N.R.

N.R.

Palatul Copiilor din Galaţi a obţinut de la Consiliul judeţean Galaţi un sprijin financiar important pentru susţinerea evenimentelor organizate de această instituţie. Palatul Copiilor Galaţi, în colaborare cu şcolile şi liceele din judeţul Galaţi coordonează, în anul 2020, organizarea mai multor activităţi extracurriculare de interes judeţean, ce se vor desfăşura în perioada februarie - iunie 2020. Vor participa un număr aproximativ de 1.400 elevi, 215 profesori coordonatori şi 900 de părinţi, la festivaluri, concursuri şi alte acţiuni precum:
- Turnul Eiffel - Regina Parisului, Martie 2020,
- Tradiţii francofone, Mai 2020,
- Piano Top Music, Aprilie 2020,
- Artă, tehnică, creativitate, Iunie 2020,
- Ucenici la porţile credinţei, Iunie 2020,
- Copii în lumea inocenţei, Iunie 2020,
- Copiii din Holocaust, Iunie 2020,
- Festivalul judeţean şcolar de şah, Februarie 2020,
- Moştenire cultural-europeană, Iunie 2020,
- Festival „De pe scena şcolii, pe scena vieţii”, Mai 2020,
Având în vedere că numărul mare de participanţi şi faptul că aceste activităţi se adresează elevilor din întreg judeţul Galaţi a determinat un vor în unanimitate al consilierilor judeţeni pentru închierea unui parteneriat şi alocarea unei sume de 46.085,00 lei pentru a se asigura astfel resursele logistice cât şi a celor financiare necesare pentru desfăşurarea acestor evenimente.

În cadrul audierilor care au avut loc în Parlament astăzi, 19 februarie 2020, ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode, a fost luat la întrebări de preşedintele comisiei de specialitate, Ionel-Daniel Butunoi, în privinţa controversatelor numiri de directori şi membri ai consiliilor de administraţie de la APDM şi AFDJ Galaţi.

„La APDM aţi numit un preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA), un domn Marian Toniţă, care are în CV faptul că e muncitor la Sidex, cu o pasiune pentru agricultură, care e licenţiat la o facultate de inspecţie şi legislaţie fitosanitară şi zoo-veterinară, care nu are nicio legătură cu exploatarea portuară, dar «cireaşa de pe tort» este că acest domn are o condamnare penală, condamnarea a survenit în martie 2018, în cadrul acestei sentinţe are o perioadă de supraveghere de trei ani, iar acum este în acest program de supraveghere şi trebuie să presteze muncă în folosul comunităţii în comuna de domiciliu. Mai mult decât atât, la AFDJ, un domn Sorin Creţu (foto stânga), care e un membru de bază PNL, dar nu cred că asta e o problemă, dar a fost urcat din postura de referent şi a ajuns «peste noapte» director general. (...) La APDM a fost numit director general un domn de 32 ani, Alexandru Şerban (foto dreapta), din al cărui CV nu am reuşit să identific decât faptul că deţine o companie de taxiuri“, a spus senatorul Ionel-Daniel Butunoi, în cadrul audierilor ministrului desemnat al Transporturilor.

„Deşi ştiu că sunteţi un om bine informat, de data asta nu sunteţi «updatat», unul despre cei de care vorbeaţi, Vasile Bogdan, şi-a prezentat demisia în urmă cu câteva zile, în baza unui răspuns de invalidare din partea Registrului Comerţului. Ceilalţi, directorii despre care vorbiţi, ştiţi că nu ministru numeşte directorii. Directorii sunt selectaţi de CA şi voi întreba CA-urile. Dar astfel de acţiuni nu sunt sănătoase pentru nicio companie“, a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode.

Însă nici Bode nu era "updatat", căci cel care şi-a dat demisia nu a fost adus în discuţie. De fapt este vorba despre Bogdan Vasilescu, membru CA începând cu data de 08.01.2020 (responsabil marketing la Şantierul Vard Tulcea). Rămâne de văzut dacă ministrul desemnat Bode va lua măsuri "sănătoase" pentru cele două companii gălăţene.

După ce conducerea APDM Galaţi a anunţat, la începutul lunii februarie, că a fost atribuit contractul pentru lucrările din cadrul proiectului „Platformă Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare“ -» citeşte aici «-, următorul pas în realizarea Platformei nu poate fi făcut, deoarece etapa a doua încă nu poate fi demarată. Licitaţia pentru Proiectul „Platformă Multimodală Galaţi - Etapa II - Modernizarea infrastructurii rutiere din zona Platformei Multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară” a fost anulată din lipsă de ofertanţi. Valoarea totală estimată a acestor lucrări era de 39.590.760 lei fără TVA, adică peste 8 milioane de euro. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a expirat la data de 31 ianuarie 2020.

Proiectul „Platformă Multimodală Galaţi - Etapa II - Modernizarea infrastructurii rutiere din zona Platformei Multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară” reprezintă a doua etapă a proiectului „Platformă Multimodală Galaţi - înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua central Rhin - Dunăre/Alpi” şi are ca scop realizarea de investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară de acces în port. Pentru infrastructura rutieră sunt vizate investiţii pentru infrastructura necesară activităţilor care sunt în responsabilitatea statului român, adică cele considerate a nu avea un caracter economic. Infrastructura publică rutieră ce va fi modernizată în cadrul acestui obiectiv investiţional este deschisă publicului făcând parte din reţeaua naţională şi europeană de transport. Ulterior modernizării, infrastructura va fi administrată de CNAIR, nefiind exploatată de APDM.

În privinţa infrastructurii feroviare, este vizată relocarea liniei de cale ferată care străbate portul Galaţi. Aceasta este administrată de către CFR şi asigură accesul în celelalte porturi situate în aval de portul Bazinul Nou - în cadrul căruia va fi amplasată Platforma Multimodală Galaţi. Linia de cale ferată „Cântar” nu este legată de Platforma Multimodală Galaţi. Această cale ferată nu va fi exploatată economic, în sensul în care nu se va percepe o taxă pentru utilizarea ei, însă este destinată a fi utilizată de către instituţiile şi societăţile care îşi desfăşoară activitatea în port şi va fi deschisă oricăror utilizatori care doresc ca mărfurile lor să ajungă, pe calea transportului feroviar, în porturile situate în aval de portul Bazinul Nou, spre a fi transbordate pe Dunăre. Ulterior relocării, aceasta linie de cale ferată va fi administrată de CFR Infrastructură, compania naţională care administrează întreaga infrastructură publică feroviară.

Formula completă a administraţiei judeţului şi municipiului Galaţi, împreună cu conducerea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, au anunţat că, în sfârşit, va fi făcut primul pas spre realizarea Platformei Multimodale de la Galaţi, care va moderniza infrastructura portuară astfel încât Portul Galaţi să fie din nou vizibil pe hărţile maritime europene.

După lipsa finanţării, tergiversări şi anulări ale procedurii de licitaţie, directorul APDM Galaţi, Marcela-Daniela Costea, a anunţat atribuirea contractului pentru lucrările din cadrul proiectului „Platforma Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare“, ce reprezintă prima etapă a proiectului „Platforma Multimodală Galaţi - înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua centrala Rhin - Dunăre - Alpi“. Contractul de execuţie a acestor lucrări a fost câştigat de o asociere care are ca lider o companie din Israel, Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd., la care se adaugă două firme sucontractoare din Galaţi: Marsano SRL (subcontractant cu 2.22%) şi Rovis Lider SRL (subcontractant cu 1,67%).

Realizarea platformei multimodale se va face în trei etape

Acest proiect deosebit de important pentru Galaţi are o valoare totală de peste 80 de milioane de euro, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene, fonduri guvernamentale, dar şi finanţare privată. Realizarea platformei multimodale se va face în trei etape. În prima etapă vor fi efectuate lucrări de modernizare a cheului, lucrări de dragare în bazinul portuar din zona „Port Bazinul Nou“, umplerea parţială a bazinului portuar şi nivelarea profilului elevaţiei platformei. Termenul de finalizare al lucrărilor este de 18 luni. Valoare totală este de aproape 25 de milioane de euro. A doua etapă prevede lucrări de racordare a portului la reţeaua de transport feroviar şi rutier şi are un buget de circa 12 milioane de euro. În cea de a treia etapă se va realiza platforma multimodală şi zona de acces, iar investiţia se va ridica la peste 43 de milioane euro şi va fi suportată de investitorii privați, adică Metaltrade International SRL şi Port Bazinul Nou. La finalizarea acestui proiect de anvergură, se estimează că vor putea fi operate 150.000 de containere anual şi se vor crea peste aproximativ 20.000 de noi locuri de muncă.

Modernizarea infrastructurii portului Galaţi va contribui la consolidarea legăturilor dintre diferite ţări, precum Ucraina, Moldova şi România, şi va permite o creştere a transportului de marfă de-a lungul secţiunii inferioare a Dunării şi a coridorului global Rin - Dunăre din cadrul reţelei centrale de transport.

Firmele de protecţie a muncii din judeţul Galaţi vor fi luate la bani mărunţi de organele abilitate de control. Aceste verificări vor fi demarate la solicitarea preşedintelui Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (P.I.M.M.) Galaţi, Marian Filimon, care, în plenul şedinţei Comisiei de Dialog Social desfăşurată la Prefectura Galaţi, a sesizat faptul că aceste firme care au doar 2-3 angajaţi (de obicei rude ale patronului) au zeci poate sute de contracte de prestări servicii în domeniul Securităţii şi Sănătăţii în Muncă (SSM) pentru care încasează zeci de mii de euro, însă - având în vedere numărul mic al angajaţilor din aceste societăţi - aceştia nu ar avea timpul necesar efectiv să facă cu adevărat instructajul pentru societăţile cu care au contract. Marian Filimon crede că firmele de protecţia muncii fac doar documentele şi atât. Prefectul judeţului Galaţi, Gabriel Avrămescu, a dat asigurări că se vor face verificări cu privire la cele sesizate de preşedintele PIMM Galaţi.

De ce este Galaţiul în top 10 al celor mai poluate oraşe din România rămâne un mister neelucidat pentru că, după cum declară oficialităţile cu responsabilităţi în domeniu, potrivit înregistrărilor din reţeaua de supraveghere a calităţii aerului din judeţul Galaţi, depăşirile indicatorilor nu au fost îngrijorătoare şi nici excesive. Cu toate acestea, în 2020,  au fost înregistrate depăşiri 4 zile, respectiv în 4, 9, 10 şi 13 ianuarie, toate fiind în timpul nopţii. „Depăşirile sunt pe perioade scurte de timp şi nu sunt periculoase. Depăşirile au fost noaptea, după miezul nopţii,  în intervalul orelor 12.00 - 01.00 şi al orelor 02.00 - 03.00 dimineaţa, şi de fiecare dată a fost ceaţă groasă, iar din această cauză particulele nu se dispersează în aer şi râmân la nivelul staţiei. Altă explicaţie nu avem”, a declarat directorul Gărzii de Mediu Galaţi, Marian Mocanu.

Consiliul Local Galaţi s-a reunit, joi, 18 iulie 2019, în şedinţă extraordinară pentru a aproba câteva puncte pe ordinea de zi care au vizat rezolvarea unor situaţii financiare care facilitează obţinerea unui împrumut în vederea achiziţionării a 40 de autobuze noi care să întinerească parcul auto al Transurb. În acest context, consilierii locali au aprobat majorarea capitalului social al companiei de transport public local cu 26,2 milioane de lei. Aceşti bani provin dintr-un credit în valoare totală de 100 de milioane de lei, dar care este destinat şi altor obiective de investiţii. În plus, municipalitatea va mai contracta un al doilea împrumut, de 84,9 milioane de lei, bani cu care se vor refinanţa două credite ”istorice” care au fost contractate în mandatele primarilor Dumitru Nicolae şi Marius Stan.

În deschiderea şedinţei extraordinare de consiliu local, primarul Ionuţ Pucheanu a explicat urgenţa acestor proiecte de hotărâri. Motivul care a stat la baza convocării unei şedinţe extraordinare a fost legat de faptul că Transurb trebuie să semneze luni, 22 iulie 2019. "Din cauza condiţiilor financiare actuale ale Transurb, un eventual credit ar fi fost mult prea scump, pentru că entităţile bancare ar fi trebuit să-şi acopere o marjă de risc mult mai mare, iar marja de risc se regăseşte într-o dobândă mai mare. Prin majorarea capitalului, se asigură finanţarea necesară pentru a semna contractul pentru cele 40 de autobuze necesare transportului în comun", a explicat primarul Ionuţ Pucheanu.

În consecinţă, capitalul social al Transurb se va majora cu 26,2 milioane de lei, din creditul contractat de primărie de 100 de milioane de lei de la Banca de Export Import a României EximBank SA. Diferenţa rămasă din cei 100 milioane de lei 43,7 milioane de lei sunt destinate asigurării cash flow-ului pentru alte două investiţii cu fonduri europene. Este vorba despre modernizarea străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918, precum şi pentru sistemul de e-ticketing, dar şi pentru achiziţia a 20 de autobuze hibrid.

Primarul municipiului Galaţi a mai explicat că a fost necesară contractarea unei finanţări rambursabile interne în valoare de 84,9 milioane de lei, de la EximBank, pentru a refinanţa două împrumuturi vechi contractate de la BRD - Groupe Société Générale şi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). "BRD are dobândă ROBOR la şase luni plus 1,57 la sută, BERD are ROBOR la trei luni plus 2,25. Potenţialul împrumut cu EximBank înseamnă ROBOR plus 1,25, o dobândă mai bună decât cea ale ambelor bănci", a afirmat Ionuţ Pucheanu, care a subliniat şi faptul că din 2016 până la acest moment, Primăria a rambursat din împrumuturile contractate de primarii de dinainte 125 milioane de lei, bani care în fiecare an intră în zona bugetului de funcţionare şi care s-ar regăsi în bugetul de investiţii, dacă primăria nu ar fi fost nevoită să-i ramburseze.

Joi, 11 Iulie 2019 12:54

Pestă porcină la Gârboavele

Virusul pestei porcine revine în judeţul Galaţi. Asociaţia Judeţeană a Vânătorilor Pescarilor (AJVPS) Galaţi a descoperit în Pădurea Gârboavele doi mistreţi morţi din cauza pestei porcine.

Potrivit declaraţiilor directorului AJVPS, Adrian Alexandru, unul dintre porci a fost descoperit de salariaţii asociaţiei, iar cel de-al doilea a fost găsit de un cetăţean care a sesizat autorităţile. ”Ne facem griji din pricina câinilor comunitari hoinari din pădure care pot răspândi cu uşurinţă virusul. În plus, facem un apel către persoanele care obişnuiesc să-şi petreacă timpul liber în zona de grătare din Pădurea Gărboavele şi îi sfătuim să nu părăsească zonele amenajate”, ne-a declarat Adrian Alexandru.

Este ştiut că în pădure este şi Grădina Zoologică Galaţi, iar animalele de aici pot fi în real pericol dacă autorităţile nu iau măsuri urgente. În plus, vor putea fi afectaţi de măsurile ce urmează a fi luate şi agenţii economici din zonă, în special restaurantele din Pădurea Gârboavele.

Reamintim că pesta porcină africană nu afectează oamenii, neexistând nici cel mai mic risc de îmbolnăvire pentru oameni, acest virus având, însă, impact la nivel social din punct de vedere economic.

Vineri, 28 Iunie 2019 20:29

ALDE Galaţi face recrutări interesante

Preşedintele ALDE Galaţi, Cristian Dima, a prezentat, în cadrul conferinţei de presă susţinută la sediul partidului, două noi personalităţi care s-au alăturat partidului. Este vorba despre prof. univ. Silviu Măcuţă şi ”ecologistul” Eugen Stamate. „Dl profesor Măcuţă este un vechi prieten liberal, care a fost alături de ALDE încă din 2015, însă a fost suspendat pe perioada mandatului de preşedinte al sindicatului din care a făcut parte. Sper ca dl Măcuţă să contribuie la dezvoltarea domeniului cercetării, deoarece cunoaşte care sunt nevoile acestui domeniu. Îmi doresc, totodată, să fie un sprijin pentru echipele de cercetători de la nivelul Galaţiului. Mă bucur că s-a alăturat echipei ALDE Eugen Stamate, cel care a condus filiala judeţeană a Partidului Ecologist. Experienţa sa consider că ne va ajuta în vederea consolidării filialei”, a spus Cristian Dima.  Echipei ALDE Galaţi s-au mai alăturat, anterior, fostul preşedinte al filialei judeţene a PRM, Lupu Nistor, un om politic cu o vastă experienţă, împreună cu o parte din echipa filialei PRM, din care îi evidenţiem pe fostul preşedintele filialei municipale a PRM Galaţi Vanghelie Ifrim şi preşedintele organizaţiei municipale a PRM Tecuci, prof. Stoica Florenţiu. Alături de aceştia s-au alăturat ALDE Galaţi mai mulţi consilieri locali sau foşti consilieri locali, dar şi simpli membri. 

Consensul din coaliţia PSD - ALDE începe să scârţăie la Galaţi. Cel puţin la ultimele şedinţe de Consiliu Judeţean şi Local de la sfârşitul acestei luni (n.r. - iunie 2019) s-au remarcat nemulţumiri şi diferenţe de opinie care dau de înţeles că alianţa PSD-ALDE stă să se destrame la Galaţi. ALDE Galaţi pare să se fi săturat să stea sub papucul PSD şi să  execute fără să crâcnească orice doreşte ”greuceanul” coaliţiei şi începe să se revolte.Consensul din coaliţia PSD - ALDE începe să scârţăie la Galaţi. Cel puţin la ultimele şedinţe de Consiliu Judeţean şi Local de la sfârşitul acestei luni (n.r. - iunie 2019) s-au remarcat nemulţumiri şi diferenţe de opinie care dau de înţeles că alianţa PSD-ALDE stă să se destrame la Galaţi. ALDE Galaţi pare să se fi săturat să stea sub papucul PSD şi să  execute fără să crâcnească orice doreşte ”greuceanul” coaliţiei şi începe să se revolte.De exemplu, în şedinţa Consiliului Judeţean Galaţi, deşi votul a mers ca uns, la ultimul proiect aflat pe ordinea de zi s-a aprins scânteia războiului. Este vorba despre proiectul privind stabilirea unor măsuri în vederea conducerii temporare a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Galaţi, la care a fost necesar - conform legii - votul secret. La numărătoarea voturilor au apărut mari suprize şi s-a constatat că ALDE a votat împotrivă, iar unii consilieri din partidele aflate în opoziţie (PNL şi PMP) au trădat cauza şi au votat ”pentru” deşi au luat cuvântul înainte de vot arătându-se revoltaţi de faptul că numirea directorului de la Evidenţa Populaţiei nu se face cu respectarea condiţiilor impuse de lege.De ce consilierii ALDE nu au mai respectat coaliţia şi au votat ”împotrivă” am aflat de la vicepreşedintele CJ Galaţi, Florin Gasaparotti: ”Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean au fost mai multe proiecte de importanţă judeţeană pe care grupul ALDE le-a susţinut întotdeauna, în schimb a mai fost un  proiect privind numirea directorului executiv la Evidenţa Populaţiei din subordinea Consiliului Judeţean. A fost numită o persoană pentru care împreună cu colegii mei din grupul ALDE am decis să nu votăm deoarece în cadrul comisiilor de specialitate, această persoană propusă de preşedintele Consiliului Judeţean (n.r. - Costel Fotea) avea obligaţia să se prezinte la comisii pentru a răspunde întrebărilor privind condiţiile pe care ar trebui să le îndeplinească pentru ocuparea acestei funcţii. Nu numai că nu a venit, dar nimeni nu ne-a prezentat CV-ul acestei persoane pentru a se verifica condiţiile ce trebuie respectate,conform legii, pentru ocuparea acestei funcţii. Cu permsiunea colegilor mei din consiliul judeţean, vă pot anunţa că votul ALDE a fost un vot negativ. La numărarea voturilor, s-a constatat că alţi 12 consilieri judeţeni au gândit ca şi noi şi au votat împotrivă, dar făcând o socoteală simplă am văzut cădintre partidele care se bat cu pumnul în piept că sunt în opoziţie - mă refer la PMP, la PNL, nu au votat în totalitate”.

Nici la Consiliul Local nu stau lucrurile mai bine


Consilierul local ALDE, Cătălin Popa, a luat cuvântul în şedinţa Consiliului Local pentru a face o propunere care nu mai coincide cu viziunea de până acum a coaliţiei în privinţa transportului public local. Este vorba despre un amendament prin care se cere renunţarea la programul de vară al Transurb SA, astfel încât  o frecvenţă mai ridicată a autobuzelor să reducă aglomeraţia din mijloacele de transport în comun, creând un minim confort călătorilor în zilele caniculare. Rămâne de văzut dacă amendamentul consilierului ALDE va fi luat în seamă.

Pagina 1 din 2