 min.
  • Traseul 26
    Micro 13 – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 27
    Cartier D. Cantemir – Str. Stadionului – Parc CFR: : in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 45 in 45 min.
  • Traseul 28
    Micro 19 – str. Oltului – Bariera Traian (fost traseu 63): in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 6 autobuze din 13 in 13 min.
  • Traseul 29
    Micro 19 – Reg. 11 Siret – Gara CFR:  in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 40 in 40 min.
  • Traseul 31
    Micro 19 – Gara Barbosi: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 1 autobuz din 30 in 30 min;
  • Traseul 34
    Micro 13 – INTFOR: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 35 in 35 min.
  • Traseul 35
    P-ta Centrala – Metro: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 36
    Comat – Gara CFR: in intervalul orar 5.00 – 23.00 circula 2 autobuze din 32 in 32 min.
  • Traseul 102
    Micro 19 – Parc CFR:   in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 8 autobuze si troleibuze din 9 in 9 min.
  • Traseul 104
    Tiglina III – Parc CFR: : in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 2 autobuze  si troleibuze din 30 in 30 min.
  • Traseul 105
    Micro 19 – Gradina Publica: in intervalul orar 5.00 – 22.30 circula 6 autobuze din 12 in 12 min.
  • Traseul 50
    Triton (str. Gh. Doja) – Liceul Al. Ioan Cuza: nu circula.
  • Traseul 51
    Micro 13 – Liceul Al. Ioan Cuza: nu circula.

Tramvaie:

In zilele de luni pana vineri:

  • Linia 1
    Comat -  Arcelor Mittal: in intervalele orare  5.00 – 7.00; 7.00 – 9.00; 13.00 – 18.00 si 20.30 – 22.30 circula un tramvai din 40 in 40 minute;
  • Linia 2
    Liceul 9 – P-ta Centrala: in intervalul 7.00 – 20.30 circula un tramvai din 60 in 60 min.
  • Linia 3
    Micro 19 – Arcelor Mittal: in intervalele  5.00 – 7.00; 7.00 – 9.00; 13.00 – 18.00 si 20.30 – 22.30 circula un tramvai din 56 in 56 minute;
  • Linia 5
    Micro 19 – Bazinul Nou: in intervalele orare 5.00 – 7.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 2 tramvaie din 36 in 36 min., iar in intervalelw orare 7.00 – 9.00 si 20.30 – 22.30 circula cate un tramvai din 72 in 72 min.
  • Linia 6
    Arcelor Mittal – Bazinul Nou: in intervalele  orare 5.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00  circula cate un tramvaie din 60 in 600 min.
  • Linia 7 - Micro 19 – P-ta Centrala
    in intervalul orar 5.00 – 7.00 circula 2 tramvaie din 30 in 30 min.; in intervalul orar 5.00 – 7.00 circula 2 tramvaie din 30 in 30 min.; in intervalul orar 7.00 – 18.00 circula 5 tramvaie din 12 in 12 min.; in intervalul orar 18.00 – 20.30 circula 4tramvaie din 15 in 15 min.; in intervalul orar 20.30 – 22.30.
  • Linia 8
    P-ta Centrala – Bazinul Nou: in intervalul orar  5.00 – 22.30 circula un tramvai din 36 in 36 min.
  • Linia 39
    Micro 19 – Cimitir Israelit: in intervalul orar 5.00 – 7.00 circula 8 tramvaie din 9 in 9 min.; in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 16 tramvaie din 5 in 5 min.; in intervalul orar 9.00 – 13.00  circula 12 tramvaie din 6 in 6 min; in intervalul orar 18.00 – 20.30 circula 10 tramvaie din 7 in 7 min; in intervalul orar 20.30 – 22.30 circula 8 tramvaie din 9 in 9 min.
  • Linia 42
    Comat – Bazinul Nou: in intervalele orare 5.00 – 7.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 2 tramvaie din 28 in 28 min., iar in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 20.30 – 22.30 circula cate un tramvai din 56 in 56 min.
  • Linia 44
    Comat – P-ta Centrala: in intervalele orare 5.00 – 7.00 si18.00 – 22.30  circula cate 2 tramvaie din 21 in 21 min.: in intervalele orare 7.00 – 9.00 si 13.00 – 18.00 circula cate 5 tramvaie din 8 in 8 min.; in intervalul orar 9.00 – 13.00 circula 4 tramvaie din 10 in 10 min.

In zile de sambata – duminica si sarbatori legale:

  • Linia 1
    Comat -  Arcelor Mittal: nu circula.
  • Linia 2
    Liceul 9 – P-ta Centrala: in intervalul orar 7.00 – 20.30 circula un tramvai din 60 in 60 min.
  • Linia 3
    Micro 19 – Arcelor Mittal: nu circula.
  • Linia 5
    Micro 19 – Bazinul Nou:nu circula.
  • Linia 6
    Arcelor Mittal – Bazinul Nou: nu circula.
  • Linia 7 – Micro 19 – P-ta Centrala
    in intervalul orar 5.00 – 7.00 circula 2 tramvaie din 30 in 30 min.; in intervalul orar 7.00 – 18.00 circula 5 tramvaie din 12 in 12 min.; in intervalul orar 18.00 – 20.30 circula 4 tramvaie din 15 in 15 min.; in intervalul orar 20.30 – 22.30 circula 3 tramvaie din 20 in 20 min.
  • Linia 8
    P-ta Centrala – Bazinul Nou: in intervalul orar  7.00 – 13.00 circula un tramvai din 36 in 36 min.
  • Linia 39
    Micro 19 – Cimitir Israelit: in intervalulele orare 5.00 – 7.00 si 20.30 – 22.30 circula cate 5 tramvaie din 14 in 14 min.; in intervalul orar 7.00 – 20.30 circula 8 tramvaie din 9 in 9 min;
  • Linia 42
    Comat – Bazinul Nou: nu circula.
  • Linia 44
    Comat – P-ta Centrala: in intervalul orar 7.00 – 20.30 circula 2 tramvaie din 21 in 21 min.: in intervalul orare 20.30 – 22.30 circula 1 tramvai din 42 in 42 min.

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că, termenul limită pentru depunerea formularului 201 „Declaraţie privind veniturile realizate din străinătate” este data de 25 mai 2016.
Aceasta se depune de către:
-    persoanele fizice rezidente române cu domiciliul în România;
-    persoanele fizice nerezidente care îndeplinesc cel puţin una din condiţiile de rezidenţă, respectiv:
o    centrul intereselor vitale ale persoanei este amplasat în România
o    este prezentă în România pentru o perioadă sau mai multe perioade ce depăşesc în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, care se încheie în anul calendaristic vizat
- care realizează venituri din străinătate, impozabile în România, cum ar fi:
•    venituri din profesii libere;
•    venituri din activităţi comerciale;
•    venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală;
•    venituri din cedarea folosinţei bunurilor;
•    venituri din activităţi agricole, piscicultură, silvicultură;
•    venituri sub formă de dividende;
•    venituri sub formă de dobânzi;
•    venituri din premii;
•    venituri din jocuri de noroc;
•    venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal;
•    câştiguri din transferul titlurilor de valoare;
•    venituri sub forma câştigurilor din operaţiuni de vînzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract şi alte operaţiuni similare;
•    alte venituri din investiţii;
•    venituri din pensii;
•    remuneraţii/indemnizaţii ale membrilor consiliului de administraţie/administratori/cenzori şi alte venituri similare;
•    alte venituri impozabile;
Persoanele fizice nerezidente care îndeplinesc condiţiile de rezidenţă în România vor fi supuse impozitului pe venit pentru veniturile obţinute din orice sursă, atât din România, cât şi din afara României, începând cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic următor anului în care aceştia devin rezidenţi în România.
-    persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România, şi de către persoanele fizice nerezidente care îndeplinesc condiţiile de rezidenţă şi care desfăşoară activitate salarială în străinătate într-un stat cu care România are încheiată convenţie de evitare a dublei impuneri şi sunt plătite pentru activitatea salarială desfăşurată în străinătate de către sau în numele unui angajator care este rezident în România ori de un sediu permanent în România (veniturile salariale reprezintă cheltuială deductibilă a unui sediu permanent în România), în următoarele situaţii, după caz:
•    în cazul în care persoana fizică a fost prezentă în străinătate pentru o perioadă mai mare decât perioada prevăzută în convenţia de evitare a dublei impuneri încheiată de România cu statul în care s-a desfăşurat activitatea;
•    în cazul în care detaşarea în străinătate a persoanei fizice a încetat înainte de perioada prevăzută în convenţia de evitare a dublei impuneri, iar angajatorul nu mai poate efectua reţinerea diferenţelor de impozit, întrucât între părţi (angajat-angajator) nu mai există relaţii contractuale generatoare de venituri din salarii.
Veniturile din activităţi dependente desfăşurate în străinătate şi plătite de un angajator nerezident nu sunt impozabile şi nu se declară în România, potrivit prevederilor Codului Fiscal.
Veniturile se declară pentru fiecare ţară-sursă a veniturilor şi pentru fiecare categorie de venit realizat.
Veniturile realizate din străinătate se supun impozitării prin aplicarea cotelor de impozit asupra bazei de calcul determinate după regulile proprii fiecărei categorii de venit, în funcţie de natura acestuia.
Formularul 201 poate fi obţinut gratuit, accesând site-ul ANAF, la adresa: www.anaf.ro, secţiunea „Asistenţăcontribuabili”, subsecţiunea „Despre impozite şi taxe”, rubrica „Formulare fiscale şi ghid de completare”.
Dacă se doreşte depunerea formularului 201 prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, acesta se poate obţine de pe site-ul ANAF, astfel: www.anaf.ro, secţiunea „Servicii on line”, subsecţiunea „Declaraţii electronice”, rubrica „Descărcare declaraţii”.
Formularul 201, precum şi instrucţiunile de completare se pot obţine şi de la sediul unităţilor fiscale.
Declaraţia se completează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute de formular, în 2 exemplare:
-    originalul se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal;
-    copia se păstrează de către contribuabil sau de împuternicitul acestuia.
Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro. Pentru depunerea electronică a declaraţiei, contribuabilii trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în ciondiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică.
Declaraţia se poate depune, de asemenea:
-    la registratura organului fiscal competent, în format hârtie. Data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia la organul fiscal.
-    la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Data depunerii declaraţiei este data depunerii la poştă.
Ori de câte ori contribuabilul constată erori în declaraţia depusă anterior, poate depune un nou formular 201 – declaraţie rectificativă, situaţie în care va înscrie „X” în căsuţa special prevăzută în formular în acest scop.

Vineri, 29 Aprilie 2016 00:00

Sărbători luminate vă dorim!

Sărbătoarea Învierii Domnului să vă aducă binecuvântare, belşug şi sănătate.

Sărbători fericite!

Următoarea ediţie a ziarului: 4 mai 2016

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că,în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.274/12 aprilie 2016, a fost publicat OPANAF nr.1.164/2016 pentru modificarea Procedurii de publicare a listei debitorilor care înregistrează obligaţii fiscale restante, precum şi cuantumul acestor obligaţii, aprobată prin OPANAF nr.558/2016. Actul normativ menţionat a intrat în vigoare la data publicării. Potrivit procedurii aprobate, în lista datornicilor la bugetul de stat se află şi debitorii persoane fizice, nu doar persoanele juridice, ca până anul acesta.
În vederea descurajării acumulării de arierate bugetare de către contribuabili, organele fiscale centrale publică pe pagina de internet proprie a ANAF lista debitorilor care înregistrează obligaţii fiscale restante, precum şi cuantumul acestor obligaţii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale.
Lista se publică trimestrial, până în ultima zi a primei luni din trimestrul următor celui de raportare şi cuprinde obligaţiile fiscale restante, peste un anumit plafon, la sfârşitului trimestrului şi neachitate la data publicării listei.
Înainte de publicare, obligaţiile fiscale restante se notifică debitorilor.
Nu fac obiectul publicării obligaţiile fiscale restante al căror cuantum total este sub următoarele plafoane:
a) 100.000 lei pentru contribuabilii mari (plafonul anterior fiind de 1.500 lei)
b) 50.000 lei pentru contribuabilii mijlocii (plafonul anterior fiind de 1.000 lei)
c) 10.000 lei pentru celelalte categorii, inclusiv pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere (plafonul anterior fiind de 500 lei)
d) 1.500 lei în cazul debitorilor persoane fizice, altele decât cele de la litera c) (plafonul anterior fiind de 100 lei).
Atenţie!
În ceea ce priveşte persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercita profesii libere, lista va cuprinde atât informaţii referitoare la obligaţiile fiscale restante datorate de persoana fizică, precum şi obligaţiile fiscale datorate din desfăşurarea de activităţi economice în mod independent sau exercitarea de profesii libere.
Organul fiscal trimite o notificare, până la data de 15 a primei luni din trimestrul următor celui de raportare, cu privire la obligaţiile fiscale restante.
De anul acesta, notificarea în ceea ce priveşte obligaţiile fiscale ale sediilor secundare plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor se adresează persoanei în structura căreia acestea funcţionează.
În cazul în care există neconcordanţe între evidenţa debitorilor şi sumele cuprinse în notificări, punerea de acord asupra acestora se realizează în termen de 5 zile de la data notificării. În caz contrar,obligaţiile fiscale restante se publică aşa cum au fost menţionate în notificare, sau cele rămase nestinse la data publicării, după caz.
În termen de 15 zile de la achitarea integrală a obligaţiilor fiscale datorate, organul fiscal central operează, din oficiu, modificările pentru fiecare debitor care  şi-a achitat aceste obligaţii, în sensul eliminării din listă.
Potrivit actului normativ, obligaţiile fiscale restante sunt:
- obligaţii fiscale pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată;
- diferenţele de obligaţii fiscale principale şi accesorii stabilite prin decizie de impunere, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut la art.156 alin.(1) din Codul de procedură fiscală.
În acelaşi timp, actul normativ menţionează şi tipurile de obligaţii fiscale care nu sunt considerate obligaţii fiscale restante, astfel:
- obligaţiile fiscale pentru care s-au acordat şi sunt în derulare înlesniri la plată, potrivit legii, dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut în actul de acordare a înlesnirii;
- obligaţiile fiscale stabilite în acte administrativ fiscale a căror executare este suspendată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- obligaţiile fiscale cu termene de plată viitoare stabilite în planul de reorganizare judiciară aprobat în condiţiile legii.

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi informează că, în Monitorul Oficial al României nr. 274 din 12 aprilie 2016 a fost publicat Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale depuse de operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial.
Procedura aprobată de actul normativ menţionat mai sus se aplică în cazul în care operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial depun la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice un alt set de situaţii financiare anuale, respectiv raportări contabile anuale, pentru aceeaşi perioadă de raportare cu cea corespunzătoare depunerii iniţiale.    
În cazul corectării unor erori, ulterior depunerii situaţiilor financiare anuale/raportările contabile anuale, operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial pot depune numai la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice un alt set de situaţii financiare anuale şi documentele cerute de lege, respectiv raportări contabile anuale, după caz, care vor cuprinde informaţii corectate.
Depunerea pentru aceeaşi perioadă de raportare a unui alt set de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale se poate efectua numai pentru corectarea erorilor menţionate în prezenta procedură, determinate de completarea eronată a:
- denumirii entităţii raportoare;
- activităţii CAEN(denumire clasa CAEN şi/sau cod CAEN);
- formei de proprietate;
- numărului de salariaţi şi/sau a altor indicatori raportaţi prin formularul „Date informative”
 Totodată constituie obiectul corectării şi situaţiile determinate de următoarele tipuri de erori:
- transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale în loc de declaraţie de inactivitate, precum şi transmiterea electronică a declaraţiei de inactivitate în loc de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale;
- transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări  contabile  anuale  folosind un format de raportare cuprins în programul de asistenţă, diferit de cel corespunzător tipului de entitate sau netransmiterea electronică a tuturor documentelor prevăzute de lege( raportul administratorilor, declaraţia pe propria răspundere, raportul auditorului statutar etc).
Operatorii economici  şi persoanele juridice fără scop patrimonial depun situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale la registratura unităţilor teritoriale ale M.F.P. în format electronic, împreună cu situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale listate cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de M.F.P.,  semnate potrivit legii.
Termenul maxim de depunere a situaţiilor financiare anuale/raportărilor contabile anuale care cuprind informaţii corectate este sfârşitul exerciţiului financiar/anului următor celui la care se referă situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale la care s-au constat erori.
Facem precizarea ca prevederile prezentului ordin se aplică şi pentru corectarea erorilor prevăzute de procedură, corespunzătoare raportărilor aferente exerciţiului financiar al anului 2014. Termenul de depunere a acestor raportări este cel târizu 29 aprilie 2016.

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi reaminteşte contribuabililor - persoane fizice, că  în conformitate cu prevederile art. 124 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, sunt obligaţi să efectueze în cursul anului plăţi anticipate, exceptându-se cazul veniturilor pentru care plăţile anticipate se stabilesc prin reţinere la sursă.
Plăţile  anticipate  aferente trimestrului I 2016 se efectuează până la data de 25 martie 2016.
Contribuabilii obligaţi să efectueze plăţi anticipate:
1) Contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente şi anume:
- întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale;
- membrii întreprinderii familiale;
- persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfăsoare activităţi economice;
- persoanele care realizează venituri din profesii libere;
- persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă, au obligaţia să efectueze până la termenul de mai sus plăţile anticipate aferente trimestrului I 2016  pentru: impozitul pe venit; contribuţia de asigurări sociale pentru pensii; contribuţia de asigurări sociale de sănătate.
2)Tot până la aceeaşi dată persoanele care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor şi persoanele care realizează venituri din activităţi agricole impuse în sistem real prevăzute la art. 104 alin.(3) din Codul fiscal precum si din silvicultură si piscicultură, au obligaţia să plătească tranşa aferentă trimestrulului I 2016 pentru:
- impozitul pe venit;
- contribuţia de asigurări sociale de sănătate.
Excepţie de la plată la termenului menţionat mai sus fac persoanele fizice pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor realizate din:
• arendarea bunurilor agricole (caz în care reţinerea impozitului şi a contribuţiilor se face la sursă de către utilizatorul terenului – arendaş şi se virează la bugetul de stat până la data de 25 a lunii următoare celei în care a fost reţinut);
• închirierea  în  scop  turistic  a camerelor situate în locuinţe proprietate  personală, având o capacitate de cazare cuprinsă între una şi 5 camere inclusiv (plătile anticipate se efectuează în două rate egale la 25 iulie şi 25 noiembrie);
• închirierea în scop turistic în cursul anului a unui număr mai mare de 5 camere de inchiriat în locuinţe proprietate personală (plătile anticipate se efectuează în două rate egale la 25 iulie şi 25 noiembrie).
Facem menţiunea că plata impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale se efectuează pe codul numeric personal al contribuabililor-persoane fizice :
- în numerar, la trezoreria unitatăţii fiscale în raza căreia au domiciliul.
-  prin ordin de plată, în conturile trezoreriei de care aparţine unitatea fiscală în raza căreia au domiciliul.

Procurorii  DIICOT - Serviciul Teritorial Galaţi împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Galaţi au efectuat, astăzi, un număr de 39 de percheziţii domiciliare precum şi la sediile unor societăţi comerciale de pe raza judeţelor Galaţi, Brăila, Vrancea şi a municipiului Bucureşti în scopul destructurării unui grup infracţional organizat specializat în comiterea infracţiunii de evaziune fiscală.
”În cauză, există suspiciunea rezonabilă că în perioada 2011 – 2015 membrii grupului infracţional organizat au creat un circuit de societăţi comerciale de „tip bidon” şi „tip tampon” prin intermediul cărora s-au emis facturi şi documente contabile prin care se atesta, în mod nereal, achiziţionarea de mărfuri şi servicii de către alte 16 societăţi comerciale controlate de aceştia. Practic, societăţile comerciale beneficiare erau „alimentate” cu facturi ce atestau, în mod nereal, achiziţia de mărfuri şi servicii de o societate comercială de „tip tampon”, coordonată de membrii din nucleul de conducere al grupului infracţional organizat. Pentru a crea o aparenţă de legalitate membrii din nucleul de conducere al grupului infracţional au organizat „alimentarea” cu facturi şi documente a societăţii comerciale de „tip tampon” de la un lanţ de 14 societăţi comerciale de „tip bidon”, controlate de aceştia, prin intermediul altor membri ai grupului infracţional cărora le revenea acest rol, în ierarhia angrenajului infracţional. Membrii grupului infracţional au creat şi un circuit financiar paralel prin intermediul căruia administratorii societăţilor comerciale beneficiare virau sumele de bani către societatea comercială de „tip tampon” pentru a crea o aparenţă de legalitate a circuitului economic, aceste sume de bani fiind fie retrase, în numerar, din conturile deţinute de acest din urmă tip de societate comercială, fie erau redirecţionate către conturile societăţile comerciale de „tip bidon” de unde erau retrase, în numerar, de către membrii grupului infracţional care controlau aceste societăţi comerciale”, se arată în comunicatul de presă al DIICOT.
Prejudicial cauzat bugetului de stat este în sumă de peste 96.000.000 lei, respectiv peste 21.300.000 euro. În vederea audierii şi a dispunerii măsurilor legale vor fi conduse la sediul DIICOT ST Galaţi un număr de peste 85 de persoane. Cauza a fost formată urmare a sesizării Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, iar suportul tehnic şi informativ a fost asigurat de către Serviciul Român de Informaţii.

Nu e în regulă! Marţi, reexaminarea actului normativ privind darea-n plată de către Comisia de Buget-Finanţe a ignorat complet impactul asupra bugetului şi finanţelor României, a inovaţiei premieră mondială care legiferează în fapt neplata datoriilor asumate prin contracte anterioare. Miercuri, a venit rândul Comisiiilor reunite juridice şi economice de la Senat să expedieze în derizoriu, într-o atmosferă de teatru-circ absurd greu de descris, exact consecinţele juridice şi economice cuantificabile în plăţi de miliarde de euro din banii contribuabililor.

În plenul reunit, Enache Jiru, ministrul adjunct al Finanţelor a declarat, citez:
"Dacă-mi permiteţi o scurtă intervenţie, privind acest articol foarte important, cu retroactivitatea. Vreau să atrag atenţia, din experienţa Ministerului Finanţelor, care este reprezentantul Statului in litigiile internaţionale. Există riscul ca acest amendament de retroactivitate să nască litigii la curţile internaţionale şi mă refer la Curtea Internaţională de soluţionare a litigiilor de la Washington... Avem experienţa cazului Micula, dar şi a altor cazuri. Toate băncile se vor îndrepta împotriva Statului. Singurul care va plăti este Statul Român. Adică, bugetul statului. Există acest risc. Ca minister care administrează bugetul de stat... (vociferări din sală).”
I s-a permis intervenţia, dar atât. Amendamentul privind aplicarea legii dării în plată neretroactiv a fost respins în aplauzele bezmetice ale galeriei iniţiatorului actului normativ, deputatul Zamfir. Desigur, în imaginaţia aleşilor, sprijinirea fără discernământ ale acestui act cu caracter vindicativ le sporeşte şansele în competiţiile electorale care urmează. Se înşală!
Cred că lucrurile au mers mult prea departe în acest spectacol grotesc. Există o majoritate tăcută, formată din milioane de contribuabili din România care trebuie să înţeleagă exact ceea ce a vrut să spună Enache Jiru, pentru că din buzunarele lor se vor face plăţile!  Avertismentul oficialului de la Finanţe, chiar dacă s-a lovit de zidul vociferărilor şi indiferenţa onoraţilor senatori, nu vine pe un teren gol. Anul trecut, la începutul lunii decembrie, Andreas Treichl, CEO al Erste Group, Carlo Vivaldi, Şef al Diviziei Europa Centrală şi de Est a UniCredit Group, Frédéric Oudéa, preşedite al Federaţiei Europene a Băncilor şi CEO al Société Générale, Karl Sevelda, CEO al Raiffeisen Bank International, au transmis o scrisoare preşedintelui Klaus Johannis în care atenţionau:
”Este mai mult decât probabil că o astfel de interferenţă în contractele comerciale private deja existente să conducă, în mod particular, la deposedarea nejustificată de o proprietate fără nicio compensaţie, la violarea dreptului de liberă circulaţie a capitalului şi la violarea principiului de drept care interzice aplicarea retroactivă a legilor. Considerăm că violarea acestor principii de drept ridică şi o îngrijorare serioasă asupra constituţionalităţii legii {...} Ne-ar plăcea să evităm să fim forţaţi să luăm în considerare paşii următori în a ne apăra investiţiile din România şi am putea evalua acţiuni legale în România, la nivel bilateral (în baza Tratatelor de Investiţii Bilaterale în vigoare) precum şi la nivel european.”

Are cineva vreo îndoială, în condiţiile în care ne pregătim entuziast să dăm o lege care încalcă fără dubii principiile sus-amintite de către cei 4 bancheri, că aceştia vor avea tot dreptul să se adreseze instanţelor internaţionale pentru a-şi recupera prejudiciile? Eu unul nu am şi este vital ca opinia publică să ştie că există un risc enorm de antrenare a unor daune imense ce vor fi plătite din banii tuturor contribuabililor. Vorbim de sume concrete, de ordinul miliardelor de euro, după estimările rezultate din diverse scenarii, , putând să reprezinte până la 2% din Produsul Intern Brut. Acesta poate fi deznodământul haiduciei cu care se mândreşte avocatul iniţiator al acestei legi de EV Mediu Târziu şi deputatul susţinător al neplăţii contractelor, fără să precizeze că jaful produs iniţial sub un pretext social, iar ulterior sub cel al ”legii economice” ar putea fi decontat din banii tuturor românilor, fie ei împrumutaţi sau nu la bancă. Ei sunt cu adevărat cei daţi în plată!
Cum este posibil ca la nivelul legiuitorilor să se manifeste, în pofida avertismentelor, o asemenea atitudine sfidător superficială în ceea ce priveşte banul public, când acestea vin de la ministerul responsabil cu administrarea bugetului? A respinge, practic fără niciun fel de dezbatere, pe repede înainte, toate amendamentele prezentate de Banca Naţională a României, susţinute de doi viceguvernatori, care vin să sprijine reexaminarea legii cerută de Preşedinte, în condiţiile unui asemenea impact bugetar, este o chestiune, în opinia mea, de noaptea minţii!

Refuzul de a scoate Programul Prima Casă, de sub incidenţa acestei aberaţii legislative, care înaintează rapid spre Camera Deputaţilor, nu are, aşa cum ar trebui să fie evident pentru orice om cu inteligenţă sub medie, doar efectul tăierii accesului tinerilor la un credit pentru locuinţă în condiţii mai facile. Sunt 160.000 de credite, în sumă de circa 30 de miliarde de lei, deja acordate în baza unei garanţii a statului, acelaşi care vine acum s-o anuleze prin efectul legii! Deci, se poate ajunge la incredibila situaţie ca, peste noapte, cele mai garantate credite din România, cele cu garanţii ale statului şi garanţii imobiliare, să devină cele mai riscante din punctul de vedere al băncilor. Gravitatea situaţiei vine din faptul că legea română  pune în discuţie însăşi calitatea garanţiei statului român. Au oare idee senatorii din comisiile care ar trebui să se ocupe cu buget, finanţe, economie şi juridic cât de prost sună asta în urechea oricărui investitor? De pildă, cel care în baza garanţiei statului este dispus să finanţeze deficitul bugetului de stat, care tocmai s-a triplat în ultimele 3 luni din cauza unei tăieri permanente de venituri şi a unei simultane majorări de cheltuieli generate de aceeaşi iresponsabilă competiţie electorală? Păi, nici cea mai indulgentă agenţie de rating din lume nu poate trece aşa ceva cu vederea. Riscăm o retrogradare a ţării şi punerea în pericol a finanţării cu costuri rezonabile pentru cheltuieli curente şi stocul de datorie publică. Se ignoră, în modul cel mai iresponsabil cu putinţă, faptul că datoria publică a României, garantată de stat, este deţinută de investitori privaţi, iar acestora li se semnalează de la vârful statului român că, la o adică, garanţia aceea poate dispărea.

Scriam anul trecut, prin vară, că pe măsură ce ne apropiem de alegeri, orizontul deciziilor raţionale se îngustează până la dispariţie şi că, din această cauză, suntem martori neputincioşi în faţa unei crime cu premeditare având drept victimă stabilitatea macroeconomică. Spuneam asta în contextul în care într-o Uniune Europeană măcinată mărunt de problema datoriilor suverane, România, ca stat membru, reuşise performanţa extraordinară a unei consolidări fiscale la care state dezvoltate nici nu visează. Din păcate, avertismentele experţilor indiferent de unde au venit, de la BNR, FMI, Comisia Europeană, Banca Mondială nu au putut să prevină trecerea nefirească, imprudentă şi pe contrasens de la consolidare fiscală la risipă, de la un trend de scădere a datoriei publice la unul de creştere. De la excedent, s-a triplat deficitul bugetar în nici 3 luni. Cu chiu cu vai, deficitul programat pentru acest an a fost ”fixat” la 2,95% din PIB la un pas mic de limita care ne poate duce la declanşarea procedurii de deficit excesiv de către Comisia Europeană. Aceeaşi al cărei avertisment potrivit căruia legea dării în plată aplicată în forma actuală reprezintă un risc economic major este văzută ca parte a unei conspiraţii de către iniţiatorii legii, şi iată, senatorii unui stat membru al Uniunii Europene, nu-i contrazic, ba dimpotrivă! Ei bine, la acest deficit, senatorii noştri n-ar ezita să mai adauge vreo 2% din PIB! Şi simultan  să taie, iresponsabil, variantele de finanţare ale acestuia!

În context, pentru mine este terifiant să constat ca observator al evoluţiei proiectului de lege a dării în plată, că legiuitorii nu manifestă doar inexplicabile lacune în ceea ce priveşte activitatea băncilor, de intermediari financiari, adică intermediari de bani şi nu intermediari de case , ci că sunt complet neştiutori în ceea ce priveşte sursele de finanţare ale deficitului bugetar. Adică, cu toată stima, domnilor senatori ai comisiilor de buget finanţe, de unde vin banii pentru finanţarea deficitului bugetar, adică a diferenţei dintre veniturile bugetare acelea scăzute şi cheltuielile bugetare acelea mai mari... Ei bine, din împrumuturi. Ale cui? Ale statului (prin titluri de stat cu garanţia lui pe care o anulaţi). De la cine? De la bănci. Care bănci? Păi, astea care o să dea statul în judecată pentru că le subtilizaţi din venituri prin lege! Nu-i aşa că sună ciudat? Prezint scuze dacă nu am fost destul de explicit. Pentru că aşa pare după ce am asistat perplex la atitudinea greu de calificat a unor comisii de specialitate în faţa riscurilor semnalate nu doar de creditorii interni ai României (băncile) dar şi în faţa tuturor creditorilor instituţionali ai ţării, din care enumerăm: Comisia Europeană , Banca Mondială, BERD etc etc.

Proiectul legii dării-n plată este o veritabilă bombă cu ceas care va exploda în bugetul ţării, iar senatorii prin atitudinea lor, au grăbit deja numărătoarea inversă. Asta nu mai este lege, asta seamănă cu un sabotaj la adresa stabilităţii financiare a statului român. Domnilor, nu faceţi din România o ţară de dat în plată, dar care nu prezintă nicio garanţie că-şi poate plăti datoriile! Găsiţi alte căi să scăpaţi de terenurile alea. Cei care v-au trimis în Parlament nu merită aşa ceva!

Daniel Oanţă

Pagina 6 din 10