Ce presupune noul regulament privind serviciile de livrare transfrontalieră de colete Recomandat

Miercuri, 23 Mai 2018 09:01
Publicat în National
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Un nou regulament privind serviciile de livrare transfrontalieră de colete, adoptat de Parlamentul şi Consiliul European, se aplică şi în România începând de marţi, 22 mai, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Documentul va ajuta la mai buna funcţionare a pieţelor şi va asigura o supraveghere mai eficientă şi mai coerentă a pieţelor de colete, stimulând concurenţa, notează arbitrul pieţei telecom.
În plus, potrivit sursei citate, va creşte transparenţa tarifelor, pentru a reduce în timp diferenţele tarifare nejustificate şi tarifele plătite de către persoanele fizice şi de întreprinderile mici şi mijlocii, în special în zonele izolate sau slab populate.
Regulamentul se aplică furnizorului de serviciu universal care oferă servicii de livrare de colete, tuturor furnizorilor de servicii de livrare transfrontalieră de colete care au peste 50 de angajaţi, precum şi furnizorilor de servicii de livrare de colete care au mai puţin de 50 de angajaţi, dar care sunt stabiliţi în mai mult de un stat membru.
"Furnizorii de serviciu universal care oferă servicii de livrare de colete trebuie să transmită autorităţii naţionale de reglementare din statul membru în care sunt stabiliţi lista publică a tarifelor aplicabile pentru livrarea trimiterilor poştale prevăzute de Regulament. Furnizorii de servicii de livrare de colete trebuie să comunice autorităţii naţionale de reglementare din statul membru în care îşi au sediul informaţii generale de identificare: numele furnizorului, statutul şi forma sa juridică, numărul de înregistrare în registrul comerţului sau într-un registru similar, codul de înregistrare în scopuri de TVA, adresa sediului şi o persoană de contact; tipul de servicii oferite de furnizor; condiţiile generale de vânzare ale furnizorului, inclusiv o descriere detaliată a procedurii în materie de plângeri; orice modificare a informaţiilor transmise deja trebuie notificată în termen de 30 de zile", se arată în comunicatul ANCOM.
Conform sursei citate, până la data de 30 iunie a fiecărui an calendaristic, furnizorii de servicii de livrare de colete trebuie să comunice autorităţii naţionale de reglementare informaţii specifice cu privire la activitatea desfăşurată în anul calendaristic precedent, precum: cifra de afaceri anuală generată de serviciile de livrare de colete, numărul de persoane care au lucrat pentru furnizor implicate în această activitate, numărul de colete poştale etc.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu