Miercuri, 20 Decembrie 2017 00:00

Unilever obţine 8 miliarde de dolari din vânzarea diviziei de margarină către KKR

Scris de
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Firma americană de private equity KKR & Co a achiziţionat divizia de margarină şi produse tartinabile a grupului anglo-olandez Unilever, pentru 8,1 miliarde de dolari (6,83 miliarde de euro), au anunţat vineri cele două companii, transmit Bloomberg şi Reuters.
Este cea mai mare mare preluare realizată cu capital împrumutat (leveraged buyout) anunţată anul acesta în Europa, tranzacţia urmând să se finalizeze la mijlocul anului viitor.
Printre brandurile vândute de Unilever se află Flora, ProActiv, Bertorelli şi I Can't Believe It's Not Butter!
Firmele de private equity sunt atrase de marja ridicată de profit a diviziei Unilever de margarină şi produse tartinabile, dar în prezent consumatorii occidentali îşi reduc consumul de unt şi margarină, pentru a-şi proteja sănătatea.
Tranzacţia face parte din planul directorului general Paul Polman de a se concentra pe brandurile mai mici dar în creştere rapidă, cum ar fi ceaiul Pukka Herbs şi condimentele Sir Kensington.
KKR a concurat cu Apollo Global Management şi CVC Capital Partners pentru divizia de margarină şi produse tartinabile a Unilever, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Nicolas Liabeuf, directorul diviziei de margarină şi produse tartinabile, va rămâne în funcţie, a informat Unilever. Anul acesta, acţiunile Unilever au urcat cu 27%.
Cu sediul în New York, KKR avea la sfârşitul lunii septembrie active în administrate în valoare de 153 miliarde de dolari.
Recent, Unilever a anunţat că ar putea renunţa la structura sa foarte veche, ce prevede menţinerea a două corporaţii separate, în Marea Britanie şi în Olanda, şi intenţionează să renunţe la divizia de margarină şi produse tartinabile, ca parte a unei revizuiri mai ample a afacerilor sale.
În timp ce analizăm opţiunile referitoare la divizia de margarină şi produse tartinabile, devine evident că structura legală duală face astfel de schimbări mai complexe, se arată în comunicatul Unilever, unul dintre cei mai mari producători mondiali de bunuri de larg consum.
Pierderea Unilever ar putea fi o lovitură pentru premierul britanic Theresa May, pe fondul temerilor legate de Brexit. Multinaţionalele cu sediul în Marea Britanie au beneficiat de deprecierea lirei sterline de la votul din iunie 2016 privind ieşirea ţării din UE, majorând valoarea vânzărilor lor în afara Regatului Unit.
Dacă Unilever alege Olanda, politicienii locali vor respira uşuraţi o perioadă, pe fondul temerilor privind intenţiile companiilor străine de a prelua firme olandeze.
Structura duală - Unilever este societate publică cu răspundere limitată şi în Marea Britanie şi în Olanda - a fost o parte cheie a companiei de la înfiinţarea sa, în 1930, în urma fuziunii dintre un producător olandez de margarină cu un furnizor britanic de săpun.
Unilever (producătorul săpunurilor Dove, ceaiurilor Lipton şi îngheţatei Magnum) este prezent în peste 100 de ţări, are 163.000 de angajaţi, iar pe piaţa românească activează din anul 1995.
Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova.

Lasă un comentariu