Advertorial

Advertorial

Joi, 17 Martie 2022 12:51

Măsurări cu osciloscopul

Osciloscopul este un aparate care se folosește la măsurarea unui semnal de tensiune electrică având evoluție constantă sau a mai multor semnale simultane care evoluează discret. Acestea sunt aparate de măsură electronice care au un ecran pe care abcisa reprezintă axa timpului, iar ordonata reprezintă semnalele de măsurat. Există și osciloscoape moderne care au un ecran digital sau care se pot conecta la ecranul unui calculator și au o serie de funcții suplimentare cum ar fi memorarea datelor, analiza matematică a semnalelor, salvarea lor prin memorare în format digital pe diferite suporturi de tipul disc magnetic sau ca fișier în diferite unități de memorie și chiar tipărirea acestora cu ajutorul unor imprimante. Primul osciloscop a apărut în anul 1897  la Strasbourg, inventat de către fizicianul Karl Ferdinand Braun, urmând ca osciloscopul modern să fie creat de către Allen DuMont. Caracteristici ale unui osciloscop?

Un osciloscop are numeroase modalități de reglare, cum ar fi amplificarea semnalelor de intrare și reglarea punctului zero, intensitatea punctului luminos, modul de declanșarea a baleierii, scala de timp pentru baleierea pe orizontală, tipul de grafic t-x sau t-y. Acesta poate măsura și observa semnale electrice, de obicei de tensiune, din televizoare, amplificatoare audio și orice alte circuite electrice cu scopul de a stabili parametri optimi ai acestora pentru reparare sau reglarea acestor circuite. Prin acești parametrii ai semnalelor electrice se observă timpul de creștere sau descreștere al unui puls, perioada sau frecvența semnalelor periodice, întârzierea relativă a două semnale, durata unui puls sau factorul de umplere al unui tren de impulsuri. 

Măsurarea cu un osciloscop

Atunci când pe ecranul osciloscopului se obține o imagine stabilă înseamnă că avem un trigger sau o sincronizată. Când două afișări succesive ale unui semnal electric se fac începând cu același moment de timp se obține o suprapunere perfectă a celor două afișări. Reglajele de sincronizare se referă la modul de sincronizare, care poate fi normal sau automat. Modul automat este util și pentru vizualizarea tensiunilor alternative, care în modul normal nu pot fi vizualizate deoarece nu se realizează sincronizarea. Pentru obținerea unei măsurători cât mai exacte osciloscopul trebuie să fie setat în așa fel încât parametrul de interes să aibă o valoare de afișare cât mai mare în modul de afișare, adică un număr cât mai mare cu cât mai multe diviziuni. Căutați mai multe componente electronice de înaltă calitate? Vizitați tme.eu de unde puteți alege dintre cele peste 500 000 de produse disponibile.

Cafeaua este una dintre cele mai consumate băuturi din lume. Este produsă în cantități industriale la nivel global pentru ca fiecare dintre noi să se poată bucura dimineața de ceașca de cafea preferată. În ceea ce privește aparatele de cafea, Delonghi este cel mai mare producător european. Are sediul în Treviso, Italia. Printre aceste dispozitive, espressoarele sunt adesea premiate drept unul dintre cele mai bune din lume. Iată mai jos 5 dintre cele mai bune modele de expresor cafea Delonghi.

Expresor cafea Delonghi Magnifica S

Vă permite să pregătiți orice tip de cafea, doar prin apăsarea unui buton, alegând între scurtă sau lungă. Prin rotirea butonului se poate crește sau scade intensitatea cafelei și aroma acesteia. Este posibil să depozitați boabele de cafea fără a schimba aroma, aducând în casă adevărata cafea italiană. Sistemul de cappuccino din oțel inoxidabil este ideal pentru a produce o spumă consistentă, cremoasă, pentru un cappuccino perfect. Cu acest aparat puteți calibra exact cantitatea exactă de cafea per ceașcă pentru un espresso. Acest lucru este în mod normal posibil numai cu aparate de cafea super-automate foarte scumpe.

Expresor cafea Delonghi Delonghi ECAM 23.420.SB

Un alt model care satisface 100% din asteptarile utilizatorilor este Delonghi ECAM 23.420.SB. Cu această ocazie, compania a ales să ofere un utilaj foarte asemănător, atât ca dimensiuni, cât și ca design, cu cel mai vândut al mărcii, De'Longhi Magnifica S. Totuși, a dorit să-și îmbunătățească calitatea materialelor prin introducerea unui design din oțel inoxidabil cromat. În plus, are caracteristici tehnice superioare, cum ar fi integrarea ecranului LCD și un sistem cappuccinatore avansat. Popularitatea acestei mașini constă în prețul său. Este pe piață de câțiva ani și îl puteți găsi la 40% din prețul inițial.

Expresor cafea Delonghi Dedica

Espressorul manual DeLonghi Dedica oferă un espresso autentic și o experiență tradițională de cafea cappuccino într-un design elegant, ultra-compact și subțire. Perfect pentru a economisi spațiu prețios pe tejghea. Espressorul Delonghi Dedica dispune de un sistem manual patentat pentru cappuccino cu duză avansată. Aceasta vă permite să obțineți cea mai bogată, mai groasă și mai durabilă spumă pentru o băutură cu lapte superioară. Este o mașină de înaltă calitate, performanță, cu un panou de control ușor de utilizat. Vă permite să personalizați băuturile de cafea cu funcția unică de oprire a fluxului, alegând între 1 sau 2 shot-uri de espresso. Alte caracteristici includ un portafiltru 3-în-1 (suport pentru filtru) pentru a găzdui filtre pentru shot-uri simple, shot-uri duble și capsule de espresso ușor de servit.

Expresor cafea Delonghi Inissia

Ideal pentru a intra în celebra lume a Nespresso într-un mod economic și fără a sacrifica calitatea unei cafele bune. În ciuda anilor care au trecut și a marii concurențe care există în sectorul aparatelor de cafea cu capsule, De'Longhi Inissia continuă să fie un succes de vânzări. Acest lucru se datorează în principal faptului că îndeplinește ceea ce caută majoritatea consumatorilor într-o mașină de cafea cu o singură porție: preț accesibil, dimensiune compactă și ușurință în utilizare. Singurul dezavantaj este că rezervorul de apă este puțin sub medie. Cu toate acestea, datorită acestui lucru, avem o mașină atât de compactă, pe care mulți utilizatori o subliniază drept cea mai mare virtute. Pe scurt, Inissia este o opțiune excelentă pentru a te bucura de capsulele Nespresso în cel mai economic mod.

Expressor cafea Delonghi Dolce Gusto Mini Me

Design clasic, dimensiuni reduse și funcționare automată, o opțiune excelentă pentru a vă bucura de capsule Dolce Gusto la un preț bun. Într-o piață foarte saturată a aparatelor de cafea monoservire, De'Longhi Dolce Gusto Mini Me continuă să-și mențină locul printre cele mai bine vândute aparate din grupul Nescafé Dolce Gusto. Vrei să știi de ce? Ei bine, chiar numele ei o sugerează. Mini Me este proiectat să ocupe foarte puțin spațiu. Este cel mai mic aparat de cafea Dolce Gusto. Funcția multi-temperatură este principalul avantaj al acestui sistem în comparație cu concurenții săi. Posibilitatea de a face atât băuturi calde, cât și reci mărește considerabil numărul de specialități pe care le puteți face: cafele, ceaiuri, ciocolate etc.

Joi, 17 Martie 2022 00:00

Comunicat de presă 17.03.2022

Proiect finanatat in cadrul masurii „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma  CAFE ANGLAIS  S.R.L.

CAFE ANGLAIS  S.R.L .anunta lansarea proiectul cu titlul ”GRANT ” proiect  nr RUE 19313  înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 10.03.2022

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea  societatii prin ajutorul  de stat acordat  sub forma de grant pentru capital de lucru.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de  834.813,75 lei (valoarea totala) din care : 725.925,00 lei grant si 108.888,75 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Date de contact: Romania, judetul Galati, localitatea Galati, strada Basarabiei nr.3.

Persoană de contact:

Nume, prenume : PAULA LEPADATU

Email :restaurant_englezesc@yahoo.com

Telefon :0743599562

În perioada 14 martie – 21 aprilie 2022, ECOTIC in parteneriat cu  Primăria Municipiului Galați, Serviciul Public ECOSAL Galați, Inspectoratul Școlar Județean Galați, Apă Canal Galați și  APM Galați organizează  campania de colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE), becuri si neoane arse, baterii uzate (exceptie fac bateriile auto) urmând ca fiecare persoană care predă deșeuri să primească un premiu instant.

Scopul campaniei este de a informa și de a conștientiza cetatenii asupra importanței colectării separate a deșeurilor reciclabile, încurajându-i astfel pe gălățeni să predea în mod selectiv deșeurile care pot fi reciclate și să nu le mai abandoneze pe domeniul public sau la punctele de colectare destinate deșeurilor menajere.  Prin campania „Orașe curate” organizată în parteneriat cu ECOTIC, venim în întâmpinarea nevoii cetățenilor de a-i debarasa rapid și gratuit de orice aparat electrocasnic sau electronic defect sau uzat, becuri si neoane arse precum si bateriile uzate (sunt excluse bateriile auto)  oferindu–le totodată oportunitatea de a contribui în mod activ la protecția mediului.

Punctele de colectare sunt disponibile la următoarele adrese:

  • Punct Verde – Drumul Viilor, nr.1, luni – sâmbătă 8:00 – 16:00, duminică 8:00 – 12:00;
  • Strada Nufărului, nr 24 -26, luni – vineri, 7:00 – 14:00;
  • Stația de sortare Barboși, luni – vineri, 7:00 – 14:00;

Locuitorii orașului Galați beneficiază de serviciul gratuit de preluare de la domiciliu a DEEE-urilor mari și voluminoase (ex: mașină de spălat, frigider etc), apelând numarul de telefon 0236312282. O echipă SP Ecosal GALAȚI se va deplasa si va ridica DEEE urile de la domiciliu, respectând cerințele sanitare și de siguranță.

„Orașe Curate” Galați face parte din campania națională de informare „Fii la tine-n țară la fel ca afară”, organizată de ECOTIC în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Scopul acesteia este de a contribui la conștientizarea cetatenilor în privința comportamentului corect față de un tip de deșeuri: DEEE - deșeuri de echipamente electrice și electronice.

Miercuri, 16 Martie 2022 00:00

Comunicat de presă 16.03.2022

”STUDIU DE CERCETARE TRANSFRONTALIER DE VALORIFICARE A ECOSISTEMELOR

ÎN LUNCA JOASĂ A PRUTULUI INFERIOR” - 2SOFT/1.2/38

Asociația pentru Dezvoltare Durabilă ”Prut – Dunăre” Galați (FLAG Galați), în calitate de partener, derulează proiectul ”CROSS ECOSS PRUT” - 2SOFT/1.2/38 finanțat prin Programul Operațional Comun România – Republica Moldova 2014 – 2020. În cadrul acestuia, echipa de proiect a FLAG Galați a realizat studiul transfrontalier al potențialului socio-economic în Lunca Joasă a Prutului Inferior ca parte din „Studiul final de cercetare științifică integrată transfrontalieră - Cercetarea biodiversității și starea resurselor”. Studiul a fost supus dezbaterii publice în cadrul evenimentului ”Consultare publică” organizat de liderul de proiect, respectiv Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Acvatică, Pescuit și Acvacultură Galați în perioada 3-4 martie 2022.

La acțiune au participat reprezentanți ai instituțiilor publice locale, ai mediului de afaceri, mediului academic și societății civile.

Studiul integrat a avut rolul de a analiza potenţialul surselor acvatice în zona Lunca Joasă a Prutului Inferior și identificarea celor mai bune soluţii pentru un management durabil al resurselor; evaluarea potenţialului socio-economic al regiunii de frontieră Galaţi-Cahul și evaluarea nevoilor populaţiei locale în ceea ce privește activităţile economice și utilizarea durabilă a resurselor acvatice în ariile protejate, dar și cercetări pentru soluţii inovatoare pentru dezvoltarea „economiei verzi” ca o condiţie prealabilă pentru dezvoltarea economică durabilă în Lunca Joasă a Prutului Inferior.  

Cercetarea s-a realizat folosind ca instrument principal un chestionar cu 19 întrebări deschise, semideschise și închise, urmărindu-se 3 direcţii de analiză:

  • Aspecte de identificare și autoapreciere locală, de conștientizare a propriilor valori și resurse, precum și a oportunităţilor de dezvoltare, modul în care a fost afectată regiunea de schimbările climatice, care este percepţia oamenilor asupra nivelului de poluare a Râului Prut precum și modul în care poluarea și schimbările climatice afectează viața oamenilor din regiune și ecosistemul din aria protejată Lunca Joasă a Prutului Inferior, potenţialul de dezvoltare socio-economică a zonei, beneficiile colaborării transfrontaliere și oportunităţile oferite pentru o creștere economică ecologică asociată cu protejarea ecosistemului din Lunca Joasă a Prutului Inferior.

Pe scurt, concluziile au vizat:

  • Măsura în care este percepută ca fiind cunoscută regiunea la nivel naţional și internaţional este relativ scăzută. Aceasta prezintă variaţii între localităţi, comunităţile din Moldova având o pondere mai mare a gradului de cunoaștere și recunoaștere a zonei. Aceste diferenţieri se datorează și specificului unor activităţi de bază a locuitorilor din regiune (de ex. activităţile meșteșugărești din comunităţile moldovenești);
  • Efectele schimbărilor climatice și ale poluării sunt resimţite la un nivel foarte ridicat atât în localităţile de pe teritoriul proiectului din România, cât și de pe teritoriul proiectului din Moldova;
  • Principalele efecte ale acestor fenomene asupra activităţii populaţiei – renunţarea la activităţi de pescuit, diminuarea potenţialului economic (a fost afectată agricultura, legumicultura, creșterea animalelor etc.), migraţia locuitorilor, secarea și colmatarea bălţilor, starea de sănătate ș,i implicit, capacitatea de muncă a oamenilor;
  • Principalele măsuri recomandate pentru dezvoltarea socio-economică în arealul analizat sunt facilităţile pentru ecoturism, circuitele turistice și activităţile culturale;
  • Principalele nevoi pentru punerea în valoare a resurselor și activităţilor cu potenţial de dezvoltare în regiune au fost – finanţarea (cea mai importantă) urmată de consultanţă, trainingurile de specialitate și facilităţile economice. Pe lângă acestea, au mai fost menţionate studii de fezabilitate, mobilizarea tuturor cetăţenilor, parteneriatul public-privat și facilităţi legislative privind zona de frontieră.

 

Proiectul ”CROSS ECOSS PRUT” - 2SOFT/1.2/38 se implementează în parteneriat cu: Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Acvatică, Pescuit și Acvacultură Galați (România) în calitate de Lider, Asociația pentru Dezvoltare Durabilă Prut – Dunăre, Galați (România) – Beneficiar 1 și Agenția de Cooperare Transfrontalieră și Integrare Europeană, (Republica Moldova) – Beneficiar 2.

Aventuros, stilat, cititor sau un pic de bandit? În următoarele rânduri vom alege cele mai relevante parfumuri bărbătești și unisex pentru fiecare tip de bărbat, astfel încât să știi cum să alegi parfumul potrivit.

Dacă nu există un bărbat la fel cu altul, de ce ar trebui să poarte toți același parfum? Când vine vorba de a oferi parfumuri bărbătești în dar, notele olfactive contează la fel de mult ca trăsăturile psihologice, gusturile sau personalitatea fiecăruia. Iată un ghid.

Bvlgari Man Glaciar Essence

Pentru cine: Dacă îi place muntele, alpinismul sau zăpada, acesta este tipul de parfumuri bărbătești pe care trebuie să îl alegi. Nu degeaba Alberto Morillas, cel mai important parfumier al ultimei jumătate de secol, a urcat pe Matterhorn pentru a crea un parfum inspirat de aerul rece și răcoritor al celor mai înalte vârfuri.

Cum miroase: este un fougère, un gen olfactiv tipic masculin, deci este verde, revigorant și curat. Grația constă în contrastul dintre notele de vârf picante și reci – ghimbir, ienupăr – și notele calde de bază de mosc. Ușor de transportat, dar foarte inovator.

Apa de parfum Montblanc Legend

Pentru cine: Pentru orice călător înrăit căruia îi lipsește să pună din nou piciorul într-un aeroport, în special unul aflat la distanță.

Cum miroase: Este versiunea cu apă de parfum a deja clasicului Montblanc Legend, deci este mai intens și mai concentrat decât parfumul original – bergamotă, violetă, mușchi, iasomie – și adaugă un fundal interesant de piele.

Acqua di Giò Deep de Giorgio Armani

Pentru cine: Perfect pentru leii de mare, marinari, înotătorii veterani și, în general, toți acei bărbați care, atunci când se apropie de la câțiva kilometri de coastă, simt deja mirosul oceanului.

Cum miroase: Note marine și aromatice de rozmarin, chiparos, lavandă și mastic. Amintește de prima Acqua di Giò, dar cu un nou tip de intensitate care, paradoxal, îi întărește latura mai botanică și naturală.

Angel's Share de Kilian

Pentru cine: Sticla, în formă de pahar de cristal de stâncă, spune totul. Dacă vrei să distrezi un bărbat care ar fi la fel de fericit cu o sticlă de coniac sofisticat și imposibil de găsit, acesta este parfumul lui.

Cum miroase: lemne, scorțișoară, caramel și, bineînțeles, coniac. Kilian Hennessy, fondatorul brandului, se află la a opta generație a unei familii dedicate producției de coniac de lux și aici aduce un omagiu întregii tradiții.

Apa de parfum Bleu de Chanel

Pentru cine: Este un parfum pentru un barbat sofisticat căruia îi place să se îmbrace bine cu o notă de dandyism modern.

Cum miroase: masculinitate din secolul XXI. Olivier Polge, parfumierul casei, a conceput aceste parfumuri bărbătești bazate pe contrastul dintre trei note esențiale: lemn de santal, cedru și boabe de tonka. Și totuși, nu este grea, ci echilibrată și elegantă, foarte elegantă.

Carolina Herrera Bad Boy

Pentru cine: Pentru fiecare bărbat care, după cum indică și numele parfumului, știe că un băiat rău la exterior poate fi un băiat cu suflet bun. Bad Boy vorbește despre un tip care se distrează și este un mic bandit, elegant, dar nu rigid, care atrage atenția, dar este prezent în momentele cheie.

Cum miroase: piper, bergamotă și mult rock'n'roll.

Calvin Klein CK Everyone

Pentru cine: Literalmente, pentru toată lumea. CK One a fost parfumul unisex care a marcat anii 90, iar această lansare recentă îi aduce un omagiu cu o formulă atât de ușor de purtat și răcoritoare încât nu pare deplasat nicăieri.

Cum miroase: Citrice, lemn de cedru și curat.

K by Dolce & Gabbana Apă de Parfum

Pentru cine: capacul în formă de coroană oferă un indiciu: aceste parfumuri bărbătești sunt pentru regele casei. Sau, altfel spus, pentru toți acei bărbați care sunt capabili să își proiecteze influența asupra celor din jur fără a renunța la afecțiune sau spontaneitate. Pentru liderii naturali.

Cum miroase: Acesta este un parfum menit pentru a fi frumos și a fi văzut (și a mirosi) frumos. Citrice, lemne, condimente, o notă de dulceață, un pic de mister sub formă de cardamom și o notă fructată, tinerească. Nu eșuează.

Joi, 10 Martie 2022 00:00

Comunicat de presă 10.03.2022

Selectie grup țintă în cadrul proiectului     

SUCCES: Studiile Universitare, Calea Către antreprenoriat Eficient și Sustenabil

Asociația Excelsior pentru Excelență în Educație în calitate de lider de parteneriat, în parteneriat cu Asociația Inițiative pentru Europa implementează în perioada 20 Decembrie 2021 – 19 Decembrie 2023 proiectul cu titlul ”SUCCES: Studiile Universitare, Calea Către antreprenoriat Eficient și Sustenabil” – cod MySMIS 140878, finanțat în baza Contractului de finanțare nr. POCU/829/6/13/140878 prin apelul de proiecte Innotech Student. Proiectul se implementează cu sprijinul Universității Danubius din Galați și al Universității Constantin Brâncuși din Târgu Jiu.

Valoarea totală a proiectului este de 9.685.593,10 lei, din care finanțare nerambursabilă din Fondul Social European 8.232.754,14 lei și finanțare nerambursabilă asigurată din bugetul național în sumă de 1.452.838,96 lei.

Obiectivul general al proiectului vizează susținerea  dezvoltării economice și sociale în Regiunile Sud-Vest Oltenia și Sud - Est prin sprijinirea, încurajarea și dezvoltarea antreprenoriatului în rândul tinerilor – înființarea, monitorizarea și asigurarea sustenabilității a minim 21 start-up-uri în cadrul cărora vor fi create minim 66 locuri de

muncă sustenabile.

Grupul țintă al proiectului este compus din 350 studenți înscriși la programele de master, doctorat sau licență (minim anul 2) cu domiciliul/ reședința în toate regiunile României, cu mențiunea că dezvoltarea afacerilor sprijinite se va realiza EXCLUSIV în regiunile de implementare ale proiectului, respectiv Sud-Muntenia și Sud-Est. Înscrierea în proiect se poate realiza și prin platforma informatică disponibilă accesând site-ul proiectului.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Date de contact:

Asociația Excelsior pentru Excelență în Educație

Manager de proiect: Cristina Ițcuș

E-mail: succes@banipentrustudenti.ro

https://succes.banipentrustudenti.ro/

Telefon: +4 021.539 78 77

Miercuri, 09 Martie 2022 00:00

Comunicat de presă 09.03.2022

Anunț finalizare proiect  ”Granturi pentru capital de lucru”PROTIMA SERV S.R.L., 

PROTIMA SERV S.R.L.,  anunță finalizarea proiectului cu titlul ”Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor IMM-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 2 ” proiect  nr RUE Nr. M2-16472 din 09-09-2021  înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv Nr. 09-09-2021

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea societatii PROTIMA SERV S.R.L.,

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 61128,135 (valoarea totala) din care : 53154.9

lei grant si 7973.235 RON lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020]

Persoană de contact:

Nume, prenume  GABRIELA TEODORESCU,

website, email, dan_parlici@yahoo.com

telefon, fax,744374333,

Acțiuni comune pentru protecția mediului în bazinul Mării Negre – BeECO BSB-1107

Asociaţia PRO NATURA Galați anunţă lansarea oficială a aplicaţiei BeEco (Output O.T2.2 -D.T2.2.1), în cadrul proiectului „Acțiuni comune pentru protecția mediului în bazinul Mării Negre – BeECO” BSB-1107, proiect finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Comun „Bazinul Mării Negre” 2014 – 2020, Obiectivul tematic 2: Promovarea unei politici de mediu coordonate şi reducerea prin acţiuni comune a deşeurilor maritime în Bazinul Mării Negre, PI 2.2 2.2 Promovarea în comun a unor acţiuni având ca scop conştientizarea privind deşeurile maritime şi riverane.

Aplicaţia BeEco este dezvoltată pentru dispozitivele mobile cu sisteme de operare de tip Android și iOS, dar poate fi accesibilă și pe PC. Interfața este prietenoasă, intuitivă și ușor de utilizat. Aceasta poate fi descărcată accesând următorul link: https://beeco.actedj.ro/

Aplicaţia BeEco are ca scop inventarierea, semnalarea și reducerea deşeurile maritime din Bazinul Mării Negre.

Partenerii în cadrul proiectului:

- Asociaţia de Cooperare Transfrontalieră „Euroregiunea Dunărea de Jos” -România

- Asociatia Pro Natura Galați – România

- Fundația Urbană pentru Dezvoltare Durabilă– Armenia

- Uniunea Oamenilor de Știință Imereti "Spectri"– Georgia

- Agenția de Cooperare Transfrontalieră și Integrare Europeană- Republica Moldova

Pentru informaţii suplimentare despre utilizarea aplicației, vă rugăm contactaţi Asociaţia PRO NATURA Galați, telefon: 0040 748 209 450, e-mail: galatipronatura@gmail.com

Blugii sunt una dintre cele mai emblematice piese vestimentare și cea mai comună pereche de pantaloni în garderoba tuturor. Vin în croieli și culori variate, iar de-a lungul timpului au suferit modificări sau au apărut modele de pantaloni inspirate din variantele clasice. Indiferent dacă ești pasionat de modă sau nu, există câteva curiozități despre blugi pe care trebuie să le cunoști.

  • Brevetați în 1973
  • Blugii au fost brevetați în 1873 de americanii  Jacob Davis, care era croitor, și de omul de afaceri Levi Strauss. Duo-ul a fost responsabil pentru crearea niturilor, bucăți mici de metal care sunt aproape de buzunare pentru a întări cusătura modelului și a asigura o durabilitate mai mare.

  • Purtați de muncitori la început
  • Când a fost creat, blugii erau folosiți de fermieri și muncitori în general, mai ales în zona minieră. De aici și necesitatea ca piesa să aibă durabilitate, întrucât trebuia să reziste la lucrări grele.

  • Au apărut prima oară în Franța și Italia
  • În ciuda faptului că au fost popularizați de Levi Strauss, creatorul lui Levi’s, blugii au apărut pentru prima dată în secolul al XVI-lea în orașele-port din Franța și Italia, unde erau purtați de marinari.

  • Pigment indigo
  • Denimul este cea mai cunoscută versiune a piesei, dar țesătura folosită la crearea acestui tip de pantaloni nu este inițial aceeași culoare. Pentru a obține nuanța, este colorat cu albastru violet, cunoscut și sub numele de indigo. În trecut, colorantul era importat din India, unde era produs prin fermentarea plantelor de indigo. Astăzi, coloranții sintetici sunt cei mai folosiți.

  • Primii blugi de damă
  • Primii blugi pentru femei au fost lansați în toamna anului 1934 de către Levi’s. Crearea blugilor de damă s-a dovedit a fi progresivă. Lady Levi a prins rapid în Occident. Mai mult decât să creeze o îmbrăcăminte funcțională feminină din denim, blugii Lady Levi’s au oferit pur și simplu o opțiune rară femeilor la acea vreme: pantaloni.

  • Simbol al rebeliunii
  • În anii 1950 și 1960, blugii au ajuns să fie văzuți ca un simbol al rebeliunii tinerilor și chiar au fost interziși în unele instituții. În 1955, actorul James Dean a contribuit la întărirea acestui stereotip în filmul Rebel Without a Cause, în care purta blugi cu cămașă albă și jachetă.

  • Buzunar pentru ceas
  • Buzunarul mic din interiorul buzunarul frontal al pantalonilor a fost creat inițial pentru a depozita ceasurile de buzunar, accesorii care erau des folosite în trecut. Acesta a rămas un element clasic al blugilor.

  • All-denim look
  • Look-ul all-denim, cunoscut în Statele Unite ca Canadian Tuxedo, a fost creat în 1951 după ce cântărețului american Bing Crosby i s-a interzis să încerce să intre într-un hotel din Vancouver, Canada, pentru că purta blugi. După episod, Levi's a creat un ansamblu formal realizat din denim special pentru el. Acum, acest look revine la modă din când în când și este chiar un clasic dacă este accesorizat corect.

  • Prima prezentare de modă care să includă blugi
  • În 1976, blugii au apărut pentru prima dată într-o prezentare de modă, pe podiumul Calvin Klein, și au părăsit statutul de îmbrăcăminte purtată de tinerii rebeli pentru a deveni un articol fashion îndrăgit în întreaga lume. Acum blugii sunt pantaloni extrem de comuni și chiar des observați în prezentările de modă și în colecțiile celebrelor case de modă.

  • Fără blugi la Casa Albă
  • Fostul președinte al SUA George W. Bush a interzis purtarea de blugi de către personal și oaspeți în Biroul Oval al Casei Albe după inaugurarea sa în 2001.

    Blugii sunt pantaloni foarte confortabili, ce pot fi combinați foarte ușor. Poți crea look-uri casual, punk-rock sau chiar fashion care au la bază blugi. Sunt extrem de populari, poate chiar cea mai achiziționată piesă vestimentară și pe lângă alte perechi de pantaloni, sunt chiar un must-have în orice garderobă, fie că optați pentru cei negri, bleumarin sau chiar și albi.

    Pagina 7 din 158