Cristian Dima (ALDE): Drumul fără pulbere al Dunării este legătura directă cu nouă state europene. Ce folos? Recomandat

Vineri, 01 Octombrie 2021 16:00
Publicat în Politica
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Traficul de mărfuri în porturile Dunării maritime este pe un trend descedent pronunţat în ultimii doi ani. În condiţiile în care în porturile Dunării maritime se desfăşoară proiecte de investiţii, iar operatorii portuari sunt pregătiţi pentru schimbările de infrastrură portuară ce se prefigurează ca urmare a acestor investiţii, traficul de mărfuri pe Dunăre ar putea rămâne tot la valori minime dacă nu se fac schimbări şi în modul de taxare, în special pe Canalul Sulina. De ce în special pe acest canal? Pentru că din cauza tarifelor de canal exagerate, navele preferă să ocolească această rută de transport naval. Orice ministru va veni la Transporturi, trebuie să aibă în vedere această problemă majoră. Tarifele enorme percepute pentru navele care tranzitează Canalul Sulina nu fac decât să blocheze efectiv traficul de mărfuri pe Dunăre, iar investiţiile în modernizarea porturilor se vor dovedi a fi inutile în aceste condiţii.
Din cauza acestor tarife greu de suportat, care sunt mult mai mari decât în ţările vecine, mărfurile sunt reorientate către transportul rutier, care vine cu o serie de neajunsuri pentru România, cele mai importante fiind rezumate la aglomeraţie pe şosele, deteriorarea accentuată a drumurilor, dar şi efectele asupra calităţii mediului prin poluarea cu gaze de eşapament.
De aceea, taxele şi tarifele practicate de România pentru transporturile maritime şi fluviale trebuie ajustate astfel încât să devenim competitivi, iar transportatorii să nu mai umple porturile din Bulgaria sau de la Ismail (Ucraina).
Să nu uităm că 47% din totalul sectorului navigabil al Dunării, adică 1.085 kilometri, sunt în România. Drumul fără pulbere al Dunării este legătura directă cu nouă state europene. Ce folos?

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu