C.P.

C.P.

Conform estimărilor Unicorn Naturals, unul dintre principalii importatori de produse de nutriţie 100% naturale de pe piaţa locală, mamele din România alocă un buget lunar destul de mic atunci când vine vorba de pachetul de la prânz cu care îşi trimit copiii la şcoală/grădiniţă.
Astfel, potrivit lui Dragos Erceanu, reprezentant al companiei Unicorn Naturals, familiile din România cheltuiesc lunar aproximativ 150 de lei pentru pachetul celor mici, în timp ce în alte ţări europene investiţiile lunare de pe acest segment sunt cu până la 5-6 ori mai mari.
“Din păcate, piaţa din România nu este încă foarte educată în ceea ce priveşte produsele sănătoase pentru copii, existând încă o diferenţă foarte mare faţă de vestul Europei sau Marea Britanie, de exemplu, unde piaţa de snack-uri naturale pentru copii a depăşit pragul de 81 de miliarde de lire sterline. De asemenea, o altă problemă este că piaţa de produse naturale pentru copii din România este concentrată pe segmentul de vârstă de 1-2 ani şi este foarte sărăcăcioasă în ceea ce priveşte opţiunile de snack-uri sănătoase potrivite pentru şcoală”, a declarat reprezentantul Unicorn Naturals.
În plus, în general, părinţii români tind să acorde o atenţie mai deosebită alimentaţiei copiilor de până în 10 ani, însă aceştia au nevoie de o alimentaţie sănătoasă şi supervizată îndeaproape în toate etapele lor de dezvoltare.
Cu toate că există încă o diferenţă foarte mare între obiceiurile de consum din Marea Britanie sau din ţările din vestul Europei şi România atunci când vine vorba de grija pentru o alimentaţie sănătoasă şi bugetele acordate în acest sens, potrivit lui Dragos Erceanu, semnalele din piaţă sunt din ce în ce mai pozitive şi la noi.
“Consumatorul român începe să fie din ce în ce mai interesat, receptiv şi să se informeze din ce în ce mai mult în privinţa alimentaţiei sănătoase, mai ales atunci când vine vorba de copii, iar acest lucru ne bucură enorm, întrucât uşor-uşor se formează o tendinţă şi la noi. Românii nu mai adaugă în coş tot ce văd la raft, încep să citească etichetele produselor şi să evite anumite ingrediente, conştientizând ce repercusiuni pot avea anumiţi coloranţi, sulfiţi, conservanţi sau zahărul rafinat asupra sănătăţii copiilor lor”, a subliniat reprezentantul Unicorn Naturals.
Cu toate că nu există încă cifre exacte, piaţa fiind încă foarte stratificată şi la început de drum, atât retailerii, cât şi importatorii resimt o uşoară creştere a cererii din piaţă pe categoria produselor de nutriţie naturală pentru copii.
“Vorbim de o piaţă în plină dezvoltare, cu creşteri mari de la un an la altul, dar pe care există totuşi încă suficient spaţiu de exploatare. Cu toate că, de cele mai multe ori, intrarea pe acest segment presupune investiţii masive în campanii de promovare şi educare, noi suntem optimişti şi mulţumiţi de ritmul de creştere a pieţei din ultimii doi ani. Chiar am fost impresionaţi de interesul manifestat pentru produsele noastre în cadrul ultimei ediţii a expoziţiei pentru mame şi copii Baby Boom Show”, a mai adăugat Dragos Erceanu.
Conform acestuia, vânzările de produse naturale pentru copii înregistrează o uşoară creştere, de până la 20%, în lunile septembrie-octombrie, odată cu începerea şcolii, cererea se menţine constantă până în luna aprilie, iar ulterior, pe perioada verii, volumul vânzărilor de pe acest segment este mai mic.

La ce trebuie să fie atenţi părinţii atunci când aleg pachetul pentru cei mici?

Când vine vorba de alegerea pacheţelului pentru şcoală sau grădiniţă, părinţii ar trebui să fie foarte atenţi la etichetele produselor pe care le dau copiilor, să îşi educe constant copiii şi, eventual, să facă alegerile pentru ei până când aceştia se responsabilizează şi învaţă să facă singuri diferenţa între un aliment sănătos şi unul care le afectează sănătatea.
În primul rând, părinţii ar trebui să evite să le cumpere copiilor snack-uri sau dulciuri procesate care conţin coloranţi, conservanţi, sulfiţi, amelioratori sau amplificatori de gust, să aleagă alimente bogate în fibre şi proteine care să le susţină creşterea şi, de asemenea, să fie foarte atenţi la cantitatea de zahar pe care îl conţine un produs şi la calitatea acestuia, existând o diferenţă de indice glicemic foarte mare între un îndulcitor rafinat şi fructoza naturală din fructe.
“Puterea de cumpărare încă scăzută datorată veniturilor mai mici decât în alte părţi ale Europei, lipsa varietăţii şi a educaţiei în ceea ce priveşte alimentaţia sănătoasă sau a programelor naţionale de încurajare a consumului de fructe şi legume au efecte dezastroase în România, acestea fiind unele dintre principalele motive pentru care ţara noastră se plasează printre primele locuri în Europa în ceea ce priveşte rata de obezitate şi de diabet zaharat infantil“, susţine Dragos Erceanu.
Cum ar trebui să arate un pachet sănătos şi la ce valoare s-ar ridica investiţia lunară pentru aceasta?
Conform importatorului, un pachet sănătos şi săţios pentru şcoală ar trebui să conţină pe lângă un sandvici integral şi o gustare pe măsură, pentru a împiedica copilul să consume alimente periculoase. O astfel de gustare ar putea consta într-un un biscuiţel organic dulce sau sărat din seminţe sau din ovăz integral, un rulou din fructe plin de vitamine sau figurine raw cu forme şi arome foarte interesante, fructe uscate, deshidratate la foc blând, fără zahăr adăugat sau sulfiţi, un chips de cocos sau un baton proteic natural plin de vitamine şi proteine.
Diferenţa de preţ între o gustare clasică şi una naturală nu este mare, însă calitatea produselor poate fi cu totul alta. În ceea ce priveşte costurile pe care părinţii ar trebui să le investească lunar pentru un pachet gustos, sănătos şi atractiv pentru cei mici, potrivit Unicorn Naturals, acestea se ridică la aproximativ 200-250 de lei/ lună, cu o medie de 10-12 lei/zi. Aşadar, diferenţa de preţ nu este foarte mare, însă calitatea produselor oferite celor mici poate fi cu totul alta.
“Această diferenţă de 3-5 lei vine din calitatea produselor. Desigur, este mai ieftin să cumpărăm un covrig, o merdenea, nişte jeleuri clasice pline de E-uri şi coloranţi sau un corn cu ciocolată, însă este la fel de sănătos? De fapt, nu ar mai trebui să ne punem problema de ce un produs natural este mai scump, ci de ce toate celelalte sunt atât de ieftine”, a încheiat reprezentantul companiei.

Marți, 17 Octombrie 2017 00:01

”Concediu” pentru îngrijirea câinelui

Unei italience angajate la Universitatea La Sapienza din Roma i-au fost acordate două zile libere plătite pentru a-şi putea îngriji câinele bolnav, informează DPA şi Daily Mail.
Femeia, care trăieşte singură, a solicitat două zile libere plătite, a indicat organizaţia de protecţie a animalelor LAV. Nu avea altă soluţie pentru a putea avea grijă de setter-ul ei Cucciola, în vârstă de 12 ani, care urma să fie operat. Solicitarea i-a fost însă respinsă.
Proprietara câinelui a citat iniţial "motive legate de familie" pentru absenţa sa, însă angajatorul a insistat să îşi ia cele două zile din concediu.
După ce LAV a oferit asistenţă juridică femeii, angajatorul a revenit asupra deciziei, acordându-i cele două zile libere solicitate.
Organizaţia pentru drepturile animalelor a susţinut în instanţă că neacordarea îngrijirii unui animal aflat la ananghie este echivalentă cu un act de cruzime la adresa animalelor, iar justiţia i-a acordat câştig de cauză femeii.
"Este un alt pas important în vederea recunoaşterii faptului că animalele... fac parte din familie din toate punctele de vedere", a declarat preşedintele LAV Gianluca Felicetti.

Luni, 16 Octombrie 2017 00:00

Ştefan Bănică, show incendiar la Galaţi

Ştefan Bănică va susţine un concert la ”Sala Sporturilor” din Galaţi vineri, 3 noiembrie, începând cu ora 19:30. Concertul face parte din turneul de promovare a celui mai nou material discografic semnat Ştefan Bănică, "Picat din lună". Preţul unui bilet este între 50 şi 150 lei.

Pentru a sublinia importanţa funcţiei educative a instituţiilor de detenţie şi esenţa intervenţiei recuperative, organizate şi derulate cu persoanele care execută pedepse privative de libertate, în anul 2014 ziua de 13 octombrie a fost desemnată ca Ziua Naţională a Educaţiei în Penitenciare. Cu această ocazie, Centrul de Detenţie Brăila - Tichileşti a derulat o întâlnire, la sfârşitul săptămânii trecută, între un grup de elevi ai Colegiului Naţional Gheorghe Munteanu Murgoci Brăila cu ocazia zilei Naţionale a Educaţiei în Penitenciare. Evenimentul a fost realizat în parteneriat cu cadrele didactice ale C. N. Gh. M. Murgoci Brăila şi persoane internate în centrul de detenţie.

Luni, 16 Octombrie 2017 00:00

Motive pentru rebranduirea afacerilor

În contextul în care tot mai multe companii activează în mediul online, unde interacţionează cu potenţialii clienţi, brandingul sau rebrandingul nu mai sunt exerciţii de marketing pe care doar companiile gigant le pun în aplicare. În opinia femeii de afaceri Magda Bei, CEO al Graphtec, Social Media a deschis noi porţi prin care orice afacere, mică sau mare, ar trebui să se definească printr-un singur cuvânt. Paradoxal însă, chiar dacă trăim într-o epocă în care complexitatea ar trebui să ne definească pe toţi, antreprenorul consideră că oamenii cer de la afaceri simplitate: plecând de la prezentarea serviciilor şi produsele până la relaţiile pe termen scurt sau lung dintre business şi consumator. Magda Bei este de părere că există cel puţin 3 motive pentru care IMM-urile din România ar trebui să se gândească, în 2017, să-şi rebranduiască afacerea, pentru a oferi consumatorilor prilejiul de a auzi o nouă poveste:

Sincronizare dintre imagine şi faptă

„Există tot mai multe companii care au o discrepanţă majoră între cine sunt ei şi cine arată lumii că sunt. Această discrepanţă poate afecta credibilitatea unei afaceri. Când vorbesc de imagine, mă refer la tot: de la logo, culori, design interior, până la atitudinea pe care au angajaţii faţă de clienţi sau faţă de parteneri. Rolul unui om de marketing este de a da un nume unei culturi organizaţionale deja existent şi nu a schimba o întreagă cultură organizaţională după logo. Suficienţi antreprenori fac această greşeală: îşi construiesc un logo şi vor să-i schimbe pe toţi conform noime acelui logo. Procedura este mereu invers, iar dacă angajaţii se schimbă, cultura organizaţională se schimbă, automat trebuie schimbată şi imaginea exterioară odată cu interiorul”, declară Magda Bei, CEO al Graphtec.

Comunicarea se referă la îmbunătăţire, nu la schimbare

“Periodic, este de datoria unui business faţă de consumatori să prezinte noile rezultate şi îmbunătăţiri. Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare. Întotdeauna, orice schimbare radicală atrage după sine sceptici, care trebuie recâştigaţi, printr-un proces greu şi anevoios. Îmbunătăţirea, în schimb, ar trebui comunicată în permanenţă, deoarece pune la bagajul de credibilitate deja existent un alt bagaj mai consistent”, declară antreprenorul Magda Bei.

Rebrandingul nu este o spoială a vechii companii

“S-a creat falsa impresie că rebrandingul este o varuială superficială a vechii companii. În realitate, prin rebranding sunt acumulate valori si îmbunătăţiri interne nespuse, neexprimate încă. Spre exemplu, rebranduirea noastră, a Graphtec, nu s-a produs ca un moft sau ca urmare a unei schimbări radicale, ci pentru a informa oamenii despre îmbunătăţirile aduse: internaţionalizarea companiei. Practic, prin rebranding, i-am reinformat pe consumatorii noştri, am retrainuit piaţa în legătură cu noua filosofie a noastră, care vorbeşte despre cât de actuali suntem în raport cu globalizarea economică”, explică Magda Bei.

Poluarea aerului continuă să provoace peste 500.000 de decese premature în fiecare an pe continentul european în pofida unei ameliorări uşoare a acestui fenomen, a anunţat miercuri Agenţia Europeană de Mediu în raportul ei anual, informează AFP.
"E încurajator să constatăm că numeroase guverne europene şi în special oraşele din Europa dau un exemplu şi protejează sănătatea persoanelor ameliorând calitatea aerului", a declarat într-un comunicat Hans Bruyninckx, directorul general al acestei agenţii al cărei sediu se află la Copenhaga.
Poluarea atmosferică rămâne prima cauză de mediu în ceea ce priveşte decesele premature.
Potrivit acestui raport, din cele 520.400 de decese premature înregistrate în 41 de ţări europene în 2014 (contra 550.000 în 2013), patru din cinci (428.000) au fost în mod direct asociate cu particulele în suspensie din aer — molecule de praf microscopice, generate în principal de arderea carburanţilor fosili şi considerate nocive de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS).
În cadrul Uniunii Europene, particulele în suspensie au reprezentat cauza a peste trei decese din patru asociate poluării atmosferice (399.000 din 487.600).
Datele recoltate de staţiile de monitorizare au arătat că în anul 2015 aproximativ 82% din populaţia urbană a fost expusă la anumite concentraţii de particule în suspensie. În 2013, acest procent era de 85%.
"Comisia Europeană este hotărâtă să atace această problemă şi să ajute statele membre să facă în aşa fel încât calitatea aerului respirat de cetăţenii lor să răspundă celor mai înalte norme", a declarat într-un comunicat de presă Karmenu Vella, comisar european pentru Mediu, Afaceri Maritime şi Pescuit.

Imunizarea gravidelor contra tusei convulsive ar putea preveni 9 din 10 cazuri la sugari, sugerează un studiu realizat recent în Statele Unite, citat de Reuters.
Bacteria Bordetella pertussis cauzează tuse convulsivă, o infecţie respiratorie cu potenţial letal al cărei nume provine de la simptomele pe care le prezintă pacienţii: aceştia fac eforturi să respire în timpul crizelor intense.
Pertussis (tusea convulsivă) este o boală foarte contagioasă, care se răspândeşte cu uşurinţă atunci când un individ infectat tuşeşte sau strănută.
Circa o jumătate dintre bebeluşii cu vârsta sub un an care sunt contaminaţi cu pertussis necesită spitalizare pentru evitarea dezvoltării de complicaţii grave, precum pneumonia şi tulburări la nivelul creierului.
În cadrul studiului, oamenii de ştiinţă au analizat date prelevate de la 251 de bebeluşi care au dezvoltat tuse convulsivă înainte de împlinirea vârstei de două luni şi de la un grup de control format din 537 de copii mici care nu au avut pertussis.
Prin administrarea vaccinului pentru tetanus, difterie şi pertussis (TdaP) gravidelor aflate în al treilea trimestru al sarcinii pot fi prevenite circa 78 de cazuri de tuse convulsivă la bebeluşi la fiecare 100 de femei imunizate, au notat cercetătorii.
În cazul femeilor care au fost vaccinate în al doilea trimestru de sarcină vaccinul a avut o eficacitate de 64%.
Când femeile au fost imunizate în orice moment al sarcinii, eficacitatea a fost de 51%.
În urma analizării cazurilor severe, care au necesitat spitalizare, cercetătorii au concluzionat că rata de eficacitate a vaccinului a fost de 90%.
''Evaluarea noastră se adaugă numărului din ce în ce mai mare de dovezi care atestă că imunizarea efectuată în timpul sarcinii este eficientă pentru protejarea nou-născuţilor împotriva tusei convulsive în primele luni de viaţă — o perioadă în care sugarii au un risc mai mare de a dezvolta infecţii severe sau mortale cu pertussis'', a declarat Tami Skoff din cadrul Centrului de Control şi Prevenire a Bolilor (CDC) din Atlanta.
Autorităţile din domeniul sanitar din mai multe ţări au recomandat imunizarea în timpul sarcinii ca şi efectuarea unei serii de trei vaccinuri pentru sugari, începând de la aproximativ 6 săptămâni de viaţă până la 3 luni. Unele state recomandă, de asemenea, ca femeile să fie imunizate în timpul fiecărei sarcini, deoarece eficacitatea vaccinului descreşte în timp.
La începutul anului 2013, CDC a recomandat administrarea vaccinului TdaP tuturor gravidelor, indiferent dacă mai făcuseră sau nu o astfel de injecţie în trecut.
În cadrul studiului, ce a fost publicat în Clinical Infectious Diseases, au fost analizate date colectate în perioada 2011-2014 din statele americane California, Connecticut, Minnesota, New Mexico, New York şi Oregon.

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă a dezvoltat o nouă metodă de detecţie şi prognostic pentru depistarea precoce a carcinomului hepatocelular (CHC), bazată pe o simplă mostră de sânge conţinând ADN tumoral liber circulant, conform unui studiu publicat recent în jurnalul ''Nature Materials'', citate de Xinhua.
CHC este cea mai des întâlnită formă de cancer hepatic primar dezvoltat la adulţi şi se numără printre principalele cauze de mortalitate în urma cancerului la nivel mondial.
La fel ca în majoritatea cazurilor de cancer, detecţia precoce îmbunătăţeşte prognosticul şi rata de supravieţuire, în mare parte datorită avantajului pe care îl prezintă tratamentul localizat în comparaţie cu cel sistemic.
Însă, metodele actuale de detectare a CHC se bazează în cea mai mare parte pe imagistica medicală şi pe un test de sânge pentru depistarea unui marker tumoral non-specific numit alfa fetoproteină (AFP), ale cărui valori sunt de obicei crescute când boala este în fază avansată.
''Testele de sânge non-invazive sau biopsia lichidă prezintă o alternativă mai bună'', a declarat Kang Zhang de la Universitatea San Diego din California.
Biopsiile lichide funcţionează prin detecţia ADN-ului tumoral liber circulant, fragmente de material genetic eliberate în sânge de celulele tumorale.
Aceste biopsii oferă mai multe avantaje faţă de alte metode de detecţie a cancerului, conform lui Zhang. Ele pot fi realizate în orice moment pe parcursul terapiei permiţând medicilor să monitorizeze în timp real schimbările la nivel molecular în cazul tumorilor. Astfel, se pot detecta tumori care nu sunt aparente — nedeterminate — pe baza imagisticii medicale.
În timp ce analiza ADN-ului tumoral din sânge prezintă întreg tabloul molecular al afecţiunilor maligne ale unui pacient, biopsia tumorală poate fi limitată doar la porţiunea testată a tumorii.
Noua metodă a fost dezvoltată de o echipă de oameni de ştiinţă de la Facultatea de Medicină a Universităţii San Diego din California şi de la Centrul pentru Cancer Moores, alături de colegi de la Centrul pentru Cancer al Universităţii Sun Yat-sen şi alte instituţii participante.
''În prezent, oncologii sunt destul de limitaţi în ceea ce priveşte modul de detecţie a CHC şi evaluează tratamentul. Studiul nostru este o dovadă importantă a unei abordări noi, mai eficiente, care se aplică în cazul tumorilor solide, CHC şi dincolo de acestea'', a precizat Zhang, potrivit sursei citate.

Adolescenţii care încep cursurile la şcoală înainte de 08:30 sunt mai expuşi riscului de a dezvolta probleme mentale din cauza unei calităţi scăzute a somnului, informează recent pourquoidocteur.fr, citând rezultatele unui nou studiu.
În Franţa, adolescenţii cei mai norocoşi încep orele la liceu la 08:40 sau chiar 08:45. Însă unii dintre ei trebuie să fie în clasă la 08:15 sau 08:00, dacă nu chiar mai devreme. Totuşi, lor nu le place să se trezească devreme, iar ştiinţa pare să le dea dreptate.
Un studiu efectuat la universitatea din Rochester (SUA) sugerează de fapt că adolescenţii a căror zi începe înainte de 08:30 prezintă mai multe riscuri de a dezvolta simptome de anxietate sau chiar depresie. Cercetătorii, care au publicat rezultatele studiului lor în numărul din octombrie al revistei Sleep Health, afirmă că ora de început a zilei este foarte importantă pentru sănătatea mentală a adolescenţilor şi că aceştia nu ar trebui să înceapă orele înainte de 08:30.
Studiul a fost realizat urmărind obiceiurile de somn ale unui număr de 197 de adolescenţi cu vârste cuprinse între 14 şi 17 ani. Timp de o săptămână, împreună cu părinţii lor, ei au completat un chestionar referitor la igiena somnului, ciclul lor circadian, ora la care încep şcoala şi sănătatea lor mentală, căutând în mod specific simptome de anxietate şi depresie.
"Studiul nostru este primul care se interesează în mod real de modul în care ora de început a şcolii afectează calitatea somnului, chiar şi atunci când adolescenţii fac tot ce trebuie pentru a dormi bine", a explicat Jack Peltz, psihiatru în cadrul universităţii din Rochester şi autor principal al studiului.
Cercetătorii au remarcat astfel că diferenţele sunt clare între elevii care încep şcoala înainte de 08:30 şi cei care merg la cursuri după această oră, iar acest lucru se produce independent de alţi factori.
Impactul orei de început a zilei asupra somnului este influenţat frecvent de predispoziţia adolescenţilor de a se culca prea târziu, notează realizatorii studiului. Acest studiu arată însă că ora de începe a cursurilor joacă un rol prin ea însăşi.

Cu două, trei secole în urmă, oamenii se bucurau de confortul băilor în cadă. Treptat, baia a fost înlocuită de duş, dar a rămas în rândul civilizaţiilor de astăzi ca un mod de relaxare. Nimeni nu face baie dimineaţa înainte de a pleca la serviciu, spre exemplu, ci duş.
Dorinţa de a facilita şi de a scurta procesul spălării nu este ceva nou. Strămoşii noştri făceau duş aşezându-se pe cursul unui pârâu, în dreptul unde acesta forma o mică cascadă. Cei care nu se aflau în vecinătatea unui astfel de loc au găsit o improvizaţie. Aşezau o găleată cu apă pe un suport, deasupra nivelului capului şi, după ce se săpuneau, răsturnau găleata ca să se clătească. Era un proces eficient, dar destul de anevoios.
Asta nu înseamnă că nu existau cabine de duş mai elegante. Una dintre primele cabine şi una dintre cele mai elaborate a fost cabina de duş a Regenţei engleze. Datând din 1810, cu o înălţime de peste 3 metri, cabina de duş era probabil familiară celor din înalta societate, în timp ce mica nobilime o privea cu oarecare suspiciune.
Făcută din metal, cabina era formată dintr-un bazin pictat asemănător bambusului cu un tub de scurgere la nivelul inferior şi un rezervor ascuns la nivelul superior. Apa folosită era pompată din nou în rezervor, printr-o ţeavă care făcea legătura între tubul de scurgere şi rezervor. Inconvenientul era că aceeaşi apă era refolosită. De jur împrejurul bazinului era o perdea, prinsă în balamale. Cei care făceau duş purtau un fel de pălărie conică, din material impermeabil, pentru a-şi proteja părul.
Odată cu dezvoltarea instalaţiilor de apă în locuinţe, în jurul anilor 1800, cabina de duş a fost adusă în casă şi a suferit o serie de modificări. În jurul anului 1830, în America a apărut un nou sistem, din lemn, prevăzut cu un scaun care se învârtea. Aparatul era aşezat în cadă. Cu ajutorul unui mâner se accesa rezervorul care pompa apă pe capul şi umerii celui care era aşezat pe scaun. De asemenea, sistemul era prevăzut şi cu o pedală care punea în funcţiune o perie cu care se spălau pe spate.
La sfârşitul anilor 1800, cabina de duş seamăna foarte mult cu ceea ce este astăzi. Deşi fuseseră făcute pentru case particulare, cabinele de duş erau perfecte pentru băile turceşti sau ruseşti, care copiau modelul băilor romane publice. Erau băi cu apă fierbinte, cu apă rece sau camere de aburi, ceea ce astăzi se numeşte saună. Cei care se bucurau de aceste facilităţi obişnuiau să facă un duş înainte de a intra şi după ce ieşeau. Acesta a fost locul unde cetăţenii americani au văzut pentru prima dată duşul. Dar cabina de duş nu s-a bucurat de prea mult succes în perioada care a urmat. Abia în 1980 a revenit moda acestor cabine, ele beneficiind astăzi de o serie de facilităţi, de la posibilitatea de reglare a apei calde şi reci şi până la posibilitatea de a monta un sistem de hidromasaj prin pompare a apei cu presiune, binecunoscutele jacuzzi.

Pagina 23 din 29