Tăriceanu, la Galaţi: ”Dacă eşti ministru şi nu te duci pe şantier să verifici stadiul lucrărilor, să-i biciuieşti puţin pe ăia, nu se face nimic”

Sâmbătă, 16 Martie 2019 22:37
Publicat în Politica
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Călin Popescu Tăriceanu, preşedintele Senatului, dar şi al ALDE, a fost prezent, vineri, 15 martie 2019, la Galaţi, unde, alături de preşedintele ALDE Galaţi, Cristian Dima, a participat la inaugurarea noului sediul a filialei gălăţene. Tăriceanu a venit însoţit de secretarul general al ALDE, Daniel Chiţoiu, dar şi de Daniel Barbu (fost preşedinte al AEP) şi Andrei Gerea (chestorul Camerei Deputaţilor). Preşedintele ALDE a prezentat, cu această ocazie, în cadrul unei conferinţe de presă, lista candidaţilor partidului pentru alegerile europarlamentare, listă în care primul loc îi revine Noricăi Nicolai, urmată de Daniel Barbu, Renate Weber, Ovidiu Silaghi, Varujan Vosganian, Andrei Gerea, Radu Silaghi, Eusebiu Pistru, Horia Victor Toma şi Tudor Ionescu.  
Subiectul cel mai aprins al conferinţei a fost cel referitor la protestul #şîeu, preşedintele Senatului declarând că nemulţimirile celor din Moldova cu privire la lipsa infrastructurii sunt justificate. „Sunt de părere că ritmul de construcţie a autostrăzilor în România a fost unul inacceptabil de lent şi aici este o responsabilitate partajată a tuturor partidelor care s-au derulat la putere în România, în ultimii 20 de ani sau în ultimii 30 de ani, cum vreţi. Miniştrii nu şi-au stabilit priorităţile în mod corect, nu au avut în subordine structuri care să fie capabile să pună în operă aceste proiecte. Sigur, în momentul de faţă sunt proiecte care au avansat sensibil, adică Coridorul 4 Pan European pe porţiunea Sibiu pe porţiunea Sibiu până la graniţă este aproape gata, însă rămâne un tronson mare între Piteşti şi Sibiu care nu este realizat. Deci pornind de la Constanţa-Bucureşti-Piteşti-Sibiu nu este realizat. În Transilvania există tronsoane, kilometri semnificativi care sunt realizaţi şi pe Moldova nu avem nimic cu care în momentul de faţă să putem echilibra această hartă. Ceea ce vă pot spune este un motiv de satisafacţie, dar sigur, minor pentru mine, că anul acesta în bugetul pe 2019 sunt prevăzute sumele necesare pentru realizarea proiectelor importante de infrastructură rutieră şi feroviară pe Moldova ”, a declarat Tăriceanu.

Preşedintele ALDE a amintit însă şi de proiectele de infrastructură aflate în derulare şi a avansat ca soluţii pentru urgentarea lucrărilor reorganizarea CNAIR şi creşterea salariilor specialiştilor în fonduri europene. „Sigur că în momentul de faţă sunt anumite proiecte care au avansat sensibil respectiv: coridorul patru plan european, pe porţiunea Sibiu până la graniţă este aproape gata, însă rămâne un tronson mare între Piteşti şi Sibiu care nu este realizat. Deci pornind de la Constanţa-Bucureşti-Piteşti-Sibiu nu este realizat. În Transilvania există tronsoane, kilometri semnificativi care sunt realizaţi şi pe Moldova nu avem nimic cu care în momentul de faţă să putem echilibra această hartă. Ceea ce vă pot spune este un motiv de satisafacţie, dar sigur, minor pentru mine, că anul acesta în bugetul pe 2019 sunt prevăzute sumele necesare pentru realizarea proiectelor importante de infrastructură rutieră şi feroviară pe Moldova.... În primul rând este nevoie de o reorganizare a CNAIR, în sensul descentralizării. În al doilea rând nu poţi face treabă decât dacă ai oameni care sunt specialişti şi sunt motivaţi. Şi motivarea vine de salarizare. În Ministerul Transporturilor nu femeia de serviciu, nu şoferul, dar ăia care lucrează pe fondurile de infrastructură, pe fonduri europene, i-aş plăti cu 70 la sută în plus ca să sfârâie. Şi al treilea lucru dacă eşti ministru şi nu te implici personal, dacă nu te duci pe şantier să verifici stadiul lucrărilor, să-i biciuieşti puţin pe ăia, nu se face nimic”, a subliniat Călin Popescu Tăriceanu.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu