Comunicat de presă

Comunicat de presă

Ordonanţa militară nr. 8 interzice exportul de cereale după ce s-a exportat tot şi am rămas cu rezervele la nivel de avarie. Abia dacă au mai rămas în rezerva de stat 700.000 tone de grâu. S-a exportat masiv în ultima perioadă, iar populaţia riscă să să fie afectată şi de o criză alimentară. Exportul de alimente trebuia suspendat din prima zi a situaţiei de urgenţă, fiind ştiut foarte bine faptul că România exportă materie primă şi importă tot mai multă hrană.

Dacă ce a mai rămas din  producţia de cereale de anul trecut a plecat la export, în plină criză, ce ne mai rămâne? Şi dacă decizia suspendării exporturilor de produse agroalimentare a fost luată prea târziu, putea fi contrabalansată de măsuri prin care să producem mai cu sârg. Dar cum să avem o producţie bună în agricultură când seceta afectează deja o mare parte din suprafaţă, iar din aproape 10 milioane de hectare cultivate, se irigă mai puţin de 1 milion de hectare. Fermierii sunt disperaţi că nu au cu cine să muncească pământul, iar guvernul Orban lasă mii de oameni să se înghesuie pe aeroportul din Cluj ca să plece la cules sparanghel în Germania, în loc să găsească soluţii ca aceşti oameni să rămână în ţară şi să muncească pământul strămoşesc.

E foarte bine că s-au suspendat exporturile (mai bine mai târziu decât niciodată), dar asta nu va rezolva criza alimentară ce se prefigurează cu repeziciune. Cu acest guvern incompetent, care nu ştie să gestioneze resursele ţării nici în timp de pace, cu atât mai puţin în timp de criză, vom ajunge să cumpărăm aceleaşi produse agroalimentare vândute până acum. Mă aştept ca firmele de casă ale guvernului PNL/PD să fi exportat doar actele aferente vânzării cerealelor, au încărcat vapoarele, iar guvernul o să constate în scurt timp că nu ne ajung cerealele din rezerva de stat şi le vor răscumpăra de 10 ori mai scump. Dar oare vom mai avea de unde să importăm produse alimentare, căci toate ţările vor ţine cu dinţii de producţia proprie. Şi aici cel mai bun exemplu este Germania, care ignoră că miile de muncitori pot aduce îmbolnăviri suplimentare de coronavirus. Germania vrea recoltă cu orice preţ, iar România a exportat grâul, dar şi agricultorii.

Dan Nica, liderul Delegației PSD din Parlamentul European, a declarat că este încurajator pentru România faptul că proiectul privind ”Fondul pentru redresarea UE”, lansat de comisarii europeni pentru Piața Internă și Economie, are la bază ideea solidarității statelor membre în fața pandemiei și impactului ei social-economic. ”Niciun stat european, nici din nord, nici din sud, nu are mijloacele proprii care să îi permită să se confrunte singur cu acest șoc”, au atenționat ieri comisarii Breton și Gentiloni.

”Mă bucur că propunerile pe care le-am adresat săptămâna trecută comisarului Thierry Breton se regăsesc sub formă de principii în proiectul de relansare a economiei europene, pe care l-a dat publicității împreună cu comisarul Paolo Gentiloni. Cele trei puncte esențiale pe care trebuie să se bazeze reconstrucția UE vizează faptul că nicio țară nu trebuie lăsată în urmă și nicio economie nu poate rămâne victimă izolată a pandemiei, precum și garantarea accesului echitabil și în condiții similare al tuturor statelor membre la finanțare corespunzătoare necesităților. Este un semn bun pentru România și voi depune toate eforturile necesare, alături de colegii mei, pentru concretizarea suportului masiv destinat, în mod echitabil, tuturor economiilor din Uniune. Această propunere trebuie să devină realitate, pentru că nicio economie europeană nu va fi capabilă de reconstrucție fără lichidități suplimentare direcționate de UE. E nevoie de solidaritate și de viziune dincolo de termenul imediat impus de urgența crizei”, a declarat europarlamentarul român.

Dan Nica, în calitatea sa de coordonator al europarlamentarilor Grupului S&D din Comisia pentru Industrie, Cercetare și Energie, a subliniat, în videoconferinţa de joia trecută a coordonatorilor de resort ai grupurilor europarlamentare cu comisarul Breton, că este foarte important ca niciun stat membru să nu fie lăsat în urmă în această situaţie dificilă, formulând o serie de propuneri în acest sens. Aceste idei se regăsesc acum în proiectul ”Un fond pentru redresare”, dat publicității de comisarii europeni responsabili pentru Economie și Piața Internă. Proiectul prevede crearea de instrumente suplimentare extraordinare, pentru a asigura țărilor UE finanțarea necesară planurilor de refacere economică.

Conform comisarilor Breton și Gentiloni, de la planul de urgență adoptat de Bruxelles pentru a asigura lichiditățile necesare supraviețuirii sistemului economic european, trebuie făcut pasul spre relansarea capacității productive a UE, în vederea stopării crizei, menținerii întreprinderilor și protejării angajaților.

”Nevoile de finanțare estimate se ridică la 1500-1600 miliarde de euro, bani ce trebuie injectați direct în economia UE. Una din pârghiile utile în acest sens ar urma să fie un fond european conceput special pentru emiterea de obligațiuni pe termen lung. Mă bucur că ideea este susținută de responsabilii pentru sfera economică din Comisia Europeană”, a declarat eurodeputatul Dan Nica.

Guvernul Orban face greşeală după greşeală în gestionarea crizei provocate de pandemia de coronavirus. În loc să sprijine întreprinderile mici şi mijlocii aflate la marginea prăpastiei, guvernanţii nu fac decât să creeze un dezechilibru imens între funcţionarii publici şi angajaţii din mediul privat. Instituţiile publice îşi trimit angajaţii acasă cu nonşalanţă, iar antreprenorii fac eforturi imense pentru a nu-şi închide micile afaceri. Dacă bugetarii sunt trimişi acasă cu aşa uşurinţă, atunci fără îndoială, casieriţele de la supermarketuri ar trebui să primească decoraţii, căci sunt supuse permanent riscului de îmbolnăvire, nu pot sta acasă ca funcţionarii publici şi, cu siguranţă, nu îşi vor permite să stea acasă cu copiii care nu merg la şcoală. Vor găsi soluţii aşa cum au găsit şi când cei mici erau în vacanţa de vară. Ce a făcut Guvernul Orban luând pompieristic aceste decizii care favorizează angajaţii de stat? Face diferenţe între funcţionarii din instituţiile publice şi cei din privat, pentru că a dispus măsuri pe care antreprenorii nu le pot pune în practică decât cu riscul falimentului. O nedreptate este şi faptul că o parte din personalul din structurile statului ar putea primi o majorare a salariului de 75% dacă niciunul dintre părinţi nu doreşte să stea acasă cu copilul pe perioada închiderii temporare a şcolilor. Părinţii din mediul privat, care sunt obligaţi de împrejurări să se ducă la muncă în această perioadă, de ce nu pot beneficia de această majorare salarială alocată din bugetul statului sau deductibilă fiscal? Suntem abia la începutul crizei, iar numeroase întreprinderi mici şi mijlocii au deja probleme majore cu cashflow-ul. Aceasta situaţie va duce, negreşit, la falimentarea micilor business-uri, care vor îngroşa rândurile şomerilor alături de industria HoReCa, transportatori, industria auto şi mulţi alţii. Măsurile care întradevăr ar putea susţine economia României se lasă aşteptate, în timp ce miniştrii stau izolaţi în vile luxoase şi ţin videoconferinţe fără a şti ce se întâmplă cu adevărat cu economia şi cu populaţia acestei ţări lovite din toate părţile: şi de boală, şi de criză economică. În acest timp, antreprenorii şi angajaţii sunt speriaţi de ceea ce urmează pentru că de coronavirus ştiu cum să se ferească, dar de tăvălugul crizei financiare nu vor scăpa dacă guvernul nu va lua măsuri urgente ACUM. Nu măine, nu săptămâna viitoare!

Astăzi (n.r. - 10 martie 2020), de la ora 17, încă premierul interimar Orban a chemat partidele pentru consultări cu privire la data alegerilor locale. Un act de iresponsabilitate din punctul meu de vedere. Nu poţi să faci consultări despre alegerile locale când tu ai o criză majoră în ţară care afectează mediul economic.
Eu consider că delegaţia ALDE ar trebui să aibă următorul mandat: stabilitatea naţională şi siguranţa naţională, iar prioritatea guvernului şi a PNL ar trebui să fie învestirea unui guvern cu puteri depline care să poată gestiona criza generată de răspândirea coronavirusului. Nu putem să mergem în continuare cu un guvern interimar, pentru că sunt o serie de măsuri pe care acesta nu le poate lua.
Efectele riscului de infecţie cu coronavirus încep să fie resimţite, treptat, de către agenţii economici din mai multe domenii esenţiale. Operatorii din transporturi, turism, comerţ au nevoie de sprijin pentru a putea trece peste perioada dificilă.
Din punctul meu de vedere, Guvernul României trebuie să arate în primul rând solidaritate socială, grija pentru sănătatea cetăţenilor, dar şi solidaritate economică. Spre exemplu, IMM-urile sunt extrem de vulnerabile în actuala situaţie, iar ele trebuie să primească un sprijin din partea statului. Lucrul acesta nu îl poate face decât un Guvern legitimat de Parlament. Trebuie să ţinem cont de faptul că IMM-urile sunt cele capabile să susţină economia României! Acum, când vorbim de o criză în România, trebuie ca statul să vină în sprijinul lor.
De aceea, în cel mai scurt timp Guvernul României trebuie să prezinte un plan de măsuri urgente prin care să fie protejate firmele din ţara noastră, locurile de muncă ale românilor, dar mai ales sănătatea economiei în contextul crizei provocate de coronavirus.
Printre primele măsuri cu caracter economic pentru a sprijini firmele, cred că ne putem îndrepta atenţia către solicitările venite din partea Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), cei care sunt în contact direct cu micii întreprinzători din România şi care au luat pulsul acestora.
Printre aceste măsuri propuse de CNIPMMR o să enumăr câteva:
1) Utilizarea de instrumente financiare pentru a asigura lichiditatea şi pentru a furniza capital de lucru prin utilizarea normelor existente privind ajutoarele de stat.
2) Alocarea de fonduri disponibile din cadrul financiar 2014-2020 către furnizarea de capital de lucru IMM-urilor.
3) Crearea de mecanisme care să ofere asistenţă IMM-urilor aflate în dificultate.
4) Orientarea bugetului României spre investiţii imediate în economie prin modificarea legislaţiei privind achiziţiile publice pentru a da posibilitatea IMM-urilor de a avea acces mai facil.
5) Modificarea legislatiei privind Codul Muncii şi flexibilizarea cadrului legislativ: muncă temporară, work from home, tele-muncă etc.
6) Oferirea de facilităţi prin prelungirea termenelor cu plăţile impozitelor şi contribuţiilor sociale.
Acestea sunt câteva propuneri din partea reprezentanţilor IMM-urilor care nu trebuie ignorate.
În acelaşi timp, îmi exprim totuşi şi o îngrijorare pe care o am cu privire la învestirea noului guvern Cîţu, şi anume ca odată instalat la Palatul Victoria să nu înceapă să se ocupe de rezolvarea intereselor PNL-ului, care de prea multe ori au fost mărunte şi meschine, şi vor uita de interesele românilor şi ale României. Sper să nu fie aşa!

PRO România aduce în prim plan o soluție pentru ieșirea din criză, soluție care ar putea fi agreată de toate forțele politice responsabile. „România are nevoie de un guvern de oameni serioși, profesioniști. Este nevoie de un Executiv care să aibă viziune, competență și sprijin politic. Noul Guvern trebuie să fie în măsură să dea ordonanțe de urgență, să aloce fonduri pentru programe speciale, să preîntâmpine provocările de la granițe și să pregătească țara pentru eventuale probleme economice”, susține senatorul gălățean Marin Nicolae.

În aceste condiții, PRO România cere tuturor partidelor politice să lase deoparte interesele și să-și asume deciziile cele mai bune pentru societate. În aceeași măsură, PRO România cere președintelui Klaus Iohannis să propună un prim-ministru capabil să gestioneze această criză.

Având în vedere și contextul general în care la nivel mondial există o preocupare sporită asupra infectării cu coronavirus, PRO România constată că actualul Guvern întârzie să ia măsuri reale, dând vina pe ordonanțe și pe proceduri. „Este clar că suntem nepregătiţi şi este o situaţie de urgenţă. Încă nu a fost declanșată minima campanie de informare, regulile de respectat pentru prevenirea infectării, respectiv simptomele în măsură să alarmeze. Ministrul Sănătății a fost prea ocupat cu privatizarea sănătății de stat, pentru că nu l-am văzut să vorbească despre mituri, riscuri, măsuri de protecție pentru cei care sunt direct expuși în vămi, porturi, aeroporturi, curierat internațional”, a adăugat senatorul Marin Nicolae.

Totodată, astăzi, la ora 14.00, în ședința Comisiei comune de control a activității SRI, la inițiativa senatorului Marin Nicolae, Serviciul Român de Informații va prezenta un raport complet asupra situației privind răspândirea coronavirusului la nivel național, precum și dacă și în ce mod au fost alertate autoritățile la nivel național și local.

Am intrat în politică pentru a încerca să vin cu soluţii pentru mediul de afaceri. Ştiu foarte bine ce presupune să ţii în viaţă un business. Ştiu, de asemenea, cât de greu este să înfiinţezi o nouă afacere în România anului 2020. Am pus, alături de Călin Popescu-Tăriceanu, bazele ALDE ca un partid al clasei mijlocii, al profesioniştilor din sectorul public şi privat, al întreprinzătorilor. Am reuşit, în ultimii ani, să introducem în Codul Fiscal măsurile de relaxare fiscală apreciate de antreprenoriat.
Totuşi, nu e suficient. Lucrurile trebuie să se transfere de la nivel central la nivel local. Antreprenorii de la nivel local trebuie să conlucreze cu cei de la nivel naţional pentru dezvoltarea sistemului antreprenorial românesc.
Alegerile din acest an ar trebui să fie un punct de plecare în a discuta despre soluţii pentru antreprenorii tineri, dar şi pentru cei care investesc de ani buni. Avem nevoie, în Galaţi, de o strategie pe termen lung, de o viziune pentru dezvoltarea antreprenoriatului local, asta dacă vrem să creştem, să avem locuri noi de muncă şi bine plătite.
Vorbesc despre susţinerea mediului de afaceri şi identificarea de soluţii pentru că în analiza Forbes Best Cities 2019, Galaţiul a căzut de pe locul 33 în 2018 pe locul 36 din 40. Aceasta este o statistică ce trebuie luată în seamă şi trebuie să aibă loc o analiză la nivelul factorilor de decizie.
Sunt de părere că Galaţiul poate să îşi atingă potenţialul său economic, însă doar dacă vor fi identificate acele măsuri care să atragă investitorii, care să ducă la creşterea veniturilor cetăţenilor şi la scăderea şomajului. În perioada următoare voi face o scurtă prezentare a acelor soluţii pe care eu şi colegii mei din ALDE Galaţi le propunem.

PREŞEDINTE DISPOZIŢIA NR. 172

din 14 februarie 2020

 

privind: convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean Galaţi pentru joi, 20 februarie 2020, ora 1200, la sediul Consiliului Judeţean Galaţi din str. Eroilor nr. 7 B, sala mare

Costel Fotea, Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi;

Având în vedere referatul de fundamentare al secretarului judeţului Galaţi;

Având în vedere prevederile art. 179 alin. (1), (2) lit. a), (6) şi ale art. 134 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ;

Având în vedere prevederile art. 190 alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

În baza prevederilor art. 196 alin. (1) lit. b) din Codul administrativ,

D I S P U N E:

Art.1. Se convoacă în şedinţă ordinară Consiliul Judeţean Galaţi pentru joi, 20 februarie 2020, ora 1200, la sediul Consiliului Judeţean Galaţi din str. Eroilor nr. 7 B, sala mare, cu următorul proiect al ordinii de zi:

  • 1. Constatarea încetării de drept, prin demisie, înainte de expirarea duratei normale, a mandatului de consilier judeţean al domnului Cristovici Viorel
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 2. Validarea mandatului de consilier judeţean al domnului Angelu Hulea.
  • Iniţiator:

    Comisia de validare

  • 3. Depunerea jurământului.
  • 4. Constatarea încetării de drept, prin demisie, înainte de expirarea duratei normale, a mandatului de consilier judeţean al domnului Sorin Creţu.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 5. Validarea mandatului de consilier judeţean al domnului Iulian Iosif.
  • Iniţiator:

    Comisia de validare

  • 6. Depunerea jurământului.
  • 7. Acordarea titlului de „Cetăţean de Onoare al judeţului Galaţi” domnului prof. univ. dr. ing. Ghiță BÂRSAN.
  • Iniţiatori:

    Costel Fotea 

  • 8. Acordarea titlului de „Cetăţean de Onoare al judeţului Galaţi” domnului prof. dr. ing. Cătălin FETECĂU.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 9. Aprobarea închiderii Centrului de pregătire pentru o viaţă independentă „Dragoş” din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 10. Aprobarea reorganizării Centrului de recuperare şi reabilitare a persoanelor adulte cu handicap nr. 1 din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi în Centrul de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi nr. 1.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 11. Aprobarea reorganizării Centrului de recuperare şi reabilitare a persoanelor adulte cu handicap nr.2 din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi în Centrul de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi nr. 2.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 12. Aprobarea reorganizării Centrului de îngrijire şi asistenţă „Elena” din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi în Centrul de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi „Elena”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 13. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi nr. 1 din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 14. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi nr. 2 din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 15. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi „Elena” din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 16. Aprobarea organigramei şi a statelor de funcţii ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 17. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 18. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Barcea (U.A.T. a comunei Barcea) .
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 19. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Brăhășești (U.A.T. a comunei Brăhășești).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 20. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Braniștea (U.A.T. a comunei Braniștea).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 21. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Cerţeşti (U.A.T. a comunei Cerţeşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 22. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Cosmești (U.A.T. a comunei Cosmești).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 23. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Folteşti (U.A.T. a comunei Folteşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 24. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Gohor (U.A.T. a comunei Gohor).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 25. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Nicoreşti (U.A.T. a comunei Nicoreşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 26. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Oancea (U.A.T. a comunei Oancea).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 27. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Poiana (U.A.T. a comunei Poiana).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 28. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Scânteiești (U.A.T. a comunei Scânteiești).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 29. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Schela (U.A.T. a comunei Schela).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 30. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2020 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Șendreni (U.A.T. a comunei Șendreni).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 31. Modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă “Sf. Apostol Andrei” Galaţi, spital din reţeaua Consiliului Judeţean Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 32. Aprobarea Ghidului de finanţare şi a formularelor necesare în vederea acordării de finanţări nerambursabile din bugetul Judeţului Galaţi pentru activităţi nonprofit de interes judeţean (pentru proiecte sociale), conform prevederilor Legii nr.350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 33. Aprobarea Programului pentru acordarea de finanţări nerambursabile în anul 2020 din bugetul Judeţului Galaţi, pentru activităţi nonprofit de interes judeţean (pentru proiecte sociale), conform prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 34. Aprobarea parteneriatului dintre UAT Județul Galați prin Consiliul Judeţean Galaţi și Palatul Copiilor Galați în vederea organizării a unor activități extracurriculare de interes județean
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 35. Aprobarea asocierii dintre UAT Judeţul Galaţi prin Consiliul Județean Galați şi Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, în vederea organizării, la Galați, a Forumului de Cooperare în regiunea Dunării.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 36. Aprobarea valorii totale a proiectului «Extindere, modernizare și dotare a Unității Primiri Urgențe, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Galați».
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 37. Modificarea Hotărârii Consiliului Județean Galați nr. 112 din 31 mai 2018 privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiect pentru realizarea obiectivului «Extindere, reabilitare, modernizare și dotare Ambulatoriu Integrat de Specialitate al Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei”».
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 38. Modificarea Hotărârii nr. 114 din 31 mai 2018 privind aprobarea proiectului ”Extindere, reabilitare, modernizare și dotare Ambulatoriu Integrat de Specialitate al Spitalului de Pneumoftiziologie Galați” și a cheltuielilor legate de acesta.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 39. Modificarea Hotărârii Consiliului Județean Galați nr. 269 din 28 noiembrie 2019 privind aprobarea valorii totale a proiectului «Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați».
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 40. Aprobarea Planului anual de evoluție a tarifelor și taxei speciale a serviciului de salubrizare aferent proiectului „Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Galați”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 41. Aprobarea acordurilor de parteneriat între UAT Județul Galați prin Consiliul Județean Galați și Consiliul Local Vilcovo, Regiunea Odessa, Ucraina, Consiliul Raional Cantemir, Republica Moldova, Consiliul Local Kutaisi, Republica Georgia și UAT Județul Constanța prin Consiliul Județean Constanța în vederea implementării proiectului ”Escapeland – Joint Development and Promotion of Active Tourism in the Black Sea Basin” (”Escapeland – Dezvoltare și promovare în comun a Turismului Activ în Bazinul Mării Negre”) .
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 42. Modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 257/28.11.2019 privind modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 168/2019 privind aprobarea Proiectului Tehnic şi Documentaţia de Execuţie privind realizarea obiectivului de investiţie: „EXTINDERE, MODERNIZARE ŞI DOTARE A UNITĂŢII DE PRIMIRI URGENŢE, SPITALUL CLINIC JUDEŢEAN DE URGENŢĂ SF. APOSTOL ANDREI - GALAŢI”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 43. Modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 40/30.01.2020 privind aprobarea Proiectului Tehnic şi Documentaţia de Execuţie privind realizarea obiectivului de investiţie „EXTINDERE, REABILITARE, MODERNIZARE şi DOTARE AMBULATORIU INTEGRAT de SPECIALITATE al SPITALULUI CLINIC JUDEŢEAN de URGENŢĂ Sf. APOSTOL ANDREI GALAŢI”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 44. Aprobarea indicatorilor tehnico-economici, şi Proiectul Tehnic privind realizarea obiectivului: „Panou siglă luminoasă Secţia Radioterapie din Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sf. Apostol Andrei Galaţi”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 45. Aprobarea indicatorilor tehnico economici rezultaţi din SF (Studiu de Fezabilitate) privind realizarea obiectivului de investiţie: Amenajare spaţii de creaţie plastică şi expoziţii în aer liber – Muzeul de Artă Vizuală Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 46. Modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 197/30.09.2019 privind aprobarea Proiectului Tehnic şi Documentaţia de Execuţie privind realizarea obiectivului de investiţie: „EXTINDERE, MODERNIZARE ŞI DOTARE AMBULATORIU INTEGRAT DE SPECIALITATE AL SPITALULUI DE PNEUMOFTIZIOLOGIE” Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea 

  • 47. Aprobarea proiectului tehnic și detaliilor de execuție pentru realizarea obiectivului de investiţii „LUCRĂRI DE REFACERE PODURI ȘI DRUMURI JUDEȚENE AFECTATE DE CALAMITĂȚI NATURALE 2018, JUDEȚUL GALAȚI”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 48. Darea în folosință gratuită Arhiepiscopiei Dunării de Jos, pe perioada existenței construcției, a terenului în suprafață de 200 m2, aflat în domeniul public al județului Galați și în administrarea Spitalului Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați, situat în municipiul Galați, str. Traian nr. 393, în vederea construirii unei capele.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 49. Darea în folosinţă gratuită pe termen limitat a unor bunuri, aparţinând domeniului privat al judeţului Galaţi, către Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 50. Aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Societății Cons Management Parc de Soft SRL Galați, pe anul 2020.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 51. Repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a sumei de 11.002 mii lei reprezentând sume defalcate din TVA în vederea finanţării cheltuielilor privind drumurile județene pe anul 2020.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 52. Aprobarea bugetului local al Judeţului Galaţi și al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii pe anul 2020 şi estimările pe anii 2021-2023.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 53. Rapoarte, informări, întrebări, interpelări, diverse.
  • Art.2. Proiectele de hotărâri însoţite de materialele de fundamentare, rapoartele şi informările, vor fi comunicate în format electronic consilierilor judeţeni cel târziu până la data comunicării prezentei dispoziţii.

    Art.3. Comisiile de specialitate care sunt abilitate să avizeze proiectele de hotărâre supuse dezbaterii sunt indicate în fiecare proiect de hotărâre în parte, în funcţie de aria de competenţă a comisiei respective.

    Art.4. Consilierii judeţeni pot depune amendamente asupra proiectelor de hotărâri supuse dezbaterii, în baza prevederilor art. 138 alin. (12) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ.

    Art.5. Prezenta dispoziţie va fi adusă la cunoştinţă publică prin mass-media, va fi afişată la sediul şi pe pagina de internet a Consiliului Judeţean Galaţi.

    P R E Ş E D I N T E,

    Costel Fotea

     

        Contrasemnează pentru legalitate:

          Secretarul General al Judeţului  

                           Ionel Coca

    Galaţiul are nevoie să găsească soluţii prin care să asigure tinerilor continuitatea în învăţământ, să asigure un mediu educaţional care să îi dezvolte pe copiii noştri. De aceea, sunt de părere că o reformă profundă a sistemului de învăţământ, pornită de la nivel local, este soluţia optimă. De ce? Pentru că educaţia este soluţia pentru cele mai multe probleme ale societăţii noastre. Sistemul actual de învăţământ nu funcţionează aşa cum ar trebui. Motivul se regăseşte în lipsa viziunii şi a curajului de a schimba sistemul într-un mod radical. Mereu aşteptăm lumină de la centru, de la Guvern sau Parlament. Lucrurile pot fi rezolvate şi începând de la nivel local.

    Mulţi dintre noi fac parte din generaţia celor care au mers la şcoală în uniformă şcolară şi ne-am putut concentra mai mult pe învăţătură şi mai puţin pe jeanşii „de firmă” pe care i-ar fi putut avea vreun coleg de al nostru. Cu toate acestea, în prezent, impunerea unei uniforme şcolare este greu de realizat atât timp cât mulţi părinţi nu şi-ar permite din punct de vedere financiar această cheltuială. Dar dacă sub o formă sau alta s-ar găsi o metodă de a sprijini părinţii să aloce o parte din alocaţie pentru achiziţionarea acestor uniforme, ar fi o idee bună ca elevii să poarte din nou uniformă? Cred că şcolile şi părinţii ar trebui să discute în mod serios dacă o eventuală revenire la uniformele şcolare pentru elevii din şcolile gălăţene ar fi un factor benefic pentru copii.

    Uniforma şcolară are o tradiţie îndelungată în multe ţări ale lumii. Găsim uniforme şcolare în Marea Britanie, Australia sau Japonia. De asemenea, s-ar micşora diferenţele între diferite statuturi sociale, iar situaţiile penibile în care copiii se simt frustraţi de modul în care se îmbracă ar dispărea. Mai mult, e mai simplu pentru părinţi să îşi pregătească copiii pentru şcoală.

    Vă invit să dezbatem împreună acest subiect pe pagina mea de facebook https://www.facebook.com/CristianDimaOficial/.

    Alerta medicală globală cu privire la răspândirea coronavirusului nu poate fi ignorată de către autorităţile statului român, dar nici de către noi, aici, în judeţ. La nivel naţional, Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă (printre nenumăratele OUG adoptate marţi seara) cu privire la stocurile de urgenţă medicală, precum noul coronavirus din China.

    Însă, până în momentul de faţă, aici, în judeţ, ne mişcăm greu. Gălăţenii trebuie să fie informaţi de Consiliul Judeţean sau de Prefectura Galaţi cum se acţionează în acest sens. Nu trebuie doar presa să fie activă şi să anunţe că cinci cetăţeni chinezi şi opt români, întorşi în Galaţi din China, sunt ţinuţi în carantină de Direcţia de Sănătate Publică Galaţi, pentru a exclude posibilitatea infecţiei cu noul coronavirus.

    În acest sens, solicit public autorităţilor judeţene să vină cu o serie de precizări referitoare la pregătirea pentru această urgenţă medicală.
    1) Care sunt măsurile luate la nivelul judeţului Galaţi cu privire la coronavirus?
    2) Există şi alţi cetăţeni care au venit în judeţul Galaţi din China şi despre care nu s-a vorbit public?
    3) De ce nu a existat o informare publică a cetăţenilor judeţului Galaţi cu privire la cele 13 persoane ţinute în carantină? Conform datelor din presă, primele măsuri de punere în carantină a persoanelor sosite în Galaţi din China au fost luate încă de pe 29 ianuarie, DSP Galaţi nu a anunţat acest fapt până pe 6 februarie. Nu consider normală această situaţie!
    4) De ce sunt reţinute în comunicarea publică autorităţile judeţene? De ce nu vin cu un mesaj real care să arate ce se întâmplă de fapt, să liniştească populaţia în contextul crizei mondiale generată de coronavirus?

    Aşteptăm cu toţii un răspuns din partea autorităţilor judeţene, care până acum am văzut că sunt luate prin surprindere de tot ce vine asupra lor: zăpadă, criză medicală, etc. Asta în condiţiile în care despre coronavirus se discută de câteva săptămâni bune, iar Galaţiul are un port la Dunăre, iar în cazul zăpezii, suntem în plină iarnă!

    În ultimii 30 de ani am asistat la o continuă reformă în sistemul educaţional. Ce au adus aceşti 30 de ani? Multe probleme pentru sistemul educaţional: finanţare sub nivelul la care ar trebui să fie, profesori care nu sunt plătiţi la adevărata lor valoare, lipsa de adaptare a programelor şcolare la realitatea în care trăim. 

    De aceea consider că trebuie să asigurăm profesorilor un parcurs al carierei care să le redea demnitatea, iar elevii să fie înzestraţi cu competenţe şi cunoştinţe prin metode moderne şi flexibile, adaptate astfel încât să le dezvolte personalitatea şi să-i pregătească pentru viitorul lor profesional. Trebuie să reconstruim sistemul instituţional şi administrativ despre care se poate spune că este depăşit din toate punctele de vedere.

    Fără un plan concret de acţiuni care să unească toate eforturile politice şi instituţionale spre reuşită, nu vom putea construi un sistem de educaţie competitiv şi modern. O reformă sănătoasă a educaţiei se poate produce dacă schimbările pe care le vom avansa se vor ghida după două principii importante: predictibilitate şi flexibilitate. 

    Sunt convins că un sistem de educaţie modern şi eficient poate fi construit de directori ai şcolilor, profesionişti şi cu viziune. Este important ca toţi managerii şcolari să aibă în vedere trunchiul comun din curriculum şcolar, dar fiecare manager să aibă şi libertatea să îşi pună amprenta, viziunea asupra acestuia. 

    Avem nevoie de o reformă radicală a educaţiei, ale cărei rezultate se vor putea resimţi într-un interval de aproximativ 10-15 ani şi care va pregăti noile generaţii pentru viitor. Însă, această reformă o putem face începând de la nivel local, prin implicarea autorităţilor locale. De aceea, avem nevoie de primari şi preşedinţi de Consiliu Judeţean deschişi către reformarea învăţământului şi adaptarea lui la realităţile curente. 

    Consider că sunt multe lucruri pe care le putem face pentru şcolile noastre, însă le voi detalia ulterior. Cred că putem veni cu soluţii pe partea de infrastructură şcolară, de asigurarea de materiale de care elevii şi profesorii au nevoie, dar în acelaşi timp trebuie să venim cu soluţii care să facă şcoala să fie pe placul elevilor, să îi ţină concentraţi pe şcoală, pe învăţătură.

    Pagina 1 din 4