Ioana Tanase

Ioana Tanase

După plecarea actualului prefect, Gabriel Avrămescu, de la conducerea Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice (DGRFP) Galaţi, rotirea cadrelor în instituţia a continuat în ritm alert. Eugen Ciorici, cel care a ocupat locul de director general în ultima lună de zile, a fost înlocuit de Gabriela Ţelicov, venită de pe funcţia de director executiv Servicii Interne, în cadrul aceleiaşi structuri.

Noul colectiv de conducere al Regionalei se prezintă astfel: Director general - Ţelicov Gabriela, Director executiv colectare - Ciumag Marin, Director executiv inspecţie fiscală - Pripoaie Silviu, Direcţia Regională Vamală - Bucur Mihail, Director executiv trezorerie - Mateizer Laurenţiu, Director executiv servicii interne - Burlacu Ileana.

La AJFP Galaţi, conducerea este asigurată de: Şef Administraţie - Mioara-Daniela Carp, Şef Administraţie Adjunct Colectare Persoane Juridice - Carmen Şiclovan, Şef Administraţie Adjunct Persoane Fizice - Danuţ Postelnicu şi Şef Administraţie Adjunct Inspecţie Fiscală - Daniel Mocanu.

Gabriel Avrămescu, prefectul judeţului Galaţi, numit în funcţie la începutul lunii decembrie 2019 (Citeşte AICI), a anunţat pe pagina sa de Facebook că a fost în vizită la sediul Serviciului Judeţean Anticorupţie Galaţi. Vizita nu s-a soldat cu declaraţii, ci cu felicitări.

„Serviciul Judeţean Anticorupţie Galaţi este fruntaş în ţară, la nivelul Direcţiei Generale Anticorupţie, în privinţa rezultatelor şi activităţilor derulate în 2019. L-am vizitat, astăzi (n.r. - 16 ianuarie 2020), pe Doru Leonte, comisarul şef care conduce această structură la Galaţi, pentru a vedea cum se desfăşoară activitatea serviciului. Cu această ocazie, l-am felicitat personal pentru rezultate, dar mai ales pentru implicarea în activităţile ce ţin de consilierea cetăţenilor”, scrie Gabriel Avrămescu pe pagina sa de Facebook.

În cadrul Comisiei de Dialog Social (CDS) din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, printre altele, s-a discutat ca simularea pentru clasa a VII-a să fie organizată în luna mai urmând ca aceasta să fie reglementată separat, după ce vor fi publicate programele de examen şi noi modele de subiecte, având în vedere că aceşti elevi au studiat după alte programe decât cei de clasa a VIII-a. Aceasta a fost propunerea susţinută în unanimitate de către toţi membrii Comisiei de Dialog Social. De asemenea, s-a discutat ca în luna mai, fiecare inspectorat şcolar poate organiza o nouă simulare cu subiecte unice, elaborate la nivel judeţean. Tot atunci poate fi organizată şi simularea examenului de Bacalaureat pentru clasa a XI-a.

Extras din propunerea de ordin de ministru privind organizarea simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat în anul şcolar 2019 - 2020 şi pentru aprobarea calendarului acestora: „Art. 7. - (1) Fiecare inspectorat şcolar poate organiza în luna mai a anului 2020, la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ gimnazial/liceal, o simulare cu subiect unic elaborat la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, în scopul stimulării pregătirii elevilor în vederea susţinerii Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi a examenului de bacalaureat naţional. (2) Simularea din luna mai a anului 2020 de la nivelul inspectoratului şcolar poate fi organizată şi pentru elevii claselor a XI-a”.

De asemenea, proiectul de structură a anului şcolar 2020-2021 se află, în continuare, în dezbatere publică. Ministerul Educaţiei şi Cercetării aşteaptă propuneri pe acest subiect până în data de 17 ianuarie 2020, inclusiv.

Angajaţii mai multor depouri CFR din ţară au intrat în grevă, joi dimineată (n.r. - 16 ianuarie 2019), în mai multe oraşe precum Braşov, Satu Mare, Arad, Ploieşti. Din acest motiv 18 trenuri au fost anulate. Angajaţii Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive CFR - SCRL Braşov, societate care are în administrare şi depourile din Galaţi, au oprit lucrul deoarece aceştia consideră că CFR Călători încearcă să falimenteze această societate, iar CFR Călători nu a mai încheiat niciun contract de prestări servicii cu SCRL.

„SCRL e în insolvenţă şi angajaţii sunt dezorientaţi, se tem pentru salariile lor, pentru că CFR Călători nu a mai semnat contractul cu SCRL. Pe de altă parte, nici CFR Călători nu are contract de serviciu public cu statul. E un cerc vicios”, a declarat, pentru Club Feroviar, Grigore Mare, preşedintele Federaţiei Naţionale Sindicale Mişcare Comercial Vagoane.

Trenurile anulate din această dimineaţă din cauza grevei din depouri sunt următoarele: 9381 (Roşiori Nord-Craiova), 9401 (Caracal-Piatra Olt), 7381 (Brăila-Galaţi), 7569 (Mărăşeşti-Galaţi), 7568 (Galaţi-Mărăşeşti), 9364 (Alexandria-Roşiori Nord), 9365 (Roşiori Nord-Alexandria), 5109 (Buzău-Mărăşeşti), 9366 (Alexandria-Roşiori Nord), 7375 (Făurei-Galaţi), 7587 (Mărăşeşti-Tecuci), 7586 (Tecuci-Mărăşeşti), 2437 (Râmnicu Vâlcea-Lotru), 2438 (Lotru-Râmnicu Vâlcea), 5110 (Mărăşeşti-Buzău) şi 2474 (Râmnicu Vâlcea-Piatra Olt).

Se pare că, în urma grevei spontane, oficialii CFR şi-au reconsiderat poziţia şi, în cursul zilei de azi, se va semna contractul de prestări servicii între CFR Călători şi SCRL.

Într-o rezoluţie adoptată miercuri, 15 ianuarie 2020, deputaţii europeni analizează situaţia drepturilor cetăţenilor în contextul Brexit şi subliniază faptul că aprobarea Acordului de retragere va ţine cont de „experienţa dobândită şi de garanţiile oferite” în ceea ce priveşte protecţia acestor drepturi.
Parlamentul îşi exprimă îngrijorarea în special cu privire la procesul de solicitare a înregistrării cetăţenilor UE în vederea obţinerii noului statut de şedere în Regatul Unit (EU Settlement Scheme), la absenţa unui document fizic ca dovadă a dreptului de şedere în Regatul Unit şi la accesibilitatea acestuia, printre alte probleme.
Deputaţii europeni pun la îndoială înfiinţarea şi independenţa „autorităţii independente” a Regatului Unit prevăzută în Acordul de retragere, afirmând că ar saluta instituirea unui mecanism de control comun al Parlamentului European şi a celui britanic.
Textul adoptat solicită lansarea de campanii de sensibilizare pentru informarea cetăţenilor şi îndeamnă guvernele din statele membre ale UE să adopte măsuri consecvente şi generoase pentru a oferi securitate juridică cetăţenilor Regatului Unit care locuiesc pe teritoriul lor.
Rezoluţia a fost adoptată cu 610 voturi pentru, 29 împotrivă şi 68 de abţineri în urma dezbaterii de marţi care s-a axat în principal pe viitorul liberei circulaţii şi limitarea impactului asupra vieţii cetăţenelor europeni şi britanici.

Domnule Cristache, v-aţi lansat candidatura la Primăria Galaţi printr-un eveniment cu 300 de oameni organizat la Grădina Botanică din oraş. Ce şanse credeţi că aveţi în această bătălie dură pentru fotoliul de primar al Galaţiului?

Sunt convins că voi câştiga. Şi totul începe cu credinţa în forţele proprii şi ale colegilor mei din PMP, adevărata opoziţie din Galaţi. Când toţi ceilalţi îşi fac planuri pentru parlamentare sau pentru a obţine funcţii de viceprimari sau de vicepreşedinţi de CJ, eu sunt idealistul care crede că această bătălie nu este deja câştigată de PSD. Am un proiect de guvernare locală pentru Renaşterea Galaţiului pe care îl voi prezenta public în perioada următoare. Sunt alternativa naturală la Pucheanu, pentru că sunt singurul care s-a luptat la baionetă cu el. N-o să poată să vină nimeni de la PNL, USR sau PLUS să spună că ei au făcut Opoziţie, cât timp eu am fost singurul care a criticat nenorocirile PSD din oraş din ultimii trei ani şi jumătate. Ştiu ce înseamnă administraţia locală şi am văzut, în Parlamentul României, cum funcţionează lucrurile. Nu voi fi un primar care să se specializeze la locul de muncă. Voi prelua activitatea administraţiei publice locale din zbor. Pentru politică, sunt încă tânăr şi energic. Eu cred că Galaţiul are nevoie de cineva care să muncească, la nevoie, 16 ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Oraşul are nevoie de un primar full time, nu de cineva aflat în pragul pensiei care mai vrea să facă un bănuţ.

Cum credeţi că vor arăta aceste alegeri locale cuplate cu parlamentarele?

Eu încă sper ca premierul Ludovic Orban să-şi ţină cuvântul şi să se ridice la înălţimea momentului, dând OUG pentru revenirea la alegerea primarilor în două tururi şi reducerea numărului de parlamentari la 300 conform referendumului din 2009. Dacă se întâmplă asta, sunt şanse bune ca, măcar în marile oraşe ale ţării, să scăpăm de PSD. Atunci, va conta mai puţin incapacitatea partidelor de pe zona de centru-dreapta de a-şi coagula forţele. La fel cum nu vor mai funcţiona strategiile şmechere ale PSD-iştilor de a scoate candidaţi din pălărie pentru a sparge voturile gălăţenilor. Dacă nu se revine la alegeri în două tururi, este absolut obligatoriu să ne unim forţele pe zona anti-PSD – mă refer aici la PMP, PNL şi USR – PLUS. Altfel, există şanse ca Ionuţ Pucheanu să câştige alegerile din nou tocmai din cauza incapacităţii noastre, a celor care vrem să schimbăm în bine Galaţiul, de a renunţa la orgolii. Vina ne va aparţine în totalitate şi îi vom dezamăgi pe gălăţeni.

Ce părere aveţi despre candidatura fostului primar Marius Stan?

Cred că s-a plictisit să facă naveta la Ploieşti sau poate era pe făraş acolo şi s-a gândit să mizeze pe nostalgii inexistente. În mod cert, candidatura lui Marius Stan favorizează PSD şi pe Pucheanu, dar nu sunt atât de convins că este rezultatul unei strategii a lui Dan Nica, ci mai degrabă cred că este rezultatul orgoliului nemăsurat al lui Marius Stan. Dacă aveam alegeri în două tururi, nu era nicio problemă. În contextul actual, candidatura sa este însă nocivă pentru oraş. Ca să nu mai spun că nu are nicio şansă de reuşită.

Vorbiţi despre Renaşterea Galaţiului. Explicaţi-ne puţin conceptul.

Nu sunt un nostalgic comunist. Cred în libertate şi în capacitatea omului de a se dezvolta şi de a-şi dori o viaţă mai bună. Realitatea este însă că, pe vremea lui Ceauşescu, Galaţiul era o perlă a Moldovei. 30 de ani de PSD au însemnat o degradare continuă a oraşului: infrastructură deficitară, depopulare masivă prin plecarea tinerilor, distrugerea spiritului comunitar, servicii de foarte proastă calitate, şomaj şi o reducere considerabilă a nivelului de trai. Renaşterea Galaţiului înseamnă un oraş modern, european, care să fie capabil să-şi ţină acasă tinerii, să le ofere şanse de dezvoltare personală aici, un municipiu dezvoltat economic, în care oamenii să-şi dorească să trăiască. Nu în ultimul rând, înseamnă redarea mândriei locale şi aducerea oamenilor la un loc pentru susţinerea unor proiecte sau, pur şi simplu, pentru a ne bucura împreună de ceea ce reuşim să realizăm.

Uniunea Salvaţi România (USR) filiala Galaţi a lansat competiţia internă pentru alegerile locale, urmând ca în urma dezbaterilor interne să fie desemnaţi şi candidaţii finali. Deşi pe pagina de Facebook a partidului se anunţă: „USR Galaţi îşi prezintă candidaţii pentru alegerile locale!”, de fapt sunt prezentaţi cei care aspiră să devină candidaţi. „Aceştia vor fi aleşi la nivel de filială locală (primar şi consilieri locali) şi la cel de filială judeţeană (preşedinte Consiliul Judeţean Galaţi şi consilieri judeţeni), printr-un vot intern al membrilor USR. Membrii USR care îşi depun candidaturile în competiţia internă se pregătesc pentru a face faţă provocărilor specifice administraţiei publice locale şi vin cu soluţii pentru acestea, pe care le prezintă în cadrul dezbaterilor interne”, se arată într-un comunicat al USR Galaţi.

Campania internă a USR Galaţi se va desfăşura timp de o lună, în perioada 15 ianuarie - 14 februarie, timp în care vor fi organizate dezbateri, atât interne cât şi cu caracter public, care vor fi anunţate pe pagina de Facebook a USR Galaţi. În cadrul acestor dezbateri, candidaţii înscrişi pentru poziţiile de Primar, Consilier Judeţean, Consilier Local sau Preşedinte CJ îşi vor prezenta programul de candidat. Următoarea etapă va fi cea de validare a candidaţilor, în perioada 16 - 29 februarie 2020.

După ce Guvernul a suspendat licitaţiile pentru Centura Mare a Galaţiului şi Drumul Expres Galaţi- Brăila, iată că încă o licitaţie este anulată. Este vorba despre procedura de achiziţie a 40 de tramvaie lansată de Ministerul Dezvoltării şi Administraţiei Publice (MDRAP) în Sistemul de Achiziţii Publice - SICAP, împărţită în trei loturi: 10 tramvaie erau destinate Galaţiului, 10 pentru Brăila şi 20 pentru Ploieşti. Licitaţia a fost demarată încă din luna ianuarie 2019 şi, după multe amânări, contestaţii, suspendări, tot n-a fost finalizată.

Pe data de 10 ianuarie 2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a fost publicat Anunţul de atribuire a contractului - rezultatele procedurii de selecţie, din care aflăm că cele trei loturi ”nu se atribuie” motivat de faptul că ”Nu s-au primit oferte sau cereri de participare sau au fost respinse toate”, în acest caz fiind vorba de a doua parte: ”au fost respinse toate”. Potrivit informaţiilor de pe SICAP, la licitaţie au participat doi competitori: compania turcească Durmazlar Makine SAN. VE TIC A.S. şi Electroputere VFU Paşcani, dar se pare că niciuna dintre companii nu e pe placul Guvernului Orban. Proiectul este cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020.

Ionuţ Pucheanu: „Pe altarul obţinerii unor funcţii politice la Bucureşti s-a jucat viitorul acestui oraş, viitorul gălăţenilor“

În acest context, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, împreună cu city managerul municipiului, Marius Humelnicu au prezentat situaţia, în cadrul unei conferinţe de presă, arătând că în ultimii ani s-a reuşit demararea acestor trei proiecte majore de infrastructură, la care se adaugă şi proiectul platformei multimodele din portul Galaţi, iar acum ne aflăm în situaţia ca aceste proiecte care ar fi legat Galaţiul de restul ţării să fie blocate. Cei doi au făcut un apel la toate forţele politice locale, să lase deoparte lupta pentru funcţii la Bucureşti şi să se lupte pentru Galaţi, pentru a scoate Galaţiul din izolare. Aşa cum a reamintit Marius Humelnicu, în bugetul ţării pe anului 2020, fonduri alocate pentru Galaţi lipsesc cu desăvârşire.

„Pe altarul obţinerii unor funcţii politice la Bucureşti s-a jucat viitorul acestui oraş, viitorul gălăţenilor. Nu poţi să laşi Galaţiul în afara unor forme de conectare cu restul ţării. Ţipăm de vreo 30 de ani pentru acestea. Reprezentanţii PMP ieşeau cu mic cu mare în stradă că vor autostradă. Nu am văzut acum niciunul să iasă să spună «da, am făcut o greşeală, nu ne-am bătut pentru Galaţi, nu ne-a interesat de Galaţi». Nu am văzut nici PNL-ul, care au de vreo 30 de ani reprezentanţi la Bucureşti care fac săptămânal drumuri la Bucureşti. Dacă lor le place strada cu două benzi - noi îi spunem drum, dar nu e drum. E o stradă cu două benzi până la Bucureşti - dacă le place această stradă, să iasă public să spună «da, domnule, e ceea ce ne-am dorit», că de altfel vedem că secretari de stat au reuşit să impună, ceea ce înseamnă că Galaţiul, ca şi organizaţie (n.r. - PNL) contează. Şi USR-ul dorea acelaşi lucru şi n-am văzut nici unul. (...) Eu nu vreau ca al meu copil să trebuiască să plece de aici în câţiva ani. Îmi doresc să transformăm acest oraş într-un pol de dezvoltare economică. Dar aşa izolaţi, nu se poate”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

Citeşte şi 40 de tramvaie noi pentru Galaţi, Brăila şi Ploieşti

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) va organiza un protest de amploare, pentru a atrage atenţia autorităţilor statului asupra nerespectării prevederilor legale de către Euroins.

„Guvernul României şi ASF trebuie să ne protejeze de numeroasele derapaje existente pe piaţa asigurărilor RCA din România, cauzate de încălcări grave ale legii de societatea Euroins, care au creat prejudicii unui număr considerabil de transportatori, păgubiţi în accidente rutiere. Atragem atenţia tuturor autorităţilor cărora legea le recunoaşte atribuţii de control şi supraveghere - Guvern, Parlament, ASF - că situaţia existentă în prezent impune luarea unor măsuri urgente şi efective, apte să remedieze derapajele existente în piaţă. Acestea trebuie să includă declanşarea unei anchete cu privire la modul de îndeplinire al obligaţiilor de către personalul ASF însărcinat cu supravegherea pieţei de asigurări şi demiterea persoanelor care au girat aceste practici ilicite prin atitudinea lor pasivă. În caz contrar, practicile ilicite şi rămase nesancţionate ale Euroins vor conduce la crearea unor blocaje cu efecte devastatoare pentru pieţele de transport şi de asigurări RCA din România, care se vor răsfrânge inclusiv asupra situaţiei consumatorilor şi a siguranţei pe drumurile publice”, se arată într-un comunicat al COTAR în care se mai precizează că gravitatea situaţiei este cu atât mai evidentă în condiţiile în care Euroins, care deţine peste 30% din piaţa RCA la nivel naţional şi un număr de aproximativ două milioane de asiguraţi RCA, nu este singura societate de asigurări care săvârşeşte astfel de abuzuri.

COTAR suţine că personalul Euroins a adoptat o conduită abuzivă

În luna noiembrie 2019, în spaţiul public au apărut două note interne ale Euroins, prin care acest asigurător a dat instrucţiuni angajaţilor săi în sensul de a gestiona dosarele de daună - create ca urmare a evenimentelor survenite în trafic -, într-o manieră care încalcă flagrant dispoziţiile legislaţiei în domeniu, adică Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie şi Norma ASF nr. 20/2017 privind asigurările auto din România. Reprezentanţii COTAR afirmă că aceste instrucţiuni au fost, ulterior, puse în aplicare, personalul Euroins adoptând o conduită abuzivă şi profund prejudiciabilă persoanelor păgubite, manifestată, între altele, prin refuzul de a efectua constatarea daunelor în condiţiile legii, diminuarea nejustificată a despăgubirilor, prin aplicarea unor criterii şi modalităţi de calcul arbitrare şi contrare legii şi refuzul de înregistra cereri de despagubire.

„Deşi legislaţia în vigoare prevede obligaţia asigurătorului de a înregistra toate documentele la dosarul de daună, Euroins a implementat o «reglementare» proprie, dispunând repetarea procedurii şi înregistrarea unei noi cereri în cazul documentaţiei incomplete. Procedând astfel, asigurătorul urmăreşte să tergiverseze soluţionarea dosarului şi emiterea ofertei de despăgubire, urmărind să-şi procure avantaje necuvenite, în detrimentul consumatorilor de asigurări. (...) La începutul anului 2019, Euroins a avut un comportament similar în ceea ce priveşte gestionarea dosarelor de daună, fapt ce a condus a declanşarea unui control al ASF, inclusiv pentru monitorizarea acestui asigurător pe o perioadă de două luni. Cu toate acestea, nu au fost luate măsuri de sancţionare a practicilor ilicite constatate, fapt ce nu a făcut decât să încurajeze săvârşirea unor noi abuzuri de către societatea Euroins. (...) În acelaşi timp, Euroins pretinde că despăgubirile sunt ajustate «astfel încât să corespundă nivelului mediu de trai din România». Aşa cum transportatorii, obligaţi prin lege să încheie contracte de asigurare RCA, au obligaţia de a achita preţul integral al poliţei, la fel şi asigurătorul are obligaţia de a achita cuantumul integral al despăgubirilor, astfel cum sunt stabilite prin lege, nu în funcţie de criterii imaginate de acesta. Este de neconceput ca asigurătorul sa aibă numai drepturi - de a stabili în mod liber şi de a încasa preţul poliţelor, de a ajusta cuantumul despăgubirilor, în timp ce asiguraţii au doar obligaţii - de achita preţul poliţelor şi, în cazul producerii unui accident pentru care nu au nicio culpă, de a suporta din resurse proprii costurile reparaţiilor. Acţiunile de protest vor continua până la remedierea derapajelor menţionate”, afirmă reprezentanţii COTAR.

Scandalul pe tema poluării, generat de schimbul de replici dintre Ministrul Mediului, Costel Alexe, şi Gabriela Firea, scoate la iveală modul cum decurgea relaţia primarului general al Capitalei cu fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu. Totul a pornit după ce, marţi, 07 ianuarie 2020, Costel Alexe i-a reproşat Gabrielei Firea că nu a luat măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii aerului. „Mutaţi-vă din Bucureşti, dacă nu vă place în Bucureşti”, i-a răspuns Firea, potrivit Mediafax.

În acest context, preşedintele ALDE Galaţi, Cristian Dima, care a fost şi consilier al Graţielei Gavrilescu în perioada în care aceasta era ministru, a dezvăluit cum funcţiona colaborarea între Gabriela Firea şi Graţiela Gavrilescu. „Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a început un război mediatic cu ministrul Mediului. Motivul? Mulţi ar spune că preocuparea domniei sale pentru mediu. Nicidecum. Mai degrabă vorbim despre imposibilitatea primăriţei de a-şi «subordona» încă un ministru al Mediului, aşa cum s-a întâmplat cu fostul ministru Gavrilescu. Doamna Firea spera că îi merge şi acum să ademenească prin diverse tertipuri un alt ministru de la Mediu care să ţină ascunse toate blocajele care s-au realizat din cauza domniei sale şi a indolenţei faţă de rezolvarea problemelor de poluare din Capitală. De ce spun asta? Pentru că am văzut ce poate să facă un grup toxic din care făceau parte doamna Firea, domnul Dragnea şi doamna Dăncilă şi cum «momeau» un ministru doar pentru a le susţine interesele. În perioada în care am încercat să o consiliez pe ministrul Graţiela Gavrilescu, aceasta părea că e trup şi suflet cu liderii PSD, răspundea comenzilor venite din zona Liviu Dragnea, Viorica Dăncilă, dar şi Gabriela Firea. De câte ori încercam să îi explic, alături de colegi din minister, importanţa unor proiecte ce vizează poluarea, doamna Gavrilescu aştepta să «ia lumină» de la fostul lider al PSD şi de la doamna Firea, acolo unde era implicat Bucureştiul. De aici şi motivul pentru care în Capitală situaţia poluării este cea din prezent şi pe care doamna Firea încearcă să o ascundă prezentând date din zilele în care bucureştenii erau în vacanţă (vezi Doamne, Gabriela Firea prezintă date din 31 decembrie când Bucureştiul era gol, dar fuge să dea răspunsuri despre depăşirile de sute de ori peste normal dintr-un weekend normal)”, susţine Cristian Dima, fost consilier al Graţielei Gavrilescu.

Acesta afirmă că problema poluării din Capitală, dar şi din alte oraşe mari ale ţării, era binecunoscută de Firea, la fel şi de fostul ministru. Însă, Gavrilescu a fost doar marionetă în mâinile primarului general al Capitalei şi a celor din jurul fostului premier Dăncilă. Fostului ministru al Mediului i-a fost "cumpărată" nepăsarea de către lideri din partea celor care trebuiau să fie parteneri de guvernare. „Temele legate de poluare şi deşeuri au reprezentat mereu o preocupare în şedinţele forurilor de conducere ale ALDE. Ministerul Mediului trebuia doar să înceapă să facă demersuri pentru a rezolva problemele din domeniu. Doamna Gavrilescu pleca din şedinţele ALDE spunând că îşi asumă anumite obiective, pentru ca doar câteva ore mai târziu la minister să îşi schimbe părerea în funcţie de diverse directive primite via Viorica Dăncilă sau Liviu Dragnea. Această modalitate de a «cumpăra» tăcerea unor persoane avide doar după funcţii de conducere a generat consecinţe asupra mediului. Teme majore ce ţin de poluare şi deşeuri îşi puteau găsi rezolvarea cu bunăvoinţă şi competenţă, lucruri care îi lipsesc doamnei Firea, dar şi cu viziune, ceea ce i-a lipsit doamnei Gavrilescu. Ministerul Mediului a fost condus, până la schimbarea guvernului, de o persoană compromisă, care a fost «cumpărată» de duetul Dragnea - Dăncilă. Şi ce au obţinut? Păi vedem astăzi din comunicarea publică a ministrului Costel Alexe, cel care nu a căzut în capcana de a fi cumpărat de lideri politici precum primarul Gabriela Firea. Acum ies la suprafaţă consecinţele blocării unor proiecte de mediu, a creşterii poluării sub toate aspectele şi, desigur, compromiterea unui ministru. Acum, doamna Firea a dat peste cineva care nu mai răspunde butoanelor. Din acest punct de vedere, felicitări lui Costel Alexe! Sper să reziste în faţa asaltului prietenilor doamnelor Firea şi Dăncilă”, spune Cristian Dima.

Pagina 1 din 62