Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Oprirea apei potabile este programată pentru marţi, 30 iulie 2019, în intervalul orar 08:00- 20:00, pentru lucrări de investiţii la reţeaua de alimentare cu apă potabilă din municipiul Galaţi.  ”Lucrările din cadrul obiectivului de investiţii APA CANAL S.A. Galaţi “Reabilitare reţea apă potabilă Muncipiul Galaţi, Centru, str.Navelor”, continuă în data de 30.07.2019 cu o nouă etapă, constând în executarea cuplării  tronsonului 4 de conductă PEHD Dn400mm în str. Navelor, zona SC Proiect SA. Lucrările sunt realizate de DREAMS RIVIERA S.R.L. Investiţia se derulează din surse proprii APA CANAL S.A. Galaţi, respectiv profit reinvestit. Pe cale de consecinţă, în data de 30.07.2019, între orele  08.00–20.00, va fi afectată alimentarea cu apă potabilă a unor consumatori din zonă, respectiv: blocurile A1, Siret 1-2 (sc.1,2,3,4), R3; SC Proiect SA, Restaurant ALEX, imobilele din str.Portului 1-7. Datorită montării vanei de secţionare în zona SC Proiect SA la oprirea din 17 iulie 2019, arealul afectat este mult diminuat de acestă dată faţă de cel de la lucrările anterioare executate în str.Navelor. Reamintim că Societatea Apa Canal SA Galaţi asigură numai asistenţa tehnică pe parcursul lucrărilor, execută manevrele specifice de golire/umplere reţea, închidere şi deschidere vane, precum şi spălarea reţelei de distribuţie la finalizarea lucrărilor de cuplare executate de către constructor. Pentru situaţii deosebite, APA CANAL S.A. Galaţi va pune la dispoziţie  cisterne cu apă, cererile putând fi făcute la Dispeceratul societătii noastre, la numerele de telefon 0236/463294 si 0236/473380 int.133. Ne cerem scuze faţă de consumatorii afectaţi de sistarea apei potabile, mulţumim pentru înţelegere şi îi asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor şi reluarea furnizării apei potabile într-un interval cât mai scurt de timp”, anunţă APA CANAL SA prin intermediul unui comunicat de presă. 
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi s-a întrunit. sâmbătă, 27 iulie 2019, pentru a aproba Planurile de măsuri la suspiciunea de pestă porcină africană ca urmare a focarelor identificate în exploataţii de la marginea localităţilor Tg. Bujor, Negrileşti şi Tălpigi (comuna Ghidigeni). S-a decis, astfel, uciderea suinelor din aceste exploataţii (Tg. Bujor - 21, din care 16 purcei; Negrileşti – 3;  Tălpigi - 2) şi plasarea gospodăriilor sub supraveghere oficială, ceea ce presupune: interzicerea mişcării porcinelor în interiorul sau exteriorul exploataţiilor, interzicerea pătrunderii persoanelor străine în exploataţii, interzicerea ieşirii din exploataţii a cărnii, a furajelor, ustensilelor şi altor obiecte sau materiale, astfel încât să se minimizeze riscul propagării peste porcine africane.  Pentru limitarea răspândirii bolii, se interzice organizarea de târguri de păsări şi animale; toţi porcii din aceste localităţi vor fi ţinuţi închişi în curţi, fără acces la păşunat sau bălţi, pentru a împiedica contactul porcilor sălbatici cu cei domestici; cazurile de îmbolnăvire sau moarte vor fi anunţate imediat medicului veterinar, iar în situaţia în care se descoperă cadavre de porci în locuri publice cetăţenii trebuie să anunţe medicul veterinar fără întârziere. Reamintim că pesta porcină africană nu se transmite la om, dar poate avea un impact social şi economic major, întrucât nu există vaccin ori tratament pentru această boală. 

Două autospeciale ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, de la Galaţi şi Tîrgu Bujor, dar şi efective de la SVSU Măstăcani, sprijiniţi de lucrători de la ROMSILVA au intervenit, duminică, 28 iulie 2019, pentru a stinge un incediu ce a izbucnit la marginea localităţii Chiraftei. Incendiul a afectat iniţial vegetaţia uscată, miriştea rămasă după treierat. Potrivit plt. major Dan Ionaşcu, ISU Galaţi, în total au ars 250 de hectare de mirişte rămasă după treierat, imaş împădurit şi pădure tânără (lizieră). 7 hectare erau numai de lizieră şi 8, 5 hectare de imaş împădurit Cel mai probabil,  cauza incendiului este o ţigară nestinsă aruncată chiar de vreunul dintre ciobanii care tranzitează frecvent zona. Incendiul nu a făcut victime şi nu a afectat locuinţe. Circa trei ore a durat acţiunea de localizare şi stingere a incendiului.

Accidentele de teren de pe Faleza Dunării au creat multe discuţii în societatea civilă gălăţeană. Zvonuri mai mult sau mai puţin adevărate circulă de ani de zile, perpetuându-se astfel ideea conform căreia faleza de la Galaţi s-ar prăbuşi în Dunăre. Zvonurile au fost alimentate şi de accidentele de teren apărute în zona Elicei, dar şi de văluririea asfaltului pe Faleza Superioară. În acest context, Primăria municipiului Galaţi a comandat, la sfârşitul anului 2017, o inspecţie tehnică a lucrărilor publice din zona Falezei şi monitorizarea şi analiza aprofundată a tuturor parametrilor privind solul Falezei, pe o perioadă de trei ani de zile.

Pentru a pune în practică măsurile necesare ce au rezultat în urma inspecţiei tehnice, săptămâna trecută, municipalitatea a lansat pe SICAP o licitaţie publică în vederea atribuirii contractului de prestări servicii privind realizarea unui ”Studiu geotehnic pentru punerea în aplicare a măsurilor rezultate în urma inspecţiei tehnice a lucrărilor publice zona Faleză”. Potrivit caietului de sarcini al licitaţiei, muncipalitatea doreşte extinderea zonei de monitorizare a Falezei, pentru depistarea în timp a apariţiei unor stări de degradare periculoase şi luarea măsurilor pentru stoparea lor.

În cadrul contractului, cu o valoare estimată de 950.000 de lei, se vor executa următoarele lucrări: ridicarea topografică a zonei studiate, foraje geotehnice şi echipare înclinometrică şi piezometrică a forajelor, încercări de penetrare standard, dinamică şi statică, studiu geo, studiu hidro şi analiză de stabilitate. În plus, ”se va studia obligatoriu extinderea limitei construibile actuale impuse de Planul Urbanistic Zonal existent" şi "Se va realiza un raport de urmărire în timp a versantului înclinometric (12 luni cu o frecvenţă a citirilor la 60 de zile), dar şi activităţi de proiectare: consolidări de versanţi, terasamente şi lucrări hidrotehnice, plan de operare şi întreţinere", se precizează în caietul de sarcini. Termenul maxim de realizare este de un an de zile de la data în care se emite ordinul de începere a lucrărilor.

Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV a inaugurat, pe data de 24 iulie 2019, obiectivele de investiţii realizate pentru dezvoltarea Subunităţii CERONAV Galaţi, necesare activităţii de instruire a personalului navigant fluvial. Evenimentul a avut loc în prezenţa secretarului de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Minea, dar şi a directorului general CERONAV, Ambasador Maritim IMO, Ovidiu Sorin Cupşa.

Investiţiile au fost prezentate de Doina Munteanu, director al subunităţii Galaţi a CERONAV, care a ţinut să sublinieze importanţa susţinerii primite din partea Ministerului Transporturilor, care a spijinit îndeaproape demersurile subunităţii gălăţene de a deveni un centru modern de instruire a personalului navigant fluvial, dar şi maritim. Investiţia se ridică la aproximativ 20 milioane de lei (peste 4 milioane de euro), iar echipamentele de ultimă generaţie achiziţionate fac ca Galaţiul să aibă cel mai modern Centru de pregătire profesională pentru personalul din sectorul de transport pe ape interioare. Centrul deţine facilităţi de instruire atât pentru pregătirea teoretică, cât şi pentru cea practică şi echipamente moderne şi inovative.

Secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Minea, a subliniat faptul că: "România are aproximativ 10.000 navigatori pe ape interioare. În acest sens, Ministerul Transporturilor susţine demersul constant al CERONAV de a oferi personalului navigant fluvial formare profesională la standarde înalte". Ovidiu Sorin Cupşa, directorul general al CERONAV, a declarat: "Obiectivul de la Galaţi este esenţial în strategia de dezvoltare a infrastructurii CERONAV privind activitatea de instruire din sectorul navigaţiei pe ape interioare, având impact asupra creşterii mobilităţii personalului navigant român". Printre echipamentele de instruire achiziţionate se numără echipamente de simulare misiuni complete de navigaţie maritimă şi pe ape interioare, simulator pentru pentru operaţiuni în compartimentul maşină, radar navigaţie fluvială, un complex nautic de instruire practică şi informare, etc.

VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos!

Elicopterul SMURD Galaţi a survolat, în această după amiază, Dunărea în zona Trecere Bac în cadrul unei acţiune de căutare a unui bărbat dispărut în apele Dunării. La acţiunea de căutare au participat alături de echipajul SMURD şi o şalupă a Poliţiei de Frontieră Galaţi, precum şi echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU)  Galaţi. Acţiunea de căutare continuă şi la această oră cu echipajele ISU, însă elicopterul SMURD şi şalupa Poliţiei de Frontieră s-au retras.

Şeful Unităţii pentru România în cadrul Departamentul pentru politică regională şi urbană - DG Regio al CE, Carsten Rasmussen, a fost la Galaţi special pentru a verifica modul în care decurge implementarea Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Galaţi. Acesta, împreună cu secretarul de stat al Ministerului Fondurilor Europene, Cezar Caleap, şi directorul general al Autorităţii de Management pentru POIM, Cătălin Bălan, s-au întâlnit cu preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, directorul general al Direcţiei Regionale Infrastructura Galaţi, Silvia Buhlea, şi directorul general al societăţii Apă Canal S.A. Galaţi, Gelu Stan, în vederea unor discuţii cu privire la stadiul implementării acestui proiect care are o valoare totală de aproape 200 milioane de euro.

Misiunea de monitorizare efectuată în Galaţi, s-a desfăşurat în data de 09 iulie 2019, iar comisia prezentă la Galaţi a efectuat vizite la obiectivele ce se realizează în cadrul „Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Galaţi, în perioada 2014 - 2020”, care are o valoare totală de 822.694.181,44 lei cu T.V.A. inclus, din care 602.068.190 lei reprezintă surse publice de finanţare, respectiv fondul de coeziune 511.757.961,50 lei, bugetul de stat 78.268.864,70 lei, bugete locale 13.041.363,80 lei şi 90.123.336,79 lei reprezintă contribuţia proprie financiară a operatorului regional Apă Canal S.A. Galaţi.

Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului sunt:

a) investiţii în domeniul alimentării cu apă: extinderea reţelelor de distribuţie, aducţiuni de apă potabilă reabilitate şi extinse, reabilitare şi extindere a unor tronsoane de conducte de distribuţie, reabilitare şi construire de rezervoare noi, reabilitare, extindere şi construire de staţii de pompare, construirea de dispecerate SCADA (sisteme computerizate care au rolul de a comanda şi monitoriza procesele tehnologice), realizarea de foraje noi, realizarea unor staţii noi de tratare şi de clorinare a apei;
b) investiţii în domeniul apei uzate: extindere reţele de canalizare gravitaţională, reabilitare şi construire unor staţii de pompare, revitalizare sisteme SCADA locale;
c) achiziţionarea unor echipamente de operare.

În cadrul acestui proiect, Apă Canal S.A. Galaţi a reuşit să achiziţioneze cinci autospeciale pentru întreţinerea şi exploatarea sistemului de alimentare cu apă şi de canalizare, adică un autoutilaj excavator-aspirator, două autocisterne, un autocurăţitor combinat şi un autolaborator mobil pentru detectarea pierderilor de apă.

VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos!

În această perioadă este în plină desfăşurarea acţiunea de montare a 140 de camere de luat vederi care vor funcţiona zi şi noapte. - VEZI VIDEO mai jos! - Echipamentele de supraveghere video fac parte din sistemul e-ticketing, aflat în implementare în municipiul Galaţi.

"Sperăm ca, măcar acum, să se înţeleagă faptul că ne preocupă siguranţa cetăţenilor şi protejarea investiţiilor pe care le facem. Sistemul e-ticketing din Galaţi va fi cel mai modern din România! Sisteme de bilete temporare - cetăţeanul va plăti o singură călătorie chiar dacă trebuie să schimbe mai multe mijloace de transport până la destinaţie, automate de vânzare a biletelor, sistem de numărare a călătorilor, camere de luat vederi pentru protecţia cetăţenilor, sistem de informare pentru călători cu afişaj în staţii şi multe altele", a explicat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

Sursa video: Facebook - Primaria Municipiului Galati

Articole pe aceeaşi temă:
- La Galaţi, începe implementarea celui mai modern sistem e-ticketing din România

- Sistemul E-Ticketing de la Galaţi va fi cel mai modern din România

Cercetările arheologice derulate până în prezent la situl arheologic Tirighina - Barboşi au scos la lumină o serie de elemente interesante cu privire la evoluţia sitului, precum şi numeroase vestigii arheologice aparţinând epocii romane. Cel mai important sit de epocă romană din sudul Moldovei, situl arheologic Tirighina - Barboşi, va fi pus în valoare de către Primăria municipiului Galaţi, care derulează în acest scop un contract de finanţare cu fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. În cadrul acestui proiect, s-au derulat două campanii arheologice în anul 2017 şi în 2019 care au scos la lumină vestigii importante, datate în secolul II.

"Acest turn este unic pentru că nu există turnuri cu opt laturi în zona de sud-est a Europei"

Au fost investigate mai multe puncte din zona Castellum-ului şi a Castrum-ului. În mijlocul Castellum-ului a fost descoperit "Turnul central" al aşezării (foto). Primele informaţii privind această structură au fost consemnate de arheologul Gheoghe Ştefan, în anul 1936, iar forma înregistrată a turnului pe planul publicat este una pentagonală.

Picture 1 Turnul text pagina ziar

Cercetările arheologice derulate în cadrul proiectului au demonstrat faptul că "Turnul central" are o formă octogonală cu laturile de N, NV şi NE păstrate mai bine. "Acest turn este unic pentru că nu există turnuri cu opt laturi în zona de sud-est a Europei. Nu avem până acum analogii pentru acest tip de turn. Are un diametru de opt metri, un turn care avea cel puţin un nivel şi de acolo se puteau observa toate împrejurimile: spre Siret, spre nord, spre est, către Dunăre", a afirmat, miercuri, 10 iulie 2019, într-o conferinţă de presă, arheologul Gabriel Jugănaru.

Picture 3 Locuinte galerie site

Tot în zona Castellum au fost continuate cercetările din anul 2017, efectuate în două secţiuni arheologice unde au fost descoperite încă două locuinţe romane din secolul III p. Chr. (foto) în care au fost descoperite numeroase fragmente ceramice, inclusiv un gât cu torţi de la o amforă, dar şi ţigle cu ştampile militare: Cohors II Mattiacorum, Legio V Macedonica şi Classis Flavia Moesica, dar şi monede, o fibulă din bronz, obiecte cu întrebuinţări diferite din bronz şi fier, toate acestea, alături de patrimoniul arheologic descoperit în campania din anul 2017, urmând a fi expuse în cadrul Muzeului de sit.

Amfiteatru pentru festivaluri, concerte, lansări de carte şi alte acţiuni culturale

Situl arheologic, după ce va fi reabilitat, va avea un muzeu de sit şi centru de informare, va găzdui expoziţii permanente şi temporare. Totodată, în zonă se va amenaja şi un amfiteatru unde se vor organiza diferite evenimente: festivaluri, concerte, lansări de carte şi alte acţiuni culturale. Situl va fi deschis publicului în octombrie 2020, aşa cum de altfel prevede şi termenul de implementare al proiectului de punere în valoare a acestei inestimabile comori arheologice de la porţile Galaţiului.

Demn de amintit este şi faptul că aici au fost descoperite relicvele celui mai vechi creştin străromân cunoscut în ţară, Innocens (secolul al III-lea). Cercetările arheologice de la Tirighina-Bărboşi, întreprinse între anii 1976-1979, au descoperit şaisprezece morminte romane, cel mai valoros dintre acestea fiind, fără îndoială, mormântul paleocreştin numărul 7, atât în ceea ce priveşte bogatul său inventar, cât şi ritul de înhumare specific creştinismului. Scheletul este bine conservat, în poziţie lungit, culcat pe spate, având craniul orientat la VNV şi picioarele la ESE. Mâna stângă, uşor îndoită din cot, are palma situată pe bazin, iar cea dreaptă, în unghi obtuz, are palma aşezată pe abdomen, după ritul creştin. Capul aşezat cu faţa în sus are privirea îndreptată către E. Totodată a fost descoperită o cruciuliţă ajurată, în formă de medalion, din sidef, de mici proporţii, cu orificiu pentru purtat la gât, precum şi o hrismă pictată pe gâtul unei amfore romane tot din secolul al III-lea d.Hr. De altfel, însăşi inscripţia INNOCENS, gravată cu litere latine pe cantul aurit al fibulei romane de aur descoperită la Barboşi, pledează pentru apariţia primului nume de esenţă creştină, nume ce figurează în listele primelor atestări de nume creştine din Imperiul Roman de la sfârşitul secolului al III-lea.

Descoperirile arheologice au fost prezentate, miercuri, 10 iulie 2019, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată la sediul Primăriei municipiului Galaţi, de către arheologi, conducerea Muzeului de Istorie "Paul Păltănea" Galaţi şi reprezentanţi ai Primăriei Galaţi.

VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos!

Licitaţia pentru găsirea unui constructor care să efectueze lucrările pentru execuţia cheului din cadrul proiectului "Platforma Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare" a fost reluată de către Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" (APDM) S.A. Galaţi cu o valoare estimată de 102.676.093 lei, adică cu aproape 12 milioane lei (aproximativ 2,5 milioane euro) mai mult decât valoarea iniţială de 90.778.567 lei.

Reluarea procedurilor de licitaţie au fost impuse ca urmare a faptului că prima licitaţie a fost anulată din lipsă de ofertanţi, drept pentru care autoritatea contractantă a crescut valoarea estimată a lucrărilor cu circa 2,5 milioane de euro. Aşa cum cotidianul nostru a relatat în articolul "Licitaţie anulată pentru Platforma Multimodală din Portul Galaţi", APDM Galaţi în parteneriat cu Metaltrade International SRL şi Port Bazinul Nou S.A. se tot chinuie cu implementarea proiectului "Platforma Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare" încă din anul 2016.

Lucrările care fac obiectul contractului sunt lucrări hidrotehnice portuare, respectiv lucrări de dragare în bazinul situat în zona "Port Bazinul Nou" pentru a permite intrarea în siguranţă a navelor, modernizarea cheului existent pentru a efectua operaţiunile de încărcare directă şi operaţiunile de descărcare cu unităţile de încărcare intermodale între nave şi cheu, umplerea parţială a bazinului portuar pentru a crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi pentru operaţiunile de manipulare viitoare şi nivelarea profilului elevaţiei platformei.

Pagina 2 din 61