Advertorial

Advertorial

Miercuri, 15 Decembrie 2021 00:00

Comunicat de presă Data 15.12.2021

Lansarea proiectului „Reabilitarea și eficientizarea energetică a

Școlii gimnaziale ”Miron Costin” - Corp C1 și C2, str. Alba Iulia nr. 1 Galați”

Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Galați în calitate de Beneficiar, implementează  proiectul Reabilitarea și eficientizarea energetică a Școlii gimnaziale ”Miron Costin” - Corp C1 și C2, str. Alba Iulia nr. 1 Galați, Cod SMIS 137393, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020,  Axa prioritară 3 –  Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operațiunea B - Clădiri Publice.

Obiectivul general al proiectului vizează creșterea eficienței energetice în clădirile publice din municipiul Galați, îndeosebi a celor care înregistrează consumuri energetice mari.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • 1. Creșterea performanței energetice a corpurilor C1 și C2 din strada Alba Iulia nr. 1 în care funcționează Școala gimnazială ”Miron Costin” din Municipiul Galați, cu efecte favorabile asupra calității mediului ambiental, a sănătății elevilor și îmbunătățirea calității actului educațional, prin reducerea consumurilor pentru încălzire și scăderea sub 135 kW/m2an a energiei consumate.
  • 2. Reducerea amprentei de carbon a clădirilor, ca urmare a reducerii consumurilor energetice.
  • Grupul țintă este reprezentat de:

    - colegii elevilor din corpul C1 al Școlii gimnaziale Miron Costin din str. Alba Iulia nr. 2, în număr de 707, care învață în corpurile C1 si C2 ale Școlii Gimnaziale din str. Alba Iulia nr. 1;

    - cadrele didactice ale școlii, în număr de 62;

    - personalul didactic auxiliar al unității de învățământ, în număr de 7 persoane;

    - personalul nedidactic al unității de învățământ, în număr de 14 persoane.

    Valoarea totală a contractului de finanțare este de 6.908.914,55 lei, din care valoarea sumei nerambursabile este de 4.577.783,53 lei.

    Durata de implementare a proiectului este de 49 luni, respectiv între 15.03.2019 – 31.03.2023.

    Informaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0236307710, Manager proiect – domnul Viorel MANCAȘ,  e-mail: viorel_mancas@primariagalati.ro

    Marți, 14 Decembrie 2021 00:00

    Comunicat de presă Galaţi, 14.12.2021

    Consiliul Judeţean Galaţi anunță închiderea oficială a proiectului

    «Extindere, modernizare și dotare a Unității Primiri Urgențe,

    Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Galați», SMIS 119079

    Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Galaţi, în calitate de beneficiar, a implementat proiectul «Extindere, modernizare și dotare a Unității Primiri Urgențe, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Galați», SMIS 119079, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 8 - Dezvoltarea infrastructurii sanitare şi sociale, Prioritatea de investiții 8.1 – Investiţii în infrastructurile sanitare şi sociale care contribuie la dezvoltarea la nivel naţional, regional şi local, reducând inegalităţile în ceea ce priveşte starea de sănătate şi promovând incluziunea socială prin îmbunătăţirea accesului la serviciile sociale, culturale și de recreere, precum și trecerea de la serviciile instituționale la serviciile prestate de comunități, Obiectivul Specific 8.2 – Îmbunătățirea calității și a eficienței îngrijirii spitalicești de urgență, Operațiunea B – Unități de primiri urgențe.

    Valoarea totală a proiectului a fost de 7.034.073,35 lei, din care valoarea sumei eligibile nerambursabile asigurate de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională a fost de 4.630.286,71 lei.

    Obiectivul general al proiectului a vizat extinderea, modernizarea și dotarea Unității Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Galați. Contractul de finanțare a fost semnat la data de 3 aprilie 2019, iar durata de implementare a proiectului a fost de 51 luni, respectiv între data de 01.10.2017 și 31.12.2021.

    În cadrul proiectului au fost extinse, reabilitate și modernizate spațiile în care își desfășoară activitatea Unitatea Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Galați și au fost achiziționate echipamente medicale și bunuri în scopul diversificării serviciilor medicale de investigație și tratament și pentru creșterea capacității operaționale de intervenție prin crearea unor servicii conexe de calitate (computer tomograf – 1 bucată, incubator pentru transport neonatologie – 1 bucată, aparat radiologie mobil – 1 bucată, electrocardiograf 12 canale – 6 bucăți, ventilator transport pacienți – 4 bucăți, negatoscop – 2 bucăți, developeză automată – 1 bucată, injectomat – 6 bucăți, monitor funcții vitale complet echipat – 10 bucăți, pat brancard tip UPU – 8 bucăți, paravan mobil – 2 bucăți, bancă sală așteptare 3 locuri – 19 bucăți, scaune simple – 16 bucăți, fișet documente – 5 bucăți, căruț instrumentar – 6 bucăți, rastel depozitare arhivă filme radiologice – 10 bucăți, rastel depozitare arhivă foi UPU – 10 bucăți).

    Evenimentul de închidere oficială a proiectului va avea loc în data de 14.12.2021, ora 11:00, în Sala Mare a Consiliului Județean Galați din strada Eroilor nr. 7, și are drept obiectiv informarea corespunzătoare a participanților cu privire la rezultatele proiectului. La eveniment vor participa reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Galaţi, ai finanțatorului, precum și ai instituțiilor mass-media locală şi regională.

    Pentru informaţii suplimentare, persoana de contact este doamna Beraru Mariana, manager de proiect, consilier în cadrul Direcţiei Programe, Consiliul Judeţean Galaţi, telefon: 0236/302572, e-mail: directia.programe@cjgalati.ro.

    Laptopurile au devenit un element esențial în viața noastră de zi cu zi. Asus, unul dintre cele mai apreciate mărci din domeniu, a lansat o linia de laptopuri Zenbook. Aceste notebook-uri ultraușoare au câștigat unele dintre cele mai înalte evaluări de la consumatori și critici deopotrivă. Asus ZenBook au un design luxos și oferă un confort cu care puțini pot concura. În plus, prezintă o tehnologie revoluționară care nu lasă pe nimeni indiferent. Pe scurt, un produs care merită considerația ta. Nu ratați acest ghid de cumpărare și află totul despre Asus Zenbook.   Tot ce trebuie să știi despre un laptop Asus Zenbook   Procesul de cumpărare a unui laptop Asus Zenbook poate fi unul dificil. După cum știți deja, nu toate laptoputile Asus Zenbook vă oferă aceleași caracteristici. Fiecare este conceput pentru diferite situații. În continuare, vom clarifica cele mai frecvente îndoieli cu privire la această linie de laptopuri Asus.   Ce tipuri de laptopuri Asus ZenBook există?   Această linie de laptop-uri Asus se caracterizează prin faptul că are un design ușor și de înaltă calitate, ideal pentru persoanele care sunt în continuă mișcare și nu vor să piardă din performanță. De asemenea, este o opțiune bună pentru cei care lucrează de acasă. În cadrul acestor caracteristici generale există mai multe tipuri. În continuare, vom face o analiză a celor mai remarcabile caracteristici ale fiecărui tip de Asus Zenbook: - Laptop Asus Clasic: Baterie încorporată de lungă durată. Echilibru excelent între portabilitate și productivitate. Vă permite să lucrați unde doriți și când doriți. - Laptop Asus Zenbook S: Durată de viață a bateriei mai lungă decât celelalte și încărcare rapidă. Hardware de înaltă calitate. Design luxos și confortabil. Cel mai elegant dintre cele 4. - Laptop Asus Zenbook Pro: Tehnologie inovatoare și gamă profesională. Cea mai slabă verigă a sa este bateria. Cea mai bună opțiune dacă prioritatea ta este performanța. - Laptop Asus Zenbook Flip: Laptop 2 în 1. Are un ecran de 360 de grade. Îl poți folosi ca tabletă , laptop sau într-o poziție intermediară. Cel mai versatil.   În această linie de laptop-uri Asus putem găsi multiple avantaje care le diferențiază de ceilalți concurenți. Am văzut că există tipuri diferite pentru fiecare nevoie. Cu toate acestea, în ciuda calității grozave pe care ne-o oferă, putem găsi și un mic dezavantaj în ele. Multe modele nu au o placă grafică dedicată și nu putem considera un laptop Asus Zenbook ca fiind un laptop de gaming.   De-a lungul acestui ultimul an, Asus a adăugat mai multe îmbunătățiri liniei sale prin crearea de noi modele, prezentând noi modele de mare calitate. În următoarea listă vom evidenția cele mai bune din fiecare tip și caracteristicile acestora: - Asus Zenbook Pro 15 (UX535). Ecran OLED 4K de 15,6 inchi și al doilea ecran de 5,65 inchi, ambele tactile. Intel Core i7 sau i5 de a 10-a generație, 16 GB RAM, grafică Nvidia GeForce până la GTX 1650 Ti. - Asus ZenBook 14 (UX435EA și UX435EG).  Versiune mai ieftină și mai ușoară a ZenBook 15 Pro. Are un Nvidia MX450 cu 2GB de vRAM mai modest decât Pro dar totuși mai bun decât unul integrat. Există o versiune Ultralight chiar mai subțire și mai ușoară decât aceasta. - Asus ZenBook Flip S (UX371).  13.3-inch OLED 4K ecran tactil și cu suport pentru Asus Pen stylus . Core i7 de a 11-a generație, 16 GB RAM, grafică Intel Iris Xe pe cip. Are 15 ore de autonomie. - Asus ZenBook S (UX393). Aceleași caracteristici ca și Flip, dar într-un design tradițional.   Linia ZenBook a Asus are câteva caracteristici comune tuturor laptopurilor sale. În ciuda acestui fapt, fiecare laptop din această linie are și caracteristici speciale. Prin urmare, atunci când decideți pe care să cumpărați, este necesar să luați în considerare anumite criterii precum procesorul, memoria RAM, placa grafică, ecranul și bateria. Un laptop Asus Zenbook este perfect pentru cei ce lucrează remote, călătoresc mult, dar au nevoie de funcții și tehnologii de ultimă generație, foarte performante.
    PREŞEDINTE DISPOZIŢIA NR. 484

    din 9 decembrie 2021

    privind: convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Galaţi, pentru luni, 13 decembrie 2021, ora 1030

    Costel Fotea, Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi;

    Având în vedere referatul de fundamentare al secretarului general al judeţului Galaţi;

    Având în vedere prevederile art. 179 alin. (1), (2) lit. b), (6) şi ale art. 134 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

    Având în vedere prevederile art. 63 alin. (1), alin. (2) lit. b) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Galaţi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi nr. 173/30 iulie 2020, cu modificările şi completările ulterioare;

    Având în vedere prevederile art. 190 alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

    În baza prevederilor art. 196 alin. (1) lit. b) din Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare

    D I S P U N E:

    Art.1. Se convoacă în şedinţă extraordinară Consiliul Judeţean Galaţi, pentru luni, 13 decembrie 2021, ora 1030, cu următorul proiect al ordinii de zi:

  • 1. Rectificarea bugetului local al Judeţului Galaţi şi bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii pe anul 2021 şi estimările pe anii 2022-2024.
  • Iniţiator:

    Costel Fotea

  • 2. Rapoarte, informări, întrebări, interpelări, diverse.
  • Art.2. Proiectele de hotărâri însoţite de materialele de fundamentare, rapoartele şi informările, vor fi comunicate în format electronic consilierilor judeţeni cel târziu până la data comunicării prezentei dispoziţii.

    Art.3. Comisiile de specialitate care sunt abilitate să avizeze proiectele de hotărâre supuse dezbaterii sunt indicate în fiecare proiect de hotărâre în parte, în funcţie de aria de competenţă a comisiei respective.

    Art.4. Consilierii judeţeni pot depune amendamente asupra proiectelor de hotărâri supuse dezbaterii, în baza prevederilor art. 138 alin. (12) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea procedurii prevăzute de art. 67 alin. (12) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Galaţi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi nr. 173/30 iulie 2020, cu modificările şi completările ulterioare.

    Art.5. Prezenta dispoziţie va fi adusă la cunoştinţă publică prin mass-media, va fi afişată la sediul şi pe pagina de internet a Consiliului Judeţean Galaţi.

    Art.6. Şedinţa se va desfăşura fără prezenţa fizică a consilierilor judeţeni, utilizând mijloace electronice de comunicare simultană la distanţă.

    P R E Ş E D I N T E,

    Costel Fotea 

        Contrasemnează pentru legalitate:

          Secretarul General al Judeţului  

                          Ionel Coca

     

    Vineri, 10 Decembrie 2021 00:00

    Comunicat de presă Data: 10.12.2021

    ÎNFIINŢARE UNITATE DE ALIMENTAŢIE PUBLICĂ CU SPECIFIC PESCĂRESC LA DATA CONSULT SRL DIN CADRUL ZONEI PESCĂREŞTI PRUT-DUNĂRE

    S.C. DATA CONSULT S.R.L., cu sediul în Municipiul Galati, Str. Mărășești nr. 16, parter, spațiul B2, Bloc F7, judeţul Galaţi, derulează, începând cu data de 07.04.2020, proiectul „Înfiinţare unitate de alimentaţie publică cu specific pescăresc la DATA CONSULT SRL din cadrul Zonei Pescăreşti Prut-Dunare”, cod SMIS 132101.

    Proiectul este finanțat prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime (POPAM 2014-2020), Prioritatea Uniunii Europene nr. 4 Creșterea gradului de ocupare a forței de muncă și sporirea coeziunii teritoriale, Măsura III.3 – Implementarea Strategiilor de Dezvoltare Locală, Măsura 1 – Promovarea și sprijinirea activităților care duc la diversificare; creare de locuri de muncă; valoare adăugată; învățare continuă; inovare

    Autoritatea de Management: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prin Direcția Generală pentru Pescuit și Afaceri Maritime - POPAM.

    Proiectul se implementează în Municipiul Galați, județul Galați, până cel târziu în data de 30.12.2021.

    Valoarea totală a proiectului este de 712.049,63 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 489.306,90 lei.

    Obiectivul general al proiectului propus de S.C. DATA CONSULT S.R.L. este susținerea produselor și serviciilor locale din Zona Pescărească Prut-Dunăre prin înființarea servicului de alimentație publică cu specific pescăresc – Cherhanaua “Happy Fish” cu asigurarea inovării și modernizării în procesul de preparare și servire a produselor din pește în condiții și standarde avansate de calitate și siguranță, prin asigurarea eficientizării fluxului de activități cât și a accesului nediscriminatoriu al reprezentanților, membrilor comunității pescărești.

    Cherhanaua “Happy Fish” va fi creată prin varianta modernă a costrucțiilor containerizate cu posibilități diverse de personalizare, adaptare și deplasare la evenimente (mobilitatea food-truck-ului) și va fi dotată cu echipamente cu un grad ridicat de inovare. “Happy Fish” va fi dotată cu o instalație brevetată complet ecologică care va asigura un proces de preparare inovativ pentru toate produsele din pește: gătire prin coacere, cu curenți de aer cald, fără a utiliza soluțiile clasice de prăjire cu utilizarea/reutilizarea de ulei rafinat sau brut. Tehnica inovativă de gătire va asigura produse din pește de calitate superioară.

    Investiția va contribui la dezvoltarea locală și regională, la dezvoltarea mediului de afaceri local și regional din Zona Pescărească “Prut-Dunăre” prin creșterea contribuțiilor la bugetul local/național, prin menținerea standardelor de calitate, de costuri și de timp atât pentru clienți cât și pentru furnizori și parteneri: reprezentanți/membri ai comunității pescărești, clienți cu preferințe culinare pescărești din teritoriul FLAG și nu numai, turiști în diverse forme, în special cu motivație gastronomică-pescărească, cu o atractivitate unanim recunoscută.

    Dezvoltarea companiei va asigura stabilitatea angajaților actuali și familiilor acestora cât și a celor ce vor fi angajati prin implementarea proiectului.

    Din perspectiva dezvoltării durabile, ca impact pozitiv asupra calității mediului, se evidențiază faptul că se vor reduce consumurile specifice de energie prin utilizarea atributelor funcționale ale noii instalații creată prin proiect care generează o soluție eco pentru încălzire și răcire, mai ieftină și cu emisii scăzute – conform brevetului de invenție, ceea ce reprezintă o măsură activă de protejare a mediului.

    Cherhanaua “Happy Fish” Date contact: Marius-Gerard Necula, Administrator S.C. DATA CONSULT S.R.L. Telefon: 0744597255, E-mail: necula_marius@yahoo.com

    Din luna decembrie 2021, Centrul Medical Pro Clinic din Galați lansează serviciile de îngrijire la domiciliu.

    Fiecare pacient care va avea nevoie de servicii medicale poate beneficia de asistența medicală a unei echipe cu expertiză în domeniu, chiar din confortul propriei case, în siguranță, respectând toate normele sanitare în vigoare. 

    “Ne dorim să fim și mai aproape de pacienții noștri, de aceea echipa medicală Pro Clinic se va deplasa la orice pacient în suferință, mai ales în această perioadă grea pentru toți. În Galați sunt foarte mulți pacienți care au nevoie de astfel de servicii, am primit multe solicitări în acest sens, așadar acest pas a fost unul firesc și important pentru pacienți. “, explică Alina Buzia, CEO Centrul Medical Pro Clinic.

    Printre serviciile medicale oferite la domiciliu se numără: testările Covid-19, tratamente escare, recoltare analize,  recoltare exudate nazofaringiene, îngrijire plăgi simple/infectate, injecții intravenoase/intramusculare/intradermice, perfuzii medicamentoase etc.

    Întreaga listă a serviciilor oferite, cât și prețurile aferente pot fi consultate pe site-ul pro-clinic.ro. Programările rapide se pot face la numărul 0336 918.

    La Pro Clinic, pacienții pot apela și la serviciile medicale ale următoarelor specialități: Cardiologie, Dermato-Venerologie, Diabet si nutritie, Endocrinologie, Gastroenterologie, O.R.L, Pediatrie, Obstetrica– Ginecologie, Urologie, Mica chirurgie, Neurologie, Ortopedie si Traumatologie, Medicina interna, Medicina generala, Pneumologie, Psihologie, Psihiatrie, Reumatologie.                                                                                                                                                           

    Nu în ultimul rând, pentru a facilita un acces rapid la toate serviciile medicale de înaltă calitate, necesare unui pacient, în cadrul Pro Clinic este disponibil un laborator de analize medicale, cât și farmacia Salviafarm.

    Pentru programări, pacienții pot suna la numărul 0336 912, de asemenea, pentru a consulta prețurile, pot accesa site-ul www.pro-clinic.ro . ADRESA: Strada Traian, nr 136, vizavi de Starea Civilă din Galați.

    Marți, 07 Decembrie 2021 00:00

    Comunicat de presă Galaţi, 7 decembrie 2021

    Consiliul Judeţean Galaţi lansează proiectul

    „Spațiu comun de dialog pentru dezvoltarea sustenabilă a zonei pescărești Prut - Dunăre”, SMIS 152255

    Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Galaţi, în calitate de beneficiar, anunță lansarea proiectului „Spațiu comun de dialog pentru dezvoltarea sustenabilă a zonei pescărești Prut – Dunăre”, contractul de finanțare fiind semnat cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime (POPAM) 2014 – 2020.

    Acest proiect este finanţat din Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014 – 2020, Prioritatea Uniunii Europene 4 – Creșterea gradului de ocupare a forței de muncă și sporirea coeziunii teritoriale, Măsura III.3 – Implementarea Strategiilor de Dezvoltare Locală, Obiectivul specific 3 – Conservarea patrimoniului material și imaterial de valori care definesc zona de pescuit și acvacultură, Măsura 3 – Promovarea și valorificarea socio-culturală a zonei pescărești precum și consolidarea rolului comunităților pescărești în dezvoltarea locală.

    Obiectivul general al proiectului este promovarea și valorificarea socio-culturală a zonei pescărești Prut – Dunăre din județul Galați, precum și consolidarea rolului comunităților pescărești. Scopul proiectului este crearea unui spațiu comun de dialog cu comunitatea locală pescărească din zona pescărească Prut – Dunăre din Galați.

    Contractul de finanțare a fost semnat în data de 8 noiembrie 2021, iar perioada de implementare a proiectului este de 12 luni.

    Bugetul total al proiectului este de 136.302,49 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este în valoare de 96.805,80 lei, cofinanțarea eligibilă a UAT Județul Galați este 0 lei iar cofinanțarea neeligibilă a UAT Județul Galați este în sumă de 39.496,69 lei.

    Evenimentul de lansare a proiectului va avea loc în data de 7 decembrie 2021, ora 11:00, în Sala de evenimente a Consiliului Judeţean Galaţi din strada Eroilor, nr. 7 şi are drept obiectiv informarea comunității locale cu privire la activităţile şi rezultatele preconizate ale proiectului. Astfel, vor fi prezentate informații privind obiectivele proiectului, principalele activităţi ce urmează a fi derulate, detalii privind grupul ţintă precum şi rezultatele aşteptate. La eveniment vor participa reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Galaţi, ai finanțatorului, precum și ai instituțiilor mass-media locală şi regională.

    Pentru informaţii suplimentare, persoana de contact este doamna Manuela Panaitescu, manager de proiect, director executiv adjunct în cadrul Direcției Programe, Consiliul Județean Galați, telefon: 0236-302537, fax: 0236-413031, email: directia.programe@cjgalati.ro.

    Sâmbătă, 04 Decembrie 2021 00:00

    Ce capsule de cafea să alegi?

    Fiecare generație are dezbaterea ei fundamentală: Renault sau Peugeot, Canon sau Nikon, Mac sau PC, iPhone sau Android... și acum Nespresso sau Dolce Gusto? Apropo de capsule, vorbim de fapt de un aparat de cafea, din moment ce cele două mărci, ambele produse de Nestlé, nu sunt compatibile.

    Iar sosirea – în sfârșit – a capsulelor compatibile Dolce Gusto pe piață a schimbat multe lucruri și a reaprins dezbaterea. Hai să te ajutăm să vezi lucrurile clar și să alegi sistemul de capsule cafea și aparatul de cafea care ți se potrivește cel mai bine. Dar, mai întâi, o primă întrebare esențială:

    Să alegi sau nu capsule?

    Eh da! În timp ce folosirea unui aparat de cafea tradițional sau a unui espressor poate părea la fel de preistorică pentru unii ca un walkman, espressorul cu capsule nu este singurul mod de a face o cafea bună. Pe de altă parte, este una dintre cele mai practice!

    • Avantaje espressor tradițional:

    O varietate infinită de cafele disponibile, în cafea boabe sau deja măcinată, fără nicio problemă de compatibilitate

    Posibilitatea de a doza fin puterea cafelei tale

    Posibilitatea de a-ți face propriile amestecuri, pentru a adăuga condimente la cafeaua ta

    Costul economic

    Vei putea folosi zațul de cafea pentru compost, pentru plante

    Tot ce ai nevoie este un aparat de cafea, care poate fi luat oriunde: terasă, camping...

    • Avantaje espressor cu capsule

    Practic și rapid

    Ai multe posibilități de cafele fără ca un pachet deschis să-și piardă aroma

    Doza și rezultatul perfect calibrat, de fiecare dată

    Posibilitatea de a face cafea bună în orice cameră cu o amprentă mică

    • Dezavantaje espressor tradițional

    Este dificil să bei mai multe feluri de cafea măcinată în același timp

    Este o corvoadă când vrei doar o cafea rapidă

    • Dezavantaje espressor cu capsule

    Costul ridicat al capsulelor

    Impactul ecologic

    Mașina este fixată într-un singur loc și depinde de electricitate

    Dimensiuni diferite ale capsulelor

    De altfel, cele mai importante două puncte menționate de cei „anticapsule” sunt aspectul ecologic și costul ridicat al capsulelor. Mobilitatea este mai puțin importantă: punem espressorul acolo unde se folosește cel mai mult, bucătărie, birou, sufragerie... Și majoritatea aparatelor sunt foarte estetice.

    Capsule Dolce Gusto sau Nespresso?

    Orice sistem ai alege acum, Nespresso sau Dolce Gusto, în acest moment există capsule compatibile mult mai economice și mai ecologice. Dar cele două sisteme sunt foarte diferite și nu doar sub forma capsulelor lor.

    Capsulele Dolce Gusto sunt total diferite de micile capsule Nespresso, pentru a putea face față constrângerilor diferitelor băuturi oferite (ceai, ciocolată caldă etc.), iar cele două aparate funcționează diferit, cu un nivel de presiune mult mai scăzut pentru Dolce Gusto. Iată de ce iubitorii de cafea preferă Nespresso... și de ce Nespresso a încercat, în colaborare cu Lipton, să ofere capsule de ceai „Nespresso”. Cele mai multe capsule Dolce Gusto sunt de „cafea”, dar cu latte, machiatto, amestecuri de caramel sau vanilie. Nestlé oferă, de asemenea, diverse capsule de ceai și una sau două versiuni de băuturi de ciocolată (specialitățile). Există chiar și capsule de „băutură rece” pentru ceai sau cafea „cu gheață”.

    De fapt, problema alegerii dintre cele două sisteme poate apărea chiar dacă se dorește să se limiteze la espresso. Între capsule Dolce Gusto și capsule Nespresso, este o chestiune de presiune și cantitate de cafea și o chestiune de buget.

    Presiunea unui aparat Nespresso este mai mare decât cea a unui aparat Dolce Gusto. Cu 19 bari pentru Nespresso și doar 15 bari pentru capsule Dolce Gusto, ai crede că cafelele Nespresso sunt mai bune. Dar asta fără a ține cont de un factor mult mai important: cantitatea de cafea din capsulă. Da, chiar și o explozie de abur la 30 de bari nu poate extrage mai multă aromă decât cea prezentă în capsulă...

    Și, cu cele 8 grame față de doar 5 grame pentru capsulele Nespresso, capsule Dolce Gusto sunt în mare măsură un câștigător. Mai ales că pentru băuturile „lapte” se folosesc două capsule: una pentru cafea, una pentru lapte. De fapt, „presiunea potrivită” pentru prepararea unui espresso este între 14 și 15 bari.

    Luni, 29 Noiembrie 2021 19:37

    Cum a apărut conceptul de braț mecanic?

    De la apariția roboților în istoria tehnologiei, transformările pe care le-au suferit aceștia au fost numeroase. De la primul robot industrial realizat în anul 1937 și până astăzi, când s-a ajuns la utilizarea la scară largă a roboților colaborativi, pare a fi doar un pas de-a lungul timpului.

    Însă un pas important, deoarece roboții, fie ei industriali clasici sau colaborativi, ajută astăzi oamenii în activitatea de producție, fiind extrem de eficienți și ajutând în diverse aplicații industriale mai mult sau mai puțin dificile.

    Robotul înainte de cobot

    Roboții apar pe piața internațională din Europa în 1973, iar interesul pentru aceștia crește treptat, de la an la an. În 1980 are chiar o revoluție a roboților industriali, iar în curând apar noi tendințe în această ramură. Mai târziu, apar coboții, aceștia fiind, de fapt, roboți care sunt programați să comunice fizic cu angajații care se află într-un spațiu de desfășurare a activității profesionale. Mai mult decât atât, un cobot este programat să funcționeze autonom într-un spațiu închis, însă colaborarea cu angajații este cea care face din acesta soluția ideală atunci când este vorba despre o productivitate crescută care poate fi obținută cu ajutorul unui simplu braț mecanic.

    Drumul important pe care îl încep roboții colaborativi începe în 2008, atunci când cel mai mare furnizor de roboți din lume, Universal robots, își lansează primul cobot, un robot colaborativ UR5. Treptat, apar noi modele de roboti industriali care sunt folosiți în aplicații generale sau specifice, în diverse domenii industriale.

    Ce roluri au coboții?

    Modelele de roboti colaborativi care poartă emblema Universal Robots sunt diverse, putând fi astfel utilizate în funcție de ceea ce dorește clientul să realizeze cu ajutorul lui. UR3, UR5, UR10 sau UR16 sunt printre cele mai cunoscute modele de roboți colaborativi care permit o gamă extrem de variată de aplicații.

    Există un model de cobot ideal pentru a fi utilizat pentru aplicații pe masă, respectiv pentru desfășurarea unor acțiuni de asamblare sau de vedere – UR3, dar și modele de roboti de paletizare care sunt utile mai ales pentru operațiunile de manipulare a produselor, chiar și celor mai voluminoase, pe care angajații trebuie să le sorteze, să le depoziteze sau să le pregătească pentru transport.

    Principale avantaje ale unui braț mecanic

    Roboții colaborativi sau brațele mecanice au fost realizate astfel încât să le fie ușurată munca angajaților. În acest sens, angajații trebuie să îi programeze, respectiv să îi însoțească în acțiunile pe care le au de făcut, neexistând nicio secundă riscul ca aceștia să le facă rău angajaților, mai ales că nu este vorba despre înlocuirea lor, ci despre colaborarea dintre cele două părți – om și robot.

    De asemenea, utilizarea unui cobot duce la crearea unor spații industriale colaborative, respectiv a unor spații industriale în care nu există riscul apariției accidentelor, iar angajații lucrează în mod eficient la obținerea unor rezultate deosebite. Investițiile inițiale sunt rapid recâștigate, robotul este unul flexibil, iar rata de adaptabilitate la diverse tipuri de procese industriale este extrem de ridicată, considerându-se despre roboții colaborativi că sunt instrumente ale unui viitor modern.

    Vineri, 26 Noiembrie 2021 10:13

    ANUNȚ CONSILIUL JUDEȚEAN GALAȚI 26.11.2021

    În conformitate cu dispoziţiile art. 4 lit. b) şi art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Judeţean Galaţi, Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi aduce la cunoştinţă publică faptul că se iniţiază procedura de elaborare a următoarelor proiecte de acte administrative cu caracter normativ:

    • hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi privind aprobarea preţurilor medii ale produselor agricole în vederea calculului venitului brut din arendă pentru anul fiscal 2022, în judeţul Galaţi;
    • hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi privind stabilirea preţului mediu/tonă de masă verde obţinută de pe pajişti pentru anul fiscal 2022.

                Proiectele de acte administrative cu caracter normativ şi instrumentele de motivare ale acestora pot fi consultate:

    • pe pagina web a Consiliului Judeţean Galaţi: www.cjgalati.ro;
    • la sediul Consiliului Judeţean Galaţi din str. Eroilor nr. 7 B, la Compartimentul relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP;

                Proiectele de acte administrative cu caracter normativ se pot obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Compartimentul relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP.

                Pentru proiectele de hotărâre puse în consultare publică, se pot formula propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare până în data de 5 decembrie 2021.

    Acestea se pot transmite prin:

    • e-mail: informatii@cjgalati.ro
    • poştal, pe adresa Consiliului Judeţean Galaţi: Galaţi, str. Eroilor nr. 7, cod poştal 800119;
    • depuse direct la Consiliul Judeţean Galaţi - Compartimentul relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP.

                Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa Compartimentului relaţii publice, organizare şi funcţionare ATOP, persoană de contact consilier Teodor Laura.

    Coordonatele de contact sunt: tel. 0236-302.513, fax 0236-460.556, e-mail: informatii@cjgalati.ro.

    Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi,

    COSTEL FOTEA

    Pagina 13 din 157