Poliţia Locală, împuternicită să transporte banii gălăţenilor

Joi, 11 Februarie 2016 00:00
Publicat în Comunitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Începând din acest an, Serviciul de Intervenţii Rapide din cadrul Poliţiei Locale va fi autorizat să transporte şi banii încasaţi la casieriile Direcţiei de Fiscalitate din oraş, sume ce sunt duse, zilnic, la Trezorerie. Pentru ca această activitate să se desfăşoare în condiţiile legii, Poliţia Locală Galaţi trebuie să se autorizeze, motiv pentru care, în şedinţa CL din 2 februarie, Consiliul Local Galaţi a avut de adoptat un proiect de hotărâre privind “iniţierea de către Poliţia Locală Galaţi a procedurii de autorizare şi efectuare a activităţii de transport valori monetare aparţinând municipiului Galaţi”.
Cadrul legal al acestui proiect de hotărâre este stabilit prin legea 333/2003 şi HG 301/2012 privind normele metodologice de aplicare a Legii 333, care prevăd că “transportul valorilor monetare se realizează cu autovehicule speciale autorizate de autorităţile competente, amenajate în mod corespunzător şi sunt însoţite de personal specializat calificat şi atestat în condiţiile legii care asigură paza şi protecţia casierului precum şi a valorilor monetare şi a documentelor aferente”, dar şi că “paza bunurilor şi valorilor deţinute de autorităţile sau instituţiile publice locale ori judeţene se poate asigura şi cu personal contractual angajat al poliţiei locale, sau al direcţiilor şi serviciilor judeţene de pază, cu respectarea prevederilor legale referitor la angajarea, calificarea şi atestarea acestor categorii de personal, precum şi la îndeplinirea atribuţiilor e serviciu ori la instituire”.
Totuşi, gălăţenii au remarcat adesea maşina de ntervenţii a Poliţiei Locale, cu tot cu “mascaţii” săi, cum scot încasările din sediul central al Direcţiei de Fiscalitate, lucru ce se întâmplă de aproape trei ani. Cu alte cuvinte, activitatea s-a desfăşurat şi până acum, deşi legislaţia care obligă la autorizarea personalului care desfăşoară astfel de activităţi a apărut în 2012.
O situaţie semnalată şi de consilierul local Cristian Dima (ALDE), care, în şedinţa de CL din 2 februarie, a întrebat de ce este necesară autorizarea acestui serviciu pentru Poliţia Locală de vreme ce agenţii au tot transportat “de ceva ani” banii publici.
O altă sesizare a venit din partea consilierului local Gheorghe Bugeag (ALDE), care a semnalat că proiectul a apărut pe ordinea de zi fără să fie dezbătut, iniţial, în şedinţa pe comisii, şi cerut ca, de acum înainte, astfel de proiecte “să fie supuse discuţiilor în comisiile de specialitate care au avizul de fond măcar cu 30 de minute înainte de şedinţa de plen a CL”.
City-managerul Aurel Vlaicu a precizat că “până acum, transportul de valori s-a desfăşurat în virtutea unei cutume, dar Poliţia Judeţeană Galaţi ne-a atras atenţia, aşa că este necesară autorizarea, altfel în momentul de faţă suntem în imposibilitatea de a presta aceste serviciu. Acesta este motivul pentru care am ajuns unde am ajuns”. Cât priveşte solicitarea consilierului Bugeag, Aurel Vlaicu a motivat că ”şi la cunoştinţa noastră a fost adus foarte din scurt”, referindu-se la sesizarea IJP potrivit căreia activitatea desfăşurată de Poliţia Locală trebuie autorizată.
Pe de altă parte, Aurel Vlaicu a explicat aleşilor locali şi motivul pentru care Primăria a optat să nu apeleze la o firmă privată pentru transportul valorilor: “Cu firmele de pază, s-au solicitat cereri de ofertă, dar nu exista acoperire financiară în sensul ăsta. Oferta firmelor de pază depăşeşte suma alocată. Când ne-a dat seama cât ar costa - cea mai mică ofertă a unei firme de pază a fost de 60.000 de euro pe an – am decis că a cumpăra şi a dota Poliţia Locală este mult mai ieftin”.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu