Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Galaţiul va deveni unul dintre puţinele oraşe din România care va avea, în cadrul Spitalului Judeţean, secţie de Cardiologie Intervenţională în care se vor realiza implanturi de stent. Investiţia Consiliului Judeţean Galaţi în Secţia de Cardiologie Intervenţională şi USTACC (Unitatea de Supraveghere şi Terapie Avansată a Cardiacilor Critici) din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Galaţi a fost aprobată de aleşii locali în şedinţa de consiliu ce s-a desfăşurat luni, 30 septembrie 2019. Astfel că, în maxim un an de zile, gălăţenii cu afecţiuni cardiace grave nu vor mai fi nevoiţi să meargă la Bucureşti, Iaşi sau Târgu Mureş pentru a li se monta stenturi, pentru efectuarea unei coronografii sau pentru alte tratamente avansate.

”În cadrul şedinţei Consiliului Judeţean Galaţi a fost aprobată realizarea unei secţii de cardiologie interventională la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sf. Apostol Andrei Galaţi. Astfel, se vor putea efectua coronarografii, se vor putea monta stenturi la pacienţii cu infarct miocardic, iar specialiştii vor putea implanta stimulatoare cardiace temporare şi permanente. Avem deja doi specialişti pentru aceste proceduri, alţi doi aflându-se în pregătire. Locuitorii acestei regiuni vor putea beneficia de cele mai bune condiţii de diagnostic şi tratament a afecţiunilor cardiovasculare”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea. Investiţia va fi suportată integral din bugetul CJ Galaţi.

Nominalizarea PSD pentru funcţia de comisar european în persoana preşedintelui Organizaţiei Judeţene a PSD Galaţi, Dan Nica, atrage după sine şi o serie de repoziţionări în plan local în privinţa urmaşului acestuia la conducerea filialei gălăţene a social democraţilor. Este cunoscut faptul că, odată ajuns comisar european, Dan Nica nu mai poate ocupa nicio funcţie de conducere în cadrul PSD. Ca atare, acesta nu va mai fi preşedintele Organizaţiei PSD Galaţi.

Dar, cum vor fi făcute jocurile în cazul în care Dan Nica va fi acceptat în funcţia de comisar european pentru Transporturi. Firesc, interimatul va fi asigurat de către preşedintele executiv al PSD Galaţi, Costel Fotea. În cazul în care actualul preşedinte al CJ Galaţi nu va dori să asigure interimatul la conducerea filialei, acest lucru va intra în atribuţiile preşedintelui Organizaţiei Municipale, deputatul Florin Popa, unul dintre cei mai apropiaţi oameni ai europarlamentarului Dan Nica.

Indiferent cum, este foarte puţin de crezut că Dan Nica va sta departe de viaţa şi jocurile din plan local ale PSD, în condiţiile în care conduce această organizaţie de peste 20 de ani, fiind pe rând deputat - timp de 18 ani, ministru - de 3 ori, viceprim-ministru şi europarlamentar - de 6 ani.

Consiliul Judeţului (CJ) Galaţi a aprobat şi apoi a premiat, luni, 30 septembrie, 66 de elevi din mediul rural cu rezultate deosebite la admiterea la liceu de anul acesta. Este vorba despre elevii care au luat la Evaluarea Naţională 2019 medii mai mari de 9.00.

„În cadrul şedintei Consiliului Judeţean Galaţi, am premiat cei mai buni elevi din mediul rural care au intrat la liceu. Fiecare elev care a absolvit scoala în mediul rural şi care a reuşit să intre în clasa a IX-a cu media peste 9, a primit 1000 de lei şi o diplomă de excelenţă. Am avut bucuria să acord 66 de astfel de premii pentru a sprijini şi încuraja performanţa. Au arătat că şi în şcolile din mediul rural se face carte. De alfel, cea mai mare medie premiată a fost 9,97. Ea a fost obţinută de o elevă care a învăţat la scoală din satul Tălpigi, comuna Ghidigeni. Felicitări tuturor pentru rezultatele obţinute. Ei sunt exemple de urmat pentru toţi elevii de gimnaziu”, la declarat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

Copiii premiaţi au primit din partea CJ Galaţi un premiu de 1.000 lei şi o „Diplomă de Merit”.

Preşedintele Organizaţiei Judeţene a PSD Galaţi, europarlamentarul Dan Nica, este propunerea social-democratilor pentru postul de comisar european pentru portofoliul Transporturilor. Dupa ce a pierdut prima nominalizare în favoarea Rovanei Plumb, gălăţeanul Dan Nica este la un pas de a ajunge “ministru” al Transporturilor la nivel european, în cadrul executivului european condus de Ursula von der Leyen. Dar încă nu este oficial că această nouă propunere a Guvernului Dăncila este acceptată de şefa Comisiei Europene. 

Dincolo de această nominalizare în forul decizional al PSD, există şi un secret: de ce doreşte Dan Nica această funcţie înaltă la nivel european. Odată cu plecarea din Guvrern şi din Parlament a unuia dintre cei mai longevivi parlamemtari gălăţeni, Viorel Ştefan, acesta a devenit şi unul dintre cei mai influenţi funcţionari europeni plecat din Galaţi. Astfel, Dan Nica, din poziţia de simplu europarlamentar şi şef al deputaţilor europeni PSD, se află sub Viorel Ştefan ca şi poziţie şi influenţă politică.  Postul de comisar european ar însemna pentru şeful PSD Galaţi o poziţie superioară ca decizie şi influenţă faţă de colegul său de organizaţie, aflat bine plasat într-un post în cadrul Uniunii Europene.

Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi, ce se va întruni, luni, 30 septembrie 2019, în şedinţă ordinară, va trebui să decidă asupra oportunităţii proiectului major de investiţii „Aeroport internaţional în judeţul Galaţi”, dar şi să accepte demararea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea acestui proiect.

În calitate de principal promotor al viziunii de dezvoltare economică şi socială, CJ Galaţi a elaborat un studiu de oportunitate şi un studiu de trafic aferent acestei investiţii. Totodată, au fost organizate întâlniri directe, dezbateri publice şi au fost completate chestionare cu privire la necesitatea şi oportunitatea realizării proiectului unde au participat reprezentanţii marilor companii, investitorilor privaţi ce au relaţii comerciale cu operatorii economici din judeţul Galaţi, combinatului siderurgic, ai şantierului naval, operatorilor portuari, patronatelor, universităţilor, spitalelor, iar concluzia este că se solicită în mod explicit construirea unui aeroport în judeţul Galaţi.

Studiile efectuate până în prezent au creionat estimări în scenariul realist cu privire la prognoza traficului. În scenariul cu reţeaua de drumuri de perspectivă (drumuri expres, pod peste Dunăre), potenţialul anului de bază al analizei este estimat la 550.000 pasageri şi traficul estimat pentru anul 15 de operare este de 980.000 pasageri, cu tendinţe de creştere şi pe termen lung.

Potenţialii pasageri sunt structuraţi în următoarele categorii:

- persoanele care fac parte din fluxul circular al migraţiei naţionale şi internaţionale unde au fost luaţi în considerare investitorii strategici ce desfăşoară activităţi economice în zonă, precum: ArcelorMittal, Damen Shipyard, Navrom, Arabesque, Mairon - judeţul Galaţi, Vard Alum - judeţul Tulcea, Agricost - judeţul Brăila, Pandora, Artiflex, Vrancard - judeţul Vrancea, Rulmentul - judeţul Vaslui;

- persoane implicate în activităţi universitare (studenţi şi cadre didactice);

- persoane care îşi desfăşoară activităţi în scopuri de utilitate strategică: zboruri cu destinaţie medicală sau de situaţii de urgenţă (inclusiv calamităţi) - în medie 2 misiuni/an de prelevare organe umane destinate transplantului (Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Galaţi) şi peste 1.500 de zboruri medicale SMURD în ultimii 5 ani, intervenţiile medicale şi transferul pacienţilor cu arsuri grave către spitale specializate în tratamentul marelui ars în străinătate, zboruri necesare în situaţii de calamităţi naturale;

- turişti VFR (visiting friends and relatives);

- pasagerii business care călătoresc spre marile hub-uri internaţionale - vizitele clienţilor şantierelor navale, a persoanelor din conducerea marilor agenţi economici şi cele ocazionate privind anumite evenimente.

Articole similare: FOTO/VIDEO | LOCUL unde se va construi AEROPORTUL de la Galaţi

După ani buni în care s-au dus procese îndelungate în instanţa, Consiliul Judeţean Galaţi a pierdut Casa Memorială „Costache Negri”, imobilul situat pe str. Mihai Bravu, nr. 46 fiind revendicat şi câştigat de Seminarului Teologic Ortodox „Sf. Apostol Andrei” Galaţi. De peste 20 de ani, în acest imobil îşi desfăşoară activitatea Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Galaţi, însă clădirea se afla în proprietatea Unităţii Administrativ Teritoriale Judeţul Galaţi şi în administrarea Muzeului de Istorie „Paul Păltănea” Galaţi.

Consiliul Judeţean Galaţi va fi nevoit să pună în aplicare decizia definitivă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia Civilă, din 19 iunie 2019, prin care a fost respinsă ca nefondată, ultima cale de atac, extraordinară, exercitată de Consiliul Judeţean Galaţi - contestaţia în anulare împotriva deciziei din 20 februarie 2019 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia I Civilă, pronunţată în Dosarul civil nr. 3108/121/2016, având ca obiect revendicarea de către Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Apostol Andrei” Galaţi a imobilului situat în municipiul Galaţi, str. Mihai Bravu nr. 46, în temeiul titlului de proprietate - act vânzare/cumpărare nr.1715 din 06.04.1912 şi a Sentinţei civile nr. 1394/04.10.2005, pronunţată de Tribunalul Galaţi.

În acest context, va fi pusă în aplicare Sentinţa Civilă nr. 939/27.09.2017 a Tribunalului Galaţi care obligă U.A.T. Judeţul Galaţi să lase Seminarului Teologic Ortodox „Sf. Apostol Andrei” Galaţi, în deplină proprietate şi paşnică folosinţă, imobilul situat în municipiul Galaţi, str. Mihai Bravu nr. 46, altfel spus, imobilul să fie reintrodus în circuitul civil şi să fie transmis fostului proprietar.

Casa „Costache Negri” a fost construită la sfârşitul secolului al XIX-lea de Costache Negri, pârcalab de Galaţi. În luna octombrie a anului 1856 Costache Negrii a cumpărat un loc în „Uliţa Grădinii Vechi” şi a reînoit actele de proprietate pentru alte locuri pe care le avea în „Uliţa Mihai Vodă” şi în „Mahalaua Sârbească”. La 8 iunie 1862, G.Alevra întocmea o cerere către Consiliul Galaţi, prin care solicita eliberarea unui aviz de construcţie pentru Constantin Negre pe „Uliţa Mihai Vodă”. Consiliul îi răspunde favorabil după examinarea planului şi a locului. În decembrie 1862 se efectuau ultimele lucrări la casa din strada Mihai Bravu. În iulie-august 1867 Costache Negri dorea să vândă casa. Casele vândute mai târziu au fost închiriate, în octombrie 1878, de Şcoala Normală de băieţi, strămutată de la Ismail. A funcţionat aici până în anul 1923 în vechiul local situat pe acelaşi teren, fostă proprietate a lui Costache Negri. La 3 septembrie 1924 s-a sfinţit, pe locul casei, piatra fundamentală a clădirii Seminarului „Sfântul Apostol Andrei“.

Starea cimitirelor din Galaţi naşte nemulţumiri de ani de zile. Aleile sunt pline de gropi, clădirile administraţiilor sau clopotniţele prezintă urme vizibile de degradare, iar gardurile arată jalnic. Unul dintre cele mai vechi cimitire din Galaţi, dar şi cel mai aglomerat, este „Eternitatea”. Acesta se întinde pe o suprafaţă de 21,21 hectare şi a fost dat în folosinţă în anul 1880, iar clopotniţa a fost construită în anul 1941. Clădirea administrativă care deserveşte acest cimitir se află într-o stare avansată de degradare: fisuri în pereţi, desprinderi de tencuilă, acoperiş prin care plouă. Despre grupuri sanitare la un nivel acceptabil nici nu poate fi vorba, iar iluminatul este aproape inexistent.

Deşi gălăţenii se plâng de ani de zile de neajunsurile din cimitirele din Galaţi, abia acum Primăria municipiului Galaţi demarează procedurile privind modernizarea Cimitirului „Eternitatea”. În acest context, municipalitatea a lansat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) licitaţia privind achiziţia de servicii de proiectare - faza DALI pentru obiectivul „Modernizare Cimitir Eternitatea” cu o valoare estimată de 126.000 lei.

Proiectul va cuprinde cel puţin următoarele lucrări: reabilitarea sediului administrativ şi a clopotniţei, modernizarea şi extinderea grupurilor sanitare, reparaţia şi extinderea instalaţiei de iluminat, dar şi a celei de canalizare şi apă, reparaţii capitale la gardul împrejmuitor, dar şi reparaţii ale carosabilului şi aleilor din incintă. În plus, se vor amenaja platforme betonate pentru colectarea deşeurilor, se vor construi spaţii de vânzare a florilor, lumânărilor şi tuturor materialelor necesare pomenirii şi se vor monta şi camere de supraveghere.

Sâmbătă, 14 Septembrie 2019 00:00

Penitenciarul din Galaţi se extinde

Ministerul Justiţiei a supus dezbaterii, în toamna anului trecut, un proiect de achiziţie a studiilor de fezabilitate pentru construirea de noi locuri de detenţie din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP), întrucât există un deficit de 3.843 de spaţii. Proiectul prevedea că vor fi construite mii de spaţii de detenţie, până în 2024. În acest context, la începutul lunii septembrie 2019, Penitenciarul Galaţi a lansat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice o licitaţie pentru "Întocmire Studiu de Fezabilitate, pentru obiectivele de investiţii: Pavilion A (primire deţinuţi, carantină, vizite şi infirmerie) şi Pavilion B - Corp detenţie - Curţi plimbare", cu o valoare estimată de 153.152 lei.

Potrivit documentelor aferente achiziţiei, este vorba despre construirea a două noi pavilioane, una dintre clădiri urmând să aibă două etaje şi o capacitate de 152 de locuri, iar cealaltă 34 de locuri. Camerele de detenţie din noile clădire vor asigura un spaţiu de minim 4 mp/deţinut, vor avea grupuri sanitare şi spaţii de depozitare a alimentelor şi a efectelor personale. Celule vor avea o capacitate de 4 şi de 2 persoane, însă noile clădiri vor fi prevăzute şi cu alte spaţii precum curţi de plimbare, infirmerie, etc.

În prezent, Penitenciarul Galaţi se confruntă cu mari probleme în ceea ce priveşte asigurarea spaţiului minim de cazare de cel puţin 4 mp/deţinut, media efectivelor de deţinuţi, în anul 2017, fiind de 618, raportat la capacitatea legală de cazare de 346 de locuri, rezultând un grad de supraaglomerare de peste 178%.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin Registrul Urbaniştilor din România (RUR) susţine şi promovează iniţiativa Primăriei municipiului Galaţi privind organizarea concursurilor urbanistice "Reamenajare şi refuncţionalizare zona Valea Ţiglinei şi Faleza Dunării". Aceste concursuri de idei au fost lansate pe site-ul municipalităţii, dar şi pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi respectă principiile planificării participative, lucrului în echipă, caracterul integrării multidisciplinare şi organizării spaţiale.

Iniţiativele urbanistice ale Primăriei Galaţi sunt promovate şi pe site-ul Registrului Urbaniştilor din România creându-se astfel posibilitatea ca un număr cât mai mare de profesionişti să participe la concursurile ce vor avea ca finalitate o arhitectură modernă, inovativă şi cu impact vizual deosebit pentru aceste zone deosebit de importante ale Galaţiului. De altfel, RUR participă la proiectele privind reamenajarea celor două zone şi prin desemnarea unui reprezentat care, alături de o echipă multidisciplinară, va juriza proictele cu propunerile de soluţii ce vor fi primite la sediul Primăriei municipiului Galaţi până în data de 30 septembrie 2019.

Pentru ca arhitecţii şi urbaniştii din toată ţară să fie interesaţi de această iniţiativă, Primăria municipiului Galaţi a pus la bătaie şi premii pentru fiecare concurs în parte: premiul I - 6.000 euro, premiul II - 3.000 euro şi premiul III - 1.000 euro.

Articole similare: Primăria Galaţi caută arhitecţi şi urbanişti care să pună în valoare Valea Ţiglinei şi Faleza Dunării

Coşmarul şoferilor disperaţi de starea carosabilului de pe bld. Coşbuc, pe segmentul de la Patinoar până la intersecţia cu str. Al. Măcelaru, se va sfârşi în curând deoarece infrastructura rutieră din această zonă va fi reabilitată de Primăria municipiului Galaţi prin intermediul unui proiect cu fonduri europene. Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, şi directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud - Est, Luminiţa Mihailov, au semnat, marţi, 10 septembrie 2019, la sediul Primăriei, contractul de finanţare europeană pentru proiectul "Modernizare linii tramvai şi carosabil străzile Traian Vuia, Henri Coandă, bld. George Coşbuc (tronson str. H. Coandă - str. Al. Măcelaru)", modernizându-se astfel una dintre cele mai importante şi aglomerate axe rutiere din municipiu Galaţi. Proiectul se ridică la o valoare totală de 104.746.875,96 lei, adică peste 22 milioane euro.

"Acesta este al doilea proiect major de reabilitare a principalelor artere rutiere din Galaţi pe care îl lansăm anul acesta. Primul se află deja în implementare şi aici mă refer la modernizarea străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie, proiect pe care l-am semnat în aprilie 2019 şi care reprezintă o investiţie de aproape 23 milioane de euro atraşi din fonduri europene. Am atins astfel un grad de contractare de 98% din suma maximală ce putea fi alocată municipiului Galaţi pe axa 4.1. Proiectul privind achiziţia a 8 tramvaie noi, cu o valoare de circa 45 de milioane de lei ar reprezenta al treilea proiect cu o ancoră de 2% din procentul de 100%, urmând să se ducă - după cum ne dorim - în procentul de 120%, aşa cum s-a mai întâmplat în exerciţiile financiare pe bani europeni", a declarat Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi.

Lucrările ce urmează a fi demarate la începutul anului viitor vizează modernizarea liniilor de tramvai (aproximativ 5 km, dus-întors) şi a 2, 6 km de carosabil pe străzile bld. Milcov, Traian Vuia, Henri Coandă şi bld. George Coşbuc. În principal, se vor executa: lucrări de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor - 5.570 m cale simplă, reabilitarea şi modernizarea a 16 staţii şi peroane de călători, construirea sau modernizarea pistelor pentru biciclete şi a trotuarelor, precum şi reabilitarea părţii carosabile a infrastructurii rutiere: 6.731 mp piste pentru biciclete, 17.405 mp trotuare reabilitate şi 38.550 mp parte carosabilă reabilitată.

În plus, se va avea în vedere realizarea de locuri de parcare noi, reabilitarea şi repararea reţelelor edilitare subterane (de apă) din perimetrul lucrărilor de reabilitare la carosabil şi tramvai, reabilitarea iluminatului public stradal, amenajări peisagistice prin modernizarea spaţiilor verzi existente, cât şi a celor nou apărute, montarea de mobilier stradal nou, amenajarea de canalizaţie subterană multitubulară cu camere de tragere pentru introducerea în subteran a diverselor reţele aeriene, amenajarea străzilor laterale pe o lungime de 25 m; realizarea semnalizării prin marcaje rutiere şi indicatoare rutiere. Durata de implementare a proiectului este de 23 de luni, de la semnarea contractului, adică data estimată a finalizării lucrărilor fiind 31 iulie 2021.

Pagina 6 din 67