Claudia PATRICHE

Claudia PATRICHE

Municipalitatea şi-a propus să revoluţioneze sistemul de transport în comun prin introducerea sistemului de E-Ticketing, da, în paralel, edilul i-a asigurat pe gălăţeni, că va fi schimbată şi o bună parte din flota Transurb. Un prim pas a fost făcut deja prin achiziţionarea celor 14 troleibuze noi, urmând ca până săptămâna viitoare să fie achiziţionate şi cele opt garnituri de tramvaie noi, sursa finanţării fiind fondurile europene, urmând ca până la Crăciun să fie lansat şi caietul de sarcini pentru achiziţionarea a încă 70 de autobuze (50 de clasă medie şi 20 de clasă mică), care vor fi finanţate dintr-un împrumut de la CEC Bank. Nu în ultimul rând, un alt pas în ”revoluţia sistemului de transport”, va fi şi ”o nouă scriere” a traseelor care se suprapun.
”Până la momentul în care sperăm ca acest sistem să fie funcţional, cele 14 troleibuze urmează să ajungă în mai puţin de o lună şi le vom putea folosi pe străzile municipiului Galaţi. Săptămâna viitoare, sper că vom demara achiziţia pentru cele 8 garnituri de tramvaie, sursa finananţată fiind fondurile europene, aproximativ 12 milioane de lei, urmează, nu promit că tot săptămâna viitoare, dar până la Crăciun vom lansa şi caietul de sarcini pentru cele 70 de autobuze, 50 de clasă medie şi 20 de clasă mică, cele care vor fi finanţate din împrumutul cu cei de la CEC Bank. Eu sper că până la sfărşitul mandatului, într-o proporţie de 70%, flota de transport în comun de pe raza municipiului Galaţi să fie una nou nouţă, la standarde care să îndeplinească toate cerinţele şi să acopere toate nevoile cetăţenilor din Galaţi şi să devină într-adevăr o alternativă viabilă pentru călătorii”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.
Edilul a mai menţionat că ”există o bucată din strada Brăilei, unde se suprapun nu mai puţin de 17 trasee, ceea ce nu are absolut nici o logică. Sistemul de transport va fi regândit ca aceste mijloace de transport să nu se mai suprapună ci să se întâlnească în anumite puncte din Galaţi, acolo în care sperăm într-un timp scurt să fie acceptate şi să intre în obişnuinţa cetăţenilor”.

Implementarea Sistemelor de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie (Sistemul AFC sau E-Ticketing), de Informare a Pasagerilor şi Managementul Flotei va fi demarată în cel mai scurt timp datorită faptului că pe data de 06 decembrie 2017 contractul a fost semnat la sediul Primăriei Galaţi. Licitaţia pentru acest proiect a fost câştigată de Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – Certsign SA (România) – Swarco Traffic SRL (România) şi este ultima componentă a obiectivelor de investiţii finanţate prin Acordul de împrumut cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare totală de 100 milioane lei. Sistemul va include bilete cu coduri de bare, care vor putea fi furnizate pe hârtie sau pe un telefon mobil (m-ticket). Va exista şi un smart card de transport cu sigla Municipiului Galaţi care va permite încărcarea de titluri de transport public temporare. Toate titlurile de călătorie, fie bilete pe hârtie sau m-ticket, fie smartcarduri nominale (abonamentele) sau nenominale, vor fi validate la urcarea în mijlocul de transport la validatoarele contactless ce vor fi instalate în fiecare mijloc de transport public. Odată ce se va implementa acest proiect, şoferii de la Transurb nu vor mai putea vinde sau emite bilete.

”Vor fi amplasate în staţiile de autobuz douăzeci de automate de vânzare a biletelor”

”Elementul de noutate pe care îl va aduce acest sistem este faptul că putem trece şi noi la un sistem de bilete temporare şi nu per călătorie, ceea ce înseamnă că cetăţeanul gălăţean care va fi nevoit să plece dintr-o parte a Galaţiului şi să ajungă în cealaltă, dacă e nevoit să folosească unul, două sau trei mijloace de transport diferite, va plăti o singură călătorie nu ca acum, două, trei bilete căt era nevoit să scoată. În perioada de maxim o oră atât cât este biletul sau cât va fi biletul temporar, vei putea să călătoreşti dintr-o parte în cealaltă parte a Galaţiului sau să te şi întorci înapoi dacă ţi-ai rezolvat treaba, cu un singur bilet pe care-l vei achiziţiona. Pentru a putea face acest sistem, sau implementa acest sistem, vor fi amplasate în staţiile de autobuz douăzeci de automate de vânzare a biletelor şi un număr de alte şaizeci de dispencere. Diferenţa dintre cele două este dată de faptul că la automate vei putea plăti atât cu cash cât şi cu cardul, vei putea scoate abonamentul pentru care optezi, vei putea încărca acest abonament dacă ţi-a expirat la o lună sau ţi-ai pus o anumită sumă de bani pe acest card pe care ţi-l va emite automatul şi vrei să ţi-l reîncarci, ăsta este unul dintre punctele în care poţi face lucrul acesta. (...) Fiecare mijloc de transport în comun va fi dotat cu validatoare ale acestor bilete ceea ce înseamnă că, odată ce ţi-ai achiziţionat biletul, el se activează în momentul în care îl validezi în interiorul autobuzului sau tramvaiului la aceste validatoare. Un alt element pe care îl conţine acest sistem, este sistemul de numărare a călătorilor care au acces sau urcă în mijloacele de transport asta pentru a vedea sau avea şi noi o evidenţă între câţi plătesc şi câţi circulă efectiv, pentru că, în urma unei evidenţe de genul acesta ştim şi noi care sunt traseele unde am putea înteţi verficările sau eu ştiu pentru a ajusta sistemul dacă e nevoie”, a explicat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

”Cei care nu se vor bucura de asta, sunt cei care nu vor să plătească”

Edilul a mai menţionat că toate mijloacele de transport vor fi dotate cu camere de luat vederi pentru protecţia cetăţenilor, şi pentru a vedea ce se întâmplă sau cine, ce distruge prin mijloacele de transport pe de o parte şi nu în ultimul rând toate mijloacele de transport vor fi dotate cu un sistem de monitorizare GPS, care ne va putea spune în timp real unde se află fiecare mijloc de transport în comun. Nu în ultimul rând, E-Ticketing-ul aduce şi un sistem de informare al cetăţenilor care va fi implementat într-o proporţie de 80-90% din staţii ce vor fi dotate cu un sistem de afişaj pe trei rânduri care va prezenta în timp real cetăţeanului ce traseu vine şi în cât timp.
Reprezentantul Asocierii AEP Ticketing Solutions (Italia) – Certsign SA (România) – Swarco Traffic SRL (România), Giampiero Luzzi, care a a afirmat că ” Dacă noi, în viitor, ne străduim să adăugăm mai multe puncte de vânzare cu card, asta o să fie o soluţie, cum spun americanii, scalabilă astfel încât o să fie posibil să trecem de la o configuraţie la alta cu un cost practic zero. Deci o să fie posibilă în orice moment upgradarea lor. În momentul de faţă. ne-am gândit, adică Primăria Galaţi s-a gândit. să împărţim douăzeci de automate la şaizeci de dispencere. Practic, acesta este viitorul şi pentru transportul în comun şi noi credem că o să fie un mare avantaj pentru cetăţeni”.
Sistemul ce se va implementa la Galaţi va fi unul din cele mai bune de la noi din ţară, datorită tehnologiei care avansează de la o zi la alta. ”Doresc să confirm faptul că şi consorţiul nostru şi partenerii noştrii au tot interesul să terminăm proiectul în cel mai scurt timp posibil. Noi trebuie să ajungem cu un sistem perfect funcţional, ca să fie pe măsura cetăţenilor din Galaţi şi pe măsura Primăriei. Dacă soluţia va fi implementată într-un mod corect, toţi cetăţenii se vor bucura de asta. Cei care nu se vor bucura de asta, sunt cei care nu vor să plătească, dar de acum încolo va fi foarte greu, pentru ca ei să nu mai plătească. Tehnologia evoluează în continuu şi ceea ce pot spune e că sistemul de la Galaţi o să fie cel mai modern pe care îl vom avea în momentul de faţă în România”, a mai declarat Giampiero Luzzi.

La ultima şedinţă de Consiliu Local, din data de 27 noiembrie 2017, aleşii locali au votat suplimentarea finanţărilor acordate în 2017 unor cluburi sportive. Astfel, cele mai mari sume au fost acordate Asociaţiei Clubul Sportiv Phoenix Galaţi, respectiv suma de 350.000 lei, Clubul Sportiv Municipal Dunărea 150.000 lei, Asociaţia Rugby Club Municipal suma de 55.000 de lei şi Asociaţia Handbal Club Danubius CSU cu suma de 50.000 de lei. Asociaţia Sport Club Municipal Dunărea, Club Şah Diana şi Asociaţia Fotbal Club Universitatea au fost finanţate cu sume de 10.000 de lei fiecare, iar Club Sportiv Şah Club Galaţi cu suma de 15.000 de lei. Totalul sumelor acordate este de 650.000 de lei. Acestea sunt doar o parte din sumele alocate de la bugetul local pentru cluburile sportive din Galaţi. De la începutul anului şi până în prezent, cele mari mari sume le-a primit  Asociaţia Clubul Sportiv Phoenix Galaţi respectiv suma de 2.340.000 lei, Asociaţia Handbal Club Danubius CSU, suma de 1.235.000 de lei şi Clubul Sportiv Municipal Dunărea suma de 2.250.000. Totalul sumelor finanţate de la bugetul local pentru cluburile sportive din Galaţi, de începutul anului şi până în prezent, se ridică la 7.840.000 de lei adică aproximativ 1,7 milioane de euro.
În cadrul şedinţei de Consiliu Local, din data de 27 noiembrie 2017, unul dintre proiectele de hotărâre de pe ordinea de zi care a iscat dezbateri intense a fost cel referitor la aprobarea formei de gestiune a activităţii de amenajare şi întreţinere a spaţiilor de joacă pentru copii. Potrivit documentaţiei care însoţea acest proiect, intenţia municipalităţii este aceea de a concesiona acest serviciu, însă consilierii locali penelişti au atras atenţia că, documentaţia are destule neajunsuri care ar putea duce la încheierea unui contract ce va fi, ca şi altele, greu de gestionat de către Primărie. ”Din ce ni s-a prezentat până la momentul actual, administrarea şi gestionarea infrastructurii edilitar-urbane parte a serviciului de administrare a domeniului public şi privat (spaţiile de joacă pentru copii), din municipiul Galaţi, nu se realizează în sensul satisfacerii cerinţelor şi nevoilor de utilitate publică a comunităţii locale şi în sensul creşterii calităţii vieţii locuitorilor. În acest studiu ne sunt prezentate diverse aptitudini pe care ar trebui să le îndeplinească cel care asigură acest serviciu, dar, nu se menţionează unde sunt deficitare, adică de unde această concluzie menţionată, plus că, în caietul de sarcini, lăsăm loc unor vulnerabilităţi, în sensul că se precizează că redevenţa anuală este de minim 2500 de lei pe spaţiul deja concesionat , dar în cazul neplăţii acestei redevenţe, singura măsură a primăriei este executarea cu întârziere a acestei obligaţii duce la reţinerea din garanţie. Adică noi nu putem rupe unilateral acest contract dacă cel care câştigă concesiunea nu plăteşte redevenţa”, a spus Alexandru Şerban, consilier PNL. Explicaţiile au venit din partea directorului Direcţiei generale servicii comunitare de utilitaţi publice, Laurenţiu Jalbă, care a ţinut să precizeze: ”Redevenţa nu este 2500 de lei, este de 500 lei. Deci, faţă de prima şedinţă de comisii când într-adevăr am avut nişte observaţii în acest sens şi am corectat la a doua şedinţă de comisie, iar redevenţa e 500 de lei nu de 2500 de lei, este o redevenţă minimă care intră în partea de legislaţie, concurenţii vor licita de la această redevenţă în sus. În al doilea rând, legislaţia dă un contract cadru pe care construim acest model de contract pe care il aveţi dumneavoastră în material, deci nu este un contract pe care-l concepem noi, ci pur şi simplu pe acest domeniu public şi privat este un contract cadru dat de legislaţie”. Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, profund nemulţumit de răspuns s-a răţoit la Jalbă: ”Cu tot respectul domnul Jalbă, ştiu că o să-mi spuneţi că există o prevedere a Curţii de Conturi. Curtea de Conturi nu-ţi face contractul, Curtea de Conturi nu-ţi face gândirea cap-coadă, e a nu ştiu câta oară când aud de termene, avem aceleaşi probleme şi la plajă, în care de fapt şi de drept termenul limită până la plată a respectivei sume nu are nici o legătură cu realitatea, acela mai are încă vreo 3 - 4 luni în care poate să întoarcă cum doreşte dumnealui, deci, dacă nu aveţi un punct de vedere şi  o explicaţie extrem de bună, eu, voi retrage acest proiect şi o să pun să lucraţi de 22 de ori pe acelaşi proiect până iese ceea ce trebuie odată pentru totdeauna”. Însă primarul nu s-a oprit aici: ”Ce măsuri avem noi de constrângere împotriva celui care nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale? Ce să-i fac? Îi trimit notificări…pe bune....face avioane din ele ..se joacă… vă rog găsiţi-mi o soluţie legală care să stea în picioare, în care astfel de contracte să nu poată exista. Primăria municipiului Galaţi nu-şi poate gândi un contract propriu în care să poată să nu fie ciuca bătăilor în orice instanţă unde s-ar duce?”. Proiectul a fost retras urmând a fi refăcute documentele aferente acestuia, însă intenţia primăriei de a lua această activitate de la Gospodărire Urbană şi a o da unui privat rămâne.

Transportul în comun din Galaţi continuă să fie o problemă socială care generează ample discuţii şi nemulţumiri permanente din partea călătorilor. Deficitară până acum în privinţa comunicării cu călătorii, societatea vrea să schimbe acest aspect şi să lanseze campanii prin care să interacţioneze mai uşor cu călătorii. În acest sens a lansat o nouă identitate vizuală prin schimbarea logo-ului societăţii, reactivarea sloganului ”Punem Galaţiul în mişcare din 1895”, dar şi demararea a două campanii. Prima dintre ele are ca scop combaterea fenomenului de folosire a mijloacelor de transport în comun fără bilet, adică a călătorilor frauduloşi. Începând cu data de 01 decembrie, va fi demarată campania "Urcă pe uşa din faţă", campanie ce a mai fost desfăşurată în comunitatea noastră în urmă cu doi ani, însă fără rezultate notabile. Salariaţii din cadrul societăţii vor fi prezenţi în staţii şi îi vor îndruma pe călători să urce pe uşa din faţă şi să coboare pe cea din spate.
"Vom relua în cel mai scurt timp campania "Eu urc prin faţă", mediatizarea acesteia o vom face timp de o săptămână, o campanie ce o vom desfăşura în staţii, cu ajutorul salariaţilor din societatea noastră şi în general a controlorilor de bilete. Vom îndruma ca toţi oamenii să urce prin faţă, pe uşa din faţă şi să coboare pe uşile din spate. În felul acesta, călătorii să poată să arate legitimaţia de călătorie la conducătorul auto sau dacă nu o deţin, să cumpere un bilet de la şofer pe care va urma să-l composteze, dar să şi-l composteze, nu să stea cu el în mână să aştepte controlorul. Campania se va desfăşura timp de o săptămâmă, vom avea diferite sigle, inscripţionări pe autobuz şi pe uşă, să vadă şi călătorii că într-adevăr urcarea se face prin uşa din faţă. Nu prea departe, în centrul României, la Sibiu, toată lumea urcă pe uşa din faţă şi tot de la ei am împrumutat şi aceste modele de cărticele, de grafice, orare pe care le-am afişat în staţie pentru a veni în întâmpinarea călătorilor pentru a cunoaşte la ce oră ajunge autobuzul sau tramvaiul în staţie”, a declarat Genica Totolici.
Şi asta, nu e tot. Pe lângă această campanie se va mai desfăşura încă una, intitulată "Vorbeşte cu directorul Transurb", campanie ce îşi propune să vină în sprijinul cetăţenilor pentru o mai bună relaţionare între gălăţeni şi societate. "Vom iniţia campania 'Vorbeşte cu directorul Transurb'. Gălăţenii vor putea să trimită sesizări, reclamaţii şi propuneri. Aşteptăm propuneri cât mai multe pe adresa mea de email, cât şi pe pagina de facebook a societăţii. Acest lucru ne va permite o comunicare mai rapidă şi mai eficientă şi va influenţa mai departe rezolvarea tuturor situaţiilor semnalate. M-am gândit la această campanie şi cred că va fi binevenită pentru că pe pagina mea de facebook de multe ori, îmi scriu cetăţeni ai oraşului Galaţi, iar eu le răspund atunci când pot, la orice oră. Dar, ca să fie pentru o mai mare deschidere am considerat că este necesar să deschidem această campanie direct de la societatea noastră, direct pe pagina de facebook a Transurbului şi pe adresa mea de email care este de la Transurb”, a mai spus Genica Totolici.
De asemenea, în cadrul procesului de rebranduire societatea îşi lansează şi un nou site, www.transurb-galati.com, care se doreşte a fi o soluţie eficientă pentru informarea călătorilor.

După ce Ordonanţa de Urgenţă privind modificarea Codului Fiscal a fost adoptată în şedinţa de Guvern, aceasă măsură a creat dispute în rândul populaţiei, fiind tot mai mulţi români îngrijoraţi de aceste noi măsuri. Actul normativ prevede transferul contribuţiilor de la angajator la angajat şi scăderea impozitului pe venit de la 16% la 10%.
În cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele ALDE Galaţi, Cristian Dima, antreprenor binecunoscut în mediul de afaceri gălăţean, a ţinut să îşi prezinte punctul de vedere referitor la acest subiect controversat, declarând că nu ştie de ce se creează această panică în rândul populaţiei, pentru că această Ordonanţă nu se aplică de mâine, se aplică de la 1 ianuarie 2018, timp care este suficient pentru a fi preluată şi dezbătută şi în Parlament, şi a suferi modificări şi corecturi dacă se demonstrează ar fi ceva neconcordant sau neutil mediului de afaceri.
”În privinţa măsurilor fiscale şi trecerea contribuţiilor datorate de angajator în salariul brut, din calculele noastre, nu am reuşit să identificăm o scădere a veniturilor neteîncasate de către angajat. Nu am reuşit, făcând mai multe simulări pe diverse plafoane de salarii, să constatăm că există vreo scădere. S-a adus în derizoriu şi s-a calculat la suma de 100 lei, nu ştiu ce o fi reprezentând 100 de lei, în ceea ce priveşte elementele de salarizare, dar noi n-am dus lucrurile până acolo calculând până la 100 de lei. S-a calculat la salariul minim, la salariul mediu, la salarii şi contribuţii mai mari de salariul mediu şi n-am constatat nici o scădere, nici o diminuare a veniturilor nete”, a declarat Cristian Dima.

”ALDE şi-a asumat rolul de busolă a economiei şi respectiv a guvernării PSD-ALDE”

”ALDE susţine mediul antreprenorial, am avut discuţii constante şi permanente şi nu am auzit niciun antreprenor să-şi dorească reducerea salariilor cu această ocazie, reducerea salariilor sau bazei salarizării către angajat sau să nu introducă această componentă de contribuţii asigurărilor sociale sau a CAS-ului sau CASS-ului în salariul brut. Nu cred că există această problemă, ba mai mult, precum ştim, la Galaţi, avem prim vicepreşedintele IMM-urilor pe România, Marian Filimon, care este şi membru ALDE, şi am propus o întâlnire cu reprezentanţii Ministerului de Finanţe respectiv, cu directorul sau conducerea Direcţiei de ANAF Galaţi, în aşa fel încât să putem prelua toate observaţiile, toate propunerile pe care le are mediul de afaceri”, a mai declarat Cristian Dima.

Clubul Phoenix, a creat nenumărate dispute printre aleşii locali, la ultima şedinţă ordinară de Consiliu Local. Discuţiile au pornit de la faptul că în documentele ce însoţeau proiectul de hotărăre, nu era trecută suma ce urma a fi alocată acestui club, drept pentru care consilierii ALDE au cerut să fie menţionată suma alocată. Ca urmare a disputelor dintre consilierii ALDE şi primar, proiectul de hotărâre prin care se aproba finanţarea acestui club cu o sumă neprecizată a fost scoasă de pe ordinea de zi. În urma acestei şedinţe, CS Phoenix Galaţi a anunţat retragerea celor două echipe feminine din Liga Naţională şi Liga 1. Cel mai vocal şi oarecum ” condamnat” pentru desfiinţarea acestui club a fost consilierul local ALDE Gheorghe Bugeag care a solicitat precizarea sumelor din cadrul acestui proiect de hotărâre.
În cadrul unei conferinţe de presă, ALDE Galaţi a ţinut să îşi prezinte punctul de vedere referitor la acest subiect, preşedintele organizaţiei, Cristian Dima, declarând că din banii bugetului local se finanţează în primul rând şi cu prioritate sportul de masă, nu performanţa.
”Din bugetul local se finanţează în primul rând şi cu prioritate sportul de masă. Nu se finanţează performanţa. Parcă am mai discutat, am avut o echipă de volei care a jucat în Cupa Campionatelor Europene. Era finanţată de un privat. Am avut echipă de hockey care a câştigat Campionatul României, a jucat în Campionatul European, în Campionatul Mondial, a fost finanţată cu prioritate de o societate şi de un privat. Aşa, înţelegem că sportul de masă să fie susţinut din contribuţiile Consiliului Local, dar, performanţa, atunci când depăşeşte un anumit prag de cheltuieli, să identifice şi susţinători din mediul privat şi antreprenorial”, a declarat Cristian Dima.

Consilierii ALDE Galaţi: ”Există o creştere de 22 ori a finanţării Clubului Phoenix”

”Eu am fost paratrăsnetul acestui proiect de hotărâre şi, de aici, au fost şi discuţiile principiale cu primarul şi aşa mai departe, pe care le trec cu vederea deocamdată. Dar ce vreau să vă spun? Gândiţi-vă că, în 2010, Clubul Phoenix, a primit 135.000 lei, în 2011 primeşte 235.00 lei, în 2012, 300.000, în 2013, 891.00 lei, în 2014, un miliard două sute cincizeci de mii de lei vechi, în 2015, un miliard şapte sute şaizeci şi şase mii lei (vechi), în 2016, două miliarde opt sute de mii de lei (vechi) lei. Deci, există o creştere de 22 ori a finanţării acestui club şi cu ce efecte? O echipă de Divizie Naţională A fete ,care au avut 6 meciuri anul ăsta, n-a câştigat niciun punct, deci a pierdut toate cele 6 meciuri, iar în ceea ce priveşte echipa de seniori, antrenorul a declarat: ”Ne chinuim şi sperăm să rămânem în divizia A”. Păi, se justifică această finanţare extraordinară în condiţiile în care alte echipe care au fost şi campioane naţionale şi aşa mai departe, au primit mai puţin decât acest club Phoenix, părerea mea e că nu se justifică şi doresc touşi să fie sport în Galaţi, să fie şi baschet în Galaţi, dar în nişte limite rezonabile vizavi de finanţare”, a declarat Gheorghe Bugeag.
Un cuvânt de spus, referitor la acest subiect a avut de spus şi fostul viceprimar, Radu Cosca: ”Mai erau şi alte 9 cluburi care au solicitat şi aveau cerere de solicitare pentru suplimentarea finanţării şi care nu au primit nici un rezultat şi atunci am spus, hai să vedem ce bani sunt alocaţi pentru sport la viitoarea rectificare şi în funcţie de cererile celorlalte cluburi, în funcţie de performanţe şi realizări să le putem aloca. Vreau să vă spun că şi la acest moment, am câteva exemple, şi cred că din 10 cluburi 9 sunt care nu şi-au primit banii din alocările pe luna septembrie. Vă dau un exemplu, Secţiei de Hockey a Clubului Sportiv Municipal Dunărea i-a fost alocată o sumă de 6 miliarde bani vechi, în luna septembrie şi nu a primit nici un leu. Clubul Danubius Handbal feminin şi masculin, mai au de primit vreo trei miliarde cincisute de mii de lei vechi.. Au solicitat, deocamdată nu sunt bani. Deci problema, probabil nu a fost a banilor, poate a rezultatelor, poate a fost altă strategie, dar de aici a arunca în spatele cuiva că este demolatorul sportului gălăţean şi că datorită acestui vot s-a retras echipa şi a ajuns la faliment, e distanţă lungă”.

Contractul pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a iluminatului public din municipiul Galaţi încă nu a fost încheiat deşi este ştiut faptul că de mai bine de o lună, acesta este blocat, iar iluminatul nu este asigurat pe toate străzile. Pentru că se apropie Sărbătorile Galaţiului, dar şi Sărbătorile de Iarnă, Primăria Galaţi s-a pus pe treabă, sau mai exact, pe împodobit, doar că acestea nu pot funcţiona fără energie electrică.
”Ne aflăm în contestaţie la CNSC (n.r. - Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor), aşteptăm rezoluţia lor şi abia după aia vom putea şi noi să mergem mai departe cu demersurile legale ce se impun ulterior unei hotărâri definitive din partea CNSC. Din păcate, Primăria nu se poate întoarce împotriva celor care au blocat iluminatul. O problemă majoră, în momentul de faţă este că oricine, oricând care participă la o astfel de licitaţie te poate contesta. Dacă până anii trecuţi trebuia totuşi să depui o cauţiune pe care o puteai pierde în cazul în care pierdeai întradevăr procesul la CNSC, în momentul de faţă e liber pentru absolut toată lumea să facă contestaţii din rea credinţă sau poate uneori justificat, că există şi varianta justificată a acestor demersuri, dar, uitaţi-vă că o comunitate de 300.000 de locuitori, este blocată de mai bine de o lună de zile, doar pentru că cel care a pierdut prima dată şi a făcut nişte greşeli majore, a doua oară a făcut nişte greşeli şi mai flagrante în documentaţia care a depus-o, şi atunci ajungi la o situaţie în care să stăm şi să ne o ia Brăila înainte”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, referindu-se la faptul că oraşul vecin a luat Trofeul de Excelenţă în iluminat public din partea Asociaţiilor Municipiilor din România.
Reamintim că, în acest moment iluminatul stradal din municipiul Galaţi nu este asigurat de nicio firmă. Aflat deja la a doua licitaţie organizată pentru delegarea gestiunii serviciului de iluminat public din municipiul Galaţi, cu o sumă estimată de 580.000 de lei fără TVA, procedura încă nu a fost finalizată deoarece una dintre firmele participante a depus contestaţie şi se aşteaptă soluţionarea acesteia. Din această cauză, sunt străzi în cartiere care nu mai au iluminat public deloc. Problemele nu pot fi remediate căci nu există nicio firmă care să asigure echipe de interneţie şi mentenanţă.

După mulţi ani de aşteptare, centura municipiului Galaţi va căpăta contur, mai exact gălăţenii ar putea avea un drum de centură modernizat, pentru evitarea ambuteiajelor care au loc pe acest segment de drum zi de zi. Convocaţi în şedinţă extraodinară, aleşii judeţeni şi locali au votat trecerea unei suprafeţe de teren aferente drumului de centură din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al judeţului Galaţi. Pentru prima dată, cele două entităţi ”şi-au dat mâna” şi fac toate demersurile ca acest proiect ce se doreşte a fi finanţat cu bani europeni să fie depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Est până la data de 28 decembrie 2017 pentru a fi analizat. Conform estimărilor acest proiect se ridică la o investiţie de aproximativ 40 milioane de euro.
Preşedintele CJ, Costel Fotea a declarat că în momentul de faţă mai sunt bani necheltuiţi pe această axă şi că există posibilitatea de a accesa fonduri europene pentru modernizarea drumurilor judeţene. Consiliul Judeţean mai are deja două proiecte depuse pe aceeaşi axă care au trecut de faza de verificări, iar la sfărşitul lui noiembrie se vor mai depune încă 3 cereri.
”Am făcut un pas mic, dar sper ca proiectul acesta să fie finalizat pentru că eu cred foarte mult în proiectul ăsta şi nu sunt singur. Nu este un proiect al Consiliului Judeţean, este un proiect al Consiliului Judeţean împreună cu municipiul pentru că va fi un parteneriat între Consiliul Judeţean şi Consiliul Local pe centura ocolitoare a Galaţiului. Este vorba de 10,98 km de drum municipal care vor fi transformaţi şi reclasificaţi în drum judeţean, care vor trece în patrimoniul Consiliului Judeţean, urmând ca ulterior să facem demersurile pentru clasificarea drumului, din drum municipal în drum judeţean. ”, a precizat Costel Fotea.
Potrivit informaţiilor furnizate de preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea, proiectul ”presupune modernizarea şi extinderea centurii ocolitoare a Galaţiului de la Basarabiei până la strada Tunelului, până la intersecţia cu DN26 cu Bariera Traian, şi apoi de la intersecţia centurii cu Coşbuc până la intersecţia centurii cu drumul naţional DN26 şi str. Brăilei. Este vorba de o lungime de 10,98 km, e vorba despre lăţirea la 4 benzi a centurii ocolitoare de la intrarea de pe Coşbuc până la Talcioc, iar apoi avem zona unde sunt casele, benzinăriile şi acolo să încercăm să facem exproprieri şi să lăţim la 4 benzi până la Viaduct şi bineînţeles toată centura va fi modernizată până la intersecţia cu DN26. Perioada cea mai rezonabilă de finalizare a proiectului, în cel mai optimist caz este 2019, însă nu poate să dureze mai mult de 2023”, a mai declarat preşedintele Consiliului Judeţean.

Vor fi 4 benzi pe întreaga întindere şi vor fi minim două zone în care se vor realiza exproprieri

Legat de această investiţie primarul a ţinut să precizeze pentru cei din opoziţie că singura entitate eligibilă pentru acest proiect este Consiliul Judeţean, nu primăria şi că într-un timp scurt au reuşit împreună să realizeze ce alţii nu au reuşit în 27 de ani. Primarul a mai ţinut să precizeze că cel care a reuşit şi care a văzut oportunităţile acestui proiect îi aparţine city- managerul-ului Marius Humelnicu, cel care s-a ”zbătut” şi a făcut toate demersurile încă de când a apărut această oportunitate.
”E un proiect extrem de frumos şi de necesar Galaţiului, cel pe care încercăm să-l punem pe linie dreaptă în momentul de faţă. Mulţumesc pe această cale, Consiliului Judeţean şi domnului Fotea care s-a arătat extrem de deschis la această propunere a noastră, mulţumesc echipei din cadrul primăriei, în mod special domnului city manager, trebuie să recunosc să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului, este cel care a identificat oprtunitatea şi care a preluat acest proiect şi nu în ultimul rând tuturor celor care au pus umărul la acest proiect, chiar şi în faza aceasta incipientă”, a declarat Ionuţ Pucheanu.
Primarul a mai declarat că vor fi 4 benzi pe întreaga întindere a centurii ceea ce înseamnă că vor fi minim două zone în care se vor realiza exproprieri. În zona ANL-urilor va fi creat un pasaj suprateran, pe valea care duce spre Fileşti şi care va fi tăiată de o pasarelă la fel pe 4 benzi, pentru a nu mai intra maşinile mari în oraş. În zona Lidl, Billa, vor fi câteva giraţii, giraţia dinspre Tecuci care va fi refăcută din banii primăriei, urmează cea de-a doua giraţie la intresecţia cu prelungirea Brăilei în zona Arabesque şi a treia giraţie la străpungerea în Coşbuc. Vor fi făcute aproximativ 14 exproprieri, sumele destinate acestor expropieri vor de 1.5 milioane de euro aproximativ, sume care vor susţinute din fonduri europene.

În cadrul ultimei şedinţei ordinare a Consiliului Local Galaţi, proiectul de hotărâre privind transferul unei suprafeţe de 655,29 de hectare aflat în comuna Vădeni, judeţul Brăila, din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al statului, a fost retras de pe ordinea de zi. Iniţiatorii au decis să retragă acest proiect pentru a fi reanalizat. ”Suprafaţa care urmeză a fi transmisă este reprezentată de un teren agricol şi drumuri de exploatare care nu include suprafeţele ocupate de canalele aferente tarlalelor în cauză conform configuraţiei actuale din teren” scria în proiectul de hotărâre.  ”Din analiza modului cum a fost aplicată Hotărârea Guvernului nr. 512/2002 rezultă că de 15 ani cea mai mare parte din cele 1.000 ha nu este utilizată potrivit destinţiei stabilite iniţial, iar intenţiile Consiliului Local al Municipiului Galaţi reies cu claritate din hotărârile succesive prin care s-a încercat schimbarea destinţiei acestor suprafeţe de teren”. Ca urmare a celor de mai sus, invocând interesul public general, prin adresa nr. 951/15.09.2017, Secretariatul General al Guvernului transmite ”cererea Guvernului, formulată în temeiul art. 9 alin. (2) din Legea nr. 213/1998, cu modificările şi completările ulterioare, de a dispune măsurile necesare pentru adoptarea unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Galaţi privind trecerea terenului în suprafaţă de 655, 29 ha, aflat în comuna Vădeni, judeţul Brăila, din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al statului” se precizează în memorandum. ”Mai există potenţiale proiecte ce pot apărea pe zona respectivă şi atunci e normal să reanalizăm toate opţiunile. Sperăm într-un dialog cât de curând ceva mai direct şi mai bun cu Guvernul României tocmai pentru a vedea şi a înţelege şi noi exact pentru ce ni se cere cumva acest teren înapoi. Nu vreau să atrag atenţia şi asupra celeilalte parcele, dar nu înţeleg de ce pentru ceilalţi 350 hectare pe care le avem, la fel, date în arendă către cineva de mai bine de 3 ani de zile, nimeni nu spune nimic, se pare că doar aici, pe astea 600 de hectare, am deranjat, dar vom afla cred că totul la momentul potrivit. Orice nelămurire e în avantajul nostru, sincer să fiu, pentru că terenul rămâne în proprietatea municipiului Galaţi, prin urmare faptul că ne lămurim sau nu ne lămurim cât de curând nu afectează absolut cu nimic bunul mers şi patrimonial municipiului Galaţi”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.
Pagina 1 din 3