Piaţa auto românească a crescut cu 15,8% în primele şapte luni

 
Joi, 27 August 2015 00:00
Publicat în National
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi pe piaţa românească au totalizat 66.054 unităţi în primele şapte luni ale anului 2015, în creştere cu 15,8% faţă de perioada similară din 2014, la autoturisme creşterea fiind de 13,4%, potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

La autoturisme, top-ul pe mărci este condus de către Dacia, cu 19.822 de unităţi (36,5% din total), urmată de Volkswagen cu 5.192 unităţi (9,6%), Skoda 4.896 unităţi (9%), Ford 3.434 unităţi (6,3%), Renault 3.369 unităţi (6,2%) şi Opel - 1.928 unităţi (3,6%).

Pe modele, cu 9.341 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şapte luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.868 unităţi, Dacia Sandero, cu 3.617 unităţi, Skoda Octavia, 2.244 unităţi, şi Dacia Logan MCV, cu 1.833 unităţi.

În luna iulie 2015 au fost produse în România 39.406 de autovehicule, cu o creştere de 13,3% faţă de luna precedentă. În primele şapte luni ale anului 2015, producţia a totalizat de 251.839 unităţi, în creştere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 221.335 au fost produse de către Dacia şi 30.504 de către Ford.

Exporturile de automobile au însumat 228.306 unităţi în aceste prime şapte luni ale anului 2015, în creştere cu 0,2% faţă de perioada similară din 2014. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (99.707 unităţi), urmat de Dacia Logan (38.186 unităţi) şi de Dacia Sandero (36.350 unităţi). Circa 91% din producţia naţională a fost exportată.

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care ajunge la 54%, in continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decăt cea din 2014 (54,6%).

Opt mărci cu nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste media de 54%, vârfurile fiind BMW la mărci (93,4%) şi Volkswagen Passat la modele (96,1%).

În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, în primele şapte luni ale acestui an au fost vândute 246 de unitaţi (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 129 unităţi, doar 2 fiind electrice.

În ceea ce priveşte autovehiculele rulate aduse din străinătate, acestea au fost cu 13,4% mai multe faţă de perioada similară a anului trecut (135.208 în 2015, comparativ cu 119.208 anul trecut).

Peste 76% dintre autovehiculele rulate (aproximativ 103.000) au o vechime de cel puţin opt ani.

"Peste 76% dintre acestea au o vechime de cel puţin opt ani (vârstă la care vehiculele existente în parcul auto naţional pot fi casate prin Programul Rabla). Astfel, avem, după şapte luni din 2015, un raport de 3,1 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzarile celor noi, relativ similar cu cel care se înregistra în aceeaşi perioadă a anului 2014", se mai arată în raportul APIA.

În luna iulie s-au produs, în România, 39.406 autovehicule, cu 13,3% mai multe faţă de luna iunie. Producţia totală în primele şapte luni ale anului a fost de 251.839 de unităţi (+2,3%), dintre acestea 221.335 unităţi fiind Dacia, iar 30.504 Ford.

Cele mai mari volume le-au înregistrat modelele Dacia Duster (104.268 de unităţi, în creştere cu 4,8%), Dacia Logan (51.712 unităţi, în scădere cu 5,6%), Dacia Sandero (40.493 de unităţi, în creştere cu 36,4%), Ford B-Max (30.504, în scădere cu 16,5% mai puţin decât în 2014) şi Dacia Logan MCV (24.862 de unităţi, cu 3,4% mai puţin decât în 2014).

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu