Nicoleta ROGOJINA

Nicoleta ROGOJINA

Izbucnirea scandalului din Guvern dintre premierul Mihai Tudose şi ministrul de Interne, Carmen Dan, ar trebui să aibă ecouri şi în plan local, mai ales că preşedintele partidului Liviu Dragnea, se află în plin turneu pe la filialele PSD din judeţele din Moldova generat de neînţelegerile dintre Dragnea şi premierul Mihai Tudose. Cele două tabere care luptă pentru supremaţia în PSD încearcă să atragă tot mai mulţi adepţi, înaintea întrunirii de la finalul lunii ianuarie a Comitetului Executiv al PSD ce se va desfăşura la Iaşi.
Întrebat dacă se impunea demisia ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan, vicepremierul Paul Stănescu, un apropiat al lui Liviu Dragnea, a răspuns ”Nu”. El a refuzat să facă declaraţii suplimentare, iar liderul organizaţiei municipale a PSD Galaţi, Florin Popa, a spus pentru Mediafax că ”sunt declaraţii făcute de doi oameni importanţi, unul este premier, celălalt este ministru. Este treaba lor, ei trebuie să-şi regleze problemele acestea”. Întrebat dacă se impune convocarea unei şedinţe în care să se discute despre sprijinul acordat unui ministru, Popa a răspuns: ”Dacă se va respecta regulamentul şi va fi convocată o şedinţă, vom vedea atunci”.
Între timp, Liviu Dragnea colindă judeţele din estul ţării, însă în acest moment nu se ştie dacă va ajunge şi la Galaţi, căci în filiala de aici nu sunt probleme şi este considerată o organizaţie liniştită şi cu rezultate bune. De altfel, pesediştii gălăţeni, de-a lungul timpului, au avut mereu răbdare şi au stat în expectativă până s-au limpezit apele la centru pentru ca mai apoi să se alăture câştigătorului. Nu acelaşi lucru se poate spune despre organizaţia de la Brăila care deja au declarat cu subiect şi predicat că îl susţin propunerea premierului de remainiere a Guvernului.

Pentru că PSD Galaţi nu mai mişcă nimic de la alegeri, nimeni n-a mai făcut nicio declaraţie politică, iar de conferinţe de presă sau comunicate nici vorbă, comunicarea acestui partid în teritoriu fiind inexistentă cu desăvârşire, USR Galaţi împreună cu USR Brăila s-au hotărât să le dea o mână de ajutor pesediştilor gălăţeni şi brăileni.
USR Galaţi, mânat de sloganul ”În sfârşit, ai cu cine!”, alături de USR Brăila (care are sloganul ”USR e vocea ta!”), au decis să promoveze unul dintre proiectele pesediştilor din cele două oraşe. Este vorba despre Zona Metropolitană ”Dunărea de Jos”, pentru promovarea căreia deputatul Bogdan Ionel Rodeanu a făcut un clip pe care îl distribuie asiduu pe reţelele de socializare însoţit de următorul mesaj: ”Aceasta trebuie să fie Zona Metropolitană "Dunărea de Jos" şi acesta este viitorul regiunii de sud-est a României! @O campanie de informare publică derulată de Bogdan Rodeanu, deputat, de USR Galaţi şi USR Brăila pentru a pregăti comunitatea locală (cetăţeni, mediu de afaceri, mediu universitar şi autorităţi locale) în vederea înfiinţării Zonei Metropolitane "Dunărea de Jos".”
Este binecunoscut faptul că, încă din primăvara anului trecut, primarul Ionuţ Pucheanu (PSD) împreună cu primarul Brăilei, Marian Dragomir, au declarat public că împreună pun bazele Zonei Metropolitane Galaţi - Brăila, prin înfiinţarea Asociaţiei Intercomunitare ”Dunărea de Jos”, iar proiectul acestora a ajuns la faza în care trebuie stabilit unde va fi sediul acestei asociaţii, la Galaţi sau la Brăila. Cei doi pesedişti susţin că ei sunt cei care vor încheia războiul dintre cele două oraşe şi chiar vor reuşi să facă această zonă metropolitană de care se vorbeşte de mai bine de 25 de ani. Despre intenţiile celor doi pesedişti, cotidianul nostru a scris mai multe articole, unul dintre acestea poate fi citit aici http://www.monitoruldegalati.ro/societate/pana-la-finele-lui-aprilie-ar-putea-incepe-sa-functioneze-asociatia-intercomunitara-dunarea-de-jos.html.
Nu sunt prea mulţi cei care se bazează pe faptul că cei doi primari vor reuşi ce şi-au propus, dar, în acest moment, din punct de vedere legal, ei sunt cei care ar putea realiza acest deziderat, iar o campanie în acest sens nu le strică deloc, chiar dacă este făcută de alt partid. Drept pentru care, ar fi frumos din partea pesediştilor din cele două oraşe să-i mulţumească USR-ului, dacă nu cumva deja cărţile sunt făcute deja între filiale locale ale PSD şi USR.

Cătălin Aramă a fost numit director general al Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO). Ordinul de numire a fost emis de ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în data de 27 noiembrie 2017. Cătălin Aramă a deţinut funcţii de conducere, atât în mediul public, cât şi în mediul privat şi a fost preşedinte al Clusterului de IT Dunărea de Jos şi administrator al Softwoare Park Galaţi, precum şi preşedinte al Centrului Naţional România Digitală, instituţie în care şi-a desfăşurat activitatea timp de patru ani. Este licenţiat în inginerie electrică în cadrul Universităţii Dunărea de Jos Galaţi.
”Este o numire care mă onorează şi mă responsabilezează şi sunt foarte determinat să depun toate eforturile pentru a face lucruri cât mai bune în domeniul siguranţei cibernetice. Este un domeniu care este în creştere, nevoie de securitate cibernetică este în creştere, este proporţională cu utilizarea a tot felul de soluţii cibernetice şi se dezvoltă pe orizontaţă în toate sectoarele economice şi tocmai de aceea, în viitorul apropiat acesta este un domeniu de mare interes”, a declarat, pentru Monitorul de Galaţi, Cătălin Aramă.

Victor Ponta a fost prezent, zilele trecute, la Galaţi şi a participat la o dezbatere pe tema modificării Codului Fiscal. Iniţiativa acestei dezbateri a venit din partea Patronatului Tinerilor Întreprinzători din Sud-Est, organizaţie al cărei preşedinte, Radu Oprea, a susţinut în cadrul ultimelor campanii electorale candidatul PNL, Nicuşor Ciumacenco, pentru ca mai apoi să cocheteze cu USR-ul care l-a eliminat din rândurile sale pe motiv că soţia acestuia este fosta soţie a pesedistului Marius Mărgărit şi că aceasta deţinea în continuare un site de ştiri pro-PSD. La dezbatere au participat şi Eugen Teodorovici (fost ministru al Finanţelor şi Fondurilor Europene, în prezent senator PSD), Ioana Petrescu (fost ministru al Finanţelor), Daniel Constantin (fostul ministru al Agriculturii şi fost membru ALDE), Sorin Câmpeanu (fostul ministru al Educaţiei şi fost membru ALDE), şi senatorul PNL George Stângă. Au mai participat şi reprezentanţii Patronatului IMM-urilor Florin Jianu şi Liviu Rogojinaru, secretarul general al organizaţiei patronale.
Cel mai interesant aspect al acestei alăturări de politicieni este prezenţa lui George Stângă, în condiţiile în care toţi ceilalţi sunt apropiaţi sau membri ai partidului lui Victor Ponta, Pro România. Acest partid, se ştie bine, că este deschis - potrivit declaraţiilor lui Victor Ponta - în special pentru toţi membrii PSD nemulţumiţi de Dragnea şi de actuala conducere, precum şi pentru toţi cei care sunt nemulţumiţi de opoziţia pe care nu prea o face PNL-ul lui Orban. De altfel, Victor Ponta a scris pe pagina sa de facebook: ”Dacă PSD nu scapă de sub dictatura “Cartelului” #ProRomânia este alternativa / daca PNL nu este în stare să producă un proiect politic serios ProRomânia este alternativa”. În acest context, prezenţa lui George Stângă nu poate să conducă decât spre concluzia că acesta tatonează alternativa lui Ponta, atât timp cât la dezbaterea cu pricina, deşi au mai fost invitaţi şi reprezentanţii altor partide politice, dar niciunul nu i-a stat alături fostului premier.

Sursa foto: Facebook

 

Ca orice politician care vrea să se remarce prin declaraţii sforăitoare, deputatul de Galaţi, Cătălin Cristache, a ieşit şi el pe facebook cu ditamai postarea prin care şi-a propus să sancţioneze PSD-ul pentru faptul că Galaţiul este nevoit să returneze Brăilei terenul nefolosit din cartierul Dimitrie Cantemir.
Subiectul a tot fost dezbătut în ultima vreme de presă, politicieni şi societatea civilă, drept pentru care Cristache s-a gândit şi el să iasă la rampă cu păreri pe această temă, însă citind rândurile scrise de acesta, nu poate fi remarcată decât totala ignoranţă a acestuia, căci deputatul nu ştie nici măcar câţi locuitori are Galaţiul. Este uimitor cum bate câmpii în postare cu cifre ale populaţiei din municipiile Galaţi şi Brăila, duble faţă de realitate.
”Obiceiul PSD de a cere înapoi ceea ce a dat se răsfrânge şi asupra judeţului Galaţi, cu consecinţe deosebit de grave pentru economia noastră. Vă amintiţi cu siguranţă, majoritate dintre dumneavoastră, despre începuturile anilor 2000 când a început să se vorbească despre zona metropolitană Dunărea de Jos, singurul proiect realist care poate să ne ajute să ne dezvoltăm cu adevărat. Concret, urma să se organizeze o zonă administrativă integrată care trebuia să cuprindă municipiile Galaţi şi Brăila, precum şi localităţile din imediata apropiere. Cum ne-ar fi ajutat acest lucru pe noi? Vă dau doar un exemplu: banii europeni, care ar veni mult mai repede şi mult mai mulţi dacă ar fi vorba de o unitate administrativă de aproape 900.000 de locuitori, decât vin acum pentru municipiul Galaţi, care are puţin peste 550.000 de locuitori”, scrie Cristache.
Pentru corecta informare, precizăm că potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statitistică, populaţia judeţului Galaţi, la data de 01 ianuarie 2016, se ridica la 631.669 persoane, iar municipiul Galaţi avea 304.340 persoane. Brăila se prezenta astfel: judeţul avea un total de 356.196 de persoane, iar municipiul Brăila avea 210.602 persoane. Cele două municipii la un loc abia dacă ajung la numărul de locuitori pe care susţine Cristache că îl are doar Galaţiul. Este greu de crezut că cele două municipii şi-au dublat populaţia în numai un an de zile.
Postarea lui Cătălin Cristache ar putea fi o sursă nesfârşită de glume şi ironii, însă situaţia este prea revoltătoare ca să mai glumim, căci un deputat care nu ştie nici măcar ce populaţie are judeţul, respectiv municipiul care l-a trimis în parlament, e de plâns, nu de râs.

Marți, 10 Octombrie 2017 16:10

Apel de suflet: ”Timp pentru Ioana”

Ioana Mitrof este profesoară şi mamă a doi copii pe care îi creşte singură. E tânără şi dedicată profesiei sale cum rar îţi este dat să vezi. Foloseşte metode avansate de predare a limbii engleze, are competenţe, certificate şi diplome la care alţii doar visează. Viaţa a lovit-o fără milă când diagnosticul a fost confirmat, cancer. A găsit tăria să meargă mai departe cu zâmbetul pe buze. Copiii, dar şi elevii ei nu văd pe chipul ei decât zâmbet, chiar dacă sufletul şi trupul sunt în suferinţă. Prietenii s-au mobilizat, au creat un grup pe facebook. Un grup discret în care fiecare scoate la licitaţie produse, iar cumpărătorii virează banii în contul Ioanei. Apelul lansat de prieteni pe Facebook este coplesitor: ”Se spune că viaţa e doar pentru cei puternici. Că timpul ne trage prin clepsidră o dată cu el şi scapă cine poate. Când ochiul ceasului e prea obosit să-i supravegheze pe toţi. Se spune că viaţa, chiar şi aşa, depănată ca o poveste la foc, e frumoasă dar şi plină de vârtejuri. Te ameţeşte, te dansează, te uimeşte, te seduce până...se duce. Şi trăim, trăim fără să ne gândim vreodată că ar putea fi altfel, că s-ar termina mai repede, mult prea repede. Dar e atâta durere în jur, câtă frumuseţe, atâţia oameni frumoşi şi iubitori câte candele stinse. Şi vedem tot, simţim tot, ne înduioşăm sau întoarcem privirea. Eu spun să ne oprim o vreme asupra celor de lângă noi. Asupra OMULUI care vrea să trăiască, să-l ajutăm să respire, să-l ajutăm să se bucure de omenie, de viaţă, de soare, de lumina aceasta caldă a fiecărei zile. De ce?
Pentru că pur şi simplu ne dovedim nouă înşine că suntem oameni şi că putem face miracole împreună, doar împreună.
El, OMUL de astăzi, cel care vă cere ajutorul smerit, e IOANA MITROF. O mamă a doi copii minunaţi, o femeie, un prieten, un om simplu şi complex în acelaşi timp. Mulţi dintre voi o cunoaşteţi şi în faţa voastră, cuvintele mele ar fi de prisos pentru că i-aţi simţit iubirea, i-aţi simţit rugăciunea, i-aţi simţit implicarea în viaţa voastră când aţi avut nevoie şi zâmbetele necondiţionate din fiecare zi.
Acum, astăzi, IOANA suferă de cancer. Acum, astăzi, IOANA are nevoie de voi, de noi, de toţi oamenii care vor să-i dea o şansă la supravieţuire. Pentru că SE POATE! Pentru că dragostea de viaţă trebuie să învingă, iar acest lucru nu e o expresie luată din cărţi sau din poveşti. E o expresie care trebuie să devină un adevăr valabil.
Şi pentru că, din păcate, susţinerea vieţii în acest caz înseamnă un efort financiar destul de mare şi constant, de care ea nu dispune, acest strigăt umil este un apel către voi, oamenii cu inima cât un munte: haideţi să o ajutăm să continue să zâmbească, copiii să se bucure de prezenţa ei, iar noi să o putem îmbrăţişa în fiecare zi. Nu uitaţi că mic cu mic se face mare iar împreună putem susţine viaţa unui om frumos! Celor cu gânduri şi fapte bune, să vi se întoarcă înzecit!”.

Donaţiile pentru IOANA MITROF se pot face în contul în RON deschis pe numele ei la BANCA TRANSILVANIA: RO54BTRL01801201M45208XX

Grup facebook TIMP PENTRU IOANA: https://www.facebook.com/groups/timppentruioana/

Donează şi tu pentru Ioana, luptă împotriva cancerului alături de ea!

Asociaţia ”Galaţi, oraşul meu” s-a poziţionat recent împotriva unui aviz al Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional din 2011 ce prevede vânzarea terenului proprietarilor construcţiilor din strada Oţelarilor, situat între blocurile D14 - D16, adică terenul aferent monumentului istoric ”Cavoul Roman”. De asemenea, asociaţia susţine începerea de îndată a excavării, urmată de deschiderea şantierului arheologic, pentru scoaterea la lumină a cavoului roman şi este împotriva strămutării cavoului şi susţine valorificarea acestuia in situ. De asemenea Asociaţia militează împotriva lotizării şi vânzării terenului şi susţine demolarea clădirilor situate pe strada Oţelarilor, lângă perimetrul adus în discuţie, care obturează vizibilitatea şi accesul la acesta.  Ca urmare a acestei iniţiative, Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional a organizat o conferinţă de presă în care s-au dat explicaţii despre situaţia cavoului roman şi s-a precizat faptul că avizul de vânzare a terenului dat în 2011 de Direcţie respecta prevederile legale de atunci, însă, între timp, legislaţia s-a schimbat, dar şi statul terenului, care a fost trecut ba din proprietate publică în cea privată (forma care permite vânzarea lui conform legii), dar şi invers (din proprietatea privată în cea publică, caz în care nu se poate vinde). După cum susţin reprezentanţii Direcţiei de Cultură, directorul Cătălin Negoiţă şi Marius Mitrof consilier în cadrul Direcţiei, dar şi jurist, atât timp cât terenul se află în proprietatea publică a municipiului Galaţi, legea nu permite vânzarea lui. De altfel, nici măcar nu se ştie cu exactitate unde se află cavoul, urmând ca soarta acestuia să fie decisă după ce vor fi făcute săpăturile arheologice preliminare. Există şi suspiciuni ca monumentul să fie total degradat pentru că, după spusele celor de la Direcţia de Cultură, în 1974, imediat după ce a fost descoperit, a fost acoperit cu pâmânt reavăn, ceea ce cu siguranţă a dus la degradare. Cu toate acestea, municipalitatea a alocat 150.000 lei  pentru lucrări arheologice care să ducă la scoaterea la lumină a cavoului. Potrivit declaraţiilor lui Cătălin Negoiţă ”Primarul Ionuţ Pucheanu a confirmat că vor fi făcuţi paşii necesari către scoaterea la suprafaţă a cavoului, mai departe însă, paşii următori sunt cei care trebuie urmaţi, despre care dl primar, miercuri, mi-a spus că vor fi urmaţi. Şi a zis că nici nu există altfel!”.
Consorţiul Kapsch CarrierCom Belgium NV - Kapsch SRL Romania şi consorţiul AEP Ticketing Solutions - CertSign, Swarco Traffic România SRL sunt cele două asocieri care au reuşit să îndeplinească cerinţele BERD pentru a putea participa la licitaţia pentru achiziţia privind ”Furnizare şi Mentenanţă Sisteme Automate de Colectare şi Informare Pasageri şi Management Flotă pentru municipiul Galaţi” (sistemul de ticketing), organizată de Primăria Galaţi. Cele două consorţii ”se luptă în oferte” pentru cele peste 7 milioane de euro, bani de la bugetul local şi din creditul contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).  Proiectul în ansamblul lui are mai multe componente: reabilitarea străzii Mihai Bravu (contract finalizat); reabilitarea străzii Anghel Saligny (pe final de contract); reabilitarea străzii Tecuci (pe final de contract); achiziţia a 14 troleibuze noi (contract în derulare); achiziţia sistemului AFC (Automated Fare Collection - Sistem de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie). Sistemul AFC se va baza pe şase canale de distribuţie pentru furnizarea către pasageri a serviciilor tarifare variate: puncte de vânzare deţinute de Transurb (vor gestiona vânzările de bilete şi vor rămâne singurul canal de distribuţie a cardurilor de transport emise); puncte de vânzare ale distribuitorilor terţi (o reţea de distribuitori terţi va permite călătorilor să achiziţioneze bilete şi să reîncarce cardurile de transport); automate de vânzare a titlurilor de călătorie (bilete + încărcare smartcarduri) într-o varietate de locaţii accesibile (o reţea de AVM-uri va permite pasagerilor să achiziţioneze gama completă de bilete şi să îşi reîncarce smartcardurile); distribuitoare de bilete de hârtie (o reţea de dispensere de bilete va permite pasagerilor să cumpere bilete de o singură călătorie şi să reîncarce smartcardurile); prin intermediul site-ului web (călătorii vor putea să cumpere bilete şi să reîncarce cardurile de transport emise); prin intermediul aplicaţiei de pe telefonul mobil (pasagerii vor putea să cumpere bilete prin intermediul smartphone-urilor). Pasagerii vor trebui să valideze biletele şi smartcardurile la momentul intrării în vehicul, indiferent dacă este tichet de călătorie sau abonament plătit sau gratuit. Sistemul de informare a pasagerilor cuprinde dispozitive de afişaj în 96 de staţii, care vor informa pasagerii cel puţin despre următoarele două vehicule care vin în staţie, sortate pe linii. De asemenea, prin noul sistem se va asigura şi un management al flotei (localizare în timp real şi monitorizare a flotei). Vor fi disponibile spre afişare următoarele: toate vehiculele sau filtrare pe linie sau clasă de vehicule; toate detaliile despre vehicule; toate detaliile despre staţii.
Luni, 31 Iulie 2017 12:08

S-a făcut recepţia noii Primării

Primăria municipiului Galaţi a reuşit joia trecută, pe 27 iulie, să facă recepţia lucrărilor de construire a noului sediu al instituţiei, iar săptămâna aceasta va fi adus şi mobilierul, după care va urma mutarea efectivă (calculatoare, dosare etc. Primarul Ionuţ Pucheanu speră ca în aproximativ două săptămâni toţi funcţionarii să fie mutaţi în noua clădire. Construcţia Primăriei a avut ca termen iniţial de finalizare luna decembrie 2016, dar au tot apărut diverse probleme care au prelungit recepţia lucrării cu peste 6 luni de zile. Investiţia s-a ridicat la peste 27 milioane de lei.
Procedura de achiziţie „Furnizare şi Mentenanţă Sisteme Automate de Colectare şi Informare Pasageri şi Management Flotă pentru municipiul Galaţi” (sisitemul de ticketing), organizată de Primaria Galaţi, aflată în prezent în desfăşurare în concordanţă cu regulile şi politicile de achiziţii impuse de BERD este deja obiectul disputelor create de ofertanţi, chiar dacă termenul limită de depunere a ofertelor este pe 25 iulie 2017. Deja unii participanţi au început lupta prin intermediul presei centrale, dorindu-se cel puţin o suspendare a procedurilor de achiziţie. Unul dintre participanţi încearcă să forţeze mâna autorităţilor prin publicarea unui document anonim de analiză a procedurii de achiziţie a sistemului de ticketing pentru Transurb într-un săptămânal naţional economic care critică procedurile impuse de BERD. Documentul nu este atribuit niciunei instituţii, în schimb, deşi se arată că regulile de procedură impuse de BERD încalcă legislaţia românească privind achiziţiile şi concurenţa, Primăria Galaţi este ţapul ispăşitor.    Vă prezentăm articolul care are titlul ”Practici anticoncurenţiale la Primăria Galaţi la achiziţia sistemului de ticketing pentru TRANSURB” şi a fost publicat în publicaţia Săptămâna Financiară.  ”Relativ la procedura de achizitie „Furnizare si Mentenanta Sisteme Automate de Colectare si Informare Pasageri si Management Flota pentru municipiul Galati”, organizata de Primaria Galati, aflata in prezent in desfasurare in concordanta cu regulile si politicile de achizitii BERD (“Procedura”), facem urmatoarele precizari: Obiectul Procedurii de achizitie derulata in prezent de Mun. Galati este unul relativ uzual (incluzand exemplificativ: validatoare de bilete, carduri contactless, panouri de informare calatori), iar numai in Romania exista deja 5 producatori de asemenea sisteme care in ultimii ani au fost implementate in mai multe orase ale tarii: la Timisoara, Bucuresti, Cluj, Brasov, Oradea, etc. Eficientizarea si reabilitarea transportului public local in Mun. Galati a facut obiectul unui proiect aprobat de Consiliul Local al Mun. Galati inca din anul 2014, achizitia si implementarea unui sistem de ticketing pentru TRANSURB S.A. (principalul operator de transport din Mun. Galati, intreprindere publica detinuta de Consiliul Local in calitate de unic actionar). Prin Hotararea Consiliului Local al Mun. Galati nr. 187 din data de 31.05.2016 a fost modificata integral H.C.L. nr. 6/2014 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice “Eficientizarea transportului public local” si a fost aprobat un nou Proiect de reabilitare transport urban Galati – sistem de taxare automata, cuprinzand “Analiza Economica”, “Designul de inalta tehnologie” si “Documentatia tehnico-economica”, toate intocmite de societatea NEXTENDIS – consultant francez recomandat de BERD. Finantarea BERD scoate practic aceasta Procedura de achizitie de sub incidenta legislatiei si jurisdictiei romane privind achizitiile publice (Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice si Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale), in cazul contractelor de achiziţie publică cofinanţate in cea mai mare parte de o instituţie financiara internationala cum este BERD, procedurile de atribuire aplicabile fiind impuse de BERD care are propriile Reguli de Procedura si propriul Mecanism de Contestatii pentru Proiecte. Aceasta procedura face practic imposibila aplicarea oricaror remedii legale sau cai de atac interne in materia atribuirii contractului de achizitie in cauza de catre Mun. Galati, sau interventia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sau a instantelor judecatoresti din Romania. In contextul prezentat mai sus au fost  impuse pentru aceasta Procedura conditii de eligibilitate imposibil de indeplinit de orice potential ofertant din Romania si chiar de catre majoritatea ofertantilor internationali  cu experienta in domeniu. Procedura elaborate de consultantul BERD a restrans drastic competitia prin impunerea unor cerinte minime excesive. Cerintele de experienta similara relevanta solicitate in aceasta Procedura sunt greu daca nu imposibil de atins de operatorii economici din Romania, carora le este restrans in mod abuziv si nejustificat accesul . Spre exemplificare precizam ca un ofertant, pentru a fi eligibil, trebuie sa demonstreze ca are experienta similara ca furnizor principal (nu subcontractor), in cel putin 2 (doua) contracte in ultimii 5 (cinci) ani, cu obiect integrarea unui Sistem Automat de Colectare a Tarifelor (AFC), a unui Sistem de Informare a Calatorilor si de Management al Flotei care sa fi fost finalizate cu succes si care sunt similare cu scopul propus al proiectului de la Galati (similaritatea sa se bazeze pe dimensiuni fizice, complexitate, metode/tehnologii) si care trebuie sa indeplineasca cateva caracteristici minime: Emiterea a minim 50.000 de cartele inteligente la punerea în funcţiune a sistemului (cerinta usor de realizat); Procesarea unor informaţii aferente utilizării sistemului de către un număr de cel puţin 60 milioane de calatori pe an (asemenea cifre putand fi justificate in Romania poate doar de catre Metrorex si RATB!). Caracterul abuziv al acestei cerinte este demonstrat chiar de prevederile exprese ale Anexei 1 la Hotararea Consiliului Local al Mun. Galati nr. 187 din data de 31.05.2016 cuprinzand “Analiza Economica” aferenta Proiectului, unde regasim la pagina 31 precizarea cu privire la „numarul estimat de calatorii detectate de sistem: 20.940.495 calatorii pe an”. Este impusa, deci o cerinta de 3 ori mai mare de 60 milioane calatori pe an vs 20.940.495 calatorii pe an. instalarea a minim 450 de validatoare, instalarea a minimum 50 de afişaje de informaţii pentru pasageri, instalarea a cel puţin 20 de automate de vânzare de bilete (in conditiile in care cantitatile ce fac obiectul achizitiei in Procedura in cauza sunt cu mult mai mici!). Cerintele abuzive si restrictive impuse in aceasta Procedura determina incidenta unor situatii care sunt de natura sa incalce grav orice principii care trebuie sa guverneze atribuirea oricaror contracte de achizitie publica (cum ar fi nediscriminarea, tratamentul egal si proportionalitatea). Astfel, in aceasta maniera s-a ajuns la situatia in care daca un ofertant a implementat in ultimii 5 ani doua sisteme astfel: (1) un sistem cu dimensiuni fizice si complexitate mai mare sau cel putin egala cu sistemul „estimat” pentru  Municipiul Galati (cu caracteristici minime prezentate mai sus), in care a utilizat metode/tehnologii similare plus (2) inca un sistem similar dar mai mic, care nu indeplineste caracteristicile minime solicitate (ca si cantitati),  respectivul ofertant NU se poate califica la aceasta Procedura de licitatie. Proiectul solicitat pentru Municipiul Galati ca si componente principale sisteme distincte integrate intr-un mod unitar, reprezentate de: - sistem Automat de Colectare a Tarifelor (AFC), - sistem de Informare a Calatorilor, - sistem de Management al Flotei, - sistemul de Automate de Vanzare Bilete (putem considera ca fiind un sistem distinct). Pentru acest tip de sistem s-a remarcat initial un interes foarte ridicat, peste 17 potentiali ofertanti participand la intalnirea de la Galati din data de 12.06.2017. Acest interes a scazut pe parcurs, odata ce raspunsurile si clarificarile emise de autoritatea contractanta au devenit tot mai restrictive. Astfel, pe parcursul derularii procedurii Mun. Galati a schimbat regulile in timpul jocului: - printr-o clarificare in care solicita ofertantilor ca o capacitate de a gestiona 60 milioane de calatorii/an sa fie demonstrata prin prezentarea unui sistem in care deja au fost gestinate cel putin 60 milioane  de calatorii/an; - autoritatea contractanta vine cu clarificari care modifica flagrant cerintele initiale in ceea ce priveste experienta similara  specifica care trebuie sa fie indeplinita obligatoriu de catre ofertant (singurele 2 caracteristici minimale privind experienta similara care trebuie indeplinite de ofertant prin contracte, restul caracteristicilor minimale  putand fi „demonstrate”/completate pentru ofertant cu contracte ale  subcontractorilor declarati de ofertant) si modifica astfel continutul initial al documentatiei in dezavantajul ofertantilor, restrangand si mai mult competitia. Este de precizat ca s-a ajuns practic la situatia de neinteles si de nepermis ca: – Beneficiarul este de acord sa accepte un Contractor Principal care are experienta doar pentru sisteme Automate de Colectare a Tarifelor (AFC), nu si pentru celelalte sisteme solicitate si care fac obiectul acestei achizitii;   – Beneficiarul este de acord sa accepte un Contractor Principal care poate sa nu aiba niciun fel de experienta in implementarea sistemelor solicitate de Informare a Calatorilor, de Management al Flotei, de Automate de Vanzare Bilete si in integrarea acestora cu sistemul Automat de Colectare a Tarifelor (AFC). Practic, prevalandu-se de eludarea oricarui control prin intermediul jurisdictiei romane si uzand de regulile de procedura BERD care nu asigura un control real si nu impun o cenzura de legalitate corespunzatoare prin intermediul unui organ administrativ-jurisdictional, cerintele din aceasta Procedura denatureaza concurenta intre agentii economici, restrictionand drastic competitia prin eliminarea furnizorilor din Romania si excluderea majoritatii furnizorilor internationali cu experienta. In concluzie autoritatea contractanta se adreseaza doar unui numar extrem de restrans de potentiali furnizori/ofertanti aducandu-le acestora avantaje neloiale, cu efecte negative chiar pentru beneficiarul  sistemului care nu va putea sa obtina produse si servicii de mai buna calitate, la preturi competitive constituindu-se astfel  intr-un comportament vădit anticoncurenţial”.   Ce spune Ionuţ Pucheanu   Reporterii noştri au aflat că până în prezent, au fost cumpărate 51 de caiete de sarcini în cadrul acestei proceduri de achiziţii, dar număratul ofertelor depuse nu s-a încheiat deoarece termenul limită de primire a acestora este 25 iulie. În încercarea de a afla sursa documentului publicat de presa naţională, l-am contactat pe primarul Ionuţ Pucheanu pentru a afla dacă i-au parvenit pe cale oficială informaţiile prezentate în articol. Acesta a spus că nu a primit niciun astfel de document şi a explicat că  Primăria municipiului Galaţi nu a întocmit caietul sarcini şi că de proceduri se ocupă un consultant recomandat de BERD,  în concordanţă cu regulile şi politicile de achiziţii BERD. ”Tot ce ţine de procedura de achiziţie a sistemului de ticketing excede competenţelor Primăriei. Toată documentaţia a fost întocmită de consultantul BERD, iar procedurile de atribuire aplicabile sunt impuse de BERD. Primăria este doar cea care plimbă documentele între consultant şi participanţii la licitaţie”, ne-a declarat Ionuţ Pucheanu.  Cum procedura nici nu a început bine, iar lupta ofertanţilor a şi început, miza fiind cele peste 7 milioane de euro, bani de la bugetul local şi din creditul contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), cei care vor suporta consecinţele vor fi tot gălăţenii care nu vor avea parte prea curând de un sistem modern de taxare a transportului în comun.
Pagina 1 din 6