Pâinea integrală, cel mai bun prieten pentru o alimentaţie sănătoasă

 
Miercuri, 08 Noiembrie 2017 00:00
Publicat în Sanatate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pâinea integrală este una dintre cele mai bune alegere pentru o alimentaţie sănătoasă. Fie că vrei să slăbeşti, fie că vrei să ai un stil de viaţă sănătos, specialiştii recomandă să alegem atât pentru noi, cât şi pentru familia nostră, doar pâine integrală, nu pâine albă. Cu toate acestea, pentru afânarea aluatului, pentru gust, aspect şi încadrarea pâinii într-un preţ accesibil, E-urile sunt adăugate generos în procesul de fabricaţie. Cercetează atent eticheta şi alege pâine integrală fără E-uri. Acum este foarte simplu să identificăm fiecare aditiv alimentar printr-o simplă scanare a codului de bare al produselor, utilizând Aplicaţia InfoCons, disponibilă GRATUIT pentru dispozitive mobile cu sistem de operare Android sau iOS.
Astfel, chiar dacă există produse fără aditivi alimentari (E-uri), în anumite produse putem cu uşurinţă identifica până la 7 E-uri, printre care: E160 - Beta-caroten, E170 - Carbonat de calciu, E200 - Acid sorbic, E223 - Metabisulfit de sodiu, E262 - Acetat de sodiu, E263 - Acetat de calciu, E270 - Acid lactic, E282 - Propionat de calciu, E300 - Acid ascorbic, E304i - Palmitat de ascorbil, E322 - Lecitină, E330 - Acid citric, E471 - Mono şi digliceridele acizilor graşi, E472 - Esterii acetici ai mono - şi digliceridelor cu acizi graşi, E475 - Esterii poliglicerici ai acizilor graşi şi E481 - Stearoil 2 lactilat de sodiu. Alimentele care conţin aditivii E160, E170, E200, E223, E262, E270, E300, E472, E475 sau E481 nu pot fi folosite în alimentaţia copiilor mici sau sugarilor. Deşi diferenţa în ceea ce priveşte numărul de calorii este nesemnificativă (pâinea albă are circa 265 calorii/100 g, iar cea integrală între 240 şi 260/100 g, în funcţie de producător), cea care contează este calitatea caloriilor. Spre deosebire de pâinea albă, pâinea integrală conţine fibre – substanţe nedigerabile esenţiale în tranzitul intestinal, care previn şi ameliorează constipaţia şi reduc riscul de cancer de colon. Pentru un organism sănătos, consumul recomandat este de 15 g de fibre la 1000 de Calorii. Specialiştii atenţionează ca înainte de achiziţionarea produselor tip pâine să fie verificate: termenul de valabilitate, ingredientele de pe eticheta produselor (menţionate în ordine descrescătoare, după proporţia fiecărui ingredient) şi aditivii alimentari (E-urile) menţionaţi pe eticheta produsului.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu