„Trebuie să punem în valoare Portul Galaţi prin oportunităţile oferite de Strategia Dunării”

 
Miercuri, 09 Noiembrie 2016 00:00
Publicat în Politica
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Cristian Dima, preşedintele filialei din Galaţi a Yacht Club Regal Român şi un pasionat de navigaţie, este de părere că trebuie folosite oportunităţile oferite de Strategia Dunării pentru dezvoltarea unor proiecte care să readucă Portului Galaţi gloria de odinioară, de cel mai important port de la Dunăre.
„Avem toţi nostalgia a ceea ce era odată Portul Galaţi, când stăteau vapoarele la ancoră în radă, aşteptând să intre la operare. Între timp a fost războiul din fosta Iugoslavie, care a avut efecte devastatoare asupra navigaţiei pe Dunăre, s-a produs şi criza globală, care a diminuat şi mai mult volumul de mărfuri. Oamenii din navigaţie, şi mă refer aici la administraţiile porturilor şi firmelor de navigaţie nu stau cu mâinile în sân, încearcă să găsească soluţii pentru creşterea şi diversificarea volumului de mărfuri. Ce mă tem este că la nivelul opiniei publice din Galaţi dar şi al politicienilor începem să ne obişnuim cu situaţia asta, să o acceptăm. Acesta este cel mai nociv lucru, să ne mulţumim cu nostalgia, într-un moment în care de fapt ar trebui să fim foarte pragmatici. Trebuie ca în primul rând noi, gălăţenii, să ne dorim ca Portul Galaţi să devină cel mai mare port la Dunăre, ca portul şi navigaţia să genereze bunăstarea la Galaţi, cum era odată. Un astfel de curent de opinie, puternic, ar putea pune presiune pe factorul politic, o presiune de care este nevoie pentru a fi găsite oportunităţile de finanţare şi pentru a se face lobby la Guvern şi la Bruxelles pentru proiectele ce pot fi dezvoltate la Galaţi prin Strategia Dunării”, ne-a declarat Cristian Dima.

Platforma Multimodală, un punct câştigat

În opinia lui Dima, e salutară recenta lansare a primei etape a proiectului „Platforma Multimodală Galaţi”, în valoare de 80 de milioane de euro, derulat în parteneriat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi, Port Bazinul Nou şi Metaltrade.
„Eu mi-aş fi dorit ca proiectul să fi fost aprobat în varianta iniţială, cu finanţarea de 140 milioane de euro, dar e bine şi aşa, pentru că este un început. E primul proiect care pune în valoare faptul că porturile din Galaţi au şi cale ferată cu ecartament european şi cale ferată cu ecartament lat, specific Ucrainei, Rusiei şi statelor din Asia. Asta va facilita ca Portul Galaţi să devină placa turnantă în transportul de mărfuri naval-feroviar între vestul Europei şi ţările din Est. Este un punct câştigat. Pentru creşterea activităţii în Portul Galaţi, mai trebuie să discutăm despre taxele de canal, despre alte facilităţi ce trebuie acordate navigaţiei pe Dunăre. Sunt multe de făcut”, a adăugat Dima.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu