M.A.S.

M.A.S.

La pomenirea Sfinţilor Doctori fără de Arginţi Cosma şi Damian, miercuri, 1 noiembrie a.c., Centrul de asistenţă medicală care funcţionează în cadrul Aşezământului Social-Filantropic „Sf. Vasile cel Mare“ din Galaţi şi-a cinstit ocrotitorii. Sărbătoarea a debutat cu săvârşirea Sfintei Liturghii în capela acestui aşezământ şi a continuat cu slujba de pomenire a episcopului Cosma Petrovici, ctitorul aşezământului între anii 1937-1938 şi a celorlalţi binefăcători, după care, în incinta cabinetelor medicale, a fost oficiată slujba de sfinţire a apei şi o slujbă de mulţumire pentru toţi ostenitorii şi beneficiarii centrului medical. La eveniment au participat pe lângă preoţii slujitori şi personalul medical angajat, copiii din cadrul Aşezământului „Sf. Vasile cel Mare“, maicile vieţuitoare din cadrul mănăstirii, precum şi cadrele medicale care fac parte din Serviciul de Asistenţă Medicală al municipiului Galaţi, cu care Arhiepiscopia Dunării de Jos are numeroase colaborări. Centrul socio-medical eparhial „Doctori fără de arginţi Cosma şi Damian“ funcţionează în cadrul Aşezământului „Sfântul Vasile cel Mare“ din Galaţi şi a luat fiinţă în data de 1 februarie 2004. Acest centru de asistenţă medicală este destinat atât celor 100 de copii care beneficiază de serviciile social-educaţionale ale Aşezământului „Sf. Vasile cel Mare“, cât şi persoanelor aflate în dificultate din municipiul Galaţi, prin oferirea de servicii medicale gratuite în cadrul cabinetelor medicale de medicină generală, stomatologie, precum şi a laboratorului de hematologie şi biochimie. Dotarea cabinetelor cu toate cele necesare bunei funcţionări a fost posibilă prin finanţarea obţinută în cadrul programului Phare – Ricop RO 9904.02.05.007, precum şi prin aportul deosebit al Arhiepiscopiei Dunării de Jos. Personalul angajat este format din trei medici, doi asistenţi medicali, precum şi o persoană de întreţinere, programul fiind de 8 ore, zilnic.

Aleşii locali gălăţeni au votat joi, în cadrul şedinţei ordinare, un proiect de hotărâre privind majorarea preţului energiei termice facturate populaţiei Galaţiului în această iarnă, de la 190,92 la 200,69 lei/Gcal (inclusiv TVA). Drept urmare, gălăţenii rămaşi în sistemul centralizat vor achita cu 9,18 lei mai mult decât în luna februarie a anul acesta. Pentru că preţul mediu de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice destinată populaţiei va fi de 470,93 lei/Gcal, subvenţia dată de la bugetul local pentru acoperirea diferenţei de preţ creşte la 270,24 lei/Gcal.  „Tocmai ce am fost anunţaţi că cei de la Electrocentrale urmează să majoreze preţul gigacaloriei cu 10 lei/Gcal, preţ pe care, din păcate, va trebui să îl susţină şi cetăţenii, pentru că efectiv nu mai avem de unde”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.  Tot joi, consilierii locali au votat şi un proiect de hotărâre privind acoperirea parţială a pierderilor induse de prestarea serviciilor publice de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie în sistem centralizat, în sumă de 3.510.000 de lei, pentru a acoperi din punct de vedere legal avansului acordat societăţii Calorgal în perioada ianuarie – martie 2017.  În şedinţa de joi s-a votat şi suspendarea acordării ajutorului financiar de 3.000 lei pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi producere a apei calde ca alternativă la sistemul centralizat de termoficare, care va dispărea definitiv după această iarnă. Municipalitatea va relua acordarea sprijinului în primăvara anului viitor, când sistemul centralizat de termoficare va fi oprit şi nu va mai trebui să aloce bani pentru subvenţii.  Consilierii locali au votat şi un proiect de hotărâre iniţiat de consilierii liberali, prin care au revocat hotărârea Consiliului Local din 2008 privind stabilirea zonelor unitare de încălzire, aşa încât şi cei captivi în sistemul centralizat vor putea decide asupra surselor de încălzire. 

Secţia Grădina Botanică din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi vernisează vineri, 27 octombrie 2017, cu începere de la ora 12.00, cea de a XV-a ediţie a expoziţiei temporare, „Regina Toamnei, Crizantema”. Anul acesta standul Secţiei Grădina Botanică este intitulat „Fascinaţii rustice în culorile toamnei”. Soiurile horticole, cu valoare ştiinţifică şi ornamentală, din genul Chrysanthemumx grandiflorum şi Chrysanthemum indicum vor fi expuse într-un mod inedit pentru a incita publicul vizitator spre cunoaştere şi relaxare. Supranumită „floarea orientului” sau „floarea vieţii”, crizantema este una dintre cele mai preţioase flori, dar şi una dintre cele mai graţioase plante cu origini asiatice. Potrivit unei vechi zicale din China, „cei ce doresc să fie fericiţi toată viaţa, trebuie să cultive crizanteme”, aceste flori fiind asociate cu vârsta înaintată dar şi cu înţelepciunea. Peste 20 de participanţi la expoziţie (firme de profil, producători, meşteri artizani) vor avea la vânzare soiuri interesante de crizanteme şi tufănele, dar şi produse handmade, aducând astfel farmecul aparte al toamnei în instituţia muzeală gălăţeană.
Expoziţia „Regina Toamnei, Crizantema” va fi deschisă pentru vizitare timp de trei zile, respectiv în perioada 27 – 29 octombrie 2017 (program 09.00 – 17.00).

Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR) organizează în data de 25 octombrie 2017 „Ziua porţilor deschise” la Camerele Notarilor Publici, sediile principale şi sediile secundare judeţene, precum şi la sediul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România. Plecând de la proiectul iniţiat de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România “Ziua porţilor deschise”, Consiliul Notariatelor din Uniunea Europeană (CNUE) a luat iniţiativa organizării anuale a „Zilei porţilor deschise” în 25 octombrie, dată ce coincide cu „Ziua Justiţiei Europene”. Evenimentul urmează să fie organizat de toate notariatele din Uniunea Europeană. În această conjunctură, UNNPR organizează, în data de 25 octombrie 2017, “Ziua porţilor deschise” împreună cu Camera Notarilor Publici Galaţi. Cu prilejul acestui eveniment notarii publici vor oferi publicului informaţii gratuite pe teme notariale.
Consultanţa juridică în materie notarială poate să privească aspecte/problematici din: procedura succesorală notarială, lichidarea pasivului succesoral, procedura divorţului, redactarea înscrisurilor cu conţinut juridic, autentificarea înscrisurilor, legalizarea copiilor de pe înscrisuri, efectuarea şi legalizarea traducerilor, eliberarea de duplicate de pe acte, numirea custodelui sau a curatorului special, primirea în depozit a bunurilor, a înscrisurilor şi a documentelor prezentate de părţi, precum şi a sumelor de bani, a altor bunuri, înscrisuri sau documente găsite cu ocazia inventarului succesoral.
Programul de acordare a consultaţiilor va fi între orele 9.00 şi 13.00. În Galaţi, acţiunea “Ziua porţilor deschise” va avea loc în cadrul Camerei Notarilor Publici Galaţi din str. Eroilor, nr. 19.

Consultaţii notariale gratuite în fiecare miercuri din noiembrie

În fiecare miercuri din luna noiembrie, între orele 15.00-16.00, la sediul Camerei Notarilor Publici Galaţi din Galaţi, str. Eroilor nr. 19 puteţi primi informaţii gratuite pe teme notariale. În cadrul actiunii vă puteţi informa gratuit în legatură cu: procedura succesorală notarială, lichidarea pasivului succesoral, procedura divorţului, redactarea înscrisurilor cu conţinut juridic, autentificarea înscrisurilor, legalizarea copiilor de pe înscrisuri, efectuarea şi legalizarea traducerilor, eliberarea de duplicate de pe acte, numirea custodelui sau a curatorului special, primirea în depozit a bunurilor, a înscrisurilor şi a documentelor prezentate de părţi, precum şi a sumelor de bani, a altor bunuri, înscrisuri sau documente găsite cu ocazia inventarului succesoral.

Sub genericul „Arhive, Cetăţenie şi Interculturalism”, Serviciul Judeţean Galaţi al Arhivelor Naţionale, vineri, 20 octombrie 2017, la sediul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi a avut loc vernisajul expoziţiei „Reprezentanţe diplomatice la Dunăre de Jos şi Marea Neagră”, manifestare organizată de Serviciile Judeţene de Arhivă din Constanţa, Brăila, Galaţi şi Tulcea, în parteneriat cu instituţia muzeală gazdă.
În cadrul expoziţiei pot fi văzute aproximativ 200 de documente (în fotocopie) din perioada 1835-1940, respectiv fotografii, cărţi poştale, corespondenţă diversă, toate oferind publicului informaţii despre mediul de afaceri, activităţile comerciale şi personalităţile vremii. Expoziţia îşi propune să aducă în prim plan importanţa consulatelor în stabilirea şi dezvoltarea legăturilor economice şi diplomatice dintre aceste porturi şi Europa. Documentele expuse reflectă ideea de multiculturalitate la Dunărea maritimă şi Marea Neagră, în aceste porturi cu o istorie bogată, cu populaţie eterogenă, cu personalităţi care au jucat un rol important în viaţa diplomatică şi comerţul extern al României. De asemenea, acest eveniment este şi un omagiu adus celui care a fost Virgil Coman, director al Arhivelor Naţionale ale României – filiala Constanţa, care s-a stins din viaţă fulgerător, în anul 2016, la numai 43 de ani, iniţiatorul expoziţiei.
La vernisaj au fost prezenţi şefii Serviciilor Judeţene ale Arhivelor Naţionale din Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa. Expoziţia „Reprezentanţe diplomatice la Dunăre de Jos şi Marea Neagră” va rămâne deschisă la Galaţi până pe 26 octombrie 2017, după care aceasta va fi itinerată la Brăila.

Asociaţia Bike Works îi invită pe toţi iubitorii mersului pe bicicletă la evenimentul "Galaţiul Pedalează", care va avea loc sâmbătă, 21 octombrie 2017, în municipiul Galaţi. Este vorba despre o plimbare lejeră cu bicicletele pe câteva dintre arterele municipiului Galaţi. Întâlnirea participanţilor va fi la ora 13.00, la Păpădie, unde un reprezentant al Poliţiei Rutiere le va face o prezentare privind siguranţa în trafic. Ulterior, bicicliştii prezenţi, însoţiţi de membrii Bike Works, vor urma un traseu, pe străzile Coşbuc-Traian-Brăilei- Domnească, până la Grădina Publică.
Prin acest eveniment, Asociaţia Bike Works îşi propune promovarea mişcării, a mersului pe bicicletă, precum şi respectarea regulilor de circulaţie atât de către biciclişti, cât şi de şoferi pentru creşterea siguranţei în trafic. Fiecare biciclist îşi va asuma respectarea regulilor de circulaţie şi indicaţiile organizatorilor.
Asociaţia Bike Works îşi doreşte ca pe viitor un astfel de eveniment să devină unul de tradiţie în municipiul Galaţi.

Casa de Cultură Tecuci, cu sprijinul Primăriei şi al Consiliului Local al municipiului Tecuci, a anunţat un concurs de fotografie, care se va finaliza cu o expoziţie şi o festivitate de premiere a celor mai reuşite imagini şi a celor mai buni artişti fotografi. Concursul se adresează tinerilor cu vârsta între 14-26 de ani care au domiciliul în Tecuci sau în împrejurimi. Obiectivul principal al competiţiei este acela de a descoperi, încuraja şi promova talentul fotografic,manifestat prin creaţii unice.
Tema concursului din acest an este „Atmosferă de Toamnă”. Înscrierea fotografiilor în concurs se poate face până pe 17 noiembrie 2017, jurizarea va avea loc pe 20 noiembrie iar pe 24 noiembrie este programată Gala de premiere, odată cu vernisajul expoziţiei de fotografie.
Fiecare autor poate trimite maximum 4 fotografii cu dimensiune A4 sau A3. Fotografiile trebuie să fie imprimate pe hârtie fotografică mată sau lucioasă.Se vor trimite fotografii simple, fără passepartout, montaj, schelet şi fără a fi lipite pe suport de carton. Sunt admise corecţiile de bază din programele de editare (brightness /contrast, levels, unsharp, etc.), atâta timp cât aspectul final nu se depărtează prea mult faţă de fotografia originală. Aceste fotografii vor fi sigilate într-un singur plic sau mapă de autor alături de formularul de înscriere (care trebuie să conţină numele autorului, adresa, şcoala, telefonul la care poate fi contactat) şi o scurtă descrierea locului în care au fost realizate imaginile, apoi camera foto utilizată, eventual procedeele tehnice folosite. Fiecare lucrare poate fi însoţită de un titlu.
Lucrările înscrise în concurs vor fi apreciate după următoarele criterii:încadrarea în temă; creativitate; originalitate.
Juriul concursului va fi alcătuit din artişti plastici, profesori de educaţie plastică, fotografi avizaţi, specialişti în domeniu.
Concurenţii vor expedia lucrările pe adresa: Casa de Cultură Tecuci, str. 1 Decembrie 1918, nr. 62, cod poştal 805300, Tecuci sau le pot depune, personal, la sediul instituţiei.

Vineri, 13 Octombrie 2017 10:02

Expoziţie de icoane la Galaţi

Joi, 12 octombrie, a fost vernisată la Galaţi expoziţia „Icoana vie”, organizată de Muzeul Istoriei, Culturii şi Spiritualităţii Creştine de la Dunărea de Jos în colaborare cu Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, Secţia Artă murală.
La evenimentul găzduit de Muzeul eparhial, în Sala de Expoziţii Temporare „Sergiu Dumitrescu“, a fost prezent şi Chiriarhul Dunării de Jos, Înaltpreasfinţitul Părinte Arhiepiscop Casian.
Expoziţia cuprinde icoane lucrate de către studenţii secţiei de Artă sacră, sub coordonarea lectorului universitar dr. Lisandru Neamţu.
Vernisajul a reunit artişti, cadre didactice, oameni de cultură, precum şi numeroşi elevi de la Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Ap. Andrei” şi Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin”din Galaţi.
Acest eveniment se înscrie în seria manifestărilor organizate în Eparhia Dunării de Jos în „Anul omagial al sfintelor icoane, al iconarilor şi pictorilor bisericeşti”.
La final, Părintele Arhiepiscop i-a binecuvântat şi felicitat pe toţi cei implicaţi în această colaborare.
Toate lucrările expuse pot fi văzute în Sala de Expoziţii Temporare „Sergiu Dumitrescu“ a Muzeul Istoriei, Culturii şi Spiritualităţii Creştine de la Dunărea de Jos în perioada octombrie-decembrie 2017, de marţi până sâmbătă, între orele 09.00 şi 17.00.

Marți, 03 Octombrie 2017 07:07

Noaptea Cercetătorilor Europeni, la Galaţi

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi a organizat în acest an, în data de 29 septembrie 2017, cea de-a IV-a ediţie a proiectului de anvergură intitulat „Noaptea Cercetătorilor Europeni”, ce se adresează minţilor curioase, de la entuziaşti la sceptici, oferind o mare varietate de activităţi ştiinţifice şi educative. În cadrul acestui eveniment, Muzeul Istoriei, Culturii şi Spiritualităţii Creştine de la Dunărea de Jos, în colaborare cu Seminarul Teologic ”Sf. Ap. Andrei” şi Facultatea de Istorie, Filosofie şi Teologie din Galaţi, a desfăşurat o serie de activităţi ce s-au bucurat de un real succes, întrucât au adus în faţa publicului gălăţean ateliere de pictură, mozaic, restaurare de icoane şi de cărţi, precum şi ateliere de creaţie, acestea fiind o noutate în cadrul proiectului gălăţean. Noaptea Cercetătorilor Europeni s-a înscris în seria evenimentelor „Marie Curie” şi a arătat publicului larg ce înseamnă să fii cercetător şi cât de interesantă poate fi munca de cercetare. Evenimentul a oferit oamenilor de ştiinţă şansa de a intra în legătură cu publicul, iar publicului şansa de a descoperi universul ştiinţei şi oamenii din spatele experimentelor. Tema ediţiei din acest an a fost „Tineri în cercetare”. În România, proiectul cultural-educativ s-a desfăşurat în 14 oraşe, respectiv Alba Iulia, Arad, Braşov, Bucureşti, Constanţa, Cugir, Deva, Galaţi, Oradea, Piatra Neamţ, Suceava, Târgovişte, Tulcea, Zalău. Primul eveniment Noaptea Cercetătorilor Europeni a fost organizat în 2005 şi a atras, în toate ediţiile de până acum peste 1,5 milioane de vizitatori. Ediţia 2016 a atras peste 35.000 de vizitatori în România, iar la nivelul oraşului Galaţi peste 3000 de participanţi, de toate vârstele. 

Din totalul de 727 de asociaţii de proprietari existente în municipiul Galaţi, la 44 de asociaţii sunt sistate serviciile de alimentare cu apă, din cauza datoriilor acumulate. Ca şi valoare, debitul restant către societatea APA CANAL al asociaţiilor sistate este de 10.574.738 lei, respectiv 77% din totalul datoriilor acumulate de asociaţiile de proprietari (date valabile la 31.07.2017). Aceste 44 de asociaţii de proprietari sistate însumează circa 7.400 de apartamente, din care au mai rămas fără alimentare cu apă doar circa 400 de apartamente, numărul acestora fiind în scădere continuă, deoarece se fac branşări individuale, acolo unde se poate. Trebuie precizat din start că societatea APA CANAL încheie contracte individuale cu proprietarii apartamentelor debranşate dacă aceştia pot face dovada achitării către asociaţie a tuturor datoriilor. Mai precis, locatarii din blocurile sistate pot beneficia de apă, prin contorizare individuală, dacă achită toată datoria pe care o au la asociaţia din care fac parte. Cum spuneam, deja circa 7.000 de apartamente din blocurile debranşate au acum contract direct cu APA CANAL. Asta însemnă că cei 7.000 de proprietari au obţinut de la asociaţii adeverinţe din care să rezulte că nu au datorii. Au apărut, însă, câteva anomalii. Spre exemplu, în unele asociaţii au mai rămas doi-trei locatari fără branşament individual de apă. Asta ar însemna că asociaţia şi-a recuperat de la ceilalţi locatari toate sumele restante şi aşa a putut să le dea adeverinţele care atestă faptul că sunt cu plata la zi, pentru a încheia contract direct cu APA CANAL. Şi totuşi aceste asociaţii figurează în continuare cu sume imense datorate societăţii APA CANAL. Singura explicaţie logică este aceea că unii administratori au eliberat adeverinţe cum că anumiţi locatari nu au datorii, deşi aceste datorii existau la momentul emiterii adeverinţei şi există şi în ziua de astăzi.

Notificările transmise încep să clarifice situaţia datoriilor

APA CANAL a încercat să afle de la asociaţiile debranşate ale cui sunt datoriile care figurează în actele contabile. Cu alte cuvinte, a dorit să ştie cine din acele blocuri mai are de dat bani pentru apa consumată înainte de debranşarea asociaţiei, pentru că era foarte clar că nu e posibil să aibă doi locatari dintr-un bloc o datorie la apă de sute de mii de lei. Aşa se face că în luna iulie APA CANAL a decis să trimită notificări asociaţilor de proprietari prin care să li se solicite clarificări privind sumele datorate de fiecare apartament către distribuitorul de apă. Unii au răspuns, alţii au ales să nu o facă, deoarece asta ar fi însemnat să recunoască oficial că au eliberat adeverinţe false privind debite „zero” celor care doreau să devină clienţi ai APA CANAL dar aveau datorii la întreţinere. În aceste condiţii, distribuitorul de apă a început să notifice şi clienţii săi din asociaţiile cu probleme, cerându-le să certifice, printr-o adeverinţă obţinută de la asociaţie, faptul că nu au datorii restante pentru apa consumată înainte de a deveni clienţi direcţi ai societăţii.
Unii clienţi - deşi deranjaţi, fireşte, de faptul că primesc acasă notificări cu toate că ei sunt cu plata la zi a apei facturate ca şi clienţi cu branşament individual - au ales, de bună credinţă fiind, să aducă această adeverinţă şi să clarifice o dată pentru totdeauna faptul că ei nu au de dat bani pentru apa consumată prin asociaţie. Alţii au venit cu adeverinţe din care rezultă că au, într-adevăr, nişte datorii la asociaţie, vechi, dar vor să le plătească, pentru că nu vor să mai aibă de-a face cu asociaţia. Mulţi, însă, nu s-au prezentat încă la APA CANAL pentru a aduce adeverinţa actualizată, unii dintre clienţii notificaţi declarându-se chiar deranjaţi de faptul că au fost notificaţi şi au transmis (în scris, telefonic sau chiar prezentându-se personal la sediul societăţii APA CANAL) că nu doresc să contribuie la clarificarea situaţiei asociaţie din care fac parte. Oricum, situaţia datoriilor din asociaţiile debranşate se va clarifica în cele din urmă, deoarece tot mai mulţi dintre clienţi aleg să limpezească lucrurile, în ceea ce îi priveşte. Pentru ceilalţi şi pentru responsabilii din asociaţiile care nu au dat curs solicitării societăţii APA CANAL se va găsi o altă soluţie.

12 asociaţii au transmis listele cu datornicii

După cum am mai spus, societatea APA CANAL a transmis în primă fază 44 de notificări, către asociaţiile sistate, solicitând liste cu apartamentele care figurează cu datorii pentru apă şi canalizare înregistrate înainte de debranşarea asociaţiilor. Din cele 44 de asociaţii, au ales să colaboreze doar 12 asociaţii, care datorau societăţii APA CANAL, în total, 2.544.922 lei. Prin adresele transmise au indicat că în evidenţele lor figurează 809 apartamente cu datorii, din care 294 de apartamente au acum contract individual pentru apă şi canalizare dar au şi datorii către asociaţii pentru apa de care au beneficiat înainte de branşarea individuală. Practic, cele 294 de apartamente datorează societăţii APA CANAL, prin asociaţii, 902.296 lei, deşi toţi aceşti 294 de proprietari au obţinut la un moment dat, de la administratorii asociaţiilor, adeverinţe care certificau faptul că nu au datorii. Din declaraţiile unor administratori sau locatari a reieşit că aceste adeverinţe au fost eliberate în baza unor înţelegeri şi chiar angajamente scrise cum că restanţele vor fi plătite, eşalonat, ulterior branşării individuale, dar angajamentele nu au mai fost respectate. În aceste condiţii, APA CANAL a trecut la cea de-a doua etapă a demersurilor de recuperare a sumelor restante, notificând direct cei 294 de clienţi. Acestora li s-a solicitat să prezinte o adeverinţă actualizată privind sumele datorate la asociaţii pentru apă şi canalizare. Dintre aceştia, au răspuns până în acest moment 70 de clienţi. Unii au ales să plătească pe loc datoriile restante - fie la asociaţie, fie direct la casieriile APA CANAL, în contul asociaţiilor – iar alţii au semnat angajamente de plată.
Spre exemplu, la Asociaţia 318, care are datorii la APA CANAL însumând 46.836 lei, sunt 57 de locatari cu datorii, din care 52 sunt acum clienţi ai APA CANAL, deşi au restanţe la asociaţie care totalizează 18.392 lei. Aceşti 52 de clienţi au fost notificaţi şi până acum au răspuns 26 dintre ei. 19 dintre aceştia au mers la asociaţie şi au plătit în total 4.722 lei iar alţi 5 clienţi au ales să plătească direct la APA CANAL suma totală de 1.244 lei. Alţi 2 clienţi, care datorează împreună 734 lei, au transmis că nu recunosc soldul şi urmează să-şi clarifice situaţia la asociaţie.
La Asociaţia 509 s-au identificat doar 3 clienţi cu restanţe, dar care au de plată nu mai puţin de 174.086 lei. Dintre aceştia, unul singur este acum client APA CANAL şi a semnat deja un angajament de plată cu APA CANAL pentru 500 lei/lună, începând cu luna octombrie.
La Asociaţia 414, unul dintre cei şapte clienţi notificaţi a achitat integral datoria.
La Asociaţia 575 unul dintre clienţi s-a prezentat la APA CANAL, achitând un avans de 860 lei, pentru restul sumei semnând un angajament de plată.

Peste 4.000 de notificări în asociaţiile care nu au dorit să colaboreze

Dacă în cele 12 asociaţii de care am vorbit mai sus lucrurile s-au clarificat oarecum, în sensul că se ştie cine şi cât datorează societăţii APA CANAL, în celelalte 32 de asociaţii debranşate cu ani în urmă, pentru datoriile imense acumulate, lucrurile sunt încă destul de neclare. Pentru că APA CANAL nu a primit răspuns la notificările transmise asociaţiilor, a fost nevoie să se transmită notificări tuturor clienţilor care fac parte din aceste asociaţii, adică au fost notificaţi direct cei 4.359 de clienţi din cele 32 de asociaţii. Trebuie precizat că, din 10.574.738 lei, adică suma totală datorată de cele 44 de asociaţii debranşate, 8.029.816 lei reprezintă datorii ale celor 32 de asociaţii care nu au dorit să colaboreze. În unele dintre aceste asociaţii problemele sunt foarte grave. Spre exemplu, unele nu mai au nici administrator, aşa încât oamenii nici nu au avut cui să plătescă sumele restante, chiar dacă ar fi dorit. În plus, aceştia nu au nici cui să solicite adeverinţa de la asociaţie, aşa încât sunt îndrumaţi să semneze o declaraţie pe propria răspundere precum că nu aveau datorii pentru apă şi canalizare la asociaţie în momentul încheierii contractului individual cu APA CANAL.
În urma notificării, 1.495 dintre clienţii din cele 32 de asociaţii care nu au dorit să colaboreze s-au prezentat deja la APA CANAL pentru clarificarea situaţiei, prezentând adeverinţe care atestă faptul că nu au datorii la asociaţii. Clienţii care au primit adeverinţe din care reiese că au datorii au început deja să le plătească, deoarece altfel ar risca debranşarea.
Asociaţia 311 are o situaţie destul de dificilă, deoarece nu mai are reprezentant, dar cei care ştiu că au datorii au început să le achite. Unul dintre aceştia a achitat 2.800 lei la casieria APA CANAL.
La Asociaţia 332 un locatar a achitat pe loc 3.504 lei iar un altul a dat un avans de 200 lei, urmând să achite restul de 750 lei până la finele anului, eşalonat.
La Asociaţia 142, un locatar a achitat tot soldul asociaţiei, de 2.393 lei, acesta fiind singurul rămas pe instalaţia comună a blocului.
Societatea APA CANAL a anunţat că operaţiunea de clarificare a situaţiei debitelor restante de la asociaţiile sistate continuă. „Clienţii care au primit notificări sunt aşteptaţi în continuare la sediul societăţii APA CANAL cu adeverinţele actualizate emise de asociaţii. Ne cerem scuze şi pe această cale pentru disconfortul creat clienţilor noştri bun-platnici, dar locatarii din asociaţiile sistate trebuie să înţeleagă faptul că refuzul administratorilor de a colabora a adus societatea în situaţia de a demara o acţiune fără precedent pentru identificarea celor care au datorii vechi de ani de zile şi pentru recuperarea sumelor restante”, spun reprezentanţii APA CANAL.

Pagina 2 din 1171