Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Conform unui studiu de fezabilitate ce va fi supus aprobării Consiliului Local, noul Târg Auto al Galaţiului va fi amplasat pe str. Macului, în vecinătatea parcării de TIR-uri. În prezent, târgul auto se desfăşoară în fiecare sâmbătă şi duminică, în incinta Talciocului, în cartierul Micro 13B.
Studiul de fezabilitate a scos în evidenţă faptul că târgul de maşini ocupă o suprafaţă mare pentru parcare şi generează poluare fonică, poluarea aerului, natura şi concentraţia poluanţilor emişi fiind foarte mari pentru o zonă locuită. Totodată este afectată fluiditatea traficului şi este blocat accesul spre rampele de gunoi.
”Având în vedere situaţia complexă existentă pe amplasament, se impune relocarea târgului auto pe strada Macului, în imediata vecinătate a parcării de TIR-uri, prin realizarea următoarelor lucrări: împrejmuire cu panouri de plasă bordurată, dublată cu gard viu, iar poarta de acces va fi metalică culisantă, acţionată electric, amplasarea unor module pentru vânzarea de piese auto din panouri sandwich pe structură metalică montate pe platformă, birou administrativ cu regim de înălţime parter, alei de acces către parcările şi platformele din beton rutier, iluminatul incintei cu stâlpi pe care se vor monta camere de supraveghere video, instalaţii pentru protecţie împotriva şocurilor electrice şi trăsnetului, instalaţii electrice de prize şi forţă, reţea de canalizare pentru grupurile sanitare, iar alimentarea cu apă rece se va realiza din reţeaua existentă în Parcarea de TIR-uri. Vor fi create 146 de locuri de parcare şi 190 de spaţii pentru expunerea autovehiculelor la vânzare. Durata de realizare a investiţiei este de 12 luni.

Senatul UNITER a stabilit ca pe parcursul anului 2017 să fie finanţate parţial din Timbrul Teatral o serie de proiecte teatrale, publicaţii şi festivaluri. 40 de asociaţii şi teatre au solicitat finanţare, printre acestea fiind şi Teatrul Dramatic ”Fani Tardini” Galaţi, care a primit suma de 10.000 de lei pentru organizarea Festivalului Naţional de Comedie Galaţi 2017, în perioada 7-15 octombrie.
Suma totală alocată de UNITER în 2017 din timbrul teatral este de 300.000 de lei, iar cea mai mare sumă a fost alocată Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu - 20.000 de lei.

Primaria municipiului Galaţi a pus la dispoziţia cetăţenilor proiectul de hotărâre privind "Aprobarea regulamentului de administrare a parcărilor de reşedinţă din municipiul Galaţi", după câteva luni bune de când s-a tot dezbătut şi aprobat "Regulamentul (Metodologia) de atribuire şi folosire a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă din municipiul Galaţi". Aceste regulamente sunt aşteptate de ani de zile de gălăţeni, pentru că străzile şi cartierele sunt sufocate de maşini care nu au unde parca, însă, aşa cum deja ne-au obişnuit, totul este făcut într-o ordine aleatorie şi lipsită de logică. Am avut un regulament de atribuire când nimeni din administraţie nu avea habar unde şi câte locuri de parcare există, se dă un regulament de administrare, dar nu avem parcări rezidenţiale marcate sau numerotate.
De altfel, în expunerea de motive ce stă la baza regulamentului privind administrarea parcărilor se arată că autorităţile administraţiei publice locale au atribuţii în stabilirea reglementărilor referitoare la regimul de acces şi circulaţie, staţionare şi parcare pentru diferite categorii de vehicule, iar pentru administrarea parcărilor rezidenţiale se impune angajarea de personal calificat, achiziţionarea de utilaje speciale (de ridicat autoturisme, de marcaj etc.), asigurarea unui dispecerat non stop care să preia sesizările etc. Din acest motiv, este necesară elaborarea unui regulament de administrare a parcărilor de reşedinţă din municipiul Galaţi, conform căruia serviciul de administrare a părcărilor va reveni unui operator care cel mai probabil va fi Societatea de Gospodărire Urbană, ce va avea dreptul să ridice maşinile abandonate, dar şi cele parcate neregulamentar.
”Activităţile de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar în parcările rezidenţiale ale municipiului Galaţi în intervalul de timp în care acest lucru este interzis se desfăşoară în condiţiile legii, de către operatorul serviciului. Serviciile de ridicare se desfăşoară în ordinea înregistrării reclamaţiilor la dispecerat. Ridicarea autoturismelor care au ocupat fără drept un loc de parcare rezidenţială se realizează în intervalul: luni – vineri între orele 16.00 – 08.00 şi de vineri de la ora 16.00, până luni la ora 08.00”, sunt prevederile art 18. din regulamentul mai sus amintit.
Conform Biroului de presă al Primăriei, în prezent instituţia este în plin proces de inventariere a locurilor de parcare, fără a se putea preciza când se vor termina operaţiunile de inventariere, trasare şi numerotare, însă e bine că avem regulamente peste regulamente ce nu pot fi aplicate din simplu motiv că nu există obiectul acestora.

În perioada 3 aprilie – 10 mai, Direcţia de Poliţie Transporturi a Poliţiei Române a coordonat o acţiune a poliţiştilor din cadrul Secţiilor Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi şi Constanţa, desfăşurată pentru prevenirea şi combaterea fraudelor fiscale comise cu ocazia achiziţionării de produse energetice (în special motorină), prin schimbarea destinaţiei sau a scopului pentru care acestea au fost cumpărate. Acţiunea a angrenat şi inspectori vamali din cadrul A.N.A.F. – Direcţia Supraveghere şi Control Vamal, se arată într-un comunicat al Poliţiei Române.
Produsele energetice pentru care nu s-a plătit acciza la bugetul de stat sunt valorificate în mod ilegal către anumite staţii de alimentare cu carburant, fiind create astfel premisele unei concurenţe neloiale faţă de furnizorii care respectă prevederile legale în domeniu.
Controalele poliţiei au vizat societăţile comerciale care au ca obiect principal de activitate transportul fluvial şi naval de mărfuri şi/sau pasageri, precum şi navele aflate în proprietatea sau exploatarea acestora. S-au verificat cantităţile de produs petrolier achiziţionate din antrepozitele fiscale, în scutire directă de la plata accizei, cu destinaţia combustibil pentru motoarele navelor cu care se desfăşoară activităţile de transport naval.
Au fost ridicate, de la bordul navelor, documente financiar – contabile, acte specifice activităţii de navigaţie fluvială şi au fost prelevate probe de motorină. Poliţiştii de transporturi navale şi inspectorii vamali au constatat, în urma controalelor, 12 infracţiuni, dintre care 2 de delapidare, 5 de creare de plusuri în gestiune prin mijloace frauduloase, 2 de fals în declaraţii, 2 de uz de fals şi una de contrabandă.
Astfel, a rezultat faptul că mecanicii şi gestionarii unora dintre navele controlate ar fi consemnat livrări de motorină fără a exista documente justificative care să confirme ieşirea din gestiunea navei a motorinei neaccizate, destinate doar desfăşurării activităţii de navigaţie fluvială.
Cantitatea totală a fost calculată la 54.100 kilograme de motorină neaccizată consumată sau valorificată fără documente legale, prejudiciul fiind de aproximativ 190.000 de lei. Pe parcursul cercetărilor, a rezultat că o parte din această cantitate de motorină a fost utilizată pentru utilaje forestiere deţinute de către două societăţi care aveau atât nave, cât şi puncte de exploatare a materialului lemnos. De asemenea, au fost constatate plusuri în gestiunile navelor de 4.000 kilograme de motorină, în valoare de aproape 19.000 lei, iar inspectorii vamali au aplicat sancţiuni contravenţionale de 20.000 lei.

Primăria municipiului Galaţi şi-a propus să contracteze un împrumut de 100.000.000 lei pentru realizarea unor investiţii pubice de interes local precum şi pentru refinanţarea datoriei publice locale deja existente. În acest sens, primarul Ionuţ Pucheanu a iniţiat un proiect de HCL prin care cere consilierilor locali să aprobe contractarea acestei finanţări rambursabile în termen de 10 ani. Se doreşte ca din aceşti bani să se facă investiţii pentru centrale termice în unităţile de învăţământ care nu vor avea căldură la iarnă deoarece sistemul de furnizare a energiei termice a fost suspendat. De asemenea, se doreşte construirea unei parcări supraetajate în carterul Mazepa I, sistematizarea str. Brăilei, între b-dul Dunărea şi intrarea în Galaţi (fost DN 2B Tirighina), reabilitarea infrastructurii de transport pe axa est-vest şi intrările în municipiul Galaţi, dar şi amenajarea zonei centrale din zona Potcoava de Aur. Mai sunt puse pe lista de investiţii modernizarea Parcului Eminescu, amenajarea şi extinderea Talciocului, amenajarea unui târg auto precum şi achiziţia de autobuze.

KARAN – Business & Finance a anunţat cât va costa intrarea la plajă şi ce preţuri vor avea abonamentele în acest sezon la complexul aquatic ce se va deschide la plaja Dunărea. Gălăţenii dornici să petreacă mult timp la plajă pot achziţiona abonamente după cum urmează:
- Jungle Splash baby - intrare gratuită pentru copii 0-5 ani (10 lei - taxă emitere card care va avea înscrise: un număr unic, nume şi prenume şi CNP-ul)
- Jungle Splash kids: copii între 5 şi 14 ani - 250 lei (intrare la plajă cu acces la piscină, intrare Indoor Baby Land)
- Jungle Splash SILVER: persoane peste 14 ani - 500 lei (intrare la plajă cu acces la piscină)
- Jungle Splash GOLD: persoane peste 14 ani - 700 lei (intrare la plajă cu acces la piscină şi şezlong inclus, loc parcare)
- Jungle Splash PLATINUM: persoane peste 14 ani - 1.000 lei (intrare la plajă cu acces la piscină şi şezlong inclus, loc parcare, intrare terenuri sport)
- Jungle Splash DIAMOND: persoane peste 14 ani - 1.500 lei (intrare la plajă cu acces la piscină şi şezlong inclus, loc parcare, intrare terenuri sport, intrare la toate concertele organizate în incinta complexului acvatic de agrement, reducere 5% la consumaţia la masă)
Taxa de intrare la plajă va fi de 30 lei/zi pentru copiii între 5 şi 14 ani şi 50 de lei/zi pentru persoanele peste 14 ani.
Abonamentele se pot achiziţiona accesând pagina de facebook a complexului de agrement Jungle Splash sau trimiţând un email pe adresa firmei Karan. După data de 1 iunie se vor putea achiziţiona direct din incinta Jungle Splash Galaţi.

Concurs de graffiti

În plus, KARAN - Business & Finance SRL organizează, în perioada 26 - 28 mai 2017, un concurs de graffiti cu tema ”JUNGLE” ce se va desfăşura la Plaja Dunărea. Înscrierile la concurs se pot face până pe data de 25 mai 2017, iar câştigătorul va primi un abonament de intrare la JUNGLE SPLASH - Galaţi şi 500 lei.
Pe data de 1 iunie 2017 vor deschide porţile plajei, iar gălăţenii vor putea beneficia de plaja amenajată şi piscină. Investitorii promit că anul acesta se va investi şi în cluburile de paintball, minigolf, tiroliană şi va începe construcţia Indoor Baby-land şi a cluburilor, amenajarea spaţiului verde, toate programate în aşa fel încât gălăţenii care vin la plajă să nu fie afectaţi.
La finalul lucrărilor, complexul acvatic de agrement va cuprinde trei terenuri de sport multifuncţionale, dintre care două vor fi acoperite cu balon pe timp de iarnă iar unul se va transforma în patinoar, trei piscine - două acoperite şi una descoperită, plajă cu 320 de şezlonguri şi 150 de baldachine, 2 „beach-bar” – uri şi un „pool bar”, 2 cluburi (CLUB I - pentru organizarea de evenimente şi CLUB II - zonă de agrement acvatic), 1 parcare păzită, 1 parc având integrat loc de joacă pentru copii şi adulţi, tiroliană, nava piraţilor, carusel, umbreluţe/ceşcuţe, trenuleţ electric, teren de paint-ball, teren minigolf şi 1 hotel de trei stele cu 36 de camere.

Cea mai reprezentantivă zonă a municipiului Galaţi, Faleza Dunării, este neglijată de edilii oraşului şi lăsată de izbelişte de ani de zile. S-au făcut proiecte de reabilitare şi studii de fezabilitate, s-au întocmit planuri urbanistice, însă un lucru simplu nu se face nici anul acesta, aşa cum nu prea s-a făcut nici în anii trecuţi: tăierea buruienilor. De cum intri pe Faleza Inferioară, locul de promenadă preferat al gălăţenilor, te întâmpină un piesaj sălbatic, în care iarba este de aproape jumătate de metru, astfel încât abia se mai pot observa băncile şi aleile - şi ele pătrunse de bălării. Faleza noastră, care ar trebui să fie cartea de vizită a oraşului, obiectivul turistic cel mai important al urbei, cu care să ne mândrim, poate fi caracterizată de un piesaj verde neîngrijit, cu trunchiuri de copaci azvârliţi de apele Dunării pe mal, cu arbori rupţi şi crengi atârnând, dar mai ales cu o vegetaţie bogată în buruieni. Partea tragi-comică apărută datorită vegetaţiei abundente este că rugina aşternută pe lucrările de artă amplasate la malul Dunării a ajuns să nu mai poată fi observată la prima vedere. Primarul municipiului Galaţi promitea în campania electorală: ”Voi susţine ca şi prioritate Proiectul de reabilitare a Falezei inferioare a Dunării şi reamenajarea întregii zone. Este o emblemă a oraşului nostru, care până acum a fost ignorată de autorităţi. Vreau ca Faleza Dunării să devină o zonă atractivă, modernă, care să ofere posibilităţi de petrecere a timpului liber, inclusiv cu posibilităţi de croazieră”. Poate că în următorii 3 ani de mandat va continua să susţină acest proiect, dar până atunci, ar putea măcar să dea ordin societăţilor de gospodărire din subordinea municipalităţii să se ocupe de ”scurtarea” buruienilor de pe faleză dar şi din tot oraşul. Sau poate bălăriile sunt protejate pentru a avea şi Galaţiul brand oficial?

 

balarii faleza 132020

În luna aprilie, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, semna contractul pentru concesionarea pe o perioadă de 49 de ani a terenului de la Plaja Dunărea cu o suprafaţă totală de  53.926 mp precum şi a construcţiilor de pe acest teren. Firma care va investi aici este S.C. Karan Business & Finance S.R.L. Bucureşti care a făcut o ofertă investiţională de 6.250.000 de euro şi care acum lucrează de zor, chiar şi pe ploaie, aşa cum se laudă pe o reţea de socializare: ”Echipa KARAN - Business & Finance lucrează la amenajarea plajei şi pregătirea piscinei pentru deschiderea ce va avea loc pe 1 iunie 2017. Anul acesta se va investi şi în cluburile de paintball, minigolf, tiroliană .Va începe construcţia Indoor Baby-land şi a cluburilor, amenajarea spaţiului verde, toate programate în aşa fel încât gălăţenii şi nu numai să se poată bucura şi de plajă.  Ne propunem să oferim clienţilor noştri o alternativă pentru petrecerea timpului liber într-un complex acvatic de agrement care va cuprinde: 

* trei terenuri de sport multifuncţionale dintre care două vor fi acoperite cu balon pe timp de iarnă iar unul se va transforma în patinoar;

* trei piscine - două acoperite şi una descoperită ( zona plaja);

* plajă cu 320 de şezlonguri şi 150 de baldachine;

* 2 „beach-bar” – uri şi un „pool bar”;

* 2 cluburi: CLUB I - pentru organizarea de evenimente şi CLUB II - zonă de agrement acvatic;

* 1 parcare păzită;

* 1 parc având integrat loc de joacă pentru copii şi adulţi, tiroliană, nava piraţilor, carusel, umbreluţe / ceşcuţe, trenuleţ electric, teren de paint-ball, teren minigolf.

* 1 hotel de trei stele - 36 camere”.

Numele pe care îl va purta complexul acvatic de agrement este JUNGLE SPLASH - Galaţi.

Primăria municipiului Galaţi este dispusă să plătească până la 100.840 lei unei firme specializate pentru „Servicii de evaluare fitosanitară arbori”. Conform caietului de sarcini, obiectul achiziţiei este justificat de necesitatea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute în art. 12 alin.(1 - 3) din Legea  nr. 24 din 15 ianuarie 2007. Legea spaţiilor verzi, la art. 12, alineatele amintite spun că: ”(1) Întreţinerea spaţiilor verzi se asigură de către proprietarii şi administratorii acestora. (2) Proprietarii şi administratorii de spaţii verzi cu arbori şi arbuşti sunt obligaţi să realizeze măsurile de întreţinere a acestora. (3)Proprietarii şi administratorii de spaţii verzi sunt obligaţi să asigure măsurile privind siguranţa persoanelor care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare”.
Până acum, de chirurgia dendrologică s-a ocupat Societatea de Gospodărire Urbană, care ba nu a tăiat deloc, ba a amputat arborii până nu a mai rămas nimic din ei.
Conform documentaţiei achiziţiei publice iniţată de Primăria Galaţi, preţul ofertei va fi prezentat în lei/arbore, iar oferta mai mare de 10,08 lei/ arbore va conduce la respingerea acesteia. În aceste condiţii, valoarea estimată a achiziţiei, la un preţ maximal de 10,08 lei/arbore, ar fi suficentă pentru 10.000 de copaci. Ce trebuie să facă societatea căreia i se va atribui contractul: să elaboreze documente (fişa de evaluare a arborelui, fotografii) la comanda beneficiarului, specifice fiecărui arbore în parte, care să confirme sau să infirme intervenţia cu lucrări de chirurgie dendrologică inclusiv documentaţii fundamentate dendometric în ceea ce priveşte volumul masei lemnoase a arborelui pe picior. De asemenea, trebuie să exprime puncte de vedere, fundamentate ştiinţific, cu privire la modul de intervenţie a lucrărilor de chirurgie dendrologică asupra arborilor, dar să întocmească şi fişa de evaluare a arborelui, care trebuie să cuprindă specia, diametrul, înălţimea, evaluarea stării de viabilitate. Ofertantul îşi va asuma răspunderea pentru toate documentele eliberate prin semnătură şi ştampilă, fiind direct răspunzător de conţinutul lor. În cazul în care se demonstrează că sancţiunile primite cu amendă de la organele de control (Garda de Mediu, Agentia pentru Protecţia Mediului ş.a.), au fost primite datorită documentelor eliberate de către ofertant, acesta va trebui să Ie suporte.

În cadrul şedinţei Delegaţiei Permanente Naţionale a ALDE de joi, 04 mai, au fost luate mai multe decizii cu privire la structurile partidului la nivel naţional. Totodată, membrii Delegaţiei Permanente au votat excluderile din partid ale lui Daniel Constantin, Eugen Durbacă şi Mircea Banias. Decizia a fost luată ca urmare a expirării termenului acordat de Biroul Politic Executiv, întrunit în data de 27 aprilie 2017, prin care li s-a solicitat retragerea contestaţiilor împotriva ALDE din instanţă. În termenul prevăzut, vei trei nu şi-au retras contestaţiile împotriva ALDE. ”Facem precizarea că în cazurile deputaţilor Durbacă şi Banias, s-au avut în vedere şi acţiunile acestora împotriva ALDE din ultima săptămână. Menţionăm că Eugen Durbacă a înlocuit sigla ALDE cu cea a Partidului Conservator pe unul din sediile ALDE din Galaţi, iar Mircea Banias a restricţionat accesul în sediul ALDE Constanţa”, se arată într-un comunicat al partidului. Ceea ce nu se spune în comunicatul partidului este faptul că în ultimele 2 luni, Eugen Durbacă a făcut tot posibilul, şi chiar a reuşit să treacă pe numele său  întreaga suprafaţă a sediului ALDE din str. Brăilei, transformându-l în întregime în cabinet parlamentar.  Preşedintele actual al filialei gălăţene ALDE, Cristian Dima, explică: ”Eu am înţeles de la început că noi funcţionăm ca o alianţă, numai că unii au ales să acţioneze numai sub formă declarativă ca ALDE, de fapt au încercat doar să preia ostil un partid fără a avea nicio legătură cu el. Fractura produsă între alegerile locale şi cele parlamentare când partidul a ajuns de la 14% la 5% a dovedit clar ca a fost vorba despre un management politic defectuos”. Întrebat despre sediul partidului, Cristian Dima ne-a spus că ALDE Galaţi a avut şi are sediul pe Domnească, nr. 34 (fostul restaurant ”Master”) şi deci nu afectează cu nimic activitatea partidului faptul că în spaţiul din str. Brăilei a rămas stăpân Durbacă. Cât despre membrii vechiului Partid Conservator care i-au fost alături lui Durbacă în ultimele luni, unii s-au repliat şi au rămas în echipă alături de Dima - şi aici trebuie menţionaţi nou-numiţii vicepreşedinţi ALDE Galaţi, Florin Gasparotti şi Eugen Găvan, alţii îşi caută deja alte partide care să le asigure locul călduţ pe care deja îl ocupă. Este vorba despre Genica Totolici despre care am aflat pe surse demne de încredere că deja s-a reorientat şi va deveni foarte curând membru cu drepturi depline în PSD. Rămâne de văzut cum vor juca cei care ocupă fotoliile de consilieri judeţeni şi locali ALDE, căci în cazul în care nu se vor adapta schimbărilor, li se va retrage sprijinul politic şi vor rămâne fără scaun
Pagina 26 din 41