Galaţiul are un nou logo

Luni, 03 Iulie 2017 11:19
Publicat în Știrea zilei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Trei tineri, un gălăţean, un tulcean şi o domnişoară din Republica Moldova (care a studiat însă în România) sunt cei care au realizat logo-ul municipiului Galaţi, un concept de identitate vizuală a oraşului pentru care Primăria Galaţi a alocat un buget de 38.000 de lei fără TVA. "Reprezentăm firma I.V.Future S.R.L care a fost înfiinţată acum doi ani, însă toţi trei avem circa 13 ani de vechime în branţă, ocupându-ne de astfel de lucrări şi înainte de înfiinţarea firmei, pe PFA-uri", au explicat tinerii, precizând că firma pe care o au a câştigat licitaţia pentru realizarea proiectului ”Branding şi Identitate vizuală a Municipiului Galaţi”.
În cadrul acestui proiect, tinerii au realizat noul logo al municipiului Galaţi care cuprinde, stilizate, elemente arhitecturale, simboluri reprezentând doi peşti, crucea Sf. Andrei, o elice navală precum şi imaginea unui vapor pe Dunăre.
“În procesul de creare a logo-ului Municipiului Galaţi am ţinut cont de heraldica veche a oraşului. Considerăm că elementele vizuale reprezentate de stemă au un rol important în definirea identităţii oraşului - ambarcaţiunea din partea superioară aminteşte faptul că acest oraş este un important port la Dunăre, atestarea sa documentara drept schelă (port) datând, dupa cum se ştie, din secolul XV; peştii scot în evidenţă rolul acestui port în dezvoltarea pescuitului; caducelul este atributul zeului Mercur, zeul comerţului. Acesta simbolizează intensa activitate comercială desfăşurată aici, Galaţiul ajungând în 1711, conform afirmaţiei lui Dimitrie Cantemir, centrul comercial cel mai important de pe toată Dunărea, statut întărit dupa spargerea, în 1774, a monopolului turcesc în zonă, şi mai ales dupa desfiinţarea definitivă a acestuia, în 1829. La nivel compoziţional am păstrat delimitarea clară a elementelor vizuale şi separarea lor pe 3 nivele. Culorile principale- roşu, galben şi albastru deschis au fost preluate pentru varianta cromatică şi vor fi folosite în funcţie de context şi mediul de aplicare al logo-ului”, au spus creatorii logo-ului.
De asemenea, a fost prezentat şi un manual de identitate vizuală care cuprinde un set de reguli de utilizare a elementelor de identitate vizuală a unui brand, fiind date şi câteva exemple de simboluri vizuale care pot fi create utilizând geometria logo-ului stabilit. "Municipiul Galaţi are un motiv întemeiat pentru a-şi îmbunătăţi imaginea atât pe plan regional, naţional cât şi internaţional; un potenţial enorm de dezvoltat pentru întărirea poziţiei; resursele şi suportul necesare pentru implicarea într-un management de branding. Însă trebuie să devină o viziune comună a tuturor actorilor regionali, care numai implicaţi solidar pot da viaţă unei identităţi puternice a Municipiului Galaţi", se concluzionează în manual.
Totodată, în cadrul acestui nou concept Primăria municipiului Galaţi va avea un nou site cu o altă structură, îmbunătăţit, disponibil atât în varianta desktop, cât şi pentru telefoanele mobile, au spus reprezentanţii firmei. "De acum înainte, se vor face aplicaţii pentru diverse tipuri de evenimente pentru a putea fi folosite pe viitor", a spus Ionuţ Vasiliu, reprezentant al firmei. "Urmează o etapă de mentenanţă în care vom încerca să susţinem Primăria în tot ce ţine de iniţiativele de aplicare a acestui brand. Noi mai avem un manual pe care l-am predat cu o strategie de promovare. Se va discuta inclusiv pe acţiuni concrete", a declarat Iulia Bors, designer web.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu