Profesor gălăţean de la CN ”Al. I. Cuza”, bursier la California State University Recomandat

Joi, 04 Octombrie 2018 17:26
Publicat în Comunitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Departamentul de Stat american finanţează anual programe de schimburi profesionale care promovează cunoaşterea prin comunicare la nivel personal şi profesional, schimbul de experienţă, dar şi dezvoltarea unei reţele profesionale. În cadrul programului ”Study of the United States Institutes for Secondary Educators (SUSI)”, România a fost reprezentată, anul acesta, de prof. dr. Maria Isabela Miron, profesor de Istorie la Colegiul Naţional ”Alexandru Ioan Cuza”, program care este deschis aplicanţilor din toată lumea şi, în urma unei evaluări foarte riguroase, Departamentul de Stat al SUA selectează un număr redus de participanţi care urmează un curs postuniversitar de scurtă durată într-una din universităţile americane. Maria Isabela Miron, alături de alţi 19 participanţi din 19 ţări de pe toate continentele, a participat la cursul ”Exploring Acces and Equity in US Education and Society”.
”Au fost aproximativ 400 de aplicaţii din toată lumea. A fost evaluat CV-ul, scrisoarea de motivaţie, apoi a fost un interviu la Ambasada SUA din Bucureşti. Procesul de selecţie a durat aproximativ 3 luni”, ne-a explicat Maria Isabela Miron.
Pe lângă cursurile universitare propriu-zise, programul a inclus şi vizite de studiu la Sacramento, San Francisco, Chicago şi Washington, întâlniri cu specialişti în politici educaţionale din SUA, vizite ale unor şcoli americane şi dezbateri pe teme de cultură şi interculturalitate la Departamentul de Stat din Washington. Temele principale abordate pe parcursul programului au fost legate de educaţia pentru drepturile omului, stimularea implicării civice a tinerilor, integrarea în societate a persoanelor cu dizabilităţi. Toţi participanţii au fost incluşi în reţeaua de Alumni ai statului american urmând să participle şi la alte activităţi şi proiecte viitoare.

Sistemul de învăţământ american vs sistemul românesc

Diferenţele dintre sistemul de învăţământ românesc şi cel de peste ocean sunt remarcabile. Cum sunt percepute metodele americane de a educa tinerele generaţii de către dascălii din alte ţări ne explică profesoara noastră de istorie care a petrecut acolo mai bine de o lună de zile. ”Sistemul american este mult diferit, în sensul că acordă o libertate mult mai mare atât profesorului, care poate decide în mare parte temele abordate în predare, cât şi directorilor care au rolul principal în angajarea cadrelor didactice. Elevii au un număr mult mai mare de activităţi practice cu rol în dezvoltarea personală şi pregătirea lor pentru viaţa de după şcoală”, a spus Maria Isabela Miron. La întrebarea reporterilor noştri referitoare la ce ar trebui să asimileze sistemul nostru din metodele americanilor, Maria Isabela Miron a spus că ar fi ideal dacă s-ar putea ca şi în şcolile noastre să se poată face mai multe activităţi care să le permită elevilor să-şi dezvolte abilităţi precum gândirea critică, lucrul în echipă sau comunicarea.
”Consider ca aici am putea lua cumva modelul american şi să organizăm în scoli mai multe activităţi care sa dezvolte abilităţi de comunicare, gândire critică, lucru în echipă, care să completeze informaţiile transmise la orele de curs pe care, de multe ori, elevii noştri nu ştiu cum sa le aplice în practică. Schimbul de idei, dar şi experienţele şi metodele de predare ale celorlaţli participanţi au fost, de asemenea, deosebit de interesante în condiţiile în care au fost 20 de participanţi din 20 de ţări cu sisteme de educaţie extrem de diferite. Am concluzionat că sistemul nostru nu este cel mai bun, dar nici cel mai prost şi, cu siguranţă, depinde foarte mult şi de noi, cei din sistem, dacă elevii noştri vor fi sau nu pregătiţi pentru viaţă în momentul în care termină şcoala”, ne-a povestit prof. Maria Isabela Miron.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu