ANAF a emis un ordin, publicat în Monitorul Oficial joi, 17 martie 2022, privind blocarea fondurilor deţinute de compania aeriană rusă Aeroflot în România. Astfel, au fost blocate conturile reprezentanţei din România a companiei aeriene ruse Aeroflot, companie în cadrul căreia au funcţii de conducere Vitaly Gennadyevich Savelyev, Igorevich Poluboyarinov şi Sergey Viktorovich Chemezov, persoane aflate pe lista de sancţiuni a UE.

Decizia presupune blocarea a trei conturi pe care compania le are la banca Raiffeisen. Aeroflot este cea mai mare companie aeriană din Rusia, fiind controlată de stat.

"Ordin privind blocarea fondurilor deţinute de entitatea Aeroflot - Reprezentanţă. (...) Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 269/2014 privind măsuri restrictive în raport cu acţiunile care subminează sau ameninţă integritatea teritorială, suveranitatea şi independenţa Ucrainei, precum şi faptul că persoanele fizice Vitaly Gennadyevich Savelyev, Igorevich Poluboyarinov şi Sergey Viktorovich Chemezov, listate conform Regulamentului (UE) nr. 269/2014, fac parte din consiliul de conducere al companiei Aeroflot PJSC RUSIA, controlând indirect fondurile deţinute de entitatea Aeroflot - Reprezentanţă, se dispune blocarea fondurilor deţinute de entitatea Aeroflot - Reprezentanţă,respectiv următoarele conturi bancare active deschise la banca Raiffeisen Bank: RO60RZBR0000060015045177; RO62RZBR0000060003770249; RO85RZBR0000060002407567. Prezentul ordin poate fi contestat potrivit procedurii prevăzute de Legea contenciosului administrativ", prevede ordinul ANAF.

Vitaly Gennadyevich Savelyev este ministrul Transporturilor şi fost preşedinte al Aeroflot. Igorevich Poluboyarinov este directorul general al Aeroflot, iar Sergey Viktorovich Chemezov este un apropiat al preşedintelui rus Vladimir Putin, om de afaceri şi membru al conducerii Aeroflot.

Publicat în Economie

YouTube va bloca toate conţinuturile antivacciniste, mergând astfel dincolo de interdicţia sa ce vizează informaţiile false despre vaccinurile anti-COVID-19 pentru a include şi conţinuturile bazate pe dezinformări despre alte vaccinuri autorizate pe piaţă, au anunţat miercuri reprezentanţii companiei americane pe blogul oficial al acesteia, informează Reuters citat de Agerpres.
Printre exemplele de conţinuturi care nu vor mai fi permise pe YouTube se află afirmaţii precum cele conform cărora vaccinul antigripal provoacă infertilitate şi vaccinul ROR, conceput pentru a oferi protecţie împotriva rujeolei, oreionului şi rubeolei, poate să provoace autism, potrivit noilor condiţii de utilizare a platformei YouTube.
Compania specializată în partajarea de videoclipuri online, deţinută de grupul Alphabet Inc., va interzice de asemenea canalele asociate cu mai mulţi activişti antivaccinişti importanţi, precum Robert F. Kennedy Jr. şi Joseph Mercola, a precizat un purtător de cuvânt al platformei YouTube.
Decizia a fost luată într-o perioadă în care YouTube şi alte companii-gigant din industria tehnologiei, precum Facebook Inc. şi Twitter Inc., au fost criticate pentru faptul că nu au adoptat măsuri suficiente pentru a stopa răspândirea ştirilor medicale false pe platformele lor.
Deşi YouTube a decis să adopte o poziţie mult mai dură împotriva dezinformării, compania americană se confruntă cu reacţii ostile pe plan internaţional. Marţi, canalele de limbă germană ale postului public de televiziune rusesc RT au fost şterse de pe YouTube, întrucât ar fi încălcat politica platformei ce vizează dezinformările privind COVID-19.
Miercuri, reprezentanţii Rusiei au declarat că acea decizie reprezintă "o agresiune informaţională fără precedent" şi au ameninţat că vor bloca platforma YouTube.

Publicat în Mozaic