×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 296

În cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc luni, democrat-liberalii gălăţeni au subliniat faptul că mult discutatul proiect al demolării garajelor va fi unul foarte greu de realizat, deoarece nu a fost luată în seamă o serie de factori importanţi. Conform spuselor preşedintelui Organizaţiei Judeţene PDL, Doru Resmeriţă, amendamentele ridicate în cadrul şedinţei de Consiliu Local, unde a fost votat proiectul garajelor, vor îngreuna demolarea construcţiilor şi propune adoptarea proiectului lui Ciumacenco promovat în campania electorală.
"Au avut nişte obiecţiuni şi le înţelegem că acolo sunt şi o serie de oameni implicaţi în structura partidelor, PSD, PNL, care au garaje, tot felul de oameni influenţi. Şi, bineînţeles, acea modificare cu acele amendamente nu face altceva decât în final să fie foarte greu de realizat acel proiect. Noi suntem de acord cu înlocuirea cu proiectul pe care l-a susţinut Nicuşor Ciumacenco la alegerile locale - acele garaje supraetajate cu spaţii comerciale la parter şi cu un etaj, două, trei... care să acopere nevoile de parcare din cartierul respectiv", a explicat Resmeriţă.
De asemenea, sursa citată a mai invocat un aspect care, susţine aceasta, va împiedica demolarea unor construcţii întrucât în acea zonă există proprietari care au drepturi asupra lor.
"Am înţeles că sunt vreo 20 de proprietari, doi dintre ei au venit la noi şi ne-au prezentat documente. În condiţiile acestea, trebuie să recunoaştem că va fi foarte greu de expropriat pe motiv de utilitate publică, pentru că o parcare nu e o utilitate publică şi acei oameni trebuie răscumpăraţi printr-o negociere cu fiecare în parte. Acele amendamente vor bloca proiectul pentru că aceşti oameni, care sunt proprietari de terenuri şi pe construcţii, când vor da hotărâre în Consiliul Local pentru expropriere, ei o vor contesta. Dacă intră peste ei şi le demolează garajul, e o tulburare de posesie, şi Doamne fereşte de o tulburare de posesie, că e motiv de plângere penală foarte serios", a mai spus Resmeriţă.

Fără îndoială că mulţi gălăţeni şi nu numai au observat amploarea campaniei pentru Dragoş Iftimie, elevul de la Liceul de Artă care are cancer şi a cărui singură speranţă e o operaţie în Germania, care costă 30.000 euro. Ceea ce m-a surprins într-un mod absolut plăcut este implicarea şi dăruirea nu numai a profesorilor şi rudelor băiatului, ci şi a colegilor săi, în special. M-a uimit faptul că elevii au reacţionat, s-au mobilizat imediat şi că au făcut tot ceea ce au ştiut ei să facă mai bine - totul ca prietenul lor să fie un copil sănătos. I-am admirat şi i-am lăudat că merită. S-a ajuns chiar la performanţa de a populariza cazul lui Dragoş şi în alte judeţe din ţară. Din câte se vede, campania a dat rezultate, întrucât elevul mai are nevoie de câteva mii de euro pentru a putea pleca în Germania. Acei copii au reuşit să sensibilizeze românii cerând ajutor pentru prietenul lor.
Ceea ce vreau să spun e faptul că tineretul nu este fără speranţă, egoist şi fără respect pentru lucrurile şi oamenii care-l înconjoară. Poate fi şi altruist şi e capabil să îşi ajute aproapele. Ei contribuie cu un ajutor oricât de mic ar fi şi se simt împăcaţi că au putut face ceva pentru colegul şi prietenul lor. Nu pot să nu mă întreb dacă acest lucru se aplică şi în cazul adulţilor, cei care nu sunt interesaţi decât de propriile probleme şi nu au timp să asculte povestea altcuiva că o au deja pe a lor. Cunoaşteţi astfel de persoane? Eu, da, din păcate. Aici trebuie să fiu sinceră şi să afirm că un elev nu are aceleaşi griji ca şi un adult, dar tocmai am menţionat mai sus că tinerii sunt consideraţi insensibili şi reprezintă viitorul sumbru al societăţii. Ca o paranteză, adaug că aceste epitete le-am auzit în autobuz. Admirând dăruirea elevilor în privinţa cazului lui Dragoş, m-am gândit că adulţii de azi au fost tinerii de ieri şi cu siguranţă că la vremea aceea ei se puteau implica uşor în astfel de proiecte. Ce s-a schimbat? Societatea e cea care ne construieşte an după an un scut invizibil şi nu ne mai permite să avem alte sentimente, cu excepţia celor de autoconsevare? Rămânem fără surse de sprijin şi prin urmare nu încercăm să fim, la rândul nostru, un ajutor pentru altcineva? La întrebările acestea sunt convinsă că sunt cel puţin tot atâtea răspunsuri, dar care nu vor schimba cu nimic oamenii de azi. Trebuie doar să sperăm că o să întâlnim cât mai mulţi colegi ca ai lui Dragoş pentru a ne înmuia, puţin câte puţin, sufletul.

Consiliul Judeţului a votat în cadrul şedinţei de săptămâna trecută mandatarea lui Avram Trandafir ca reprezentant al CJ în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor, urmând ca acesta să desemneze administratorul special al societăţii Drumuri şi Poduri, pe Ionel Borcea.
Cu toate că democrat-liberalul Ion Ştefan i-a propus preşedintelui CJ să scoată de pe ordinea de zi acest proiect deoarece nu deţin momentan suficiente informaţii cu privire la situaţia acestei societăţi, hotărârea a fost supusă votului consilierilor. Proiectul a fost votat cu abţinerea celor de la PDL şi PP-DD, care s-au declarat nemulţumiţi de faptul că Borcea a preluat funcţia de administrator special cu câteva luni în urmă şi abia acum e votată numirea lui.
"O să vedem şi o să cercetăm exact ce s-a întâmplat cu Drumuri şi Poduri. A fost o imensă porcărie - s-a numit un director care a fost prins de către administratorul special că a făcut lucruri care contraziceau legea şi a fost demis. S-au trimis nişte acte pentru organele care se ocupă de cei care fac încălcări de lege iar în rest, din ce înţeleg eu, noi mandatăm un reprezentant în Adunarea Generală. Trebuie să avem un reprezentant. Dacă vă convine persoana, bine. Dacă nu, nu", a explicat Nicolae Bacalbaşa, preşedintele CJ, menţionând că Borcea e energic şi activ şi că nu trebuie să îl piardă.

Gălăţenii sunt provocaţi să facă mişcare! Asociaţia Bike Works lansează această provocare, sub sloganul "I am the engine!", care promovează mersul pe bicicletă dar şi turismul, sporturile montane, protecţia şi dezvoltarea durabilă a mediului, promovarea tineretului şi dezvoltarea societăţii civile. Membrii Bike Works îşi doresc ca asociaţia să reprezinte nu doar un simplu ONG, ci şi un grup de oameni activi care militează pentru implicarea activă în societate a persoanelor cuprinse de grijile de zi cu zi.
„«Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume» - spunea Mahatma Ghandi. Chiar dacă uneori societatea ne face să credem că nu mai putem face nimic, totuşi stă doar în puterea noastră, a fiecăruia, să construim comunitatea pe care ne-o dorim cu toţii... totul este să vrem şi să încercăm", spune preşedintele Asociaţiei Bike Works, Silviu Negoiţă.
Pe parcursul acestui an, Asociaţia Bike Works are în agendă nu mai puţin de 15 activităţi, printre care: organizarea de ture cu bicicleta în jurul Galaţiului, sau chiar în ţară, la care pot participa toţi cei interesaţi, indiferent dacă sunt sau nu membrii asociaţiei; organizarea de competiţii pentru toţi bicicliştii (un concurs de mountainbike în Munţii Măcinului, „Măcin XC", un concurs pentru orice tip de bicicletă desfăşurat pe faleza superioară denumit „Turul Falezei", sau concursul de îndemânare pe bicicletă pentru copii intitulat „Micul Biciciclist"); „Şcoala de biciclete" în care cei mici vor învăţa să meargă corect pe bicicletă; workshop-uri pe Faleză unde toţi cei interesaţi vor afla multe dintre „secretele" unei biciclete. Anul trecut Asociaţia Bike Works s-a făcut remarcată prin proiectul „Omul REînverzeşte locul", în cadrul căruia a fost ecologizată Păduricea de lângă stadionul Dunărea, un spaţiu în care membrii acesteia speră ca bicicliştii să se familiarizeze cu mersul pe teren accidentat. Mai multe detalii despre proiectele în lucru ale asociaţiei pot fi obţinute accesând www.bikeworks.ro.

Elevii mănâncă alimente nesănătoase în pauzele dintre cursuri pentru că magazinele din apropierea şcolilor nu le oferă altă soluţie. Acest lucru îl putem deduce în urma rezultatelor controalelor efectuate de reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, care au verificat 8 chioşcuri din incinta unităţilor de învăţământ şi au aplicat 7 amenzi în valoare totală de 8.500 lei şi un avertisment. Conform informaţiilor furnizate de Carmen Tudor, comisar-şef adjunct al CJPC, în toate aceste chioşcuri erau vândute alimente nesănătoase precum sucuri carbogazoase, chipsuri, snacksuri, alune sărate, dulciuri, precum şi sandwich-uri fără nicio informaţie cu privire la compoziţie, producător sau chiar termen de valabilitate. Produsele menţionate, în valoare totală de 2.548 lei au fost oprite de la comercializare.
"S-a pus accent pe respectarea prevederilor Legii nr. 123/2008 pentru o alimentaţie sănătoasă în unităţile de învăţământ preuniversitar, în care se interzice comercializarea în incinta scolilor a alimentelor nesănaăoase. Alimentele nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor sunt cele cu un aport substanţial de compuşi cu efect dăunător sănătăţii, ca grăsimi, sare, zahăr, îndulcitori, aditivi alimentari, în detrimentul compuşilor cu efect benefic, cum ar fi fibre, vitamine, minerale. De exemplu: bomboane, acadele, pizza , hamburger, chipsuri, bauturi racoritoare etc. (...) Recomandăm părinţilor să facă acasă pachetele de mâncare pentru copiii lor, iar în situaţia în care acest lucru nu este posibil, să verifice produsele cumpărate de copii în incinta şcolii", a spus Carmen Tudor.

Campania umanitară pentru Dragoş Iftimie dă rezultate, în urma implicării prietenilor, profesorilor şi rudelor, care au făcut cunoscută povestea băiatului. Dragos Iftimie este în clasa a XI-a la Liceul de Artă “Dimitrie Cuclin” şi, din anul 2007, s-a luptat cu un diagnostic prea crunt pentru un elev extrem de silitor, talentat şi cu un viitor promiţător – tumoră neuroectodermală de gradul III (cancer la nas). După ani întregi de terapii cu cobalt şi un regim alimentar strict, în 2010 boala a recidivat, iar de atunci Dragoş face chimioterapie intensiv la Cluj, unde merge singur, plin de speranţă. Cu toate acestea, tratamentul nu mai dă rezultate întrucât corpul băiatului nu mai e compatibil cu chimioterapia, iar medicii de la Cluj i-au recomandat o clinică din Germania care îl aşteaptă deja. Dragoş Iftimie are nevoie de 30.000 de euro, sumă cu care ar beneficia de o radioterapie cu protoni.
Deosebit de emoţionat, Dragoş a scris un mesaj pentru toţi cei care îl ajută cu gânduri bune şi cu încurajări venite din toate colţurile ţării. "Este incredibil ce se întâmplă, s-a ajuns foarte departe… Am văzut mesaje din toată ţara, de la Timişoara sau Satu Mare… m-am şi gândit, frate, cum le-aş putea eu mulţumi tuturor oamenilor ăstora? Am fost complet deprimat, nu credeam că mai am încotro s-o iau…. dar, acum, când văd câtă lume s-a mobilizat pentru mine, nu prea mai am chef să renunţ. Vă citesc mesajele, le dau like, sunt parte din bucuria mea de zi cu zi, aici la Cluj. Vă mulţumesc tuturor că îmi arătaţi atâta iubire. Şi eu mă gândesc la voi şi vă iubesc la fel de mult”, a spus Dragoş.
Dragoş are nevoie de ajutorul dumneavoastră. Cei care doresc să doneze pentru el, o pot face în următoarele situaţii: în euro: RO69 BACX 0000 0008 7012 7002. Plătitorii vor introduce codul Swift al Bancii Unicredit (BACXROBU); în lei, contul tatălui, Iftimie Mihai: RO30RZBR0000060009080217 deschis la Raiffeisen Bank, Sucursala Galaţi si în contul asociaţiei părinţilor şi profesorilor de la Liceul de Arte „D. Cuclin” - Asociatia pentru Realizarea Tinerilor prin Educatie (A.R.T.E), pentru firmele care pot dona pentru acest elev. Codul de înregistrare fiscală este 31619237, iar contul RO96BACX0000 0008 7012 7001, deschis la Unicredit Ţiriac Bank, Galaţi. În acest caz, trebuie trecută pe foaia de depunere menţiunea "pentru Dragoş".

În privinţa destrămării USL, deputatul PDL Mircea Toader e de părere că, încet-încet, "unda de şoc de la nivelul central" se va duce şi în plan local, afirmaţii ce au fost lansate în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, unde au fost comentate în special acţiunile din politica naţională.
Sursa citată nu prevede un viitor de lungă durată pentru PSD şi PNL, chiar dacă partidele susţin că vor continua aceeaşi formă de colaborare. "E greu de crezut că va rămâne pe toată perioada, până în 2016, mai ales că Guvernul va sprijini foarte mult consiliile judeţene unde au preşedinţi de consiliu judeţean şi unde îi are PNL, îi va uita. Şi atunci, încet-încet, în anumite zone poate să se menţină, dar unde se va menţine scriptic, nu se va menţine faptic", a spus Mircea Toader.
Indiferent cum va decurge situaţia, PDL va rămâne în opoziţie, iar în cazul în care, "întâmplător", PNL va trece în opoziţie, Toader a spus că democrat-liberalii sunt dispuşi să colaboreze cu ei.

Aprobarea de către consilierii judeţeni a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2104 al societăţii Consproiect a stârnit în şedinţa care a avut loc săptămâna aceasta un val de neînţelegeri şi disensiuni cu privire la creşterile salariale pe care le merită sau nu societatea. Conform expunerii de motive a proiectului, bugetul înaintat consilierilor specifica pe anul 2014 venituri totale de 1.676.070 lei şi cheltuieli totale de 1.676.030 lei. Aici, vicepreşedintele CJ, Tania Bogdan, a avut de prezentat un amendament care prevedea creşterile salariale de la 1.172.529 lei la 1.204.187 lei, aspect care a însemnat catalizatorul contradicţiilor.
Preşedintele CJ, Nicolae Bacalbaşa, s-a arătat revoltat de faptul că o societate cu probleme îşi permite creşteri salariale. "Există un raport multiplicat şi dat tuturor consilierilor, făcut de un expert pentru toate cele trei societăţi care au probleme şi care, de fapt, recomandă insolvenţă. Pentru o societate la care un expert plătit de noi recomandă insolvenţă, eu sunt net împotriva prevederii de a creşte cheltuielile salariale. Şi aş vrea ca domnul director care are un venit de 100 de milioane, să îmi explice cum e cu creşterea salarială, că eu până acum nu am mai auzit acest lucru", a spus Bacalbaşa, afirmând vehement că societatea îşi face iluzii dacă speră la un ban semnat de acesta.
Invitat la microfon pentru a explica cele solicitate, directorul Consproiect, Ionică Simbanu, a explicat faptul că aceste creşteri salariale sunt încadrate în limitele legale, de doar 2,7%, având în vedere faptul că anul trecut s-a încheiat cu profit şi că, timp de 4 ani, angajaţii şi-au primit leafa redusă cu 25%. În ceea ce priveşte câştigul acestuia, Simbanu a ţinut să precizeze că salariul nu mai e nici pe departe atât de mare. "Vă aduc la cunoştinţă că nu sunt salariatul societăţii, am o indemnizaţie ca administrator unic, sunt plătit în baza unor criterii de performanţă şi AGA societăţii mi-a limitat rezultatul financiar la 30% pentru anul 2013. Deci acea indemnizaţie de 9000 lei, înseamnă 2700 lei", a explicat Sâmbanu. Aceeaşi sursă a mai adăugat că atunci când a preluat conducerea, cifra de afaceri a societăţii era de 600.000 lei, iar la sfârşitul lui 2012, a fost adusă la performanţa de a înregistra o sumă cu 280.000 lei mai mare. Subliniat a fost şifaptul că în 2012 Consproiect avea datorii de peste 1.400.000 lei, iar în prezent are de plătit 1.200.000 lei şi de încasat 652.000 lei.
De asemenea, atmosfera a fost tulburată şi de PDL-istul Iulian Aramă, adresându-i se preşedintelui CJ cu un apelativ ciudat şi jignitor în acelaşi timp, amintindu-i totodată acestuia de promisiunea făcută în 2012 că vor fi desfiinţate Drumuri şi Poduri şi Consproiect în cazul în care nu devin profitabile după un an.

„Consproiect nu trebuie ţinută în braţe la nesfârşit”

În această chestiune a avut un cuvânt de spus şi Dan Ilion Gogoncea, părintele Consproiect, care a afirmat că societatea nu a fost creată să aducă profit pentru CJ, nu trebuie să fie în competiţie cu mediul privat şi că nu poate fi "ţinută în braţe" la nesfârşit. "Eu am mari suspiciuni că în parcursul Consproiectului, s-au pus piedici intenţionat în mod subiectiv legate tot de o oarecare competiţie greşit înţeleasă din sectorul privat. (...) Consiliul Judeţului trebuie să hotărască - ne trebuie sau nu ne trebuie o societate de tipul Consproiect? Argumentele mele care sunt şi au fost la momentul constituirii? Am nevoie de o structură flexibilă, la îndemână, care să lucreze în 5 minute de când îi dau dispoziţie, să îmi facă proiecte, proiecţele. Aşa cum avem IMM-uri în sectorul economic, aşa trebuie să fie Consproiect în sectorul de proiectare. Nu va face Consproiect că nici nu are potenţial şi nici CJ să finanţeze proiecte mari de pod, tunel, autostrăzi. Consproiect trebuie să răspundă la comenzi pentru proiecte pentru şcoli, cămine culturale. CJ are de unde să îi dea de treabă, are de unde să-l alimenteze ca băieţii să muncească şi să ăşi căştige salariile cu 50% mai mari, nu cu 25%. Trebuie făcută o analiză fermă şi clară fără alte interese", a spus Gogoncea. În urma unor mai multe schimburi de replici, proiectul a fost aprobat, discuţie încheiată cu stabilirea unei comisii formată din Gogoncea, Marian Vicleanu şi Ion Ştefan care va prezenta la următoarea şedinţă un raport despre situaţia din Consproiect.

Consilierii judeţeni au votat, în cadrul şedinţei care a avut loc săptămâna aceasta, proiectul care viza consumul lunar de carburanţi pentru automobilele din dotare, precum şi organizarea parcului auto. Conform expunerii de motive a proiectului, există un număr de 6 automobile  - trei Skoda Octavia (una la preşedintele CJ şi două în parcul comun), două Daewoo Nubira (vicepreşedinţi), Daewoo Leganza (parc comun). Pe lângă acestea, mai sunt şi alte 9 autoturisme (autoutilitare, microbuz, şalupă). La acest punct, directorul executiv al Direcţiei de Patrimoniu a prezentat un amendament care a modificat normele consumului lunar de carburant: 150 litri pe lună pentru fiecare autoturism din dotarea CJ şi 350 litri pe lună pentru autoutilitarele din parcul comun.
Consilierul Ion Ştefan a avut de făcut o propunere cu privire la acest proiect, în sensul că anumite autoutilitare nu au nevoie de atât de mult carburant atribuit. "Cer ca şalupa să nu aibă 350 litri pe lună, pentru că nu are cum să consume acest carburant, şi să aibă 100 de litri pe lună, adică o tonă şi 200 pe an. Este o singură şalupă şi nu cred că avem atât de multe deplasări. De altfel, nici nu este o şalupă foarte mare şi cred că ar trebui să fim atenţi cu cheltuirea banului public. Deci consider că amendamentul dumneavoastră trebuie rectificat şi la şalupă, parcul comun să nu aibă 350 litri pe lună, ci 100. O tonă şi 200, pentru trei sau patru luni cât se poate deplasa această şalupă pe Dunăre sau unde este scoasă, cred că este suficient", a explicat consilierul Ion Ştefan.
În replică, preşedintele CJ, Nicolae Bacalbaşa, a subliniat că unul dintre primele lucruri pe care le-a făcut a fost acela de a scoate de la anumite persoane atribuirea de automobile, iar în primul an a fost redus consumul de carburant cu 30%. "Dacă se va dovedi că 350 litri nu sunt suficienţi pentru o activitate perfect justificată, obiectivă şi verificabilă, vom corecta, dar în cunoştinţă de cauză. În ceea ce priveşte şalupa, eu nu am văzut şalupa asta până acum", a spus Bacalbaşa, menţionând că înţelege observaţia lui Ion Ştefan.

Comparativ cu 2012, anul trecut Casa Judeţeană de Pensii a înregistrat o creştere semnificativă a numărului de beneficiari ai pensiei de invaliditate, majoritatea fiind formată din persoane cu dizabilităţi, aproximativ 80%. Conform informaţiilor furnizate în şedinţa de miercuri a Colegiului Prefectural de Ana-Denis Aramă, directorul Casei de Pensii, în 2013 au fost încadrate în gradele I, II şi III, 947 de persoane, un număr mai mare comparativ cu 756, reprezentând cel din anul precedent.
De asemenea, în urma unor inventarieri şi verificări a dosarelor medicale şi pensionarilor a ieşit la iveală o serie de nereguli care a dus la respingerea cazurilor şi executarea silită pentru recuperarea banilor primiţi necuvenit. Au fost identificate 863 de cazuri la care s-au constatat deficienţe, sub aspectul că titularii nu au dosar medical sau îl au incomplet. Printre măsurile aplicate se numără: decizie de respingere, de revizuire şi constituire debit, suspendate din plată ca urmare a neprezentării la convocarea Comisiei Medicale de Verificare. În ultimii doi ani, Casa de Pensii a sesizat organele de cercetare penală pentru cazurile identificate cu deficienţe şi a fost formulat un număr de 8 plângeri penale, iar 139 de persoane sunt în executare silită pentru a înapoia suma totală de 2.201.400 lei. La sfârşitul anului trecut, a fost constatată suma de 4.003.402 lei a fi prejudiciu, din care a fost recuperată doar 375.011 lei.
"Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care şi-au pierdut total sau cel puţin jumătate din capacitatea de muncă din cauza accidentelor de muncă şi bolilor profesionale conform legii, neoplaziilor, schizofreniei şi SIDA, bolilor obişnuite şi accidentelor care nu au legătură cu munca. În raport cu gradul de reducere a capacităţii de muncă, invaliditatea este: de gradul I - caracterizată prin pierderea totală a capacităţii de muncă şi de îngrijire, de gradul II - pierderea totală a capacităţii de muncă, cu păstrarea capacităţii de autoîngrijire, de gradul III - pierderea a cel puţin jumătate din capacitatea de muncă, persoana putând să presteze o activitate profesională, corespunzătoare a cel mult jumătate din timpul normal de muncă. Evaluarea capacităţii de muncă, în vederea stabilirii gradului de invaliditate, se face la cerere, de către medicul specializat în expertiză medicală a capacităţii de muncă, din cadrul CNPP, denumit medic expert al asigurărilor sociale", a explicat Ana-Denis Aramă. De menţionat este faptul că beneficiarii încadraţi în gradul I de invaliditate au dreptul, pe lângă pensia cuvenită, şi la o indemnizaţie pentru însoţitor, cuantumul acesteia reprezentând 80% din valoarea unui punct de pensie (610 lei în anul 2013). Pensia medie a celui încadrat la gradul I este de 570 lei, la gradul II - 565 lei şi la gradul III - 549 lei.

Pagina 3 din 66