Două consorţii multinaţionale se luptă pentru sistemul de e-ticketing al Galaţiului

Luni, 31 Iulie 2017 12:12
Publicat în Comunitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Consorţiul Kapsch CarrierCom Belgium NV - Kapsch SRL Romania şi consorţiul AEP Ticketing Solutions - CertSign, Swarco Traffic România SRL sunt cele două asocieri care au reuşit să îndeplinească cerinţele BERD pentru a putea participa la licitaţia pentru achiziţia privind ”Furnizare şi Mentenanţă Sisteme Automate de Colectare şi Informare Pasageri şi Management Flotă pentru municipiul Galaţi” (sistemul de ticketing), organizată de Primăria Galaţi. Cele două consorţii ”se luptă în oferte” pentru cele peste 7 milioane de euro, bani de la bugetul local şi din creditul contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).  Proiectul în ansamblul lui are mai multe componente: reabilitarea străzii Mihai Bravu (contract finalizat); reabilitarea străzii Anghel Saligny (pe final de contract); reabilitarea străzii Tecuci (pe final de contract); achiziţia a 14 troleibuze noi (contract în derulare); achiziţia sistemului AFC (Automated Fare Collection - Sistem de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie). Sistemul AFC se va baza pe şase canale de distribuţie pentru furnizarea către pasageri a serviciilor tarifare variate: puncte de vânzare deţinute de Transurb (vor gestiona vânzările de bilete şi vor rămâne singurul canal de distribuţie a cardurilor de transport emise); puncte de vânzare ale distribuitorilor terţi (o reţea de distribuitori terţi va permite călătorilor să achiziţioneze bilete şi să reîncarce cardurile de transport); automate de vânzare a titlurilor de călătorie (bilete + încărcare smartcarduri) într-o varietate de locaţii accesibile (o reţea de AVM-uri va permite pasagerilor să achiziţioneze gama completă de bilete şi să îşi reîncarce smartcardurile); distribuitoare de bilete de hârtie (o reţea de dispensere de bilete va permite pasagerilor să cumpere bilete de o singură călătorie şi să reîncarce smartcardurile); prin intermediul site-ului web (călătorii vor putea să cumpere bilete şi să reîncarce cardurile de transport emise); prin intermediul aplicaţiei de pe telefonul mobil (pasagerii vor putea să cumpere bilete prin intermediul smartphone-urilor). Pasagerii vor trebui să valideze biletele şi smartcardurile la momentul intrării în vehicul, indiferent dacă este tichet de călătorie sau abonament plătit sau gratuit. Sistemul de informare a pasagerilor cuprinde dispozitive de afişaj în 96 de staţii, care vor informa pasagerii cel puţin despre următoarele două vehicule care vin în staţie, sortate pe linii. De asemenea, prin noul sistem se va asigura şi un management al flotei (localizare în timp real şi monitorizare a flotei). Vor fi disponibile spre afişare următoarele: toate vehiculele sau filtrare pe linie sau clasă de vehicule; toate detaliile despre vehicule; toate detaliile despre staţii.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu