V.A.

V.A.

În cadrul Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică, în luna iulie a anului 2017 s-au efectuat 327.984 operaţiuni de încasare, din care 137.388 operaţiuni în numerar şi 190.596 operaţiuni prin virament, concretizate valoric în venituri încasate de 2.089 milioane lei, precum şi 236.086 operaţiuni de plăţi, din care 11.676 operaţiuni în numerar şi 224.410 operaţiuni prin virament, concretizate valoric în plăţi efectuate de 2.830 milioane lei.În cadrul Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică, în luna iulie a anului 2017 s-au efectuat 327.984 operaţiuni de încasare, din care 137.388 operaţiuni în numerar şi 190.596 operaţiuni prin virament, concretizate valoric în venituri încasate de 2.089 milioane lei, precum şi 236.086 operaţiuni de plăţi, din care 11.676 operaţiuni în numerar şi 224.410 operaţiuni prin virament, concretizate valoric în plăţi efectuate de 2.830 milioane lei.Au fost verificate, din punct de vedere al coerenţei şi al corectitudinii, execuţiile bugetare ale celor 1776 de instituţii publice din cadrul regiunii, premergător publicării acestora pe site-ul Ministerului Finantelor Publice la adresa www.transparenta-bugetara.qov.ro, unde se află informaţii despre activitatea financiar-bugetară a tuturor instituţiilor publice din ţară.Se acordă permanent asistenţă tehnică de specialitate tuturor entităţilor publice din raza de arondare, indiferent de subordonare sau de modalitatea de finanţare, în vederea utilizării sistemului naţional de raportare ForExeBug.S-a asigurat coordonarea acţiunilor de elaborare şi executie a bugetelor celor 396 unităţi administrativ teritoriale din regiune, precum şi a instituţiilor subordonate acestora.Sunt elaborate şi furnizate, în mod operativ, situaţii cu privire la derularea execuţiei bugetare, pe structura clasificaţiei bugetare, necesare în procesul decizional, în principal pentru:- derularea procesului de colectare a veniturilor bugetare datorate bugetului general consolidat;- urmărirea execuţiei cheltuielilor bugetare la nivelul fiecărui ordonator de credite şi încadrarea acestora atât în prevederile bugetare cât şi în creditele bugetare deschise şi repartizate;- monitorizarea creditelor deschise şi utilizate de către ordonatorii de credite.Începand cu anul 2016, Trezoreria oferă servicii de încasare prin intermediul cardului bancar de la persoane fizice. În această lună s-au înregistrat 1.366 operaţiuni prin card, valoarea totală a acestor operaţiuni fiind de 1,02 mii lei, reprezentând 8,27% din totalul încasărilor în numerar de la aceşti contribuabili.

O furgonetă a intrat, joi, pe artera Rambla din Barcelona şi a parcurs circa 600 de metri printre pietoni, apoi s-a izbit de un chioşc, iar şoferul a fugit. Autorităţile consideră că este vorba despre un act terorist. Poliţia spaniolă a anunţat că a arestat un suspect şi a dezminţit că un al doilea suspect se ascunde într-un bar, aşa cum afirmaseră unii ziarişti locali. Un oficial al guvernului regional catalan a confirmat că bilanţul atacului este de 13 morţi şi cel puţin 50 de răniţi. MAE transmite că cetăţenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulara la numerele de telefon ale Consulatului General al României la Barcelona: +34 934 181 535 şi +34 934 344 223; apelurile sunt redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de operatorii Call Center în regim de permanenţă.

Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP) transmite că în ziua de 16 august 2017 la ora 18:16 s-a produs în judetul Galati un cutremur cu magnitudinea 4 pe scara Richter, la adancimea de 10.5 km. Cutremurul s-a produs in apropierea urmatoarelor orase: Galaţi (11km), Brăila (27km), Măcin (33km), Tîrgu Bujor (34km), Bereşti(56km). Seismul a fost localizat între localităţile Odaia Manolache şi Vânători.

Deputatul Victor Paul Dobre a declarat că doreşte să propună modificarea proiectului de lege privind noul Cod Administrativ în sensul depolitizării funcţiilor de prefect şi subprefect, dar şi a celor de şefi ai instituţiilor publice deconcentrate. “Nu sunt de acord cu revenirea la prefectul sau subprefectul politic. Guvernul Năstase a făcut un angajament în parcursul integrării europene pe care PNL, atunci când a ajuns la putere, l-a respectat. Este adevărat că legea a permis nişte portiţe şi permite partidelor să-şi numească oamenii în funcţii de prefect şi aceste portiţe trebuie închise, căci prefectul trebuie să rămână neangajat politic. Nu sunt de acord nici cu numirea politică a şefilor de deconcentrate. Prefectul e numit politic, şeful e numit politic, acesta, la rândul său, numeşte politic adjuncţii, iar aceia numesc şefii de birou şi poate mai rămâne portarul… Îmi asum, şi noi am făcut la fel, de 25 de ani e la fel, dar e cazul să fie un moment zero să închidem subiectul. Miniştrii, secretarii de stat, preşedinţii de agenţii, secretarii, subsecretarii de stat sunt numiţi politic şi la noi şi peste tot în lume, dar nu şi administraţia publică. Dacă nu punem stop, ne vom plânge în continuare de modul cum funcţionează”, a spus vicepreşedintele PNL, Victor Paul Dobre.Deputatul Victor Paul Dobre a declarat că doreşte să propună modificarea proiectului de lege privind noul Cod Administrativ în sensul depolitizării funcţiilor de prefect şi subprefect, dar şi a celor de şefi ai instituţiilor publice deconcentrate. “Nu sunt de acord cu revenirea la prefectul sau subprefectul politic. Guvernul Năstase a făcut un angajament în parcursul integrării europene pe care PNL, atunci când a ajuns la putere, l-a respectat. Este adevărat că legea a permis nişte portiţe şi permite partidelor să-şi numească oamenii în funcţii de prefect şi aceste portiţe trebuie închise, căci prefectul trebuie să rămână neangajat politic. Nu sunt de acord nici cu numirea politică a şefilor de deconcentrate. Prefectul e numit politic, şeful e numit politic, acesta, la rândul său, numeşte politic adjuncţii, iar aceia numesc şefii de birou şi poate mai rămâne portarul… Îmi asum, şi noi am făcut la fel, de 25 de ani e la fel, dar e cazul să fie un moment zero să închidem subiectul. Miniştrii, secretarii de stat, preşedinţii de agenţii, secretarii, subsecretarii de stat sunt numiţi politic şi la noi şi peste tot în lume, dar nu şi administraţia publică. Dacă nu punem stop, ne vom plânge în continuare de modul cum funcţionează”, a spus vicepreşedintele PNL, Victor Paul Dobre.Deputatul PNL a mai spus că printre alte propuneri pe care vrea să le aducă proiectului Codului Administrativ se mai numără şi reînfiinţarea postului de secretar general al prefecturii şi subordonarea secretarilor de primării acestei funcţii din cadrul prefecturii. În contextul Codului Administrativ, deputatul a spus că trebuie modificată şi legea alegerilor locale în sensul alegerii primarilor din două tururi de scrutin, pentru o mai bună reprezentativitate şi legitimitate.

Miercuri, 16 August 2017 16:59

Începe plombarea drumurilor judeţene

Ordinul de începe a lucrărilor de plombare a drumurilor judeţene din cadrul programului de întreţinere a infrastructurii rutiere judeţene a fost dat miercuri, 16 august.2017.  Vor fi executate plombe cu mixtură asflatică şi lucrări de refacere a porţiunilor de drum judeţean care prezintă cedări în fundaţie pe o suprafaţă estimată de 75.000 metri pătraţi, dintre care 42.500 metri pătraţi anul acesta.   “Este vorba de un acord cadru pe doi ani, astfel încât să nu repetăm procedurile de organizare a licitaţiei în fiecare an. Astfel, în 2018,  vom putea începe lucrările de întreţinere a drumurilor judeţene imediat ce vremea ne va putea permite. Anul acesta vom interveni cu plombe în toate zonele unde sunt gropi în asfalt, pentru a asigura condiţii normale de circulaţie. Vom începe cu porţiunile cele mai afectate, cum sunt cele dintre Matca şi Cudalbi sau între Smârdan şi Slobozia Conachi.  Aceste segmente de drum judeţean vor intra din 2018 într-un amplu proces de reabilitare şi modernizare pentru care avem sursă de finanţare şi am demarat deja procedurile de achiziţie publică ”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi Primele lucrări de plombare vor fi executate pe: -DJ 251 Galaţi – Slobozia Conachi  şi  Matca – Cudalbi - 7 605 metri pătraţi - DJ 242 Folteşti – Târgu Bujor – Vârlezi - 5558  metri pătraţi - DJ 242 B Târgu Bujor – Băneasa – Bereşti – Pleşa - 5770 metri pătraţi Au fost predate amplasamentele şi vor fi realizate lucrări de intervenţie cu mixtura asfaltică şi pe: - DJ 251 A Matca – Drăguşeni - DJ 241 Gara Berheci – Gohor   - DJ 240 Ţigăneşti  - Ghidigeni   - DJ 242 A Bălăbăneşti – Găneşti   - DJ 242 D Băneasa – Suceveni - Rogojeni   - DJ 242 H Târgu Bujor – Jorăşti - DJ242 E Oancea – Roşcani – Băneasa - DJ 255 Fârtăneşti – Măstăcani - DJ 253 Viile – Băleni – Cudalbi - DJ 251 G Vărlezi – Valea Mărului - DJ 251 C Valea Mărului – Smulţi – Crăieşti - DJ  255 C Smârdan – Cişmele - DJ 251 K în zona localităţii Schela - DJ 251 L în zona localităţii Schela -  DJ 255 Independenţa – Izvoarele – Slobozia Conachi   În perioada următoare vor fi predate şi restul amplasamentelor, astfel încât toate zonele cu probleme să intre în cadrul acestui program de întreţinere. Anul acesta valoarea investiţiei este de 2.304.351 lei, iar valoarea totală a contractului pe cei doi ani este de 4.069.068 lei, din fondurile proprii ale Consiliului Judeţean Galaţi.  Lucrările vor fi executate de firmele Citadina 98 SA şi Cricons SRL.
Cea mai recentă versiune a calendarului de lansări din cadrul POCU datează din 29 decembrie 2016 şi cuprinde o lista cu apelurile de proiecte care ar fi trebuit să se lanseze în primele 2 trimestre ale lui 2017. Până în acest moment, niciunul nu a fost lansat din lista iniţială, deşi despre câteva dintre apeluri s-a discutat foarte mult în spaţiul public (de exemplu Viitor pentru tinerii NEETs).  Totuşi, AM POCU nu a stat cu mâinile în sân în planul elaborării ghidurilor, în ultima perioada fiind publicate spre consultare, o serie de Ghiduri pentru apeluri ce nu se regăseau în calendarul AM POCU de la finalul anului trecut. În acest moment, pentru apeluri competitive există 14 ghiduri specifice în variantă draft (trecute prin procesul de consultare) care aşteaptă lansarea. Printre acestea, şi România profesională – Întreprinderi competitive (OS 3.8), Măsuri de outplacement – adaptarea lucrătorilor disponibilizaţi/concediaţi la schimbare (OS 3.9), ce au ca grupuri ţintă potenţiale angajaţii din întreprinderi. Fie că este vorba de companii care doresc să devină mai competitive prin instruirea angajaţilor, fie că sunt în dificultate şi se găsesc în situaţia de a disponibiliza angajaţi, acestea pot aplica în cadrul POCU pe liniile de finanţare menţionate. Ghidurile au fost în consultare publică în lunile iunie-iulie 2017, fiind de aşteptat lansarea acestora în perioada următoare.
Ministrul Educaţiei, Liviul Popa a declarat recent că metodologia pentru programul naţional "Şcoala după şcoală" urmează să fie finalizată, iar în cele trei ore se vor introduce 30 de minute de educaţie fizică, mişcare şi joc.  "Astăzi vom finaliza metodologia pentru 'Şcoala după şcoală'. În România, deşi acest concept a fost introdus acum cinci ani de zile, în jur de 200 de unităţi şcolare au reuşit să implementeze programul 'Şcoala după şcoală', sub diverse forme, cu ajutorul asociaţiilor de părinţi, ONG-urilor, autorităţilor locale şi şcolii, în unele situaţii. Principala modificare va fi pe programul de lucru, dacă-l putem numi aşa, în sensul în care în cele maximum trei ore pe care copilul poate să le petreacă în cadrul programului, minimum 30 de minute în fiecare zi va fi sport, joc şi mişcare, în aşa fel încât orice elev care face programul 'Şcoala după şcoală', pe lângă cele două ore de educaţie fizică din trunchiul comun, să aibă minimum două ore şi jumătate, în fiecare săptămână, de joc, mişcare şi educaţie fizică", a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul Educaţiei, Liviu Pop, în cadrul unei coferinţe de presă. "Şcoala după şcoală" se derulează pe grupe de elevi (maximum 12 elevi), constituite după opţiunile şi nevoile identificate. Activităţile sunt proiectate, organizate şi susţinute de cadrele didactice din învăţământul primar şi secundar, consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranţi, pedagogi, antrenori, mediatori şcolari, voluntari din şcoală, din instituţii şi organizaţii partenere abilitate.
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) anunţă prelungirea sesiunii de depunere a cererilor de finanţare pentru Submăsura 4.3 I - Investiţii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole şi silvice - Componenta infrastructură de IRIGAŢII, până la data de 30 septembrie 2017, ora 16.00.  „Prelungirea termenului de primire a cererilor de finanţare, atât pentru teritoriul naţional cât şi pentru zona ITI Delta Dunării, s-a decis pentru a răspunde solicitărilor primite în acest sens din partea potenţialilor beneficiari. Aceştia au motivat că au proiecte în diferite faze de întocmire, dar pentru obţinerea anumitor documente obligatorii – cum ar fi documentele de la Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară sau certificatele de urbanism emise de Consiliile Judeţene – au nevoie de o perioadă mai mare de timp. Este adevărat, proiectele care au ca scop modernizarea infrastructuri de irigaţii sunt proiecte complexe, iar Agenţia va sprijini efortul celor care îşi asumă un astfel de angajament.” a precizat Directorul General al AFIR, Adrian-Ionuţ CHESNOIU.Până în prezent, pentru investiţii în infrastructura de irigaţii, atât pentru zona ITI Delta Dunării, cât şi pentru restul teritoriului, s-au depus în total 36 de proiecte, în valoare de peste 37 milioane euro.  Pentru finanţare prin sM 4.3 – Componenta Irigaţii mai sunt disponibili 263,6 milioane euro pentru teritoriul naţional şi 13 milioane euro pentru zona ITI – DD. Pragul lunar de calitate pentru luna septembrie este de 20 de puncte. Depunerea cererilor de finanţare se realizează on-line pe pagina oficială a Agenţiei, www.afir.info pentru submăsura amintită. Toţi cei interesaţi să depună proiecte, pot consulta gratuit Ghidul solicitantului şi anexele aferente pe site-ul AFIR, la secţiunea „Investiţii PNDR”.
Gradul de realizare a programului de încasări  transmis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru D.G.R.F.P. Galaţi, în luna iulie 2017, a fost în proporţie de 109,45%, cu o depăşire nominală a acestui program de 102,07 mil. lei:  La nivelul celor şase administraţii judeţene ale finanţelor publice împreună cu Administraţia pentru Contribuabili Mijlocii, aflate în componenţa D.G.R.F.P. Galaţi, totalul încasărilor bugetare se ridică la valoarea de 883,23 milioane lei (109,14% faţă de programul de încasări). Administraţia pentru Contribuabili Mijlocii a avut cea mai mare creştere a încasărilor faţă de programul stabilit de către ANAF pentru activitatea fiscală, respectiv un procent de 126,64%. Contribuţia activităţii organelor vamale la încasările totale ale D.G.R.F.P. Galaţi pe luna iulie 2017 se cifrează la suma de 298,74 mil. lei, cu un procent de realizare faţă de programul stabilit de 110,40%. În cadrul activităţii de Inspecţie Fiscală, în luna iulie 2017 au fost efectuate 258 de inspecţii fiscale, din care 175 la persoane juridice şi 83 la persoane fizice. Urmare verificărilor efectuate au fost stabile impozite, taxe şi contribuţii suplimentare în sumă de 68.892 mii lei (din care 62.876 mii lei la persoane juridice şi 6.016 mii lei la persoane fizice). De asemenea, au fost aplicate 57 amenzi contravenţionale în valoare de 192 mii lei. Referitor la activitatea Serviciului de Inspecţie Economico–Financiară, în luna iulie 2017 au fost efectuate 20 acţiuni de control, urmare cărora au fost constatate diferenţe de natură patrimonială, financiară şi bugetară în sumă totală de 1.158.437 mii lei. De asemenea au fost aplicate 12 amenzi contravenţionale în valoare de 17,5 mii lei. 
În luna iulie 2017, activitatea DRV Galaţi şi a birourilor vamale subordonate, în domeniul supravegherii şi controlului vamal, atât pe componenta fiscală cât şi pe cea nefiscală  s-a desfăşurat în sensul Programelor de Activitate stabilite, astfel au fost întocmite 47 procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, valoarea amenzilor aplicate fiind de 106.500 lei. În acelaşi timp au fost reţinute bunuri în vederea confiscării în valoare totală  de 708.090 lei. Referitor la contrabanda de ţigări, în această perioadă au fost confiscate un număr  de 114.060 ţigarete (5.703 pachete) în valoare estimată de 91.248 lei. În cadrul activităţii de control ulterior, inspectorii vamali din cadrul DRV Galaţi au efectuat 14 acţiuni de control ulterior la sediul agenţilor economici iar la nivelul birourilor vamale s-a realizat activitatea de reverificare a declaraţiilor vamale depuse în procedură normală sau simplificată de vămuire şi s-au reverificat un număr de 781 declaraţii vamale. Sumele constatate suplimentar (diferenţe de drepturi vamale, alte taxe) prin titluri de creanţă emise în luna iulie 2017 la nivelul întregii structuri a DRV Galaţi  sunt de 1.826.358 lei.     În domeniul nefiscal al protecţiei drepturilor de proprietate intelectuală, birourile vamale au reţinut mărfuri pentru efectuarea verificărilor legale în domeniul protecţiei proprietăţii intelectuale, întocmind 15 adeverinţe de reţinere bunuri pentru o cantitate totală de 163.290 unităţi de marfă şi cu o valoare estimată de cca 137.076 euro (produse originale).
Pagina 19 din 23