Nicoleta Rogojină

Nicoleta Rogojină

Ministrul Economiei Florin Spătaru a fost vineri, 06 mai 2022, la Galaţi, a făcut o vizite de lucru la o serie de obiective economice precum Combinatul Siderurgic Liberty Galaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi, Zona Liberă, Parcul Industrial şi Platforma Multimodală. Pe tot parcursul vizitei, ministrul a fost însoțit de Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea și de Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu.

“Dezvoltarea Galaţiului depinde de parteneriate reale şi active între autorităţile centrale, locale şi marile companii angajatoare. Am vorbit astăzi despre oportunităţi de dezvoltare, în contextul conflictului militar de la graniţă, dar şi în contextul noilor provocări impuse de UE în ceea ce priveşte adaptarea activităţilor la noi condiţii de mediu”, a declarat ministrul Economiei.

După ce a vizitat obiective şi locaţiile în care Liberty Galaţi are planificate o serie de investiţii, Florin Spătaru a declarat: ”Nu au fost discuţii doar politically correct, că hai să vedem cât de frumoasă este situaţia, ci aplicate, despre impactul livrării materiilor prime, de unde pot fi aprovizionate, cum ne asigurăm că acest sânge industrial al economiei româneşti, oţelul, poate fi livrat şi putem asigura aprovizionarea tuturor beneficiarilor, astfel încât să nu avem situaţii de închideri de activitate, întreruperi sau probleme ce pot apărea pe întregul lanţ de livrare. Am explicat cum poate Ministerul Economiei să se implice, ţinând cont că este un minister al întregii economii româneşti, nu doar al economiei de stat (...) Am mai discutat despre locaţiile în care vor fi realizate următoarele investiţii ale Liberty şi despre blocajele pe care le avem în acest moment pe Fondul de Tranziţie Justă, pe proiecte care ar fi putut să ajute dezvoltarea economică localăAm discutat despre locaţiile în care vor fi realizate următoarele investiţii ale Liberty şi despre blocajele pe care le avem în acest moment pe Fondul de Tranziţie Justă".

La Şantierul Naval Damen Galaţi, ministrul Economiei a discutat cu conducerea companiei despre viitoarele proiecte, dar şi despre probleme. Acesta a spus că Şantierul a pierdut câteva comenzi, clienţii preferând şantiere din China. Cu toate acestea, există soluţii pentru a acoperi acest inconvenient. Florin Spătaru a afirmat că se poate lua în calcul şi varianta ca o parte din resursa umană din şantierul naval să fie detaşată pentru construcţia de transportoare blindate fiind vorba tot despre construcţii metalice, ministrul apreciind expertiza sudorilor din şantier. "“Cunosc foarte bine capacitatea de lucru a Şantierului Naval Damen, mai ales că acesta este locul unde am activat peste 20 de ani. Tocmai de aceea mi-ar plăcea să cred că putem face echipă şi pe viitor, întrucât ar putea exista oportunitatea ca Şantierul să furnizeze servicii de sudură, de exemplu, către industria de apărare, având în vedere deficitul de personal din acest sector industrial”, a spus ministrul aflat în vizită la Galaţi.

Pentru că ministrul Economiei vine din industria navală, consideră că are datoria să atragă atenţia Uniunii Europene asupra faptului că industria navală din România are nevoie de măsuri de sprijin pentru a rămâne pe piaţa de profil 

"Săptămâna viitoare voi avea o intervenţie în Parlamentul german, pentru a susţine măsurile pe care Europa trebuie să le ia pentru a păstra industria navală. Aceste măsuri trebuie să vină în contextul subsidiilor directe care sunt alocate de alte ţări din Asia, prin sprijinirea producătorilor europeni în a-şi păstra competitivitatea şi a rămâne pe piaţă. Dacă nu vom lua măsuri la nivel european pentru a păstra industria navală, transportul maritim va fi cu siguranţă afectat", a spus Florin Spătaru.

În Noaptea de Înviere, între orele 23.00 şi 1.30, pentru buna desfăşurare a manifestărilor religioase, se va închide circulaţia pe strada Domnească, tronson cuprins între str. Basarabiei şi str. Ep. M. Ştefănescu. Astfel, vor exista unele modificări privind transportul în comun, după cum urmează:

- Traseul 26: Semicursa cu plecare la ora 23.05 de la Gara CFR va fi deviată pe str. Basarabiei - str. Traian.

- Traseul 102. Semicursa cu plecare  la ora 22.28 din Micro 19 va fi anulată.

Semicursele cu plecare de la orele 22.13 şi 22.28 din Bariera Traian vor fi anulate. 

După fix o săptămână, prefectul de Galaţi, Claudiu Sorin Gavril, susţinut de PSD, a fost eliberat din funcţie. Aşa cum Monitorul de Galaţi a anunţat în premieră în articolul ŞOC la Prefectura Galaţi: Magistraţii au suspendat eliberarea din funcţie a fostul prefect Gabriel Panaitescu, timp de 3 zile Galaţiul a avut doi prefecţi, Claudiu Sorin Gavril şi Gabriel Panaitescu.

În această seară, Claudiu Sorin Gavril a fost eliberat din funcţie, iar mâine (20 ianuarie 2022), la ora 11.00, va avea loc ceremonia de învestire în funcţia de prefect a lui Gabriel Panaitescu.

Deşi Monitorul de Galaţi a solicitat insistent, în ultimele 3 zile, puncte de vedere din partea Guvernului şi a Ministerului de Interne cu privire la situaţia celor 2 prefecţi, până la această oră niciuna dintre cele două instituţii ale statului nu a găsit de cuviinţă să lamurească gălăţenii cum şi cine va fi eliberat din funcţie şi în baza căror prevederi legale astfel încât să nu se mai repete istoria.

UPDATE ora 20.00

Răspunsul Guvernului la solicitarea noastră a fost transmis la sfârșitul ședinței de Guvern din această seară, în care se precizează că a fost eliberat din funcție Claudiu Sorin Gavril și numit Gabriel Panaitescu.

”Există o listă de eliberări şi numiri ale prefecţilor şi subprefecţilor de la nivel naţional. Sunt doi prefecţi eliberaţi din funcţie, la Brăila şi Galaţi, un subprefect la Botoşani, 2 prefecţi numiţi la Brăila şi Galaţi şi 3 subprefecţi numiţi la Botoşani, doi dintre ei şi respectiv Prahova. Dacă doriţi, vă pot prezenta numele lor şi dacă nu, de asemenea, colegii de la comunicare vă pot prezenta lista completă a acestor eliberări din funcţie şi numiri”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, care a mai precizat: ”Guvernul României respectă deciziile instanţelor româneşti”.

Fostul prefect al Galaţiului, Gabriel-Aurelian Panaitescu a atacat în contencios administrativ  Hotărârea de Guvern (HG 937/09 septembrie 2021) prin care a fost eliberat din funcţia de prefect, iar instanţa a decis să suspende această hotărâre.

Astăzi, 17 ianuarie 2022, magistraţii Curţii de Apel Galaţi au admis cererea de suspendare executare act administrativ H.G. nr. 937/09.09.2021, soluţia instanţei fiind următoarea: ”Respinge excepţiile invocate ca nefondate. Admite acţiunea. Dispune suspendarea executării HG nr. 937/09.09.2021 publicată în M. Of. nr. 864/09.09.2021, până la soluţionarea litigiului în fond. Obligă pârâţii în solidar la plata cheltuielilor de judecată către reclamant în cuantum de 3050 lei. Cu recurs. pronunţată azi 17.01.2022, soluţia urmând a fi pusă la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei”.

Potrivit legislaţiei, hotărârea prin care se pronunţă suspendarea este executorie de drept. Ea poate fi atacată cu recurs, însă recursul nu este suspensiv de executare.

Gabriel Panaitescu a fost numit în funcţia de prefect pe data de 03 martie 2021, cu susţinerea USR, iar în luna septembrie, după ce USR a ieşit de la guvernare, acesta a fost eliberat din funcţie. Fotoliul de prefect a rămas liber, iar atribuţiunile au fost preluate de subprefectul Paul Cristea, până săptămâna trecută când a fost numit un nou prefect susţinut de PSD, în persoana lui Claudiu Sorin Gavril.

Gabriel Panaitescu nu a răspuns, în această seară, la telefon pentru a-şi exprima punctul de vedere.

 

Ştire în curs de actualizare...

În această seară (12 ianuarie 2022), s-a oficializat numirea noului prefect de Galaţi, în persoana lui Claudiu-Sorin Gavril, aşa cum Monitorul de Galaţi a anunţat în luna decembrie 2021, în articolul Cine se pregăteşte să ocupe fotoliul de prefect al judeţului Galaţi.

În Monitorul Oficial nr. 35 a fost publicată hotărârea Guvernului României de eliberare din funcţie a subprefectului Paul Cristea care avea şi atribuţiuni de prefect, iar în fotoliul de subprefect astfel eliberat va fi ocupat de Veronica Macri, susţinută de minoritatea elenă şi care a mai deţinut acestă funcţie la Brăila.

Cealaltă funcţie de subprefect rămâne în continuare ocupată de Andra Mihaela Costache.

Ceremonia de învestire şi depunerea jurământului de către cei doi nou numiţi va avea loc joi, 13 ianuarie 2021, la ora 10.00.

Consiliul de Administraţie al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi s-a reunit astăzi, 05 august 2021, pentru a aproba numirea noului director al companiei. Este vorba despre Nicolae Vizinteanu, administrator şi general manager la  Romanel International Group SA , Port Brăila care, începând din 09 august 2021 va prelua această funcţie după ce directorului anterior, Alexandru Şerban, îi expiră mandatul în data de 08 august 2021. Detalii în articolul ”Se schimbă directorul şi la APDM Galaţi”.

Pentru a afla mai multe informaţii despre noul director al APDM Galaţi, l-am întrebat pe deputatul USR, Bogdan Rodeanu, ce ştie despre noul director. 

”Aşa cum ne-am asumat, am venit cu propuneri de oameni profesionişti, cu experienţă în domeniu. Nicolae Vizinteanu este un foarte bun profesionist, cu o vastă experienţă în domeniul naval. Un om corect, coerent, un profesionist şi cu un grad înalt de expertiză în domeniul naval”, ne-a declarat deputatul USR, Bogdan Rodeanu. 

Nicolae Vizinteanu a deţinut funcţia de manager al SC Romanel International Group SA , Port Brăila, din 2003 până în 2016, iar din 2016 şi până în prezent acesta a fost administrator şi general manager al SC Port Romanel SRL având ca principală atribuţie managementul portului din punct de vedere operaţional, tehnic, comercial şi financiar.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a mai eliminat unul dintre subiecţii stenogramelor discuţiilor înregistrate în biroul său în care deputatul PNL George Stângă îi cerea ministrului să-i menţină în funcţii pe directorii AFDJ şi APDM Galaţi.  Dacă în urmă cu mai bine de o săptămână Monitorul de Galaţi relata despre cum ”A fost schimbat directorul AFDJ Galaţi”, iată că aşa cum am preconizat, a venit şi rândul directorului de la APDM, Alexandru Şerban. ”Din păcate, în urma deciziei Consiliului de Administraţie, drumul meu alături de APDM se încheie pe 8 august. Mi-ar fi plăcut să pot continua proiectele începute însă, aşa cum spun cei de la The Rolling Stones, în celebra lor melodie, "You can't always get what you want". Sunt sigur că în viitor, mă aşteaptă multe alte provocări, pe care le aştept cu entuziasm. Legat de toată activitatea mea din această perioadă, pot spune că sunt mândru de reuşitele pe care le-am avut alături de echipa APDM şi mă declar onorat să fac parte din acest colectiv de profesionişti. Am reuşit într-o scurtă perioadă de timp să repunem pe picioare anumite proiecte, să avansăm stadiile altora şi să creăm unele noi. Se pot face mai multe lucruri din postura de director APDM? Cu siguranţă! Însă este nevoie de stabilitate.  În ceea ce priveşte dezvoltarea oraşului nostru, acţiunile mele nu se vor opri aici şi voi face tot ce pot pentru a readuce Galaţiul în prim plan, acolo unde îi este locul”, a scris pe contul său de facebook, Alexandru Şerban. Rămâne de văzut dacă ministrul Transporturilor va aduce la conducere tot un penelist sau va proceda ca la AFDJ şi va numi un userist, aceasta fiind varianta cea mai probabilă. Astfel, PNL Galaţi pierde două funcţii importante de conducere ocupate prin numiri politice la nivel local, ceea ce deja provoacă nemulţumiri din ce în ce mai profunde printre liberali.

Zi mare pentru Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SAJ) Galaţi unde, astăzi, 28 iulie 2021, s-a marcat printr-un scurt ceremonial Ziua Naţională a Ambulanţei Române, zi sărbătorită în fiecare an pe data de 28 iulie. 

Timp de un minut au sunat sirenele, s-a intonat imnul de stat şi apoi s-a intonat imnul Ambulanţei. În acest an s-au împlinit 115 ani de la înfiinţarea ambulanţei în ţara noastră serviciu care initial s-a numit Serviciul de Salvare şi era functional doar in Bucuresti. Apoi serviciul s-a extins în restul ţării. La Palatul Cotroceni, miercuri seară, preşedintele Klaus Iohannis v-a decora medici şi asistenţi medicali de la serviciile de ambulanţă din întreaga ţara. Printre aceştia se număr un medic şi un asistent medical al SAJ Galaţi. 

“Totdeauna şi tuturor, gata pentru ajutor” este deviza noastra încă de la înfiinţare, din anul 1906, şi în fiecare zi încercăm să alinăm suferinţele semenilor noştri, cât de bine putem. Serviciul de Salvare din România a fost printre primele din Europa şi deci avem o tradiţie bună pe care încercăm s-o ducem mai departe. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Galaţi este unul din serviciile din România unde se  pregătesc şi fac practică studenţi din cadrul Facultăţilor de Medicină Generală, de Asistenţă Medicală Generală, Farmacie, etc, de la Universitatea “Dunărea de Jos Galaţi”, a precizar dr. Mihai Polinschi, SAJ Galaţi.

 

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi a adoptat astăzi, 03.04.2021, următoarele măsuri:

1. Începând cu data de 04.04.2021, ora 00.00, pentru unităţile administrativ teritoriale Corni, Suceveni şi Vârlezi, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori, vor fi aplicate, pentru o perioadă de 14 zile, măsurile prevăzute în Hotărârea de Guvern nr. 293 din 10 martie 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, modificată şi completată cu Hotărârea de Guvern nr. 348 din 25 martie 2021;

2. Măsurile dispuse la pct. 1 vor fi reevaluate de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi, în urma analizei efectuate de către Direcţia de Sănătate Publică Galaţi, la expirarea termenului pentru care acestea au fost instituite.

3. Începând cu data de 03.04.2021 ora 18.00, pentru unitatea administrativ teritorială Vârlezi, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5 / 1.000 de locuitori, va fi interzisă circulaţia persoanelor în afara locuinţei / gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă  şi duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00, cu următoarele excepţii:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă / gospodărie şi locul / locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

4. La nivelul unităţii administrativ teritorială Vârlezi se instituie obligaţia pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private să îşi organizeze şi desfăşoare activitatea în cursul săptămânii în zilele de luni până joi inclusiv în intervalul orar 05.00 – 21.00;

5. Se instituie ca, prin excepţie de la prevederile pct. 4, în intervalul orar 21.00 – 05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

6. În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, se instituie obligaţiei pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, să îşi organizeze şi desfăşoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05.00 – 18.00;

7. Prin excepţie de la prevederile pct. 6, în intervalul orar 18.00 – 05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. 

8. Prin excepţie de la prevederile pct. 4 şi pct. 6, unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi desfăşoară activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară. 

9. La nivelul unităţii administrativ teritorială Vârlezi se suspendă activitatea în spaţii închise pentru operatorii economici în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness.

10. la nivelul unităţii administrativ teritorială Vârlezi se permite circulaţia persoanelor în afara locuinţei / gospodăriei, în perioada 3 aprilie - 4 aprilie 2021, în intervalul orar 20.00 – 02.00 pentru deplasarea şi participarea la slujbele religioase;

11. La nivelul unităţii administrativ teritoriale Valea Mărului, unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3 / 1.000 de locuitori, se ridică restricţiile pentru incidenţă cumulată la 14 zile mai mare de 4/1.000 de locuitori.

Cele două campanii, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi şi Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi, au administratori provizorii de ani de zile. La cele două companii nu s-au mai organizat concursuri pentru ocuparea funcţiilor de conducere, iar numirile au fost făcute doar pe criterii politice. Partidul care a numit ministrul Transporturilor, a numit şi directorii precum şi administratorii provizorii adică membrii Consiliului de Administraţie. În acest moment, portofoliul Transporturilor fiind deţinut de USR, ministrul de resort, Cătălin Drulă, a făcut numirile unei noi serii de administratori provizorii la cele două companii aflate sub autoritatea ministerului Transporturilor. În plus, mandatele membrilor Consiliilor de Administraţie numiţi de PNL expiraseră, unele din februarie, altele luna aceasta.

”Cătălin Drulă este unul dintre cei mai buni miniștri ai României. A sprijinit Galaţiul prin alocări bugetare pentru investiţiile în desfăşurare, a rezolvat problema autorizaţiilor de construcţie pentru tot ce înseamnă conectare la Podul de la Brăila, a repus pe picioare proiectul terminalului trimodal din Port Bazinul Nou Galați, a desfiinţat mafia de la Metrorex şi repune pe picioare, zilnic, proiecte de infrastructură mare din România, de aceea sunt sigur că numirile de la APDM şi AFDJ sunt făcute cu toată responsabilitatea”. ne-a declarat preşedintele USR Galaţi, Bogdan Rodeanu.

Noii membri ai Consiliilor de Administraţie sunt următorii:

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi:
- Cătălin Ciupercă - director regional la OTP Bank, experienţă în domeniul bancar şi cunostinţe în zona navală, consultant financiar, a terminat Facultatea deŞtiinţe Economice Ovidius şi curs are şi un curs de 2 ani de CFA (Chartered Financial Analyst)
- Marius Stoicănescu - director la o companie de software şi ex-analist financiar şi auditor timp de 5 ani la KPMG (retea de firme de consultanţă şi audit), a terminat Academia de Studii Economice şi are un master de 2 ani în E-Business
- Georgiana Sîrbu - avocat, cu o experienţă de 10 ani în drept internaţional, a practicat avocatura la una din cele mai mari firme de avocatura din Bucuresti NNDKP, cunoaşte tehnologia BIM (building information modeling - digitalizare în construcţii), a terminat ASE secţia Economică şi Facultatea de drept la Universitatea Bucureşti
- Sorin Boldi - 20 de ani experienţă în avocatură, doctor în filozofie şi licenţiat în drept la Universitatea Bucureşti, a participat la proiecte privind dreptul în afaceri şi administraţie publică
- Bogdan Pîndaru - experienţă în zona navală, manager control calitate la Damen Galaţi, a terminat facultatea navală Dunărea de Jos din Galaţi

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi:
- Bogdan Spuza – Head of Strategy BNP Paribas, a fost Head of Product Management la BNP şi membru în Consiliul de Adminsitraţie al SN Plafar SA, director la BRD si Unicredit Tiriac Bank, expert în domeniul financiar-bancar
- Nicu Alexandrescu – Country Manager Norgips Romania (parte a grupului Knauf) din 2006, MBA la Milton Keynes in 2010, a terminat ASE Management.
- Sonia Vlad – expert în zona financiară de investiţii, a fost analist financiar la Citco Fund Services şi Associate la Brown Brothers Harriman (companie de private banking şi investment management), a studiat la University College Dublin
- Valentin Stănciulescu – Business Developer pe zona de parcuri industriale, Portfolio Manager la WDP (Warehouses de Pauw), a lucrat timp de 2 ani la UPS Supply Chain şi 5 ani la DHL International, a terminat SNSPA şi are acreditări în IATA/FIATA/CARGO Agent Course.

Zile multe în funcţii nu mai au nici actualii directori ai celor două companii, adică Alexandru Şerban (APDM) şi Sorin Creţu (AFDJ), ce urmează a fi schimbaţi în curând.

 

Pagina 1 din 14