Nicoleta ROGOJINA

Nicoleta ROGOJINA

Compania de Navigaţie Fluvială Română NAVROM Galaţi, compania cu cea mai mare capitalizare pe piaţa Rasdaq, dar şi unul dintre armatorii fluviali importanţi din Europa, având o capitalizare de peste 200 de milioane de lei, a finalizat răscumpărarea titlurilor acţionarilor minoritari şi urmează să se delisteze de pe RASDAQ. Compania gălăţeană a achitat 13,7 milioane de lei pe parcursul ultimelor trei luni către 431 de acţionari minoritari. Minoritarii au votat împotriva transformării companiei în societate închisă, compania fiind obligată să le cumpere titlurile la preţul de 16,94 lei/acţiune. Preţul, mai mare de peste două ori decât cotaţia acţiunilor companiei  din acel moment, a fost stabilit de un evaluator şi anunţat în luna martie. În toată această perioadă, operatorul de transport a răscumpărat 4,75% din totalul acţiunilor sale.

Pachetul majoritar de acţiuni, reprezentând peste 87% din capital, se află în proprietatea companiei Transport Trade Services (TTS), controlată de omul de afaceri Mircea Alexandru Mihăilescu, care deţine şi compania de transport feroviar Transfer International Spedition. TTS mai deţine şi jumătate din terminalul de export al cerealelor Canopus Star, unul dintre cele mai mari din portul Constanţa, în parteneriat cu traderul Cargill.

În 2014, Navrom a înregistrat o cifră de afaceri de 225 milioane de lei şi a trecut pe pierderi de 8 milioane de lei, de la un profit de 4,6 milioane de lei în 2013. 

Grădina Zoologică de la Gârboavele nu îşi deschide porţile în această lună. Deşi anunţată iniţial pentru începutul lunii iulie, fiind vehiculată ca dată probabilă ziua de 8 iulie a.c., redeschiderea nu poate avea loc deoarece Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Galaţi nu a eliberat încă autorizaţia de mediu. Declaraţiile autorităţilor locale făcute până în prezent scoteau în evidenţă faptul că la sfârşitul anului trecut s-a terminat montarea gardului împrejmuitor, iar la începutul acestui an a fost depusă documentaţia de avizare la Agenţia pentru Protecţia Mediului. Dar abia în şedinţa de astăzi, 14 iulie, a Comisiei de Analiză Tehnică din cadrul APM Galaţi se va analiza documentaţia completă ce stă la baza emiterii autorizaţiei de mediu. 

Din informaţiile obţinute de reporterii noştri de la APM Galaţi, am aflat că documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de mediu a fost înregistrată la sediul Agenţiei pe data de 21 aprilie 2015, iar ca urmare a analizării acesteia şi a verificării amplasamentului au fost solicitate completări. Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi a transmis documentele solicitate pe data de 23.06.2015, iar APM a mai cerut câteva clarificări asupra unor aspecte tehnice, acestea fiind înaintate către Agenţie la data de 9 iulie 2015. 

„Întreaga documentaţie înaintată de Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii «Răsvan Angheluţă» Galaţi va fi analizată în şedinţa CAT APM Galaţi din data de 14 iulie 2015, în conformitate cu prevederile Ordinului MMDD nr. 1798/2007, pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, cu modificările ulterioare. Având în vedere prevederile legislative, eliberarea autorizaţiei de mediu se va realiza după 15 zile lucrătoare de la data luării deciziei privind emiterea autorizaţiei de mediu şi afişarea acesteia pe site-ul instituţiei”, a precizat directorul executiv al APM Galaţi, Carmen Sandu. 

Directorul Complezului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii „Răsvan Angheluţă”, Mădălin Şerban, a confirmat şi el că Parcul Zoologic ar putea fi deschis în prima jumătate a lunii august, imediat după emiterea autorizaţiei. 

A doua consultare publică privind implementarea proiectului "Program Strategic de dezvoltare a Portului Galaţi" cu tema "Plan de acţiuni pentru implementarea cu succes a strategiei de dezvoltare a portului Galaţi" ce s-a desfăşurat ieri a supus atenţiei opiniei publice proiectele şi măsurile de eficientizare identificate în etapa de elaborare a strategiei de dezvoltare. Trebuie menţionat că scopul Planului de Acţiune este de a descrie şi fundamenta paşii necesari pentru implementarea proiectelor şi măsurilor propuse în cadrul Planului Strategic şi are în vedere integrarea portului în fluxurile internaţionale de mărfuri şi pasageri, precum şi creşterea rolului său în îmbunătăţirea accesibilităţii Coridorului Trans-European Rin-Main-Dunăre, conectarea la fostul Coridor Pan-European IX şi transformarea portului într-un motor de creştere şi dezvoltare economică la nivel regional. Experţii prezenţi la consultare au scos în evidenţă faptul că au fost prioritizate acele proiecte a căror implementare în intervalul 2015 – 2035 vor conduce la o creştere economică regională şi locală prin majorarea nivelului de investiţii în zonă, stimularea pozitivă a volumului de mărfuri tranzitate prin portul Galaţi şi sporirea numărului de locuri de muncă temporare şi/sau permanente.

Proiectul este finantat prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013, în cadrul axei prioritare 2: "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport", domeniul major de intervenţie 2.3: "Modernizarea şi dezvoltarea porturilor maritime şi dunărene".Valoarea totală a proiectului este de 440.844 euro iar termenul de finalizare a acestuia este prevăzut a fi luna noimbrie a acestui an.

Cea de-a doua consultare cu privire la realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă nu a prezentat interes exact pentru părţile interesate. Organizată, joi, de către Primăria municipiului Galaţi şi Eptisa România, compania care realizează acest plan, întâlnirea a adus în faţa celor interesaţi datele colectate şi soluţiile identificate de către experţii din proiect la problemele de mobilitate din municipiul Galaţi. Marii absenţi ai acestei întâlniri au fost chiar cei care ar fi avut un cuvânt greu de spus la această dezbatere, adică reprezentanţii firmelor de transport public sau de mărfuri, reprezentanţii asociaţiilor de locatari precum şi ai mai multor ONG-uri care au ca scop bunăstarea urbei noastre. S-au remarcat însă doi reprezentanţia ai societăţii civile, Marta Iozefina Bencze, care a adus în discuţie într-un mod remarcabil problemele zilnice ale persoanelor cu dizabilităţi motorii în privinţa accesibilităţii în instituţii sau în transportul în comun, dar şi Ştefan Bădiţă, care şi-a expus punctul de vedere cu privire la problemele de mobilitate urbană. 

Cele mai remarcabile intervenţii le-a avut însă reprezentantul BERD, Aura Răducu, care a ţinut să precizeze că proiectele Galaţiului în privinţa mobilităţii urbane pot fi finanţate fără probleme. „Nu există lipsă de bani, ci doar lipsă de proiecte. Aveţi nevoie de un proiect de mare impact. Aveti oameni remarcabili la Universitatea din Galaţi. Puneţi-i să gândească. Încercaţi o dezvoltare pe toată zona. Aveţi nevoie de un proiect de mare impact”, a spus Aura Răducu, care a susţinut şi argumentat excelent ideea unei alianţe administrative Galaţi - Brăila.  

Planul trebuie finalizat până în luna iulie a acestui an, timp în care se doreşte definirea zonei de studiu pe care se va baza Planul. Această zonă de studiu va conţine întregul sistem de transport care va servi zona urbană şi vecinătăţile, Planul urmând a fi finanţat de BERD, care va contribui la modernizarea infrastructurii de transport urban în municipiul Galaţi cu un împrumut de 100 de milioane de lei, adică 22,6 milioane de euro şi încă 900.000 euro asistenţă pe bază de subvenţii de la municipalitate. Cu această finanţare, se vor reabilita străzile principale şi infrastructura de apă, se vor achiziţiona noi troleibuze şi se va introduce un sistem automatizat de încasare a tarifelor de călătorie.

Experţii Eptisa mai aşteaptă timp de o săptămână sugestiile gălăţenilor pe pagina de facebook www.facebook.com/Plan-de-Mobilitate-Urbana-Durabila-Galati sau pe site-ul Primăriei muncipiului Galaţi, după care vor trece la finalizarea Planului, cu promisiunea că vor analiza şi vor lua în calcul toate sugestiile primite.

Astăzi, pe ordinea de zi a Comisiei Juridice din cadrul Parlamentului European figura la punctul 11 şi supunerea la vot a ridicării imunităţii europarlamentarului PSD de Galaţi, Dan Nica. Direcţia Naţională Anticorupţie a cerut aviz pentru începerea urmăririi penale a lui Dan Nica sub acuzaţiile de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani. Lui Dan Nica, fost ministru al Comunicaţiilor, i se impută faptul că ar fi primit o parte din suma de 20 mililoane de dolari de la Fujitsu Siemens Computers, cu titlu de consultanţă, cu privire la contractul de licenţe Microsoft cu Guvernul, pentru ca acesta să fie încheiat în condiţiile propuse de Fujitsu.

Reamintim că procurorii anticorupţie au cerut aviz pentru urmărirea penală, în dosarul Microsoft-EADS, a nouă foşti miniştri: Gabriel Snadu, Daniel Funeriu, Alexandru Athanasiu, Ecaterina Andronescu, Valerian Vreme, Şerban Mihăilescu, Dan Nica, Adriana Ţicău şi Mihai Tănăsescu. DNA susţine că din cele 54 milioane USD achitate de Guvernul României în baza contractului cadru şi a extensiei din luna noiembrie 2004, suma de 20 milioane USD reprezintă comisioane pretinse de persoanele implicate în derularea proiectului din cadrul Guvernului României, din ministerele şi societăţilor implicate. 

Şedinţa de astăzi a Comisiei Juridice a început însă cu precizarea că punctul 11 de pe ordinea de zi, adică ”2014/2227(IMM) Request for the waiver of parliamentary immunity of Dan Nica” a fost anulat la cerea raportorului Marinho E Pinto António, care face pare din Alianţa Liberalilor şi Democraţilor pentru Europa (ALDE). S-ar putea zice că astrele şi ALDE au fost favorabile lui Dan Nica în dosarului Microsoft. 

Pe 6 iunie 2015, va avea loc conferinţa  E-Marketing Hub 2015! Pentru cei interesaţi, îi aşteaptă o zi în care 4 speakeri de elită le vor da detalii despre soluţii inovative şi punctuale de marketing care se diferenţiază prin calitate, abordare strategică şi creativitate, reţele sociale, bloguri şi multe altele. Astfel, de la ora 10.00, la restaurantul Flow, cei prezenţi vor avea de parcurs următoare agendă:

10:30 – 11:00: Soluţii de marketing pentru tineri ambiţioşi şi antreprenori curajoşi - Oana Sav  - COORDONATOR ŞI TRAINER, INSTITUTUL DE MARKETING. 

Oana Sav este coordonator şi trainer pentru Oxford College of Marketing la Institutul de Marketing şi consultant la More Marketing Solutions. Absolvent al programului Chartered PostGraduate, deţine titlul de Chartered Marketer, cea mai înaltă distincţie acordată de Chartered Institute of Marketing (CIM). A lucrat în calitate de expert sau consultant pe proiecte şi campanii pentru branduri româneşti sau internaţionale pe pieţe şi segmente de clienţi din România, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Spania, Italia, Marea Britanie şi SUA.

11:10 – 11:40: Soluţii de marketing pentru tineri ambiţioşi şi antreprenori curajoşi - Mihaela Pântea  - BUSINESS COMMUNICATION DESIGNER, EDITOR MARKETING FOCUS

Mihaela Pantea, absolventă de Finanţe-Banci la ASE a ales, în 1993 calea jurnalismului economic şi financiar-bancar unde a evoluat într-o carieră jurnalistică de success la trusturi de presă precum WAZ Medien Holding/România liberă, Realitatea-Caţavencu, Adevărul Holding şi Forbes România.

Începând cu anul 2000, a demarat şi proiecte de comunicare şi relaţii publice, dezvoltate pentru diferite companii romaneşti şi antreprenori români, în paralel cu activitatea de creaţie, coordonare şi implementarea evenimentelor de afaceri. A fost, timp de doi ani, Communication Director la CEC Bank, între 2005-2006

12:10 – 12:40: Social Media Buzz. Our world is shaped by the media? -  Andrei Cismaru - SOCIAL MEDIA MANAGER BITDEFENDER

A facut liceul de electronică deşi nu i-a plăcut niciodată matematica. Îi place să se înconjoare de oameni care sa îl provoace, să scoată cât mai mult din el. Îi plac discuţiile în contradictoriu, bine argumentate. A lucrat în calitate de expert în social media pentru companii precum Mobexpert, Digital Antena Group, iar în prezent coordonează campanii de social media pentru Bitdefender.

12:50 – 13:20: Marketing + Design = Magic - Ionuţ Vlad - GRAPHIC DESIGNER, THECON

Este o persoană deschisă, cu o minte sănătoasă, cu o dorinţă de cunoaştere, cu un temperament balansat, cand incendiar, cand melancolic, dar întotdeauna autentic. Este ceea ce gândeşte, şi niciodată nu gândeşte după tipare, mereu situat undeva în afara cutiei. Acest lucru i-a sporit creativitatea si originalitatea. Pasionat de design de mai bine de 10 ani. La un nivel profesionist practică designul grafic de 4 ani. A fost implicat în diferite proiecte unde elementul de design a avut un rol esenţial, fie el digital sau printat, acesta a ajutat la fixarea ideii in mintea audienţei.

Persoanele interesate se pot înregistra acum pe www.openhub.ro. 

Oamenii de afaceri din Galaţi vor putea participa pe 9 iunie la un eveniment dedicat lor, ce se va desfăşura la Hotel Vega, sala Reuniuni. Seria de evenimente regionale ”Asociaţi în afaceri. Experţii alături de dumneavoastră” propune o dezbatere pe teme de finanţare şi investiţii. Organizatorii şi-au propus să aducă în comunitatea locală de afaceri profesionişti din domeniul finanţării, fiscalităţii şi consultanţei care vor prezenta studii de caz şi vor oferi răspunsuri întrebărilor adresate de participanţi. Participanţii la eveniment reprezintă factorii de decizie - top si middle management - din companiile cu cifra de afaceri mai mare de 500.000 euro din judeţele Galaţi şi Brăila. Printre temele ce urmează a fi dezbătute la eveniment se remarcă ”Finanţarea potrivită afacerii tale” suţinută de Adriana Tiolan - director Grup Retail, Raiffeisen Bank, ”O nouă realitate în universul administrării banilor” cu Mihnea Barbulescu - director Vânzări şi Eduard Inizian - manager Clienţi Institutionali, Erste Asset Management, ”Provocări ale sistemului fiscal actual” prezentată de Ruxandra Tarlescu - senior manager Consultanţă Fiscală PwC Romania, ”Modificările aduse de noul Cod Civil în materie de garanţii reale oferite bancilor” cu Irina Amarghioalei - avocat senior Sălcianu Attorneys at Law şi, nu în ultimul rînd, ”Finanţarea consultanţei în afaceri” prezentată de Daniela Marin - director Program SBS, BERD România. ”Asociaţi în afaceri. Experţii alături de dumneavoastră” aduce o abordare diferită în formatul evenimentelor de afaceri, printr-un set-up atipic - vorbitorii vor sta în rând cu participanţii, eliminând în acest fel orice bariere de comunicare. Participarea este gratuită şi se face pe bază de invitaţie, în limita locurilor disponibile. 

Vineri, 15 Mai 2015 00:00

Apa caldă, agent electoral

Niscai gălăţeni, vreo 300, organizaţi de nişte sindicalişti unşi cu toate alifiile, au ieşit în stradă şi au făcut scandal fix în ziua în care primarul era la Ministerul Energiei să găsească soluţii pentru achiziţionarea cazanului necesar producerii apei noastre calde cea de toate zilele. Simplă coincidenţă, aş putea spune. Dar în acest editorial nu am de gând să analizez ce face sau ce nu face primarul în privinţa rezolvării acestei situaţii, ci am în vedere manevrabilitatea maselor având drept material conductibil apa caldă. În cazul de faţă, cetăţenii supuşi piruetelor dictate de subconştientul sindical se împart în două mase. Una este reprezentată de foştii angajaţi Apaterm, viitori angajaţi Calorgal, iar cea de-a doua este reprezentată de câţiva membri ai unui partid şi câţiva jinduitori după apă caldă. Problema mai grea şi mai mare pentru această parodie de protest nu a prea ştiut nimeni care a fost de fapt. Apatermiştii acuzau că au rămas şomeri. Vaai, ce minciună mincinoasă... În mare parte, adică piloşii de partid şi profesioniştii, vor fi preluaţi de zâna apei calde, Calorgal. Dar de fapt nu desfiinţarea locurile de muncă e motivul de protest, ci faptul că n-are oraşul apă caldă. Hait! Păi ce? De ieri, alaltăieri, nu e agent termic? Până acum le-a fost bine apatermiştilor, se poate concluziona conform regulii de trei simplă, că altfel ar fi protestat demult. Cum nu le-a fost bine? Aţi auzit voi şi ştiaţi că Apaterm putea presta servicii de întreţinere şi reparaţie contra-cost a instalaţiilor şi chiar aveau preţuri foarte bune? De unde să stiţi, că toţi meseriaşii de la Apaterm prestau în regie proprie şi nu în interesul companiei care se zbătea în lipsuri financiare. Dar nici şefii lor nu s-au obosit să facă în aşa fel încât să afle lumea. Nu a existat interesul să se producă bani pentru companie, asta e clar. 

Dar să lăsăm trecutul. Prezentul ne arată că liderii sindicali şi-au amintit de rolul lor în societate cam prea târziu şi cam prea fără credibilitate. Pe asta au pierdut-o în toţi anii în care s-au remarcat prin absenţă şi indiferenţă totală faţă de problemele membrilor de sindicat. Acum se reanimează pentru că ar putea fi interesaţi şi interesanţi pentru partide. Anul acesta este anul marilor răsuciri şi reaşezări politice. Totul trebuie să se rezolve în câteva luni, căci la anul avem alegeri. Opoziţia (încă nu se ştie exact care e aia, căci încă se mai tatonează alianţele) dar şi Puterea preferă să agite spiritele şi, în funcţie de reacţia oamenilor, să ştie cum plusează la negocieri. Au fost prezenţi la protest şi lideraşi precum şi câţiva membri ai unor partide. Nu au ţinut să se remarce, dar se ştie că ei nu fac nimic fără interes politic. La fel şi apatermiştii, care au protestat tot pentru interesul lor propriu, acela de a se remarca de pe poziţii de forţă şi de a arăta că fără ei nu se poate, tot din punct de vedere politic vorbind. Iar dacă am fost prea subtilă în toată această poliloghie, vă spun acum clar şi verde în faţă cine a suflat în vuvuzele: apatermişitii-calorgalişti atârnaţi politic, nişte lideri de sindicat ieşiţi de la naftalină, la care s-au mai adăugat şi câţiva membri ai unor partide. Pe lungul drum al protestului, e drept, s-au mai lipit nişte pensionari şi câţiva şomeri adevăraţi. Gălăţenii neprotestatari ori au joburi, şi deci au şi boilere, ori n-au serviciu, aşadar, degeaba ar avea apă caldă, că oricum nu au cu ce o plăti. Restul e doar politică. 

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea, a prezentat, într-o conferinţă de presă, Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară, aprobat în ultima sedinţă de guvern, al cărui obiectivul principal este de a înregistra gratuit toate imobilele, respectiv toate terenurile şi clădirile din România, inclusiv apartamentele, în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. 

"Primul lucru care trebuie subliniat, când vorbim despre cadastru şi carte funciară, este legat de valorificarea proprietăţilor din România. Orice proprietate este un capital potenţial, aflat la dispoziţia proprietarului sau a posesorului, iar ceea ce este cel mai important este că acest capital poate fi pus în valoare doar prin intabularea dreptului de proprietate din cartea funciară. O proprietate fără cadastru este un fel de bun care nu poate fi folosit de către proprietar. De ce este importantă înscrierea sistematică a proprietăţilor în cadastru şi în cartea funciară? Pentru că proprietăţile imobiliare, de regulă, reprezintă mai mult de jumătate din avuţia unei naţiuni, iar în lipsa cadastrului, această avuţie nu poate fi valorificată, practic sunt nişte hârtii fără valoare pe mâna proprietarului”, a declarat Liviu Dragnea, care a mai precizat că toate acestea vor fi gratuite pentru beneficiari, persoane fizice sau juridice, inclusiv instituţii publice. 

Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară va genera cel puţin 5.600 de locuri de muncă. 600 posturi vor fi implementate suplimentar în cadrul Agenţiei Naţionale de Cadastru, în special în filialele judeţene, iar peste 5.000 de locuri de muncă se vor înfiinţa la nivelul firmelor care vor câştiga licitaţiile pentru realizarea măsurătorilor cadastrale, precum şi locuri de muncă în plus la birourile notariale şi la alte instituţii implicate. 

 

Galaţiul, „prins” în prima etapă a programului

 

Din cele 40 de milioane de imobile estimate a fi în România, doar circa 7,4 milioane sunt înregistrate în evidenţele de cadastru şi carte funciară, ceea ce reprezintă puţin peste 18% din total. Jumătate dintre acestea, circa 3,6 milioane, se află în mediul urban, iar diferenţa în mediul rural. 

În prezent, doar 7 unităţi administrativ teritoriale din România au cadastru finalizat integral, cadastru general şi cărţi funciare deschise pentru toate proprietăţile. În 2015 este vizată demararea procesului de înregistrare sistematică a proprietăţilor în 147 de unităţi administrativ teritoriale, cu o sumă alocată de 158 de milioane de lei, printre judeţele nominalizate în această primă etapă fiind şi Galaţiul.

Printre beneficiile generale ale acestui program se poate enumera posibilitatea comasării terenurilor, înregistrarea domeniului public şi privat al fiecărei unităţi administrativ teritoriale, precum şi a statului român, eliberarea certificatelor de moştenitor, finalizarea procesului de restituire a imobilelor la nivelul fiecărei localităţi, precum şi înregistrarea imobilelor deţinute fără acte, de posesori, dar mai ales realizarea gratuită a planului cadastral pentru fiecare proprietate, reducerea termenelor pentru cererile de carte funciară şi plan cadastral, diminuarea costurilor tranzacţiilor imobiliare, precum şi actualizarea registrelor de evidenţă ale primăriilor.

Asociaţia Pescarilor Sportivi Feroviari şi Prietenii ”Valuri de crap” şi-a propus promovarea pescuitului recreativ în rândul copiilor prin organizarea unui concurs de pescuit pentru cei mici. ”Dorim ca acest concurs să nu fie stresant pentru participanţi, din pasiunea pe care o au părinţii/însoţitorii lor. Ca orice cadou, trebuie să fie o bucurie pentru cei care îl primesc, nu un lucru forţat, care poate fi marcant pentru restul vieţii. Lăsăm la latitudinea părinţilor/însoţitorilor respectarea acestui deziderat. Am ales denumirea „Peştişorul de aur” pentru concurs întrucât regula va fi aceeaşi ca în poveste: prinde şi eliberează”, au declarat organizatorii de la Asociaţia Pescarilor Sportivi Feroviari şi Prietenii ”Valuri de crap”, care au gândit acest concurs ca fiind un cadou oferit micilor pescari de Ziua Copilului. 

Înscrierea la concurs se face în limita celor 70 de locuri alocate. Concursul se adresează copiilor din clasele I-IV, vârsta maximă pentru a putea participa fiind de 11 ani, iar fiecare participant va fi obligatoriu însoţit de catre un părinte sau însoţitor. Ţinând cont de anotimp şi de protecţia care trebuie asigurată participanţilor, însoţitorii trebuie să asigure mijloace de protecţie (umbrele) şi echipament adecvat mediului de desfăşurare. Concursul se va desfăşura pe pârâul Chineja, în dreptul staţiei de cale ferată din Localitatea Tuluceşti, pe data de 1 Iunie 2015, iar durata concursului este de 2 ore din momentul în care fiecare participant a ocupat locul în stand. Fiecare participant va avea din dotare proprie o găleată cu apă în care vor fi păstraţi peştii până la măsurarea de către arbitri, după care vor fi eliberaţi. Periodic, arbitrii se vor deplasa la fiecare participant pentru măsurarea „capturilor” şi eliberarea lor.

Pagina 5 din 6