Nicoleta Rogojină

Nicoleta Rogojină

Fostul prefect al Galaţiului, Gabriel-Aurelian Panaitescu a atacat în contencios administrativ  Hotărârea de Guvern (HG 937/09 septembrie 2021) prin care a fost eliberat din funcţia de prefect, iar instanţa a decis să suspende această hotărâre.

Astăzi, 17 ianuarie 2022, magistraţii Curţii de Apel Galaţi au admis cererea de suspendare executare act administrativ H.G. nr. 937/09.09.2021, soluţia instanţei fiind următoarea: ”Respinge excepţiile invocate ca nefondate. Admite acţiunea. Dispune suspendarea executării HG nr. 937/09.09.2021 publicată în M. Of. nr. 864/09.09.2021, până la soluţionarea litigiului în fond. Obligă pârâţii în solidar la plata cheltuielilor de judecată către reclamant în cuantum de 3050 lei. Cu recurs. pronunţată azi 17.01.2022, soluţia urmând a fi pusă la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei”.

Potrivit legislaţiei, hotărârea prin care se pronunţă suspendarea este executorie de drept. Ea poate fi atacată cu recurs, însă recursul nu este suspensiv de executare.

Gabriel Panaitescu a fost numit în funcţia de prefect pe data de 03 martie 2021, cu susţinerea USR, iar în luna septembrie, după ce USR a ieşit de la guvernare, acesta a fost eliberat din funcţie. Fotoliul de prefect a rămas liber, iar atribuţiunile au fost preluate de subprefectul Paul Cristea, până săptămâna trecută când a fost numit un nou prefect susţinut de PSD, în persoana lui Claudiu Sorin Gavril.

Gabriel Panaitescu nu a răspuns, în această seară, la telefon pentru a-şi exprima punctul de vedere.

 

Ştire în curs de actualizare...

În această seară (12 ianuarie 2022), s-a oficializat numirea noului prefect de Galaţi, în persoana lui Claudiu-Sorin Gavril, aşa cum Monitorul de Galaţi a anunţat în luna decembrie 2021, în articolul Cine se pregăteşte să ocupe fotoliul de prefect al judeţului Galaţi.

În Monitorul Oficial nr. 35 a fost publicată hotărârea Guvernului României de eliberare din funcţie a subprefectului Paul Cristea care avea şi atribuţiuni de prefect, iar în fotoliul de subprefect astfel eliberat va fi ocupat de Veronica Macri, susţinută de minoritatea elenă şi care a mai deţinut acestă funcţie la Brăila.

Cealaltă funcţie de subprefect rămâne în continuare ocupată de Andra Mihaela Costache.

Ceremonia de învestire şi depunerea jurământului de către cei doi nou numiţi va avea loc joi, 13 ianuarie 2021, la ora 10.00.

Consiliul de Administraţie al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi s-a reunit astăzi, 05 august 2021, pentru a aproba numirea noului director al companiei. Este vorba despre Nicolae Vizinteanu, administrator şi general manager la  Romanel International Group SA , Port Brăila care, începând din 09 august 2021 va prelua această funcţie după ce directorului anterior, Alexandru Şerban, îi expiră mandatul în data de 08 august 2021. Detalii în articolul ”Se schimbă directorul şi la APDM Galaţi”.

Pentru a afla mai multe informaţii despre noul director al APDM Galaţi, l-am întrebat pe deputatul USR, Bogdan Rodeanu, ce ştie despre noul director. 

”Aşa cum ne-am asumat, am venit cu propuneri de oameni profesionişti, cu experienţă în domeniu. Nicolae Vizinteanu este un foarte bun profesionist, cu o vastă experienţă în domeniul naval. Un om corect, coerent, un profesionist şi cu un grad înalt de expertiză în domeniul naval”, ne-a declarat deputatul USR, Bogdan Rodeanu. 

Nicolae Vizinteanu a deţinut funcţia de manager al SC Romanel International Group SA , Port Brăila, din 2003 până în 2016, iar din 2016 şi până în prezent acesta a fost administrator şi general manager al SC Port Romanel SRL având ca principală atribuţie managementul portului din punct de vedere operaţional, tehnic, comercial şi financiar.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a mai eliminat unul dintre subiecţii stenogramelor discuţiilor înregistrate în biroul său în care deputatul PNL George Stângă îi cerea ministrului să-i menţină în funcţii pe directorii AFDJ şi APDM Galaţi.  Dacă în urmă cu mai bine de o săptămână Monitorul de Galaţi relata despre cum ”A fost schimbat directorul AFDJ Galaţi”, iată că aşa cum am preconizat, a venit şi rândul directorului de la APDM, Alexandru Şerban. ”Din păcate, în urma deciziei Consiliului de Administraţie, drumul meu alături de APDM se încheie pe 8 august. Mi-ar fi plăcut să pot continua proiectele începute însă, aşa cum spun cei de la The Rolling Stones, în celebra lor melodie, "You can't always get what you want". Sunt sigur că în viitor, mă aşteaptă multe alte provocări, pe care le aştept cu entuziasm. Legat de toată activitatea mea din această perioadă, pot spune că sunt mândru de reuşitele pe care le-am avut alături de echipa APDM şi mă declar onorat să fac parte din acest colectiv de profesionişti. Am reuşit într-o scurtă perioadă de timp să repunem pe picioare anumite proiecte, să avansăm stadiile altora şi să creăm unele noi. Se pot face mai multe lucruri din postura de director APDM? Cu siguranţă! Însă este nevoie de stabilitate.  În ceea ce priveşte dezvoltarea oraşului nostru, acţiunile mele nu se vor opri aici şi voi face tot ce pot pentru a readuce Galaţiul în prim plan, acolo unde îi este locul”, a scris pe contul său de facebook, Alexandru Şerban. Rămâne de văzut dacă ministrul Transporturilor va aduce la conducere tot un penelist sau va proceda ca la AFDJ şi va numi un userist, aceasta fiind varianta cea mai probabilă. Astfel, PNL Galaţi pierde două funcţii importante de conducere ocupate prin numiri politice la nivel local, ceea ce deja provoacă nemulţumiri din ce în ce mai profunde printre liberali.

Zi mare pentru Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SAJ) Galaţi unde, astăzi, 28 iulie 2021, s-a marcat printr-un scurt ceremonial Ziua Naţională a Ambulanţei Române, zi sărbătorită în fiecare an pe data de 28 iulie. 

Timp de un minut au sunat sirenele, s-a intonat imnul de stat şi apoi s-a intonat imnul Ambulanţei. În acest an s-au împlinit 115 ani de la înfiinţarea ambulanţei în ţara noastră serviciu care initial s-a numit Serviciul de Salvare şi era functional doar in Bucuresti. Apoi serviciul s-a extins în restul ţării. La Palatul Cotroceni, miercuri seară, preşedintele Klaus Iohannis v-a decora medici şi asistenţi medicali de la serviciile de ambulanţă din întreaga ţara. Printre aceştia se număr un medic şi un asistent medical al SAJ Galaţi. 

“Totdeauna şi tuturor, gata pentru ajutor” este deviza noastra încă de la înfiinţare, din anul 1906, şi în fiecare zi încercăm să alinăm suferinţele semenilor noştri, cât de bine putem. Serviciul de Salvare din România a fost printre primele din Europa şi deci avem o tradiţie bună pe care încercăm s-o ducem mai departe. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Galaţi este unul din serviciile din România unde se  pregătesc şi fac practică studenţi din cadrul Facultăţilor de Medicină Generală, de Asistenţă Medicală Generală, Farmacie, etc, de la Universitatea “Dunărea de Jos Galaţi”, a precizar dr. Mihai Polinschi, SAJ Galaţi.

 

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi a adoptat astăzi, 03.04.2021, următoarele măsuri:

1. Începând cu data de 04.04.2021, ora 00.00, pentru unităţile administrativ teritoriale Corni, Suceveni şi Vârlezi, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori, vor fi aplicate, pentru o perioadă de 14 zile, măsurile prevăzute în Hotărârea de Guvern nr. 293 din 10 martie 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată şi completată cu Hotărârea de Guvern nr. 348 din 25 martie 2021;

2. Măsurile dispuse la pct. 1 vor fi reevaluate de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi, în urma analizei efectuate de către Direcţia de Sănătate Publică Galaţi, la expirarea termenului pentru care acestea au fost instituite.

3. Începând cu data de 03.04.2021 ora 18.00, pentru unitatea administrativ teritorială Vârlezi, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5 / 1.000 de locuitori, va fi interzisă circulaţia persoanelor în afara locuinţei / gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă  şi duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00, cu următoarele excepţii:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă / gospodărie şi locul / locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

4. La nivelul unităţii administrativ teritorială Vârlezi se instituie obligaţia pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private să îşi organizeze şi desfăşoare activitatea în cursul săptămânii în zilele de luni până joi inclusiv în intervalul orar 05.00 – 21.00;

5. Se instituie ca, prin excepţie de la prevederile pct. 4, în intervalul orar 21.00 – 05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

6. În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, se instituie obligaţiei pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, să îşi organizeze şi desfăşoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05.00 – 18.00;

7. Prin excepţie de la prevederile pct. 6, în intervalul orar 18.00 – 05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. 

8. Prin excepţie de la prevederile pct. 4 şi pct. 6, unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi desfăşoară activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară. 

9. La nivelul unităţii administrativ teritorială Vârlezi se suspendă activitatea în spaţii închise pentru operatorii economici în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness.

10. la nivelul unităţii administrativ teritorială Vârlezi se permite circulaţia persoanelor în afara locuinţei / gospodăriei, în perioada 3 aprilie - 4 aprilie 2021, în intervalul orar 20.00 – 02.00 pentru deplasarea şi participarea la slujbele religioase;

11. La nivelul unităţii administrativ teritoriale Valea Mărului, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3 / 1.000 de locuitori, se ridică restricţiile pentru incidenţă cumulată la 14 zile mai mare de 4/1.000 de locuitori.

Cele două campanii, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi şi Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi, au administratori provizorii de ani de zile. La cele două companii nu s-au mai organizat concursuri pentru ocuparea funcţiilor de conducere, iar numirile au fost făcute doar pe criterii politice. Partidul care a numit ministrul Transporturilor, a numit şi directorii precum şi administratorii provizorii adică membrii Consiliului de Administraţie. În acest moment, portofoliul Transporturilor fiind deţinut de USR, ministrul de resort, Cătălin Drulă, a făcut numirile unei noi serii de administratori provizorii la cele două companii aflate sub autoritatea ministerului Transporturilor. În plus, mandatele membrilor Consiliilor de Administraţie numiţi de PNL expiraseră, unele din februarie, altele luna aceasta.

”Cătălin Drulă este unul dintre cei mai buni miniștri ai României. A sprijinit Galaţiul prin alocări bugetare pentru investiţiile în desfăşurare, a rezolvat problema autorizaţiilor de construcţie pentru tot ce înseamnă conectare la Podul de la Brăila, a repus pe picioare proiectul terminalului trimodal din Port Bazinul Nou Galați, a desfiinţat mafia de la Metrorex şi repune pe picioare, zilnic, proiecte de infrastructură mare din România, de aceea sunt sigur că numirile de la APDM şi AFDJ sunt făcute cu toată responsabilitatea”. ne-a declarat preşedintele USR Galaţi, Bogdan Rodeanu.

Noii membri ai Consiliilor de Administraţie sunt următorii:

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi:
- Cătălin Ciupercă - director regional la OTP Bank, experienţă în domeniul bancar şi cunostinţe în zona navală, consultant financiar, a terminat Facultatea deŞtiinţe Economice Ovidius şi curs are şi un curs de 2 ani de CFA (Chartered Financial Analyst)
- Marius Stoicănescu - director la o companie de software şi ex-analist financiar şi auditor timp de 5 ani la KPMG (retea de firme de consultanţă şi audit), a terminat Academia de Studii Economice şi are un master de 2 ani în E-Business
- Georgiana Sîrbu - avocat, cu o experienţă de 10 ani în drept internaţional, a practicat avocatura la una din cele mai mari firme de avocatura din Bucuresti NNDKP, cunoaşte tehnologia BIM (building information modeling - digitalizare în construcţii), a terminat ASE secţia Economică şi Facultatea de drept la Universitatea Bucureşti
- Sorin Boldi - 20 de ani experienţă în avocatură, doctor în filozofie şi licenţiat în drept la Universitatea Bucureşti, a participat la proiecte privind dreptul în afaceri şi administraţie publică
- Bogdan Pîndaru - experienţă în zona navală, manager control calitate la Damen Galaţi, a terminat facultatea navală Dunărea de Jos din Galaţi

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi:
- Bogdan Spuza – Head of Strategy BNP Paribas, a fost Head of Product Management la BNP şi membru în Consiliul de Adminsitraţie al SN Plafar SA, director la BRD si Unicredit Tiriac Bank, expert în domeniul financiar-bancar
- Nicu Alexandrescu – Country Manager Norgips Romania (parte a grupului Knauf) din 2006, MBA la Milton Keynes in 2010, a terminat ASE Management.
- Sonia Vlad – expert în zona financiară de investiţii, a fost analist financiar la Citco Fund Services şi Associate la Brown Brothers Harriman (companie de private banking şi investment management), a studiat la University College Dublin
- Valentin Stănciulescu – Business Developer pe zona de parcuri industriale, Portfolio Manager la WDP (Warehouses de Pauw), a lucrat timp de 2 ani la UPS Supply Chain şi 5 ani la DHL International, a terminat SNSPA şi are acreditări în IATA/FIATA/CARGO Agent Course.

Zile multe în funcţii nu mai au nici actualii directori ai celor două companii, adică Alexandru Şerban (APDM) şi Sorin Creţu (AFDJ), ce urmează a fi schimbaţi în curând.

 

Halda de zgură de la Galaţi va fi închisă după mulţi ani în care s-au făcut tot felul de matrapazlâcuri pentru a o menţine în exploatare. Ultimul care a încercat să treacă cu vederea ce se întâmplă acolo, fostul ministru al Mediului, Costel Alexe, a fost acuzat de procurorii anticorupţie de luare de mită. Monitorul de Galaţi a relatatpe larg acuzaţiile în articolul Halda de zgură de la Galaţi a adus fostului ministru Costel Alexe tone de tablă, ţeavă şi un dosar penal.

Combinatul siderurgic Liberty Galaţi s-a văzut nevoit să continue procedurile de închidere acestui depozit de deşeuri şi a solicitat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Galaţi emiterea acordului de mediu pentru ”Închidere depozit de deşeuri nepericuloase Halda de zgură din cadrul Liberty Galaţi SA” şi ”Stabilizare mal drept curs de apă Mălina”. Potrvit procedurilor a fost în dezbatere publică rapoartele privind impactul asupra mediului pentru cele două proiecte.

Halda de zhură de la Galaţi este unul dintre cele 68 depozite neînchise pentru care statul român a fost condamnat de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, în anul 2018, pentru neîndeplinirea obligaţiei asumate ca stat membru al UE de a le închide cât mai repede. 

În 2020, s-a emis Autorizaţia Integrată de Mediu nr.1/2015 revizuită în care se prevede că programul de  procesare a zgurii existente pe  amplasament este eşalonat până inclusiv anul 2022, în anul 2023 urmând a se executa lucrările de închidere şi ecologizare a Haldei de zgură. În  prezent, pe halda de zgură se desfăşoară activităţi accelerate de procesare a zgurii rămase, de către două firme subcontractate  de LIBERTY GALAŢI  S.A., respectiv Phoenix Slag Services Galaţi şi GSWI Galaţi.

Instabilităţile taluzelor datorate amplasării şi exploatării haldei de zgură au condus în timp la modificarea şi strangularea canalului Mălina  către versanţii vestici şi de asemenea la înmuierea zonelor amonte ale versanţilor alcătuiţi din loess, la activarea alunecărilor vechi, cât şi la scăderea stabilităţii zonei vestice.

Suprafaţa haldei este de circa 110 hectare şi are o capacitate de 54 milioane de tone.

 

Duminică, 07 Februarie 2021 20:27

Atenţie, şoferi! Cod galben de POLEI

Pentru perioada 07 februarie 2021, ora 12:00 – 08 februarie, ora 20:00, Administraţia Naţională de Meteorologie a emis un cod galben de polei în Moldova. Temporar, vor fi precipitaţii predominant sub formă de ploaie şi burniţă, iar pe arii extinse se va semnala polei, la început, în sudul regiunii, apoi mai ales în nord şi centru.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) face un apel la conducătorii auto să circule cu atenţie şi prudenţă, să adapteze viteza la condiţiile din trafic, să aibă autovehiculele echipate corespunzător pentru condiţii de iarnă şi să se informeze în prealabil cu privire la condiţiile de trafic din zonele tranzitate.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 şi pot accesa pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro - DISPECERAT - Situatia Drumurilor Naţionale, dar şi pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ şi de TWITTER, @CNADNR.

Pe 23 septembrie 2020, au venit la Galaţi premierul de atunci al României, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, împreună cu reprezentanţii CNAIR şi ai firmei care a câştigat licitaţia pentru execuţia lucrărilor să semneze cu mare fast contractul pentru construcţia Variantei Ocolitoare a municipiului Galaţi. Evenimentul a avut loc la marginea localităţii Braniştea şi a participat jumătate din organizaţia PNL Galaţi aflată în plină campanie electorală. Numai că atunci era numai începutul semnării contractului! 

Potrivit informaţiilor obţinute de Monitorul de Galaţi de la CNAIR, semnarea acestui contract a durat aproape 4 luni de zile. Reporterii noştri au descoperit această ”minune” a birocraţiei din România, după ce un portal naţional de ştiri a publicat zilele trecute un articol în care se spunea că pe data de 14 ianuarie 2021 s-a semnat acelaşi contract de care Galaţiul ştia că a fost semnat pe 23 septembrie 2020. Pentru a lămuri dilema, am solicitat CNAIR să ne lămurească dacă este vorba despre acelaşi contract care s-a semnat în septembrie sau poate colegii din presa naţională au o informaţie eronată.

Răspunsul primit, deşi s-a încercat a fi sofisticat tocmai pentru a nu spune direct adevărul, este absolut şocant: semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Variantei Ocolitoare a Galaţiului (Centura Mare) a durat 4 luni de zile!

Redăm, în continuare, răspunsul primit de la CNAIR, în integralitate:

”În data de 23.09.2020, Autoritatea contractantă a initiat procesul administrativ de semnare a contractului în cauză, întrucat nu au fost depuse contestaţii în cadrul procedurii de atribuire. Astfel, la data de 23.09.2020 a fost semnat primul document al contractului de lucrări, respectiv Acordul Contractual, document prevăzut la Sub-clauza 3.1 din Clauza 3 Ordinea de precedenţă a documentelor contractuale, din cadrul Condiţiilor Generale pentru contractele de proiectare şi execuţie de lucrări, aprobate prin H.G. nr. 1/2018, urmând ca, în perioada ulterioară iniţierii procesului administrativ să se parcurgă toţi paşii procedurali privind finalizarea semnării contractului.

În acest sens, precizăm că acest contract de lucrări (emis în 3 exemplare originale), care face obiectul prezentului act, însumeaza 8 volume, cca. 3.500 pagini, pentru fiecare exemplar, fiind astfel un volum considerabil de documente care au trebuit iniţializate şi ştampilate (pe fiecare pagină), de ambele părţi, conform reglementărilor în vigoare. Acest proces este specific fiecărui contract de achiziţie publică în parte, atribuit la nivelul C.N.A.I.R. S.A., în calitate de Autoritate Contractantă.

Totodată, în cadrul finalizării procesului administrativ de semnare a contractului asupra căruia s-a realizat interpelarea, a fost necesară şi identificarea concretă a sursei de finanţare şi implicit, obţinerea tuturor aprobărilor din partea Ordonatorului Principal de Credite.

De asemenea, tot în acest context, considerăm necesar să aveţi în vedere şi situaţia la nivel national a localităţilor carantinate, în perioada pandemiei din anul 2020, care a condus la întârzieri în finalizarea procesului de semnare a contractului. Aşadar, este vorba despre acelaşi proiect pentru Galaţi”.

Varianta Ocolitoare a municipiului Galaţi ar trebui să fie proiectată pe parcursul a 12 luni şi executată pe parcursul a 42 de luni, de către Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, aşa cum cotidianul nostru a relatat în articolul „A fost desemnat câştigătorul pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi“, perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 luni, iar valoarea se va ridica la aproximativ 1,2 miliarde lei.

Foto din 23 septembrie 2020

Pagina 2 din 15