Cătălin Mihai MOGA

Cătălin Mihai MOGA

Comunitatea Locală RO100 Galaţi a făcut donaţii pentru locuitorii satului Aldeşti, din judeţul Galaţi, afectat de inundaţii. Potrivit unui comunicat al Comunităţii Locală RO100 Galaţi, au fost ajutate 15 familii din sat, constituite din 15 adulţi, din care o bătrână imobilizată la pat, şi 25 de copii cu vârste cuprinse între 1 şi 13 ani. "Am adus o undă de speranţă intr-un sat încremenit de 30 de ani în sărăcie, fără drumuri asfaltate şi canalizare, ai cărui locuitori nu au şansa de a găsi un loc de muncă în apropiere. (...) Ne propunem să revenim în satul Aldeşti la începutul anului şcolar cu rechizite pentru micii şcolari", se arată într-un comunicat al Comunităţii Locală RO100 Galaţi. De asemenea, locuitorilor din Aldeşti li s-a spus şi despre şansa de a-şi găsi un loc de muncă în Galaţi, despre calificarea la locul de muncă, primind soluţii concrete pentru angajare cu transport şi cazare incluse.

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea, Horia Teodorescu a fost gazda unei delegaţii conduse de ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, sosită la Tulcea pentru prezentarea investiţiilor de importanţă majoră pentru judeţul Tulcea şi nu numai. În principal s-a discutat despre podul de peste Dunăre, dar şi despre drumul expres Constanţa-Tulcea-Brăila sau centura ocolitoare a oraşului Babadag. Pe lângă reprezentantul Ministerului Transporturilor, oaspeţi au mai fost şi reprezentanţii Asocierii de firme IHI Infrastructure Systems Co. din Japonia şi Astaldi din Italia, câştigătoarea licitaţiei pentru construirea podului suspendat peste Dunăre Tulcea-Brăila.
„Podul de peste Dunăre este un proiect strategic de importanţă majoră nu numai pentru judeţul Tulcea, ci pentru întreaga ţară. Mi-aş dori ca lucrurile să ne fie clare şi să dispară semnele de întrebare care au fost puse de locuitorii judeţului Tulcea, cum că această investiţie ar avea o doză de risc. Nu are nicio doză de risc, podul este pe un drum clar, această investiţie se va realiza, fiind un obiectiv atât de importanţă strategică, cât şi cea economică, o investiţie reper pentru România, respectiv al patrulea pod ca importanţă al Europei“, a declarat preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu.
„Sunt proiecte despre care am vorbit de foarte mulţi ani de zile, de peste două decenii se tot discută despre acest pod peste Dunăre. Iată că s-a făcut un pas extrem de important. Pot să vă asigur că veţi avea aici, pe aceste obiective de investiţii, o monitorizare cum n-aţi mai avut de mulţi ani de zile. Veţi avea tot timpul banii la dispoziţie, dar ţin foarte mult să fiu implicat direct în tot ceea ce înseamnă aceste proiecte, că vorbim de descărcare arheologică, că vorbim de finanţări, că vorbim de relocări de utilităţi, exproprieri, mă pricep destul de bine, o să fiu un ghimpe zi de zi pentru toţi: şi pentru structurile locale sau centrale, şi pentru proiectant sau executant. Cei care vor avea ocazia sau onoarea de a tăia panglica la acest pod sigur îi vor invita la acel moment şi pe cei de la care a pornit această idee de a finanţa un astfel de obiectiv şi, aici, domnul preşedinte Teodorescu are principalul merit şi nimeni n-o să îi ştirbească din acest merit de a promova la Bucureşti un astfel de proiect“, a declarat ministrul Eugen Teodorovici.

30Tulcea site

Finalizarea lucrărilor ar urma să aibă loc la începutul lunii martie 2022

Potrivit datelor prezentate de proiectanţi, din cei 23 de kilometri ai acestui proiect, circa 17 km sunt pe limita judeţului Tulcea. Contractul a fost semnat în luna ianuarie a acestui an, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018, urmând ca pe 1 martie 2019, toată proiectarea să fie gata, celelalte avize şi permise să fie luate şi autorizaţia de construcţie să fie emisă. Astfel, pe 2 martie 2019 ar urma începerea execuţiei efective a lucrărilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrărilor urmând să aibă loc la începutul lunii martie 2022. Chiar dacă a fost dat doar un ordin de începere pentru proiectare, din 2 martie au avut loc şi diverse investigaţii geotehnice şi geologice în teren, respectiv realizarea a peste 4.800 metri liniari de foraje în circa 69 de puţuri de forat. Dintre acestea, circa 70% au fost realizate pe zona judeţului Tulcea, deoarece 65% din proiect este în judeţul Tulcea. „Conform planificării, pe perioada de proiectare vom prezenta pe data de 22 august la beneficiar propunerea noastră pentru partea de proiect, respectiv pentru obţinerea auditului de siguranţă a traficului, iar pe 22 septembrie vom prezenta proiectul tehnic, urmând cele 60 de zile pentru verificare, pentru a intrat în Comitetul Tehnico Economic în vederea aprobării. Săptămâna trecută, am finalizat nişte studii mai speciale pentru fundaţiile la acest pod suspendat“, a precizat Dragoş Burlan, director tehnic Astaldi.

Podul suspendat este considerat, la nivel de proiect, ca al patrulea din Europa

Podul suspendat, care reprezintă circa 70% din valoarea întregii lucrări, este considerat, la nivel de proiect, ca al patrulea din Europa ca deschidere centrală (1.120 m), la care se adaugă două deschideri laterale de 469 m şi, respectiv, de 364 de metri. Podul suspendat va avea şi două viaducte de acces de o parte şi de alta, de circa 90 de metri fiecare, şi va face legătura între oraşul Brăila şi, în final, oraşul Tulcea, ţinând cont că va deschide o legătură directă, nu prin intermediul bacului, pentru legarea Tulcei de restul ţării, fără a mai fi nevoie de ocolul pe la Giurgeni-Vadul Oii sau Feteşti.
În afară de podul suspendat, proiectul cuprinde şi 17 km de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 km, urmând ca de la sensul giratoriu spre Smârdan, respectiv Jijila, să rămână la o singură bandă pe sens. De asemenea, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 m.
„Chiar dacă ordinul de începere a execuţiei este la 2 martie 2019, noi am făcut pregătirile pentru ca, în prima parte a trimestrului IV, să începem efectiv primele lucrări în teren, cu tot suportul Consiliului Judeţean, pentru platformele şi drumurile de acces la cele două lucrări majore de la podul suspendat, respectiv blocul de ancoraj şi pilon. Este singurul pod suspendat peste Dunăre, cea mai mare investiţie nu numai în România, dar şi ca investiţie europeană într-un proiect de o asemenea complexitate“, au mai precizat reprezentanţii Asocierii IHI Infrastructure - Astaldi.

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Galaţi şi-a prezentat bilanţul activităţilor sale din primul semestru al anului 2018. Potrivit ITM Galaţi, activitatea desfăşurată de instituţie s-a concretizat prin acţiuni de control şi prin acţiuni de informare şi conştientizare, în domeniul relaţiilor de muncă şi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, conform Programului cadru de acţiuni pe anul 2018. În perioada analizată, ITM Galaţi a efectuat atât controale de fond, cu caracter preventiv, la toate categoriile de angajatori, cât şi controale privind modul de respectare a unor legi speciale care se încadrează în sfera de competenţă a instituţiei. De asemenea s-a urmărit şi modul în care sunt implementate modificările legislative în domeniul muncii. Acţiunile de control efectuate au avut ca scop atât informarea agenţilor economici în legătură cu importanţa prevederilor legislaţiei în domeniul relaţiilor de muncă, cât şi depistarea şi sancţionarea abaterilor de la legislaţia muncii în vigoare, importanţa actului de control primând numărului de controale efectuate.

Amenzi pentru folosirea ilegală a forţei de muncă

Inspectorii ITM Galaţi au efectuat un număr de 1.772 de controale şi au aplicat un număr de 1.235 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 1.804.500 lei. În domeniul relaţiilor de muncă au fost efectuate de 994 controale, fiind dispuse 1.363 de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate şi au fost aplicate un număr de 372 de sancţiuni în valoare totală de 1.661.500 lei. În ceea ce priveşte identificarea şi sancţionarea angajatorilor care folosesc munca nedeclarată, un număr de 55 de angajatori au fost depistaţi folosind 88 de persoane care prestau muncă nedeclarată. Pentru muncă nedeclarată au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 1.580.000 lei. În acţiunile de control efectuate în unităţi, în cele 778 de controale s-au constatat abateri de la respectarea legislaţiei în vigoare pentru care s-au aplicat un număr de 863 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 143.000 lei şi s-a dispus oprirea din funcţionare a 8 echipamente de muncă care nu erau în conformitate cu cerinţele legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi nu prezentau siguranţă în exploatare.
De asemenea, ITM Galaţi precizează că din centralizarea datelor, instituţia a înregistrat în primul semestru al anului 2018 un număr total de 30 accidentaţi, din care 3 decedaţi, faţă de 55 accidentaţi în primul semestru al anului 2017, din care 6 decedaţi.

Consiliul Local a aprobat, în şedinţa de joi, 26 iulie 2018, indicatorii tehnico-economici pentru asigurarea utilităţilor la noul corp de clădire care se construieşte în curtea Şcolii Gimnaziale nr. 7. Potrivit hotărârii privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, în vederea asigurării funcţionalităţii corpului B , în condiţii optime, sunt prevăzute următoarele utilităţi: apă rece, apă caldă, canalizare, gaze, telefonie, încălzire, energie electrică, curenţi slabi, climatizare la capacităţi şi debite corespunzătoare construcţiei. De asemenea, pentru asigurarea condiţiilor de microclimat sunt prevăzute instalaţii de aer condiţionat. Aşa cum se ştie, în acest nou corp de şcoală, îşi va desfăşura activitatea Colegiul Naţional Al.I.Cuza.
În plus, se vor amenaja trotuare pentru circulaţie pietonală, se vor reamenaja spaţiile verzi şi va fi amenajată o platformă pentru un punct gospodăresc. Valoarea totală a investiţiei pentru asigurarea utilităţilor este de 1.036.340,42 lei, iar durata de realizare a lucrărilor prevăzute în hotărârea Consiliului Local este de 4 luni. Municipalitatea precizează că în prezent lucrările la noul corp al şcolii sunt în desfăşurare. Proiectul este finanţat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, suma atrasă de Primăria Galaţi pentru realizarea lucrărilor fiind de 5.635.664 de lei cu TVA. Firma care a câştigat licitaţia, în luna februarie, cu suma de 3.838.691.37 lei fără TVA, este Servland S.R.L. Constructorul a demarat lucrările în luna aprilie a acestui an şi are un termen de 18 luni pentru realizarea investiţiei, conform contractului. În acest corp de şcoală vor exista 9 săli de clasă, laboratoare de fizică, biologie, chimie, 3 clase de informatică, precum şi un adăpost de apărare civilă cu o capacitate de 250 de locuri.

Citeşte AICI şi "După 8 ani, Şcoala Gimnazială nr. 7 va avea un corp de şcoală nou" și AICI "Primăria va construi o sală de sport pentru Colegiul ”Cuza”" 

Primăria municipiului Galaţi anunţă că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor la staţia de epurare din cartierul Dimitrie Cantemir. Potrivit unui comunicat al municipalităţii, amplasamentul a fost predat urmând ca în zilele următoare constructorul să efectueze organizarea de şantier şi să demareze lucrările.
Astfel, în cartierul Dimitrie Cantemir vor fi construite o staţie de epurare a apelor uzate şi o staţie de pompare, care vor putea deservi peste 1.500 de persoane. Staţia de epurare a apelor uzate va fi construită la o distanţă de aproximativ 380 de metri faţă de gospodăria de apă existentă. Lucrările vor fi executate de S.C. Edas Exim S.R.L. din Bucureşti, care a câştigat licitaţia organizată de municipalitate, în baza unui contract care prevede atât lucrările de proiectare, cât şi pe cele de execuţie, în valoare de 2.316.495 de lei cu T.V.A., contract semnat pe 22 noiembrie 2017. Execuţia lucrărilor este estimată să dureze 12 luni.
Proiectul ”Staţie Epurare ape uzate cartier Dimitrie Cantemir” este finanţat cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL). Primăria municipiului Galaţi a obţinut pentru acest proiect suma de 2.960.131 de lei cu T.V.A. Aşa cum Monitorul de Galaţi a mai relatat AICI, prima oară când s-a dorit realizarea acestui obiectiv a fost în anul 2005, când primarul de atunci, Dumitru Nicolae, a încheiat un contract cu SC Unicom pentru realizarea staţiei de epurare. Plăţile, care s-au rificat la 2,3 milioane de lei au fost efectuate către firma contractoare, dar staţia nu a fost construită niciodată. De altfel, în anul 2012, fostul primar, Marius Stan, a înaintat o plângere către Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi privind recepţia şi plata unor lucrări a căror materializare în teren nu există. În acest dosar, s-a dat o decizie de declinare a competenţei către DNA. În anul 2016, DNA - Serviciul Teritorial Galaţi efectua cercetări, fiind începută urmărirea penală in rem sub aspectul săvărşirii infracţiunii de abuz în serviciu. În 2015, Primăria municipiului Galaţi a încercat din nou realizarea acestui obiectiv atât de necesar cartierului, însă nu s-a găsit niciun ofertant. În mandatul actualului primar, Ionuţ Pucheanu, au început din nou demersurile pentru construirea staţiei de epurare. În februarie 2017, consilierii locali au aprobat documentaţia de avizare şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Staţie epurare ape uzate cartier Dimitrie Cantemir”.

Preţul petrolului ar putea creşte până la 200 de dolari per baril în următoarele 18 luni, ceea ce ar cauza o prăbuşire economică de mari proporţii, a indicat într-o analiză Philip K. Verleger, expert în petrol şi mărfuri la firma de consultanţă americană The Brattle Group, informează Mediafax.
Predicţia se bazează pe un posibil deficit de combustibili cu concentraţii scăzute de sulf (SOx), care s-ar putea produce în 2020, pe fondul unui nou set de reglementări al Organizaţiei Maritime (OM).
Conform acestora, concentraţia de sulf din combustibilii utilizaţi în transportul maritim ar urma să fie redusă la 0,5%, de la 3,5%, începând cu 2020. Asta în condiţiile în care, conform datelor oferite de Agenţia Internaţională a Energiei, transportul maritim are o pondere de 5% din cererea de petrol de la nivel global, cea mai mare parte având concentraţii mari de sulf. Ponderea este mai mare decât întreaga cerere combinată de petrol a Germaniei, Franţei şi Marii Britanii. Totodată, este responsabilă şi pentru 2% din emisiile de dioxid de carbon de la nivel global, peste nivelul înregistrat de aviaţia comercială.
Estimările lui Philip K. Verleger mai arată că, în 2020, proprietarii de nave vor avea trei opţiuni pentru a pune în aplicare reglementările Organizaţiei Maritime: trecerea pe gaz lichefiat (o opţiune costisitoare), instalarea de filtre (o opţiune, de asemenea, considerată costisitoare) sau trecerea pe combustibili cu concentraţii scăzute de sulf. Aceasta din urmă fiind singura opţiune considerată viabilă din punctul de vedere al costurilor.
Pentru a face faţă cererii tot mai mari a sectorului maritim, producţia diesel va trebui să fie suplimentată cu cel puţin 7%, conform estimărilor analizei. La acest procentaj s-ar mai adăuga încă 3% necesari acoperirii consumului transportului terestru. Toată această cantitate urmând a avea concentraţii scăzute de sulf.
"Nu este clar că aceste cantităţi vor putea fi produse. În schimb, (...) creşteri foarte mari ale preţurilor ar putea fi necesare pentru a inhiba consumul non-maritim", a precizat expertul în analiză.
În plus, în 2020, producţia de diesel cu concentraţii mari de sulf ar urma să scadă până la 1,2 milioane de barili pe zi, de peste două ori mai puţin decât în 2019 şi 2018. Iar cea de diesel cu concentraţii mici de sulf ar urma să fie de 969.000 de barili / zi - de la zero, cât este în momentul de faţă.
"Aproximativ jumătate din rafinăriile din lume nu pot produce combustibilul reglementat. Aceste instalaţii simple produc cantiţăţi semnificative de combustibili bogaţi în sulf. Varietatea de produse ale acestui gen de rafinării este dictată de ţiţeiul procesat. Pot produce combustibili cu cantităţi mici de sulf dacă ţiţeiul introdus în rafinării conţine putin sulf (cum ar fi, de exemplu, ţiţeiul nigerian). Nu pot reprocesa un deisel cu concentraţie mare de sulf în diesel cu concentraţie mică", se precizează în analiză.
Conform lui Philip K. Verleger, proprietarii acestui gen de rafinării ori le vor închide, ori vor reduce cantitatea de produse petrochimice din piaţă, ceea ce va duce la creşterea preţurilor.

Execuţia bugetului general consolidat pe primele şase luni ale anului 2018 s-a încheiat cu un deficit de 14,97 miliarde lei, respectiv 1,61% din PIB, comparativ cu ţinta de deficit programată pentru această perioadă de 2,21% din PIB, comunică Ministerul Finanţelor, informează Mediafax.
În acelaşi timp deficitul bugetar este mai mult decât dublul celui înregistrat în perioada similară a anului trecut, de 6,295 miliarde lei.
Veniturile bugetului general consolidat, de 132,04 miliarde lei, reprezentând 14,2% din PIB, sunt cu 12,6% mai mari, în termeni nominali, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Se înregistrează creşteri faţă de anul precedent în cazul încasărilor din contribuţiile de asigurări (+36,8%) şi din veniturile nefiscale (+13,0%). Începând cu luna februarie încasările din contribuţiile sociale au fost influenţate pozitiv de condiţiile legislative noi privind transferul contribuţiilor din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, comentează ministerul într-un comunicat.
În luna iunie 2018 se constantă o îmbunătăţire a colectării veniturilor din TVA, astfel acestea au crescut cu 15,6% faţă de luna iunie 2017, ajungând la o valoare de 26,77 miliarde lei pe primele şase luni ale anului, ceea ce reprezintă o creştere cu 5,9% faţă de perioada similară a anului precedent. Veniturile din accize au fost în sumă de 13,13 miliarde lei (1,4% din PIB) cu 9,9% mai mari comparativ cu perioada similară a anului precedent. De asemenea, încasările din impozite şi taxe pe proprietate au crescut cu 5,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017.
S-au înregistrat scăderi ale încasărilor din impozitul pe salarii şi venit cu 21,5% pe fondul reducerii, începând cu 1 ianuarie 2018, a cotei impozitului pe venit de la 16% la 10%, măsură care s-a reflectat în încasări începând cu luna februarie 2018. De asemenea, se înregistrează o diminuare cu 26,8% faţă de aceeaşi perioadă anului precedent la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfăşurarea de activităţi ca urmare a aplicării OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule.
Sumele de la Uniunea Europeană în contul plăţilor efectuate sunt de 6,9 miliarde lei cu 22,8% mai mari decât cele încasate în anul 2017 în aceeaşi perioadă.
Cheltuielile bugetului general consolidat sunt în sumă de 147,01 miliarde lei, cu 19,0% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent.
Cheltuielile de personal sunt cu 24,4% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, creşterea fiind determinată de majorările salariale acordate în temeiul Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Cheltuielile cu bunuri şi servicii au crescut cu 9,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Creşteri semnificative se înregistrează atât la bugetele locale, cât şi la bugetul fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi la bugetele instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii bugetare.
Subvenţiile sunt mai mari cu 4,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, menţinându-se la acelaşi nivel ca procent din Produsul Intern Brut, respectiv 0,4%.
Dobânzile sunt cu 21,7% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, respectiv 0,8% din PIB, avându-se în vedere cumularea datelor de plată a dobânzilor aferente mai multor titluri de stat de tip benchmark.
Cheltuielile cu asistenţa socială au crescut faţă de anul precedent cu 13,9%, fiind influenţate, în principal, de majorarea cu 9% a punctului de pensie de la 1 iulie 2017, ajungând la 1000 lei şi de devansarea sumei (1,3 miliarde lei) pentru plata a 50% din cheltuielile cu pensiile pentru luna iulie care se distribuie prin C.N. Poşta Română S.A., precum şi majorarea şi modificarea modalităţii de stabilire a indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului şi stimulentul de inserţie.
Cheltuielile pentru investiţii, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 9,1 miliarde lei, de 1,5 ori mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Experţii Comisiei Europene au descoperit dovezi care arată că producătorii de maşini folosesc modalităţi de manipulare a testelor pentru a amplifica impactul asupra mediului al emisiilor actuale, relatează Euractiv, citat de Mediafax.
Conform unui raport de cinci pagini publicat de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europeane, 114 seturi de date arată că producătorii de maşini ar urmări exagerarea impactului emisiilor cu 4,5% sau chiar cu 13%, în funcţie de producător, scopul fiind ca tăierile de emisii prevăzute pentru legislaţia Uniunii Europene, ce va intra în vigoare in 2020 să fie în realitate mai mici decât cele intenţionate.
Provizoriu, s-a stabilit că emisiile maşinilor vor trebui reduse cu 15% în intervalul 2020-2025, şi cu încă 30% până în 2030. Pragurile sunt, însă, încă supuse dezbaterilor între Parlamentul European şi statele-membre.
Concluziile Centrului Comun de Cercetare arată o schimbare complet opusă de strategie a companiilor producătore de maşini, comparativ cu anul 2016, anul izbuncirii scandalului Diselgate. Atunci, s-a descoperit că Volkswagen utiliza mijloace de modificare a testelor de laborator cu scopul ascunderii emisiilor mari.
"Nu ne plac trucurile", a declarat Miguel Arias Canete, Comisarul pentru Politicile Climatice şi Energie pentru Financial Times.
"Am văzut lucruri care nu ne plac. Vom face tot ce este necesar pentru ca punctele de pornire să fie cele reale", a completat comisarul.
"Prin manipularea WLTP (n.r. - Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) păcălesc ţintele 2025/2030 încă de dinainte ca ele să fie stabilite", a precizat, tot pentru The Financial Times, William Todts, director general executiv al ONG-ului bazat în Bruxelles, Transport & Environment.
Pentru a contracara această problemă, într-o scrisoare trimisă de Comisie statelor-membre se precizează faptul că pragurile emisiilor care urmează să fie stabilite nu vor fi cele indicate de producători, că vor fi facute noi măsurători pentru creşterea transparenţei şi a verificabilităţii şi că ar putea fi luată în calcul o amendare a Regulamentului WLTP, dacă acesst lucru va fi necesar.
Raportul Centrului Comun de Cercetare nu precizează niciun producător de maşini.

Preşedintele Statelor Unite, Donald Trump, a criticat dur practica blocării mesajelor postate de politicieni conservatori pe Twitter, avertizând că va cere investigarea platformei de microblogging, informează site-ul de ştiri Axios.com, citat de Mediafax.
"Practica Twitter de blocare a mesajelor liderilor republicani nu este bună. Vom verifica imediat această practică discriminatorie şi ilegală! Multe nemulţumiri", a transmis Donald Trump prin Twitter.
Mesajele unor lideri republicani nu mai apar automat pe linia principală de vizualizare a platformei de microblogging Twitter, informează publicaţia Vice News. Printre mesajele blocate se numără cel al preşedintelui Partidului Republican, Ronna McDaniel, ale unor congresmeni republicani şi al purtătorului de cuvânt al lui Donald Trump jr., fiul lui Donald Trump.
Kayvon Beykpour, directorul Twitter responsabil de Produse, a declarat că este vorba de un efect colateral al aplicării politicii de "diminuare a mesajelor care îndepărtează utilizatorii de la conversaţiile publice sănătoase". Mesajele nu sunt blocate în totalitate, dar nu mai apar pe linia principală de vizualizare.

Copiii au nevoie de cel puţin trei mese pe zi, iar mai nou, cele două gustări nu sunt obligatorii, a declarat nutriţionistul, Mihaela Bilic, precizând că mâncarea sănătoasă înseamnă inclusiv grăsime, iar dietele nu sunt recomandate celor mici, informează Mediafax.
“Un copil nu trebuie să mănânce dietic sau degresat. Un copil poate mânca untul şi chiar fructele oleaginoase cum ar fi: nuci, migdale, alune, care pentru un adult reprezintă o bombă calorică. Sunt singurele produse din natură în care avem proteine, lipide şi glucide la un loc. (...) Copiii au nevoie de cel puţin trei mese pe zi şi de micul dejun obligatoriu. (...) Pentru că se mişcă mult şi au tendinţa de a uita de mâncare, ritmul de creştere a copiilor este spectaculos. (...) Mai nou, nici cele două gustări nu mai sunt obligatorii. Astfel, trei mese plus o gustare, cea de după-amiază, sunt necesare. Părinţii trebuie să ştie că gustarea este între mese şi se dă copilului în momentul când îi este foame. Nu este obligatorie. (...) Este important ca după masă să nu mai ciugulească din mâncare”, a declarat medicul nutriţionist, Mihaela Bilic.
Mihaela Bilic a mai precizat că un copil poate mânca şi grăsime, iar dietele nu sunt recomandate celor mici.
“Sănătos înseamnă cu grăsime. Din grăsime creştem, din grăsime ne dezvoltăm. Aveţi grijă ca nu acest concept dietetic, atât de îndrăgit de mămici, nu este aplicabil copilului. Copilul trebuie să mănânce gras şi da, dacă un copil are de ales între un cartofi fiert şi unul prăjit lăsaţi-l să îl aleagă pe cel prăjit, pentru că noi nu creştem din apă şi din fibre”, a mai adăugat medicul.
Nutriţionistul a mai precizat că la fel ca zahărul, produsele alternative de îndulcire sunt agenţi de îndulcire, iar consumate în cantitate mică nu sunt nocive.
“În momentul când vreţi o formă de zahăr mai deşteaptă, să ştiţi că nu există. Toţi agenţii de îndulcire sunt agenţi de îndulcire. Fie că e vorba de zahăr brun, alb sau sirop de arţar, să ştiţi că toate sunt la fel. (...) Zahărul poate fi consumat în cantitate mică. Nu pentru că ar fi toxic, dar pentru că ne provoacă plăcere şi tot ce ne place mai vrem şi nu ştim să fim moderaţi, astfel mâncăm în exces. (...) E normal să nu iubească culoarea verde (n.r. - legumele) din instinct aşa că nu vă faceţi probleme nu aţi eşuat în rolul vostru de părinte dacă copilul vostru nu iubeşte legumele, însă într-adevăr aici vine rolul adultului să pună la îndemâna copilului opţiuni sănătoase şi diversificate”, a mai precizat Mihaela Bilic.
De asemenea, medicul nutriţionist recomandă mâncarea gătită acasă faţă de cea cumpărată.
“În anul 2018 singurul lucru care ne mai poate ghida este să simplificăm şi să redevenim ceea ce numesc eu rudimentari, adică încercaţi cât mai mult ca lucrurile pe care le puneţi pe masă să fie simple, să fie gătite de voi. Credem că este mai simplu să cumpărăm deja pregătite de altcineva, însă ce nu realizăm noi este că industria alimentară creează produse, un fel de «superfood» , şi atunci orice lucru care este ambalat va fi mai concentrat în calorii şi nutrienţi. Din păcate, când un produs are nutrienţi şi calorii, noi nu înţelegem că dacă este într-o proporţie cât mai mică, atunci există posibilitatea să mâncăm mai des”, a mai spus medicul nutriţionist Mihaela Bilic.

Pagina 381 din 434