Microsoft a primit o amendă de 60 milioane euro în Franţa. Sancţiunea vine de la autoritatea de protecţie a datelor, pentru că nu a pus în funcţiune un sistem simplu prin care userii să refuze cookie-urile, scrie AFP.
Autoritatea CNIL - Commission nationale de l’informatique et des libertés - a aplicat amenda pentru că, la motorul de căutare Microsoft Bing, procedura de refuz al cookie-urilor nu este la fel de simplă precum cea de acceptare a lor. Autoritatea CNIL a demarat o campanie pentru a verifica modul în care marile companii aplică regulile legate de cookie-uri şi amenda aplicată celor de la Microsoft este cea mai mare din acest an impusă în Franţa.
Microsoft are trei luni la dispoziţie să aplice modificările de simplificare cerute. Altfel, va trebui să plătească 60.000 de euro penalizare pentru fiecare zi de întârziere. Google şi Facebook au fost sancţionate în decembrie 2021, pentru probleme similare, amenzile fiind de 150 milioane euro, respectiv 60 milioane euro.
Cookie-ul este un mic fişier salvat pe computerele utilizatorilor cu scopul de a stoca preferinţele şi alte informaţii folosite în paginile web accesate de aceşti utilizatori. Cookie-urile pot salva setările utilizatorilor pentru anumite site-uri şi pot fi folosite uneori pentru a afla cum ajung vizitatorii la site-uri şi cum interacţionează cu acestea.
Vineri, 23 Decembrie 2022 13:25
Microsoft a fost amendată cu 60 milioane de euro Recomandat
Scris de Ioana Tanase
Publicat în
Mapamond
Etichetat cu
Articole recente - Ioana Tanase
- O tânără gălăţeancă a căzut 100 de metri într-o prăpastie din munţii Bucegi
- ALERTĂ ALIMENTARĂ: ECO Chipsuri retrase de la comercializare
- Lămâi din Turcia cu pesticide retrase din supermarketuri
- Robotul ION de la Guvern, acuzat de furt
- Auchan testează eliminarea casierilor din supermarket
- Nurofenul ar putea fi scos din farmacii
- Cum poţi şterge toate informaţiile despre tine de pe internet
- Toate instituțiile care prestează un serviciu public nu mai au voie să ceară copii după acte emise de statul român
- Veşti pentru românii care au primit carduri pentru alimente
- Facebook şi Instagram introduc abonamentele. Este sfârşitul a douăzeci de ani de reţele sociale gratuite