Cătălin Mihai MOGA

Cătălin Mihai MOGA

Teatrul de păpuşi "Gulliver" din Galaţi marchează în această săptămână Ziua Internaţională a Teatrului pentru Copii şi Tineret (20 martie) şi Ziua Mondială a Marionetei (21 martie). Cu acest prilej, păpuşarii vor aduce pe scenă, în zilele de 20 şi 21 martie 2019, spectacolul "Punguţa cu doi bani", după Ion Creangă, de la ora 10:00. În plus, teatrul de păpuşi gălăţean va organiza două ateliere de creaţie în cadrul cărora participanţii vor avea ocazia să construiască păpuşi din pungi de hârtie sau să înveţe cum să îşi identifice şi controleze emoţiile prin intermediul unor jocuri teatrale.

Astfel, în data de 20 martie, de la ora 11:30, timp de o oră, elevii vor decupa, vor lipi, vor colora şi îşi vor dezvolta creativitatea. Apoi, miercuri, 21 martie, de Ziua Mondială a Marionetei, copiii se vor amuza în cadrul atelierului de jocuri teatrale. Acesta are ca obiectiv scoaterea la suprafaţă a emoţiilor de toate tipurile şi gestionarea acestora prin joc. Atelierul are un profund caracter educativ-terapeutic, fiind folosite tehnici de terapie prin artă. Nu vor lipsi nici exerciţiile de vorbire scenică, prin intermediul lor copiii reuşind să îşi îmbunătăţească vorbirea, postura, capacitatea de a-şi adapta tonul şi volumul vocii în funcţie de factori externi (mărimea sălii, distanţa faţă de public). Micuţii gălăţeni vor mai avea ocazia să participe la astfel de ateliere de creaţie, care se vor desfăşura în cadrul Festivalului Internaţional de Animaţie "Gulliver", în perioada 13-18 mai 2019.

Marți, 19 Martie 2019 14:54

Prins la frontieră cu ITP-ul falsificat

Poliţiştii de frontieră din Punctul de Trecere a Frontierei Galaţi rutier au depistat la controlul de frontieră un bărbat care a modificat mecanic data referitoare la termenul de valabilitate al ITP-ului, pentru autoturismul pe care îl conducea.

"În data de 19 martie a.c., în jurul orei 01.00, în Punctul de Trecere a Frontierei Galaţi rutier - I.T.P.F. Iaşi s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor necesare trecerii frontierei, cetăţeanul român V.V., în vârstă de 52 de ani, care conducea un autoturism marca Mercedes, înmatriculat în România. La controlul de frontieră, existând suspiciuni cu privire la termenul de valabilitate al inspecţiei tehnice periodice înscris în certificatul de înmatriculare prezentat la control pentru autoturismul în cauză, poliţiştii de frontieră au efectuat verificări suplimentare, în urma cărora au constatat că data care atestă valabilitatea ITP-ului a fost modificată mecanic, documentul fiind falsificat. Cu privire la cele constatate, bărbatul a declarat că a modificat data care indica termenul de valabilitate al I.T.P.-ului deoarece la momentul expirării, nu se afla în ţară", se arată într-un comunicat al Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră (S.T.P.F.) Galaţi.

În cauză, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de fals material în înscrisuri oficiale şi uz de fals, la finalizare fiind dispuse măsurile legale care se impun.

În fiecare an, Centrul Cultural "Dunărea de Jos" (CCDJ) Galaţi sărbătoreşte, odată cu toate organizaţiile culturale mici şi mari din întreaga Europă, Ziua Mondială a Poeziei.

"De-a lungul anilor, prin diverse proiecte şi căutări culturale, am adus publicului gălăţean poezie şi sărbătoare în diferite forme. Aşa s-a născut conceptul «Domnească61 Poezie - Poeţi, Rime şi Dichis», ajuns în 2019 la a patra ediţie. Şi anul acesta, am pregătit gălăţenilor iubitori de vers un eveniment ce va reuni cele mai iubite şi apreciate condeie ale oraşului şi câţiva invitaţi speciali. Întotdeauna invitaţii străini ai festivalurilor noastre de poezie sunt creatori premiaţi internaţional, nume asociate noului val literar, poeţi reprezentativi ai fenomenului cultural actual. Vă aşteptăm cu daruri, poezii şi cărţi noi, recitaluri în premieră, muzică bună şi tradiţionalul ceai - preferatul artiştilor şi al iubitorilor de carte", se arată într-un comunicat al CCDJ Galaţi.

Evenimentul are loc joi, 21 martie 2019, între orele 11:00 - 17:00, în Salonul Artelor al CCDJ Galaţi. Intrarea la eveniment este liberă.

Industria auto va traversa în următorii ani o etapă definitorie pentru viitorul mobilităţii, specialiştii furnzorului de soluţii digitale SAP anticipând că sectorul va fi marcat de digitalizare, nevoia de presonalizare a ofertelor şi apariţia ecosistemelor trans-industriale, informează Mediafax. În noua economie conectată, companiile din industria auto trebuie să-şi definească o viziune structurată asupra transformării digitale, în care atât angajaţii, cât şi managementul, trebuie să fie conştienţi de obiectivele şi beneficiile digitalizării. Pentru producătorii de echipamente originale auto (OEM), IT-ul nu mai trebuie considerat un departament izolat în companie sau doar un factor de cost. Angajaţii trebuie să perceapă soluţiile software drept un motor al inovaţiei, al orientării către consumator şi al dezvoltării de noi servicii, iar tehnologiile digitale trebuie înţelese ca metode de diferenţiere faţă de concurenţă.

Amazon, Apple şi Google, cu un pas înaintea producătorilor de automobile

Chiar dacă utilizatorii vor continua, totuşi, să aprecieze inovaţiile tehnologice, dinamica condusului şi confortul în viitor, mobilitatea completă, ca experienţă generală, îmbunătăţită cu numeroase servicii conectate, va deveni cel mai important beneficiu. Companiile digitale, precum Amazon, Apple şi Google, sunt cu un pas înaintea producătorilor de automobile, plasând necondiţionat clienţii în centrul atenţiei, spun cei de la SAP. Consumatorii trebuie ofertaţi cu soluţii personalizate de mobilitate, în loc de modele generice de vehicule cu diverse specificaţii tehnice. Disponibilitatea şi flexibilitatea în furnizarea unui mijloc de transport, procese rapide şi simple de rezervare şi plată, valoare adăugată şi transparenţa preţului sunt factori ce determină succesul în serviciile digitale de mobilitate. Pe măsură ce tot mai mulţi tineri renunţă să achiziţioneze şi să conducă maşini, industria auto va mai reuşi să atragă noi consumatori numai prin fructificarea acestei valori adăugate digitale printr-o abordare orientată către client. Datele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.

Graniţele dintre industria auto, de telecomunicaţii, IT, utilităţi şi administraţiile locale încep să dispară

Producătorii OEM pot urma exemplul companiilor digitale de succes. Prin analiza unui volum imens de date, aceste companii au dobândit informaţii valoroase despre comportamentul consumatorului pentru a crea oferte personalizate. Dacă producătorii de automobile implementează corect aceste strategii, nu numai că îşi pot optimiza produsele prin analiza datelor, dar pot rămâne în contact permanent cu proprii consumatori, lansând noi servicii pentru a afla mai multe despre nevoile şi preferinţele lor. Graniţele dintre industria auto, de telecomunicaţii, IT, utilităţi şi administraţiile locale încep să dispară. Odată cu intensificarea conectivităţii, maşina devine parte a unui ecosistem trans-industrial de mari dimensiuni. Companiile care permit accesul şi altor organizaţii sau terţe părţi la propriile structuri de inovaţii şi care utilizează soluţii externe pot obţine un avantaj competitiv decisiv în viitor.

În cele din urmă, din corporaţii se vor desprinde startup-uri

Un ecosistem auto mai transparent şi mai deschis, cu parteneri de inovaţie puternici şi dezvoltatori externi, poate scuti producătorii OEM de nevoia de inovaţie. Serviciile integrate în automobile, furnizate de terţe companii, pot fi generate dintr-o varietate de industrii. Integrarea asistentului virtual Alexa, dezvoltat de Amazon, în maşinile Mercedes-Benz pentru accesarea diferitelor funcţii cu ajutorul vocii, spre exemplu, ilustrează perfect principiul inovaţiei deschise. Ecosistemul telefoanelor inteligente creat de Google şi Apple este un alt exemplu. Platforma de inovaţie a celor două companii permite terţilor dezvoltatori să-şi creeze propriile servicii, pe care, ulterior, să le ofere utilizatorilor. Aplicaţii precum WhatsApp, Facebook şi Google Maps îmbunătăţesc experienţa consumatorilor ambelor branduri de telefoane. În cele din urmă, din corporaţii se vor desprinde startup-uri. Noile servicii digitale de mobilitate, precum car-sharing, şi modelele tradiţionale de business, cum sunt vânzările de autovehicule, se află într-o formă de concurenţă reciprocă. Din acest motiv, companiile consacrate din industria auto care ţintesc lansarea de platforme digitale de mobilitate trebuie să evite eroarea strategică de a transfera aceiaşi KPIs (indicatori-cheie de performanţă) şi strategii de management către noile startup-uri create în acest sens.

Startup-ul “insulă” are câteva avantaje strategice

Platformele online de mobilitate trebuie să funcţioneze independent, în regim de “insulă”, cu propriile procese şi modele de business, în care vânzările şi cifra de afaceri nu reprezintă, în faza iniţială, obiective prioritare. Cifrele de referinţă în cazul serviciilor digitale de mobilitate trebuie să fie numărul de utilizatori unici înscrişi în platformă şi venitul generat de interacţiunile acestora. Startup-ul “insulă” are câteva avantaje strategice. Spre exemplu, dacă iniţiativa digitală întâmpină dificultăţi, acestea nu vor afecta şi corporaţia-mamă. În plus, procedând în acest mod, ”insula digitală” poate beneficia de libertatea necesară pentru a testa şi implementa cele mai noi inovaţii tehnologice. Separarea organizaţională este necesară şi dintr-un alt motiv, faptul că producătorii tradiţionali din industria auto nu au, în cele mai multe cazuri, o atitudine corporativă care să sprijine riscurile asociate cu asumarea de noi oportunităţi de business. Astfel, noile servicii de mobilitate digitale pot funcţiona autonom, mai ales în etapele incipiente, şi pot fi integrate ulterior în structurile pre-existente după ce ating un nivel de maturitate corporativă.

Ministrul francez al Apărării, Florence Parly, a declarat că Europa este îngrijorată faţă de angajamentul Statelor Unite privind NATO, criticând politicile preşedintelui american Donald Trump în ceea ce priveşte alianţa militară, relatează site-ul agenţiei Reuters, citat de Mediafax. "Europenii sunt îngrijoraţi de următorul lucru: va fi angajamentul Statelor Unite permanent?", a declarat Parly în timpul unui eveniment la Washington. "Alianţa ar trebui să fie necondiţionată, altfel nu mai este o alianţă. Cauza solidarităţii NATO se numeşte Articolul 5, nu articolul F-35", a adăugat aceasta, făcâd referire la avioanele de vânătoare Lockheed-Martin F-35.

În luna decembrie, secretarul Apărării, Jim Mattis, a anunţat că se retrage din funcţie. Mattis, care era privit ca o prezenţă încurajatoare de către aliaţii europeni, a menţionat alianţa de două ori în scrisoare în care şi-a anunţat demisia. Donald Trump a pus în mai multe rânduri presiune pe aliaţii NATO pentru alocarea unui buget mai mare în domeniul Apărării. Preşedintele francez Emmanuel Macron a sugerat în trecut că Europa are nevoie de o armată reală pentru a reduce dependenţa faţă de Statele Unite.

Fotomodelul american Hailey Baldwin a fost rugată să divorţeze de cântăreţul canadian Justin Bieber, spre binele sănătăţii mintale a acestuia, potrivit mirror.co.uk, citat de Mediafax. Rugămintea i-a fost adresată de realizatoarea americană de talk-show Wendy Williams, care a spus, în emisiunea sa, "The Wendy Williams Show", difuzată de postul Fox, că Baldwin, în vârstă de 22 de ani, ar fi "prea tânără" pentru a se putea ocupa de problemele soţului său. Williams a mai susţinut că, în loc să rămână căsătorită cu Bieber, Baldwin ar trebui să se despartă de el, "din dragoste". Prezentatoarea americană a adăugat că ea nu crede că Bieber ar putea fi un soţ foarte bun, având în vedere faptul că a trecut prin mai multe probleme de-a lungul timpului şi că a cunoscut faima de la o vârstă fragedă.

Declaraţiile prezentatoarei au fost făcute la puţin timp după ce Bieber a recunoscut că trece printr-o perioadă dificilă şi i-a rugat pe fanii săi, prin intermediul reţelei de socializare online Instagram, să se roage pentru el. Mesajul a venit la câteva luni după ce au apărut informaţii potrivit cărora acesta se tratează pentru depresie. El a mai declarat, într-un interviu acordat împreună cu soţia sa pentru revista Vogue, că a fost dependent de sex şi de antidepresive. Acesta a mai spus că a trecut printr-o perioadă de abstinenţă înainte de a ajunge să fie într-o relaţie cu Baldwin şi că, astfel, "s-a apropiat mai mult de Dumnezeu". Bieber simte că acest comportament a fost recompensat prin faptul că a ajuns să se căsătorească cu ea. În 2017, Justin Bieber şi-a întrerupt brusc un turneu - Purpose World Tour -, deşi mai avea de susţinut 14 concerte. Informaţii despre problemele sale de sănătate au apărut încă de pe atunci.

Platforma myspace.com, care a fost populară de la sfârşitul anilor 2000 şi până la începutul anilor 2010, a reuşit să rămână fără toate cântecele încărcate online între 2003 şi 2015, relatează nme.com, citat de Mediafax. Reţeaua de socializare online a devenit cunoscută drept o platformă pe promovare pentru tinerii muzicieni. Între anii 2003 şi 2015, aceasta a găzduit peste 50 de milioane de cântece, de la peste 14 milioane de autori, şi a contribuit la lansarea de trupe şi artişti, cel mai celebru caz fiind cel al formaţiei britanice Arctic Monkeys. Conform unui comunicat al companiei, eroarea s-a produs în timp ce se efectua o schimbare de server, iar toţi posesorii de conturi au pierdut "toate imaginile, clipurile şi fişierele audio încărcate cu mai mult de trei ani în urmă".

Reprezentanţii companiei şi-au cerut scuze pentru problemele create şi le-au sugerat utilizatorilor să-şi păstreze copiile de backup ale fişierelor. Unii utilizatori au fost de părere că, de fapt, compania nu a putut susţine costurile presupuse pentru mutarea şi menţinerea pe platformă a 50 de milioane de fişiere MP3, potrivit unor mesaje publicate pe platforma de micro-blogging Twitter.

Primăria municipiului Galaţi a demarat luni, 18 martie 2019, o nouă acţiune de ridicare a autovehiculelor abandonate pe domeniul public. "În urma protocolului de colaborare încheiat între Primăria municipiului Galaţi şi Poliţia Locală, agenţii de poliţie întocmesc documentaţia în conformitate cu prevederile Legii nr. 421/2002 actualizată, care reglementează regimul juridic al vehiculelor fără proprietar sau abandonate pe domeniul public/privat al statului sau al unităţilor administrativ - teritoriale şi a H.G. nr. 156/2003 privind normele metodologice de aplicare a Legii nr. 421/2002", se arată într-un comunicat al Primăriei Galaţi.

Municipalitatea menţionează, în comunicatul citat, paşii legali, în cazul autovehiculelor abandonate pe domeniul public, până la momentul ridicării şi depozitării acestora: verificarea în teren a vehiculelor sesizate; întocmirea procesului verbal de constatare; afişarea somaţiei pe caroseria vehiculului; identificarea proprietarului/deţinătorului legal şi somarea acestuia cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire; stabilirea regimului juridic al vehiculului ca fiind fără proprietar sau abandonat şi comunicarea rezultatelor verificărilor către Primăria municipiului Galaţi pentru ridicarea vehiculelor care se încadrează în prevederile actelor normative menţionate.

"Primăria municipiului Galaţi le mulţumeşte gălăţenilor pentru sesizările trimise de-a lungul timpului către serviciile de specialitate şi îi încurajează să sprijine în continuare acest demers, semnalând dacă observă noi autovehicule abandonate pe domeniul public", se mai arată în comunicatul municipalităţii.

Marți, 19 Martie 2019 00:00

Astăzi este Ziua Paşaportului Românesc

Printr-un ordin al ministrului Administraţiei şi Internelor din octombrie 2006, s-a decis ca Ziua Paşaportului Românesc să fie marcată în fiecare an pe 19 martie, zi care aminteşte de data la care, în 1912, regele Carol I a promulgat, prin Înaltul Decret Regal nr. 1758, prima lege modernă referitoare la paşapoarte: „Lege asupra paşapoartelor”, anunţă Instituţia Prefectului - judeţul Galaţi

Legea stipula că „paşapoartele se emit în numele regelui şi se liberează de ministerul de interne şi de prefecţii de judeţe şi de poliţie în condiţiunile ce se vor determina prin regulamentul de aplicare al acestei legi”. Documentul de călătorie românesc a fost însă menţionat, pentru prima dată, în 1830, în Regulamentul Organic în Principatele Române, Ţara Românească şi Moldova, când s-a recunoscut libertatea românilor de a călători peste graniţele Dunării şi ale Imperiului Habsburgic. Prin legea din 1912, statul român introducea primele principii generale pentru paşapoarte şi pentru trecerea frontierei. Ulterior, au fost introduse paşapoartele diplomatice (în 1920), paşapoartele de serviciu (în 1941) şi paşapoartele colective.

„În conformitate cu Regulamentul (CE) 2252/2004 al Consiliului din 13 decembrie 2004 privind standardele de securitate şi datele biometrice în paşapoartele şi documentele de călătorie emise de statele membre, România, în calitate de stat membru, a introdus paşapoartele electronice din 31 decembrie 2008. În prezent, activitatea în acest domeniu este reglementată de Legea 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare, una dintre cele mai importante prevederi fiind extinderea la 10 ani a termenului de valabilitate a paşaportului simplu electronic, pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, începând cu 20 iulie 2018”, menţionează subcomisar de poliţie Marius Bejan, împuternicit şef al Serviciului Public Comunitar Pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Galaţi, din cadrul Instituţiei Prefectului - judeţul Galaţi.

Instituţia Prefectului - judeţul Galaţi reaminteşte că pentru depunerea cererilor în vederea eliberării paşaportului, cetăţenii se programează online pe pagina de internet www.epasapoarte.ro. Totodată, pe aceeaşi platformă, la secţiunea Status paşaport, se poate verifica în timp real stadiul în care se află cererea depusă, pe parcursul procedurii de aprobare şi emitere a documentului de călătorie.

Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, împreună cu directorul ADR Sud-Est, Luminiţa Mihailov, au lansat luni, 18 martie 2019, proiectul de reabilitare şi modernizare a DJ 255 pe segmentul Pechea - Rediu - Cuca - Fârţăneşti - Măstăcani - DN 26. Bugetul total al proiectului este de 66.734.563 de lei (14 milioane de euro), sumă care include proiectarea şi execuţia lucrărilor, cheltuieli cu documentaţia tehnică şi plata cotelor şi taxelor legale. Asistenţa financiară nerambursabilă este de 65.101.966 de lei, iar cofinanţarea Consiliului Judeţean Galaţi este de 1.632.597 de lei. Fondurile sunt asigurate în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, apelul SUERD.

19CJ

"Vom moderniza complet un tronson de aproape 35 de km de pe DJ 255. Vor fi realizate lucrări de consolidare a drumului, de reabilitare a tuturor podurilor şi podeţelor şi de asfaltare. De asemenea, vor fi amenajate şi 14 staţii de transport public. Lucrările vor începe în această primăvară, deoarece am finalizat şi procedurile de achiziţie publică şi avem deja desemnat un constructor", a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Licitaţia fost câştigată de Asocierea S.C Citadina 98 S.A Galaţi - S.C Tancrad S.R.L Galaţi - S.C Lemacons S.R.L - ADD Global Design - Global Service Proiect, iar valoarea contractului de proiectare şi execuţie este de 63.356.286 de lei, TVA inclus. Suma include şi partea de proiectare în cuantum de 2.295.694 de lei. Termenul de implementare a proiectului este de 20 de luni.

În afara proiectelor contractate deja, Consiliul Judeţean Galaţi mai are propuse spre finanţare pe SUERD încă două proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere judeţene, proiecte care au fost deja declarate eligibile, la care se adaugă şi proiectul de modernizare a Şoselei de Centură a Galaţiului.

Pagina 323 din 522