V.A.

V.A.

Wim Van Gerven, CEO al diviziei nordice a ArcelorMittal Europa şi responsabilul cu transformarea digitală la nivel european, prezent la evenimentul ArcelorMittal Europe Media Day organizat la Paris, a declarat că ArcelorMittal Galaţi este în proces de automatizare, făcând paşi importanţi spre digitalizare. Acesta a explicat că automatizarea duce inclusiv la schimbarea profilului angajatului şi, deci, la dispariţia unor meserii, însă consideră că automatizarea face compania mai puternică. "Pentru o companie de oţel, cea mai mare provocare este să luăm toţi angajaţii cu noi. Profilul angajatului se schimbă. Vedem că valoarea creată de angajaţi creşte, dar tehnologia şi automatizarea aduc mai multe avantaje şi ne dăm seama că nu mai avem nevoie de unele meserii”, a mai spus Wim Van Gerven. Şi Aditya Mittal, CEO ArcelorMittal Europe, consideră că Galaţiul are un viitor strălucit şi şi-a exprimat mândria că aici au fost produse uzinele eoliene: "Aţi văzut cât suntem de mândri de uzinele eoliene produse acolo (n.r. - în Galaţi). Este un produs cheie şi îl dezvoltăm, continuăm să dezvoltăm piaţa românească. Galaţi are un viitor strălucit în faţă, sunt sigur, eu nu mi-aş face griji pentru fabrica de la Galaţi", a declarat Aditya Mittal.

După ce în luna septembrie, Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi anunţa - cu oarecare satisfacţie - că oraşul nu mai are arhitect şef ca urmare a faptului că Teodora Voicilă a solicitat să fie transferată lîn funcţia de director executiv în cadrul Direcţiei de Urbanism, pe 13 octombrie a fost lansat concursul de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiei publice de conducere vacante de arhitect şef al municipiului Galaţi. Potrivit declaraţiilor lui Ionuţ Pucheanu, concursul a fost câştigat de Dragoş Horia Buhociu. Numirea în funcţie va fi făcută după ce Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici îşi va da avizul.
Dragoş Horia Buhociu este arhitect, doctor în urbanism şi are un master în Project management de patrimoniu. A lucrat din 2003 în Franţa, Statele Unite şi România în mai multe domenii spaţiale - arhitectură, urbanism şi planificare.

Nouă cetăţeni români, cu vârste cuprinse între 26 şi 59 de ani, suspectaţi de apartenenţă la o reţea care a furat mai multe tone de produse fitosanitare în zece localităţi franceze pentru a le revinde în România, au fost arestaţi marţi în România, Belgia şi Germania, au anunţat anchetatori francezi. Suspecţii sunt acuzaţi că "s-au specializat în furtul de produse fitosanitare şi de seminţe" în cantităţi mari, a explicat, pentru AFP, François Despres, comandant al Secţiei de Cercetări (SR) a Jandarmeriei din Strasbourg (est).
Produsele, furate de la sediile unor firme specializate, au fost apoi transportate în România, unde au fost revândute pe piaţa paralelă, fiind destinate agricultorilor locali. Prejudiciul global este estimat la un milion de euro. "Ne confruntăm cu o adevărată reţea infracţională, fiind implicate persoane care au avut antecedente judiciare în mai multe ţări europene", a spus Despres.
Jumătate din cele zece furturi, constatate de la sfârşitul anului 2016, au avut loc în provincia Alsacia. Vizaţi de mandate de arestare europene emise de un judecător de instrucţie din Colmar, suspecţii urmează să fie prezentaţi justiţiei franceze "în câteva săptămâni". Şapte au fost arestaţi în regiunea oraşului Galaţi , un altul lângă Liege (Belgia) şi ultimul în apropiere de Freiburg im Breisgau (sud-vestul Germaniei), potrivit AFP.
Pe data de 28 noiembrie 2017 procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei Investgaţii Criminale au organizat, în colaborare cu Jandarmeria Naţională Franceză, o acţiune vizând destructurarea acestei grupări infracţionale de criminalitate itinerantă, ai cărei membri sunt cercetaţi pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, furt calificat şi tăinuire.
În fapt, s-a reţinut că în perioada iunie 2016 – iulie 2017, membrii grupului au săvârşit 10 fapte de furt pe teritoriul Franţei, în regiunea Alsace, respectiv au sustras din depozitele unor societăţi comerciale, produse fitosanitare (pesticide şi seminţe), cauzând un prejudiciu total de aproximativ 1.000.000 de euro. Acţiunea a constat în efectuarea, pe teritoriul României, a 12 percheziţii domiciliare (9 în judeţul Galaţi, una în judeţul Arad, una în judeţul Iaşi şi una în judeţul Suceava), punerea în executare a 7 mandate de aducere şi audierea a 7 dintre membrii grupării, precum şi ridicarea unor bunuri şi înscrisuri de interes în cadrul urmăririi penale. Persoanele în cauză au fost reţinute în baza unor mandate europene de arestare, urmând a fi pentru prezentate curţilor de apel, în vederea arestării preventive. Ulterior, aceştia vor fi prezentaţi instanţelor competente, în scopul predării lor autorităţilor franceze, respectiv Tribunalul de Mare Instanţă din Colmar.
De asemenea, în cursul zilei de ieri, în aceeaşi cauză, pe teritoriul Germaniei şi Belgiei au mai fost reţinuţi doi dintre membrii grupului.
În cadrul activităţilor desfăşurate, s-a identificat şi recuperat, pe teritoriul României, cantităţi însemnate de produse fitosanitare, în valoare de 258.580 de euro, sustrase din localităţile Obersaasheim şi Saint Sauveur Marville; peste 5 tone de seminţe de rapiţă în valoare de aproximativ 243.000 de euro, sustrase din localităţile Mons en Pevele şi La Chapelle D´Armentieres, precum şi 14.000 de rulmenţi.
Activităţile au fost desfăşurate cu sprijinul serviciilor de investigaţii criminale din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene Galaţi, Arad, Iaşi şi Suceava care au beneficiat de suportul Direcţiei Operaţiuni Speciale, criminaliştilor şi al poliţiştilor de la serviciile pentru acţiuni speciale. De asemenea, la activităţile desfăşurate pe raza judeţului Galaţi, au asistat trei jandarmi francezi din cadrul Brigăzii de Cercetări din Colmar şi ai Secţiunii de Cercetări din Strasbourg, precum şi un analist din cadrul EUROPOL – A.P. FURTUM.

Marți, 28 Noiembrie 2017 15:35

Au început să cadă ornamentele luminoase

Nici nu s-a anunţat încă vreun cod de vreme rea că iluminatul festiv din Galaţi a început să cedeze. În zona Neacşu, un ornament a căzut pe firul de contact folosit de troleibuze, întrerupând pentru câtea ore troleibuzele care deservesc traseul nr.102. Potrivit informaţiilor primite de la Biroul de Presă al Primăriei municipiului Galaţi, incidentul a fost cauzat de ploaie, sistemele de prindere ale ornamentelor s-au îmbibat cu apă ceea ce a determinat cedarea acestora, cu precizarea că societatea care se ocupă de montarea iluminatului festiv este responsabilă pentru orice probleme apărute. De altfel, Transurb a anunţat la rândul său: ”Stimaţi călători, vă anunţăm că traficul pe strada Brăilei, în zona Neacşu, a fost îngreunat în urma căderii unui ornament stradal pe firul de contact folosit de troleibuze. Echipa de intervenţie aparţinând societăţii noastre se află la faţa locului pentru remedierea, în cel mai scurt timp posibil, a situaţiei create. Menţionăm că troleibuzele care deservesc traseul nr.102 vor fi înlocuite cu autobuze. Ne cerem scuze pentru eventualele întârzieri care ar putea apărea în graficele de circulaţie a traseului 102”.  Reamintim că atribuirea contractului referitor la închirierea şi montarea echipamentelor pentru iluminatul festiv a fost câştigat de asocierea MK Lightning S.R.L şi Luxten Lightning Company S.A. cu o valoare contractată este 1.701.705 lei (fără TVA).

Comisiile de specialitate din cadrul Consiliului Local (CL) au muncit din greu să verifice şi să aprobe sute de dosare aparţinând familiilor care au depus cereri la Primăria municipiului Galaţi pentru atribuirea unei locuinţe aflate în administrarea Consiliului Local Galaţi, urmând ca în şedinţa CL ce se va desfăşura pe data de 27 noiembrie 2017, aleşii locali să aprobe acest tabel. Pe primul loc, pe această listă este Brudiu Ştefan, cu un punctaj de 96, însă imediat pe următoarele locuri regăsim şi persoane care şi-au depus dosarele în 2016 sau chiar în vara acestui an. Bătălia e mare, iar numele de pe listă sunt destul de interesante. Punem tabelul la dispoziţia cititorilor pe site-ul cotidianului nostru, www.monitoruldegalati.ro. 

Criteriile de acordare a punctajelor au fost stabilite prin hotărârea Consiliului Local nr. 6/28.01.2016, modificată şi completată cu HCL 369/27.07.2017. Potrivit acestor reglementări, sunt prevăzute condiţiile ce trebuie îndeplinite de solicitanţi precum şi criteriile după care se acordă punctajele, precum condiţiile de locuit din prezent, starea civilă, starea de sănătate, studiile, veniturile şi dacă solicitantul are sau nu datorii la bugetul local. 

Solicitanţii au avut obligaţia să depună următoarele acte:

- cerere tip adresata domnului Primar (prin care se solicita atribuirea unui spatiu de locuit) cu mentionarea pe verso a documentelor anexate;

acte de identitate (Buletin de identitate/ Carte de Identitate) si de stare civila (certificate de nastere/casatorie) - solicitant + membrii familiei (xerocopii);

- documente care atesta conditiile de locuit ale solicitantului si a familiei acestuia - contracte de inchiriere, subinchiriere, vanzare-cumparare; 

- alte documente privind domiciliul solicitantului si a membrilor familiei acestuia (xerocopii);

- acte doveditoare de venituri pentru fiecare membru al familiei (acte originale privind venitul net lunar - adeverinta salariala, cupon pensie, cupon alocatie, adeverinta de Venit Minim Garantat sau declaratii notariale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri, daca este cazul);

- documente care atesta starea de sanatate a solicitantului sau a unor membri ai familiei acestuia (acolo unde este cazul);

- declaratie notariala (data de titular(a) + sot(ie) si de copiii majori) din care sa rezulte ca solicitantii nu detin in proprietate o locuinta, nu au instrainat o locuinta dupa data de 01.01.1990, nu au beneficiat de sprijinul statului in vederea realizarii unei locuinte si nu detin, in calitate de chirias, o alta locuinta din fondul locativ de stat (art.48 - Legea 114/1996).

Vezi listele atasate acestui articol.

Joi, 23 Noiembrie 2017 16:23

Stela Popescu a încetat din viaţă

Actriţa Stela Popescu a fost găsită decedată, joi, la domiciliul său, a declarat, pentru AGERPRES, coordonatorul SMURD Bucureşti, medicul Bogdan Opriţa. Deocamdată nu se cunosc cauzele decesului. În luna decembrie urma să împlinească 82 de ani. Stela Popescu s-a născut în 21 decembrie 1935 şi şi-a dedicat întreaga viaţă teatrului şi filmului, fiind una dintre cele mai iubite actriţe româneşti. A absolvit Colegiul Naţional Unirea, din Braşov şi cursurile Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică în 1959. A fost actriţă a Teatrului de Revistă "Constantin Tănase". Era îndeosebi cunoscută pentru cuplul pe care îl forma pe scenă împreună cu actorul Alexandru Arşinel.  

Lucian Romaşcanu, ministrul Culturii şi Identităţii Naţionale, i-a adus un omagiu actriţei Stela Popescu: „S-a stins Stela Popescu... O ştiu personal, de când umblam pe sub masa la care stătea. Acum câteva zile ne-am vazut la mine la birou, plină de energie şi de idei de proiecte. Astăzi, nu mai este, dar ne ramân în amintire lucrurile minunate realizate într-o viaţă dedicată artei. Dumnezeu să o odihnească în pace!”, a scris Lucian Romaşcanu pe pagina lui de Facebook.

 

 

Primăria municipiului Galaţi anunţă că ”proiectul ”Reabilitare conductă distribuţie apă potabilă  Dn 400mm, str. Stadionului, str. Săvineşti Micro 21 şi b-dul Dunărea Micro 20 – Etapa II”  este în curs de finalizare. În anul 2015, Primăria municipiului Galaţi şi S.C. Obercons Comp S.R.L. Galaţi au încheiat contractul de lucrări privind reabilitarea conductei de apă potabilă, pozată în canal tehnic de protecţie necirculabil, conductă ce asigură alimentarea cu apă potabilă a reţelelor de serviciu Dn 300, 200, 150, 100 mm şi a punctelor termice aferente cartierelor Micro 20 şi 21  din Galaţi. Serviciile de proiectare pentru această lucrare au fost realizate de către Departamentul Tehnic ”Proiectare” din cadrul S.C. APA CANAL SA Galaţi, societate care va fi şi beneficiarul final al investiţiei. Predarea amplasamentului către constructor s-a realizat în data de 23 septembrie 2015”.  Tronsonul pe care s-au realizat lucrările este cuprins între intersecţia străzii Stadionului cu strada Săvineşti până la intersecţia bulevardului Dunărea cu strada Furnaliştilor. Lungimea reţelei înlocuite în cadrul acestei investiţii: 1.710 ml. Conducta de apă din oţel a fost înlocuită cu tuburi mufate din fontă ductilă Dn400mm Pn 10bar. Conducta de distribuţie Dn400mm OL avea durata normată de funcţionare depăşită, era total amortizată şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare, consecinţa fiind înregistrarea a numeroase avarii. S-au reabilitat, de asemenea, 21 de cămine situate pe traseul conductei de apă şi s-au executat încă două cămine de vane. Valoarea totală a investiţiei este de 2.535.164 lei cu TVA. 

În vederea monitorizării pregătirii unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Galaţi, pentru deschiderea în bune condiţii a noului an şcolar 2017–2018 şi respectarea normelor de igienă, privind unităţile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor şi tinerilor, Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi şi Direcţia de Sănătate Publică Galaţi au realizat, prin inspectorii şcolari şi inspectorii sanitari, vizite la unităţile şcolare şi au transmis documente în toate unităţile de învăţământ, prin care s-au solicitat informaţii referitoare la stadiul execuţiei lucrărilor de igienizare şi reparaţii ale clădirilor, situaţia obţinerii autorizaţiilor sanitare de funcţionare pentru spaţiile de învăţământ, cât şi problemele sau necesităţile concrete ale acestora. Rezultatele sunt sumbre şi scot în evidenţă faptul că zeci de şcoli şi grădiniţe din judeţul galaţi nu au apă curentă şi nici grupuri sanitare corespunzătoare.
În anul şcolar 2017-2018, în judeţul Galaţi există 451 de unităţi, 169 în mediu urban, 282 în mediu rural, dintre care 199 cu personalitate juridică şi 252 unităţi arondate. Dintre acestea 76 de unităţi nu sunt autorizate sanitar. Motive pentru neavizare sunt diverse. Unele nu au fot avizate deoarece funcţionează la parter de bloc sau pentru că le curge apa din tavan atunci când plouă (infiltraţii pluviale), câteva funcţionează în spaţii necorespunzătoare (spaţii prea mici). Aproape jumătate din cele 76 de unităţi de învăţământ nu apă curentă sau apă potabilă sau un număr insuficient de grupuri sanitare. Cele mai multe grădiniţe/şcoli, fără autorizaţie de funcţionare sunt structuri arondate unităţilor şcolare cu personalitate juridică sau anexe ale unităţilor şcolare (spălătorii, internate, ateliere, săli de sport).
”Pentru remedierea situaţiilor, în vederea obţinerii autorizaţiilor sanitare, în cazul unităţilor unde apa nu este potabilă, lipseşte apa curentă, grupurile sanitare nu sunt corespunzătoare sau spaţiul este amenajat la parter de bloc, sunt necesare acţiuni care presupun investiţii mari la nivelul comunităţilor în care funcţionează şcoala” se arată în raportul Inspectoratului Şcolar Judeţean prezentat în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural. Din cele 76 unităţi neautorizate, 11 se află în mediul urban (7 în Galaţi: 6 grădiniţe la parter bloc şi Palatul Copiilor Galaţi) iar 4 grădiniţe în Tecuci: Celelalte 65 de unităţi neautprizate din cele 76 sunt din mediul rural (43 grădiniţe, 22 şcoli).

Luni, 20 Noiembrie 2017 16:50

Circulaţie îngreunată pe b-dul Galaţi

Primăria municipiului Galaţi anunţă că marţi, 21 noiembrie 2017, în intervalul orar 8.00 – 18.00 se vor executa lucrări la carosabil pe b-dul Galaţi (în dreptul Universităţii ”Danubius”, Supermarket ”Selgros”) unde se va turna ultimul strat de asfalt. Circulaţia va fi îngreunată în zona amintită pe perioada desfăşurării lucrărilor. Primăria municipiului Galaţi le mulţumeşte conducătorilor auto pentru înţelegere.

Licitaţia lansată de Primăria municipiului Galaţi privind achiziţia Sistemelor de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie (Sistemul AFC sau E-Ticketing), de Informare a Pasagerilor şi Managementul Flotei are, în sfârţit un câştigător. Licitaţia a fost lansată în data de 11.05.2017 şi este ultima componentă a obiectivelor de investiţii finanţate de Acordul de împrumut cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare totală de 100 milioane lei, procedura atribuirii fiind specifică Finanţatorului - Licitaţia în două etape. Până la data limită de depunere a ofertelor, au fost depuse două oferte de către Asocierea Kapsch CarrierCom NV (Belgia) – Kapsch SRL (România) şi de Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – Certsign SA (România) – Swarco Traffic SRL (România). Valoarea contractului atribuit este de 26.151.431,15 RON (fără TVA), ofertantul cu preţul evaluat cel mai scăzut şi ofertă substanţial admisibilă fiind Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – Certsign SA (România) – Swarco Traffic SRL (România). Termenul de semnare a contractului este de maxim 28 de zile de la notificare.
Ofertantul desemnat câştigător va proiecta, construi, opera şi menţine Sistemele de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie (Sistemul AFC sau E-Ticketing), de Informare a Pasagerilor şi Managementul Flotei. Durata perioadei de implementare (proiectare şi execuţie) este de 18 luni, iar perioada de operare şi mentenanţă este de 60 de luni.
Sistemul AFC - va permite mai multor tehnologii de emitere a biletelor să coexiste. Sistemul va include bilete cu coduri de bare, care vor putea fi furnizate pe hârtie sau pe un telefon mobil (m-ticket). Va exista şi un smart card de transport cu sigla Municipiului Galaţi care va permite încărcarea de titluri de transport public temporare. Toate titlurile de călătorie, fie bilete pe hârtie sau m-ticket, fie smartcarduri nominale (abonamentele) sau nenominale, vor trebui validate la urcarea în mijlocul de transport la validatoarele contactless ce vor fi instalate în fiecare mijloc de transport public. Distribuţia titlurilor de călătorie se va face prin următoarele canale:
- Punctele de vânzare Transurb - toate tipurile de titluri de călătorie, inclusiv eliberarea smartcardurilor nominale şi nenominale. Atenţie! Toate smartcardurile, nominale sau nenominale, vor fi eliberate exclusiv de către reţeaua de distribuţie a Transurb;
- Automate de Vânzare de Bilete – eliberare de bilete pe suport de hârtie şi încărcare smartcarduri nenominale cu titluri de călătorie;
- Bilete virtuale eliberate prin intermediul aplicaţiei de telefon mobil (m-ticket), disponibilă pentru sistemele iOS şi Android.
- Achiziţia de titluri de călătorie, precum şi încărcarea smartcardurilor prin magazinul de tip web-shop.
- Titluri de călătorie furnizate prin terţi – o reţea de terţi (persoane juridice) va elibera bilete pe suport de hârtie şi va încărca smartcardurile.
Sistemul va permite informarea pasagerilor în staţii, precum şi electronic prin aplicaţia de management al călătoriei. Vor fi instalate, în tot atâtea staţii, un număr de 96 de panouri cu afişaj tip led ce vor oferi informaţii cu privire la rute, precum şi timpul estimat până la sosirea mijloacelor de transport public în staţie. De asemenea, sistemul va permite operatorului monitorizarea întregii flote de transport public. În plus, vor fi emise rapoarte cu privire la activitatea vehiculelor pe o anumită linie: distanţa parcursă, curs, consum carburant, program, opriri, întârzieri, etc. Totodată, prin instalarea sistemelor de numărare a pasagerilor în toate vehiculele de transport public, se va putea urmări eficientizarea rutelor de transport din municipiul Galaţi.

Pagina 5 din 26