Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Preşedintele PMP Galaţi, deputatul Cătălin Cristache, a găsit un mod inedit de a semnala administraţiei locale problemele din Galaţi. Acesta a aşezat la ieşirea din oraş spre localitatea Smârdan o machetă din carton, în mărime naturală, a primarului Ionuţ Pucheanu. ”De mai bine de un an, pe podul de 10 metri care face legătura pentru maşinile grele (de peste 3 tone) între Galaţi şi combinat se circulă pe un singur sens, pentru că Primăria Galaţi nu a găsit resursele necesare pentru a-l consolida. Puki a reuşit, prin incompetenţa sa proverbială, să aplice o lovitură majoră celor de la Combinat care reuşesc să-şi transporte cu dificultate produsele din cauza acestui pod şubred. Deşi consilierele PMP i-au atras atenţia repetat că e o problemă majoră acolo, iar drumul aparţine de Municipiul Galaţi, Pucheanu a declarat în mai multe rânduri că nu-l interesează. Mai mult, a refuzat să se şi deplaseze pentru a vedea situaţia din teren, pe motiv că e prea ocupat. Îi promit incompetentului nostru primar că voi lua această machetă de carton cu chipul său şi o voi plimba prin oraş pentru a vedea măcar ea realităţile dureroase generate de incompetenţă şi corupţie”, scrie Cătălin Cristache pe pagina sa de Facebook. 

Iniţiativa ar fi lăudabilă şi ingenioasă, însă deputatul PMP doar mimează opoziţia prin intermediul unor metode cât mai atractive de a-şi face imagine în an electoral în condiţiile în care la şedinţa de consiliu local de săptămâna aceasta, cele două consiliere locale PMP nu au fost prezente. În plus, acestea se pare că nu şi-au informat şeful că în luna iunie a acestui an Consiliul Local Galaţi a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul „Consolidare şi modernizare pod din beton armat situat în Galaţi – Calea Smârdan (DJ251) în zona intersecţiei cu strada Fileşti”, hotărâre la care cele două consiliere PMP (Nicoleta Badiu şi Oana Claudia Iurescu) nu au fost nici pentru, nici împotriva, ci s-au abţinut.

Ar fi multe de făcut în Galaţi, iar opoziţia are multe de reproşat administraţiei locale, însă preferă să scoată în evidenţă probleme care deja au fost abordate. Totul arată ca şi cum PMP-ul îi ridică mingea la fileu primarului care va putea spune că problema este deja în curs de rezolvare.

 

Articol pe această temă: Podul din beton din Calea Smârdan, în zona intersecţiei cu strada Fileşti, în stare avansată de degradare (GALERIE FOTO)

Primăria municipiului Galaţi continuă reabilitarea interioarelor de cartier, iar pentru a fluidiza circulaţia şi a crea locuri de parcare riveranilor, a procedat la demolarea a încă două baterii de garaje. Este vorba de o baterie de aproximativ de 20 de garaje din zona Grădiniţei Arlechino din cartierul Micro 39C şi încă o serie de garaje din vecinătatea Şcolii Gimnaziale nr. 5 ”Cuza Vodă” din Micro 17.  ”Acţionăm, în prezent, în zona Grădiniţei Arlechino, unde suntem pregătiţi să eliberăm terenul de aproximativ 20 de garaje în locul cărora vom amenaja noi spaţii pentru parcarea maşinilor. În acelaşi timp reabilităm trotuarele, aleile de acces dar şi partea carosabilă.  De asemenea, în zona blocurilor G, din vecinătatea Şcolii Gimnaziale nr. 5 ”Cuza Vodă”, au fost desfiinţate garajele şi în locul lor amenajăm locuri de parcare. Este o iniţiativă care va fluidiza traficul la orele aglomerate, mai ales după începerea anului şcolar. Aceeaşi strategie se va aplica şi în apropierea blocurilor I, E4 şi E5, tot în cartierul Micro 17. Ştiu că mulţi dintre gălăţeni doresc executarea unor astfel de lucrări peste tot şi aceasta este şi intenţia noastră, să acoperim toate cartierele oraşului. Dar, ca la orice acţiune de amploare, este nevoie de răbdare şi timp, pentru că în cartierele din oraşul nostru nu s-a intervenit de peste 20 de ani, sau poate chiar mai bine de atât”, a afirmat primarul munciipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
Primăria municipiului Galaţi a lansat, în cadrul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice - SICAP, anunţul de participare pentru achiziţionarea unui număr de 20 de autobuze hibrid noi, de mare capacitate. Valoarea estimată a achiziţiei se ridică la o valoare totală de 33.600.000 de lei, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate-preţ, iar data limită de depunere a ofertelor 02 septembrie 2019. ”Este încă un pas important pe care îl facem pentru modernizarea transportului public în comun. Autobuzele hibrid de tip diesel/electric vor trebui să îndeplinească condiţii speciale de fiabilitate, securitate, confort, protecţie ambientală, la nivelul normelor europene actuale şi să asigure o fiabilitate ridicată. Am respins întotdeauna achiziţia de mijloace de transport second-hand pentru că gălăţenii trebuie să beneficieze de condiţii moderne şi de tot confortul în timpul călătoriilor cu autobuzul”, a declarat Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi.  Este vorba despre autobuze de 11,5 m-12,5 m lungime, cu trei uşi, cu o capacitate de transport de minim 90 călători, cu podeaua coborâtă, posibilitate de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, aer condiţionat, camere video, sistem GPS şi instalaţii pentru echipamentele de e-ticketing. Conform caietului de sarcini, autobuzele trebuie să aibă în dotare un motor diesel Euro VI, cu un consum redus de combustibil, iar pentru alimentarea motorului electric se va utiliza un sistem de stocare a energiei electrice, bazat pe supercapacitori.

Compania ENGIE România demarează unul dintre cele mai mari proiecte de investiţii de când au preluat Distrigaz. Compania a lansat, pe 25 iuşie 2019, n Sistemul Electronic Centralizat al Achiziţiilor - SICAP, o licitaţie cu o valoare estimată de 120 de milioane de lei (27 milioane de euro) pentru proiectare şi asistenţă tehnică în vederea reabilitării, optimizării şi extinderii reţelelor de gaze în 20 de judeţe din sudul României la care se adaugă şi municipiul Bucureşti. În plus, pe 23 iulie 2019, ENGIE a lansat încă o licitaţie în vederea atribuirii unui contract de 157 de milioane de lei pentru angajarea de forţă de muncă temporară pentru aceeaşi activitate: extinderea şI reabilitarea gazoductelor existente, dar şi instalatori, frigotehnişti, cititori de contoare.
Obiectul achiziţiei privind investiţiile este: “Proiectare şi asistenţă tehnică lucrări de reabilitare/sistematizare/optimizare sistem distribuţie şi înfiinţare distribuţii noi gaze naturale în toate localităţile (sate, comune, oraşe) aferente judeţelor: mun. Bucureşti, Ilfov, Giurgiu, Buzău, Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea, Ialomiţa, Călăraşi, Constanţa, Argeş, Dâmboviţa, Teleorman, Dolj, Olt, Vâlcea, Gorj, Prahova, Braşov, Covasna”, iar durata contractului din momentul semnării este de 36 de luni.

Unul din motivele care ar putea sta la baza decizie companiei franceze de a investi sume colosale în reabilitarea, dar mai ales extinderea sistemului de distibuţie a gazelor naturale ar putea fi determinat de faptul că în anul 2018 s-a dat o lege prin care alimentarea cu gaze a localităţilor a fost declarată serviciu public şi dezvoltarea reţelei a fost trecută în sarcina autorităţilor locale, în cazul în care marii distribuitori nu doresc să-şi extindă reţeaua în localităţile mai izolate sau oraşe. În baza noilor reglementări legislative, primăriile ar putea concesiona lucrările de dezvoltare a reţelei de distribuţie a gazelor. Banii necesari pentru aceste lucrări pot fi accesaţi de primării din Fondul de Investiţii şi Dezvoltare.

Comisia Europeană a aprobat, săptămâna trecută, acordarea unui ajutor de investiţii în valoare de 27,4 milioane de euro pentru realizarea platformei multimodale din Portul Galaţi, cel mai mare port fluvial al ţării. În luna aprilie a acestui an, România a notificat Comisiei Europene planul său de a acorda ajutor de investiţii Portului Galaţi. Proiectul constă în construirea unei platforme multimodale cu o capacitate de 150.000 TEU/an în Port Bazinul Nou.

Costul total al investiţiei se ridică la 89,9 milioane de euro. Aceasta va fi cofinanţată de statul român, vor fi alocate fonduri regionale prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) şi din surse private, bani proveniţi din concesionările platformei, precum şi direct prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF).Proiectul include modernizarea cheiului şi construcţia infrastructurii necesare pentru un terminal intermodal modern. Nodul logistic nou creat va facilita  trecerea de la transportul rutier la transportul feroviar şi transportul pe căi navigabile fluviale/maritime, pe coridorul de transport transeuropean Rin - Dunăre, îndeplinind un obiectiv de interes comun al UE.Comisia Europeană a constatat că ajutorul era necesar, proporţional şi că distorsionarea concurenţei va fi limitată, având în vedere dimensiunea relativ mică spre medie a Portului Galaţi, cu volume de transport limitate la nivelul UE.

Mai mult, în acord cu previziunile privind extinderea traficului, uşoara creştere a capacităţii creată de proiect ar fi compensată de majorarea cererii, provenită în special de la alte rute de transport rutier de pe teritoriul Rin - Dunăre. Pe această bază, Comisia a ajuns la concluzia că ajutorul pentru investiţii este compatibil cu reglementările UE, care permit acordarea de ajutor de stat pentru dezvoltarea anumitor activităţi economice, cu condiţia să nu afecteze comerţul şi concurenţa pe piaţa unică.

Primăria municipiului Galaţi a lansat în cadrul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice - SICAP şi pe site-ul instituţiei www.primariagalati.ro concursurile de idei/soluţii urbanistice pentru reamenajarea şi refuncţionalizarea zonelor Valea Ţiglinei şi Faleza Dunării. În acest scop sunt prezentate: regulamentul, tema soluţiilor urbanistice precum şi panourile standard cu secţiuni prestabilite (text, bune practici etc) pentru descrierea soluţiilor.
Concurenţi pot fi arhitecţi cu diplomă, urbanişti cu diplomă/licenţă plus masterat sau alte forme legale de exercitare a profesiei de arhitect/urbanist, potrivit legislaţiei naţionale a statului de proveninenţă.
Juriul, multi-disciplinar, este format din reprezentanţi ai Primăriei municipiului Galaţi, Registrului Urbaniştulor din România, Universităţii ”Ion Mincu” Bucureşti, Universităţii ”Dunărea de Jos” Galaţi, mediului de afaceri şi ai societăţii civile (ONG-uri). Pentru stabilirea ierarhiei câştigătorilor fiecare membru va acorda un punctaj de la 1 la 25 pentru fiecare criteriu de evaluare, iar prin însumarea punctajelor se vor stabili câştigătorii.
Data limită de predare a soluţiilor este 19 septembrie, ora 14.00.
Conform regulamentului, etapele concursului sunt următoarele:
- 29 iulie – 23 august: solicitări clarificări/întrebări
- 5 – 9 august: vizită la amplasament
- 26 august – 6 septembrie: răspunsuri la întrebări
- 9 – 19 septembrie: predarea proiectelor
- 23 septembrie – 4 octombrie: jurizare
- 7 octombrie – 11 octombrie: expoziţie/vernisaj/prezentarea proiectelor câştigătoare.
Premiile pentru fiecare concurs în parte se vor acorda după cum urmează: locul 1 – 25.000 de lei; locul 2 – 15.000 de lei ; locul 3 – 5.000 de lei.
După finalizarea concursurilor, proiectele câştigătoare vor sta la baza elaborării planurilor de modernizare şi investiţii pentru cele două zone amintite.

Oprirea apei potabile este programată pentru marţi, 30 iulie 2019, în intervalul orar 08:00- 20:00, pentru lucrări de investiţii la reţeaua de alimentare cu apă potabilă din municipiul Galaţi.  ”Lucrările din cadrul obiectivului de investiţii APA CANAL S.A. Galaţi “Reabilitare reţea apă potabilă Muncipiul Galaţi, Centru, str.Navelor”, continuă în data de 30.07.2019 cu o nouă etapă, constând în executarea cuplării  tronsonului 4 de conductă PEHD Dn400mm în str. Navelor, zona SC Proiect SA. Lucrările sunt realizate de DREAMS RIVIERA S.R.L. Investiţia se derulează din surse proprii APA CANAL S.A. Galaţi, respectiv profit reinvestit. Pe cale de consecinţă, în data de 30.07.2019, între orele  08.00–20.00, va fi afectată alimentarea cu apă potabilă a unor consumatori din zonă, respectiv: blocurile A1, Siret 1-2 (sc.1,2,3,4), R3; SC Proiect SA, Restaurant ALEX, imobilele din str.Portului 1-7. Datorită montării vanei de secţionare în zona SC Proiect SA la oprirea din 17 iulie 2019, arealul afectat este mult diminuat de acestă dată faţă de cel de la lucrările anterioare executate în str.Navelor. Reamintim că Societatea Apa Canal SA Galaţi asigură numai asistenţa tehnică pe parcursul lucrărilor, execută manevrele specifice de golire/umplere reţea, închidere şi deschidere vane, precum şi spălarea reţelei de distribuţie la finalizarea lucrărilor de cuplare executate de către constructor. Pentru situaţii deosebite, APA CANAL S.A. Galaţi va pune la dispoziţie  cisterne cu apă, cererile putând fi făcute la Dispeceratul societătii noastre, la numerele de telefon 0236/463294 si 0236/473380 int.133. Ne cerem scuze faţă de consumatorii afectaţi de sistarea apei potabile, mulţumim pentru înţelegere şi îi asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor şi reluarea furnizării apei potabile într-un interval cât mai scurt de timp”, anunţă APA CANAL SA prin intermediul unui comunicat de presă. 
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi s-a întrunit. sâmbătă, 27 iulie 2019, pentru a aproba Planurile de măsuri la suspiciunea de pestă porcină africană ca urmare a focarelor identificate în exploataţii de la marginea localităţilor Tg. Bujor, Negrileşti şi Tălpigi (comuna Ghidigeni). S-a decis, astfel, uciderea suinelor din aceste exploataţii (Tg. Bujor - 21, din care 16 purcei; Negrileşti – 3;  Tălpigi - 2) şi plasarea gospodăriilor sub supraveghere oficială, ceea ce presupune: interzicerea mişcării porcinelor în interiorul sau exteriorul exploataţiilor, interzicerea pătrunderii persoanelor străine în exploataţii, interzicerea ieşirii din exploataţii a cărnii, a furajelor, ustensilelor şi altor obiecte sau materiale, astfel încât să se minimizeze riscul propagării peste porcine africane.  Pentru limitarea răspândirii bolii, se interzice organizarea de târguri de păsări şi animale; toţi porcii din aceste localităţi vor fi ţinuţi închişi în curţi, fără acces la păşunat sau bălţi, pentru a împiedica contactul porcilor sălbatici cu cei domestici; cazurile de îmbolnăvire sau moarte vor fi anunţate imediat medicului veterinar, iar în situaţia în care se descoperă cadavre de porci în locuri publice cetăţenii trebuie să anunţe medicul veterinar fără întârziere. Reamintim că pesta porcină africană nu se transmite la om, dar poate avea un impact social şi economic major, întrucât nu există vaccin ori tratament pentru această boală. 

Două autospeciale ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, de la Galaţi şi Tîrgu Bujor, dar şi efective de la SVSU Măstăcani, sprijiniţi de lucrători de la ROMSILVA au intervenit, duminică, 28 iulie 2019, pentru a stinge un incediu ce a izbucnit la marginea localităţii Chiraftei. Incendiul a afectat iniţial vegetaţia uscată, miriştea rămasă după treierat. Potrivit plt. major Dan Ionaşcu, ISU Galaţi, în total au ars 250 de hectare de mirişte rămasă după treierat, imaş împădurit şi pădure tânără (lizieră). 7 hectare erau numai de lizieră şi 8, 5 hectare de imaş împădurit Cel mai probabil,  cauza incendiului este o ţigară nestinsă aruncată chiar de vreunul dintre ciobanii care tranzitează frecvent zona. Incendiul nu a făcut victime şi nu a afectat locuinţe. Circa trei ore a durat acţiunea de localizare şi stingere a incendiului.

Accidentele de teren de pe Faleza Dunării au creat multe discuţii în societatea civilă gălăţeană. Zvonuri mai mult sau mai puţin adevărate circulă de ani de zile, perpetuându-se astfel ideea conform căreia faleza de la Galaţi s-ar prăbuşi în Dunăre. Zvonurile au fost alimentate şi de accidentele de teren apărute în zona Elicei, dar şi de văluririea asfaltului pe Faleza Superioară. În acest context, Primăria municipiului Galaţi a comandat, la sfârşitul anului 2017, o inspecţie tehnică a lucrărilor publice din zona Falezei şi monitorizarea şi analiza aprofundată a tuturor parametrilor privind solul Falezei, pe o perioadă de trei ani de zile.

Pentru a pune în practică măsurile necesare ce au rezultat în urma inspecţiei tehnice, săptămâna trecută, municipalitatea a lansat pe SICAP o licitaţie publică în vederea atribuirii contractului de prestări servicii privind realizarea unui ”Studiu geotehnic pentru punerea în aplicare a măsurilor rezultate în urma inspecţiei tehnice a lucrărilor publice zona Faleză”. Potrivit caietului de sarcini al licitaţiei, muncipalitatea doreşte extinderea zonei de monitorizare a Falezei, pentru depistarea în timp a apariţiei unor stări de degradare periculoase şi luarea măsurilor pentru stoparea lor.

În cadrul contractului, cu o valoare estimată de 950.000 de lei, se vor executa următoarele lucrări: ridicarea topografică a zonei studiate, foraje geotehnice şi echipare înclinometrică şi piezometrică a forajelor, încercări de penetrare standard, dinamică şi statică, studiu geo, studiu hidro şi analiză de stabilitate. În plus, ”se va studia obligatoriu extinderea limitei construibile actuale impuse de Planul Urbanistic Zonal existent" şi "Se va realiza un raport de urmărire în timp a versantului înclinometric (12 luni cu o frecvenţă a citirilor la 60 de zile), dar şi activităţi de proiectare: consolidări de versanţi, terasamente şi lucrări hidrotehnice, plan de operare şi întreţinere", se precizează în caietul de sarcini. Termenul maxim de realizare este de un an de zile de la data în care se emite ordinul de începere a lucrărilor.

Pagina 8 din 67