V.A.

V.A.

Marți, 28 Noiembrie 2017 15:35

Au început să cadă ornamentele luminoase

Nici nu s-a anunţat încă vreun cod de vreme rea că iluminatul festiv din Galaţi a început să cedeze. În zona Neacşu, un ornament a căzut pe firul de contact folosit de troleibuze, întrerupând pentru câtea ore troleibuzele care deservesc traseul nr.102. Potrivit informaţiilor primite de la Biroul de Presă al Primăriei municipiului Galaţi, incidentul a fost cauzat de ploaie, sistemele de prindere ale ornamentelor s-au îmbibat cu apă ceea ce a determinat cedarea acestora, cu precizarea că societatea care se ocupă de montarea iluminatului festiv este responsabilă pentru orice probleme apărute. De altfel, Transurb a anunţat la rândul său: ”Stimaţi călători, vă anunţăm că traficul pe strada Brăilei, în zona Neacşu, a fost îngreunat în urma căderii unui ornament stradal pe firul de contact folosit de troleibuze. Echipa de intervenţie aparţinând societăţii noastre se află la faţa locului pentru remedierea, în cel mai scurt timp posibil, a situaţiei create. Menţionăm că troleibuzele care deservesc traseul nr.102 vor fi înlocuite cu autobuze. Ne cerem scuze pentru eventualele întârzieri care ar putea apărea în graficele de circulaţie a traseului 102”.  Reamintim că atribuirea contractului referitor la închirierea şi montarea echipamentelor pentru iluminatul festiv a fost câştigat de asocierea MK Lightning S.R.L şi Luxten Lightning Company S.A. cu o valoare contractată este 1.701.705 lei (fără TVA).

Comisiile de specialitate din cadrul Consiliului Local (CL) au muncit din greu să verifice şi să aprobe sute de dosare aparţinând familiilor care au depus cereri la Primăria municipiului Galaţi pentru atribuirea unei locuinţe aflate în administrarea Consiliului Local Galaţi, urmând ca în şedinţa CL ce se va desfăşura pe data de 27 noiembrie 2017, aleşii locali să aprobe acest tabel. Pe primul loc, pe această listă este Brudiu Ştefan, cu un punctaj de 96, însă imediat pe următoarele locuri regăsim şi persoane care şi-au depus dosarele în 2016 sau chiar în vara acestui an. Bătălia e mare, iar numele de pe listă sunt destul de interesante. Punem tabelul la dispoziţia cititorilor pe site-ul cotidianului nostru, www.monitoruldegalati.ro. 

Criteriile de acordare a punctajelor au fost stabilite prin hotărârea Consiliului Local nr. 6/28.01.2016, modificată şi completată cu HCL 369/27.07.2017. Potrivit acestor reglementări, sunt prevăzute condiţiile ce trebuie îndeplinite de solicitanţi precum şi criteriile după care se acordă punctajele, precum condiţiile de locuit din prezent, starea civilă, starea de sănătate, studiile, veniturile şi dacă solicitantul are sau nu datorii la bugetul local. 

Solicitanţii au avut obligaţia să depună următoarele acte:

- cerere tip adresata domnului Primar (prin care se solicita atribuirea unui spatiu de locuit) cu mentionarea pe verso a documentelor anexate;

acte de identitate (Buletin de identitate/ Carte de Identitate) si de stare civila (certificate de nastere/casatorie) - solicitant + membrii familiei (xerocopii);

- documente care atesta conditiile de locuit ale solicitantului si a familiei acestuia - contracte de inchiriere, subinchiriere, vanzare-cumparare; 

- alte documente privind domiciliul solicitantului si a membrilor familiei acestuia (xerocopii);

- acte doveditoare de venituri pentru fiecare membru al familiei (acte originale privind venitul net lunar - adeverinta salariala, cupon pensie, cupon alocatie, adeverinta de Venit Minim Garantat sau declaratii notariale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri, daca este cazul);

- documente care atesta starea de sanatate a solicitantului sau a unor membri ai familiei acestuia (acolo unde este cazul);

- declaratie notariala (data de titular(a) + sot(ie) si de copiii majori) din care sa rezulte ca solicitantii nu detin in proprietate o locuinta, nu au instrainat o locuinta dupa data de 01.01.1990, nu au beneficiat de sprijinul statului in vederea realizarii unei locuinte si nu detin, in calitate de chirias, o alta locuinta din fondul locativ de stat (art.48 - Legea 114/1996).

Vezi listele atasate acestui articol.

Joi, 23 Noiembrie 2017 16:23

Stela Popescu a încetat din viaţă

Actriţa Stela Popescu a fost găsită decedată, joi, la domiciliul său, a declarat, pentru AGERPRES, coordonatorul SMURD Bucureşti, medicul Bogdan Opriţa. Deocamdată nu se cunosc cauzele decesului. În luna decembrie urma să împlinească 82 de ani. Stela Popescu s-a născut în 21 decembrie 1935 şi şi-a dedicat întreaga viaţă teatrului şi filmului, fiind una dintre cele mai iubite actriţe româneşti. A absolvit Colegiul Naţional Unirea, din Braşov şi cursurile Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică în 1959. A fost actriţă a Teatrului de Revistă "Constantin Tănase". Era îndeosebi cunoscută pentru cuplul pe care îl forma pe scenă împreună cu actorul Alexandru Arşinel.  

Lucian Romaşcanu, ministrul Culturii şi Identităţii Naţionale, i-a adus un omagiu actriţei Stela Popescu: „S-a stins Stela Popescu... O ştiu personal, de când umblam pe sub masa la care stătea. Acum câteva zile ne-am vazut la mine la birou, plină de energie şi de idei de proiecte. Astăzi, nu mai este, dar ne ramân în amintire lucrurile minunate realizate într-o viaţă dedicată artei. Dumnezeu să o odihnească în pace!”, a scris Lucian Romaşcanu pe pagina lui de Facebook.

 

 

Primăria municipiului Galaţi anunţă că ”proiectul ”Reabilitare conductă distribuţie apă potabilă  Dn 400mm, str. Stadionului, str. Săvineşti Micro 21 şi b-dul Dunărea Micro 20 – Etapa II”  este în curs de finalizare. În anul 2015, Primăria municipiului Galaţi şi S.C. Obercons Comp S.R.L. Galaţi au încheiat contractul de lucrări privind reabilitarea conductei de apă potabilă, pozată în canal tehnic de protecţie necirculabil, conductă ce asigură alimentarea cu apă potabilă a reţelelor de serviciu Dn 300, 200, 150, 100 mm şi a punctelor termice aferente cartierelor Micro 20 şi 21  din Galaţi. Serviciile de proiectare pentru această lucrare au fost realizate de către Departamentul Tehnic ”Proiectare” din cadrul S.C. APA CANAL SA Galaţi, societate care va fi şi beneficiarul final al investiţiei. Predarea amplasamentului către constructor s-a realizat în data de 23 septembrie 2015”.  Tronsonul pe care s-au realizat lucrările este cuprins între intersecţia străzii Stadionului cu strada Săvineşti până la intersecţia bulevardului Dunărea cu strada Furnaliştilor. Lungimea reţelei înlocuite în cadrul acestei investiţii: 1.710 ml. Conducta de apă din oţel a fost înlocuită cu tuburi mufate din fontă ductilă Dn400mm Pn 10bar. Conducta de distribuţie Dn400mm OL avea durata normată de funcţionare depăşită, era total amortizată şi nu mai prezenta siguranţă în exploatare, consecinţa fiind înregistrarea a numeroase avarii. S-au reabilitat, de asemenea, 21 de cămine situate pe traseul conductei de apă şi s-au executat încă două cămine de vane. Valoarea totală a investiţiei este de 2.535.164 lei cu TVA. 

În vederea monitorizării pregătirii unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Galaţi, pentru deschiderea în bune condiţii a noului an şcolar 2017–2018 şi respectarea normelor de igienă, privind unităţile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor şi tinerilor, Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi şi Direcţia de Sănătate Publică Galaţi au realizat, prin inspectorii şcolari şi inspectorii sanitari, vizite la unităţile şcolare şi au transmis documente în toate unităţile de învăţământ, prin care s-au solicitat informaţii referitoare la stadiul execuţiei lucrărilor de igienizare şi reparaţii ale clădirilor, situaţia obţinerii autorizaţiilor sanitare de funcţionare pentru spaţiile de învăţământ, cât şi problemele sau necesităţile concrete ale acestora. Rezultatele sunt sumbre şi scot în evidenţă faptul că zeci de şcoli şi grădiniţe din judeţul galaţi nu au apă curentă şi nici grupuri sanitare corespunzătoare.
În anul şcolar 2017-2018, în judeţul Galaţi există 451 de unităţi, 169 în mediu urban, 282 în mediu rural, dintre care 199 cu personalitate juridică şi 252 unităţi arondate. Dintre acestea 76 de unităţi nu sunt autorizate sanitar. Motive pentru neavizare sunt diverse. Unele nu au fot avizate deoarece funcţionează la parter de bloc sau pentru că le curge apa din tavan atunci când plouă (infiltraţii pluviale), câteva funcţionează în spaţii necorespunzătoare (spaţii prea mici). Aproape jumătate din cele 76 de unităţi de învăţământ nu apă curentă sau apă potabilă sau un număr insuficient de grupuri sanitare. Cele mai multe grădiniţe/şcoli, fără autorizaţie de funcţionare sunt structuri arondate unităţilor şcolare cu personalitate juridică sau anexe ale unităţilor şcolare (spălătorii, internate, ateliere, săli de sport).
”Pentru remedierea situaţiilor, în vederea obţinerii autorizaţiilor sanitare, în cazul unităţilor unde apa nu este potabilă, lipseşte apa curentă, grupurile sanitare nu sunt corespunzătoare sau spaţiul este amenajat la parter de bloc, sunt necesare acţiuni care presupun investiţii mari la nivelul comunităţilor în care funcţionează şcoala” se arată în raportul Inspectoratului Şcolar Judeţean prezentat în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural. Din cele 76 unităţi neautorizate, 11 se află în mediul urban (7 în Galaţi: 6 grădiniţe la parter bloc şi Palatul Copiilor Galaţi) iar 4 grădiniţe în Tecuci: Celelalte 65 de unităţi neautprizate din cele 76 sunt din mediul rural (43 grădiniţe, 22 şcoli).

Luni, 20 Noiembrie 2017 16:50

Circulaţie îngreunată pe b-dul Galaţi

Primăria municipiului Galaţi anunţă că marţi, 21 noiembrie 2017, în intervalul orar 8.00 – 18.00 se vor executa lucrări la carosabil pe b-dul Galaţi (în dreptul Universităţii ”Danubius”, Supermarket ”Selgros”) unde se va turna ultimul strat de asfalt. Circulaţia va fi îngreunată în zona amintită pe perioada desfăşurării lucrărilor. Primăria municipiului Galaţi le mulţumeşte conducătorilor auto pentru înţelegere.

Licitaţia lansată de Primăria municipiului Galaţi privind achiziţia Sistemelor de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie (Sistemul AFC sau E-Ticketing), de Informare a Pasagerilor şi Managementul Flotei are, în sfârţit un câştigător. Licitaţia a fost lansată în data de 11.05.2017 şi este ultima componentă a obiectivelor de investiţii finanţate de Acordul de împrumut cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare totală de 100 milioane lei, procedura atribuirii fiind specifică Finanţatorului - Licitaţia în două etape. Până la data limită de depunere a ofertelor, au fost depuse două oferte de către Asocierea Kapsch CarrierCom NV (Belgia) – Kapsch SRL (România) şi de Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – Certsign SA (România) – Swarco Traffic SRL (România). Valoarea contractului atribuit este de 26.151.431,15 RON (fără TVA), ofertantul cu preţul evaluat cel mai scăzut şi ofertă substanţial admisibilă fiind Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – Certsign SA (România) – Swarco Traffic SRL (România). Termenul de semnare a contractului este de maxim 28 de zile de la notificare.
Ofertantul desemnat câştigător va proiecta, construi, opera şi menţine Sistemele de Taxare Automată a Titlurilor de Călătorie (Sistemul AFC sau E-Ticketing), de Informare a Pasagerilor şi Managementul Flotei. Durata perioadei de implementare (proiectare şi execuţie) este de 18 luni, iar perioada de operare şi mentenanţă este de 60 de luni.
Sistemul AFC - va permite mai multor tehnologii de emitere a biletelor să coexiste. Sistemul va include bilete cu coduri de bare, care vor putea fi furnizate pe hârtie sau pe un telefon mobil (m-ticket). Va exista şi un smart card de transport cu sigla Municipiului Galaţi care va permite încărcarea de titluri de transport public temporare. Toate titlurile de călătorie, fie bilete pe hârtie sau m-ticket, fie smartcarduri nominale (abonamentele) sau nenominale, vor trebui validate la urcarea în mijlocul de transport la validatoarele contactless ce vor fi instalate în fiecare mijloc de transport public. Distribuţia titlurilor de călătorie se va face prin următoarele canale:
- Punctele de vânzare Transurb - toate tipurile de titluri de călătorie, inclusiv eliberarea smartcardurilor nominale şi nenominale. Atenţie! Toate smartcardurile, nominale sau nenominale, vor fi eliberate exclusiv de către reţeaua de distribuţie a Transurb;
- Automate de Vânzare de Bilete – eliberare de bilete pe suport de hârtie şi încărcare smartcarduri nenominale cu titluri de călătorie;
- Bilete virtuale eliberate prin intermediul aplicaţiei de telefon mobil (m-ticket), disponibilă pentru sistemele iOS şi Android.
- Achiziţia de titluri de călătorie, precum şi încărcarea smartcardurilor prin magazinul de tip web-shop.
- Titluri de călătorie furnizate prin terţi – o reţea de terţi (persoane juridice) va elibera bilete pe suport de hârtie şi va încărca smartcardurile.
Sistemul va permite informarea pasagerilor în staţii, precum şi electronic prin aplicaţia de management al călătoriei. Vor fi instalate, în tot atâtea staţii, un număr de 96 de panouri cu afişaj tip led ce vor oferi informaţii cu privire la rute, precum şi timpul estimat până la sosirea mijloacelor de transport public în staţie. De asemenea, sistemul va permite operatorului monitorizarea întregii flote de transport public. În plus, vor fi emise rapoarte cu privire la activitatea vehiculelor pe o anumită linie: distanţa parcursă, curs, consum carburant, program, opriri, întârzieri, etc. Totodată, prin instalarea sistemelor de numărare a pasagerilor în toate vehiculele de transport public, se va putea urmări eficientizarea rutelor de transport din municipiul Galaţi.

Profesia de medic, precum şi cele conexe domeniului sănătate sunt meserii care necesită pregătire şi învăţare toată viaţa, pe lângă facultatea în sine, stagiile de practică sau rezidenţiat. Medicul, farmacistul sau stomatologul trebuie să fie întotdeauna la curent cu noile inovaţii din domeniul medical, deoarece acesta este vast, complex şi nemărginit. În acest context, Societatea Studenţilor Medicinişti Galaţi (SSMG) şi Casa de Cultură a Studenţilor Galaţi, în colaborare cu Universitatea „Dunărea de Jos” Galaţi şi Facultatea de Medicină şi Farmacie demarează, în perioada 22-25 noiembrie 2017, proiectul „#MEDinfo- Sesiuni de mentorat pentru studenţii Facultăţii de Medicină şi Farmacie din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” Galaţi”, ce se doreşte a fi un sistem de sprijin şi consiliere a studenţilor, cu scopul de a facilita integrarea lor în învăţământul universitar, precum şi de a-i îndruma spre cele mai potrivite opţiuni didactice, culturale şi sociale specifice studenţiei.
”SSMG este organizaţia studenţească ce reprezintă interesele studenţilor Facultăţii de Medicină şi Farmacie Galaţi, atât pe plan local şi naţional, cât şi internaţional, încă din anul 2009. Misiunea SSMG este de a suplimenta pregătirea primită de studenţi în facultate, dar şi de a le diversifica viaţa în calitate de membri ai comunităţii universitare. Aşadar, MEDinfo este un proiect ce încurajează împărtăşirea cunoştinţelor şi aptitudinilor studenţilor, dar este menit să îi şi stimuleze şi îndrume pentru ca aceştia să participe la sesiuni ştiinţifice şi alte evenimente din domeniu.
Printre mentorii sesiunilor de informare se numără- Domnul Prodecan al Facultăţii de Medicină şi Farmacie- Conf. univ. dr. Ciprian Dinu, reprezentanţi ai Centrului de Orientare şi Consiliere în Carieră, voluntari SSMG-studenţi din anii mai mari (IV-VI), ce sunt studenţi reprezentanţi în Senatul Universitar şi Consiliul Facultăţii, voluntari ai AIESEC Galaţi şi nu numai. Sesiunile vor cuprinde prezentări generale pe diferite teme de interes pentru studenţii medicinişti, urmând ca apoi să se creeze grupuri de lucru formate dintr-un voluntar-mentor şi circa 5 studenţi pentru dezbateri. Cei mai activi studenţi din cadrul sesiunilor vor fi remuneraţi cu pixuri, stickere şi carneţele promoţionale ale evenimentului. Fiecare participant ce se înscrie la mininum 2 sesiuni de informare primeşte diplomă de participare. Pe parcursul acestor sesiuni, studenţii vor putea afla mai multe informaţii despre drepturile şi obligaţiile pe care le au, oportunităţile de voluntariat în străinătate, programele de mobilităţi studenţeşti la care pot aplica (ERASMUS, TRANSMED, INTERFARMA), modul de tehnoredactare a unei lucrări ştiinţifice, informaţii despre Congresul Naţional „GalMed”, precum şi tehnici de comunicare eficiente”, se arată într-un comunicat al SSMG.

Luni, 20 Noiembrie 2017 11:52

PNL Galaţi iese în stradă

PNL Galaţi organizează luni, 20 noiembrie 2017, o ”Adunare publică organizată” pentru susţinerea moţiunii de cenzură „PSDragnea, în campanie mumă, la putere ciumă”. Acţiuni asemănătoare sunt organizate, în acelaşi timp, în mai multe oraşe din ţară.
”Cu toţii suntem de acord că liderii PSD au minţit. Acum vor să-şi oficializeze toate aceste minciuni. Dacă există un stat paralel în România, acela este condus de Dragnea şi Tăriceanu, un stat în care domneşte corupţia, hoţia şi înşelăciunea, un stat în care poporul trebuie să fie supus şi obedient iar instituţiile statului trebuie capturate şi controlate în interesul lor personal. Reţeta politică a actualei guvernări este putredă, este compromisă şi nu va aduce nimic bun nici României, şi nici dumneavoastră. De aceea, vă îndemnăm să cereţi parlamentarilor din judeţul Galaţi să oprească distrugerea economiei şi a statului democratic. Pentru asta noi, membrii Partidului Naţional Liberal, vom manifesta luni, 20 noiembrie, începând cu ora 17.30, pe platoul din faţa Prefecturii.
Vă invităm să vă alăturaţi nouă, să citim împreună textul moţiunii şi să-i convingem pe toţi decidenţii că aşa nu se mai poate, că o mână de indivizi nu pot înrobi o ţară”, se arată în comunicatul de presă al PNL Galaţi.

Potrivit unui material anonim primit la redacţiile presei gălăţene, proiectul de management în baza căruia Teodor Niţă, directorul Teatrului Muzical din 2012, a obţinut un nou mandat la conducerea instituţiei culturale gălăţene, este plagiat într-o proporţie destul de importantă. Lucrarea a fost aprobată în şedinţa de Consiliu Local, pe data de 26 octombrie, şi are pasaje întregi care seamănă cu fragmente din proiectele directorilor de la instituţii de cultură din Deva, Craiova şi Târgu Mureş.
Contactat de reporterii noştri, Teodor Niţă a declarat ”Ca reacţie la cele transmise prin anonimat, fac următoarele precizări: Un proiect reprezintă un plan, o intenţie, o propunere de îmbunătăţire a organizării şi activităţii unei instituţii. Abilitatea managerului constă în puterea şi priceperea de a pune acest proiect în practică. Am învăţat după un mandat, să prioritizez activităţi, lucruri şi să nu-mi afectez obiectivele principale, chiar dacă resursa financiară devine mai mică de la an la an. Proiectul în sine nu este o operă, nici literară, nici artistică, nici ştiinţifică, ci sunt idei acumulate din sistem, pentru dezvoltarea şi implementarea în mod unitar la nivel naţional a lucrurilor bune, fie ele preluate în bloc (cu copy/paste), cu erori de tehnoredactare clare, pe care mi le asum. Sunt personalităţi care publică aceste proiecte tocmai pentru a fi preluate de alţii, în sens constructiv. Orice proiect de management, vizează o traietorie, o concepţie artistică şi o proiecţie bugetară pentru o perioadă de timp, pe care eu mi-am propus să o îndeplinesc în anumite condiţii, pentru că nu inventez eu tehnici noi, de atragere a publicului spectator în sălile de spectacol sau un nou profil al spectatorului, până şi în analiza SWOT, atât punctele tari cât şi cele slabe, alături de ameninţări şi oportunităţi sunt identificate ca fiind aceleaşi, la nivelul tuturor instituţiilor de profil. Tehnicile sunt aceleaşi în toate proiectele de management. În condiţiile actuale, proiecţia artistică descrisă şi asumată într-un proiect trebuie zi de zi prioritizată în funcţie de reursa financiară. Aici intervine priceperea şi calitatea unui manager. O proiecţie bugetară pe un program artistic nu poate fi plagiat, deoarece vrem nu vrem din păcate asta este realitatea, arta se face astăzi de câţi bani avem. Faptul că anumite pasaje se regăsesc integral în multe proiecte de management, reflectă faptul că cerinţele generale sunt comune şi pot fi preluate şi adaptate pe cerinţele celui care organizează selecţia de proiecte”.

Pagina 19 din 40