V.A.

V.A.

Ministerul Apărării Naţionale continuă în anul 2019 recrutarea şi selecţia cetăţenilor în vederea îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar. Cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar în Armata României au această posibilitate, începând cu 01.08.2019, odată cu declanşarea activităţilor specifice procesului de recrutare şi selecţie a acestora.

Procesul de recrutare şi selecţie se desfăşoară în baza Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviştilor voluntari şi a Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M. 25/2017pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 270/2015.

Pentru înscriere, cetăţenii cu domiciliul (sau reşedinţa temporară) în judeţul Galaţi, se vor prezenta la sediul Centrului militar judeţean Galaţi, situat în Galaţi, strada Domnească nr. 92.

La înscriere, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar în Armata României vor completa o cerere de înscriere.

Totodată, vor avea asupra lor următoarele documente, astfel:

a) actul de identitate, în original şi în copie;

b) certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;

c) acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;

d) permisul de conducere, în original şi în copie, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;

e) livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

Procesul de recrutare şi selecţie se va desfăşura conform următorului program:

1. Recrutarea candidaţilor (întocmirea dosarelor) se va desfăşura în perioada 01 23.08.2019.

2. Selecţia candidaţilor recrutaţi (probe psihologice + probe fizice) se va desfăşura în perioada 26-27.08.2019.

3. Examinarea medicală se va desfăşura în perioada 28 - 30.08.2019.

4. Repartizarea pe funcţii : 01 - 02.10.2019.

Lista posturilor pentru care se organizează concurs, precum şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie pentru fiecare armă/ serviciu/ specialitate militară pot fi consultate la sediul Centrului militar Galaţi.

La ultima şedinţă a Consiliului Local Galaţi, s-a decis schimbarea unui membru al Consiliului Director al Fundaţiei "Sportul Gălăţean", fiind revocat Ilie Hagioglu şi numit în locul acestuia Nistor Lupu. Fost primar la Jorăşti şi consilier judeţean cu două mandate la activ, acesta s-a prezentat în faţa Consiliului Local: "Mă numesc Lupu Nistor, sunt născut la 11 iulie 1952, în comuna Rediu, şi licenţiat în ştiinţe juridice. Am lucrat pe rând la combinatul siderurgic, o perioadă, cea mai mare parte la societatea de construcţii şi reparaţii siderurgice din Combinat, iar în ultima perioadă la Administraţia Pieţelor. Am fost consilier judeţean în mandatele 2000-2004 şi 2004-2008. Dar şi primar al localităţii Rediu, timp de 3 ani. Am mai urmat cursuri de specialitate în domeniul consiliului de administraţie, am fost şi în Consiliul de Administraţie de la societatea Apă Canal, patru ani de zile".

Nistor Lupu ne-a declarat că deţine o vastă experienţă în administrare şi în lucrul cu oamenii. "Nu am practicat sport de performanţă, însă rolul meu în această funcţie este să asigurăm condiţii optime pentru o activitate sportivă performantă şi apreciez că voi şti să fac un management performant şi în domeniul activităţii sportive", a declarat Nistor Lupu. Consiliul Director al Fundaţiei "Sportul Gălăţean" este condus de preşedintele Florin Mirea, iar ceilalţi doi membri sunt Nistor Lupu şi Florin Andronic.

35 de sancţiuni contravenţionale în sumă de 13.100 lei, au aplicat poliţiştii locali din cadrul Serviciului de Protecţie a Mediului pentru depozitare de moloz în locuri neautorizate. În cele mai multe dintre cazuri, molozul provenea din lucrările de renovare/amenajare locuinţe. Astfel, cele mai multe dintre amenzi, 23 la număr, în valoare de 4.300, au fost date persoanelor fizice pentru nerespectarea HCL 124/2016, în care se stipulează, la articolul 36, că este interzisă abandonarea şi depozitarea deşeurilor din construcţii şi demolări pe domeniul public sau privat al autorităţii administraţiei publice locale.

Totodată un operator economic a fost sancţionat cu suma de 2.000 lei, pentru lipsa contractului cu operatorul licenţiat de la nivelul municipiul Galaţi.Pentru ocuparea carosabilului sau trotuarelor aleilor şi altor spaţii aparţinând domeniului public cu mărfuri, ambalaje, moloz, gunoi şi alte deşeuri, poliţiştii locali au dat un număr de şase sancţiuni (patru persoane fizice şi un operator economic), în valoare de 2.300 lei. Oamenii legii au mai aplicat patru sancţiuni contravenţionale, în sumă de 4.500 lei, conform Legii 211/2011, privind regimul deşeurilor.

Unde trebuie depozitat molozul

În Galaţi, există două puncte verzi administrate de Serviciul Public Ecosal, unul în Micro 13B, celălalt pe strada Etna nr. 29, unde pot fi depozitate atât deşeuri din construcţii, cât şi deşeurile electrice şi electronice. Depozitarea a doi metri cubi de moloz este gratuită la punctele verzi, dar depozitarea unei cantităţi mai mari se taxează. Astfel, la un metru cub peste cantitatea netaxabilă, suma pe care trebuie să o plătiţi este de 55,26 de lei fără TVA, plus o taxă de cântărire de 3,51 de lei fără TVA.În cazul în care nu aveţi mijloace de transport ale deşeurilor inerte, Serviciul Public Ecosal poate veni să ridice molozul contra cost, fiind inclusă colectarea, transportul şi depozitarea, în cazul în care se depăşesc cei doi metri cubi gratuiţi.În cazul în care v-aţi renovat casa şi vreţi să transportaţi molozul, dar nu aveţi mijloc de transport, puteţi suna, la unul dintre următoarele numere de telefon: 0236.312.282 şi 0374.927.292. Totodată, numerele sunt valabile şi în cazul în care vreţi să transportaţi la punctele verzi deşeuri electrice şi electrocasnice mari.

Programul celor două puncte verzi este următorul:
1. Punct verde Micro 13B Adresa : Str. Drumul Viilor nr. 1Program : Luni – Sambata ora 8.00 – 16.00Duminica ora 8.00 – 12.00
2. Punct verde EtnaAdresa : Str. Etna nr. 29Program : Luni – Vineri ora 8.00 – 16.00

Procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Tulcea au dispus, în data de 01 august 2019, reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore faţă de inculpaţii L.I.C. şi R.V.A., pentru săvârşirea infracţiunii de efectuare, fără drept, de operaţiuni cu produse susceptibile a avea efecte psihoactive, în formă continuată. În fapt, în perioada aprilie – iulie 2019,  inculpaţii L.I.C. şi R.V.A. au cumpărat de pe raza teritorială a municipiilor Galaţi şi Constanţa produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, pe care le-au transportat şi comercializat tinerilor din municipiul Tulcea. ”Cu ocazia organizării unei acţiuni de prindere în flagrant, la data de 15.07.2019, inculpatul L.I.C. a fost surprins în timp ce a comercializat o doză cu fragmente vegetale, ambalată în staniol, contra sumei de 100 lei. La data de 31.07.2019, procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Tulcea împreună cu ofiţerii de poliţie judiciară din cadrul Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Tulcea au organizat o acţiune de prindere în flagrant a inculpaţilor L.I.C. şi R.V.A. Astfel, inculpatul R.V.A. împreună cu suspecta M.A.M. au fost depistaţi de către organele de poliţie în timp ce se întorceau cu un autoturism din municipiul Galaţi, de unde au cumpărat produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, în vederea comercializării. Cu ocazia controlului efectuat asupra autoturismului, în partea stângă a scaunului din dreapta faţă, în zona unde se introduce centura de siguranţă într-un spaţiu din plastic, a fost identificată o folie din celofan conţinând un fragment vegetal de culoare verde – oliv, cu miros şi aspect specific de cannabis. De asemenea, cu ocazia percheziţiei corporale a fost identificată asupra suspectei M.A.M. o punguţă cu o substanţă pulverulentă de culoare alb-rozaliu. Inculpaţii L.I.C. şi R.V.A  urmează să fie prezentaţi Tribunalului Tulcea cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile”, se arată într-un comunicat al DIICOT. Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

Pentru efectuarea de către CNCF CFR SA a unor lucrări la infrastructura feroviară între staţiile Cilibia – Buzău şi C.A. Rosetti - Făurei următoarele trenuri vor avea o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 30 minute, astfel:

În perioadele 01 - 02 august şi 05 - 09 august 2019

• IR 1574 Galaţi - Bucureşti Nord

• IR 1573 Bucureşti Nord  - Galaţi

• R 8202 Constanţa – Buzău

În perioada 08 - 09 august 2019

• IR 1732 Galaţi – Braşov

• R 7362 Galaţi – Buzău

• R 8201 Buzău  - Constanţa

CFR Călători Galaţi cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat de aceste modificări şi le mulţumeşte  pentru înţelegere. Pentru informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor, călătorii sunt rugaţi să se adreseze personalului nostru din staţii, să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro sau să apeleze la numerele de telefon 0731-990.861, 0731-990.864, 0731-990.871 sau 0731-990.873.

Un Centru de analiză morfologică şi spectrală a calculilor renali a fost înfiinţat la Spitalul ”Dr. C.I. Parhon” din Iaşi, aceasta fiind singura unitate de profil din sud estul Europei. Cătălin Pricop, profesor specializat în urologie, a declarat că noul Centrul de analiză morfologică şi spectrală a calculilor renali va purta numele profesorului francez Michel Daudon, expert internaţional recunoscut în analiza litiazei renale. "Profesorul Daudon este creatorul unei biblioteci care are mai mult de 5.000 de grafice, fiecare dintre acestea fiind ataşate unei compoziţii speciale a calcului renal. El ne-a donat o parte din această bibliotecă. Cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră dar şi a acestei donaţii am înfiinţarea acest Centru. În urma înfiinţării lui, avantajul este al pacienţilor, în scopul suferinţei lor. Asta pentru că poate fi ţinută sub control recidiva, iar analizele nu necesită spitalizare. Nu mai supunem bolnavii la chinul unei alte internări în spital. După ce finalizăm toate investigaţiile avem o discuţie cu pacientul, îi explicăm ce am găsit, de ce să se ferească, ce tratament să urmeze şi când să revină la control. Sunt anumite grupe de pacienţi care trebuie monitorizaţi cu foarte mare atenţie", a declarat prof. univ. dr. Cătălin Pricop, coordonatorul Centrului de analiză morfologică şi spectrală a calculilor renali. La inaugurarea "Centrului de analiză morfologică şi spectrală a calculilor renali" a fost prezent şi biologul francez Michel Daudon.   "Este un pas foarte important pentru prevenirea şi înţelegerea etiologiei litiazei şi prevenirea recidivei litiazice. Înfiinţarea acestui centru este rezultatul unei colaborări de mai mulţi ani. Înfiinţarea acestui centru va scădea în mod semnificativ suferinţele provocate de recidivele litiazice. După cunoştinţele mele, la Iaşi este primul centru cu acest specific care se înfiinţează în sud estul Europei. Consider că înfiinţarea acestui centru în peisajul medical al Europei de Est va schimba foarte mult analiza pacienţilor litiazici şi va diminua foarte mult suferinţa acestor pacienţi", a declarat prof. Michel Daudon. Potrivit medicului nefrolog Ionuţ Nistor, litiaza renală este afectează aproximativ 10 la sută din persoanele care ajung la dializă cronică.   "În judeţul Iaşi sunt aproximativ 60 de pacienţi care au ajuns la dializă din cauza problemelor datorate litiazei renale, pentru că rinichii şi-au pierdut funcţia după infecţii repetate sau după atacuri repetate de colică renală. Indirect, acest fapt duce la un cost crescut pentru societate, întrucât aceşti pacienţi au nevoie de o supraveghere renală pentru tot restul vieţii, adică echivalentul 20.000 de euro pe an", a declarat dr. Ionuţ Nistor. 

Săptămâna Mare încheie Postul Sfintelor Paşti, cel mai lung şi cel mai aspru post de peste an. I se mai spune Săptămâna Sfintelor Patimi, ea amintind de patimile Domnului Iisus Hristos din aceste zile, şi se adaugă celor 40 de zile propriu-zise de post. Astfel, Săptămâna Mare începe în Duminica Floriilor, respectiv la 21 aprilie 2019, şi se încheie în Sâmbăta Mare, la 27 aprilie anul acesta. Această săptămână se deosebeşte de toate celelalte perioade ale anului bisericesc, fiind perioada de retrăire a patimilor Mântuitorului, care lasă să se întrevadă bucuria şi lumina Învierii, aminteşte pr. prof. dr. Nicolae D. Necula, într-un material publicat pe site-ul www.crestinortodox.ro. Ea încheie perioada de pregătire sufletească pentru întâmpinarea cu cuviinţă a celei mai mari sărbători creştine, Învierea Mântuitorului. Săptămana Sfintelor Patimilor a avut întotdeauna o poziţie specială în cadrul acestui post.

Până la sfârşitul secolului al III-lea, Postul Sfintelor Paşti era împărţit în două perioade: prima dintre acestea era până la Duminica Floriilor, cunoscută ca Postul Patruzecimii sau al Paresemilor, iar de la Duminica Floriilor până la cea a Învierii, se numea Postul Paştilor şi era caracterizat de cel mai aspru fel de postire. Cu timpul, Săptămâna Patimilor a fost inclusă în Postul Sfintelor Paşti, cu o durată de 7 săptămâni, dar rămâne cea mai însemnată dintre acestea, de unde şi denumirea de Săptămâna cea Mare.Specifică pentru această săptămână este slujba Deniilor, rânduieli de o mare frumuseţe, care evidenţiază momentele dramatice legate de Patimile şi Jertfa lui Hristos, săvârşite în fiecare seară, din Duminica Floriilor şi până în Vinerea Mare. Luni şi marţi, la Utrenii, se citesc Evangheliile care amintesc de cele din urmă învăţături ale Domnului. Miercurea Mare aminteşte de păcătoasa desfrânată, care însă, ungându-L pe Hristos cu mir, devine mironosiţă, dar şi de trădarea lui Iuda, care L-a vândut pe Domnul Iisus Hristos pentru treizeci de arginţi, gestul său făcând ca ziua de miercuri să fie declarată zi de post, alături de ziua de vineri, când a fost răstignit Iisus.

În Săptămâna Mare, credincioşii se pregătesc pentru sărbătoarea Învierii Domnului, atât sufleteşte, cât şi trupeşte. În Bihor şi în Maramureş, este numită şi Săptămâna Neagră. Postul se înăspreşte, iar cei care nu au putut să-l ţină până atunci, se străduiesc ca, cel puţin în această săptămână, să-l respecte. În Maramureş, oamenii poartă haine de doliu, iar casa o îmbracă tot în negru şi în albastru închis. Mulţi credincioşi încearcă chiar să ţină post negru în unele din aceste zile, având credinţa că Dumnezeu îi fereşte de boli, le dă sănătate şi îi ajută pentru tot restul anului. În Săptămâna Mare e bine ca toţi credincioşii să fie împăcaţi cu toată lumea, să ierte şi să-şi ceară iertare.Pregătirile pentru întâmpinarea Învierii Domnului cuprind şi o serie de tradiţii şi obiceiuri populare. Acum se face curăţenie generală în gospodărie, muncile la câmp fiind permise doar până miercuri, de joi bărbaţii rămân pe lângă casă, ajutându-şi nevestele la treburile casnice. Casele trebuie să strălucească de curăţenie, pentru a întâmpina Învierea Domnului aşa cum se cuvine. Una dintre principalele preocupări înainte de sărbătoarea Sfintelor Paşti este şi primenirea hainelor, potrivit site-ului www.romanianmonasteries.org. Încă de la începutul Postului, gospodinele croiesc cămăşi noi, atât pentru ele cât şi pentru restul familiei, pentru a le purta în ziua de Paşti.

Joia Mare

În Sfânta şi Marea Joi, cunoscută şi ca Joia Mare, zi de o mare însemnătate în istoria mântuirii, sunt prăznuite patru momente deosebite din Săptămâna Patimilor: spălarea picioarelor ucenicilor de către Hristos, ca pildă de smerenie, Cina cea de Taină, la care s-a instituit Taina Sfintei Împărtăşanii (Euharistia), rugăciunea din grădina Ghetsimani şi prinderea Domnului de către farisei.În dimineaţa din Joia Mare, oamenii merg la biserică să se spovedească şi să se împărtăşească, iar seara participă la slujba celor 12 Evanghelii, îmbrăcaţi în haine de doliu, făcute din pânză albă şi cusute cu negru, conform site-ului www.crestinortodox.ro. Tot acum se duce la biserică pâine, care va fi sfinţită de preot, stropită cu vin şi împărţită enoriaşilor în noaptea de Înviere.Se spune că din Joia Mare nu se mai trag clopotele bisericilor, ci doar se bate toaca. În majoritatea gospodăriilor româneşti, Joia Mare este ziua dedicată copturilor pascale (pasca şi cozonacii) şi înroşirii ouălor, simbol al Sărbătorii Sfintelor Paşti, în credinţa că ouăle înroşite în această zi nu se strică niciodată.

Vinerea Mare

Sfânta şi Marea Vineri este ziua când a fost răstignit pe cruce Fiul lui Dumnezeu şi a fost pus în mormânt, fiind, potrivit tradiţiei, zi de post negru, în care nu se mănâncă şi nu se bea decât apă.În Vinerea Mare se scoate în mijlocul bisericii Sfântul Epitaf (numit şi Sfântul Aer), un obiect bisericesc de cult de formă dreptunghiulară, confecţionat din pânză de in, mătase sau catifea, pe care se află imprimată sau pictată icoana înmormântării Mântuitorului. Acesta este aşezat pe o masă mai înaltă, iar credincioşii sărută Sfânta Evanghelie, Sfânta Cruce şi Sfântul Epitaf şi trec de trei ori pe sub masa pe care este aşezat. Pot face acest lucru până la sfârşitul slujbei Deniei Prohodului, care are loc în seara acestei zile. Această trecere pe sub masă a credincioşilor se doreşte a fi asemănarea trecerii prin mormânt a Mântuitorului, care S-a coborât în iad pentru a elibera sufletele drepţilor. Precum Hristos, care prin moartea şi Învierea Sa, a sfărâmat porţile iadului, iar moartea a fost învinsă, aşa şi credincioşii îşi amintesc acum că şi ei trebuie să treacă prin moarte, prin mormânt, pentru a merge la viaţa veşnică în Hristos. După cântarea Prohodului Domnului se înconjoară biserica de tot soborul, cu Sfântul Epitaf, pe sub care trec apoi toţi credincioşii, la revenirea în biserică. La sfârşitul slujbei, este obiceiul ca preotul să împartă florile aduse, care sunt apoi puse acasă la icoane. După Slujba Prohodului, Sfântul Epitaf este aşezat pe Sfânta Masă din Sfântul Altar, unde va rămâne până la Vecernia sărbătorii Înălţării Domnului.

Sâmbăta Mare

Sâmbăta Mare este dedicată ultimelor pregătiri pentru Paşti: sacrificarea mielului şi prepararea mâncărurilor din carne de miel, precum drob, borş de miel, stufat sau friptură. Mielul este simbolul lui Iisus în tradiţia creştină, căci atunci când Iisus a murit pe cruce pentru mântuirea lumii ca un miel nevinovat, a fost numit ''Mielul lui Dumnezeu'', simbolizând sacrificiul său suprem. Seara, gospodinele pregătesc coşul pe care urmează să-l ducă la biserică, la slujba de Înviere, în care pun, de regulă, o lumânare, ouă roşii, pască şi cozonac, peste care aştern cel mai frumos ştergar din casă. Înainte de miezul nopţii, lumea porneşte către biserică, unde credincioşii primesc lumină, semn al Învierii Domnului. După slujbă, oamenii merg la cimitir şi aprind şi acolo lumânări, pentru a vesti şi celor de dincolo Învierea Mântuitorului.
Cercetătorii etnologi susţin că, în comunităţile tradiţionale, se considera că Vinerea Mare, odată cu moartea Mântuitorului, deschide un timp al haosului şi întunericului, oamenii rămânând fără protecţie divină. Timpul ritual de 14 zile, parte componentă a Ciclului pascal, se degradează neîncetat în Săptămâna Patimilor, notează Ion Ghinoiu în volumul "Sărbători şi obiceiuri româneşti" (2003, Ed. Elion), când Iisus este trădat, chinuit, umilit şi omorât prin răstignire. După trei zile de haos şi întuneric în care omenirea a rămas fără protecţie divină, urmează însă miracolul Învierii Domnului din noaptea de Paşti şi Săptămâna Luminată care readuc echilibrul şi armonia.

După ce, săptămâna trecută, 9 primari ai unor comune din judeţul Galaţi au primit cărţile funciare ale localităţilor lor, în cadru festiv, la Consiliul Judeţean Galaţi, iată că Oficiul Cadastrului anunţă că a iniţiat proceduri de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de înregistrare sistemică pentru 149 de localităţi la nivel naţional, printre care sunt enumerate şi 6 comune din judeţul Galaţi.După ce, săptămâna trecută, 9 primari ai unor comune din judeţul Galaţi au primit cărţile funciare ale localităţilor lor, în cadru festiv, la Consiliul Judeţean Galaţi, iată că Oficiul Cadastrului anunţă că a iniţiat proceduri de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de înregistrare sistemică pentru 149 de localităţi la nivel naţional, printre care sunt enumerate şi 6 comune din judeţul Galaţi.Finanţarea acestor servicii este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional - Proiectul major privind „Creşterea gradului de acoperire şi incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăţilor în zonele rurale din România”. Acest proiect completează obiectivul Programului naţional de cadastru şi carte funciară (PNCCF) prin realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pentru 5.758.314 ha din 660 UAT-uri situate în zone rurale ale României. Valoarea totală a proiectului este 312.891.155 de euro, din care 265.957.482 reprezintă fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi 46.933.673 - cofinanţare de la bugetul de stat. Selectarea  UAT-urilor din zonele rurale a fost făcută după următoarele criterii de prioritizare: localităţi care fac obiectul dezvoltării proiectelor de infrastructură prevăzute în Master Planul General de Transport al României; localităţi care implementează ori sunt incluse în proiecte de dezvoltare a infrastructurii în cadrul altor programe; localităţi în care sunt identificate zone cu vulnerabilităţi sociale particulare privind accesul informal la proprietate. Unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Galaţi pentru care au fost iniţiate procedurile de atribuire sunt Şendreni, Vânători, Frumuşiţa, Bereşti-Meria, Mnunteni şi Iveşti.

Alte articole pe aceeaşi temă: Judeţul Galaţi, pe primul loc în ţară după numărul de locuinţe şi terenuri cadastrate https://www.monitoruldegalati.ro/stirea-zilei/judetul-galati,-pe-primul-loc-in-tara-dupa-numarul-de-locuinte-si-terenuri-cadastrate.html

Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a convocat duminică, 08 iulie 2018, comandamentul de urgenţă cu prefecţii din judeţele aflate sub avertizări meteorologice şi hidrologice, printre care se numără şi Galaţiul. Cu această ocazie s-a anunţat că peste  21.000 de lucrători ai MAI sunt alertaţi şi pregătiţi să intervină pentru ajutorarea populaţiei şi limitarea efectelor fenomenelor meteorologice.

În deschiderea videoconferinţei, ministrul afacerilor interne a atras atenţia că numai 6 judeţe au terminat evaluările după inundaţiile de săptămâna trecută, solicitând prefecţilor să trateze cu prioritate aceste evaluări: “Voi aprecia această activitate ca fiind dovada capacităţii dumneavoastră administrative!”. În continuare, a cerut autorităţilor locale să ia toate măsurile care se impun pentru protecţia populaţiei, solicitând o atenţie deosebită în special în judeţele care sunt sub avertizări meteorologice şi hidrologice şi în care s-au manifestat efectele inundaţiilor şi săptămânile trecute. De asemenea, a cerut ca factorii de decizie din judeţe să meargă personal acolo unde se impun măsuri de evacuare preventive a oamenilor pentru a discuta cu primarii, cu consilierii locali şi cu oamenii, pentru ca aceştia din urmă să înţeleagă că aceste măsuri sunt pentru protejarea lor.

De asemenea, ministrul afacerilor interne a solicitat populaţiei să respecte recomandările autorităţilor şi să nu se aventureze în zonele care pot reprezenta un pericol: “Rog cetăţenii să se informeze despre situaţia meteorologică şi să respecte îndrumările autorităţilor. Pentru cei din zona rurală, fac un apel de a evita să rămână afară pe timp de ploaie şi să nu se avânte în traversatul râurilor sau apelor învolburate”. Ministerul Afacerilor Interne este pregătit să intervină cu peste 21.000 de angajaţi, după cum urmează: 7.936 poliţişti, 4.844 pompieri, 8.447 jandarmi, care vor acţiona cu 7.489 mijloace tehnice.

La nivel naţional s-au înregistrat efecte în 27 de localităţi din 16 judeţe şi Municipiul Bucureşti. Efectele produse de vremea severă nu au fost până acum de natură să pună în pericol viaţa oamenilor, forţele MAI intervenind în special pentru evacuarea apei din locuinţe şi gospodării şi pentru îndepărtarea copacilor căzuţi pe carosabil. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă este pregătit să facă manevre de tehnică şi forţe din judeţele care nu sunt vizate de avertizări meteorologice şi hidrologice către cele afectate. 

În zonele aflate sub avertizări meteorologice şi hidrologice se acţionează în baza analizei de risc şi a hărţilor ce cuprind punctele critice. Situaţia la nivel naţional este monitorizată prin Centrul Naţional de Conducere Integrată, care funcţionează la nivelul MAI, pentru ca intervenţiile în teren să se desfăşoare în condiţii optime din punct de vedere al resurselor alocate. De asemenea, secretarul de stat Raed Arafat va monitoriza din teren intervenţiile din judeţele din sudul ţării, iar inspectorul general al IGSU, generalul de brigadă Dan-Paul Iamandi, supraveghează şi coordonează din teren intervenţiile din zona Moldovei.

*                         *

Meteorologii au emis o nouă avertizare de cod portocaliu de ploi abundente, din 8 iulie, ora 16.00 până pe 10 iulie, ora 21.00, pentru 17 judeţe (Alba, Argeş, Braşov, Buzău, Cluj, Caraş Severin, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Gorj, Hunedoara, Mehedinţi, Olt, Prahova, Sibiu, Teleorman, Vâlcea şi Vrancea).  Pentru restul ţării este în vigoare codul galben de precipitaţii.

De asemenea, au fost emise avertizări hidrologice cod galben pentru râurile din 27 de judeţe (AB, AR, BC, BH, BN, BV, BZ, CJ, CV, DB, DJ, GL, HR, HD, IF, MM, MS, MH, NT, OT,  PH, SB, SV, TM, TR, VL şi VN), valabile până la 10 iulie, ora 18.00, respectiv cod portocaliu pentru râurile din 13 judeţe (AG, BV, CV, DB, DJ, GJ, GR, HR, IF, OT, SB, TR şi VL), valabil până la data de 9 iulie, ora 24.00.

Începând cu această lună, aproximativ 700.000 de firme vor fi obligate să realizeze o analiză de risc la securitate fizică, pentru fiecare punct de lucru, deoarece începând cu data de 1 iulie 2018 şi-a încetat efectele amânarea termenului până la care societăţile înfiinţate înainte de 16 iunie 2012 erau exceptate de la realizarea analizei de risc la securitate fizică. O asemenea analiză se ridică la costuri foarte mari, sume care vor trebui să fie suportate de agenţii economici. Pentru cei care nu vor realiza această analiză de risc amenzile se ridică la o valoare de până la 20.000 de lei. Prin această obligativitate a realizării analizei de risc la securitate fizică în cazul firmelor se generează o povară suplimentară pentru antreprenori.  ”Mediul de afaceri trebuie să fie încurajat să investească, să producă, nu să fie împovărat cu chestiuni administrative şi financiare. Consider că Guvernul trebuie să analizeze aceste situaţii care vin ca o povară suplimentară pentru agenţii economici. Din punctul meu de vedere, trebuiesc luate decizii care să vină în sprijinul agenţilor economici, nu să le punem piedici şi sarcini împovărătoare. Dacă facem un calcul vedem că mediul de afaceri ar trebui să scoată din propriul buzunar pentru cele 2 reglementări legislative care aproape se suprapun ca şi termen de intrare în vigoare, zeci de milioane de euro, ceea ce reprezintă un impact negativ asupra antreprenorilor”, a declarat preşedintele ALDE Galaţi, Cristian Dima Această împovărare se suprapune cu măsurile OUG nr. 44 din 24 mai 2018, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Conform acestei ordonanţe, începând cu 1 septembrie 2018 toţi operatorii trebuie să doteze fiecare punct de lucru volant sau fix cu casă de marcat cu transmitere electronică pe serverul ANAF, operaţiune care ridică costurile pentru fiecare punct de lucru cu minim 1000 - 1500 lei. Până în acest moment nici nu a existat pe piaţă capacitatea de achiziţie pentru agenţii economici care au dorit să intre în legalitate. Casele de marcat comercializate până acum vor fi, începând cu data de 1 septembrie, nelegale, devenind inutilizabile. La cum arată lucrurile la ora actuală, concluziile sunt sumbre pentru orice agent economic. CNIPMMR arată că ”societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990 sunt obligate să asigure paza bunurilor ori valorilor deţinute cu orice titlu, conform Legii nr. 333/2003, şi nu să elaboreze analiza de risc la securitate fizică, care constituie o sarcină administrativă suplimentară pentru întreprinzător”. Mai mult, societăţile înfiinţate din 1990 până la data de 16 iunie 2012, au funcţionat ani întregi fără analiza de risc la securitate fizică. Coroborând aceste lucruri cu numărul redus al experţilor care pot realiza o evaluare de risc la securitatea fizică, ar fi imposibil ca în jur de 700.000 de firme să fie analizate. 
Pagina 1 din 41