Advertorial

Advertorial

Sâmbătă, 04 Decembrie 2021 00:00

Ce capsule de cafea să alegi?

Fiecare generație are dezbaterea ei fundamentală: Renault sau Peugeot, Canon sau Nikon, Mac sau PC, iPhone sau Android... și acum Nespresso sau Dolce Gusto? Apropo de capsule, vorbim de fapt de un aparat de cafea, din moment ce cele două mărci, ambele produse de Nestlé, nu sunt compatibile.

Iar sosirea – în sfârșit – a capsulelor compatibile Dolce Gusto pe piață a schimbat multe lucruri și a reaprins dezbaterea. Hai să te ajutăm să vezi lucrurile clar și să alegi sistemul de capsule cafea și aparatul de cafea care ți se potrivește cel mai bine. Dar, mai întâi, o primă întrebare esențială:

Să alegi sau nu capsule?

Eh da! În timp ce folosirea unui aparat de cafea tradițional sau a unui espressor poate părea la fel de preistorică pentru unii ca un walkman, espressorul cu capsule nu este singurul mod de a face o cafea bună. Pe de altă parte, este una dintre cele mai practice!

  • Avantaje espressor tradițional:

O varietate infinită de cafele disponibile, în cafea boabe sau deja măcinată, fără nicio problemă de compatibilitate

Posibilitatea de a doza fin puterea cafelei tale

Posibilitatea de a-ți face propriile amestecuri, pentru a adăuga condimente la cafeaua ta

Costul economic

Vei putea folosi zațul de cafea pentru compost, pentru plante

Tot ce ai nevoie este un aparat de cafea, care poate fi luat oriunde: terasă, camping...

  • Avantaje espressor cu capsule

Practic și rapid

Ai multe posibilități de cafele fără ca un pachet deschis să-și piardă aroma

Doza și rezultatul perfect calibrat, de fiecare dată

Posibilitatea de a face cafea bună în orice cameră cu o amprentă mică

  • Dezavantaje espressor tradițional

Este dificil să bei mai multe feluri de cafea măcinată în același timp

Este o corvoadă când vrei doar o cafea rapidă

  • Dezavantaje espressor cu capsule

Costul ridicat al capsulelor

Impactul ecologic

Mașina este fixată într-un singur loc și depinde de electricitate

Dimensiuni diferite ale capsulelor

De altfel, cele mai importante două puncte menționate de cei „anticapsule” sunt aspectul ecologic și costul ridicat al capsulelor. Mobilitatea este mai puțin importantă: punem espressorul acolo unde se folosește cel mai mult, bucătărie, birou, sufragerie... Și majoritatea aparatelor sunt foarte estetice.

Capsule Dolce Gusto sau Nespresso?

Orice sistem ai alege acum, Nespresso sau Dolce Gusto, în acest moment există capsule compatibile mult mai economice și mai ecologice. Dar cele două sisteme sunt foarte diferite și nu doar sub forma capsulelor lor.

Capsulele Dolce Gusto sunt total diferite de micile capsule Nespresso, pentru a putea face față constrângerilor diferitelor băuturi oferite (ceai, ciocolată caldă etc.), iar cele două aparate funcționează diferit, cu un nivel de presiune mult mai scăzut pentru Dolce Gusto. Iată de ce iubitorii de cafea preferă Nespresso... și de ce Nespresso a încercat, în colaborare cu Lipton, să ofere capsule de ceai „Nespresso”. Cele mai multe capsule Dolce Gusto sunt de „cafea”, dar cu latte, machiatto, amestecuri de caramel sau vanilie. Nestlé oferă, de asemenea, diverse capsule de ceai și una sau două versiuni de băuturi de ciocolată (specialitățile). Există chiar și capsule de „băutură rece” pentru ceai sau cafea „cu gheață”.

De fapt, problema alegerii dintre cele două sisteme poate apărea chiar dacă se dorește să se limiteze la espresso. Între capsule Dolce Gusto și capsule Nespresso, este o chestiune de presiune și cantitate de cafea și o chestiune de buget.

Presiunea unui aparat Nespresso este mai mare decât cea a unui aparat Dolce Gusto. Cu 19 bari pentru Nespresso și doar 15 bari pentru capsule Dolce Gusto, ai crede că cafelele Nespresso sunt mai bune. Dar asta fără a ține cont de un factor mult mai important: cantitatea de cafea din capsulă. Da, chiar și o explozie de abur la 30 de bari nu poate extrage mai multă aromă decât cea prezentă în capsulă...

Și, cu cele 8 grame față de doar 5 grame pentru capsulele Nespresso, capsule Dolce Gusto sunt în mare măsură un câștigător. Mai ales că pentru băuturile „lapte” se folosesc două capsule: una pentru cafea, una pentru lapte. De fapt, „presiunea potrivită” pentru prepararea unui espresso este între 14 și 15 bari.

Luni, 29 Noiembrie 2021 19:37

Cum a apărut conceptul de braț mecanic?

De la apariția roboților în istoria tehnologiei, transformările pe care le-au suferit aceștia au fost numeroase. De la primul robot industrial realizat în anul 1937 și până astăzi, când s-a ajuns la utilizarea la scară largă a roboților colaborativi, pare a fi doar un pas de-a lungul timpului.

Însă un pas important, deoarece roboții, fie ei industriali clasici sau colaborativi, ajută astăzi oamenii în activitatea de producție, fiind extrem de eficienți și ajutând în diverse aplicații industriale mai mult sau mai puțin dificile.

Robotul înainte de cobot

Roboții apar pe piața internațională din Europa în 1973, iar interesul pentru aceștia crește treptat, de la an la an. În 1980 are chiar o revoluție a roboților industriali, iar în curând apar noi tendințe în această ramură. Mai târziu, apar coboții, aceștia fiind, de fapt, roboți care sunt programați să comunice fizic cu angajații care se află într-un spațiu de desfășurare a activității profesionale. Mai mult decât atât, un cobot este programat să funcționeze autonom într-un spațiu închis, însă colaborarea cu angajații este cea care face din acesta soluția ideală atunci când este vorba despre o productivitate crescută care poate fi obținută cu ajutorul unui simplu braț mecanic.

Drumul important pe care îl încep roboții colaborativi începe în 2008, atunci când cel mai mare furnizor de roboți din lume, Universal robots, își lansează primul cobot, un robot colaborativ UR5. Treptat, apar noi modele de roboti industriali care sunt folosiți în aplicații generale sau specifice, în diverse domenii industriale.

Ce roluri au coboții?

Modelele de roboti colaborativi care poartă emblema Universal Robots sunt diverse, putând fi astfel utilizate în funcție de ceea ce dorește clientul să realizeze cu ajutorul lui. UR3, UR5, UR10 sau UR16 sunt printre cele mai cunoscute modele de roboți colaborativi care permit o gamă extrem de variată de aplicații.

Există un model de cobot ideal pentru a fi utilizat pentru aplicații pe masă, respectiv pentru desfășurarea unor acțiuni de asamblare sau de vedere – UR3, dar și modele de roboti de paletizare care sunt utile mai ales pentru operațiunile de manipulare a produselor, chiar și celor mai voluminoase, pe care angajații trebuie să le sorteze, să le depoziteze sau să le pregătească pentru transport.

Principale avantaje ale unui braț mecanic

Roboții colaborativi sau brațele mecanice au fost realizate astfel încât să le fie ușurată munca angajaților. În acest sens, angajații trebuie să îi programeze, respectiv să îi însoțească în acțiunile pe care le au de făcut, neexistând nicio secundă riscul ca aceștia să le facă rău angajaților, mai ales că nu este vorba despre înlocuirea lor, ci despre colaborarea dintre cele două părți – om și robot.

De asemenea, utilizarea unui cobot duce la crearea unor spații industriale colaborative, respectiv a unor spații industriale în care nu există riscul apariției accidentelor, iar angajații lucrează în mod eficient la obținerea unor rezultate deosebite. Investițiile inițiale sunt rapid recâștigate, robotul este unul flexibil, iar rata de adaptabilitate la diverse tipuri de procese industriale este extrem de ridicată, considerându-se despre roboții colaborativi că sunt instrumente ale unui viitor modern.

Vineri, 26 Noiembrie 2021 10:13

ANUNȚ CONSILIUL JUDEȚEAN GALAȚI 26.11.2021

În conformitate cu dispoziţiile art. 4 lit. b) şi art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Judeţean Galaţi, Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi aduce la cunoştinţă publică faptul că se iniţiază procedura de elaborare a următoarelor proiecte de acte administrative cu caracter normativ:

  • hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi privind aprobarea preţurilor medii ale produselor agricole în vederea calculului venitului brut din arendă pentru anul fiscal 2022, în judeţul Galaţi;
  • hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi privind stabilirea preţului mediu/tonă de masă verde obţinută de pe pajişti pentru anul fiscal 2022.

            Proiectele de acte administrative cu caracter normativ şi instrumentele de motivare ale acestora pot fi consultate:

  • pe pagina web a Consiliului Judeţean Galaţi: www.cjgalati.ro;
  • la sediul Consiliului Judeţean Galaţi din str. Eroilor nr. 7 B, la Compartimentul relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP;

            Proiectele de acte administrative cu caracter normativ se pot obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Compartimentul relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP.

            Pentru proiectele de hotărâre puse în consultare publică, se pot formula propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare până în data de 5 decembrie 2021.

Acestea se pot transmite prin:

  • e-mail: informatii@cjgalati.ro
  • poştal, pe adresa Consiliului Judeţean Galaţi: Galaţi, str. Eroilor nr. 7, cod poştal 800119;
  • depuse direct la Consiliul Judeţean Galaţi - Compartimentul relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP.

            Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa Compartimentului relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP, persoană de contact consilier Teodor Laura.

Coordonatele de contact sunt: tel. 0236-302.513, fax 0236-460.556, e-mail: informatii@cjgalati.ro.

Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi,

COSTEL FOTEA

Philip Morris International (PMI) continuă investițiile pentru transformarea fabricii din Otopeni într-o unitate de producție a consumabilelor pentru IQOS, sistemul electronic de încălzire a tutunului dezvoltat de companie. Din 2017, când a început procesul de transformare a fabricii din Otopeni, până în prezent, 500 de milioane de dolari au fost investiți în dezvoltarea capacităților de producție, formarea angajaților și implementarea unor soluții care vizează sustenabilitatea. Din această sumă, aproape 100 de milioane de dolari au fost investiți doar în 2021. În perioada 2022-2023, PMI va mai investi peste 100 de milioane de dolari și va continua să dezvolte capacitățile de producție a consumabilelor pentru IQOS pentru piața internă și externă, cât și pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului – obiectivul final este ca fabrica să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024.

Viziunea PMI este de a construi un viitor fără fum și de a înlocui țigările cu produse cu risc redus care – deși nu sunt lipsite de riscuri – sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului. Fabrica Philip Morris România din Otopeni se află în centrul strategiei care stă la baza acestei viziuni, alături de alte șapte fabrici din lume care produc consumabile pentru IQOS. Dintre acestea, doar trei sunt situate în Uniunea Europeană (România, Grecia și Italia).

Ca urmare a investițiilor realizate până în prezent, fabrica din Otopeni a fost transformată dintr-o fabrică producătoare de țigarete într-una care produce consumabile pentru IQOS. Peste 300 de noi locuri de muncă

au fost create începând din 2017, iar astăzi fabrica numără aproape 950 de angajați.

„Suntem angajați total în misiunea de a înlocui țigările cu alternative mai bune la continuare fumatului, iar investițiile din anii următori demonstrează clar acest lucru. Cele 500 de milioane USD  investite până acum și accentul pus pe dezvoltarea categoriei produselor fără fum au făcut ca valoarea totală a exporturilor acestor consumabile  să fie comparabile cu exporturile de țigarete ale României. Ne bucurăm că prin investițiile de până acum am reușit să punem România pe harta inovației și să le oferim sutelor de milioane de fumători din întreaga lume o alternativă mai bună la continuarea fumatului. ”, a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.

92% din producția fabricii este exportată în 54 de piețe de pe cinci continente, iar 8% acoperă consumul intern, unde Philip Morris România deține o cotă de piață de aproximativ 80% din categoria produselor din tutun încălzit, la nivelul celui de-al treilea trimestru al anului 2021. În România, în aceeași perioadă, consumabilele pentru IQOS au reprezentat 3,4% din piața totală a țigaretelor și a produselor din tutun. În 2020, exporturile de bunuri aparținând grupei de produse „Alte tutunuri și înlocuitori de tutun”* au fost de 669 de milioane de euro. Acestea sunt constituite preponderent din produse din tutun încălzit și au crescut de aproape 20 de ori de la începutul investiției în transformarea fabricii din Otopeni. Această categorie de produse se situează în top 5 produse agroalimentare exportate din România, depășind în anul 2020 valoarea exporturilor de semințe de floarea-soarelui. (România este cel mai mare producător de semințe de floarea-soarelui din UE.)

„Pentru a continua investițiile, avem nevoie de predictibilitate legislativă, precum și de un cadru fiscal echilibrat care să favorizeze inovația. Produsele din tutun și cu nicotină ar trebui taxate în funcție de riscurile la care acestea îi expun pe consumatori. Țigaretele combustibile, fiind cele mai utilizate produse și reprezentând totodată cea mai dăunătoare formă de consum a nicotinei, ar trebui să fie impozitate cu cel mai ridicat nivel și semnificativ peste produsele inovatoare, care nu implică arderea tutunului. Creșterea taxelor la produsele din tutun încălzit ar descuraja fumătorii români de țigarete să treacă la alternativele pe care știința le-a dovedit ca fiind mai bune. Acest lucru ar fi în detrimentul sănătății publice.”, a adăugat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

În perioada 2022-2023, investițiile în fabrica din Otopeni vor continua cu scopul de a dezvolta și mai mult capacitatea de producție și de a extinde portofoliul de produse, care va include consumabile pentru IQOS ILUMA, dispozitivul de ultimă generație lansat recent de PMI. De asemenea, investițiile vizează ținte strategice din domeniul sustenabilității: fabrica își propune să atingă o amprentă de carbon neutră până în 2024. 

Top 5 exporturi de produse agoralimentare

Produsele din tutun încălzit au o contribuție importantă la reducerea deficitului comercial al României

---

* Grupa de produse NC 24.03 – Alte tutunuri și înlocuitori de tutun, prelucrate; tutunuri omogenizate sau reconstituite; extracte și esențe de tutun.

** Sursa datelor: Institutul Național de Statistică, baza de date statistice TEMPO Online, Statistica Economică, Comerț Exterior

Philip Morris International: Pentru un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) și-a propus să  transforme industria tutunului pentru a construi un viitor fără fum în care țigările vor fi înlocuite cu produse fără fum în beneficiul fumătorilor adulți care, altfel, ar continua să fumeze, dar și al societății, al companiei, al acționarilor săi și al altor părți interesate. PMI este lider internațional în industria tutunului și se ocupă cu fabricarea și comercializarea țigaretelor, a produselor fără fum, a dispozitivelor și accesoriilor electronice aferente acestora, precum și a altor produse care conțin nicotină pe piețele din afara Statelor Unite ale Americii. Suplimentar, Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) a autorizat comercializarea unor versiuni ale dispozitivelor IQOS dezvoltate de PMI, Platforma 1, în urma evaluării cererii de autorizare a punerii pe piață a unui produs din tutun (PMTA); de asemenea, FDA a autorizat promovarea unei versiuni a dispozitivului IQOS și a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) și a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătății publice. PMI își construiește viitorul pe o nouă categorie de produse fără fum, care, deși nu sunt lipsite de riscuri, sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului tradițional. Prin eforturi multidisciplinare în dezvoltarea de produse, tehnologie de ultimă generație și oameni de știință de top, PMI dorește să se asigure că produsele sale fără fum răspund preferințelor consumatorilor adulți, precum și cerințelor riguroase de reglementare. Portofoliul de produse fără fum IQOS al PMI include produse care nu ard tutunul (heat-not-burn), produse cu vapori cu conținut de nicotină și produse cu nicotină pentru uz oral. În 30 septembrie 2021, produsele fără fum dezvoltate de PMI sunt disponibile pentru vânzare în 70 de piețe în principalele orașe sau la nivel național, iar PMI estimează că aproximativ 14,9 milioane de fumători adulți din întreaga lume au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat. Pentru mai multe informații, vizitați www.philipmoris.ro,  www.pmi.com și www.pmiscience.com.

 

 

Unul dintre electrocasnicele care ar trebui să aibă prezență în toate bucătăriile este un cuptor electric. Întrucât pe piață există multe opțiuni din care să alegem, este bine să ne informăm în legătură cu modelele disponibile și funcțiile acestora. Iată care sunt 8 dintre cele mai bune modele de cuptoare electrice ale acestui an, pe care le poți lua în considerare.

Cuptor electric încorporabil Zanussi ZOHNB0X1

Acest cuptor electric încorporabil are o capacitate de 56 de litri. Elementele de încălzire din părțile superioare și inferioare realizează o gătire destul de uniformă a alimentelor. Pe lângă faptul că este foarte economic datorită eficienței energetice, are cinci funcții. Pe de altă parte, are un grătar integrat care realizează în scurt timp o rumenire și prăjire foarte apetisantă a alimentelor. Ușa sa este detașabilă pentru a facilita curățarea interioară a cabinei. Este de obicei regele practic al oricărei comparații și se bucură de păreri foarte bune în rândul utilizatorilor care l-au încercat deja.

Cuptor electric Candy FCP886X

Vine cu un afișaj digital cu ecran tactil și două butoane. Are nouă funcții de gătit și o ușă din sticlă triplă care oferă securitate la exterior. Are si un ventilator tangential de racire la exterior care, conform mai multor recenzii si pareri, permite reducerea eficienta a temperaturilor aparatului dupa ce a fost folosit. Este capabil să se curețe singur datorită opțiunii sale pirolitice. Clasamentul său energetic A asigură un consum optim de energie, care este susținut de opiniile și recenziile utilizatorilor anteriori, care confirmă economiile de energie pe care le permite.

Cuptor electric Teka HSB635

Un cuptor electric încorporabil cu o capacitate de 70 de litri și o putere de 2500W, ceea ce îl face suficient pentru majoritatea utilizărilor casnice. Are un design argintiu, oțel inoxidabil în combinație cu negru. În designul său are o ușă cu 2 panouri. Acesta este conceput pentru a preveni scurgerile de căldură și, de asemenea, pentru a preveni ușa să se încălzească și să fie ușor de manevrat. Are un mod de curățare cu abur, pe care producătorul îl numește HydroClean PRO, care practic pune apă într-un recipient pentru a o folosi ca abur și astfel să înmoaie suprafața. Are încuietoare de siguranță pentru copii, astfel încât să prevină accidentele. În total, are 10 funcții, în care sunt diferitele combinații de rezistențe sau surse de căldură, funcția de convecție pentru a distribui uniform căldura, are și opțiune de încălzire rapidă, funcție ECO și dezghețare, diferite opțiuni într-un mod simplu, dar eficient. cuptor.

Cuptor electric Beko BIE22301X

Este un cuptor din fontă, care are o capacitate de 65 de litri, care conține mai multe moduri de încălzire, în care se pot realiza diferite tipuri de gătit, căldura inferioară și superioară adăugată la ventilatorul funcției de convecție, permit realizarea unei gătiri omogene. Este foarte puternic, întrucât are o putere de 9500W, cu clasificare energetică A, deci are un nivel mediu de consum față de alte alternative. Are un ecran LCD în care poți selecta timpul de gătire, prin comenzi tactile și două butoane pe laterale care îți permit să selectezi diferitele opțiuni de cuptor, temperatura și diferitele surse de căldură, precum și modul de gătire prin convecție, care poate să fie combinate cu alte surse de căldură. În total există 6 funcții încorporate pentru căldură de sus și de jos, doar de jos, de sus și de jos plus ventilator, grătar mare, grătar mic plus aer și încălzire rapidă. Are 3 tavi: standard, adanca si grill, astfel incat ai mai multe optiuni cand vine vorba de gatirea mancarii. Geamul ușii este detașabil, la fel și șinele pot fi îndepărtate, în acest fel puteți curăța interiorul și ușa, opțiune pe care puține cuptoare o au de obicei.

Înainte de a alege un cuptor electric încorporabil acordă  atenție nevoilor tale și cântărește deciziile în așa fel încât să faci alegerea potrivită.

Bolile asociate fumatului sunt cauzate în principal de fumul de țigară, nu de nicotină sau de tutun 

Bolile asociate fumatului pot fi prevenite dacă fumătorii renunță complet la tutun și nicotină, este un adevăr știut. Acesta este cel mai bun lucru pe care fumătorii îl pot face pentru sănătatea lor. Ce se știe mai puțin este că fumul rezultat în urma arderii unei țigări este responsabil pentru majoritatea bolilor asociate acestui obicei. Fumul de țigară este un amestec complex de peste 6.000 de substanțe nocive, dintre care în jur de 100 sunt cauza principală a bolilor asociate fumatului.

Fumatul este asociat, în general, cu trei afecțiuni: cancerul pulmonar, boala pulmonară obstructivă cronică și bolile cardiovasculare. Niciuna dintre acestea nu este cauzată, în primul rând, de nicotină sau de tutunul în sine, ci de fumul de țigară inhalat, fum care este produs în urma arderii tutunului. Acest fum este responsabil și de producerea gudronului.

Gudronul nu este o substanță chimică, ci este reziduul solid din fumul produs în urma arderii tutunului. Acesta poate fi observat pe filtrul unei țigări după ce aceasta a fost fumată. Culoarea maro de pe filtru indică prezența gudronului.

Oamenii fumează pentru nevoia de nicotină, dar mor din cauza substanțelor eliberate prin arderea tutunului.”

Una dintre concluziile Forumului Global pentru Nicotină organizat în 2021 a fost aceea că oamenii fumează pentru nevoia de nicotină, dar mor din cauza substanțelor nocive eliberate în urma arderii tutunului. Arderea tutunului este cea care produce și gudronul.

tutun

Produsele alternative nu ard tutunul, iar aerosolul generat de ele este complet diferit de fumul de țigară.

Alternativele fără fum nu ard tutunul, iar aerosolul generat de aceste produse este fundamental diferit de fumul de țigară. Așadar, dacă eliminăm arderea, nu mai avem nici fum, nici gudron, iar expunerea la substanțele nocive și potențial nocive poate fi redusă semnificativ în comparație cu fumul de țigară. Totuși, aceasta nu înseamnă că produsele fără fum sunt lipsite de riscuri. Ele eliberează nicotină, care provoacă dependență. Alternativele fără fum fundamentate științific, nu sunt lipsite de riscuri, dar au potențialul de a fi mai puțin nocive decât continuarea fumatului.

Statisticile arată că există peste 1 miliard de fumători pe planetă și 5,5 milioane în România, dar cei mai mulți nu fac o distincție clară între țigări și produsele fără fum, între tutunul ars și tutunul încălzit. Alegerile bune se fac în cunoștință de cauză. Fumătorii nu trebuie să uite că cea mai bună alegere pe care o pot face este să renunțe complet la tutun și nicotină.

Material realizat cu susţinerea Philip Morris România.

Miercuri, 24 Noiembrie 2021 00:00

Comunicat de presă Data: 24 Noiembrie 2021

Reabilitarea şi eficientizarea energetică a Gradiniţei cu Program Prelungit

„Motanul Încălţat”

Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Galați a semnat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de Management și cu Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est, în calitate de Organism Intermediar, contractul de finanțare nr. 7192/20.10.2021, pentru proiectul Reabilitarea şi eficientizarea energetică a Gradiniţei cu Program Prelungit „Motanul Încălţat”, Cod SMIS 137350.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţii 3.1 - Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice și în sectorul locuințelor, Operaţiunea B - Clădiri publice, Apel de proiecte cod POR/2020/3/3.1/B/2/NE,SE,SM.

Obiectivul general al proiectului este creşterea eficienţei energetice a clădirilor publice, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi implicit scăderea costurilor cu energia termică.

Obiectivele specifice ale proiectului:

- Îmbunătăţirea eficienţei energetice prin efectuarea lucrărilor de reabilitare ce determină reducerea pierderilor de energie totală şi utilizarea resurselor regenerabile de energie;

- Reducerea consumului anual specific de energie electrică şi termică pentru încălzire şi reducerea consumului anual de energie primară;

- Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Implementarea proiectului conduce la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizarea unor materiale şi tehnologii prietenoase pentru mediu şi implicit va contribui la prevenirea schimbărilor climatice.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 1.081.933,66 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată reprezintă 1.060.294,99 lei.

Durata de implementare a proiectului este cuprinsă între 15.03.2019 și 31.03.2023.      

Date de contact: Manager proiect – Silviu Bacalum, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Galați,  tel.: 0236310144, e-mail: silviu.bacalum@primariagalati.ro.

Luni, 22 Noiembrie 2021 00:00

ANUNȚ 22.11.2021

ANUNȚ – PRELUNGIRE SESIUNI PENTRU DEPUNEREA CERERILOR DE PROIECTE ÎN CADRUL SDL GAL SIRET BÂRLAD EST

APEL SELECTIE Sm 19.2 – 1/2021

 

  • Măsura 2/1A “Formare profesionala în mediu rural”

Beneficiari eligibili:

Direcți – entitati publice sau private  din domeniul formarii profesionale a adultilor;

Indirecți – grupuri țintă identificate la nivelul teritoriului, precum și populația de etnie romă.

Fonduri disponibile alocate acestui apel  – 50.000 euro

Suma maximă nerambursabilă care poate fi acordată pentru un proiect –  25.000 euro/proiect exclusiv pentru beneficiarii indirecți de etnie romă și 25.000 euro/proiect pentru alte tipuri beneficiari indirecți

Data limită de primire a proiectelor: 23.12.2021, ora 12.00 sau pana la epuizarea fondurilor disponibile(valoarea proiectelor depuse sa fie de cel putin 110% din valoarea alocarii sesiunii)  cu reducerea perioadei minime a sesiunii, dar nu mai putin de 5 zile lucratoare.

 

 

  • Masura 5/6A “Infiintarea de activitati non-agricole prin achizitii”

Beneficiari eligibili:

  • Fermieri sau membrii unei gospodarii agricole, care își diversifică activitatea prin înființarea unei activități non-agricole în spațiul rural pentru prima dată;
  • Micro-întreprinderi și întreprinderi mici existente din spațiul rural, care își propun activități non-agricole, pe care nu le-au mai efectuat până la data aplicării pentru sprijin;
  • Micro-întreprinderi și întreprinderi mici noi, înființate în anul depunerii aplicației de finanțare sau cu o vechime de maxim 3 ani fiscali, care nu au desfășurat activități până în momentul depunerii acesteia.

Fonduri disponibile alocate acestui apel  – 40.000  euro

Suma maximă nerambursabilă care poate fi acordată pentru un proiect – 40.000 euro

Data limită de primire a proiectelor: 23.12.2021, ora 12.00 sau pana la epuizarea fondurilor disponibile(valoarea proiectelor depuse sa fie de cel putin 110% din valoarea alocarii sesiunii)  cu reducerea perioadei minime a sesiunii, dar nu mai putin de 5 zile lucratoare.

 

Locul și intervalul orar în care se pot depune proiectele:

Depunerea proiectelor se va face la sediul Asociației GAL Siret Bărlad Est din sat Pechea,  comuna Pechea, str. Suhurlui, nr. 4, județul Galati, de luni pana vineri , în intervalul orar 08.00 – 12.00.

Informații detaliate privind accesarea și derularea măsurilor sunt cuprinse în Ghidurile solicitantului elaborat de GAL Siret Bârlad Est , disponibil pe site-ul GAL-ului, www.galsiretbarladest.ro  .

Date de contact pentru informații suplimentare: Tel: 0740 202222, 0740 772889, e-mail: galsiretbarlad@gmail.com , www.galsiretbarladest.ro .

La sediul GAL Siret Bârlad Est sunt disponibile si versiunile pe suport tiparit (hartie) a informatiilor detaliate aferente masurii lansate.

În ultimii cinci ani, peste 2.000 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, diminuarea dobânzilor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Unii consumatori au obținut reduceri de zeci de mii de euro, CHF sau lei din datoria pe care o aveau de achitat către bancă.

Începând cu martie 2016, beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, prin intermediul CSALB sunt de aproximativ 5 milioane euro, media pentru fiecare caz soluționat fiind de 3.700 de euro în 2020.

Anul trecut aproape 2.500 de români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Doar 66 de consumatori din Galați au solicitat în 2020 și primele 8 luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Galați fiind abia al 16-lea din țară ca număr de cereri transmise către CSALB.

Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

Câteva exemple despre ce au obținut gălățenii ale căror cereri de negociere au fost acceptate de bănci:

  • Consumatorul A.S.D a achiziționat un credit ipotecar în valoare de 35.000 CHF în anul 2008 pentru cumpărarea unui apartament care costa 46.000 CHF, diferența fiind completată din surse proprii. Din anul 2008 până în prezent consumatorul nu a înregistrat întârzieri la plata ratelor. Din negocierea cu banca purtată în cadrul CSALB a obținut conversia din CHF în RON cu aplicarea unei reduceri de 14%, soldul creditului urmând a fi de aproximativ 89.000 de lei, iar rata dobânzii urmând a fi stabilită potrivit IRCC la trei luni plus o marjă fixă de 2,4 puncte procentuale, rezultând astfel o rată lunară de aproximativ 558 lei/lună.  
  • În cazul lui D.N s-au efectuat o serie de plăți pentru care consumatorul a cerut refuz la plată. Banca a acordat un gest comercial în cuantum de 816 lei, reprezentând cotravaloarea tranzacțiilor contestate de către consumator.
  • Consumatorul B.M a solicitat băncii sprijin pentru stingerea datoriei și încetarea executării silite. În urma negocierii, i s-a oferit varianta de a achita suma restantă de 30.000 de lei pe baza unui angajament de plată pe o perioadă de trei ani, cu rata lunară de 507 lei. Dacă nu vor exista întîrzieri, banca va șterge cei 11.800 de lei care reprezintă diferența rămasă din datorie după cei trei ani din angajamentul de plată. După ce consumatorul a semnat angajamentul de plată, banca a încetat și executarea silită.
  • T.V a obținut restituirea sumei de 1.590 de euro, reprezentând 50% din comisionul de administrare deja achitat. Pentru viitor baza de calcul a comisionul va fi soldul creditului, nu valoarea creditului de la momentul semnării.
  • Consumatorul V.V a obținut ștergerea parțială a datoriei în cuantum de 24.000 lei și va achita cheltuielile de executare în cuantum de 3.400 lei.

Cererile pot fi trimise online, direct de pe site-ul www.csalb.ro, iar întreaga procedură de conciliere cu banca sau IFN-ul este gratuită pentru consumatori și nu durează mai mult de 90 de zile. Negocierea este intermediată de conciliatorii Centrului și prin email sau telefon, acest lucru fiind folosit mai ales în perioada pandemiei, când nu a fost posibilă întâlnirea fizică.

Consumatorii care trimit cereri către CSALB sunt sfătuiți să atașeze și documente care să justifice dificultățile lor financiare, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Dacă banca/IFN-ul acceptă cererea, este desemnat un conciliator care, în urma discuțiilor dintre părți, va propune la final o soluție de rezolvare a situației semnalate. CSALB lucrează în acest moment cu 19 conciliatori care sunt printre cei mai buni specialiști în drept și domeniul financiar-bancar din țară. Conciliatorii sunt profesori universitari, avocați renumiți și foști judecători.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

PREŞEDINTE DISPOZIŢIA NR. 452

din 19 noiembrie 2021

privind: convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean Galaţi pentru joi, 25  noiembrie 2021, ora 1400 la sediul Consiliului Judeţean Galaţi din str. Eroilor nr. 7B

Costel Fotea, Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi;

Având în vedere referatul de fundamentare al Secretarului general al judeţului Galaţi;

Având în vedere prevederile art. 179 alin. (1), (2) lit. a), (6) şi ale art. 134 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

Având în vedere prevederile art. 63 alin. (1), alin. (2) lit. a) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Galaţi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi nr. 173/30 iulie 2020;

Având în vedere prevederile art. 190 alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

În baza prevederilor art. 196 alin. (1) lit. b) din Codul administrativ,

D I S P U N E:

Art.1. Se convoacă în şedinţă ordinară Consiliul Judeţean Galaţi pentru joi, 25 noiembrie 2021, ora 1400, la sediul Consiliului Judeţean Galaţi din str. Eroilor nr. 7B cu următorul proiect al ordinii de zi:

  • 1. Constatarea încetării de drept, prin demisie, înainte de expirarea duratei normale, a mandatului de consilier judeţean al doamnei Marioara–Artemis GĂTEJ.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 2. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Bălăbăneşti (U.A.T. a comunei Bălăbăneşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 3. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Bălăşeşti (U.A.T. a comunei Bălăşeşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 4. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Barcea (U.A.T. a comunei Barcea).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 5. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al oraşului Bereşti (U.A.T. a oraşului Bereşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 6. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Bereşti-Meria (U.A.T. a comunei Bereşti-Meria).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 7. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Buciumeni (U.A.T. a comunei Buciumeni).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 8. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Cosmeşti (U.A.T. a comunei Cosmeşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 9. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Cuca (U.A.T. a comunei Cuca).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 10. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Frumuşiţa (U.A.T. a comunei   Frumuşiţa).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 11. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Fundeni (U.A.T. a comunei Fundeni).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 12. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Gohor (U.A.T. a comunei Gohor).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 13. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Independenţa (U.A.T. a comunei Independenţa).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 14. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Jorăşti (U.A.T. a comunei Jorăşti).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 15. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al comunei Smârdan (U.A.T. a comunei Smârdan).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 16. Avizarea Planului de acţiune pentru anul 2022 privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local al mun. Tecuci (U.A.T. a municipiului Tecuci).
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 17. Modificarea statului de funcţii pentru Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Sf. Cuvioasa Parascheva” Galaţi, spital din reţeaua Consiliului Judeţean Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 18. Modificarea statului de funcţii pentru Spitalul de Pneumoftiziologie Galaţi, spital din reţeaua Consiliului Judeţean Galaţi.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 19. Aprobarea caietului de obiective pentru Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi pentru perioada februarie 2022 – februarie 2025.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 20. Solicitarea adresată Consiliului Local al comunei Corod de trecere a unui bun imobil (teren), situat în comuna Corod, din domeniul public al comunei Corod şi din administrarea Consiliului Local al comunei Corod în domeniul public al judeţului Galaţi şi în administrarea Consiliului Județean Galați.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 21. Solicitarea adresată Consiliului Local al comunei Valea Mărului de trecere a unor bunuri imobile (terenuri), situate în comuna Valea Mărului, din domeniul public al comunei Valea Mărului şi din administrarea Consiliului Local al comunei Valea Mărului în domeniul public al judeţului Galaţi şi în administrarea Consiliului Județean Galați.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 22. Aprobarea unor obligaţii ce revin Consiliului Judeţean Galaţi în vederea implementării proiectului „Centrul de Informare Europe Direct Galaţi” pentru anul 2022.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 23. Modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 263 din 19 decembrie 2017 privind aprobarea proiectului, a cheltuielilor legate de proiect, precum și a acordului de parteneriat pentru realizarea obiectivului „Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport regional pe traseul Iveşti - Griviţa (DJ 254)”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 24. Aprobarea modificării Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 241 din 26 noiembrie 2020 privind aprobarea proiectului «Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID – 19 prin crearea Secției modulare ATI, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasă Parascheva” Galați», a cheltuielilor aferente și a parteneriatului pentru realizarea acestuia.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 25. Aprobarea plății, din bugetul local al judeţului Galaţi, a contribuţiei de membru al Fundaţiei Medicale Universitare „Dunărea de Jos” Galaţi, pentru anul 2021.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 26. Modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 30/28.01.2021 privind aprobarea indicatorilor tehnico economici rezultați din SF (Studiu de Fezabilitate) privind realizarea obiectivului de investiție: Construcție Secție ATI pentru pacienți infectați cu Covid-19, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasă Parascheva” Galați în cadrul proiectului „Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin crearea secției modulare ATI, Spitalul de Boli Infecțioase Sf. Cuvioasă Parascheva Galați”.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 27. Aprobarea indicatorilor tehnico economici rezultaţi din SF (Studiu de Fezabilitate) privind realizarea obiectivului de investiţie: Sistematizare pe verticală și rețele exterioare de canalizare pentru ape pluviale la: Extindere, reabilitare, modernizare și dotare Ambulatoriu Integrat de Specialitate al Spitalului Clinic Județean de Urgentă „Sf. Apostol Andrei” Galaţi .
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 28. Aprobarea indicatorilor tehnico economici şi Proiectul Tehnic privind realizarea obiectivului de investiţie: Grup Sanitar Casa Memorială “Costache Negri”- varianta modulară, cu racordare la utilități.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 29. Completarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 243/28.10.2021 privind premierea elevilor care au absolvit ciclul gimnazial la unități de învățământ din mediul rural, cu rezultate deosebite la admiterea în liceu în anul şcolar 2021-2022.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 30. Rapoarte, informări, întrebări, interpelări, diverse.
  • Art.2. Proiectele de hotărâri însoţite de materialele de fundamentare, rapoartele şi informările, vor fi comunicate în format electronic consilierilor judeţeni cel târziu până la data comunicării prezentei dispoziţii.

    Art.3. Comisiile de specialitate care sunt abilitate să avizeze proiectele de hotărâre supuse dezbaterii sunt indicate în fiecare proiect de hotărâre în parte, în funcţie de aria de competenţă a comisiei respective.

    Art.4. Consilierii judeţeni pot depune amendamente asupra proiectelor de hotărâri supuse dezbaterii, în baza prevederilor art. 138 alin. (12) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea procedurii prevăzute de art. 67 alin. (12) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Galaţi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi nr. 173/30 iulie 2020.

    Art.5. Consilierii judeţeni care urmează să participe la şedinţă utilizând mijloace electronice de comunicare simultană la distanţă, vor informa Secretarul General al Judeţului despre această intenţie până cel târziu în data de 24.11.2021.

    Art.6. Prezenta dispoziţie va fi adusă la cunoştinţă publică prin mass-media, va fi afişată la sediul şi pe pagina de internet a Consiliului Judeţean Galaţi.

    P R E Ş E D I N T E,

    Costel Fotea

        Contrasemnează pentru legalitate:

          Secretarul General al Judeţului 

                           Ionel Coca

    Pagina 1 din 145