Lucrările la Podul peste Dunăre de la Brăila, în grafic. Mihai Tudose a vizitat şantierul: „Podul va fi un restart pentru Brăila“ Recomandat

Vineri, 28 August 2020 15:01
Publicat în Regional
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Podul supendat peste Dunăre, dintre Brăila şi Tulcea, cea mai mare investiţie în infrastructura ultimilor 30 de ani în România, este în grafic ca şi lucrări. Europarlamentarul Mihai Tudose, cel care în perioada în care era prim-ministru a dat undă verde şi s-a semnat contractul pentru acest proiect, a vizitat şantierul podului în zona Brăila. „Lucrările sunt în grafic, atât la blocul de ancoraj Brăila cât şi la pilonul Brăila. Estimăm ca la sfârşitul anului sau până la sfârşitul lunii decembrie pilonul de pe malul Brăila cu cele două turnuri vor fi finalizate conform graficului. Practic, aici o să avem lucrări adevărate, inginereşti. Vom avea betonare continuă de la mijlocul lunii septembrie până în luna decembrie. Lucrările vor avansa cu betonarea la cele două turnuri concomitent, undeva la doi metri şi jumătate pe zi. Acest pod suspendat din România este primul care se execută la ora actuală şi de o asemenea anvergură ca şi mărime, dar şi ca lungime, având în vedere că între cei doi piloni de pe cele două maluri este o distanţă de 1.200 de metri“, a precizat Silviu Conciu, director șantier Brăila.

Lansarea acestui proiect este una dintre cele mai frumoase amintiri ale fostul prim-ministru. „Podul va fi un început, un restart pentru Brăila, un început bun atât din punctul de vedere al Primăriei municipiului Brăila, cât şi al judeţului, cu tot ce înseamnă utilităţi conexe, cu tot ce înseamnă dezvoltarea municipiului şi judeţului Brăila. Podul peste Dunărare este în top şi este un vis al brăilenilor. La un moment dat nu mai îndrăznea nimeni să spună ceva, nici în campanie, că o să facă, că dacă spuneai că faci pod luai bătaie pe stradă. Noi am tăcut şi l-am făcut”, a spus Mihai Tudose. El a fost însoţit pe şantier de către autorităţile locale şi judeţene din Brăila, primarul Marian Dragomir şi președintele Consiliului Județean, Francisk Chiriac.

Așteptat de unii și de 40-50 de ani, podul suspendat peste Dunăre, ce va lega zona Brăila-Galați de Tulcea și face legătura între Moldova, Muntenia și Dobrogea, este cea mai mare investiție în infrastructura României din ultimii 30 de ani. Cu un cost ce se va ridica la circa 500 de milioane de euro, podul, care este construit de o asociere de firme din Italia și Japonia, se va număra printre primele 5 poduri din Europa ca deschidere centrală, 1.120 de metri. Deja în zonă au început defrișările după ce s-a terminat descărcarea arheologică. Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23 km, cuprinde inclusiv proiectarea şi execuția drumului principal Brăila-Jijila. Astfel, din cei 23 km, lungimea efectivă a podului e de circa 2 km și în rest sunt căi de acces, viaducte și un nou drum Brăila-Jijila. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lățimea totală a podului suspendat va fi de 31 de metri, iar calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulație și două benzi pentru trafic pietonal. Cam acestea sunt o parte a datelor tehnice a ceea ce va fi, la terminare, cel mai scump pod din istoria țării, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila spre Tulcea.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu