Cătălin Mihai MOGA

Cătălin Mihai MOGA

Atacantul lui Juventus, Cristiano Ronaldo, este cunoscut nu doar pentru evoluţiile sale excelente cu mingea la picior, dar şi pentru fizicul, stilul şi atenţia pe care o are asupra tenului şi părului lui. Astfel, jucătorul portughez a decis să investească în acest business, informează Mediafax. Potrivit ilposticipo.it, Cristiano Ronaldo va deschide o clinică pentru transplant de păr în Madrid. Aceasta va fi inaugurată pe 18 martie şi va avea personal specializat, aproximativ 150 de persoane, 18 camere, unde se vor putea face 18 transplanturi de păr în aceeaşi zi. Pentru această clinică, câştigătorul a cinci Baloane de Aur a cheltuit în jur de 25 de milioane de euro.
Daily Mail scrie că de această afacere se va ocupa iubita lui Ronaldo, Georgina Rodriguez. "În afară de fotbal, sunt pasionat de sănătate, tehnologie şi cercetare. Acestea sunt domeniile în care vreau să investesc. Am vrut ca prima clinică să fie deschisă în Madrid, oraşul în care am trăit mulţi ani", a spus Ronaldo, potrivit sursei citate. Un transplat de păr la clinica lui Ronaldo va costa aproximativ 4.000 de euro.

Miercuri, 27 Februarie 2019 10:38

Piesa "Despacito", un nou RECORD pe YouTube

Videoclipul piesei "Despacito", interpretată de Luis Fonsi şi Daddy Yankee, a stabilit un nou record pe YouTube, după ce a trecut de pragul de 6 miliarde de vizualizări, fiind în prezent cel mai vizionat clip din istoria platformei video online, potrivit Le Figaro, citat de Mediafax. Piesa reggaeton "Despacito" a fost lansată pe 12 ianuarie 2017 şi s-a situat pe primul loc în topurile muzicale din 47 de ţări. În august 2017, videoclipul "Despacito" a înregistrat cele mai multe vizualizări pe YouTube, 3 miliarde. Ulterior a fost primul videoclip care a trecut pragurile de 4 miliarde, respectiv 5 miliarde de vizualizări. De asemenea, a fost recompensat cu premii pentru cântecul anului, înregistrarea anului, cea mai bună interpretare urban fusion şi cel mai bun clip scurt la cea de-a 18-a gală Latin Grammy Awards, în 2017.
Precedentul record - cele mai multe vizualizări din istoria YouTube - i-a aparţinut cântăreţului sud-coreean Psy, al cărui videoclip "Gangnam Style" a fost primul care a depăşit pragul de 2 miliarde de accesări. În prezent, videoclipul se situează pe locul al şaselea, cu 3,3 miliarde de vizualizări. Pe locul al doilea în top se află videoclipul "Shape of you" al lui Ed Sheeran, cu 4,1 miliarde de vizualizări. Topul 5 este completat de "See You Again" (Wiz Khalifa feat. Charlie Puth) - 4,02 miliarde de vizualizări, "Masha and The Bear - Recipe For Disaster" - 3,49 de miliarde de vizualizări şi "Uptown Funk" (Mark Ronson feat. Bruno Mars) - 3,48 de miliarde de dolari.

Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi a aprobat marţi, 26 februarie 2019, în cadrul şedinţei odinare, un proiect de modernizare a mai multor tronsoane de drum judeţean. Este vorba de reabilitarea a aproximativ 25 de km de drum judeţean, în cadrul unei investiţii proprii de 30.986.270 de lei, TVA inclus, adică aproape 7 milioane de euro.

"Sunt porţiuni de drum judeţean pentru care nu putem accesa bani europeni, deoarece procedurile nu permit acest lucru. Sunt segmente de drum care în ultimii ani au trecut din extravilan în intravilanul localităţilor sau sunt între doua tronsoane mari de drum judeţean care au fost modernizate în ultimii ani. Pentru zonele unde drumul prezintă deteriorări de structură vom interveni şi cu lucrări de consolidare", a declarat Costel Fotea, preşedintele CJ Galaţi.

Tronsoanele care vor intra în modernizare sunt:
- DJ 241 G Brăhăşeşti - 1 km;
- DJ 242 B Bereşti - 2,9 km;
- DJ 252 G Ţepu - 4,9 km;
- DJ 261 A Scânteieşti-Frumuşiţa - 2 km;
- DJ 255 A - 0,63 km intersecţie DN 24 D şi intersecţie cu DJ 255 B, Grădina Zoologică;
- DJ 255 B zona pădurii Gârboavele - 0,97 km (Pe acest drum judeţean se vor executa lucrări de refacere a tronsonului de piatră cubică şi de refacere covor asfaltic);
- DJ 255 C - 2,25 km, în zona localităţii Cişmele;
- DJ 260 Roşcani - 0,8 km;
- DJ 242 C Bălăbăneşti - 2,44 km;
- DJ 251 - 3,08 km;
- DJ 251 C Jorăşti - 0,6 km;
- DJ 251 L Braniştea (intravilan) - 0,45 km;
- DJ 252 G Vizureşti-Tecucelu Sec (com. Buciumeni) 0,9 km;
- DJ 252 I Poiana-Buciumeni - 1,9 km.

CJ Galaţi menţionează că în perioada urmatoare se vor derula procedurile de achiziţie publică pentru desemnarea unui constructor şi a unui proiectant.

Poliţiştii locali din cadrul Serviciului Control Activităţi Comerciale au aplicat în pieţele gălăţene, în perioada ianuarie - februarie 2019, un număr de 56 de sancţiuni contravenţionale în sumă de peste 11.000 de lei, confiscând totodată bunuri în valoare de 6.500 lei. Amenzile au fost date pentru: comerţ în zone necorespunzătoare (47 de sancţiuni), lipsă date de identificare şi/sau orar de funcţionare şi încălcarea normelor de convieţuire socială. La capitolul bunuri confiscate, poliţiştii locali au ridicat o cantitate de peste 280 de kilograme de produse (carne, peşte, icre, lactate), 19 litri de alcool, dar şi un număr însemnat de ţigarete. Tot în urma verificărilor, pentru că nu erau omologate, trei cântare au fost confiscate.

Partidul Naţional Liberal (PNL) Galaţi a iniţiat o serie de consultări cu privire la noi modificări în sistemul de învăţământ. Principalele propuneri ale peneliştilor gălăţeni sunt următoarele:

"Examene de admitere:
1. Admiterea în ciclul inferior al liceului să se facă în sistem computerizat, în urma rezultatelor de la Evaluarea Naţională, iar liceele care vor să introducă suplimentar examen de admitere. Propunem: să fie eliminată media din gimnaziu din calculul mediei de admitere; să nu fie admişi la licee (atât teoretice cât şi tehnologice) elevii cu note mai mici de 5 la ambele probe de examen; să se înfiinţeze comisii de consiliere a elevilor pentru alegerea traseului educaţional, asigurându-se totodată un număr suficient de consilieri şcolari.

2. Admiterea în învăţământul superior: propunem să fie doar prin examen, iar la facultăţile care au examen de admitere să crească gradul de dificultate al acestora. Examenul de admitere să conţină probe din mai multe discipline cât şi o probă practică.

Examen de bacalaureat:
1. Bacalaureatul să se desfaşoare diferenţiat pentru licee teoretice şi licee tehnologice, elevii să poată opta pentru tipul de bacalaureat pe care doresc să-l susţină, iar probele care se pot echivala să se poată susţine de către elevi în sesiuni de bacalaureat anterioare.

Procesul instructiv - educativ:
1. În vederea îmbunătăţirii procesului instructiv-educativ în învăţământul preuniversitar, propunem următoarele: adaptarea/modificarea programelor curriculare atât la ciclul primar cât şi gimnazial prin introducerea de discipline care să dezvolte deprinderi motrice cât şi prin introducerea de ore pentru partea experimentală; adaptarea/modificarea programelor curriculare şi a planului cadru pentru liceele tehnologice precum şi adaptarea/modificarea programelor curriculare şi a planului cadru pentru învăţământul profesional, astfel încât să se plieze pe cerinţele pieţei muncii; precizarea în mod clar a numărului de elevi/preşcolari dintr-o clasă astfel: maximum 15 preşcolari într-o clasă de grupă mare sau mică, maximum 20 elevi într-o clasă din ciclul primar, maximum 25 elevi într-o clasă din ciclul gimnazial sau liceal, maximum 20 elevi în învăţământul profesional; asigurarea unui număr de norme didactice la nivelul fiecărui judeţ pentru a putea avea profesori de sprijin specializaţi care să însoţească elevii cu cerinţe educative speciale astfel încât să poată fi integraţi în învăţământul de masă; trecerea în norma didactică de predare a orelor de pregătire remedială cât şi a celor de pregătire pentru performanţă; asigurarea materialului didactic, a truselor pentru ştiinţe şi tehnologie încă de la învăţământul primar; generalizarea programului After School prin asigurarea de spaţii de desfăşurare atât a orelor de pregătire suplimentară cât şi pentru servirea unei mese calde la şcoală; pregătirea practică la liceele tehnologice să se facă astfel încât numărul de săptămâni de şcoală să corespundă cu cel de la liceele teoretice; colaborarea cu mediul economic şi de afaceri local pentru stabilirea cifrei de şcolarizare actuală, dar şi pentru viitor (următorii 4 ani). Cunoaşterea necesarului de forţă de muncă pe plan local. În CLDPS-ul de la nivelul ISJ-urilor propunem să participe mai mulţi reprezentanţi ai mediului economic şi de afaceri; înfiinţarea şcolilor profesionale zonale cu pregătirea tinerilor în funcţie de specificul zonei; prin finanţarea per elev trebuie să se asigure şi siguranţa în şcoală a acestora cât şi a personalului didactic şi nedidactic (camere de luat vederi şi pază).

2. Propuneri cu privire la personalul didactic: elaborarea Statutului Cadrului Didactic; posibilitatea pensionării anticipate pentru personalul didactic de predare cu trei ani mai devreme, având în vedere că în acelaşi mod pot rămâne în activitate cu trei ani peste vârsta de pensionare; evaluarea psihologică şi psihiatrică periodică a personalului didactic şi măsuri ulterioare, precum şi măsuri de protecţie pentru personalul didactic afectat; reducerea normei de predare la 16 ore/săptămână pentru profesorii cu vechime de peste 25 ani şi gradul didactic I să fie stipulate clar în lege. Formarea/ perfecţionarea profesorilor să se realizeze prin cursuri care să cuprindă noutăţile din domeniu; introducerea programului de mentorat. Profesorul mentor să aibă gradul didactic I, o vechime de 25 ani la catedră şi să participe în prealabil la cursuri de formare pentru mentori. În funcţie de numărul de profesori debutanţi pe care îi îndrumă, profesorului mentor să i se scadă proporţional numărul de ore din norma didactică.

3. Propuneri cu privire la personalul nedidactic: asigurarea finanţării sporurilor prevăzute în lege pentru personalul nedidactic; propunem ca asistentele medicale din cadrul cabinetelor medicale şcolare să facă parte din Colegiul Asistentelor şi să fie plătite din fonduri de la bugetul unităţii administrativ-teritoriale. Medicii sa fie prezenţi zilnic la aceste cabinete, într-un anumit interval orar", se arată într-un comunicat al PNL Galaţi.

Tineretul Naţional Liberal (TNL) a iniţiat o propunere legislativă prin care studenţii care ocupă locuri "cu plată" să plătească aceeaşi taxă de la începutul până la sfârşitul facultăţii.

"Tineretul Naţional Liberal a propus o iniţiativă legislativă prin care taxa de studiu pe care studenţii care ocupă locuri «cu plată» o achită anual, să fie stabilită la aceeaşi valoare pe durata întregului ciclu de studiu. Stabilirea acestei taxe la un anumit nivel de la începutul până la finalul studiilor universitare ar asigura predictibilitate financiară pentru studenţi şi ar descuraja abandonul pe fondul creşterii taxelor de studiu. Proiectul de lege va fi depus în Parlament de preşedinta Tineretului Naţional Liberal, deputatul Mara Mareş. Credem că studenţii români care ocupă locuri «cu taxă» în cadrul facultăţilor au nevoie de stabilitate financiară, iar actualul cadru legislativ nu îi ajută în acest sens. De aceea, am lucrat împreună un proiect de lege prin care propunem ca taxele de studii să fie stabilite pentru întreaga durată a ciclului de studiu. În prezent, un student care parcurge un ciclu de studii de 4 ani, de exemplu, poate fi în situaţia în care taxa să varieze destul de mult de-a lungul anilor - aşa încât de la primul la ultimul an diferenţa să fie consistentă, chiar şi de peste 1.000 - 1.500 de lei. Astfel, studenţii nu îşi pot planifica finanţele pentru a susţine plata taxei, aşa cum se întâmplă în alte ţări. Ne dorim ca rata abandonului în timpul studiilor universitare să scadă, ne dorim ca studenţii să nu abandoneze programele de studiu pe care le urmează din motive financiare. În plus, plafonarea acestor taxe de studiu ar permite o mai uşoară planificare a unor instrumente juridico-financiare la care studenţii sau familiile acestora pot apela pentru susţinerea taxelor universitare", se arată într-un comunicat al TNL Galaţi.

Astfel, membrii Tineretului Naţional Liberal din Galaţi îi invită pe cei care sunt de acord cu propunerea legislativă să semneze petiţia online iniţiată pe această temă de pe site-ul PNL.

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi informează gălăţenii cu privire la problemele şi aspectele deosebite în derularea comerţului online la nivelul judeţului Galaţi. "Comerţul online este într-un proces de creştere accelerată. Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerţul tradiţional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Legislaţia care reglementează drepturile consumatorilor la achiziţiile online este OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii", se arată într-un comunicat al CJPC Galaţi.

Astfel, în anul 2018, din totalul de 1.367 de reclamaţii, aproximativ 15% au fost pentru produsele sau serviciile achiziţionate online. Produsele achiziţionate au fost din toate domeniile: electrocasnice, anvelope, îmbrăcăminte, încălţăminte, etc. Principalele aspecte reclamate au fost: întârzierea primirii comenzii; refuzul returului; primirea unui alt produs decât cel comandat; asigurarea garanţiei produselor achiziţionate online. Din totalul de 205 de reclamaţii, 10% au fost redirecţionate la comisariatele pentru protecţia consumatorilor din judeţele unde operatorii economici îşi aveau sediul, 8% au fost nesoluţionabile, deoarece produsele au fost achiziţionate de la persoane fizice sau nu a putut fi identificat vânzătorul, restul de 82% fiind întemeiate sau rezolvate amiabil.

CJPC Galaţi menţionează că în decursul anului 2018 au fost aplicate operatorilor economici care practică acest tip de comerţ un număr de 62 de sancţiuni contravenţionale dintre care 9 amenzi în valoare totală de 42.000 de lei şi 53 de avertismente. S-au dispus măsuri de despăgubire a consumatorilor în valoare totală de 27.520 de lei.

Societatea Transurb S.A. Galaţi a demarat procedura privind organizarea licitaţiei în vederea achiziţionării a 40 de autobuze de mare capacitate pentru transportul public local de persoane. În acest sens, Transurb a lansat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) un anunţ în care menţionează caracteristicile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească noile autobuze. Astfel, cele 40 de autobuze Euro 6 vor avea, fiecare, lungimea de 12 metri şi o capacitate de transport de minimum 85 de persoane (pe scaune şi în picioare), din care minimum 25 pe scaune (plus un loc scaun rulant şi un loc conducător auto). De asemenea, autobuzele vor avea podeaua joasă şi vor fi prevăzute cu rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi (plus buton exterior de deschidere pentru aceste persoane). Vehiculele vor fi dotate cu aer condiţionat, afişaj de tip LED, sistem de supraveghere video şi validatoare de card compatibile cu sistemul de ticketing ce urmează a fi implementat în Galaţi. Valoarea totală estimată a achiziţiei este de 42.750.000 lei (fără T.V.A.) pentru achiziţionarea unui număr de 40 de autobuze de mare capacitate. Sumele necesare vor fi suportate de Transurb, prin contractarea unui credit bancar, în care, Primăria municipiului Galaţi va fi garantul societăţii în vederea garantării creditului.

"Consider că achiziţionarea acestor 40 de autobuze este un prim pas necesar în strategia pe care am gândit-o în vederea modernizării parcului auto şi îmbunătăţirii serviciilor de transport public. La acesta se adaugă achiziţiile pe care le va face Primăria Galaţi (20 de minibuze, 50 de autobuze şi 18 tramvaie) şi implementarea sistemului de ticketing. Investiţiile substanţiale vor schimba felul în care se desfăşoră transportul în comun şi ne vor da ocazia de a schimba percepţia gălăţenilor despre societatea pe care o manageriez", spune directorul Transurb, Mihai Cadinoiu.

Ce dotări vor avea noile autobuze

De asemenea, Transurb menţionează că autobuzele vor fi prevăzute cu: instalaţie pentru dispunerea unui tahograf digital; oglinzi retrovizoare exterioare de tip pliant (rabatabil) sau demontabil (plierea se va face spre corpul autobuzului) şi vor fi prevăzute cu încălzire; instalaţie aer condiţonat, reglabilă atât ca temperatură, cât şi ca debit; dispozitiv - rampă acces persoane cu handicap de tip mecanic cu acţionare manuală sau automată; sistem informare audio şi vizual în interior care îndeplineşte cerinţele art. 64 lit. c) din Legea 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, situat în interiorul salonului care asigură afişarea şi anunţarea automată a staţiilor; sistem audio de amplificare cu microfon pentru transmiterea mesajelor către călători; sistem vizual de informare a călătorilor la exterior format din: în faţă (deasupra parbrizului) şi în partea laterală (deasupra geamului între prima şi a doua uşă) panou indicator traseu şi rută tip matrice cu LED-uri care afişează orice literă sau număr în orice poziţie, în limba română; sistem de supraveghere video în interiorul vehiculului format din minimum două camere şi dispozitiv de înregistrare. Unitatea de înregistrare video digitală, instalată în autobuz, trebuie să cuprindă un hard-disk detaşabil montat pe un sistem de suspensie pentru a absorbi şocurile specifice vehiculelor. Echipamentul de monitorizare video va avea o memorie non-volatilă pentru înregistrarea evenimentelor pe o perioadă de cel puţin 7 zile x 24 de ore. Toate camerele sistemului de monitorizare video vor fi selectate pentru a asigura o imagine clară şi acurateţea imaginilor.

Autobuzele vor fi dotate cu validatoare card, bilete cu coduri de bare (câte un validator pentru fiecare uşă de acces), instalaţie de numărare a călătorilor, un computer de bord, suporturile necesare montării echipamentelor şi cablării corespunzatoare. Softurile acestor dispozitive trebuie să fie compatibile cu sistemul AFC/e-ticketing ce urmează a fi implementat în Galaţi, furnizorul fiind obligat să ia legatura cu consorţiul care instaleaza AFC pentru compatibilizarea dispozitivelor.

Comitetul de reglementare al ANRE a aprobat luni tarifele reglementate de energie electrică pentru clienţii finali casnici, care se vor aplica începând cu data de 1 martie, instituţia precizând că acestea nu se modifică faţă de cele care sunt în prezent în vigoare, informează Mediafax. Tarifele reglementate au fost stabilite în urma analizei datelor şi informaţiilor transmise de furnizorii de ultimă instanţă, cu respectarea prevederilor Metodologiei de stabilire a tarifelor reglementate şi a preţurilor aplicate de furnizorii de ultimă instanţă clienţilor finali aprobat, prin Ordinul ANRE nr. 11/2019, precizează un comunicat al instituţiei.

ANRE a făcut publice la sfârşitul săptămânii trecute, propunerile de modificare a tarifelor practicate de companiile de distribuţie a energiei electrice, de la 1 martie, pentru a include taxa de 2% pe cifra de afaceri introdusă de OUG 114/2018. Propunerile de creştere a tarifelor se aplică pentru companiile E-Distribuţie Muntenia, E-Distribuţie Banat, E-Distribuţie Dobrogea, Distribuţie Energie Oltenia, Electrica Distribuţie Muntenia Nord, Electrica Distribuţie Transilvania Nord, Electrica Distribuţie Transilvania Sud, Delgaz Grid. În nota de fundamentare, ANRE recunoaşte că noile tarife sunt modificate pentru a acoperi taxa din OUG 114. "Modificarea tarifelor va permite asigurarea veniturilor anuale ale operatorilor de distribuţie concesionari necesare desfăşurării activităţii ca urmare a modificării apărute în legislaţia primară", arată documentul.

Propunerile de tarife prezentate prevăd majorarea tarifului de distribuţie al E-Distribuţie Muntenia de la 107, 28 lei/MWh la 109,77 lei/MWh, cel al E-Distribuţie Banat de la 102,71 lei/MWh la 105,15 lei/MWh, cel al E-Distribuţie Dobrogea de la 120,97 lei/MWh la 123,86 lei/MWh, cel al Distribuţie Energie Oltenia de la 108,77 lei/MWh la 111,54 lei/MWh, cel al Electrica Distribuţie Muntenia Nord de la 114,18 lei/MWh la 116,8 lei/MWh, cel al Electrica Distribuţie Transilvania Nord de la 98,67 lei/MWh la 100,98 lei/MWh, cel al Electrica Distribuţie Transilvania Sud de la 100,21 lei/MWh la 102,56 lei/MWh, iar cel al Delgaz Grid de la 121,92 lei/MWh la 124,75 lei/MWh.

Din 1997 şi până în prezent, tot mai mulţi români se mută de la oraş la sat decât invers. Totuşi, mutările din oraşele mai mici în oraşele mari reprezintă un flux din ce în ce mai important al migraţiei interne, informează Mediafax. Fluxurile migraţiei interne arată că, într-o societate aflată în curs de dezvoltare, angajatorii din oraşele mari nu reuşesc să atragă candidaţii din zonele sărace, arată o analiză realizată de Ziarul Financiar.
Peste 109.000 de români s-au mutat de la oraşe la sate în anul 2017, în timp ce numai 87.000 de români s-au mutat de la sate la oraşe în aceeaşi perioadă, arată datele Institutului Naţional de Statistică. În acelaşi timp, mai mult de 111.000 de români s-au mutat dintr-un oraş în altul în 2017, mai arată statisticile oficiale. "În ultima perioadă, cele două fluxuri, de la oraş la sat şi de la oraş la oraş, sunt la concurenţă. Ne aflăm pe trendul ultimilor ani în care în continuare migraţia de la oraş la sat continuă să fie nefiresc mai importantă decât cea de la sat la oraş, dar la valori foarte apropiate cu cea din urban în urban. Din anul 1997 - an fundamental în istoria socială recentă a României - încoace s-a schimbat sensul dominant al migraţiei interne. Dacă din anii '70 până în '97 se migra preponderent de la sat la oraş, din '97 încoace s-a inversat raportul", a explicat prof. univ. dr. Dumitru Sandu de la Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii din Bucureşti.
Într-adevăr, statisticile arată că, dacă în anul 1990 s-au mutat de la oraşe la sate circa 27.700 de persoane şi de la sate la oraşe aproape 550.000 de români, situaţia s-a inversat din 1997 încoace. În 1997 s-au mutat din urban în rural peste 81.000 de români, iar din rural în urban peste 68.000.

Pagina 245 din 431