
Cătălin Mihai MOGA
Salariul mediu net a crescut cu 49 de lei, în iunie
Majoritatea angajaţilor continuă să lucreze remote
Peste două treimi dintre angajaţi lucrează exclusiv de acasă sau împart biroul de la domiciliu cu cel din sediul companiei, iar cei mai mulţi salariaţi ar merge fizic mai de la locul de muncă dacă angajatorul le-ar oferi o serie de beneficii, arată o un sondaj realizat de o platformă de recrutare online.
Conform datelor centralizate, în prezent, 24% dintre angajaţi spun că lucrează exclusiv "remote", alţi 34% împart biroul de acasă cu cel din sediul angajatorului şi doar 42% s-au întors complet la birou.
Deşi activitatea de la distanţă rămâne modul de lucru preferat, 84% dintre respondenţi spun că ar fi convinşi să vină mai des la birou dacă angajatorul le-ar acorda beneficii care să le dea mai mult confort şi să-i facă să se simtă ca acasă, arată BestJobs.
Astfel, pe lista beneficiilor se află: mâncarea sau gustările gratuite (44%), un design al biroului care să permită distanţarea de colegi (31%) şi care să includă mai multe zone verzi (31%), un spaţiu de relaxare (29%), o atmosferă plăcută de lucru în colectiv (27%) şi, nu în ultimul rând, acces nelimitat la fructe şi cafea (21%). Totodată, 13% au declarat ar fi mai plăcut să meargă la birou dacă angajatorul le-ar permite să îşi aducă animalul de companie la job.
Cele mai răspândite beneficii acordate de companii, atât echipelor existente, cât şi pentru poziţiile pentru care recrutează în prezent prin platforma online, rămân în continuare bonurile de masă, cursurile de specialitate şi abonamentele sau asigurările private de sănătate. De asemenea, bonusurile de performanţă sau pentru vacanţă, programele de dezvoltare personală şi de creştere a coeziunii echipei, cafeaua la birou, programul flexibil, decontarea transportului sau zile suplimentare de concediu de odihnă se află pe lista doleanţelor salariaţilor.
Pe de altă parte, mai puţin de jumătate dintre angajaţi se bucură în prezent de facilităţi "extra" la actualul loc de muncă, cum ar fi să aibă spaţii verzi în birou (21%), o sală de relaxare (10%), acces la mâncare şi gustări gratuite (9%) sau la băuturi răcoritoare (7%).
Şase din zece angajaţi afirmă că şi-ar dori ca angajatorul să se preocupe de crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut, inclusiv prin oferirea facilităţilor preferate de către angajaţi, iar aproape 14% consideră că angajatorul ar trebui să le dea libertatea să-şi personalizeze spaţiul de lucru pentru a-l face mai primitor şi mai confortabil. (sursa Agerpres)
Poşta Română lansează primul NFT, sub forma unui timbru digital
Poşta Română lansează miercuri primul NFT al unei entităţi din portofoliul statului român, sub forma unui timbru digital, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea companiei.
Este vorba despre o serie limitată de 160 de NFT-uri, simbolizând vârsta Poştei Române, creaţii grafice virtuale a căror valoare de piaţă este de presupus a se aprecia în timp.
"Din cele 160 de NFT-uri, Poşta Română a alocat, special pentru evenimentul de la sediul MNIR, zece timbre digitale, care vor face obiectul unei licitaţii deschise, cu un preţ de pornire de 160 de euro pentru fiecare piesă. Scopul licitaţiei este unul exclusiv umanitar. Toate încasările obţinute în seara evenimentului vor fi transferate în conturile fundaţiei HOSPICE Casa Speranţei, care a demarat un proiect de colaborare cu Poşta Română în acest sens. Banii vor merge în proiectele de susţinere a programelor derulate în sprijinul pacienţilor cu boli incurabile. De altfel, costurile pentru susţinerea unei zile de tratament paliativ pentru fiecare pat din spitalele fundaţiei se cifrează, coincidenţă, la 160 de euro", se menţionează într-un comunicat al companiei.
De asemenea, Poşta Română marchează 160 de ani de la înfiinţare şi prin organizarea fazei naţionale a Marşului Factorilor Poştali, competiţie profesional-sportivă de tradiţie, ajunsă anul acesta la ediţia 42. Întrecerea, la care participă cei mai rapizi poştaşi din fiecare judeţ al ţării, se va desfăşura sâmbătă, 13 august 2022, pe Calea Victoriei, cu începere de la ora 11:00, linia de start fiind amplasată chiar în faţa Muzeului Naţional de Istorie a României. (sursa Agerpres)
Aproape 16.447 de firme, dizolvate în primul semestru din 2022
Gazele s-au scumpit cu peste 70% în ultimul an
Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a crescut cu peste 35%, în primul semestru
Soiul de varză ''Licurișca'' va fi prezentat la Congresul mondial de Horticultură
Deconturi de peste 66 de milioane de lei din 10 județe, inclusiv Galați, pentru beneficiarii Programului Tomata
EMA ar putea aproba la toamnă un vaccin Pfizer care ţinteşte sub-variantele Omicron
Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a declarat că vizează aprobarea în toamnă a unui vaccin anti-COVID-19 de la Pfizer/BioNTech care ţinteşte două sub-variante ale tulpinii Omicron cu răspândire rapidă, informează AFP.
Sub-variantele Omicron BA.4 şi BA.5 alimentează o creştere a cazurilor de COVID-19 în Europa şi Statele Unite, ceea ce a determinat Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) să declare luna trecută că pandemia este ''este departe de a se fi terminat''.
Autoritatea de reglementare europeană a declarat că a lansat luni o examinare a unei versiuni adaptate a serului anti-COVID-19 de la Pfizer, care ţinteşte aceste două sub-variante mai transmisibile comparativ cu tulpinile anterioare.
"EMA se aşteaptă să primească o cerere pentru vaccinul adaptat BA.4/5 dezvoltat de Pfizer/BioNTech, care va fi evaluată pentru o potenţială aprobare rapidă la toamnă", a declarat un purtător de cuvânt al EMA într-un e-mail, notează AFP.
Aceasta ar trebui să vină "la puţin timp după" aprobarea aşteptată a altor două vaccinuri adaptate de Pfizer şi rivala sa Moderna, care ţintesc tulpina originală de COVID-19 şi sub-varianta anterioară BA.1 a Omicron, a precizat purtătorul de cuvânt.
Pfizer şi Moderna au depus cereri separate de aprobare pentru aceste vaccinuri la 22 iulie, potrivit purtătorului de cuvânt.
EMA a declarat anterior că primele seruri care vizează Omicron ar putea fi aprobate încă din septembrie. (sursa Agerpres)
Italia a lansat campania de vaccinare împotriva variolei maimuţei
Italia a lansat luni campania de vaccinare împotriva variolei maimuţei în condiţiile creşterii numărului de cazuri de infectare, relatează Reuters.
Ministerul Sănătăţii din Italia a raportat 545 de cazuri de variola maimuţei la nivel naţional. Campania sa de vaccinare a început la peste o lună după ce alte ţări au raportat un număr mare de cazuri, inclusiv Statele Unite, Marea Britanie şi Spania.
Primele doze de vaccin vor fi administrate la spitalul Spallanzani din Roma, a afirmat unitatea spitalicească într-un comunicat, precizând că există deja 200 de persoane care vor fi vaccinate începând de luni, precum şi 600 de cereri pentru programări.
Vaccinul folosit va fi Jynneos (MVA-BN), un vaccin împotriva variolei fabricat de Bavarian Nordic şi aprobat de Agenţia Europeană a Medicamentului pentru protecţia împotriva variolei maimuţei, a mai spus spitalul.
Vaccinările au început joi şi în capitala financiară Milano.
Primul caz de variola maimuţei a fost înregistrat în Italia pe 20 mai 2022. Pentru moment nu există planuri privind vaccinarea în masă împotriva acestei boli. (sursa Agerpres)