Ghid de supravieţuire în luna tentaţiilor

 
Duminică, 17 Decembrie 2017 00:00
Publicat în Sanatate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Sărbătorile se apropie cu paşi repezi şi odată cu ele ne gândim la cadouri, la moş Crăciun, la momentele petrecute în familie alături de cei dragi şi la bunătătăţile ce le vom pune pe masă. Cu toate astea, ideal ar fi să găsim un echilibru şi să nu facem excese pe care mai tărziu le putem regreta. De aceea, Dr.Corina Zugravu, membru al Comitetului Consultativ în Nutriţie al Herbalife, ne sfătuieşte să trecem prin prisma bunului simţ toate concepţiile pe care le avem despre nutriţie.
“Regula de aur este bunul-simţ. Să nu uităm că nu vine sfârşitul lumii de Crăciun şi că nu e nevoie să ne supraalimentam şi să mâncăm în neştire 3 zile şi 3 nopţi. Că putem mânca şi în zilele următoare, fără a ne pune sănătatea în pericol. Ideea că „lasă că mănânc acum că dau jos după aceea” e foarte periculoasă pentru organism. Metabolismul nostru (mai ales de la o vârstă încolo) nu mai face faţă la extreme de genul acum mănânc mult şi după aceea mă înfometez. Îl dezechilibrăm şi apoi începe să funcţioneze greşit,” spune Corina Zugravu.
În acelaşi timp trebuie să fii smart în alegeri pentru că in vremurile moderne avem multe opţiuni la îndemână pentru a ne păstra sănătatea. „Spre deosebire de trecut, oamenii consumă acum extraordinar de multe calorii. Trebuie încercată diminuarea meselor astfel încât, cu puţine calorii, să ne simţim saturaţi. 5 porţii de fructe şi legume pe zi ajută cu adevărat la acest lucru. Este important consumul de legume şi fructe zilnic. Să se mănânce conform bunului simţ tradiţional, fără a se exagera consumul. Românii idealizează mâncarea din trecut, nu este în regulă să ne întoarcem să mâncăm ca înainte deoarece atunci stilul de viaţă era total diferit,” spune dr. Zugravu, potrivit unui comunicat transmis Mediafax.

7 reguli de supravieţuire în luna decembrie

1. Păstrează rutina obişnuită de alimentaţie şi exerciţii fizice, sezonul sărbătorilor nu este o scuză pentru a te abandona tentaţiilor.
2. Păstrează-ţi echilibrul şi ţine ritmul celor 5 mese. Nu mânca prea mult, dar nici nu te înfometa de dragul unor diete drastice pentru a arăta bine la petrecerile de final de an.
3. Evită sa mergi la întâlniri cu prietenii sau la petreceri fără să fii mâncat ceva înainte. Ţine la îndemână gustări sănătoase ca să nu te prindă foamea pe nepregătite.
4. Fii atentă la caloriile din alcool, din sucuri sau din băuturile pe bază de cafea cu multă frişcă sau caramel. Dacă ţi se pare că ai nevoie de un pahar în mână pentru a socializa de sărbători, alege un pahar cu apă minerală şi lămâie.
5. Asigură-ţi energia corectă de la prima ora - e important să începi cu un mic dejun echilibrat care asigura corpului nutrienţii şi energia vitală de care ai nevoie.
6. Perioada sărbătorilor este plină de stres, ceea ce poate duce la momente în care vei mânca impulsiv. Fă-ţi timp pentru odihnă şi momente de linişte!
7. Păstrează-ţi optimismul, bucură-te de fiecare moment al sărbătorilor iar această atitudine te va ajuta enorm să ignori tentaţiile şi să îţi întăreşti angajamentul pentru un stil de viaţă sănătos!

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu