Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât să trimită la Curtea Constituţională dosarul prin care Damen a contestat modul în care Curtea de Apel a închis dosarul prin care constructorul francez Naval Group şi Şantierul Naval Constanţa au fost declaraţi câştigători în iulie 2019 în programul „Corveta multifuncţională“.

„Soluţiile Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie creează premisele rediscutării corectitudinii modului în care Curtea de Apel a soluţionat în dosarul principal, prin care Damen a contestat legalitatea achiziţiei publice (prin care constructorul francez Naval Group şi Şantierul Naval Constanţa au fost declaraţi câştigători în iulie 2019)“, au transmis surse apropiate dosarului publicaţiei defenseromania.ro.

În cazul în care Curtea Constituţională va admite excepţiile de neconstituţionalitate formulate de Damen, soluţia dată de Curtea de Apel în dosarul principal va putea fi contestată pe cale extraordinară, iar dosarul să fie redeschis.

Povestea corvetelor multifuncţionale începe în anul 2016, când contractul pentru corvete a fost atribuit direct companiei olandeze Damen, aceasta urmând să realizeze cele patru nave la şantierul său din Galaţi. Ulterior, în 2017, procedura a fost reluată şi a fost organizată o licitaţie publică. În iulie 2019, câştigător al licitaţiei a fost desemnat parteneriatul dintre constructorul francez Naval Group şi Şantierul Naval Constanţa la care s-a alăturat şi Ficantieri SPA. După doi ani de la finalizarea licitaţiei pentru corvete, contractul în valoare de 1,2 miliarde de euro nu a fost încă semnat, pe rolul instanţelor fiind o serie de contestaţii.

Articole similare:

Reacţia Damen după ce a pierdut definitiv procesul cu Armata Română

Damen atacă rezultatul licitaţiei pentru corvete

Damen a pierdut contractul pentru construcţia corvetelor

Ministerul Transporturilor a lansat în consultare publică două proiecte care vizează exproprieri suplimentare pentru lotul 2 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud (A0 Sud) şi pentru Drumul Expres Brăila - Galaţi.
Potrivit proiectului publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor propune, pentru realizarea lotului 2 din A0 Sud, exproprierea a încă două imobile în suprafață totală de 130 mp. Valoarea despăgubirilor este de 1.500 lei.
Aşa cum Monitorul de Galaţi a anunţat, pentru Drumul Expres Brăila - Galaţi au fost aprobate exproprieri încă de anul trecut, pentru realizarea obiectivului se mai doreşte exproprierea a încă două imobile nou identificate, în suprafaţă totală de 17.587 mp. Acestea se află pe raza localităţii Vădeni din judetul Brăila, pe teritoriul judeţului Brăila, dar şi a municipiului Galaţi. Valoarea despăgubirilor se ridică la 64.000 de lei.
Licitaţia pentru proiectarea şi contrucţia Drumului Expres Brăila - Galaţi a fost câştigată S.C. Spedition UMB S.R.L. aparţinând omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Citește și A fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila - Galaţi

Deputatul PSD Laurenţiu Viorel Gîdei a anunţat că alegerile locale parţiale ar putea fi organizate în data de 20 iunie 2021. În ţară sunt 23 de localităţi, printre care se numără şi oraşul Tîrgu Bujor, în care vor fi organizate scrutinuri pentru alegerea primarului.

Tîrgu Bujor a rămas fără primar ca urmare a faptului că Laurenţiu Viorel Gîdei, ales primar la alegerile din 2020, a candidat pe listele PSD şi la alegerile parlamentare din decembrie 2020, fiind ales deputat. Aceasta a decis să renunţe la funcţia de primar şi să o aleagă pe cea de deputat.

Laurenţiu Viorel Gîdei a anunţat şi candidatul PSD pentru Primăria oraşului Tîrgu Bujor. „Se pare că s-a stabilit data alegerilor locale parţiale pentru funcţia de Primar al Oraşului Tîrgu Bujor! Ion Andone cea mai bună alegere! 20 iunie va fi o zi frumoasă! Până atunci, adversarii politici aşa cum ştim, în lipsă de soluţii şi viziune, vor ameninţa, «controla», păcăli, dezinforma şi tot circul electoral de care sunt capabili! Succes Nelu, succes echipei PSD!“, a anunţat fostul primar pe o reţea de socializare.

Ion Andone ocupă în prezent funcţia de viceprimar al oraşului Tîrgu Bujor. De câteva luni de zile, circulă zvonul că din partea PNL va candida actualul subprefect, Andra Mihaela Costache.

În toamna anului trecut, Legea pentru modificarea alin. (5) al art. 65 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost promulgată, iar conform acestui act normativ, gălăţenii pot beneficia de reducerea vârstei standard de pensionare cu 2 ani, fără penalizare, pentru că au locuit cel puţin 30 de ani în zone afectate de poluarea remanentă, precum şi pe o rază de 8 km în jurul acestora.

Aşadar, din septembrie 2020, teoretic gălăţenii care îndeplineau condiţiile, ar fi trebuit să iasă la pensie cu 2 ani mai devreme, fără penalităţi.

Numai că, după cum ne-au sesizat cititorii, acest lucru nu s-a întâmplat de îndată ce legea a intrat în vigoare.

„Interesându-ne la Casa de Pensii Galaţi, despre aplicarea art. 65 referitor la pensia anticipată parţială din Legea  nr. 263/2010, răspunsul a fost că în momentul de faţă, această prevedere a legii pensiilor nu se poate aplica deoarece nu există un program de calcul al zonelor din municipiul Galați, care ar fi incluse în prevederile art. 65. Ca urmare, acest articol nu se aplică şi pensiile anticipate parţiale sunt calculate cu penalităţi, în funcţie de situaţia fiecărui solicitant. Întrebarea mea este: când se va respecta legea pensiilor şi de ce nu se aduce la cunoştinţa pubicului acest lucru, că la Galaţi nu se aplică legea deoarece nu putem calcula o suprafaţă?“, ne-a scris Dragoş Badea.

Răspunsul la întrebarea cititorilor noştri obţinut de la purtătorul de cuvânt al Casei de Pensii Galaţi, Neculai Zburlea, este îmbucurător.

Acesta ne-a declarat că într-adevăr aspectele sesizate de cititorul nostru sunt reale, însă de 4 zile situaţia s-a rezolvat, iar toate persoanele care doresc să beneficieze de această prevedere legislativă pot să se adreseze instituţiei pentru a obţine acest drept.

Neculai Zburlea a mai precizat că dacă în această perioadă au fost gălăţeni care consideră că nu li s-a calculat corect pensia, aceștia sunt rugaţi să se adreseze Casei de Pensii din nou, iar fiecare situaţie va fi analizată şi se va recalcula acolo unde este cazul.

Sâmbătă, 10 Aprilie 2021 00:00

OFICIAL: Galaţiul este exclus total din PNRR

Varianta Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) cu care Guvernul Cîţu va purta negocierile cu Comisia Europeană, a fost adoptată pe data de 07 aprilie 2021.

În noua variantă a PNRR, ca și în cea anterioară, Galaţiul nu apare deloc. Nu este finanţat niciun drum care să lege Galaţiul de restul ţării, de aeroport nici nu poate fi vorba, alte investiţii de anvergură, nici atât.

Majoritatea infrastructurii de transport ce va fi finanţată prin PNRR se va afla în partea de vest a ţării. Pentru incluziunea zonelor defavorizate, pentru Moldova, sunt incluse doar câteva tronsoane de drum, iar pentru Galaţi, nu este prevăzut nici măcar un metru de drum.

PNRR are în total şase piloni, unul dintre aceşti piloni fiind dedicat infrastructurii de transport. Este vorba despre Pilonul III - componenta 8 - Creştere inteligentă, sustenabilă şi incluzivă.

Deşi la acest capitol, se vorbeşte despre ”Creşterea eficienţei implementării investiţiilor în infrastructura de transport, prin creşterea capacităţii administrative, a guvernanţei corporative (CNIR și CNAIR), coroborat cu investiţii în dezvoltarea infrastructurii rutiere majore (TEN-T) şi a conexiunilor cu zone relevante din punct de vedere economic (inclusiv cu potenţiale culoare navigabile)”, conexiunile cu aşa numitele culoare navigabile, printre care se numără şi Galaţiul, sunt inexistente.

În PNRR sunt prevăzute pentru a fi finanţate următoarele tronsoane:
- Autostrada A7 – Anumite secţiuni;
- Autostrada A8 – Anumite secţiuni;
- Autostrada A1 – Secţiunea Lugoj – Deva;
- Autostrada A3 – Anumite secţiuni şi Centura Metropolitană Cluj;
- Drum Expres Târgovişte – Bucureşti;
- Drum Expres Bistriţa – Dej;
- Drum Expres Satu Mare – Baia Mare – Jibou;
- Legătura Autostrada A1 – Timişoara – Aeroportul Timişoara;
- Legătura Autostrada A1 – Piteşti – Mioveni Bypass;
- Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;
- Legătura Călăraşi – Drajna Nouă – Autostrada A2;
- Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;
- Legătura Autostrada A8 – Leţcani Vest – Bypass Iaşi – Iaşi Dacia;
- Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială şi logistică) – Dej;
- Legătura Craiova Est – Drum Expres Piteşti – Craiova;
- Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;
- Legătura Reşiţa – Caransebeş – Autostrada A6;
- Legătura Botoşani – Autostrada A7;
- Legătura Piatra Neamţ – Autostrada A7;
- Legătura Vaslui – Autostrada A7;
- Legătura Autostrada A10 – Teiuş – Blaj (zona industrială);
- Legătura Autostrada A3 – Mărtineşti – Vâlcele;
- Alternativa Techirghiol (Litoral Express);
- Legătura Miercurea Ciuc - Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;
- Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;
- Modernizare drum Soveja – Lepşa.

În privinţa infrastructurii feroviare, PNRR cuprinde investiţii pentru optimizarea managementului traficului feroviar pe reţeaua naţională şi investiţii aferente lucrărilor de modernizare a sectoarelor selectate din reţeaua TEN-T, cum ar fi: Arad – Timişoara - Caransebeş, Cluj - Episcopia Bihor, Braşov – Aeroport Braşov, Timişoara – Aeroport Timişoara, Trenul metropolitan Cluj Napoca.

Cum actualul guvern nu a alocat bani pentru construirea unui aeroport la Galaţi, fireşte că nu a considerat necesar să se modernizeze calea ferată în acest judeţ prin PNRR.

Chiar dacă are o poziţie geo-strategică importantă, pentru că se află la răscrucea principalelor rute comerciale care traversează Europa, dar şi pentru că deţine cel mai mare complex de porturi fluviale pe Dunăre, judeţul Galaţi pare să fie rupt intenţionat din contextul regional şi naţional prin lipsa totală a investiţiilor în infrastructura de transport.

Aşadar, şi în guvernarea PNL-USR, Galaţiul este uitat, cea mai bună dovadă fiind că în ”marele” Plan de Redresare şi Rezilienţă judeţul nostru a fost exclus total şi rămâne, în continuare, rupt de ţară, rupt de Europa.

Descarcă de mai jos ↓ Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)!

Serviciul de Evidenţă a Persoanei Galaţi nu poate elibera noi cărţi de identitate de mai bine de două luni de zile. Aceeaşi situaţie este în toată ţara şi este generată de criza materialului plastic pe care se tipăresc actele de identitate şi care se prelungeşte fără ca reprezentanţii Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date să dea vreo explicaţie cu privire la rezolvarea acestei crize. Trebuie menţionat faptul că materialul plastic pe care se tipăresc cărţile de identitate se distribuie de la Bucureşti către toate Serviciile de Evidenţă a Persoanei din ţară.

În acest moment, în Galaţi, întârzierile depăşesc şi termenul prevăzut de lege pentru eliberarea documentelor de identitate, adica 30 zile plus încă 15 zile în situaţii excepţionale. Serviciul de Evidenţă a Persoanei Galaţi abia reuşeşte să elibereze cărţile de identitate pentru gălăţenii care au solictat acest lucru în data de 16 februarie 2021.

Cei cărora le-a expirat cartea de identitate trebui să ştie însă că potrivit dispoziţiilor Legii 55/2020 privind măsurile pentru combaterea şi prevenirea efectelor pandemiei de COVID-19, actele de identitate care au expirat începând cu data de 01 martie 2020 sunt valabile şi pot fi utilizate în relaţia cu instituţille publice sau cu persoanele juridice de drept privat, care au obligaţia de a le accepta pe tot parcursul stării de alertă, dar şi pe o perioadă de 90 de zile de la încetarea acesteia. Persoanele cărora le-au expirat actele de identitate nu pot să părăsească ţara, dar nu pot realiza nici operaţiuni bancare la ghişeuri.

Directorul Serviciului de Evidenţă a Persoanei Galaţi, Silviu Bacalum, a afirmat că luni, 12 aprilie 2021, va transmite un comunicat de presă cu privire la acest subiect.

Societatea de transport public local Transurb SA îşi va completa obiectul de activitate secundar cu două Coduri CAEN. Este vorba despre CAEN 5030 - Transporturi de pasageri pe căi navigabile interioare şi CAEN 5040 - Transportul de marfă pe căi navigabile interioare.

Proiectul de hotărâre de Consiliu Local a fost înaintat spre consultare consilierilor locali, urmând a fi dezbătut în comisiile de specialitate şi apoi va fi supus la vot în şedinţa ordinară a Consiliului Local Galaţi (vezi galeria de imagini ↓).

În nota de fundamentare a proiectului se menţionează că „Municipiul Galaţi prezintă necesitatea diversificării mijloacelor de transport public, atât de călători, cât şi de marfă, pe trei direcţii: auto, feroviar şi naval”.

Plecând de la aceste premise, motivat de necesitatea creşterii veniturilor societăţii şi totodată extinderea serviciilor de transport oferite cetăţenilor municipiului Galaţi, Transurb SA solicită consilierilor locali să aprobe includerea în obiectul de activitate a activităţilor de transport pasageri şi marfă pe căi navigabile.

După adoptarea hotărârii de către Consiliul Local Galaţi, urmează obţinerea avizului de la Autoritatea Navală Română pentru prestarea acestor activităţi, se arată tot în nota de fundamentare semnată de noul director al Transburb SA, Dorian Dumitru, fost director al AFDJ Galaţi.

Deşi nu se menționează în documentele care însoţesc acest proiect, este logic că următorul pas va fi achiziţia de vapoare.

Foto ↑: În mai multe ţări din lume, printre care şi Olanda, sunt folosite autobuze-amfibie pentru transportul pasagerilor peste cursuri de apă. Pentru Galaţi, această ilustraţie este doar un pamflet.

UPDATE: https://www.monitoruldegalati.ro/evenimente/covid-19-restrictii-la-branistea-si-vanatori.html

............................................................................................................................................................................

După o evoluţie accelerată a cazurilor de COVID-19 înregistrate în ultimele 14 zile, localitatea Vânători din judeţul Galaţi a ajuns la o incidenţă de 7,26 cazuri la mia de locuitori, conform raportărilor Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi publicate astăzi, 06 aprilie 2021. În acest context, dacă rata de infectare continuă să crească, există şanse mari ca mâine, comuna Vânători să ajungă la o incidenţă de 7,5 cazuri la mia de locuitori.

De altfel, tot astăzi expiră şi decizia prin care s-a instituit scenariul roşu pentru această localitate, urmând ca o nouă decizie să fie luată în această după-amiază de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Galaţi. Monitorul de Galaţi va actualiza informaţiile de îndată ce CJSU Galaţi va comunica decizia ce urmează a fi luată în orele următoare.

Potrivit legislaţiei în vigoare, în localităţile unde sunt mai mult de 7,5 cazuri la 1.000 de locuitori, circulaţia va fi interzisă după ora 20.00, iar magazinele se închid la ora 18.00. Este posibilă şi o decizie de carantinare a localităţii în cazul în care analiza factorilor de risc poate releva necesitatea luării unei astfel de decizie.

Ştire în curs de actualizare...

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, a semnat 23 de contracte de finanţare, în valoare totală de 141.135.797,86 lei, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de MDLPA.

10 proiecte vizează modernizarea unor instituţii culturale, sociale şi de învăţământ, reabilitarea termică a unei unităţi medicale şi îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei, iar alte 13 proiecte au ca beneficiari întreprinderi mici şi mijlocii şi urmăresc promovarea spiritului antreprenorial şi creşterea competitivităţii firmelor.

Din cele 10 proiecte ce vor fi implementate de instituţii ale statului, unul priveşte judeţul Galaţi, care va beneficia de 4.848.380 lei pentru creşterea eficienţei energetice la Spitalul Orăşenesc Târgu Bujor.

Celelalte 9 proiecte sunt:
- municipiul Lugoj (jud. Timiş), pentru realizarea unui Centru Cultural Multifuncţional, va beneficia de suma de 22.739.888,90 lei;
- oraşul Fundulea (jud. Călăraşi) va beneficia de 30.438.995,84 lei pentru reabilitarea zonei centrale situată în lungul zonei DN3 şi strada Vasile Băbuş, a zonei de alei şi trotuare, a acceselor în proprietăţi, precum şi pentru reabilitarea şi modernizarea unor locuinţe sociale şi a unui centru socio-cultural;
- oraşul Panciu (jud. Vrancea), pentru extinderea, reabilitarea, modernizarea şi dotarea casei de cultură, va beneficia de 10.486.477,50 lei;
- oraşul Găeşti (jud. Dâmboviţa) va beneficia de 14.952.404 lei pentru reabilitarea, modernizarea şi extinderea Şcolii Gimnaziale ”Şerban Cioculescu”;
- municipiul Giurgiu, pentru modernizarea Şcolii Gimnaziale ”Mihai Eminescu”, va beneficia de 12.809.645,44 lei;
comuna Cătunele (jud. Gorj) va beneficia de 2.330.974,17 lei pentru extinderea, reabilitarea şi dotarea Şcolii Generale ”Mazilu Vipie Gheorghe”;
- comuna Mătăsaru (jud. Dâmboviţa), pentru construirea unei şcoli generale în satul Mătăsaru, va beneficia de 7.282.355,94 lei;
- comuna Caraşova (jud. Caraş-Severin) va beneficia de 715.323,30 lei pentru înfiinţarea unui Centru Comunitar Integrat;
- municipiul Bacău, pentru modernizarea şi reabilitarea Colegiului Tehnic de Comunicaţii ”N.V. Karpen”, va beneficia de 8.827.136,01 lei.

Duminică, 04 Aprilie 2021 04:00

Debandadă la Serviciul de Apă Gohor

Gohorenii vor avea de plătit din urmă apa potabilă furnizată de Serviciul Public de Alimentare cu Apă şi Canalizare al comunei Gohor, după ce Curtea de Conturi a făcut un control la sfârşitul anului trecut şi a găsit multe nereguli.
„Analizând în anul 2019, activitatea Serviciului Public de Alimentare cu Apă şi Canalizare al comunei Gohor (S.P.A.A.C.), s-au constatat mai multe deficienţe: Soldul de casă de la sfârşitul anului 2018, în sumă de 1.376 lei, nu a fost preluat în anul 2019 şi în consecinţă nu a fost efectuată depunerea sumei respective la trezorerie, S.P.A.A.C. Gohor a facturat şi încasat în anul 2019, c/v. servicii apă la un tarif de 2,0 lei/mc., mai puţin decât tariful în vigoare de 3,38 lei/mc, şeful serviciului S.P.A.A.C. Gohor nu a emis facturi lunare pentru prestarea serviciului de alimentare cu apă şi canalizare, contractele de furnizare apă nu au fost actualizate şi nici nu sunt întocmite la nivelul apometrelor montate”, se arată în raportul de control.
În acest context, Camera de Conturi Galaţi a stabilit următoarele:
1. Dispunerea măsurilor legale pentru:
a) stabilirea prin fişa postului a atribuţiilor pentru persoana cu atribuţii de efectuare a încasărilor şi plăţilor în numerar (casier) pentru Serviciul Public de Alimentare cu Apă şi Canalizare Gohor;
b) asigurarea funcţionalităţii integrale a aplicaţiei informatice la nivelul Serviciului Public de Alimentare cu Apă şi Canalizare Gohor, capabilă să conducă evidenţa tehnico-operativă şi financiar-contabilă a serviciului, sub toate aspectele - întocmirea contractelor de furnizare, înregistrarea citirilor, emiterea lunară a facturilor si a chitanţelor, calcularea şi perceperea penalităţilor de întârziere, a notificărilor, etc.
În acest scop:
- se vor inventaria toate gospodăriile de pe raza teritorială a comunei Gohor pentru a se stabili cu exactitate pentru fiecare utilizator indexul la zi şi seria contorului;
- se vor sigila apometrele şi se va consemna despre aceasta în procese-verbale semnate bilateral;
- se vor încheia/actualiza contractele de furnizare cu fiecare utilizator;
- se vor factura lunar consumurile de apă livrate beneficiarilor şi se va aduce la cunoştinţa utilizatorilor tariful practicat, termenul de plată al facturilor şi cuantumul penalităţilor de întârziere;
- utilizatorii vor permite citirea contorului, dacă acesta este amplasat pe proprietatea lor;
- se vor aplica clauzele sancţionatorii prevăzute în contracte, inclusiv rezilierea contractelor, etc. ;
c) inventarierea tuturor situaţiilor în care, în anul 2019, s-a încasat de la utilizatorii comunei Gohor contravaloarea serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare la tariful de 2,0 lei/metru cub, faţă de 3,38 lei/metru cubi şi stabilirea nominală a persoanelor cu diferenţe de încasat;
d) înregistrarea ca plătitor de impozit pe profit pentru veniturile din activităţi economice, depunerea declaraţiei 101 „Declaraţie privind impozitul pe profit”, conform prevederilor legale şi virarea sumelor stabilite ca impozit pe profit la bugetul de stat;
e) recuperarea sumele încasate în numerar şi rămase în sold la finele anului 2018, dar care nu au fost preluate în soldul iniţial al anului 2019 şi nu au fost depuse în contul Trezoreriei Statului, precum şi veniturile rezultate din prestarea serviciului de alimentare cu apă şi stabilite la un tarif mai mic decât cel legal aprobat;
f) asigurarea funcţionalităţii materiale şi financiare a Serviciului Public de Alimentare cu Apă şi Canalizare Gohor, în special prin sistemul de autofinanţare a activităţii desfăşurate, ceea ce înseamnă încasarea de la toţi beneficiarii serviciului public a contravalorii apei livrate, la un nivel al tarifului aprobat care să permită acoperirea costurilor de producţie şi desfacere, precum şi să încurajeze investiţiile.

Pagina 1 din 85