Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Ministrul interimar Dan Vîlceanu a revocat din funcţie membrii Consiliului de Administraţie (CA) al RA Administraţia Fluvială a Dunării de Jos SA Galaţi.

Astfel, Cătălin Ciupercă (directorul general al AFDJ), Radu Valentin Bâlcu, Georgiana Florentina Sârbu, Sorin Florian Boldi, Marius Mihail Stoicănescu, Bogdan Pîndaru au fost revocaţi, iar în locul lor au fost numiţi Angela Stela Ivan, Ileana Sorocoleţ, Emanoil Porumb, Gheorghe Lucian Mihai, Teodor Dulceaţă şi Laurenţiu Marian Chiru.

Schimbările vin ca urmare a ieşirii USR de la guvernare, toţi fiind înlocuiţi cu membri PNL care în mare parte nu au experienţă în domeniul naval. Vom reveni pe această temă cu un amplu articol.

Se pregăteşte debarcarea şi membrilor CA de la Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi precum şi a directorilor de la cele două companii.

Municipiul Galaţi a depăşit miercuri, 13 octombrie 2021, pragul critic de 6 cazuri la mia de locuitori. Potrivit datelor comunicate de Prefectura Galaţi, miercuri, incidenţa a ajuns la 6,36/1.000 în municipiul Galaţi. Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Galaţi va decide, în termen de 48 de ore, conform legii, când vor intra în vigoare noile măsuri şi restricţii.

Conform noilor prevederi legislative, localităţile cu incidenţa COVID de peste 6 la 1.000 de locuitori intră în carantină în weekend, între orele 20:00 şi 05:00. Sunt exceptaţi de la această măsură gălăţenii care au schema completă de vaccinare şi cei care au trecut prin boală. Dacă se va depăşi incidenţa de 7,5 la mie, această măsură se va aplica în toate zilele săptămânii. De asemenea, masca redevine obligatorie şi pe stradă. Magazinele vor funcţiona în intervalul orar 05:00 - 22:00. Şcolile vor rămâne deschise şi dacă incidenţa trece de 6 la mie şi se vor închide clase sau şcoli, individual, în funcţie de apariţia cazurilor de COVID în rândul elevilor şi al cadrelor didactice.

Lista completă a măsurilor şi restricţiilor:

1. în spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane şi cu purtarea măştii de protecţie;
2. organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie;
3. organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor publice sau private de cultură care administrează spaţii special destinate activităţilor cultural-artistice în aer liber sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane şi cu purtarea măştii de protecţie;
4. organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie;
5. organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane;
6. activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber să se desfăşoare în judeţele/localităţile, cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună;
7. organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) să fie permisă cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, dar nu mai mult de 200 de persoane, în interior sau în exterior, doar în intervalul orar 5.00-24.00 şi doar dacă acestea sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180- a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
8. organizarea de cursuri de instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, să fie permisă cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică;
9. organizarea de conferinţe să fie permisă cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică;
10. organizarea de mitinguri şi demonstraţii să fie permisă cu un număr de participanţi de maximum 100 de persoane şi cu purtarea măştii de protecţie;
11. măsurile privind interzicerea circulaţiei persoanelor în afara locuinţei sau a gospodăriei să nu se aplice persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii;
12. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului în intervalul orar 5.00 – 24.00;
13. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în interiorul centrelor comerciale este permisă până la 50% din capacitatea maximă a zonelor de consum delimitate faţă de restul spaţiului public şi amenajate în acest scop;
14. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană;
15. activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului;
16. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului;
17. activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spaţii închise este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maxima a spaţiului şi în intervalul orar 5.00 – 24.00;
18. activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului în intervalul orar 5.00 – 2.00.

Pentru a participa la evenimente, publice sau private, sau pentru a avea acces în baruri, restaurante, teatre, cinematografe, cluburi, activităţi sportive şi nu numai, cu excepţia copiilor cu vârsta mai mică sau egală cu 12 ani, persoanele fizice vor fi obligate să facă dovada vaccinării sau vindecării de infecţia cu virusul SARS-CoV-2 prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19, care va fi scanat de operatorul economic/organizator prin aplicaţia mobilă de verificare pusă la dispoziţie, gratuit, de către STS. Este vorba despre aplicaţia „Check DCC”, disponibilă în Google Play.

În Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) de la Şantierul Naval 2 Mai SA Mangalia, desfăşurată pe data de 04 octombrie 2021, s-a luat decizia de schimbare a Consiliului de Administraţie (CA) a societăţii. Astfel, au fost schimbaţi Petrus Jansen, Adrian Ionuţ Zainea şi Ionel Pătraşcu.

În locul acestora au fost numiţi administratori provizorii Victor Paul Dobre, Dorinel Colgiu şi Lăcrămioara Daniela Nicoară pentru un mandat de 4 luni. Menţionăm că Şantierul Naval 2 Mai SA este societatea prin care statul român deţine 51% din Şantierul Damen Mangalia.

Victor Paul Dobre are 69 de ani şi a fost deputat PNL timp de 4 mandate, între 2000 şi 2020, cu o pauză între 2004 şi 2008, dar a deţinut şi funcţiile de vicepreşedinte PNL, secretar de stat în M.A.I. şi ministru de Interne. Victor Paul Dobre este, de asemenea, consilier la Curtea de Conturi.

În cadrul unei conferinţe de presă, conducerea Apă Canal SA a prezentat stadiul implementării proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Galaţi, în perioada 2014-2020, finanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Durata contractului este de 105 luni, respectiv până la data de 31 decembrie 2023, iar valoarea totală, după ultimul act adiţional, este de 889.975.308 lei, cu TVA inclus, adică aproximativ 178 milioane de euro. Prin intermediul acestui proiect, se înfiinţează şi se extind sisteme centralizate de alimentare cu apă şi canalizare în judeţul Galaţi.

Astfel, se lucrează la reabilitarea şi extinderea unui număr de 3 Sisteme Zonale de Alimentare cu apă - Galaţi, Tecuci, Bereşti - şi realizarea unui Sistem de alimentare nou în Cosmeşti Vale, acestea deservind un număr de 46 localităţi grupate în 22 de Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT). Populaţia beneficiară a investiţiilor de alimentare cu apă va fi de 129.671 de locuitori, reprezentând aproximativ 20,7% din populaţia totală a judeţului.

De asemenea, se derulează lucrări în domeniul apei uzate, constând în extinderea sistemelor de canalizare în 14 aglomerări, din care 10 grupate în 2 clustere, deservind un număr de 43 de localităţi grupate în 22 de UAT-uri. Populaţia beneficiară a investiţiilor de canalizare-epurare a apelor uzate va fi de aproximativ 44.242 de locuitori, reprezentând aproximativ 7,07% din populaţia totală a judeţului.

Potrivit declaraţiilor directorului general al Apă Canal SA, Gelu Stan, stadiul implementării proiectului este de 56-57%, judeţul nostru situându-se pe locul 2 la nivel naţional, doar Vrancea având un stadiu mai avansat cu doar 3-4 procente în plus faţă de Galaţi. Gelu Stan a afirmat că proiectul a întâmpinat şi greutăţi, unele dintre firmele de construcţii prestatoare au dat faliment, altele se confruntă cu lipsa forţei de muncă.

106 farmacii din ţară şi 5 din judeţul Galaţi testează gratuit pentru COVID-19, cu teste rapide antigen puse la dispoziţie de Ministerul Sănătăţii. Testele rapide antigen sunt puse la dispoziţia farmaciilor, gratuit, prin Direcţiile de Sănătate Publică, însă farmaciile pot percepe o taxă pentru prelucrarea testului, nu şi preţul testului în sine, a precizat secretarul de stat Andrei Baciu. Ministerul Sănătăţii intenţionează să pună la dispoziţie teste gratuite şi în alte farmacii.

Este important de precizat şi că aceste teste gratuite sunt puse la dispoziţia farmaciilor în limita stocului disponibil. În cazul în care persoana nu este vaccinată, după testare farmacia va trimite datele în sistemul CoronaForms şi, în acest fel, poate fi descărcat certificatul digital din platforma certificate-covid.gov.ro. Documentul, în urma testării rapide, are o valabilitate de 48 de ore.

Lista farmaciilor din Galaţi autorizate de Ministerul Sănătăţii pentru desfăşurarea activităţii de testare antigenică rapidă pentru diagnosticarea infecţiei cu SARS-CoV-2, este următoarea:
- HELP NET 208, Shopping City, bd. G. Coşbuc, 251 - Galaţi;
- Proclinic SRL, str. Macedonă, nr. 16 - Galaţi;
- Proclinic SRL, str. Brăilei, nr. 196, bl. B3a-B3b - Galaţi;
- Proclinic SRL, str. Traian, nr. 136, bl. A3 - Galaţi;
- Proclinic SRL, str. Tecuci, nr. 40 - Galaţi.

Elevii capabili de performanţă din Galaţi îşi pot depune dosarele de candidatură, în perioada 30 septembrie - 08 octombrie 2021, pentru ocuparea unui loc în grupele de performanţă, care îşi vor începe activitatea odată cu încheierea procesului de selecţie.
Elevii pot opta pentru un număr de 14 discipline: Limba română, Lingvistică, Matematică, Informatică, Astronomie, Astrofizică, Robotică, Fizică, Chimie, Istorie, Geografie, Limba engleză, Limba germană şi Dezbateri academice.
Selecţia se realizează după o procedură care a fost deja transmisă şcolilor spre informarea elevilor şi părinţilor.
La apelul adresat de Centrul Judeţean de Excelenţă cadrelor didactice au răspuns pozitiv profesori cu rezultate deosebite în activitatea de pregătire pentru performanţă a elevilor de la Colegiul Naţional ”Vasile Alecsandri”, Colegiul Naţional ”Alexandru Ioan Cuza”, Colegiul Naţional ”Mihail Kogălniceanu”, Colegiul Naţional ”Costache Negri”, Liceul Teoretic ”Emil Racoviţă”, Şcoala Gimnazială nr. 29, Şcoala Gimnazială nr. 28, Şcoala Gimnazială ”Miron Costin”, Şcoala Gimnazială ”Ştefan cel Mare”, Şcoala Gimnazială nr. 25, Şcoala Gimnazială ”Sf. Grigorie Teologul”, Şcoala Gimnazială nr. 22.
”Procedura operaţională care cuprinde, printre altele, condiţiile generale, modelul cererii de înscreiere şi metodologia de evaluare a candidaturilor au fost înaintate către toate unităţile de învăţământ din judeţul Galaţi. Toţi elevii care au rezultate deosebite la una dintre disciplinele grupelor de performanţă din cadrul Centrului Judeţean de Excelenţă, pot să ne transmită portofoliile cuprinzând cererea de înscriere, copie după certificatul de naştere/carte de identitate, adeverinţa de elev de la şcoala de provenienţă în care să fie specificată şi nota la purtare pe anul şcolar anterior, recomandare din partea unui cadru didactic/diriginte/director, copii după diplomele obţinute de elev la concursurile de profil în ultimii 5 ani şi un acord GDPR semnat de părinte. Selecţia elevilor se va face respectând principiul performanţei, iar ierarhizarea candidaţilor se va face în funcţie de punctajul final obţinut prin metodologia care face parte integrantă din procedura operaţională”, ne-a explicat directorul Centrului Judeţean de Excelenţă Galaţi, Maria Isabela Miron.
Evaluarea portofoliilor şi stabilirea punctajelor finale se va desfăşura în perioada 11 - 15 octombrie 2021.
Dosarele de candidatură se pot trimite către Centrul Judeţean de Excelenţă Galaţi pe adresa de email: excelentagl@gmail.com.

Realizarea unui drum de legătură între bulevardul Dunărea şi strada Victor Vâlcovici, precum şi a drumului de completare a străzii de Centură spre bulevardul Dunărea este un obiectiv pe care Primăria municipiului Galaţi se chinuie de mai bine 5 ani de zile să-l realizeze. Fost consilier local, în prezent deputat, Onuţ Valeriu Atanasiu a transmis public o solicitare către municipalitate cerând explicaţii publice despre stadiul lucrărilor la această arteră rutieră.
„Dacă ar exista o olimpiadă a incompetenţei, reprezentanţii Primăriei Galaţi ar obţine, detaşat, prima poziţie. Cea mai bună dovadă în acest sens este că, după cinci ani, nu reuşesc să inaugureze nici măcar o lucrare ce era, în bună parte, deja realizată: artera de legătură între bd. Dunărea şi bd. Marii Uniri. Sau, cum mai este el cunoscut, drumul care trece prin curtea Poliţiei de Frontieră Galaţi. Odată deschis accesului public, acesta ar fluidiza traficul din zonă. Pe 13 aprilie 2016, era semnat contractul de lucrări în valoare de 3,4 milioane de lei, iar Lemacons avea drept termen de execuţie patru luni să modernizeze artera de 620 de metri. Nu a făcut-o pentru că Primăria Galaţi nu a fost în stare să elibereze autorizaţie de construcţie! Anii au trecut, a fost desemnat un alt constructor, Obercons Comp SRL - Constructa Mecanique SRL, lucrarea s-a scumpit, ajungând să fie contractată la peste 4 milioane de lei. Termenul s-a tot mutat, în planul de lucrări pe 2021, Primăria propunând data de 31 mai 2021, dar lucrarea tot nu s-a executat. Solicit reprezentanţilor Primăriei Galaţi să explice public care este stadiul acestei lucrări, câţi bani s-au cheltuit până acum pentru ea şi de ce, după cinci ani, este în continuare nefuncţională”, a declarat deputatul Onuţ Valeriu Atanasiu.

Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Galaţi a decis marți, 28 septembrie 2021, să solicite Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale scoaterea de la rezerva de stat, cu titlu gratuit, a cantităţii de 4 construcţii uşoare din elemente modulate. Acestea vor fi destinate organizării unor puncte de triaj observațional/epidemiologic pentru populaţia afectată de manifestarea riscului epidemiologic SARS-CoV-2, care se va prezenta pentru acordarea asistenţei medicale de specialitate în unităţile sanitare din judeţul Galaţi. Solicitarea are la bază adresele Spitalului Militar de Urgenţă „Dr. Aristide Serfioti“ Galaţi privind solicitarea a două containere care a fost înaintată încă din 22 septembrie 2021, dar şi cea a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Galaţi care a solicitat tot două containere. Solicitările celor două unităţi spitaliceşti vin ca urmare a creşterii majore a numărului cazurilor de coronavirus, varianta Delta.

La Oficiul Registrului Comerţului, de câteva zile, este o coadă permanentă de gălăţeni cu dosare cu şină în mână. Sunt administratorii de firme sau împuterniciţii acestora care aşteaptă să depună declaraţiile anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului.
La data de 01 octombrie 2021, se împlineşte termenul de depunere a acestei declaraţii prevăzută de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 43/2021 pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiei anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice.
Nerespectarea acestei obligaţii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. Procesul-verbal de constatare a contravenţiei se comunică oficiului registrului comerţului, în acesta fiind consemnat că nedepunerea declaraţiei atrage dizolvarea societăţii, în condiţiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Constatarea contravenţiei se poate face şi de către Oficiul Registrul Comerţului, prin agenţi constatatori proprii.
Deşi aceste declaraţii se pot depune şi online, mulţi nu se descurcă sau nu au semnătură electronică şi deci preferă să depună personal declaraţia însoţită de o copie după cartea de identitate a declarantului şi, neapărat, cele două documente trebuie încopciate în nemuritorul dosar cu şină fără de care nu se acceptă la Registrul Comerţului.

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) al judeţului Galaţi a emis, în şedinţă extraordinară, Hotărârea nr. 481 din data de 27 septembrie 2021, potrivit căreia municipiul Galaţi intră în SCENARIUL GALBEN. „Începând cu data de 28.09.2021, ora 00.00, pentru unitatea administrativ teritorială Galaţi, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2 / 1.000 şi mai mică sau egală cu 3 / 1.000 de locuitori (2,56 - incidență 28.09.2021), se vor aplica pentru o perioadă de 14 zile măsurile prevăzute în Hotărârea de Guvern nr. 932 din 09 septembrie 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 septembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată şi completată cu Hotărârea de Guvern nr. 990 din 17 septembrie 2021 şi cu Hotărârea de Guvern nr. 1.015 din 23 septembrie 2021“, se arată în hotărârea CJSU Galaţi.

Decizii similare s-au luat şi pentru Independenţa (incidenţa cumulată la 14 zile este de 2,18 / 1.000), Umbrăreşti (2,18 / 1.000), Valea Mărului (2,52 / 1.000). În SCENARIUL ROŞU intră oficial, de astăzi, marți, 28 septembrie 2021, oraşul Târgu Bujor, unde incidenţa cumulată la 14 zile este de 3,81 / 1.000 de locuitori şi Negrileşti (3,5 / 1.000). Localitatea cu cea mai mare incidenţă din judeţul Galaţi este Corod, cu o incidenţă de 5,25 / 1.000.

În ultimele 24 de ore, la nivelul judeţului Galaţi, au fost confirmate 93 de noi infectări şi alte 6 decese provocate de virus. „În ultimele 24 de ore au fost raportate 6 decese. Este vorba despre  şase pacienţi - două femei de 70 şi 78 de ani şi de patru bărbaţi de 52, 72, 74 şi 75 de ani - confirmaţi cu SARS-CoV-2. Cinci dintre pacienţi nu erau vaccinaţi împotriva COVID-19. Bărbatul de 74 de ani, cu multiple comorbidităţi, era vaccinat cu Pfizer (14 mai doza 2)“, potrivit Prefecturii Galaţi.

Pagina 1 din 96