V.A.

V.A.

Luni, 04 Septembrie 2017 17:54

Escrocherii medicale: La ce să fim atenţi

Escrocheriile referitoare la tratamente miraculoase oferă o gama variată de produse şi servicii care pot părea a fi tratamente legitime de medicină alternativă, de regulă promiţând remedii rapide şi eficiente pentru condiţii medicale grave. Tratamentele pretind să fie eficiente împotriva unei game foarte largi de maladii şi adesea sunt promovate prin mărturii de la persoane care au folosit produsul sau serviciul şi au fost „vindecate". Escrocheriile referitoare la cure de slăbire promit o pierdere în greutate impresionantă cu puţin efort sau deloc. Acest tip de escrocherie poate implica o dietă neobişnuită sau restrictivă, exerciţii revoluţionare sau aparate de „ardere a grăsimilor", sau produse avansate precum pilule, plasturi sau creme. Produsele sunt promovate prin afirmaţii false precum: „slăbiţi 10 kilograme în 10 zile" sau „slăbiţi în timp ce dormiţi" şi adesea implică sume considerabile în avans sau înscrierea în contracte pe termen lung pentru participarea în program. Farmaciile online false folosesc internetul şi e-mailurile spam pentru a oferi medicamente şi remedii la preţuri foarte mici şi/sau fără necesitatea unei reţete de la medic. Dacă utilizaţi un astfel de serviciu veţi primi produsele pe care le comandaţi, însă nu aveţi nicio garanţie că acestea sunt autentice. Există farmacii online autentice. Aceste companii vor avea listate pe pagina web datele complete de contact şi, de asemenea, vor solicita o reţetă valabilă înainte de a vă trimite medicamentele comandate.

 

Reţineţi 

Nu există pilule magice sau variante sigure pentru a slăbi rapid.

 

Atenţie 

Nu promiteţi nimic sub presiune.

 

Gândiţi-vă

Nu vă încredeţi într-o afirmaţie nefondată cu privire la medicamente, suplimente sau alte tratamente. Consultaţi-vă cu medicul dumneavoastră.

 

Cercetaţi 

Solicitaţi documentele medicale sau de cercetare publicate, pentru dovedirea afirmaţiilor realizate de către promovatori.

 

Întrebaţi-vă

Dacă tratamentul este într-adevăr miraculos nu v-ar fi informat medicul dumneavoastră în legătură cu acesta? 

Pe măsură ce îţi împachetezi bagajele pentru ultimele zile de vacanţă din această vară, probabil te gândeşti să îţi iei cu tine şi masivul aparat DSLR, sau poate nu. Cel mai probabil, ceea ce vei lua cu tine va fi cea mai flexibilă cameră – smartphone-ul tău. TP-Link îşi oferă câteva sfaturi pentru a face poze cât mai bune cu telefonul. 

 

Timingul perfect

 

Când vorbim de fotografierea cu telefonul mobil, o scurtă perioadă de câteva ore sau chiar minute poate face diferenţa între un hit Instagram şi "doar o altă fotografie" dintre sutele de fotografii din telefon. Cele mai bune momente pentru o sesiune foto de vară sunt dimineaţa devreme şi după-amiaza târziu: imediat după răsărit sau chiar înainte de apusul soarelui. În aceste momente ale zilei, soarele este cel mai delicat şi fotografiile realizate în timpul aşa-numitei ore de aur par să aibă o lumină aproape magică – o aură de vară. 

 

Spune o poveste

 

O fotografie bună spune întotdeauna o poveste. Şi o poveste bună este întotdeauna o aventură. Nu te lăsa tras în strălucitul cliché de tipul A (tu), stând în faţa lui B (punct de reper / ocean / munte). Spune o poveste. Mişcă-te, roagă un prieten să îţi facă o poză când nu eşti atent, lasă-ţi energia să invadeze lumea, să treacă direct prin ecran. Totul este posibil cu modelul X1 Max, care vine cu tehnologia potrivită pentru a face fotografia perfectă - PDAF sau Phase Detection Auto Focus. Această caracteristică permite camerei telefonului să focalizeze foarte repede - într-un timp incredibil de 0,2 secunde – ceea ce îţi permite să capturezi acel instantaneu pe care ţi-l doreşti cu cât mai puţine distorsiuni. Aşa că sari până la cer şi foloseşte modul Nefos X1 Max pentru a surprinde toate ipostazele diferite pe care reuşeşti să le imaginezi în aer. Sau îndrăzneşte să faci bungee jumping şi arată lumii curajul tău surprins la cea mai bună calitate. 

 

Foloseşte elemente de recuzită

 

Asigură-te că fotografia are personaje şi detalii. O pereche de ochelari de soare în mână, un cocotier, o floare de magnolie în părul tău poate adăuga profunzime fotografiei tale, oferind publicului un inside look în ziua ta de vară. Elementele de recuzită sunt amuzante, dar nu trebuie folosite în exces. Unul sau două obiecte într-o fotografie sunt mai mult decât suficiente – nu uita că vrei ca fotografia ta să arate fresh şi fără efort, nu ca ceva care a venit dintr-un studio de fotografie din anii ‘80. 

 

Experimentează, foloseşte-te de unghiuri

 

Una dintre cele mai frecvente greşeli, pe care cei mai mulţi dintre noi le facem, atunci când facem fotografii cu un telefon, este că le facem la acelaşi nivel – nivelul ochiului. În cele din urmă, ajungem să avem zeci de gigabiţi de imagini foarte asemănătoare care arată, într-adevăr, celorlalţi ceea ce am văzut, dar cu zero substanţă. Schimbă-ţi poziţia şi vei putea observa diferenţe esenţiale în imaginile tale.

 

Intră în poză

 

Am ajuns să ne gândim la selfie-uri ca la ceva care să ne facă să ne simţim vinovaţi atunci când nimeni nu se uită. Dar haide să fim sinceri - o fotografie interesantă a feţei tale arse de soare, cu un ocean albastru-turcoaz şi palmieri în fundal, ar transmite mai multă emoţie decât o mie de fotografii doar cu un peisaj. Pentru cei mai mulţi, un selfie de o secundă include cel puţin 5 minute de „îmi stă bine părul?" sau „am faţa prea strălucitoare?". Dar datorită modului de frumuseţe în timp real al  X1 Max, conceput special pentru selfie-uri fără efort, nu va trebui să îţi faci griji de nimic. În plus, declanşatorului camerei din faţă dispune de un control rapid şi uşor - pur şi simplu trebuie să îţi pui degetul pe scanerul de amprentă din spatele telefonului. 

 

Editează

 

Oricât eşti de nerăbdător să distribui fotografia proaspăt surprinsă pe nisipul fierbinte cât timp momentul îţi este încă viu în minte, iar ecranul telefonului este încă puţin cald de la razele solare, opreşte-te. Lăsă fotografia să stea un timp şi gândeşte-te la câteva tehnici de editare care ar putea-o îmbunătăţi: câteva retuşuri minore pot transforma o fotografie simplă într-o adevărată capodoperă. Poţi face o editare rapidă chiar pe Neffos X1 Max: tai, roteşti, îndrepţi, adaugi efecte oglindă şi multe altele. În plus, aplicaţia cameră a telefonului vine cu o frumoasă selecţie de filtre. Nu în ultimul rând, nu uita să te opreşti şi să înregistrezi amintirea. Pe măsură ce vara trece, tendinţele se schimbă şi fotografiile se şterg accidental, amintirile sunt menite să reziste – filtrele nu sunt necesare ?. Mai multe informaţii puteţi găsi pe site-ul www.neffos.com.

Un drum de viteză care să lege zona Galaţi – Brăila atât de autostrada A2, cât şi de Focşani ar putea fi cel mai facil şi realizabil proiect care ar putea fi un pas important către stoparea căderii economice a Galaţiului, dar şi a întregii regiuni. Despre construirea unui drum expres care să asigure un transport rapid către celelate zone ale ţării şi astfel municipiul şi judeţul nostru să devină atractiv pentru potenţialii investitori, s-a tot vorbit în ultimii ani. Cu mai bine de un an în urmă preşedintele ALDE Galaţi, pe atunci consilier municipal, a lansat petiţia pentru construirea unui drum expres care să lege zona Galaţi – Brăila atât de autostrada A2, cât şi de Focşani, către toate structurile politice şi administraţiile locale precum şi către parlamentarii gălăţeni. Traseul propus pentru drumul expres este Focşani-Tecuci-Galaţi-Brăila- autostrada A2. Deşi petiţia a fost lansată cu mult timp înaintea campaniilor electorale din 2016, Cristian Dima a fost reclamat de către partidele din opoziţie că se foloseşte de strângerea semnăturilor pentru petiţia privind drumul expres pentru campania electorală. Iată că acum, liberalul reia campania de strângere a semnăturilor în cadrul acestei petiţii în încercarea de a pune pe masa Guvernului acest proiect ce ar putea deveni o realizare regională comună, benefică şi pentru Brăila, căci şi judeţul vecin este interesat de dezvoltarea infrastructurii care rutiere în zonă.  ”Pe perioada în care am activat în Guvernul României, am participat împreună cu un grup de 10 miniştri la discuţii despre programul de dezvoltare a României şi în cadrul acestor discuţii un obiectiv important a fost modernizarea căilor rutiere prin traversarea Dunării în zona Galaţi - Brăila. Proiectul a fost susţinut în special de Mihai Tudose (ministrul economiei în cabinetul Grindeanu) şi Viorel Ştefan (ministrul finanţelor în acelaşi cabinet), dar şi de ceilalţi miniştri. Imediat a rezultat importanţa deosebită a acestei investiţii pentru dezvoltarea regională şi s-au găsit sursele şi resursele pentru a demara proiectul în cel mai scurt timp. Deci s-a putut realiza ceva ce deja nu mai credea nimeni că se poate. Ca urmare a acestei discuţii a fost aprobat planul investiţional pentru pod. A fost un pas important către realizarea podului. Voi relua campania de strângere de semnături pentru realizarea drumului expres cu sprijinul structurilor ALDE din judeţ, pentru că îmi doresc foarte mult  înscrierea Galaţiului pe harta reţelei de transport rapid din România. Eu voi face toate demersurile necesare, dar obligaţia cea mare revine parlamentarilor gălăţeni şi miniştrilor pentru a face ceva pentru regiunea noastră care moare încet, dar sigur”, a spus Cristian Dima. 

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Galaţi anunţă că are disponibile 404 locuri de muncă vacante. Cele mai numeroase locuri de muncă sunt oferite de COMPUTER GENERATED SOLUTION ROMANIA SRL care caută operator suport tehnic pentru servicii comunicaţii electronice (49 posturi). Alte locuri de muncă oferite sunt lăcătuş mecanic (28), confectioner asamblor articole din textile (25), vânzător (14), agent securitate (10), electrician întreţinere şi reparaţii (11), sudor (13), etc.

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) - Serviciul Teritorial Galaţi împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Galaţi au efectuat patru percheziţii domiciliare la locuinţa inculpaţilor Spînu Titi şi Spînu Iulian şi a suspecţilor S. C. şi S. V. din comuna Băleni, judeţul Galaţi, în vederea stopării activităţii infracţionale a acestora pe linia traficului de persoane exploatate prin muncă, în Italia. Potrivit comunicatului de presă al DIICOT, în cauză există suspiciunea rezonabilă că în perioada 2009 – 2016, prin mai multe acţiuni repetate desfăşurate în realizarea aceleiaşi rezoluţii infracţionale, inculpaţii Spînu Titi şi Spînu Iulian  împreună cu suspecţii S. C. şi S. V., prin inducere în eroare, în mod direct sau prin intermediul altor persoane, au racolat mai multe victime (peste 100), pe care apoi, personal sau împreună cu alte persoane, le-au transportat în Italia, contra unei contribuţii lunare de 150 de euro, predându-le unor cetăţeni italieni precum şi unei persoane de sex feminin, de cetăţenie română, cunoscând că victimele urmau a fi exploatate prin muncă de către aceştia. În faptt, Spînu Titi, Spînu Iulian şi suspecţii S. C. şi S. V., direct sau prin intermediul altor persoane, au racolat victimele cu promisiunea unui salariu de 1000 euro lunar pentru a munci la diverse ferme agricole de pe teritoriul Italiei, fiindu-le prezentate cu totul alte condiţii decât cele reale (referitoare la cazare, durata legală a zilei de muncă, neavând posibilitatea de a pleca benevol de la locurile de muncă respective, neavând posibilitatea unui contact direct cu angajatorii la care lucrau datorită necunoaşterii limbii italiene şi supravegherii continue exercitate asupra lor). De la fiecare victimă inculpaţii încasau suma de 150 de euro lunar, pentru întreaga întreaga perioadă în care victimele lucrau în Italia, drept comision pentru faptul că le-a fost găsit un loc de muncă, obţinând în acest mod peste 100.000 de euro.  La data de  30.08.2017 procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Galaţi  au dispus reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor Spînu Titi şi Spînu Iulian, suspecţii S. C. şi S. V. sustrăgându-se urmăririi penale. Dosarul a fost înaintat Tribunalului Galaţi cu propunerea de luare a măsurii arestării preventive, pentru o durată de 30 de zile, faţă de inculpaţii Spînu Titi şi Spînu Iulian. Acţiunea a fost desfăşurată cu sprijinul lucrătorilor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Galaţi.

Încă de la primele ore ale dimineţii zilei de joi, 31 august 2017, navaliştii s-au adunat - pentru a treia zi - în faţa clădirii administrative a Şantierului Naval Damen Galaţi. În acelaşi timp, conducerea şi reprezentanţii protestatarilor împreună cu liderii de sindicat au continuat discuţiile asupra măririlor de salarii cerute de navalişti. Puţin înainte de ora 11.00, protestarii au fost anunţaţi că s-a încheiat un protocol prin care sunt garantate grile de salarizare motivante pentru muncitori. ”La ora 11.00 s-a încheiat conflictul de muncă, toată lumea s-a apucat de treaba. S-a încheiat un protocol între conducere şi sindicat în care este prevăzut să se continue negocierile până pe 15 septembrie. Ne-am înţeles asupra orelor pierdute la manifestaţie să fie recuperate în două sâmbete. Grilele de salarizare care vor fi negociate până la 15 septembrie vor fi plătite începând cu 01 septembrie.”, ne-a declarat liderul de sindicat, Pavel Stelian. Întrebat dacă există posibilitatea ca după 15 septembrie să existe iar nemulţumiri din partea navaliştilor legate de rezultatul negocierilor, Pavel Stelian a spus: ”Cred că propunerile făcute şi discuţţile ce vor urma îi vor mulţumi. Am garanţia că vor fi mulţumiţi”.

Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, a organizat marţi, 29 august 2017, o sesiune de informare cu privire la  apelurile de proiecte lansate în cadrul POR 2014-2020, respectiv Axa prioritară 3 - Sprijinirea  tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon,  Prioritatea de investiţii 3.1 - Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice şi în sectorul locuinţelor, Operaţiunea A  - Clădiri rezidentiale si Operaţiunea B  - Clădiri publice şi Axa prioritară 3 - Sprijinirea  tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţii 4E,  Obiectivul specific 3.2  - reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă. În cadrul aceluiaşi eveniment, a avut loc şi o scurtă prezentare a utilizării MySMIS - sistemul electronic de depunere a aplicaţiilor în vederea evaluării.

 

Axa prioritară 3 - Sprijinirea  tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon,  Prioritatea de investiţii 3.1 - Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice şi în sectorul locuinţelor, Operaţiunea A  - Clădiri rezidentiale (mai precis blocuri construite in perioada 1950 - 1990)

Se finanţează : 

• îmbunătăţirea izolaţiei termice şi hidroizolare anvelopei clădirii (pereţi exteriori, ferestre, tâmplărie, planşeu superior, planşeu peste subsol), şarpantelor, inclusiv măsuri de consolidare;

• reabilitarea şi modernizarea instalaţiei de distribuţie a agentului termic – încălzire şi apă caldă de consum, parte comună a clădirii tip bloc de locuinţe, inclusiv montarea de robinete cu cap termostatic etc.

• modernizarea sistemului de încălzire: repararea/înlocuirea centralei termice de bloc/scară; achiziţionarea şi instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei din surse regenerabile – panouri solare termice, panouri solare electrice, pompe de căldura si/sau centrale termice pe biomasa etc.;

• înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent şi incandescent din spaţiile comune cu corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată şi durată mare de viaţă; 

• implementarea sistemelor de management al funcţionării consumurilor energetice: achiziţionarea şi instalarea sistemelor inteligente pentru promovarea şi gestionarea energiei electrice;

• orice alte activităţi care conduc la îndeplinirea realizării obiectivelor proiectului (înlocuirea lifturilor şi a circuitelor electrice în părţile comune - scări, subsol, lucrări de demontare a instalaţiilor şi echipamentelor montate, lucrari de reparaţii la faţade etc.);

• întocmirea de strategii pentru eficienţă energetică (ex. strategii de reducere a CO2) ce vizează realizarea de proiecte ce pot fi implementate prin POR 2014 – 2020. 

 

Axa prioritară 3 - Sprijinirea  tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon,  Prioritatea de investiţii 3.1 - Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice şi în sectorul locuinţelor, Operaţiunea B  - Clădiri publice.

Se finanţează: 

• îmbunătăţirea izolaţiei termice a anvelopei clădirii, (pereţi exteriori, ferestre, tâmplărie, planşeu peste ultimul nivel, planşeu peste subsol), şarpantelor şi învelitoarelor, inclusiv măsuri de consolidare a clădirii; 

• introducerea, reabilitarea şi modernizarea, după caz, a instalaţiilor pentru prepararea, distribuţia şi utilizarea agentului termic pentru încălzire şi a apei calde menajere, a sistemelor de ventilare şi climatizare, a sistemelor de ventilare mecanică cu recuperarea căldurii, inclusiv sisteme de răcire pasivă, precum şi achiziţionarea şi instalarea echipamentelor aferente şi racordarea la sistemele de încălzire centralizată, după caz; 

• utilizarea surselor regenerabile de energie, pentru asigurarea necesarului de energie a clădirii;

• implementarea sistemelor de management energetic având ca scop îmbunătăţirea eficienţei energetice şi monitorizarea consumurilor de energie (ex. achiziţionarea, instalarea, întreţinerea şi exploatarea sistemelor inteligente pentru gestionarea şi monitorizarea oricărui tip de energie pentru asigurarea condiţiilor de confort interior); 

• înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent şi incandescent cu corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată şi durată mare de viaţă, cu respectarea normelor şi reglementărilor tehnice; 

• orice alte activităţi care conduc la îndeplinirea realizării obiectivelor proiectului (înlocuirea/repararea/modernizarea lifturilor, înlocuirea circuitelor electrice - scări, subsol, lucrări de demontare/montare a instalaţiilor şi echipamentelor montate, lucrări de reparaţii la faţade etc.); 

• realizarea de strategii pentru eficienţă energetică (ex. strategii de reducere a emisiilor de CO2) care au proiecte implementate prin POR 2014 – 2020. 

 

Axa prioritară 3 - Sprijinirea  tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţii 4E,  Obiectivul specific 3.2  - reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Se finanţează: 

• Investiţii destinate îmbunătăţirii transportului public urban de călători 

- mijloace de transport utilizate pentru prestarea serviciului de transport public de călători

 - infrastructura utilizată pentru prestarea serviciului de transport public de călători

• Investiţii destinate transportului electric şi nemotorizat

• Alte investiţii destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană.

Toată protipendada Galaţiului a fost prezentă, miercuri, 30 august 2017, la tăierea panglicii la noul sediu al Primăriei municipiului Galaţi. Un sobor de preoţi a ţinut slujba de sfinţire a noului edificiu. Oficialităţile oraşului avându-l în prim plan pe primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, au ţinut cuvântări de deschidere. Aproape 300 de salariaţi îşi vor desfăşura activitatea în 70 de birouri noi din cadrul noului sediul al Primăriei Galaţi care s-a inaugurat ieri, 30 august 2017. Sediul deţine 5874 mp de spaţii funcţionale, 88 de locuri de parcare pe trei nivele, 3086 de mp de sticlă folosiţi la realizarea clădirii, o pictură murală de 60 de mp, realizată de artistul plastic David Sava şi o pictură murală de 78 de mp, realizată de artistul plastic Gheorghe Miron. Valoarea totală a investiţiei a fost de 29.402.020,80 lei.  Birourile din incinta noii primării sunt distribuite pe 3 etaje plus demisol. Astfel încât, la demisol se află Biroul de Apărare şi Protecţie Civilă, Atelierul IT, Arhivă, la parter se află Sala de lucru cu publicul, Sala Audienţe Primar, Serviciul Juridic şi Legalitate, Casieria, Registratura, Ghişeul Unic, Centrul Informare pentru Cetăţeni, Instituţia Arhitect-Şef – Autorizări Construcţii, la etajul I se află Serviciul Construcţii, Dezvoltare şi Întreţinere Străzi, Serviciul de Închirieri, Concesiuni şi Vânzări terenuri proprietatea municipiului, Compartimentul Autorizaţii - Licenţe, Serviciul de Administraţie Publică, Biroul de Cadastru, Compartimentul de Atragere Fonduri, Finanţări, Întocmiri documentaţii, Biroul de Evidenţă şi Gestionarea patrimoniului, Serviciul Investiţii, Compartimentul reparaţii clădiri, la etajul II se află  Direcţia Generală de Relaţii Publice, Evenimente şi Managementul Documentelor, Departamentul Financiar - Contabil, Achiziţii publice, Resurse Umane, Serviciul de Utilităţi Publice, Managementul Calităţii şi Control intern şi la etajul III este Cabinetul Primarului, Viceprimari, Secretar, Administrator public, Biroul de presă.

Alimentarea cu energie electrică a celor 1.719 subunităţi poştale aparţinând Companiei Naţionale "Poşta Română" (CNPR) este asigurată de furnizorii de ultimă instanţă (FUI), începând din 15 august, după ce trei furnizori licenţiaţi au declinat acordul cadru agreat iniţial cu CNPR, refuzând să semneze contracte subsecvente cu instituţia, afirmând că sunt în imposibilitatea susţinerii tarifelor ofertate, a anunţat, joi, CNPR.
În acest context, Poşta Română susţine că analizează toate posibilităţile de a rezolva cât mai rapid această situaţie şi îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă cei trei promitenţi furnizori pentru nerespectarea prevederilor Acordului-cadru de furnizare a energiei electrice, în vederea recuperării eventualelor prejudicii financiare.
Potrivit sursei citate, furnizarea energiei electrice pentru subunităţile poştale începând cu luna mai 2016 ar fi trebuit să fie asigurată conform Acordului-cadru încheiat între Poşta Română (în calitate de Promitent — Achizitor) şi trei furnizori licenţiaţi de energie electrică (în calitate de Promitenţi — Furnizori), respectiv: S.C.Tinmar Energy S.A., S.C. Elsaco Energy S.R.L. şi E.ON Energie România S.A.
"Acordul cadru a fost încheiat pentru o perioadă de 4 ani, cu 4 contracte subsecvente acestuia, fiecare pentru perioade egale de timp, de câte 12 luni calendaristice, urmând ca atribuirea contractelor subsecvente se fie efectuată în cascadă. Având în vedere faptul că S.C. Tinmar Energy S.A. s-a clasat pe primul loc urmare evaluării ofertelor primite, s-a încheiat cu acest furnizor primul contract subsecvent de furnizare a energiei electrice, respectiv contractul, nr. 140/3119/23.05.2016, cu intrare în execuţie începând cu 15.08.2016, orele 00:00 şi ajungere la termen în 14.08.2017, orele 24:00, contract care a fost derulat integral. Ca urmare a demersurilor repetate iniţiate de Poşta Română cu fiecare dintre cei trei Promitenţi furnizori de a încheia cel de al doilea contract subsecvent de furnizare a energiei electrice, începând cu data de 15.08.2017 fiecare dintre aceştia au transmis în mod oficial că nu doresc semnarea acestui contract, motivând acest fapt prin imposibilitatea susţinerii tarifelor ofertate conform Acordului cadru incheiat in 2016, datorită modificărilor survenite la nivelul pieţei de energie electrică", se arată în comunicatul citat.
Poşta Română a informat Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) despre imposibilitatea încheierii unui contract cu niciunul dintre cei trei furnizori concurenţiali, solicitând dispunerea de către reglementator a preluării de către furnizorii de ultima instanţă (FUI) a celor 1.719 puncte de consum ale CNPR, începând cu data de 15 august 2017, ora 00:00. "Astfel, din data de 15.08.2017, subunităţile poştale au fost preluate de către furnizorii de ultimă instanţă urmând ca, în conformitate cu prevederile "Regulamentului de preluare de către furnizorii de ultimă instanţă a locurilor de consum ale clienţilor finali care nu au asigurată furnizarea energiei din nicio altă sursă, aprobat prin Ordinul ANRE NR. 12/2017", CNPR să încheie contracte de furnizare cu FUI până la încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu un furnizor concurenţial", menţionează CNPR.

Un nou Acord între România şi Republica Populară Chineză pentru eliminarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit şi prevenirea evaziunii fiscale şi a evitării plăţii impozitelor a fost semnat la Bucureşti la 4 iulie 2016 şi ratificat prin Legea nr. 99/2017 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 12 mai 2017. Prevederile noului Acord se vor aplica începând cu 1 ianuarie 2018.
Noul acord cuprinde o serie de modificări printre care:
1. Dividendele se vor impune cu o cotă de 3% din suma brută a dividendelor, în loc de 10%;
2. Dobânzile se vor impune cu o cotă de 3% din suma brută a dobânzilor, în loc de 10%;
3. Redevenţele se vor impune cu o cotă de 3% din suma brută a redevenţele, în loc de 7%;
Acordul a fost publicat pe site-ul A.N.A.F. la adresa:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Conventii/Conventii.htm

Pagina 9 din 20