×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 296

Amenzi de peste 58.000 de lei, pentru carne expirată şi mucegăită

 
Joi, 25 Iulie 2013 03:00
Publicat în Comunitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Mare atenţie la produsele şi preparatele din carne pe care le cumpăraţi! În urma unui control tematic efectuat în trimestrul al II-lea al acestui an de către specialiştii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), au fost aplicate nu mai puţin de 76 de sancţiuni, dintre care 34 au fost amenzi în valoare totală de 58.500 de lei. De asemenea, comisarii au decis şi oprirea temporară de la comercializare a unei cantităţi de 229,5 kilograme de carne, în valoare de 2341,5 lei şi oprirea definitivă a 47,7 kilograme de produse, în valoare de 781,61 de lei. Conform informaţiilor furnizate de ing. Carmen Mihaela Tudor, comisar-şef adjunct al CJPC, acţiunea a cuprins verificarea a 43 de operatori economici, atât din mediul urban, cât şi din cel rural. Printre abaterile depistate de către specialiştii CJPC, se numără: vânzarea de produse din carne expirate (în cazul a 9 comercianţi), comercializarea produselor nedepozitate conform instrucţiunilor (culori modificate, ambalaje devidate), abateri de la calitate, depistate prin verificare directă şi prin analize de laborator (au fost prelevate 5 mostre de carne pentru analize, dintre care două au fost neconforme - prezenţa mucegaiului, prezenţa amidonului, care este interzis), nerespectarea condiţiilor de păstrare în ceea ce priveşte temperatura (depistată la 5 operatori economici), lipsa elementelor de identificare (la 17 comercianţi), informaţii netraduse în limba română, termen de valabilitate neclar (4 comercianţi), abateri privind denumirea produsului (de exemplu - produsul „fleică vânătorească” are declarat la ingrediente 40% carne de porc, 23% carne de pui şi carne separată mecanic, iar denumirea induce în eroare, în raport cu ceea ce conţine preparatul), neconcordanţă între eticheta priducătorului şi eticheta de la raion, modul de desfăşurare a promoţiilor (salamul Victoria ambalat la promoţia „al doilea produs la jumătate de preţ” avea preţul afişate de 15,39 de lei, iar produsul vândut individual costa 8,59 de lei, ceea ce arată faptul că cel aflat la ofertă ar fi trebuit să coste 12,88 lei, cu 2,5 lei mai puţin decât cel aflat la comercializare). Sfaturi de luat în seamă Pentru a nu avea probleme la cumpărături, reprezentanţii CJPC le recomandă consumatorilor o serie de aspecte pe care să le ia în calcul înainte să adauge un produs în coş. „Consumatorii trebuie să aibă grijă de unde şi ce produse alimentare cumpără. Regula esenţială este să evite cumpărăturile de la colţul străzii, de la aşa-zişii comercianţi ambulanţi. În al doilea rând, dacă achiziţionează din piaţă, este important ca produsul cumpărat să aibă etichetă şi să fie ţinut în condiţii de igienă şi în spaţii frigorifice corespunzătoare. Consumatorii trebuie să citească atent eticheta. O primă selecţie se poate face în funcţie de conţinutul de produs natural trecut la ingrediente. În cazul promoţiilor, consumatorii trebuie să analizeze, dacă este posibil, dacă oferta este reală. Pentru produsele cumpărate de la magazine cu autoservire, aceştia pot examina vizual aspectul exterior al produselor, precum şi încadrarea în termenul de valabilitate”, a precizat ing.Carmen Tudor.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu