Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis primele certificate negative intermediare pentru o serie de firme sau asocieri de firme care nu au respectat termenii contractuali, în baza noii legislaţii a achiziţiilor publice. Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, aceasta este o prima etapă din cele 3 care trebuie parcurse înainte de reziliarea unui contract.

Potrivit ministrului, pentru contractele de proiectare aflate în derulare au primit certificate negative următoarele companii: Search Corporation, Egis România, Egis International, Consitrans, Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Primacons Group, NV Construct.

Pentru contractele de execuţie lucrări au primit certificate negative: Asocierea Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi (fosta SC Aqua Parc) - Mavgo Holding - Vahoslav SK - Trameco; Asocierea Alexcor Trading - Mpresa di Construzioni ING. E. Mantovani - Pegasus Engineering - Todini Construzioni Generali; Asocierea Cosedil - BIT Invest - Chirulli Andrea Impresa Individuale - Total Road; Asocierea Concept Infrastrade Logistics - Tehnic Asist; Asocierea Mavgo Holding - Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi - BDU Maxi Construct - Hydrostroy AD; Asocierea Secol România - Secol Societa Edile Construzioni e Lavori - Tirrena Scavi; Asocierea Webuild - IHI Infrastructure Systems Co Ltd; Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) - Euro Construct Trading 98; Webuild SpA.

Asocierea Mavgo Holding - Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi - BDU Maxi Construct - Hydrostroy AD este cea care execută lucrările la varianta ocolitoare a Tecuciului, centură la care se lucrează de 7 ani, după 3 rezilieri de contracte. Ultimul contract a fost semnat în aprilie 2021, ordinul de începere s-a dat pe data de 20 mai 2021, iar termenul de finalizare a contractului era prevăzut pentru luna mai 2022.

"Documentele constatatoare periodice vor fi actualizate şi publicate din 90 în 90 de zile şi vor reflecta stadiul la zi pentru fiecare contract în parte, aşa cum prevăd noile reglementări, aprobate la începutul acestui an. După primirea acestor certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice), antreprenorii au posibilitatea să recupereze întârzierile şi să evite astfel primirea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. Acest tip de Documente Constatatoare va permite Comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situaţia concretă a antreprenorilor care se prezintă la alte licitaţii şi vor constitui baza analizei cu ocazia verificării motivelor de excludere pentru abateri grave sau repetate în derularea contractelor deja încheiate", a precizat Sorin Grindeanu.

Pe fondul secetei prelungite din această perioadă, societatea APA CANAL SA restricţionează furnizarea serviciului de alimentare cu apă potabilă în unele localităţi din judeţul Galaţi. Dacă, în primă fază, au fost restricţionate trei comune, pe zi ce trece fără ploaie creşte numărul localităţilor în care apa potabilă este furnizată doar câteva ore pe zi.

Potrivit informaţiilor furnizate de purtătorul de cuvânt al societăţii APA CANAL, Cornelia Arnăutu, în acest moment, localităţile în care este furnizarea apei se face după un program redus sunt:
- Comuna Nicoreşti - în satele Braniştea, Grozăveşti  zilnic, în intervalul orar 16.00 - 21.00, iar în sat Fântâni zilnic, în intervalul orar 08.00 - 13.00.
- Comuna Griviţa - sat Călmăţui - în intervalul orar 00.00 - 10.00 şi 16.00 - 24.00, sat Griviţa - în intervalul orar 05.00 - 10.00 şi 17.00 - 22.00.
- Comuna Vârlezi - în intervalul orar 08.00 - 10.00 şi 18.00 - 20.00.
- Comuna Movileni - în intervalul 06.00 - 10.00 şi 16.00 - 21.00.
- Comuna Bereşti Meria - sat Balinteşti - se furnizează apă doar noaptea în intervalul 22.00 - 05.00.
- Comuna Cudalbi, Cuca şi Cavadineşti - apa este furnizată cu restricţii pe perioada în care se realizează lucrări de reparaţii care pot dura în unele cazuri până la aproximativ 2 săptămâni (Cudalbi), după care cele două localităţi nu ar mai trebui să aibă probleme cu apa.

În localităţile Smârdan şi Vânători care ani de zile au întâmpinat probleme cu furnizarea apei, s-au găsit soluţii astfel încât în cele două comune nu se mai întrerupe furnizarea acestui serviciu.

Societatea APA CANAL S.A. Galaţi reiterează apelul către consumatori să utilizeze apa potabilă cu maximă responsabilitate, strict în scop casnic, menajer, evitând folosirea apei potabile pentru scopuri agricole şi de grădinărit.

Apa erodează continuu digul care apăra localitatea Cosmeşti de inundaţii. De curând, au fost constat faptul că fenomenul erozional se manifestă accentuat pe malul drept al râului Siret şi afectează corpul digului de contur al acumulării Cosmeşti şi, de asemenea, există deja o breşă în depunerea de pământ de pe malul stâng al râului Siret amonte de podul rutier, astfel că, gospodăriile limitrofe sunt expuse pericolului de inundaţie în cazul unor debite crescute ce ar putea apărea în cazul unor fenomene meteorologice periculoase.

În acest context, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi a luat următoarea hotărâre: „Sistemul de Gospodărire al Apelor Galaţi şi S.P.E.E.H. Hidroelectrica S.A. vor monitoriza în permanenţă fenomenul erozional care se manifestă pe malul drept al râului Siret şi care afectează corpul digului de contur al acumulării Cosmeşti şi vor lua măsurile urgente ce se impun, conform competenţelor legale. Primăria Cosmeşti va lua toate măsurile legale ce se impun în legătură cu breşa existentă în depunerea de pământ de pe malul stâng al râului Siret amonte de podul rutier, pentru eliminarea pericolului la care sunt expuse gospodăriile limitrofe, în cazul unor debite crescute, generate ca urmare a unor fenomene meteorologice periculoase”.

Reamintim că în urma unor inundaţii de amploare, în anul 2005 şi-au pierdut viaţa 3 persoane şi au fost distruse 389 de case din localitatea Cosmeşti din judeţul Galaţi.

Cseke Attila, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, a semnat, astăzi, 20 iunie 2022, în prezenţa prim-ministrului Nicolae-Ionel Ciucă, primele 6 contracte finanţate prin Componenta 10 – Fondul local din Planul National de Redresare şi Rezilienţă.

Contractele încheiate între autorităţi publice locale şi Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei vizează amenajarea teritoriului şi planificarea urbană, iar valoarea totală a acestora este de 7.190.710,96 lei, iar unul dintre acestea vizează municipiul Galaţi, care va primit pentru actualizarea documentaţiei de urbanism - Plan Urbanistic General al municipiului Galaţi, 3.790.134,41 lei, cea mai mare sumă dintre cele 6 contracte. 

După cum este cunoscut, în data de 16 mai 2022, a fost deschisă platforma MDLPA pentru prima rundă de depunere a proiectelor în cadrul Componentei 10 – Fondul Local, iar aceasta se va închide la data de 30 iunie 2022. Astăzi, cu 10 zile înainte de închiderea apelului, pot fi semnate primele contracte a căror evaluare a început pe 8 iunie.

"Ministerul Dezvoltării a pus la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale o plajă variată de investiţii publice, din care aceste autorităţi au posibilitatea de a le prioritiza pe cele mai necesare pentru dezvoltarea comunităţilor locale, în cadrul unor fonduri prealocate pe categorii de UAT-uri. De la achiziţia de mijloace de transport nepoluante, la construirea de locuinţe eficiente energetic pentru tineri specialişti în sănătate şi educaţie, reabilitarea clădirilor publice, finanţarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului, până la construirea de piste de biciclete sau staţii de încărcare electrice, toate pot fi accesate prin platforma digitală pusă la dispoziţie de către minister. Îndemn autorităţile locale să se folosească de cele 10 zile rămase pentru a depune spre finanţare aceste proiecte", a declarat ministrul dezvoltării, Cseke Attila.

Contractele de finanţare semnate astăzi vizează:

- elaborarea Planului Urbanistic General (PUG) în format digital al comunei Deleni (jud. Iaşi) - 527.221,10 lei;

- elaborarea în format GIS a documentelor de amenajare a teritoriului şi de planificare urbană în comuna Lupeni (jud. Harghita) - 635.594,41 lei;

- actualizarea şi transpunerea în format GIS al PUG-ului comunei Călineşti (jud. Teleorman) - 527.221,17 lei;

- elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) la nivelul localităţii Tismana (jud. Gorj) - 2.676.339,86 lei;

- actualizarea documentaţiei de urbanism - Plan Urbanistic General al municipiului Galaţi - 3.790.134,41 lei;

- actualizarea Planului de Amenajare a Teritoriului Judeţean Bihor - 1.388.349,08 lei.

Ministrul dezvoltării a subliniat că până în acest moment, în această primă rundă, au fost depuse 3.261 de cereri, în valoare de 1.620.180.538 de euro, însumând aproape 60% din fondurile alocate Componentei 10, iar bugetul disponibil rămas până la finalizarea apelului este de 1.109.819.462 de euro.

Circulaţia cu trenul pe ruta Iaşi – Bârlad – Tecuci va fi mult mai rapidă după ce magistrala feroviară M600 va intra într-un proces de modernizare cu finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Licitaţia de execuţie în vederea creşterii vitezei de circulaţie pe magistrala feroviară M600 Iaşi – Bârlad – Tecuci a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Lucrările au ca termen de realizare 18 luni şi vor fi realizate cu fonduri PNRR.

Sunt prevăzute investiţii de tip „Quick Wins” - Lucrări de eliminare a restricţiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, cu o valoare estimată de 167 milioane lei şi are ca obiectiv final circulaţia trenurilor de călători la viteza proiectată de 120 km/h şi 80 km/h pentru trenurile de marfă.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, în prezent, lucrările de reparaţii la linia de cale ferată Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) şi a liniei cu ecartament normal Galaţi Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) sunt în derulare.

Acestea au demarat la data de 6 iunie (anul curent) şi sunt executate de Sucursala Regională CF Galaţi, în regie proprie, iar termenul de execuţie este de 60 de zile. Decizia de a executa aceste lucrări în regie proprie a fost luată ca urmare a faptului că, nici la procedura de "negociere directă", desfăşurată în data de 03.06.2022, nu a fost desemnat vreun câştigător.

Până la data de 10.06.2022, s-au realizat lucrări de tăiere a vegetaţiei şi de marcare a traverselor care urmează să fie înlocuite. Din data de 14.06.2022 au început lucrările de introducere a traverselor noi şi a pieselor aferente, precum şi a completării prismei de piatră spartă.

Începând cu data de 20.06.2022, lucrările se vor realiza în ritm alert, în formaţie de lucru mărită, cu peste 50 de angajaţi (aparţinând Secţiilor L1 Galaţi, L3 Buzău, L4 Focşani, L2 Brăila şi SRLU Buzău), astfel încât să se încadreze în termenul de 60 de zile.

Pentru execuţia lucrărilor vor fi utilizate maşini de mică mecanizare (maşini de desfăcut/strâns tirfoane şi şuruburi, cleşti de transportat traverse, maşini de găurit traverse), iar suportul logistic va fi asigurat cu utilaje multifuncţionale cu cale de rulare mixtă feroviar/rutier - COLMAR şi Giesmar.

Se estimează că lucrările vor fi finalizate în prima decadă a lunii august, astfel încât linia să fie redeschisă circulaţiei în condiţii de siguranţă.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) şi a liniei Galaţi Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km), implicit reluarea circulaţiei trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la graniţa cu CFM (Republica Moldova).

Prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acţiona pentru:
- înlocuirea a 1100 bucăţi traverse din lemn speciale de 2,80 m şi a 250 bucăti de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale şi pe linia încălecată, aflate în stare necorespunzătoare;
- înlocuirea materialului mărunt de prindere uzat şi defect;
- completarea prismei de piatră spartă;
- executarea burajelor tehnologice, manual cu ciocane termice, în lipsa utilajelor grele de cale pentru linie de cale largă;
- îndepărtarea vegetaţiei pentru asigurarea vizibilităţii şi a gabaritului.

Foto: CFR Infrastructura

"Dana Criminala", o femeie cu afecţiuni psihice grave din Galaţi, continuă să terorizeze gălăţenii. Pe unde trece distruge şi vandalizează tot ce îi iese în cale. De curând, femeia a început să "atace", în centrul Galaţiului, în proximitatea magazinului Winmarkt (Modern). Camerele de supraveghere de la blocuri au suprins-o pe aceasta cum loveşte puternic într-o maşină cu un scaun şi îi avariază un far (VEZI VIDEO mai jos! ↓). Oamenii din zonele în care aceasta îşi manifestă apucăturile violente sunt temători şi le este frică să-şi mai lase copiii să se joace afară.

"Suntem un grup destul de mare de locatari din zona magazinului Modern (Winmarkt) care avem probleme cu această doamnă. Avem destul de multe plângeri penale pentru că ne-a vandalizat maşinile. Deţinem înregistrări video de la camerele de supraveghere. Am efectuat multe apeluri la 112. Răspunsul celor de la Poliţie este că nu sunt probe suficiente. Deşi sunt şi multe filmuleţe pe reţelele de socializare, se pare că nimeni nu doreşte ca acest om să fie internat permanent. Poate trebuie să se întâmple o tragedie ca să se facă totuşi ceva. Ne este teamă să mai lăsam copiii în jurul blocului. Este vorba despre zona din spatele blocului din staţia de autobuz de la Modern", ne-a scris un gălăţean care locuieşte în zonă.

La solicitarea cotidianului nostru, Inspectoratul de Poliţie Galaţi ne-a furnizat următorul răspuns: "La Secţia 1 Poliţie Galaţi se află în lucru un dosar penal în care se fac cercetări pentru comiterea infracţiunii de distrugere. Poliţiştii au identificat prezumtivul autor, o femeie de 29 de ani, din municipiul Galaţi, persoană fără adăpost, cunoscută cu afecţiuni psihice. Faţă de aceasta urmează să se propună măsura internării medicale nevoluntare".

Până atunci, femeia continuă să se manifeste violent prin oraş, distrugând ce îi iese în cale.

Articole similare:
- Galaţi: "Dana Criminala" loveşte din nou! Oglinda unei maşini, făcută "praf" (VIDEO)

- Galaţi: Container de gunoi vandalizat în mijlocul străzii, în Micro 19 (VIDEO)

Pentru a şaptea oară consilierii judeţeni PNL nu s-au prezentat la şedinţa Consiliului Judeţean Galaţi care are pe ordinea de zi proiectele privind exproprierile de pe Drumul de Centură.

„Exproprierile de pe Drumul de Centură au fost blocate pentru a şaptea oară de către consilierii judeţeni PNL. Liberalii pun în pericol cea mai mare investiţie în infrastructura rutieră a Galaţiului. Galaţiul riscă să piardă fonduri europene de 30 de milioane de euro. Concluziile vă aparţin, stimaţi gălăţeni”, a comentat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.

Aşadar, ambiţiile politice continuă în detrimentul gălăţenilor. Monitorul de Galaţi a relatat după fiecare şedinţă de consiliu judeţean cum stau lucurile, declaraţiile ambelor tabere, motivele ascunse ale negocierilor politice, însă cum niciuna dintre taberele politice nu este dispusă să cedeze astfel încât lucrările să se deblocheze, iar Galaţiul să beneficieze de investiţii majore cum nu s-au mai făcut în ultimii 30 de ani, alte comentarii sunt de prisos.

Singura "pedeapsă" pe care o pot primi politicienii angrenaţi în acest "boicot" poate fi aplicată de cetăţeni la alegeri, însă până atunci mai sunt 2 ani, timp în care lucrările stagnează, finanţările se pierd, iar Galaţiul va rămâne, ca şi până acum, la coada României.

În şedinţa Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a fost avizat favorabil proiectul de achiziţie a încă 20 de trenuri (rame) electrice de lung parcurs, anunță Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Investiţia se va realiza prin intermediul Autorităţii pentru Reformă Feroviară. Este vorba despre continuarea proiectului de investiţii în rame electrice de mediu şi lung parcurs care, în prima fază, a vizat achiziţia a 37 de trenuri.
Obiectivele proiectului de investiţii, stabilite prin Programul de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată a fluxurilor de transport călători şi marfă, vizează creşterea competitivităţii transportului feroviar pe piaţa internă şi integrarea în spaţiul feroviar unic european, precum şi dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe reţeaua electrificată până în 2022 şi pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanţa – Mangalia şi Bucureşti – Giurgiu).
Rutele pe care vor fi introduse noile trenuri cuprind şi Galaţiul. Este vorba despre rutele Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava, Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia, Iaşi – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia şi Suceava – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia.
Oficiali ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii afirmă că ramele electrice vor circula cu o viteză minimă de 160 km/h şi maximă de 200 km/h, o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 - 10 h /direcţie), accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă, suport pentru politicile naţionale de aliniere la standardele europene prin echiparea cu sistemul de control al vitezei ETCS nivel 2.
Achiziţia celor 20 de rame electrice RE-IR2 este parte din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar valoarea totală a proiectului depăşeşte 450 milioane EURO, din care aprox. 180 milioane euro reprezintă achiziţia trenurilor (finanţate prin fonduri europene nerambursabile) şi 270 milioane euro reprezintă contravaloarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii (plătiţi de operatorii feroviari pe parcursul celor 30 de ani de exploatare).

Ministerul Apărării prin Unitatea Militară 02523 a atribuit contractul privind achiziţia serviciilor de proiectare şi lucrări de execuţie pentru un contract clasificat secret de serviciu pentru realizarea infrastructurii la Baza 57 Aeriană Mihail Kogălnicenau. Valoarea finală la care a fost atribuit acest contract este de 1.433.109.102,15 lei, adică aproape 290 milioane de euro.
Obiectul contractului constă în servicii de proiectare şi lucrări de execuţie pentru un contract clasificat secret de serviciu pentru „Realizare infrastructura Bazei 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu”. Compania care a câştigat acest contract este Aduro Impex SRL Bucureşti, însă ajutată de 18 subcontractori printre care se numără şi o firmă din Galaţi şi una din Brăila.

Lista subcontractorilor şi serviciile pe care le vor presta:

1. HASKONING DHV NEDERLAND B.V (NACO) - Olanda - proiectare lucrări de aerodromuri, piste de decolare/ aterizare, suprafeţe/ platforme de manevră/ staţionare aeronave, proiectare construcţii aeroportuare, proiectare de instalaţii navigaţie, balizaj.
2. TIAB S.A. Bucureşti - Proiectare de posturi de transformare, staţii electrice şi de instalaţii aparţinând părţii electrice a centralelor cu orice tensiuni nominale standardizate. Executare de posturi de transformare, staţii electrice şi de lucrări la partea electrică a centralelor cu orice tensiuni nominale standardizate. Proiectare a sistemelor şi instalaţiilor de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu. Proiectare a sistemelor şi instalaţiilor de limitare şi stingere a incendiilor. Execuţia lucrărilor de execuţie a sistemelor şi instalaţiilor de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu. Execuţia sistemelor şi instalaţiilor de limitare şi stingere a incendiilor. Proiectare, montaj şi punere în funcţiune pentru instalaţii tehnice amplasate în mediu exploziv în conformitate cu Normativul Nex 01-06 pentru instalaţii tehnice din arii cu pericol de explozie. Proiectare si execuţie sisteme de alarmare împotriva efracţiei. Lucrări de execuţie si servicii de proiectare reţele electrice. Lucrări de execuţie lucrări de instalaţii navigaţie, balizaj.
3. CONSITRANS S.R.L. Bucureşti - Servicii de proiectare pentru execuţie lucrări de infrastructura rutieră.
4. EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. Bucureşti - Proiectare depozite de materiale explozibile.
5. SPECIALIST CONSULTING S.R.L. Bucureşti - Proiectare suprafeţe de mişcare.
6. PEGASUS ENGINEERING S.R.L. Bucureşti - Servicii de proiectare şi asistenţă tehnică din partea proiectantului.
7. PRO TOBY SRL Iaşi - Proiectare lucrări de reţele edilitare.
8. GREENVIRO S.R.L. Cluj - Proiectare lucrări de reţele edilitare.
9. INSTAL SERVICE TECHNOLOGY S.R.L. Măgurele - Proiectare si execuţie lucrări de reţele gaze.
10. DERE CONSTRUCTION TAAHHÜT A.Ş Turcia - Execuţie toate tipurile de lucrări de pavaj.
11. UTI FACILITY MANAGEMENT Bucureşti - Proiectare si execuţie lucrări de instalaţii si reţele.
12. POPP & ASOCIATII S.R.L. Bucureşti - Proiectare generală şi asistenţă tehnică a proiectantului pe durata de execuţie a lucrărilor.
13. TANCRAD S.R.L. Galaţi - Lucrări de infrastructura rutieră.
14. AVIMI SERV S.R.L. Brăila - Furnizor pentru materiale granulare -1 % din valoarea ofertată.
15. PETRODESIGN S.A Bucureşti - Proiectare depozit combustibili lichizi.
16. STRACO HOLDING S.R.L. Bucureşti - Execuţie lucrării drumuri.
17. ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ - Execuţie lucrări construcţii reţele edilitare.
18. ELLIS’92 S.R.L. Ploieşti - Proiectare instalaţii combustibili lichizi, distribuţie si stocare carburanţi lubrifianţi.

Pagina 1 din 117