Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Biroul Electoral Judeţean a comunicat rezultatele alegerilor parlamentare din 06 decembrie 2020, la nivelul judeţului Galaţi.

Astfel, PSD a luat pentru Camera Deputaţilor 35,12% din voturile valabil exprimate, iar pentru Senat, 36,13%. Al doilea partid pe lista preferinţelor electoratului gălăţean este PNL, cu 21,67% pentru Camera Deputaţilor şi 22,03% pentru Senat. USR PLUS a primit 13,35% pentru Camera Deputaţilor şi 13,51% la Senat.

Surpriza alegerilor parlamentare din acest an este, şi la Galaţi ca şi la nivel naţional, Alianţa Pentru Unirea Românilor - AUR, pentru care gălăţenii au votat în proporţie de 8,74% pentru Camera Deputaţilor şi 9,65% pentru Senat.

Rezultatele alegerilor parlamentare

Partidul Social Democrat PSD - Camera Deputaţilor - 54.800 voturi - 36,24% - Senat - 56.378 voturi - 37,42%

Partidul Naţional Liberal PNL - Camera Deputaţilor - 33.812 voturi - 22.36% - Senat - 34.379 voturi - 22,81%

Alianţa USR PLUS - Camera Deputaţilor - 20.839 voturi - 13,78% - Senat - 21.079 voturi - 13,99%

Alianţa Pentru Unirea Românilor AUR - Camera Deputaţilor - 13.648 voturi - 9,02% - Senat - 15.061 voturi - 9, 99%

Partidul Mişcarea Populară PMP - Camera Deputaţilor - 7.448 voturi - 4.92% - Senat - 7.622 voturi - 5,05%

Partidul PRO ROMÂNIA - Camera Deputaţilor - 6.944 voturi - 4.59% - Senat - 7.334 voturi - 4,86%

Partidul Puterii Umaniste (Social-Liberal) - Camera Deputaţilor - 2.593 voturi - 1,71% - Senat - 2.902 voturi - 1, 92%

Partidul Ecologist Român - Camera Deputaţilor - 1.818 voturi - 1,20% - Senat - 2.377 voturi - 1,57%

Partidul România Mare - Camera Deputaţilor - 1.295 voturi - 0.85% - Senat - 1.585 voturi - 1,01% - 1,05%

Partidul Socialist Român - Camera Deputaţilor - 1.066 voturi - 0,70% - Senat - 1.121 voturi - 0,74%

Uniunea Democrată Maghiară Din România - Camera Deputaţilor - 604 voturi - 0.39% - Senat - 720 voturi - 0,47%

Alianţa Renaşterea Naţională - Camera Deputaţilor - 455 voturi - 0.30% - Senat - 635 voturi - 0,42%

Numărul voturilor valabil exprimate pentru Camera Deputaţilor este 150.655, iar pentru Senat 151.193.

Până la ora 21.00, ora la care s-au închis secţiile de votare, au votat 156.027 de gălăţeni, adică un procent de 29,77% , din care 144.232 pe liste permanente, 9.665 pe liste suplimentare şi 2.168 cu urna mobilă.

În judeţul Galaţi s-a votat în 436 secţii de votare, iar pe listele permanente sunt înscrişi 521.146 de alegători cu drept de vot.

Ştire în curs de actualizare...

Filmul "Europa, Europa", regizat de Agnieszka Holland, este o co-producţie internaţională francogermano-poloneză care a reuşit să obţină o nominalizare Oscar, un premiu Globul de Aur şi o nominalizare BAFTA (British Academy of Film and Television Arts). Regizoarea a promis să răspundă întrebărilor venite din partea a 4 clase de copii din întreaga Europă.

"Am aplicat şi ne-a acceptat. Au mai fost 3 clase, câte una din Italia, Spania şi Polonia. A fost o discuţie despre istorie şi artă, drepturi şi responsabilităţi, destin şi alegeri. O poveste despre renaşterea Europei după nazism, comunism şi războaie mondiale. Un masterclass de excepţie la care Ambasadorii noştri şi elevi din Polonia, Italia şi Spania au întrebat şi au primit răspunsuri de la Agnieszka Holland regizoarea filmului «Europa, Europa» nominalizat la Oscar şi Globul de Aur. Un film de excepţie, un regizor de excepţie şi dincolo de cele trei nominalizări la Oscar, un om de excepţie. Nu putem fi decât mândri că am avut această oportunitate. Felicitări Ambasadorilor noştri pentru întrebările interesante adresate doamnei Holland", a spus profesorul coordonator al Ambasadorilor de la Colegiul Naţional "Al. I. Cuza" Galaţi, Maria Isabela Miron.

Pelicula este realizată în baza unei istorii reale, filmul prezintă soarta unui băieţel evreu care este separat de familia lui în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. În încercarea de a supravieţui, băiatul profită de cunoştiinţele sale de limbă germană şi rusă pentru a pretinde că este un german şi pentru a-şi crea relaţii cu armata germană.  Fiecare clasă de elevi participantă a pus câte cinci întrebări, una dintre întrebările elevilor gălăţeni s-a referit la cât de mult reflectă filmul realitatea istorică, iar regizoarea a răspuns că în procent de 90%. Reamintim că CN "Al. I. Cuza" Galaţi este Şcoală Ambasador a Parlamentului European în România.

Consiliul Local Galaţi a aprobat, în şedinţa din 26 noiembrie 2020, majorarea patrimoniului public al  R.A. Administraţia Zonei Libere Galaţi, cu valoarea de 900.000,00 lei, prin aport în numerar.

Majorarea patrimoniului public al regiei este unul dintre paşii procedurali în vederea realizării unei investiţii aşteptată de ani de zile şi foarte necesară pentru ca Zona Liberă Galaţi să fie atractivă pentru investitorii care doresc să-şi desfăşoare activitatea în această zonă.

Este vorba despre lucrări de alimentare cu energie electrică si gaze naturale a Platforma I, strada Bazinul Nou nr.20, ce aparţine R.A. Administraţia Zonei Libere Galaţi pentru care deja s-au desfăşurat procedurile de achiziţie publică conform prevederilor legislative în vigoare.

La şedinţa Consiliului Local din 26 noiembrie 2020, consilierii locali au aprobat rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al municipiului Galaţi, pe anul 2020. Rectificarea diminuează sumele alocate la unele capitole bugetare şi suplimentează la altele.

În acest context, s-a decis diminuarea fondurilor alocate pentru Poliţia Locală cu 400.000 lei, dar şi subvenţia pentru Transurb cu 5.000.000 lei, dar cresc sumele alocate pentru cheltuielile cu acţiunile socio-culturale şi întreţinere zone verzi cu 1.000.000 lei, precum şi cheltuielile de funcţionare la Clubul Municipal Galaţi cu 24.350 lei. De asemenea, cheltuielile bugetului local de dezvoltare s-au diminuat cu suma de 171.000 lei.

Alte diminuări şi suplimentări de fonduri sunt următoarele:

La secţiunea de funcţionare, veniturile bugetului local de funcţionare se suplimentează cu suma de 3.158.000 lei astfel: din veniturii proprii - 990.000 lei, venituri nefiscale -2.106.000 lei şi venituri din subvenţii de la alte nivele ale administraţiei publice - 62.000 lei.

Cheltuielile bugetului local de funcţionare se suplimentează cu suma de 3.158.000 lei pe capitole astfel:

- Autorităţi publice şi acţiuni externe - 933.000 lei. Se suplimentează cu suma de 933.000 lei cheltuielile de funcţionare pentru desfăşurarea în condiţii optime a serviciilor din Primăria Municipiului Galaţi.
- Alte servicii publice generale - 1.135.000 lei. Se diminuează cu suma de 1.000.000 lei fondul de rezervă şi cu suma de 135.000 lei cheltuielile de personal de la serviciul de evidenţă a persoanelor.
- Ordine publică şi siguranţă naţională - 400.000 lei. Se diminuează transferurile către Poliţia Locală cu suma de 400.000 lei.
- Învăţământ - 192.000 lei. Se suplimentează cu suma de 352.000 lei cheltuielile de funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi se diminuează cu suma de 160.000 lei cheltuielile de la acţiunea „premierea elevilor şi a profesorilor care au obţinut premii la olimpiadele naţionale şi internaţionale”, acţiune care nu s-a mai desfăşurat pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2.
- Cultură, recreere şi religie - 1.000.000 lei. Se suplimentează cu suma de 1.000.000 lei cheltuielile cu acţiunile socio-culturale şi întreţinere zone verzi.
Asigurări şi asistenţă socială - 811.000 lei. Se suplimentează cu suma de 5.811.000 lei cheltuielile de funcţionare la unităţile de asistenţă socială din subordine şi cheltuielile de personalal asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap şi indemnizaţiile acestora.
Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică - 996.000 lei. Se suplimentează cu suma de 996.000 lei pentru asigurarea cheltuielilor cu energia electrică, apa meteorică, servicii pază, reparaţii mobilier urban, reparatii şi întreţinere semafoare în municipiul Galaţi.
- Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă - 100.000 lei. Suma de 100.000 lei este necesară pentru plata TVA.
- Combustibil şi energie - 491.000 lei. Se suplimentează cu suma de 491.000 lei pentru: prestări servicii şi ajutoare pentru achiziţionarea de sisteme alternative de încălzire pentru populaţie.
- Transporturi - 5.000.000 lei. Se diminuează cu suma de 5.000.000 lei subvenţia de la SC Transurb SA Galaţi.

La secţiunea de dezvoltare, veniturile bugetului local de dezvoltare se diminuează cu suma de 171.000 lei. Vărsăminte pentru secţiunea de dezvoltare se diminuează cu suma de 2.106.000 lei, cu diferenţa de 927.000 lei se suplimentează fondurile europene nerambursabile şi cu suma de 903.000 se suplimentează veniturile din capital. Cheltuielile bugetului local de dezvoltare se diminuează cu suma de 171.000 lei.

Bugetul de venituri proprii şi subvenţii de la bugetul local secţiunea de funcţionare, se modifică astfel:

Veniturile bugetului de venituri proprii şi subvenţii de la bugetul local se suplimentează cu suma de 7.629.350 lei.

Cheltuielile bugetului de venituri proprii şi subvenţii de la bugetul local se suplimentează cu suma de 7.629.350 lei cheltuielile de funcţionare astfel:

- Ordine publică şi siguranţă naţională - 400.000 lei. Se diminuează cu suma de 400.000 lei cheltuielile de funcţionale la Poliţia Locală.
- Învăţământ - 2.000 lei. Se suplimentează cu suma de 2.000 lei cheltuielile de funcţionare a activităţilor finanţate integral din venituri proprii.
- Sănătate - 7.381.000 lei. Se suplimentează cu suma de 7.381.000 lei cheltuielile de funcţionare la cele trei spitale din subordine.
- Cultură, recreere şi religie - 24.350 lei. Se suplimentează cu suma de 24.350 lei cheltuielile de funcţionare la Clubul Municipal Galaţi.
- Asigurărişi asistenţă socială - 400.000 lei. Se suplimentează cu suma de 400.000 lei cheltuielile de funcţionare la Centrul Medico-Social Pechea.
- Protecţia mediului - 5.500.000 lei. Se diminuează cu suma de 5.500.000 lei cheltuielile de funcţionare a Serviciului Public Ecosal.
- Transporturi - 5.500.000 lei. Se suplimentează cu suma de 5.500.000 lei cheltuielile de funcţionare a Serviciului Public Ecosal pentru activitatea de reparaţii străzi.
- Alte acţiuni economice - 222.000 lei. Se suplimentează cu suma de 222.000 lei cheltuielile de funcţionare la Serviciul Public Geotopocad.

Bugetul creditelor interne și externe

Bugetul creditelor interne pentru anul 2020 este în sumă de 40.767.330 lei, reprezentând finanţare rambursabilă contractată de la EXIMBANK în anul 2019, pentru finalizarea obiectivelor de investiţii. Bugetul creditelor interne se diminuează cu suma de 3.753.500 lei la unele obiective de investiţii finalizate în vederea repartizări acestor fonduri la alte obictive de investiţii în curs de execuţie.

Purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog, a declarat, joi, 26 noiembrie 2020, că la nivel naţional sunt în desfăşurare aproape 200 de percheziţii domiciliare pentru combaterea infracţionalităţii.

"Percheziţiile sunt efectuate sub supravegherea procurorilor de la unităţile de parchet competente, în cadrul unor dosare penale în care se fac cercetări pentru săvârşirea unor infracţiuni grave, precum constituire a unui grup infracţional organizat, contrabandă, delapidare, înşelăciune, uz de fals, camătă, şantaj, trafic de droguri şi infracţiuni de corupţie. Acţiunile urmăresc documentarea activităţii infracţionale a persoanelor bănuite, recuperarea prejudiciilor şi indisponibilizarea bunurilor obţinute din săvârşirea de infracţiuni sau deţinute ilegal", a spus Dajbog, care a mai precizat că este vorba despre 24 de percheziţii care au loc în Ialomiţa, Galaţi, Vrancea şi Vaslui, într-un dosar penal privind săvârşirea infracţiunii de delapidare cu produse petroliere, cu un prejudiciu estimat de 400.000 lei.

Totodată, în Brăila, Bucureşti şi Galaţi sunt în desfăşurare 23 de percheziţii domiciliare, într-un dosar penal privind săvârşirea infracţiunilor de camătă şi şantaj.

Guvernul României a aprobat, în şedinţa de miercuri, 18 noiembrie 2020, declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum expres Brăila - Galaţi“.

În cadrul aceleiaşi Hotărâri de Guvern, s-a aprobat amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum expres Brăila - Galaţi“, conform variantei finale a studiului de fezabilitate.

De asemenea, s-a aprobat declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum expres Brăila - Galaţi“, aflate pe raza municipiului Brăila şi localitatea Vădeni, din judeţul Brăila, respectiv pe raza municipiului Galaţi, din judeţul Galaţi, expropriator fiind statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A..

În acest context, a fost aprobată şi lista cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprieriisituate pe raza municipiului Brăila şi localitatea Vădeni, din judeţul Brăila, respectiv pe raza municipiului Galaţi, din judeţul Galaţi, proprietarii sau deţinătorii acestora, precum şi sumele individuale aferente despăgubilor.

Aceste sume estimate de expropriator sunt în cuantum de 5.140.000 lei şi sunt alocate de la bugetul de stat. Banii vor fi viraţi de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acestora, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. la dispoziţia proprietarilor de imobile proprietate privată, în vederea efectuării plăţii despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în condiţiile legii.

Descarcă de mai jos LISTA cu cele 157 de imobile proprietate privată supuse exproprierii care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Drum Expres Braila - Galaţi”, aflate pe raza municipiului Brăila şi localitatea Vădeni, din judeţul Brăila, respectiv pe raza municipiului Galaţi, judeţul Galaţi, proprietarii sau deţinătorii acestora, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor ↓↓↓

Curtea de Apel Galaţi a anulat raportul de evaluare al Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) prin care se constata starea de incompatibilitate în cazul directorului Direcţiei Impozite, Taxe şi alte Venituri Locale, Ioan Daniel Stadoleanu.

În luna februarie 2020, ANI a considerat că Daniel Stadoleanu, începând cu data de 16 septembrie 2013, a exercitat simultan funcţia publică de director executiv al Direcţiei Impozite, Taxe şi Alte Venituri Locale din cadrul Primăriei municipiului Galaţi şi calitatea de expert contabil, respectiv expert contabil judiciar, încălcând astfel dispoziţiile Legii nr. 161/2003, potrivit căreia „Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice. Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului”.

Daniel Stadoleanu a declarat atunci că a făcut proba că nu este în stare de incompatibilitate, ba mai mult de atât, directorul Fiscalităţii gălăţene deţine o hotărâre a Curţii de Apel Galaţi în care se arată că acesta nu se află în stare de incompatibilitate. „Am să contest în instanţă evaluarea Agenţiei Naţionale de Integritate deoarece o consider abuzivă. Le-am trimis probele şi am făcut dovada că nu mă aflu în stare de incompatibilitate. Le-am trimis şi hotărârea Curţii de Apel Galaţi în care se arată că nu există incompatibilitate. Cu toate acestea, văd că ei nu ţin cont de nimic şi cotinuă procedurile“, a declarat Daniel Stadoleanu în luna februarie 2020.

Joi, 12 noiembrie 2020, Curtea de Apel Galaţi i-a dat dreptate acestuia şi a anulat raportul de evaluare al ANI.

La şedinţa extraordinară a Consiliului Local (CL) al municipiului Galaţi, care s-a desfăşurat miercuri, 11 noiembrie 2020, au fost desemnaţi reprezentanţii CL Galaţi în comisiile în care legislaţia în vigoare prevede ca aleşii locali să facă parte, dar şi reprezentanţii CL în Adunările Generale ale Acţionarilor sau Asociaţilor ale societăţilor aflate în subordinea municipalităţii.

Reprezentanţii Consiliul Local Galaţi desemnaţi prin vot secret sunt următorii:

Comisia de negociere a redevenţei pentru spaţiile cu destinaţia de cabinete medicale concesionate: Marcela Daniela Costea (PSD), Rodica Ciucă (PSD), Dumitru Poalelungi (PSD), Silviana Ciupercă (PSD) (supleant), Dochiţa Florea (PSD) (supleant) şi Gheorghe Bezman (PSD) (supleanţi).

Comisia de vânzare a spaţiilor medicale: Claudiu Ionuţ Vasile (PSD), Hristache Bogatu (PSD), Silviana Ciupercă (PSD) (supleant) şi Gheorghe Bezman (PSD) (supleant).

Comisia de soluţionare a contestaţiilor cu privire la vânzarea spaţiilor medicale: Lucian Valeriu Andrei (PSD), Gheorghe Potîrniche (PSD), Costel Gafton (PSD) (supleant) şi Rodica Ciucă (PSD) (supleant).

Comisia de analiză a solicitărilor de locuinţe aflate în administrarea Consiliului Local: Silviana Ciupercă (PSD), Costel Gafton (PSD), Gheorghe Bezman (PSD), Iorgu Viorel Bogatu (PSD) şi Dochiţa Florea (PSD).

Comisia de analiză a solicitărilor de locuinţe destinate chiriaşilor evacuaţi sau care urmează să fie evacuaţi din locuinţele retrocedate foştilor proprietari: Gheorghe Potârniche (PSD), Iorgu Viorel Bogatu (PSD), Costel Gafton (PSD), Gheorghe Bezman (PSD) şi Silviana Ciupercă (PSD).

Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor care pot primi subvenţii de la bugetul local: Hristache Bogatu (PSD), Iorgu Viorel Bogatu (PSD), Claudiu Ionuţ Vasile (PSD), Arthur Viorel Tuluş (PSD) şi Lucian Valeriu Andrei (PSD).

Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor care pot primi subvenţii de la bugetul local: Hristache Bogatu (PSD), Iorgu Viorel Bogatu (PSD), Claudiu Ionuţ Vasile (PSD), Arthur Viorel Tuluş (PSD) şi Lucian Valeriu Andrei (PSD).

Reprezentantul municipiului Galaţi în Adunarea Generală a Acţionarilor la societatea Administraţia Pieţelor Agroalimentare S.A.: Costel Gafton (PSD) şi Lucian Valeriu Andrei (supleant).

Reprezentantul municipiului Galaţi în Adunarea Generală a Asociaţilor la societatea Gospodărire Urbană S.R.L.: Lucian Valeriu Andrei şi Hristache Bogatu (supleant).

Reprezentantul municipiului Galaţi în Adunarea Generală a Asociaţilor la societatea Industrial Parc S.R.L.: Mitică Budescu şi Dumitru Poalelungi (supleant).

Reprezentantul municipiului Galaţi în Adunarea Generală a Acţionarilor la societatea Transurb S.A.: Vergiliu Vals şi Lucian Valeriu Andrei (supleant).

Ca în fiecare an, iluminatul festiv din municipiul Galaţi, naşte controverse. Reproşurile se adună mereu: ba că sunt ornamente prea puţine, ba că sunt prea multe, că este prea scump sau că nu sunt luminiţe şi în cartiere.

Anul acesta este una an greu, împovărat de pandemia de coronavirus, din cauză căreia s-au impus restricţii de circulaţie a persoanelor, iar criza economică îşi face - la rândul său - simţită prezenţa. De asemenea, călătoriile sunt riscante, restaurantele mai mult închise decât deschise, iar enumerarea poate continua. În acest context, gălăţenii, dacă tot stau mai mult acasă, vor ca măcar iluminatul festiv să aducă feeria sărbătorilor de iarnă.

Primăria municipiului Galaţi a început deja montajul instalaţiilor de iluminat festiv. De la biroul de presă al municipalităţii am aflat că zonele în care se vor monta instalaţiile de iluminat festiv în acest an sunt în principal cele de anul trecut şi anume: B-dul. Galaţi, Esplanadă Sala Sporturilor, Alee P-uri, Grădina Publică, Zona Spicu – Romarta, Inelul de Rocadă, Parc M. Eminescu, Parc Micro 18, Parc Micro 39, Primăria Galaţi, zona Catedralei, zona Bisericii Catolice, intrările în oraş, Str. N. Bălcescu, Str. Gării, Str. Stadionului, B-dul. Oţelarilor, B-dul. Brăilei, Str. Domnească, Zona Str. Brăilei – Str. Navelor, Rondou Ceas Micro 19, Str. Brăilei (str. Frunzei - B-dul. Dunărea), Str. Brailei (zona Inel de Rocadă) şi B-dul. G. Coşbuc (str. Brăilei – str. Basarabiei).

Lucrările şi instalaţiile de iluminat festiv sunt executate şi furnizate de către operatorul serviciului de iluminat public care are contract cu Primăria Galaţi pentru perioada noiembrie 2019-noiembrie 2023, respectiv asocierea SC Flash Lighting SRL – SC MK Illumination SRL.

Montajul instalaţiilor de iluminatul festiv, în municipiul Galaţi se execută în baza unui contract de prestări servicii pentru serviciul de iluminat public care are şi componenta de iluminat festiv cu o valoare potenţială maximală de 12.738.031,72 lei fără TVA pentru 4 ani. Valoarea efectivă alocată se stabileşte anual, iar cea pentru anul 2020 este de 1.370.965,41 lei fără TVA, cu aproximativ 150.000 lei fără TVA mai puţin decât în anul 2019, ne-a comunicat Biroul de Presă al Primăriei municipiului Galaţi.

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Galaţi împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul BCCO Galaţi au efectuat, astăzi, 11 noiembrie 2020, un număr de 10 percheziţii domiciliare, pe raza municipiului Galaţi, într-o cauză vizând destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în săvârşirea infracţiunilor de camătă, şantaj şi spălare de bani.

În cauză s-a reţinut faptul că, pe raza municipiului Galaţi, a acţionat o grupare infracţională specializată în acordarea de sume de bani, cu titlu de împrumut, pentru care percepea dobânzi lunare, operaţiunile derulându-se în afara cadrului legal ce reglementează condiţiile în care îşi pot desfăşura activitatea entităţile financiare nebancare şi fiind mascate sub forma unor contracte de amanet şi contracte notariale.

Liderul grupului infracţional organizat era cel care lua toate deciziile legate de operaţiunile de cămătărie, respectiv selectarea persoanelor cărora li se acordau împrumuturi, condiţiile de acordare a sumelor de bani (termene, dobânzi, garanţii, etc), precum şi modalităţile concrete în care se exercitau presiuni asupra fiecărei victime în parte, cu scopul de a se ajunge la executarea silită a acestora şi însuşirea bunurile mobile şi imobile deţinute de către debitori.

Astfel, prima fază a mecanismului infracţional gândit de către lider consta în studierea situaţiei financiare a persoanelor cărora li se acordau împrumuturi, pentru a se asigura că acestea dispun de bunuri imobile şi mobile având o valoare însemnată, scopul final al operaţiunilor de cămătărie fiind tocmai acela de a intra în posesia bunurilor persoanelor vătămate, prin executarea silită a acestora şi a obţine astfel beneficii materiale cu mult mai mari decât valoarea creditelor acordate.

Liderul grupării obişnuia să folosească, pentru încheierea propriu – zisă a contractelor de împrumut, alţi membri ai grupării infracţionale, respectiv angajaţi ai unor case de amanet pe care acesta le deţinea, care erau la curent cu întreaga activitate infracţională şi care, din dispoziţiile liderului, mergeau la notariat şi semnau contractele în calitate de creditori, ocazie cu care în conţinutul acestor contrate erau trecute la rubrica „obiectul contractului” sume ce reprezentau valoarea împrumutului propriu – zis la care se adăuga valoarea dobânzii pretinse de către lider, deşi efectiv victimele nu primeau decât suma împrumutată, aceştia fiind astfel obligaţi din start la plata unor sume de bani mai mari şi ce nu erau trecute cu titlu de dobândă în contract, ci ca parte intergantă a sumei împrumutate.

După semnarea contractelor de împrumut de către victime, liderul grupării infracţionale trecea la următoarea etapă a planului infracţional, cu concursul şi în acest caz al celorlalţi membri ai grupării, precum şi al unor notari şi executori judecătoreşti, ce consta în exercitarea unei presiuni psihice permanente asupra victimelor, care ajungeau astfel să fie aduse în situaţia de a fi subjugate psihologic, starea de teamă ce le era indusă dominându-le toate acţiunile şi ajungând astfel să semneze orice tip de documente le erau solicitate de către membrii grupării, de teamă să nu fie executate silit.

În urma percheziţiilor au fost ridicate până în prezent sumele de 62.000 euro, 143.100 lei, cantitatea de 1,5 kg aur şi 3 autoturisme de lux. La sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Galaţi au fost conduse, în vederea audierii, un număr de 12 persoane. Acţiunea a beneficiat de sprijinul jandarmilor din cadrul IJJ Galaţi. Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operaţiuni Speciale.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

VEZI FOTO/VIDEO mai jos! ↓↓↓

Pagina 9 din 85