C.P.

C.P.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) intenţionează să creeze un mecanism pentru a colecta informaţii care să conducă la identificarea unor profile de risc la nivel central, a declarat, recent, Daniel Tudor, vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), într-o conferinţă organizată de Deloitte.
"Creşterea numărului de inspecţii fiscale ar viza colectarea suplimentară, pot să vă asigur că nu ar fi adevărată această afirmaţie. Ne dorim o creştere a conformării al declarare inclusiv prin activităţi ce vizează prevenţia. Inspecţia fiscală nu cred că este neapărat o nenorocire. Este o verificare. Desigur că şi creşterea numărului de contribuabili poate duce la o creştere a numărului, a cifrelor, care nu sunt neapărat relevante, ci calitatea acestora. Încercăm să creăm un mecanism prin care să colectăm toate informaţiile de natură să ne conducă către indentificarea unor profile de risc la nivel central", a spus Tudor.
Loredana Ilie, director general Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC), a fost întrebată dacă sunt mai multe controale realizate de direcţia pe care o conduce, iar ea a răspuns afirmativ.
"Cu siguranţă sunt mai multe. Analizele de risc efectuate înainte de introducerea în planul de control (reprezintă motivul n.r.)", a precizat aceasta.
În ajutorul ei a intervenit Dan Bădin, partener coordonator servicii fiscale şi juridice în cadrul Deloitte România.
"Evident că pe baza analizelor de risc se fac controalele şi ştiu din discuţiile anterioare cu reprezentanţii ANAF că se doreşte ca toţi contribuabilii mari care nu au fost oarecum în perioada prescripţie, să fie controlaţi. Probabil şi acesta este un alt element care contează. Pe lângă aceasta, aş mai adăuga, în sprijinul doamnei Ilie, s-a dublat practic numărul contribuabililor care sunt acum în oblăduirea DGAMC. Este evident că ar trebui să crească şi activitatea de control", a arătat oficialul Deloitte.

Aproape un sfert din exporturile României este asigurat de industria auto, de aceea acest sector trebuie încurajat, iar Guvernul a luat o serie măsuri în acest sens, a declarat, recent, Florin Vodiţă, consilier de stat al primului ministru, în cadrul unei conferinţe de specialitate.
"Dvs. (industria auto — n. r.), în vârful tehnologiei şi al reputaţiei economice a României, încă mai aveţi mult de dovedit, deşi aţi dovedit suficient de mult până acum. Dvs., cei din sectorul auto, trăiţi într-o lume concurenţială; poate noi, de partea cealaltă a baricadei, ca şi simpli clienţi şi utilizatori, nu înţelegem cât de mult şi la ce nivel se ridică frământările dvs. Cu toate acestea, avem oameni cu pregătire profesională recunoscută în branşă şi de aceea investitorii importanţi apreciază calitatea acestor oameni. Industria auto are o tradiţie în România un pic specială. Aproape un sfert din exporturile României este asigurat de industria auto. De aceea, alături de IT, industria auto este purtătoarea celei mai înalte tehnologii şi stimulează cercetarea economică şi asigură, de asemenea, finanţarea ei. În opinia primului ministru, sectorul auto trebuie încurajat în continuare. Guvernul a luat o serie de măsuri pentru stimularea activităţilor de inovare, cercetare şi dezvoltare prin scutirea de la plata impozitului pe profit în primii zece ani de activitate a firmelor care îşi desfăşoară exclusiv activităţi în acest sector, prin valoare adăugată foarte ridicată", a spus Vodiţă.
Potrivit reprezentantului Guvernului, producţia de autovehicule noi din România a ajuns la 360.000 de unităţi pe an, însă, comparativ cu Slovacia, numărul este încă mic.
"Sunt linii de mesaj în care trebuie să avem încredere. Am văzut la un moment dat o cifră — 360.000 de unităţi (de autovehicule — n. r.) produse anual. Pentru mulţi dintre noi asta înseamnă ceva deosebit. Eu, care am fost ambasador în Slovacia, vă spun că e puţin. Slovacia a fost pe locul 1 în lume la numărul de autoturisme produse la mia de locuitori. Sigur, e o ţară mai mică de patru ori decât România, dar ei produceau la vremea respectivă peste 700.000 de unităţi, în condiţiile în care nu aveau forţă de muncă atât de bine pregătită şi cu tradiţie cum are România. De aceea, vă spun că aveţi în faţă oportunităţi, provocări şi susţinerea Guvernului pentru că, prin dvs., noi putem avansa mult mai repede decât ne ajută celelalte ramuri. Cei doi mari producători mondiali, Renault şi Ford, sunt la noi. Împreună cu alte 1.000 firme mari se furnizează pe industria orizontală cele necesare celor două mari mărci de renume", a subliniat Florin Vodiţă.
Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) şi Parteneriatul Auto România (PAR) au organizat, recent, prima ediţie a evenimentului 'Romanian Automotive Summit'.
Peste 250 de participanţi din industria auto, autorităţi centrale şi locale, mediul academic, organizaţii de business şi asociaţii profesionale vor aborda la acest eveniment de specialitate principalele teme de interes comun, cum ar fi producţia, industria 4.0, inginerie, cercetare, dezvoltare şi inovare, educaţia şi resursele umane, integrarea în reţelele de furnizori a industriei auto, precum şi infrastructura de transport.

Coordonatorul UE pentru lupta împotriva terorismului, Gilles de Kerchove, a lansat recent, cu ocazia unei vizite oficiale în Tunisia, un apel la intensificarea schimburilor de informaţii cu această ţară, relatează AFP.
"Fluxul de informaţii de o parte şi de cealaltă a Mediteranei funcţionează bine şi (...) mai multe operaţiuni au fost facilitate de schimburile de informaţii", şi-a exprimat el satisfacţia într-o conferinţă de presă la Tunis.
Cu toate acestea, el a subliniat necesitatea de a securiza mai bine schimbul de informaţii legate de terorism.
"Căutăm să vedem cum putem ajuta Tunisia în domeniul protecţiei datelor (...) pentru a intensifica schimburile de informaţii" dintre Tunis şi organizaţiile Europol şi Eurojust, instanţe de cooperare poliţienească şi judiciară ale Uniunii Europene, a adăugat Gilles de Kerchove.
El a atras atenţia că acest lucru ar permite în special o coordonare mai bună pentru procesele în curs ale atentatelor comise în 2015 pe o plajă în apropierea staţiunii Sousse şi la Muzeul Bardo. Victime, mai ales franceze şi britanice, s-au plâns că nu sunt informate despre procedura judiciară.
Întrebat despre sosirea în Europa a lui Ahmed Hanachi, un tunisian care a ucis cu cuţitul două tinere la Marsilia, în sudul Franţei, la 1 octombrie, şi a fraţilor săi identificaţi ca extremişti de autorităţile tunisiene, el a subliniat dificultatea de a identifica punctul critic "atunci când se trece de la radicalitate la radicalitate violentă".
"Unul dintre marile subiecte este de a fi din ce în cei mai sensibili în detectarea 'tipping point' (punct critic), (...) pornind de la care o persoană radicalizată comite un anumit număr de acte care o fac să cadă în Dreptul Penal, cum ar fi consultarea site-urilor îndemnând la jihad sau cumpărarea ingredientelor pentru a pregăti o bombă", a explicat el.
La 19 decembrie, un alt tunisian, Anis Amri, a intrat cu un camion în vizitatorii unui târg de Crăciun, omorând 12 oameni. El a fost ucis patru zile mai târziu, într-un schimb de focuri cu poliţia italiană, într-o gară de lângă Milano (Italia).

Un studiu realizat în rândul a 90 de specii de cetacee, dat publicităţii recent, a ajuns la concluzia că exemplarele cu creiere mai mari sunt caracterizate de o mai mare complexitate în structurile sociale şi comportament, balena ucigaşă şi caşalotul fiind printre speciile cele mai reprezentative din acest punct de vedere, relatează Reuters.
"Societăţile delfinilor şi balenelor sunt cel puţin la fel de complexe precum cele pe care le-am observat la primate", a declarat biologul Susanne Shultz, din cadrul Universităţii Manchester, din Marea Britanie.
"Sunt foarte jucăuşi, învaţă unul de la altul, au o comunicare complexă. O problemă în a înţelege cât de deştepţi sunt de fapt este aceea că este foarte dificil să-i vedem şi să le înţelegem lumea marină în care trăiesc. De aceea, percepem doar crâmpeie din ceea ce sunt capabili să facă", a adăugat ea.
Cercetătorii au creat o bază de date comprehensivă cu mărimea creierului, structurile sociale şi comportamentul cultural la speciile de cetacee. Grupul speciilor cu cea mai mare mărime a creierului relativ la corp este dominat de orcă, "falsa orcă" cu un aspect similar Pseudorca crassidens şi balena pilot, a spus Shultz.
"Orcile au preferinţe alimentare, au femele care conduc grupul şi îi învaţă pe ceilalţi membri ai grupului şi cooperează pentru a vâna", a mai spus Shultz.
În termeni de preferinţe alimentare, unele populaţii de orci preferă somonul, în timp ce altele se hrănesc în primul rând cu foci, balene sau rechini, în funcţie de cultura grupului din care fac parte.
Alte cetacee cu creierul mare demonstrează şi ele un comportament sofisticat.
Femelele de caşalot organizează responsabilităţi de protecţie a puilor desemnând în acest sens o membră a grupului, în timp ce celelalte pleacă să vâneze la mare adâncime. Sunetele distincte folosite de caşaloţi pentru a comunica diferă în funcţie de locul în care trăiesc, la fel ca şi în cazul dialectelor regionale în limbajul uman.
Delfinii folosesc bureţi de mare ca intrumente pentru a-şi proteja botul când caută mâncare şi trăiesc în comunităţi structurate.
Unele dintre cele mai mari cetacee — precum balena albastră, balena cu înotătoare dorsală şi balena cu cocoaşă care se hrănesc în principal cu krilli şi în mai mică măsură cu peşte sau caracatiţe — se află la celălalt capăt al scării mărimii creierului. Balenele din aceste specii duc în mare parte vieţi solitare, adunându-se laolaltă doar pentru împerechere sau în apropierea unor surse bogate de hrană.
Studiul a fost publicat în revista Nature Ecology&Evolution, notează Reuters.

Aplicaţia — numită "tbh", abrevierea de la "to be honest" ("a fi sincer") — are doar nouă săptămâni de funcţionare, însă a fost deja descărcată de 5 milioane de ori.
Creatorii săi au precizat că aceasta va continua să funcţioneze ca program independent, însă de acum încolo va dispune de mai multe resurse graţie Facebook.
Potrivit site-ului de ştiri despre start-up-uri TechCrunch, preluarea a avut loc pentru "mai puţin de 100 de milioane de dolari", iar cele patru persoane din spatele aplicaţiei vor deveni angajaţi ai Facebook.
Realizarea reprezentanţilor "tbh" a fost de a crea o aplicaţie anonimă care nu a devenit o ţintă de trolling şi hărţuire — aşa cum s-a întâmplat cu multe aplicaţii înainte, iar succesul aplicaţiei este un semn că adolescenţii îşi doresc interacţiuni mai pozitive.
După ce un utilizator îşi încarcă contactele, aplicaţia pune întrebări predeterminate, cu tentă pozitivă, cum ar fi "cine ar fi persoana pe care a-i aduce-o la o petrecere?", alături de opţiunea de a alege unul dintre patru prieteni.
Utilizatorii sunt informaţi atunci când sunt selectaţi, însă detaliile despre persoana care a făcut alegerea sunt păstrate anonime.

Un colecţionar din Florida a cumpărat cu suma de 12.000 de dolari americani un trabuc fumat doar pe jumătate de Winston Churchill, informează Reuters.
Faimosul premier britanic din perioada celui de-Al Doilea Război Mondial a fumat acel trabuc pe 11 mai 1947, pe aeroportul Le Bourget din Paris, a anunţat casa de licitaţii americană RR Auction într-o declaraţie publicată vineri.
Acest mic fragment de istorie, măsurând 10 centimetri, ce are la un capăt o bandă în nuanţe de roşu şi auriu, pe care este scris numele fostului prim-ministru britanic, a fost păstrat de caporalul William Alan Turner, unul dintre membrii echipajului de pe avionul la bordul căruia s-a aflat Winston Churchill în acea zi.
"Şi-a stins trabucul într-o scrumieră atunci când a urcat la bord, iar eu am păstrat restul de trabuc", se poate citi într-o notă scrisă de mână de William Alan Turner pe spatele unei fotografii care însoţeşte trabucul. Imaginea îl arată pe Winston Churchill în timp ce urca în avion, cu trabucul în mână.
Trabucul a fost licitat online şi a fost achiziţionat de un colecţionar din Palm Beach, Florida.

Parcul de tramvaie al societăţii de transport public local Transurb SA Galaţi la ora actuală este format din 44 de tramvaie, ale căror ani de fabricaţie variază între 1957 şi 1988 cu o vârstă medie de 35 de ani, nefiind dotate niciunul conform standardelor europene, de unde rezultă un grad mare de uzură cu necesitatea de a se face eforturi financiare ridicate pentru întreţinere şi reparaţii, consumuri mari de energie electrică şi un confort redus oferit călătorilor. Nu în ultimul rând, pentru a atrage publicul călător către acest gen ecologic de transport este necesară mărirea confortului, a vitezei de deplasare (mobilitate ridicată) precum şi micşorarea consumului de energie şi a poluării fonice. Acestea sunt principalele motive care stau la baza unui proiect de hotărâre a Consiliului Local care întruneşte toate condiţiile de legalitate şi prin care Primăria municipiului Galaţi îşi propune, după ce consilierii locali îşi vor exprima acordul, să achiziţioneze un număr de 8 tramvaie nou-nouţe.

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate în cazul unui ales local din judeţul Galaţi. Este vorba despre Bârlădeanu Tănase, actual consilier local şi fost viceprimar al oraşului Bereşti, judeţul Galaţi, care a exercitat funcţia de viceprimar şi a deţinut calitatea de membru în cadrul Consiliului de administraţie al Liceului Tehnologic ”Paul Bujor” din Bereşti, judeţul Galaţi, în perioada 21 octombrie 2014- 30 octombrie 2015, încălcând astfel dispoziţiile art. 87 alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
Potrivit art. 87 alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, „Funcţia de primar şi viceprimar […] este incompatibilă cu: […] lit d) funcţia de […] membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice […] lit g) calitatea de comerciant persoană fizică […]”.

La Consiliul Local Galaţi a ajuns un proiect de hotărâre privind transferul unei suprafeţe de 655,29 de hectare aflat în comuna Vădeni, judeţul Brăila, din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al statului după ce Guvernul a adoptat un Memorandum prin care se cere Galaţiului să restituie terenul nefolosit conform destinaţiei iniţiale din cartierul Dimitrie Cantemir.
Consilerii municipali gălăţeni trebuie să decidă prin vot dacă aprobă sau nu trecerea terenului în suprafaţă de 655,29 ha, din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al statului.
”Suprafaţa care urmeză a fi transmisă este reprezentată de un teren agricol şi drumuri de exploatare care nu include suprafeţele ocupate de canalele aferente tarlalelor în cauză conform configuraţiei actuale din teren” reiese din proiectul de hotărâre.
”Din analiza modului cum a fost aplicată Hotărârea Guvernului nr. 512/2002, rezultă că de 15 ani cea mai mare parte din cele 1.000 ha nu este utilizată potrivit destinţiei stabilite iniţial, iar intenţiile Consiliului Local al Municipiului Galaţi reies cu claritate din hotărârile succesive prin care s-a încercat schimbarea destinţiei acestor suprafeţe de teren”. Ca urmare a celor de mai sus, invocând interesul public general, prin adresa nr. 951/15.09.2017, Secretariatul General al Guvernului transmite ”cererea Guvernului, formulată în temeiul art. 9 alin. (2) din Legea nr. 213/1998, cu modificările şi completările ulterioare, de a dispune măsurile necesare pentru adoptarea unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Galaţi privind trecerea terenului în suprafaţă de 655, 29 ha, aflat în comuna Vădeni, judeţul Brăila, din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al statului” se precizează în memorandum. Proiectul va fi discutat la următoarea şedinţă a Consiliului Local Galaţi.
În luna august, Primăria Galaţi a atribuit prin licitaţie societăţii SC Bonagri Holding SRL Galaţi cu o sumă de 2.250 lei/ha/an exploatarea agricolă a acestui teren. Societatea gălăţeană a închiriat partea din suprafaţa de 1.000 de hectare care trebuie returnat acum Brăilei.

Joi, 19 Octombrie 2017 00:00

Volkswagen vrea să devină mai eficient

Grupul auto Volkswagen va diferenţia mai mult cele trei mărci de masă din portofoliul său (VW, Skoda şi Seat), pentru a reduce suprapunerile şi a calma tensiunile interne, a declarat recent directorul general Matthias Mueller, transmite Reuters.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial şi european, vrea să devină mai eficient pentru a putea finanţa tranziţia la vehiculele electrice în urma scandalului Dieselgate.
Matthias Mueller a informat că boardul executiv a fixat noi obiective pentru mărcile sale de masă pe baza celor 14 grupuri de clienţi de pe piaţa europeană. "Principala provocare este să atingem o acoperire perfectă a pieţei cu teritorii clare pentru mărci...Trebuie să fim capabili să utilizăm mai bine sinergiile pe care le oferă alianţa noastră unică de mărci", a declarat Matthias Mueller, la o reuniune a aproximativ 400 de manageri organizată la Wolfsburg.
O serie de surse din interiorul VW au declarat săptămâna trecută pentru Reuters că managerii şi sindicatele de la VW vor să reducă concurenţa care vine de la marca low-cost Skoda, prin mutarea unei părţi din producţie în Germania. În replică, Skoda şi-a reafirmat angajamentul faţă de ţara de origine, anunţând că intenţionează să facă angajări în Cehia.
Poziţionarea mărcilor noastre este "un subiect emoţional care recent a făcut valuri" a recunoscut Mueller. "Desigur, uneori este foarte dificil să realizeze un echilibru între diferite interese" a adăugat şeful de la Volkswagen.
Separat, Matthias Mueller a informat că grupul Volkswagen se aşteaptă să realizeze economii semnificative cu costurile de dezvoltare la mărcile sale premium Audi şi Porsche prin nouă lor platformă comună de producţie pentru vehiculele electrice.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Pagina 1 din 11