Nicoleta ROGOJINA

Nicoleta ROGOJINA

Victor Ponta a fost prezent, zilele trecute, la Galaţi şi a participat la o dezbatere pe tema modificării Codului Fiscal. Iniţiativa acestei dezbateri a venit din partea Patronatului Tinerilor Întreprinzători din Sud-Est, organizaţie al cărei preşedinte, Radu Oprea, a susţinut în cadrul ultimelor campanii electorale candidatul PNL, Nicuşor Ciumacenco, pentru ca mai apoi să cocheteze cu USR-ul care l-a eliminat din rândurile sale pe motiv că soţia acestuia este fosta soţie a pesedistului Marius Mărgărit şi că aceasta deţinea în continuare un site de ştiri pro-PSD. La dezbatere au participat şi Eugen Teodorovici (fost ministru al Finanţelor şi Fondurilor Europene, în prezent senator PSD), Ioana Petrescu (fost ministru al Finanţelor), Daniel Constantin (fostul ministru al Agriculturii şi fost membru ALDE), Sorin Câmpeanu (fostul ministru al Educaţiei şi fost membru ALDE), şi senatorul PNL George Stângă. Au mai participat şi reprezentanţii Patronatului IMM-urilor Florin Jianu şi Liviu Rogojinaru, secretarul general al organizaţiei patronale.
Cel mai interesant aspect al acestei alăturări de politicieni este prezenţa lui George Stângă, în condiţiile în care toţi ceilalţi sunt apropiaţi sau membri ai partidului lui Victor Ponta, Pro România. Acest partid, se ştie bine, că este deschis - potrivit declaraţiilor lui Victor Ponta - în special pentru toţi membrii PSD nemulţumiţi de Dragnea şi de actuala conducere, precum şi pentru toţi cei care sunt nemulţumiţi de opoziţia pe care nu prea o face PNL-ul lui Orban. De altfel, Victor Ponta a scris pe pagina sa de facebook: ”Dacă PSD nu scapă de sub dictatura “Cartelului” #ProRomânia este alternativa / daca PNL nu este în stare să producă un proiect politic serios ProRomânia este alternativa”. În acest context, prezenţa lui George Stângă nu poate să conducă decât spre concluzia că acesta tatonează alternativa lui Ponta, atât timp cât la dezbaterea cu pricina, deşi au mai fost invitaţi şi reprezentanţii altor partide politice, dar niciunul nu i-a stat alături fostului premier.

Sursa foto: Facebook

 

Ca orice politician care vrea să se remarce prin declaraţii sforăitoare, deputatul de Galaţi, Cătălin Cristache, a ieşit şi el pe facebook cu ditamai postarea prin care şi-a propus să sancţioneze PSD-ul pentru faptul că Galaţiul este nevoit să returneze Brăilei terenul nefolosit din cartierul Dimitrie Cantemir.
Subiectul a tot fost dezbătut în ultima vreme de presă, politicieni şi societatea civilă, drept pentru care Cristache s-a gândit şi el să iasă la rampă cu păreri pe această temă, însă citind rândurile scrise de acesta, nu poate fi remarcată decât totala ignoranţă a acestuia, căci deputatul nu ştie nici măcar câţi locuitori are Galaţiul. Este uimitor cum bate câmpii în postare cu cifre ale populaţiei din municipiile Galaţi şi Brăila, duble faţă de realitate.
”Obiceiul PSD de a cere înapoi ceea ce a dat se răsfrânge şi asupra judeţului Galaţi, cu consecinţe deosebit de grave pentru economia noastră. Vă amintiţi cu siguranţă, majoritate dintre dumneavoastră, despre începuturile anilor 2000 când a început să se vorbească despre zona metropolitană Dunărea de Jos, singurul proiect realist care poate să ne ajute să ne dezvoltăm cu adevărat. Concret, urma să se organizeze o zonă administrativă integrată care trebuia să cuprindă municipiile Galaţi şi Brăila, precum şi localităţile din imediata apropiere. Cum ne-ar fi ajutat acest lucru pe noi? Vă dau doar un exemplu: banii europeni, care ar veni mult mai repede şi mult mai mulţi dacă ar fi vorba de o unitate administrativă de aproape 900.000 de locuitori, decât vin acum pentru municipiul Galaţi, care are puţin peste 550.000 de locuitori”, scrie Cristache.
Pentru corecta informare, precizăm că potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statitistică, populaţia judeţului Galaţi, la data de 01 ianuarie 2016, se ridica la 631.669 persoane, iar municipiul Galaţi avea 304.340 persoane. Brăila se prezenta astfel: judeţul avea un total de 356.196 de persoane, iar municipiul Brăila avea 210.602 persoane. Cele două municipii la un loc abia dacă ajung la numărul de locuitori pe care susţine Cristache că îl are doar Galaţiul. Este greu de crezut că cele două municipii şi-au dublat populaţia în numai un an de zile.
Postarea lui Cătălin Cristache ar putea fi o sursă nesfârşită de glume şi ironii, însă situaţia este prea revoltătoare ca să mai glumim, căci un deputat care nu ştie nici măcar ce populaţie are judeţul, respectiv municipiul care l-a trimis în parlament, e de plâns, nu de râs.

Marți, 10 Octombrie 2017 16:10

Apel de suflet: ”Timp pentru Ioana”

Ioana Mitrof este profesoară şi mamă a doi copii pe care îi creşte singură. E tânără şi dedicată profesiei sale cum rar îţi este dat să vezi. Foloseşte metode avansate de predare a limbii engleze, are competenţe, certificate şi diplome la care alţii doar visează. Viaţa a lovit-o fără milă când diagnosticul a fost confirmat, cancer. A găsit tăria să meargă mai departe cu zâmbetul pe buze. Copiii, dar şi elevii ei nu văd pe chipul ei decât zâmbet, chiar dacă sufletul şi trupul sunt în suferinţă. Prietenii s-au mobilizat, au creat un grup pe facebook. Un grup discret în care fiecare scoate la licitaţie produse, iar cumpărătorii virează banii în contul Ioanei. Apelul lansat de prieteni pe Facebook este coplesitor: ”Se spune că viaţa e doar pentru cei puternici. Că timpul ne trage prin clepsidră o dată cu el şi scapă cine poate. Când ochiul ceasului e prea obosit să-i supravegheze pe toţi. Se spune că viaţa, chiar şi aşa, depănată ca o poveste la foc, e frumoasă dar şi plină de vârtejuri. Te ameţeşte, te dansează, te uimeşte, te seduce până...se duce. Şi trăim, trăim fără să ne gândim vreodată că ar putea fi altfel, că s-ar termina mai repede, mult prea repede. Dar e atâta durere în jur, câtă frumuseţe, atâţia oameni frumoşi şi iubitori câte candele stinse. Şi vedem tot, simţim tot, ne înduioşăm sau întoarcem privirea. Eu spun să ne oprim o vreme asupra celor de lângă noi. Asupra OMULUI care vrea să trăiască, să-l ajutăm să respire, să-l ajutăm să se bucure de omenie, de viaţă, de soare, de lumina aceasta caldă a fiecărei zile. De ce?
Pentru că pur şi simplu ne dovedim nouă înşine că suntem oameni şi că putem face miracole împreună, doar împreună.
El, OMUL de astăzi, cel care vă cere ajutorul smerit, e IOANA MITROF. O mamă a doi copii minunaţi, o femeie, un prieten, un om simplu şi complex în acelaşi timp. Mulţi dintre voi o cunoaşteţi şi în faţa voastră, cuvintele mele ar fi de prisos pentru că i-aţi simţit iubirea, i-aţi simţit rugăciunea, i-aţi simţit implicarea în viaţa voastră când aţi avut nevoie şi zâmbetele necondiţionate din fiecare zi.
Acum, astăzi, IOANA suferă de cancer. Acum, astăzi, IOANA are nevoie de voi, de noi, de toţi oamenii care vor să-i dea o şansă la supravieţuire. Pentru că SE POATE! Pentru că dragostea de viaţă trebuie să învingă, iar acest lucru nu e o expresie luată din cărţi sau din poveşti. E o expresie care trebuie să devină un adevăr valabil.
Şi pentru că, din păcate, susţinerea vieţii în acest caz înseamnă un efort financiar destul de mare şi constant, de care ea nu dispune, acest strigăt umil este un apel către voi, oamenii cu inima cât un munte: haideţi să o ajutăm să continue să zâmbească, copiii să se bucure de prezenţa ei, iar noi să o putem îmbrăţişa în fiecare zi. Nu uitaţi că mic cu mic se face mare iar împreună putem susţine viaţa unui om frumos! Celor cu gânduri şi fapte bune, să vi se întoarcă înzecit!”.

Donaţiile pentru IOANA MITROF se pot face în contul în RON deschis pe numele ei la BANCA TRANSILVANIA: RO54BTRL01801201M45208XX

Grup facebook TIMP PENTRU IOANA: https://www.facebook.com/groups/timppentruioana/

Donează şi tu pentru Ioana, luptă împotriva cancerului alături de ea!

Asociaţia ”Galaţi, oraşul meu” s-a poziţionat recent împotriva unui aviz al Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional din 2011 ce prevede vânzarea terenului proprietarilor construcţiilor din strada Oţelarilor, situat între blocurile D14 - D16, adică terenul aferent monumentului istoric ”Cavoul Roman”. De asemenea, asociaţia susţine începerea de îndată a excavării, urmată de deschiderea şantierului arheologic, pentru scoaterea la lumină a cavoului roman şi este împotriva strămutării cavoului şi susţine valorificarea acestuia in situ. De asemenea Asociaţia militează împotriva lotizării şi vânzării terenului şi susţine demolarea clădirilor situate pe strada Oţelarilor, lângă perimetrul adus în discuţie, care obturează vizibilitatea şi accesul la acesta.  Ca urmare a acestei iniţiative, Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional a organizat o conferinţă de presă în care s-au dat explicaţii despre situaţia cavoului roman şi s-a precizat faptul că avizul de vânzare a terenului dat în 2011 de Direcţie respecta prevederile legale de atunci, însă, între timp, legislaţia s-a schimbat, dar şi statul terenului, care a fost trecut ba din proprietate publică în cea privată (forma care permite vânzarea lui conform legii), dar şi invers (din proprietatea privată în cea publică, caz în care nu se poate vinde). După cum susţin reprezentanţii Direcţiei de Cultură, directorul Cătălin Negoiţă şi Marius Mitrof consilier în cadrul Direcţiei, dar şi jurist, atât timp cât terenul se află în proprietatea publică a municipiului Galaţi, legea nu permite vânzarea lui. De altfel, nici măcar nu se ştie cu exactitate unde se află cavoul, urmând ca soarta acestuia să fie decisă după ce vor fi făcute săpăturile arheologice preliminare. Există şi suspiciuni ca monumentul să fie total degradat pentru că, după spusele celor de la Direcţia de Cultură, în 1974, imediat după ce a fost descoperit, a fost acoperit cu pâmânt reavăn, ceea ce cu siguranţă a dus la degradare. Cu toate acestea, municipalitatea a alocat 150.000 lei  pentru lucrări arheologice care să ducă la scoaterea la lumină a cavoului. Potrivit declaraţiilor lui Cătălin Negoiţă ”Primarul Ionuţ Pucheanu a confirmat că vor fi făcuţi paşii necesari către scoaterea la suprafaţă a cavoului, mai departe însă, paşii următori sunt cei care trebuie urmaţi, despre care dl primar, miercuri, mi-a spus că vor fi urmaţi. Şi a zis că nici nu există altfel!”.
Consorţiul Kapsch CarrierCom Belgium NV - Kapsch SRL Romania şi consorţiul AEP Ticketing Solutions - CertSign, Swarco Traffic România SRL sunt cele două asocieri care au reuşit să îndeplinească cerinţele BERD pentru a putea participa la licitaţia pentru achiziţia privind ”Furnizare şi Mentenanţă Sisteme Automate de Colectare şi Informare Pasageri şi Management Flotă pentru municipiul Galaţi” (sistemul de ticketing), organizată de Primăria Galaţi. Cele două consorţii ”se luptă în oferte” pentru cele peste 7 milioane de euro, bani de la bugetul local şi din creditul contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).  Proiectul în ansamblul lui are mai multe componente: reabilitarea străzii Mihai Bravu (contract finalizat); reabilitarea străzii Anghel Saligny (pe final de contract); reabilitarea străzii Tecuci (pe final de contract); achiziţia a 14 troleibuze noi (contract în derulare); achiziţia sistemului AFC (Automated Fare Collection - Sistem de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie). Sistemul AFC se va baza pe şase canale de distribuţie pentru furnizarea către pasageri a serviciilor tarifare variate: puncte de vânzare deţinute de Transurb (vor gestiona vânzările de bilete şi vor rămâne singurul canal de distribuţie a cardurilor de transport emise); puncte de vânzare ale distribuitorilor terţi (o reţea de distribuitori terţi va permite călătorilor să achiziţioneze bilete şi să reîncarce cardurile de transport); automate de vânzare a titlurilor de călătorie (bilete + încărcare smartcarduri) într-o varietate de locaţii accesibile (o reţea de AVM-uri va permite pasagerilor să achiziţioneze gama completă de bilete şi să îşi reîncarce smartcardurile); distribuitoare de bilete de hârtie (o reţea de dispensere de bilete va permite pasagerilor să cumpere bilete de o singură călătorie şi să reîncarce smartcardurile); prin intermediul site-ului web (călătorii vor putea să cumpere bilete şi să reîncarce cardurile de transport emise); prin intermediul aplicaţiei de pe telefonul mobil (pasagerii vor putea să cumpere bilete prin intermediul smartphone-urilor). Pasagerii vor trebui să valideze biletele şi smartcardurile la momentul intrării în vehicul, indiferent dacă este tichet de călătorie sau abonament plătit sau gratuit. Sistemul de informare a pasagerilor cuprinde dispozitive de afişaj în 96 de staţii, care vor informa pasagerii cel puţin despre următoarele două vehicule care vin în staţie, sortate pe linii. De asemenea, prin noul sistem se va asigura şi un management al flotei (localizare în timp real şi monitorizare a flotei). Vor fi disponibile spre afişare următoarele: toate vehiculele sau filtrare pe linie sau clasă de vehicule; toate detaliile despre vehicule; toate detaliile despre staţii.
Luni, 31 Iulie 2017 12:08

S-a făcut recepţia noii Primării

Primăria municipiului Galaţi a reuşit joia trecută, pe 27 iulie, să facă recepţia lucrărilor de construire a noului sediu al instituţiei, iar săptămâna aceasta va fi adus şi mobilierul, după care va urma mutarea efectivă (calculatoare, dosare etc. Primarul Ionuţ Pucheanu speră ca în aproximativ două săptămâni toţi funcţionarii să fie mutaţi în noua clădire. Construcţia Primăriei a avut ca termen iniţial de finalizare luna decembrie 2016, dar au tot apărut diverse probleme care au prelungit recepţia lucrării cu peste 6 luni de zile. Investiţia s-a ridicat la peste 27 milioane de lei.
Procedura de achiziţie „Furnizare şi Mentenanţă Sisteme Automate de Colectare şi Informare Pasageri şi Management Flotă pentru municipiul Galaţi” (sisitemul de ticketing), organizată de Primaria Galaţi, aflată în prezent în desfăşurare în concordanţă cu regulile şi politicile de achiziţii impuse de BERD este deja obiectul disputelor create de ofertanţi, chiar dacă termenul limită de depunere a ofertelor este pe 25 iulie 2017. Deja unii participanţi au început lupta prin intermediul presei centrale, dorindu-se cel puţin o suspendare a procedurilor de achiziţie. Unul dintre participanţi încearcă să forţeze mâna autorităţilor prin publicarea unui document anonim de analiză a procedurii de achiziţie a sistemului de ticketing pentru Transurb într-un săptămânal naţional economic care critică procedurile impuse de BERD. Documentul nu este atribuit niciunei instituţii, în schimb, deşi se arată că regulile de procedură impuse de BERD încalcă legislaţia românească privind achiziţiile şi concurenţa, Primăria Galaţi este ţapul ispăşitor.    Vă prezentăm articolul care are titlul ”Practici anticoncurenţiale la Primăria Galaţi la achiziţia sistemului de ticketing pentru TRANSURB” şi a fost publicat în publicaţia Săptămâna Financiară.  ”Relativ la procedura de achizitie „Furnizare si Mentenanta Sisteme Automate de Colectare si Informare Pasageri si Management Flota pentru municipiul Galati”, organizata de Primaria Galati, aflata in prezent in desfasurare in concordanta cu regulile si politicile de achizitii BERD (“Procedura”), facem urmatoarele precizari: Obiectul Procedurii de achizitie derulata in prezent de Mun. Galati este unul relativ uzual (incluzand exemplificativ: validatoare de bilete, carduri contactless, panouri de informare calatori), iar numai in Romania exista deja 5 producatori de asemenea sisteme care in ultimii ani au fost implementate in mai multe orase ale tarii: la Timisoara, Bucuresti, Cluj, Brasov, Oradea, etc. Eficientizarea si reabilitarea transportului public local in Mun. Galati a facut obiectul unui proiect aprobat de Consiliul Local al Mun. Galati inca din anul 2014, achizitia si implementarea unui sistem de ticketing pentru TRANSURB S.A. (principalul operator de transport din Mun. Galati, intreprindere publica detinuta de Consiliul Local in calitate de unic actionar). Prin Hotararea Consiliului Local al Mun. Galati nr. 187 din data de 31.05.2016 a fost modificata integral H.C.L. nr. 6/2014 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice “Eficientizarea transportului public local” si a fost aprobat un nou Proiect de reabilitare transport urban Galati – sistem de taxare automata, cuprinzand “Analiza Economica”, “Designul de inalta tehnologie” si “Documentatia tehnico-economica”, toate intocmite de societatea NEXTENDIS – consultant francez recomandat de BERD. Finantarea BERD scoate practic aceasta Procedura de achizitie de sub incidenta legislatiei si jurisdictiei romane privind achizitiile publice (Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice si Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale), in cazul contractelor de achiziţie publică cofinanţate in cea mai mare parte de o instituţie financiara internationala cum este BERD, procedurile de atribuire aplicabile fiind impuse de BERD care are propriile Reguli de Procedura si propriul Mecanism de Contestatii pentru Proiecte. Aceasta procedura face practic imposibila aplicarea oricaror remedii legale sau cai de atac interne in materia atribuirii contractului de achizitie in cauza de catre Mun. Galati, sau interventia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sau a instantelor judecatoresti din Romania. In contextul prezentat mai sus au fost  impuse pentru aceasta Procedura conditii de eligibilitate imposibil de indeplinit de orice potential ofertant din Romania si chiar de catre majoritatea ofertantilor internationali  cu experienta in domeniu. Procedura elaborate de consultantul BERD a restrans drastic competitia prin impunerea unor cerinte minime excesive. Cerintele de experienta similara relevanta solicitate in aceasta Procedura sunt greu daca nu imposibil de atins de operatorii economici din Romania, carora le este restrans in mod abuziv si nejustificat accesul . Spre exemplificare precizam ca un ofertant, pentru a fi eligibil, trebuie sa demonstreze ca are experienta similara ca furnizor principal (nu subcontractor), in cel putin 2 (doua) contracte in ultimii 5 (cinci) ani, cu obiect integrarea unui Sistem Automat de Colectare a Tarifelor (AFC), a unui Sistem de Informare a Calatorilor si de Management al Flotei care sa fi fost finalizate cu succes si care sunt similare cu scopul propus al proiectului de la Galati (similaritatea sa se bazeze pe dimensiuni fizice, complexitate, metode/tehnologii) si care trebuie sa indeplineasca cateva caracteristici minime: Emiterea a minim 50.000 de cartele inteligente la punerea în funcţiune a sistemului (cerinta usor de realizat); Procesarea unor informaţii aferente utilizării sistemului de către un număr de cel puţin 60 milioane de calatori pe an (asemenea cifre putand fi justificate in Romania poate doar de catre Metrorex si RATB!). Caracterul abuziv al acestei cerinte este demonstrat chiar de prevederile exprese ale Anexei 1 la Hotararea Consiliului Local al Mun. Galati nr. 187 din data de 31.05.2016 cuprinzand “Analiza Economica” aferenta Proiectului, unde regasim la pagina 31 precizarea cu privire la „numarul estimat de calatorii detectate de sistem: 20.940.495 calatorii pe an”. Este impusa, deci o cerinta de 3 ori mai mare de 60 milioane calatori pe an vs 20.940.495 calatorii pe an. instalarea a minim 450 de validatoare, instalarea a minimum 50 de afişaje de informaţii pentru pasageri, instalarea a cel puţin 20 de automate de vânzare de bilete (in conditiile in care cantitatile ce fac obiectul achizitiei in Procedura in cauza sunt cu mult mai mici!). Cerintele abuzive si restrictive impuse in aceasta Procedura determina incidenta unor situatii care sunt de natura sa incalce grav orice principii care trebuie sa guverneze atribuirea oricaror contracte de achizitie publica (cum ar fi nediscriminarea, tratamentul egal si proportionalitatea). Astfel, in aceasta maniera s-a ajuns la situatia in care daca un ofertant a implementat in ultimii 5 ani doua sisteme astfel: (1) un sistem cu dimensiuni fizice si complexitate mai mare sau cel putin egala cu sistemul „estimat” pentru  Municipiul Galati (cu caracteristici minime prezentate mai sus), in care a utilizat metode/tehnologii similare plus (2) inca un sistem similar dar mai mic, care nu indeplineste caracteristicile minime solicitate (ca si cantitati),  respectivul ofertant NU se poate califica la aceasta Procedura de licitatie. Proiectul solicitat pentru Municipiul Galati ca si componente principale sisteme distincte integrate intr-un mod unitar, reprezentate de: - sistem Automat de Colectare a Tarifelor (AFC), - sistem de Informare a Calatorilor, - sistem de Management al Flotei, - sistemul de Automate de Vanzare Bilete (putem considera ca fiind un sistem distinct). Pentru acest tip de sistem s-a remarcat initial un interes foarte ridicat, peste 17 potentiali ofertanti participand la intalnirea de la Galati din data de 12.06.2017. Acest interes a scazut pe parcurs, odata ce raspunsurile si clarificarile emise de autoritatea contractanta au devenit tot mai restrictive. Astfel, pe parcursul derularii procedurii Mun. Galati a schimbat regulile in timpul jocului: - printr-o clarificare in care solicita ofertantilor ca o capacitate de a gestiona 60 milioane de calatorii/an sa fie demonstrata prin prezentarea unui sistem in care deja au fost gestinate cel putin 60 milioane  de calatorii/an; - autoritatea contractanta vine cu clarificari care modifica flagrant cerintele initiale in ceea ce priveste experienta similara  specifica care trebuie sa fie indeplinita obligatoriu de catre ofertant (singurele 2 caracteristici minimale privind experienta similara care trebuie indeplinite de ofertant prin contracte, restul caracteristicilor minimale  putand fi „demonstrate”/completate pentru ofertant cu contracte ale  subcontractorilor declarati de ofertant) si modifica astfel continutul initial al documentatiei in dezavantajul ofertantilor, restrangand si mai mult competitia. Este de precizat ca s-a ajuns practic la situatia de neinteles si de nepermis ca: – Beneficiarul este de acord sa accepte un Contractor Principal care are experienta doar pentru sisteme Automate de Colectare a Tarifelor (AFC), nu si pentru celelalte sisteme solicitate si care fac obiectul acestei achizitii;   – Beneficiarul este de acord sa accepte un Contractor Principal care poate sa nu aiba niciun fel de experienta in implementarea sistemelor solicitate de Informare a Calatorilor, de Management al Flotei, de Automate de Vanzare Bilete si in integrarea acestora cu sistemul Automat de Colectare a Tarifelor (AFC). Practic, prevalandu-se de eludarea oricarui control prin intermediul jurisdictiei romane si uzand de regulile de procedura BERD care nu asigura un control real si nu impun o cenzura de legalitate corespunzatoare prin intermediul unui organ administrativ-jurisdictional, cerintele din aceasta Procedura denatureaza concurenta intre agentii economici, restrictionand drastic competitia prin eliminarea furnizorilor din Romania si excluderea majoritatii furnizorilor internationali cu experienta. In concluzie autoritatea contractanta se adreseaza doar unui numar extrem de restrans de potentiali furnizori/ofertanti aducandu-le acestora avantaje neloiale, cu efecte negative chiar pentru beneficiarul  sistemului care nu va putea sa obtina produse si servicii de mai buna calitate, la preturi competitive constituindu-se astfel  intr-un comportament vădit anticoncurenţial”.   Ce spune Ionuţ Pucheanu   Reporterii noştri au aflat că până în prezent, au fost cumpărate 51 de caiete de sarcini în cadrul acestei proceduri de achiziţii, dar număratul ofertelor depuse nu s-a încheiat deoarece termenul limită de primire a acestora este 25 iulie. În încercarea de a afla sursa documentului publicat de presa naţională, l-am contactat pe primarul Ionuţ Pucheanu pentru a afla dacă i-au parvenit pe cale oficială informaţiile prezentate în articol. Acesta a spus că nu a primit niciun astfel de document şi a explicat că  Primăria municipiului Galaţi nu a întocmit caietul sarcini şi că de proceduri se ocupă un consultant recomandat de BERD,  în concordanţă cu regulile şi politicile de achiziţii BERD. ”Tot ce ţine de procedura de achiziţie a sistemului de ticketing excede competenţelor Primăriei. Toată documentaţia a fost întocmită de consultantul BERD, iar procedurile de atribuire aplicabile sunt impuse de BERD. Primăria este doar cea care plimbă documentele între consultant şi participanţii la licitaţie”, ne-a declarat Ionuţ Pucheanu.  Cum procedura nici nu a început bine, iar lupta ofertanţilor a şi început, miza fiind cele peste 7 milioane de euro, bani de la bugetul local şi din creditul contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), cei care vor suporta consecinţele vor fi tot gălăţenii care nu vor avea parte prea curând de un sistem modern de taxare a transportului în comun.

Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, precum şi administratorul special al Electrocentrale Galaţi, Sinan Mustafa, au ales să se adresează gălăţenilor pe Facebook, miercuri, 19 iulie 2017, abordând subiectul fierbinte al încălzirii centralizate. Dacă este să ne luăm după declaraţiile celor doi, gălăţenii nu vor avea decât să aştepte să vină iarna şi gerul, căci problema căldurii e ca şi rezolvată, chiar dacă niciunul dintre aceştia nu vorbeşte despre preţuri, despre subvenţii, despre cum bugetul local va fi împovărat de două ori, atât de subvenţionarea preţului gigacaloriei (dacă va fi subvenţionat), cât şi de acordarea ajutoarelor financiare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să renunţe la sistemul centralizat de distribuţie a agentului termic şi să-şi achiziţioneze un sistem alternativ de încălzire.
”În cadrul şedinţei de astăzi (n.r. - 19 iulie 2017) a Adunării Creditorilor Electrocentrale Galati SA (unde Romgaz este creditor majoritar deţinând peste 80 % din creanţe) s-a aprobat strategia de funcţionare a societăţii noastre pentru sezonul rece 2017-2018. Acest lucru înseamnă că am obţinut aprobarea creditorilor pentru repornirea sistemului centralizat de termoficare, în condiţiile în care avem o comandă fermă din partea distribuitorului local, Calorgal, care ne-a solicitat o cantitate de agent termic la 85 % faţă de consumul înregistrat în sezonul rece trecut. Precizez că se menţine, şi de această dată, una dintre cele mai importante condiţii pentru a relua relaţiile comerciale cu distribuitorul local – plata în avans a combustibilului. În perioada imediat următoare, vom transmite distribuitorului un draft de contract şi sperăm ca până la sfârşitul lunii să îl avem parafat. Vă informez că în această perioadă, pentru a optimiza activitatea societăţii Electrocentrale, în sensul reducerii cheltuielilor, am desfăşurat o noua etapă de disponibilizări colective pentru 56 de persoane, numărul salariaţilor CET ajungând la 266 de angajaţi, după această măsură. Reamintesc că în sezonul cald, angajaţii Electrocentrale şi-au desfăşurat activitatea în regim de aşteptare, lucrând, săptămânal, trei zile din cinci. Pentru optimizarea costurilor generate de menţinerea în funcţiune a sistemului centralizat de termoficare, recomand ca şi distribuitorul local, Calorgal, să ia în calcul astfel de măsuri”, a anunţat pe Facebook administratorul special al Electrocentrale Galaţi, Sinan Mustafa.
În acelaşi timp, Ionuţ Pucheanu postează următorul mesaj: ”Proiectul privind acordarea ajutoarelor financiare către cetăţenii oraşului pentru achiziţionarea unui sistem alternativ de producere a apei calde şi căldurii continuă. Până acum au fost depuse 4698 de dosare în acest sens şi s-au făcut plăţi către 1062 de beneficiari. Îi încurajez pe toţi cei care îndeplinesc criteriile de eligibilitate să aibă încredere în acest proiect, să îşi depună dosarele şi astfel să devină independenţi. Totodată aş vrea să îi asigur pe toţi cei care vor rămâne în continuare captivi în sistemul centralizat de termoficare că facem toate demersurile necesare pentru ca în această iarnă să aibă apă caldă şi căldură”.
Rămâne ca cei doi să mai promită că apa caldă şi căldura vor veni tot pe Facebook.

Odată cu semnarea contractului pentru concesionarea pe o perioadă de 49 de ani a terenului de la Plaja Dunărea cu o suprafaţă totală de  53.926 mp precum şi a construcţiilor de pe acest teren, gălăţenii au avut mari aşteptări de la firma Karan Business & Finance S.R.L. Bucureşti, care a făcut o ofertă investiţională de 6.250.000 de euro. S-a promis, în primă fază că pe parcursul primul an, se va investi şi în cluburile de paintball, minigolf, tiroliană. Va începe construcţia Indoor Baby-land şi a cluburilor, amenajarea spaţiului verde, toate programate în aşa fel încât gălăţenii şi nu numai să se poată bucura şi de plajă. Odată cu semnarea contractului pentru concesionarea pe o perioadă de 49 de ani a terenului de la Plaja Dunărea cu o suprafaţă totală de  53.926 mp precum şi a construcţiilor de pe acest teren, gălăţenii au avut mari aşteptări de la firma Karan Business & Finance S.R.L. Bucureşti, care a făcut o ofertă investiţională de 6.250.000 de euro. S-a promis, în primă fază că pe parcursul primul an, se va investi şi în cluburile de paintball, minigolf, tiroliană. Va începe construcţia Indoor Baby-land şi a cluburilor, amenajarea spaţiului verde, toate programate în aşa fel încât gălăţenii şi nu numai să se poată bucura şi de plajă. Printre promisiuni ce urmează a fi realizate pe parcursul a doi-trei ani se mai numără trei terenuri de sport multifuncţionale dintre care două vor fi acoperite cu balon pe timp de iarnă iar unul se va transforma în patinoar, trei piscine - două acoperite şi una descoperită (zona plaja), plajă cu 320 de şezlonguri şi 150 de baldachine,  2 „beach-bar” – uri şi un „pool bar”, 2 cluburi: CLUB I - pentru organizarea de evenimente şi CLUB II - zonă de agrement acvatic, 1 parcare păzită, 1 parc având integrat loc de joacă pentru copii şi adulţi, tiroliană, nava piraţilor, carusel, umbreluţe / ceşcuţe, trenuleţ electric, teren de paint-ball, teren minigolf şi 1 hotel de trei stele - 36 camere.În luna iunie, plaja a fost redeschisă, dar gălăţenii au fost dezamagiţi mai ales de faptul că niciunul dintre bazine nu era funcţional. Atunci, reprezentanţii Karan au spus că bazinul principal avea grave probleme la structură şi nu a putut fi dat în folosinţă pentru că lucrările necesitau un termen mai lung. Iată că în luna iulie, gălăţenii care au mers la plajă au găsit câteva mini-bazine instalate pe plajă şi care de fapt erau destinate unor mini-piscine îngropate.Întrebat de ce lucrurile nu merg conform planificărilor iniţiale, Neculai Gălaţanu, reprezentantul firmei Karan Business & Finance, a explicat că în urma expertizei tehnice temeinice realizătă de un expert din Bucureşti, reabilitarea şi remodelarea bazinului de înot necesită operaţiuni de anvergură întrucât din cauza faptului că bazinul a stat nefolosit ani de zile, s-a degradat puternic, unul dintre pereţi fiind crăpat şi necesită refacere completă. De altfel, în urma expertizei, bazinul a obţinut 65 de puncte dintr-un maxim de 100 ca scor al degradării. În privinţa piscinelor amplasate pe plaja, Neculai Gălăţanu a explicat: ”Pe sub plajă trec magistralele de apă ale oraşului. Sunt 4 conducte de mari dimensiuni: pentru apă meteorică, apă menajeră, aducţiune apă brută şi apă potabilă, dar şi colectorul interceptor canalizare. Organele abilitate ne-au dat aviz de funcţionare, dar ni s-a spus că - aşa cum prevede lege - nu avem voie să construim. De aceea bazinele amplasate pe plajă nu pot fi îngropate”. De asemenea, acesta a mai adăugat pe lista problemelor şi faptul că în zona concesionată trece şi o reţea de înaltă tensiune din cauză căreia nu se poate respecta planul iniţial. ”Toate acestea nu au fost specificate în caietul de licitaţie. De aceea, suntem nevoiţi să modificîm proiectul iniţial. Tiroliana, Club-ul, hotelul, toate obiectivele trebuie reaşezate. Bani sunt, dar totul trebuie făcut cum trebuie”, a mai spus Gălăţanu care a mai spus că în septembrie-octombrie începe construcţia bazinului acoperit, hotelulul şi restaurantul, iar vara ce vine vom avea o plajă la cu totul alte standarde. Deja terenul de paintball va fi operaţional în maxim o săptămână, iar în fiecare weekend se organizează diferite evenimente precum degustări de vinuri, seri latino, etc.

Accidentele de circulaţie soldate cu victime se tot repetă pe Drumul de Centură, în zona intersecţiei din apropierea benzinăriei OMV, gălăţenii din zonă reclamând adeseori că din cauza lipsei trotuarelor şi a semnalizării necorespunzătoare viaţa le este pusă în pericol atât pietonilor, cât şi conducătorilor auto. Pentru că administraţia locală nu a făcut nimic până acum în acest sens, societatea civilă, prin Asociaţia ”Galati, Oraşul meu”, a solicitat în scris Primăriei Galaţi de trei ori să ia măsuri pentru securizarea acestei zone prin semaforizare sau construirea unei pasarele de traversare. Până în prezent aceste solicitări nu au primit niciun răspuns.
Îngrijoraţi de ceea ce se întâmplă, reprezentanţii Asociaţiei ”Galati, Oraşul meu” au hotărât organizarea unui protest paşnic, în data de 11 iunie, prin organizarea unui marş ce va avea loc fără deplasare, între benzinaria MediaTrans şi intersecţia cu Podul Viaduct, pe care se va face dreapta pentru defluire.
”Intervalul orar în care va avea loc marşul este 12.00 - 12.30 şi vom avea 30 de minute la dispoziţie să ocupăm banda 1 fără a bloca intersecţiile pe segmentul de mai sus. Vom protesta paşnic, prin aprinderea avariilor! Drumul de Centură este o 'oază' pentru accidentele rutiere cu victime, peste 37 în ultimul an, soldate cu victime omeneşti. Vrem un drum securizat, cu intersecţii semaforizate (sensuri giratorii), staţii de autobuz sigure şi trotuare pe unde se poate circula în siguranţă!”, au precizat organizatorii atât pe pagina evenimentului creat pe o reţea de socializare, cât şi prin vocea reprezentantului asociaţiei, George Nica, care a mai spus că se doreşte a fi un protest paşnic şi că în forma iniţială solicitarea a fost făcută pentru aprobarea unui marş auto care să meargă pe ruta intersecţia B-dului Brăilei cu Drumul Viilor până la sensul giratoriu de la Talcioc şi revenirea, tot în marş, la locul de pornire. ”După analizarea solicitării noastre, s-a decis că propunerea noastră nu poate fi aprobată în această formă, motivându-se că se doreşte ca protestul nostru să nu blocheze traficul. Ni s-a dat aprobare să protestăm, pentru o jumătate de oră, prin staţionare pe prima bandă, între Strada Viaduct şi Benzinăria Mediatrans. Vom respecta decizia lor, dar vom continua să organizăm periodic şi alte acţiuni de protest, până când cei responsabili vor lua măsurile necesare astfel încât zona să devină sigură”, a spus reprezentantul Asociaţiei ”Galati, Oraşul meu”, George Nica.

Pagina 1 din 6